eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
10هزار عکس
5.1هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 بزرگی انسان 🔻 ساختارشناسي در بشر بي پايان و بي نهايت است و به همه عالم مربوط است. بشر خودش، خودش را کوچک تعريف مي کند و الا خداي متعال او را بسيار بزرگ تعريف کرده است. 🔸 هر چه ما در معارف اهل بيت عليهم السلام بیشتر وارد مي شويم، مي بينيم چقدر انسان بزرگ است! چقدر مي تواند بزرگ باشد! و مي تواند ماندگار باشد و مي تواند وصل شود و در درياي معارف اهل بيت عليهم السلام از چه گوهرهاي گرانبهايي استفاده کند! ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ‌ ‌
✨💫✨💫✨💫✨  حكم هدیه هایی که دختر و پسرها به هم میدهند 🎁 💢سوال : ⁉️ این هدیه ‌هایی که دختر پسرها به هم می دهند از لحاظ شرعی چه حکمی دارد ؟ ✅ پاسخ: 👇👇 1⃣➖آیت الله خامنه ای : دادن هدیه و گرفتن آن ⛔️حرام⛔️ است. 2⃣➖آیت الله مکارم شیرازی : چنین هدیه هایی مقدمه ارتباط حرامی است و اشکال دارد باید برگردانید ❌ و اگر برگرداندن آن مفسده داشته باشد، آن را صدقه بدهد. *ء*-----------------*ء* 📚 منبع: استفتاء ‌از سایت مراجع ---------------------------
حقیقت ناب
❓ #سوال 👈 ممکن است گوشه ای از شخصیّت و جایگاه امام صادق (علیه السلام) از دیدگاه معاصران امام و دان
☝️ :👇 6️⃣ ابو عبد الرّحمن سلّمى، درباره امام صادق (عليه السّلام) مى ‏گويد: «او در ميان اهل بيت (عليهم السّلام) سرآمد همه اقران خود بود، علمش سرشار، پارسايى‏ اش از دنيا شديد، خوددارى‏ اش از تمام شهوات، تام و دانش و حكمتش كامل بود» 📚رجوع نمایید: الامام الصادق و المذاهب الاربعه ج 1 ص 58 7️⃣نويسنده كتاب حلية الاوليا مى‏ نويسد: «از جمله آنان پيشواى سخنور، صاحب رتبه اوّل زمامدارى امام ناطق، داراى سرپرستى، ابو عبد اللّه جعفر بن محمّد صادق بود كه به عبادت و خضوع روى آورده و عزلت و خشوع را برگزيده و از رياست‏ طلبى و انحصارطلبى نهى نمود» 📚رجکع کنید: حلیه الاولیاء ج 1 ص 72 8️⃣ شهرستانى اضافه بر كلام سلّمى مى ‏افزايد: «در مدينه اقامت داشته و شيعيان و منسوبينش از دانش او بهره ‏مند شده و اسرار علوم را بر نزديكانش مى‏ گشود، سپس مدّتى در عراق رحل اقامت افكند» 📚رجوع شود: الملل و النحل ج 1 ص 147 9️⃣ خوارزمى در كتاب مناقب ابو حنيفه از قول او نقل مى ‏كند كه گفت: «من فقيه ‏تر از جعفر بن محمّد نديده‏ ام. و گفت اگر آن دو سال نبود نعمان هلاك مى‏ شد. مراد ابو حنيفه از آن دو سال، سال‏هايى است كه از امام صادق (عليه السّلام) كسب علم كرده است» 📚رجوع بفرمایید: مناقب ابوحنیفه ج 1 ص 172 🔟 ابن جوزى گويد: «جعفر بن محمّد بن على بن الحسين، همواره چنان به عبادت مشغول بود كه هيچگاه به فكر رياست‏ طلبى نيفتاد» 📚رجوع کنید: صفوه الصفوه ج 2 ص 94 1️⃣1️⃣ محمّد بن طلحه شافعى درباره امام صادق چنين نوشته است: «او از بزرگان و سروران اهل بيت (عليهم السّلام) بود وى داراى دانشى سرشار، عبادتى بسيار، پارسايى آشكار و هميشه در حال ذكر بود، معانى قرآن را دنبال كرده و از ژرفاى آيات آن گوهرهاى معنا را استخراج نموده و به نتايج عجيب دست مى‏ يافت، مناقب و صفات آن حضرت چنان زياد است كه كسى را ياراى شماره كردن آن نبوده و هر بيناى بيدارى از تنوع آن حيرت ‏زده مى‏ شود» 📚رجوع نمایید: مطالب السوول ج 2 ص 56
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
👈🏽هر چه کنی، به خود کنی 🌿انَّ اللَّهَ🌿 💫لا يَظْلِمُ النَّاسَ شَيْئًا💫 💥ولَٰكِنَّ النَّاسَ أَنفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ 💥 🍃🌼🍃🌼🍃 🌿ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺧﺪﺍ🌿 💫ﻫﻴﭻ ﺳﺘﻤﻰ ﺑﻪ ﻣﺮﺩم ﺭﻭﺍ ﻧﻤﻰ ﺩﺍﺭﺩ ،💫 🌺ولی مردم 🌺 💥ﻭﻟﻲ ﻣﺮﺩم [ ﺑﺎ ﺭﻭﻱ ﮔﺮﺩﺍﻧﻲ ﺍﺯ ﺣﻖ ] ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﺳﺘﻢ ﻣﻰ ﻭﺭﺯﻧﺪ💥 سوره یونس/ آیه 44
الهی! بت سنگین شكستن نیك آسان است و بت نفْس شكستن سخت دشوار؛ خنك آن كه از امّتِ خلیلِ بت شكن است، كه هر دو را بشكست!
