7.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 داغی کف سر
♻️ غذاهایی که تولید خلط صفرا میکنند، موجب افزایش حرارت در اندام فوقانی شده، در نتیجه کف سر داغ میشود.
برای درمان، ابتدا باید از خوردن این نوع غذاها پرهیز کرد، و در مرحله بعد با خوردن شربت ترش قبل از غذا، صفرا را کاهش داد.
❗️ افراد گرم مزاج، علاوه بر موارد فوق، باید حجامت عام نیز انجام دهند.
#حرارت_سر
#صفرا
#حجامت_عام
#علی_صادقیان
🌐📝🌐📝🌐
#تاریخی #غدیرخم
✅پرسش4: حضور چشمگیر مردم در آخرین حج پیامبر ، چگونه بزرگی حادثه غدیر را تبیین مینماید؟
🌺پاسخ: مسلمانان بلاد اسلامى چون شنیدند، رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در مراسم حج واجب، شركت دارند، به گونه اى گسترده و با حضور چشمگیری در این مراسم شركت كردند، و چون آخرین حج رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) و در روزهاى آخر عمر آن حضرت بود آن را (حجة الوداع) نامیدند.
🔹شیخ كلینى روایت كرده است كه حضرت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) بعد از هجرت ده سال در مدینه ماند و حج بجا نیاورد تا آنكه در سال دهم خداوند عالمیان این آیه را فرستاد كه:
🔆«و اذن فى الناس بالحج یا توك رجالا و على كل ضامر یاتین من كل فج عمیق لیشهدوا منافع لهم.(آیه 27 حج)
🔅اى رسول خدا! در میان مردم براى سفر حج ندا در ده و همه را به مراسم حج فراخوان تا مردم پیاده و سواره و از راه دور بسوى تو آیند( پس امر كرد رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) مؤ ذنان را كه با آواز بلند به مردم اطلاع دهند كه رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در این سال به حج مى رود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❓از کجا بفهمیم که عبادت ما، «عبادت» است نه «عادت»؟
✍️پاسخ #استاد_شهید_مطهری :
🔸اخلاق معنایش این است که انسان اراده خودش را بر عادات و بر طبایع خود غلبه بدهد؛ یعنی اراده را تقویت کند به طوری که اراده بر آنها حاکم باشد.
🔹حتی اراده باید بر عادات خوب هم غالب باشد، چون کار خوب اگر کسی به آن عادت پیدا کرد خوب نیست.
🔸مثلا ما باید نماز بخوانیم اما نباید نماز خواندن ما شکل عادت داشته باشد. از کجا بفهمیم که نماز خواندن ما عادت است یا نه؟ باید ببینیم آیا همه دستورات خدا را مثل نماز خواندن انجام میدهیم؟ اگر اینطور است، معلوم میشود که کار ما به خاطر امر خداست.
🔹اما اگر ربا را میخوریم و در عین حال، نماز را هم با نافلههایش میخوانیم، یا اگر خیانت به امانت مردم میکنیم ولی زیارت عاشورایمان هم ترک نمیشود، میفهمیم که اینها عبادت نیست، عادت است.
📚 شهید مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج۱، ص۲۱۱
#اخلاق
♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯
FatemiNia-13940305-Sahifeh02.mp3
13.46M
━━━━*.:✿*﷽*.:✿*━━━━
سخنرانی استاد فاطمی نیا
سیری در صحیفه سجادیه
جلسه دوم ۱۳۹۴
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
خـدايـا🙏
اميدمان به لطف و
وعده ی ضمانت شده ی توست!
الهی به حق مجد و عظمت کبریایی ات✨
در این شب های انتظار
دعاها و ندبه هایمان را
پذیرا باش!🙏
و امشب رحمتت را برای
همه ی منتظران حجتت
جاری گردان!🙏
آمیـــن یا رَبَّ 🙏
فقط گوشه ی چشمی
از نگاه مهدی فاطمه💚
برای سعادت و
عاقبت بخیری کافیست🌼
💐این نگاه را برای
یکایک شما عزیزان آرزو میکنیم🌺
شبتون پر از نگاه مهربان امام زمان (علیه السلام)🌷
19.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ آن كسي كه با تمام قرآن است و تمام اين قرآن با او است، كيست غير از #علی_بن_ابی_طالب؟
🎙 بیان آیت الله العظمی وحید خراسانی
📆 ۵/ دی / ۱۳۸۶
◻️ #کلام_فقیه #امیرالمومنین #عید_غدیر #قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 خدایا! تو جبران کن...
🎙استادعلی صفایی حائری(عین.صاد)
🍃روشنایی عالم
تو بزرگی، بزرگتر از آنی که در وصف همچو منی بگنجد.
من کوچکم، کوچکتر از آنی که بتوانم به دوستی تو با خودم فکر کنم.
تو والایی، والاتر از آنی که نگاه همچو منی به آن برسد
من پایینم، پایینتر از آنی که بتوانم به دوستی تو با خودم فکر کنم.
تو خوبی، خوبتر از آنی که قدر آن را همچو منی بفهمد.
من بدم، بدتر از آنی که بتوانم به دوستی تو با خودم فکر کنم.
