🖊 ابوالفضل ساجدي
🔴شواهد تجربي #تجرد_روح 2️⃣: آتوسكپي 1️⃣
🔸يكي از شواهد #غيرمادي بودن #روح انسان و متفاوت بودنش با بدن، آتوسكپي (Autoscopy) (يعني مشاهده جسم خود پس از جدايي موقت روح از بدن)، است.
🔹این حالت گاهي براي افرادی اتفاق مي افتد که دچار حوادثی مانند سكته یا تصادف شدید شدهاند. كتابهاي متعددي كه در باره (تجربه پيش از مرگ: Near-death experience) نوشته شده، ناظر به اين موضوع است. اين افراد نقل كرده اند كه ما در مدت اين تجربه، جسم خود، اطرافيان و اعمال پزشكي كه روي جسممان انجام ميشده و ... را مشاهده کرده و صداها را مي شنيديم.
🔸گروه ديگري كه #آتوسکپی را تجربه كرده اند اولياي الهي هستند كه از آن تعبير به موت اختیاری مي شود يعني حالتی که فرد می تواند به اختيار خود، برای مدتی، روح را از بدنش جدا، و آن را همچون جسدي مشاهده كند. گاهي نيز اين حالت، بدون اختيار، در حال ذكر و توجه قلبي به خدا، براي اولياي الهي روي مي دهد.
نمونه هايي بعدا بيان مي شود.
#تجرد_نفس
Eitaa.com/Sajedi_ir/
Instagram.com/Sajedi_ir/
فهرست مطالب كانال:👇🏼
Eitaa.com/sajedi_ir/672
ارتباط با ادمین کانال:👇🏼
@m_kalami
🔻اینترنت رایگان، آخرین فرصت
برای دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه
🔹برای ثبت نام روی لینک زیر کلیک نمایید.
📡 https://ictgifts.ir/
Eitaa.com/Sajedi_ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖊 ابوالفضل ساجدي
👆 كودك 11 ساله، شاعر عاشق حسین (ع)
❓#عزاداری_چرا؟
🔴 راهکار سلامت معنوي نسل نو:
🔹استعداد معنوی کودکان را دست كم نگيريم و در مدیریت شایسته آن بکوشیم
🔹با حضور فعال در مراسم معنوی و ....گرایشاتشان را جهت دهی کنیم.
🔹#كاركرد_عزاداري: آبياري نهال عشق به معصومين (ع) و سلامت معنوي در نهاد فرزندان
👈🏼استاندار و مسئولینِ شهرِ کربلا پس از دیدنِ این کلیپ بسیار تحت تاثیر حال این کودک قرار گرفتند و ویزا با اقامت یکماهه در شهر کربلا برایش ارسال كردند.😭😭
#راهكار #سلامت_معنوي
#نوجوانان #تربيت_فرزند
#كودكان #كاركرد_دين
Eitaa.com/Sajedi_ir/
Instagram.com/Sajedi_ir/
لینک این فایل در تلگرام👇
https://t.me/asajedi_ir/1169
🖊 ابوالفضل ساجدي
🔴شواهد تجربي #تجرد_روح 3️⃣: آتوسكپي 2️⃣
نمونه هايي از تجربه #آتوسكپي (مشاهده جسم خود پس از جدايي موقت روح از بدن) توسط اولياي الهي:
1️⃣ يك نمونه آيت الله بهجت (ره) است چنانچه آن را آيت الله مصباح (ره) نقل كرده است. (برگي از دفتر آفتاب ص 111)
2️⃣ آیت الله میرزا جواد آقا تهرانی (ره) نيز آن را تجربه كرده است. وي در کتاب فلسفه بشری و اسلامی، هنگام بيان دلايل اثبات وجود روح در انسان، یکی از دلایل را چنین می فرماید: چه بگوید کسی که خودش مشاهده کرده است که روح از بدن خاکی جدا شده و همانند لباسی که انسان روی جا لباسی می گذارد و او را تماشا می کند، من کناری ایستاده و به بدن مادی نگاه می کنم .
3️⃣ نمونه ديگر آيت الله حسن زاده (ره) است. به گفته وي «موت اختیاری حیات حقیقی است، من لم یذوق لم یدر؛ تا نچشی، ندانی». (هزار و یك نكته، ص 248).