13.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🔶آموزش احکام نماز / نمازهای واجب
base.apk
1.46M
🔴🔶نرم افزار شناخت امام صادق علیه السلام نرم افزاری جهت آشنایی با این امام بزرگوار می باشد. ‏از جمله امکانات این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد: ‏آشنایی با زندگانی امام صادق علیه السلام ‏قرآن در نگاه امام صادق علیه السلام ‏داستان هایی از امام صادق علیه السلام ‏پرتویی از فضایل اخلاقی امام صادق علیه السلام ‏برخی از وصیت های امام صادق علیه السلام برای شیعیان ‏مجموعه ای از 40 حدیث از امام صادق علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 و به قبر علیه السلام 🔗تصویر را ملاحظه کنید
🔰عشق به خلق ◼️ كسى كه عاشق حق شد، عاشق خلق مى‌شود، كه: عاشقم بر همه عالم كه همه عالم از اوست. ◻️ و اين عشق مى‌شود زيربناى مبارزه و امر به معروف و نهى از منكر. ◼️ كسى كه عاشق شد، خواستار بهروزى و بهزيستى و رشد و حركت و كمال معشوق است و در اين ديد حتى يك پر سبزى و يك لقمه نان و يك ورق كاغذ هم هدر نمى‌شود و ضايع نمى‌گردد، ◻️ كه بايد هر چيز به رشد خود و كمال خود برسد و اين خوددارى از اسراف بر اساس اين اعتقاد استوار مى‌شود نه فقط بر اساس يك بخل و يا يك ديد اقتصادى. ◼️ و كسى كه يك پر سبزى را هدر نمى‌كند و اسراف نمى‌كند، چگونه مى‌تواند شاهد از دست رفتن استعدادهاى خلق باشد. ◻️ چگونه مى‌تواند خودش باتلاق خلق بشود و آنها را مطيع و مريد و برده خود بسازد و چگونه مى‌تواند كه شاهد اسارت و بردگى و در باتلاق رفتن خلق باشد و آرام بگيرد. ◼️ كسى كه عشق به حق دارد عاشق خلق مى‌شود و آنها را از بت‌ها و طاغوت‌ها و شيطان‌ها نجات مى‌دهد، هر چند به درگيرى و مبارزه با آنها بينجامد، كه براى مبارزه آماده است؛ چه در شكل روشنگرى‌اش و چه در شكل فريادگرى‌اش و چه در شكل پنهان كارى‌اش و چه در شكل آشكار و مشخص‌اش. ◻️مؤمن نمى‌تواند بى‌تفاوت و يا سازش‌گر بماند. سازش‌گرى و بى‌تفاوتى با ايمان و بالاتر، با توحيد نمى‌سازد. 📝 استاد علی صفایی حائری 📚 کتاب رشد ص ۵۵
⁉️سوال : آیا ایرانیان توسط شمشمیر مسلمان شدند؟! ✅جواب از استاد : "بسیاری  از ، از همان  آغاز کار، دین    را با شور و شوق پذیره  شدند. دین  تازه ای  را که  عربان  آورده  بودند، از آیین  دیرین  نیاکان  خویش  برتر می یافتند و ثنویت  مبهم  و تاریک    را در برابر توحید محض  و بی شایبه ی  اسلام ، شرک  و کفر می شناختند. آن  شور حماسی  نیز که  در طبایع  تند و سرکش  هست  و آنان  را وا می دارد که  هر چه  را پاک  و نیک  و درست  است ، ایرانی  بشمارند و هر چه  را زشت  و پلید و نادرست  است  غیر ایرانی  بدانند، در دل های  آنها نبود. از این رو آیین  مسلمانی  را دینی  پاک  و آسان  و درست  یافتند و با شوق  و مهر بدان  گرویدند." 📚سند : عبدالحسین زرینکوب،دو قرن سکوت، ص ۲۶۹