تو مقرّب درگاه خدایی
مقرّبتر از آنی که همچو منی بتواند در بارهاش سخن بگوید.
من دور از خدا هستم، دورتر از آنی که بتوانم به دوستی با تو فکر کنم.
آقا!
اینها را گفتم تا همه بدانند
که من وقتی به تو التماس میکنم با من دوست شوی
برای لحظهای و حتّی به اندازۀ ذرّهای خیالش هم به سراغم نمیآید
که شایستۀ این دوستی هستم.
من شایستۀ دوستی با غلامانِ غلامان تو هم نیستم.
مرا با تو چه نسبتی است
که خیال کنم به اندازۀ ذرّهای لایق دوستی با تو هستم؟
اگر التماس میکنم که با من دوست شوی
فقط به خاطر خبری است که از مهربانی تو به گوشم رسیده.
شنیدهام تو از آن خوبهایی هستی
که درگاه دوستی خویش را به روی بدها نمیبندی.
همین خبر بس است برای یک عمر التماس کردن.
عزیز دل!
حالا بگو آیا با من دوست میشوی یا نه؟
بگو دوست میشوی
تا از همین حالا انگیزهام برای بزرگ شدن، به آسمان رفتن
خوب شدن و نزدیک شدن به خدا به قدری زیاد شود
که برای یک بار هم که شده احساس کنم کمی رنگ تو را گرفتهام.
من از سیاهی خستهام.
خلاصم کن از این همه تاریکی.
شبت بخیر روشنایی عالم!
#شب_بخیر
#بهانه_بودن
#محسن_عباسی_ولدی
هدایت شده از حقیقت ناب
#السلامعلیکیاصاحبالزمان
#المستغاثبکیاصاحبالزمان
الحمدلله رب العالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات
#چشمه_حکمت
#آیات_نور
#تفسیر_قرآن
#تفسیر_سطح_متوسط
#تفسیر_سوره_نازعات
#سوره_نازعات #نازعات
🔅🔅🔅
💢 نگاشت 47: نکات تفسیری آیه 30و31 سوره نازعات
وَ الْأَرْضَ بَعْدَ ذلِکَ دَحَاهَا
و زمین را پس از آن گسترانید،
۱ - خداوند، پس از آفرینش آسمان و ایجاد شب و روز، زمین را گسترده ساخت. (و الأرض بعد ذلک دحیها) «دحو» به معناى بسط دادن و گستراندن است. «بعد ذلک» دلالت دارد که این مرحله از تغییرات زمین، پس از تعدیل آسمان و آفرینش تاریکى و روشنى بوده است. مراد از بسط زمین - به قرینه آیات بعد - آماده سازى و سامان دادن آن براى زندگانى جانداران است.
۲ - زمین، همچون گوى پرتاب شده در فضا است.* (دحیها) یکى از معانى «دحو»، بازى با پرتاب سنگ، گردو و ... به سوى حفره اى است که از پیش به همین منظور حفر شده است. آن حفره را «اُدحیّه» و سنگ را «مِدحاة» مى نامند (لسان العرب). بر این اساس جمله «دحاها»، حاکى از پرتاب شدن زمین در فضا است.
۳ - توجّه به مراحل پیدایش زمین و تحوّل آن به جایگاهى قابل استفاده جانداران، مایه پى بردن انسان به قدرت خداوند و زمینه باور داشتن معاد (ءأنتم أشدّ ... و الأرض بعد ذلک دحیها)
۴ - فراهم شدن شرایط زندگانى در زمین، با آغاز آفرینش آن و پیدایش آسمان و شب و روز هم زمان نبوده است. (و الأرض بعد ذلک دحیها) فعل «دحاها» دلالت بر وجود زمین قبل از بسط آن دارد و قید «بعد ذلک»، نشانگر آن است که گسترش زمین و آمادگى آن براى زندگانى انسان، از دوران ایجاد آسمان و شب و روز مؤخر بوده است.
🔅🔅🔅
أَخْرَجَ مِنْهَا مَاءَهَا وَ مَرْعَاهَا
و از آن آبو چراگاهش را بیرون آورد،
۱ - خداوند، با گسترده ساختن زمین، آب هاى زمینى را بر سطح آن جارى ساخت. (أخرج منها ماءها) فعل «أخرج» بدل از «دحاها» است و به همین جهت بدون حرف عطف آمده است. این فعل آنچه را لازمه بسط زمین است بیان مى کند.
۲ - خداوند، رویاننده نباتات و تأمین کننده علوفه گیاه خواران (أخرج ... مرعیها) «مرعى» مصدر میمى است و در این جا به معناى اسم مفعول به کار رفته است; یعنى، آنچه چریده مى شود. این کلمه گرچه ناظر به تغذیه گیاه خواران است; ولى تأثیر گیاه در زندگانى انسان نیز - به قرینه «متاعاً لکم و لأنعامکم» در آیات بعد - مراد است.
۳ - بیرون آوردن آب و گیاه از دل زمین، نشانه قدرت خداوند بر احیاى دوباره انسان ها است. (ءأنتم أشدّ خلقًا ... أخرج منها ماءها و مرعیها)
۴ - زمین، جایگاه ذخیره آب (ماءها)
🌴🌴🌴
💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق)
🌹🌹🌹