📕براي اطلاعات بيشتر در مورد امكان جدايي روح از بدن در اين دنيا، رجوع كنيد به:
آثار حضرت آیت الله حسن زاده آملی و بويژه کتاب هزار و یک نکته ایشان
و كتاب آيت بصيرت كه در مورد آيت الله بهاءالديني است.
Eitaa.com/Sajedi_ir/
Instagram.com/Sajedi_ir/
فهرست مطالب كانال:👇🏼
Eitaa.com/sajedi_ir/672
ارتباط با ادمین کانال:👇🏼
@m_kalami
26.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ندای اربعين2️⃣
🔹گفتگوي زنده با شبكه پرس تي وي (انگليسي)
Eitaa.com/Sajedi_ir/
Instagram.com/Sajedi_ir/
فهرست مطالب كانال:👇🏼
Eitaa.com/sajedi_ir/672
ارتباط با ادمین کانال:👇🏼
@m_kalami
لینک این فایل در تلگرام👇
https://t.me/asajedi_ir/1171
🖊 ابوالفضل ساجدي
🔴شواهد تجربي #تجرد_روح 4️⃣
🔹 تجربه ي علامه حسن زاده آملي (ره) از جدايي موقت روح از بدنش.
ايشان در كتاب انسان در عرف عرفان، ص 24، مي نويسد: «صبح دوشنبه 21 ربيع الثاني سال 1398 هجري قمري بعد از نماز صبح در حال توجه {توجه ويژه به خدا و برخورداري از حال معنوي} نشسته بودم. در اين بار، واقعه اي بسيار شيرين و شگفت روي آورده است كه به كلي از بدن طبيعي بي خبر بودم و مي بينم (كه) خودم را مانند پرنده اي كه در هوا پرواز مي كند، به فرمان و اراده و همت خودم، به هر جا كه مي خواهم مي برم. تقريباً به هيئت انسان نشسته قرار گرفته بودم و رويم به سوي آسمان بود و به اين طرف و آن طرف نگاه مي كردم. گاهي به سوي زمين نظر مي كردم. در اثناي سير، مي بينم كه درختي در مسير پيش روي من است، خودم را بالا مي كشيدم يا از كنار آن عبور مي كردم يعني خودم را فرمان مي دادم كه اين طرف برو يا آن طرف برو، يا كمي بالاتر يا پايين تر، بدون اين كه با پايم حركت كنم بلكه تا اراده من تعلق به طرفي مي گرفت بدنم در اختيار اراده ام به همان سمت مي رفت. وقتي به سوي مشرق نگاه كردم ديدم آفتاب است كه از دور از لاي درختان پيدا است و فضا هم بسيار صاف بود؛ تا اين كه از آن حالت به در آمدم و خيلي از توجه اين بار لذت بردم».
🔹 در اين كتاب به نمونه هاي زيادي اشاره شده است كه موقتا روح از بدن مفارقت مي كند.
🔹 به گفته ايشان «هر چه مراقبت قوي تر باشد اثر حالِ توجه بيشتر و لذيذتر و اوضاع و احوالي كه پيش مي آيد صافي تر است.»
🔻 به قول حافظ:
پاك و صافي شو و از چاه طبيعت به در آي
كه صفايي ندهد آب تراب آلوده
Eitaa.com/Sajedi_ir/
Instagram.com/Sajedi_ir/
فهرست مطالب كانال:👇🏼
Eitaa.com/sajedi_ir/672
ارتباط با ادمین کانال:👇🏼
@m_kalami
🖊 ابوالفضل ساجدي
▪️ درسي از زيارت پيامبر (ص): مبارزه با طوفان ترديدها نسبت به معاد
🔹يك محور مهم در اين زيارتنامه كه در كتب ادعيه آمده و مورد توصيه امروز است، ضروت توجه به ابعاد معاد و تقويت باور به آن به ويژه در اين دوران است كه امثال آقايان #شبستري، #سروش، #ملکیان، و در سالهای اخیر، #آقاميري به شک در آن دامن مي زدند و می زنند، و بلکه همه جز آقامیری، بتدریج از شک به انکار رسیدند.
🔹#روش كسب #سلامت_معنوي: رفع #ترديدها نسبت به #معاد، تبديل فهم به باور، و تقويت آن، با ياداوري و تفكر در اوصاف قيامت
🔻در بخشي از این زيارتنامه چنين از خدا مي طلبيم:
خداوندا، پناه میآورم به بزرگواری ذاتت، از اینکه مرا خوار و رسوا سازي در:
1. روزی که پردهها در آن دریده شود و اسرار و رسواییها در آن آشکار گردد
2. روزي كه اندامها در آن بلرزد
3. روز حسرت و پشیمانی
4. روز نزدیک
5. روز زیانکاری (براي گنهكاران)
6. روز جدا کردن (حق از باطل)
7. روز پاداش
8. روزی که طول آن پنجاه هزار سال است
9. روزی که بلرزاند لرزانندهای
10. روزی که از پی آن لرزانندهای دیگر آید
11. روز ارائۀ اعمال
12. روزی که مردم در پیشگاه پروردگار جهانیان بپا خیزند
13. روزی که فرار کند انسان از برادر و مادر و پدر و همسر و فرزندانش
14. روزی که زمین و کرانههای آسمان شکافته شود
15. روزی که هرکسی بیاید و از وجود خود دفاع کند
16. روزی که بندگان برگردانده شوند به سوی خدا
17. روزي كه بندگان را به آنچه انجام دادهاند آگاهشان سازند
18. روزی که از رفیق به رفیق سودی نرسد
19. روزی که مردم بازگردانده شوند به سوی دانای نهان و آشکار
20. روزی که مردم از قبرها شتابان درآیند، گویی به سوی نشانههایی میدوند و گویی ملخهایی پراکندهاند، درحالیکه چشم دوختهاند به سوی دعوت کننده به جانب خدا
21. روز حادثه اي ويژه
22. روزی که زمین به سختی بلرزد
23. روزی که آسمان همانند فلزّ گداخته و کوهها همانند پنبه زده شده، میشوند
24. روزي كه هيچ دوستي از دوستش احوالي نپرسد
25. روز گواه و روز گواهی شده
26. روزی که فرشتگان صف در صف باشند.
متن عربي: وَأَعُوذُ بِكَرَمِ وَجْهِكَ أَنْ تُقِيمَنِي مَقامَ الْخِزْيِ وَالذُّلِّ يَوْمَ تُهْتَكُ فِيهِ الْأَسْتارُ، وَتَبْدُو فِيهِ الْأَسْرارُ وَالْفَضائِحُ، وَتَرْعَدُ فِيهِ الْفَرائِصُ يَوْمَ الْحَسْرَةِ وَالنَّدَامَةِ، يَوْمَ الْآفِكَةِ، يَوْمَ الْآزِفَةِ، يَوْمَ التَّغابُنِ، يَوْمَ الْفَصْلِ، يَوْمَ الْجَزاءِ، يَوْماً كانَ مِقْدارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ، يَوْمَ النَّفْخَةِ، يَوْمَ تَرْجُفُ الرَّاجِفَةُ تَتْبَعُهَا الرَّادِفَةُ، يَوْمَ النَّشْرِ، يَوْمَ الْعَرْضِ، يَوْمَ يَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعالَمِينَ، يَوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِيهِ وَأُمِّهِ وَأَبِيهِ وَصاحِبَتِهِ وَبَنِيهِ، يَوْمَ تَشَقَّقُ الْأَرْضُ وَأَكْنافُ السَّماءِ، يَوْمَ تَأْتِي كُلُّ نَفْسٍ تُجادِلُ عَنْ نَفْسِها، يَوْمَ يُرَدُّونَ إِلَى اللّٰهِ فَيُنَبِّئُهُمْ بِمَا عَمِلُوا، يَوْمَ لَايُغْنِي مَوْلىً عَنْ مَوْلىً شَيْئاً وَلَا هُمْ يُنْصَرُونَ إِلّا مَنْ رَحِمَ اللّٰهُ إِنَّهُ هُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ؛
يَوْمَ يُرَدُّونَ إِلىٰ عالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهادَةِ، يَوْمَ يُرَدُّونَ إِلَى اللّٰهِ مَوْلاهُمُ الْحَقِّ، يَوْمَ يَخْرُجُونَ مِنَ الْأَجْداثِ سِراعاً كَأَنَّهُمْ إِلىٰ نُصُبٍ يُوفِضُونَ وَكَأَنَّهُمْ جَرادٌ مُنْتَشِرٌ مُهْطِعِينَ إِلَى الدَّاعِي إِلَى اللّٰهِ يَوْمَ الْواقِعَةِ، يَوْمَ تُرَجُّ الْأَرْضُ رَجَّاً، يَوْمَ تَكُونُ السَّماءُ كَالْمُهْلِ وَتَكُونُ الْجِبَالُ كَالْعِهْنِ وَلَا يَسْأَلُ حَمِيمٌ حَمِيماً، يَوْمَ الشَّاهِدِ وَالْمَشْهُودِ، يَوْمَ تَكُونُ الْمَلائِكَةُ صَفّاً صَفّاً.
Eitaa.com/Sajedi_ir/
Instagram.com/Sajedi_ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روضه و مداحی معروف:
مگه یادم میره من بودم و یه گل پرپر
مگه یادم میره زخمِ روی صورت مادر
مگه یادم میره خونابه ی بالِ کبوتر
با صدای محمود کریمی و حمید علیمی
🏴 شهادت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) تسلیت باد
Eitaa.com/Sajedi_ir/
لینک این فایل در تلگرام👇
https://t.me/asajedi_ir/1174
🔴 #سبك_زندگي_پيامبر (ص) ️1️⃣
1. هنگام راه رفتن با آرامی و وقار راه میرفت.
2. در راه رفتن قدمها را بر زمین نمیکشید.
3. نگاهش پیوسته به زیر افتاده و بر زمین دوخته بود.
4. هرکه را میدید مبادرت به سلام میکرد و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت.
5. وقتی با کسی دست میداد دست خود را زودتر از دست او بیرون نمیکشید.
6. با مردم چنان معاشرت میکرد که هرکس گمان میکرد عزیزترین فرد نزد آن حضرت است.
7. هرگاه به کسی مینگریست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمیکرد.
8. هرگز به روی مردم چشم نمیدوخت و خیره نگاه نمیکرد.
9. چون اشاره میکرد با دست اشاره میکرد نه با چشم و ابرو.
10. سکوتی طولانی داشت و تا نیاز نمیشد لب به سخن نمیگشود.
11. هرگاه با کسی، هم صحبت میشد به سخنان او خوب گوش فرا میداد.
12. چون با کسی سخن میگفت کاملا برمیگشت و رو به او مینشست.
13. با هرکه مینشست تا او اراده برخاستن نمیکرد آن حضرت برنمیخاست.
14. در مجلسی نمینشست و برنمی خاست مگر با یاد خدا.
15. هنگام ورود به مجلسی در آخر و نزدیک درب مینشست نه در صدر آن.
16. در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمیداد و از آن نهی میکرد.
17. هرگز در حضور مردم تکیه نمیزد.
18. اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود.
19. اگر در محضر او چیزی رخ میداد که ناپسند وی بود نادیده میگرفت.
20. اگر از کسی خطایی صادر میگشت آن را نقل نمیکرد.
21. کسی را بر لغزش و خطای در سخن مواخذه نمیکرد.
22. هرگز با کسی جدل و منازعه نمیکرد.
23. هرگز سخن کسی را قطع نمیکرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگوید.
24. پاسخ به سوالی را چند مرتبه تکرار میکرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود.
25. چون سخن ناصواب از کسی میشنید. نمیفرمودـ« چرا فلانی چنین گفت» بلکه میفرمود « بعضی مردم را چه میشود که چنین میگویند؟»
26. با فقرا زیاد نشست و برخاست میکرد و با آنان هم غذا میشد.
27. دعوت بندگان و غلامان را میپذیرفت.
28. هدیه را قبول میکرد اگرچه به اندازه یک جرعه شیر بود.
29. بیش از همه صله رحم به جا میآورد.
30. به خویشاوندان خود احسان میکرد بی آنکه آنان را بر دیگران برتری دهد.
31. کار نیک را تحسین و تشویق میفرمود و کار بد را تقبیح مینمود و از آن نهی میکرد.
32. آنچه موجب صلاح دین و دنیای مردم بود به آنان میفرمود و مکرر میگفت هرآنچه حاضران از من میشنوند به غایبان برسانند.
33. هرکه عذر میآورد عذر او را قبول میکرد.
34. هرگز کسی را حقیر نمیشمرد.
35. هرگز کسی را دشنام نداد و یا به لقب های بد نخواند.
36. هرگز کسی از اطرافیان و بستگان خود را نفرین نکرد.
37. هرگز عیب مردم را جستجو نمیکرد.
38. از شر مردم برحذر بود ولی از آنان کناره نمیگرفت و با همه خوشخو بود.
39. هرگز مذمت مردم را نمیکرد و بسیار مدح آنان نمیگفت.
40. بر جسارت دیگران صبر میفرمود و بدی را به نیکی جزا میداد.
41. از بیماران عیادت میکرد اگرچه دور افتاده ترین نقطه مدینه بود.
42. سراغ اصحاب خود را میگرفت و همواره جویای حال آنان میشد.
43. اصحاب را به بهترین نام هایشان صدا میزد.
44. با اصحابش در کارها بسیار مشورت میکرد و بر آن تاکید میفرمود.
45. در جمع یارانش دایره وار مینشست و اگر غریبه ای بر آنان وارد میشد نمیتوانست تشخیص دهد که پیامبر کدامیک از ایشان است.
46. میان یارانش انس و الفت برقرار میکرد.
47. وفادارترین مردم به عهد و پیمان بود.
48. هرگاه چیزی به فقیر میبخشید به دست خودش میداد و به کسی حواله نمیکرد.
49. اگر در حال نماز بود و کسی پیش او میآمد نمازش را کوتاه میکرد.
50. اگر در حال نماز بود و کودکی گریه میکرد نمازش را کوتاه میکرد.
#پيامبر_اسلام (ص) #محمد
#سبك_زندگي #پيامبر
Eitaa.com/Sajedi_ir/
Instagram.com/Sajedi_ir/
🔴 #سبك_زندگي_پيامبر (ص) 2️⃣
51. عزیزترین افراد نزد او کسی بود که خیرش بیشتر به دیگران میرسید.
52. احدی از محضر او نا امید نبود و میفرمود « برسانید به من حاجت کسی را که نمیتواند حاجتش را به من برساند.»
53. هرگاه کسی از او حاجتی میخواست اگر مقدور بود روا میفرمود و گرنه با سخنی خوش و با وعده ای نیکو او را راضی میکرد.
54. هرگز جواب رد به درخواست کسی نداد مگر آنکه برای معصیت باشد.
55. پیران را بسیار اکرام میکرد و با کودکان بسیار مهربان بود.
56. غریبان را خیلی مراعات میکرد.
57. با نیکی به شروران، دل آنان را به دست میآورد و مجذوب خود میکرد.
58. همواره متبسم بود و در عین حال خوف زیادی از خدا بردل داشت .
59. چون شاد میشد چشم ها را بر هم میگذاشت و خیلی اظهار فرح نمیکرد.
60. اکثر خندیدن آن حضرت تبسم بود و صدایش به خنده بلند نمیشد .
61. مزاح میکرد اما به بهانه مزاح و خنداندن، حرف لغو و باطل نمیزد.
62. نام بد را تغییر میداد و به جای آن نام نیک میگذاشت.
63. بردباری اش همواره بر خشم او سبقت میگرفت.
64. از برای فوت دنیا ناراحت نمیشد و یا به خشم نمیآمد.
65. از برای خدا آنچنان به خشم میآمد که دیگر کسی او را نمیشناخت
66. هرگز برای خودش انتقام نگرفت مگر آنکه حریم حق شکسته شود.
67. هیچ خصلتی نزد آن حضرت منفورتر از دروغگویی نبود.
68. در حال خشنودی و نا خشنودی جز یاد حق بر زبان نداشت.
69. هرگز درهم و دیناری نزد خود پس انداز نکرد .
70. در خوراک و پوشاک چیزی زیادتر از خدمتکارانش نداشت.
71. کفش و لباس را خودش وصله میکرد.
72. با دست خودش شیر میدوشید و پای شتر ش را خودش میبست.
73. هر مرکبی برایش مهیا بود سوار میشد و برایش فرقی نمیکرد.
74. هرجا میرفت عبایی که داشت به عنوان زیر انداز خود استفاده میکرد.
75. اکثر جامه های آن حضرت سفید بود.
76. چون جامه نو میپوشید جامه قبلی خود را به فقیری میبخشید.
77. جامه فاخری که داشت مخصوص روز جمعه بود.
78. در هنگام کفش و لباس پوشیدن همیشه از سمت راست آغاز میکرد.
79. ژولیده مو بودن را کراهت میدانست.
80. همیشه خوشبو بود و بیشترین مخارج آن حضرت برای خریدن عطر بود.
81. همیشه با وضو بود و هنگام وضو گرفتن مسواک میزد.
82. نور چشم او در نماز بود و آسایش و آرامش خود را در نماز مییافت.
83. ایام سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم هرماه را روزه میداشت.
84. هرگز نعمتی را مذمت نکرد.
85. اندک نعمت خداوند را بزرگ میشمرد.
86. موقع غذا هرچه حاضر میکردند میل میفرمود.
87. در سر سفره از جلوی خود غذا تناول میفرمود.
88. بر سر غذا از همه زودتر حاضر میشد و از همه دیرتر دست میکشید.
89. تا گرسنه نمیشد غذا میل نمیکرد و قبل از سیر شدن منصرف میشد.
90. معده اش هیچ گاه دو غذا را در خود جمع نکرد.
91. در غذا هرگز آروغ نزد.
92. تا آنجا که امکان داشت تنها غذا نمیخورد.
93. بعد از غذا دستها را میشست و روی خود میکشید.
94. وقت آشامیدن سه جرعه آب مینوشید؛ اول آنها بسم الله و آخر آنها الحمدلله.
95. از دوشیزگان پرده نشین با حیاتر بود.
96. چون میخواست به منزل وارد شود سه بار اجازه میخواست.
97. اوقات داخل منزل را به سه بخش تقسیم میکرد: بخشی برای خدا، بخشی برای خانواده و بخشی برای خودش بود و وقت خودش را نیز با مردم قسمت میکرد.
#پيامبر_اسلام (ص) #محمد
#سبك_زندگي #پيامبر
Eitaa.com/Sajedi_ir/
Instagram.com/Sajedi_ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سخنان حیرت آور جوان #سُني تازه شيعه شده، در برابر دوربينها
👈🏼 #كرامت #حضرت_معصومه (س) را بنگريم و بينديشيم.
(ضمناً، تامل در مقامات و کرامات مطمئن معصومین (ع) و اولیاء الهی، راهي براي تقويت باورهاي ماورائي و مقدمه معرفتي براي نيل به سلامت معنوي است.)
#راهكار بينشي #سلامت_معنوی
تا آخر گوش دهيد.
Eitaa.com/Sajedi_ir/
Instagram.com/Sajedi_ir/
فهرست مطالب كانال:👇🏼
Eitaa.com/sajedi_ir/672
ارتباط با ادمین کانال:👇🏼
@m_kalami
لینک این فایل در تلگرام👇
https://t.me/asajedi_ir/1177
🔰ثبت نام چهل و هشتمین دوره تربیت معلم قرآن کریم دانشگاه قم آغاز شد.
🔻با اعطاء "گواهینامه معتبر"
✅ویژه خواهران و برادران
🖥به صورت مجازی و آنلاین
🔻با حضور اساتید مجرب و ممتاز
✅ساعت شروع کلاس ها
⏱شنبه الی چهارشنبه
⏱از ساعت 16 الی 19:30
⏱به مدت 7 هفته متوالی
✅ عناوین دروس
🔽تجوید نظری
🔽تجوید عملی
🔽صوت و لحن
🔽روش تدریس
🔽ترجمه و مفاهیم
✅برگزاری کلاس ها
🌐 از طریق نرم افزار Adobe connect
🌐 از طریق لینک ذیل
Link: webinar.qom.ac.ir/qorani
✅امتیازات
🎁به 3 نفر اول دوره که بالاترین معدل را کسب نمایند، علاوه بر اهدای جوایز نفیس، هزینه ثبت نام نیز عودت داده خواهد شد.
✅شرایط دوره
🔹کسب حداقل معدل 15 در امتحانات پایانی
🔹آشنایی با روخوانی و روانخوانی قرآن کریم
🔹نداشتن غیبت بیش از یک جلسه در هر درس
✅هزینه ثبت نام
▫️700.000 ریال
▫️واریز به کارت 6037-9975-1975-4932
▫️بنام معاونت فرهنگی واجتماعی دانشگاه قم و ارسال فیش واریزی از طریق فایل بخش ثبت نام
✅زمانبندی
🔸شروع کلاس ها؛ از شنبه 1 آبان
🔸پایان کلاس ها؛ تا شنبه 17 آذر
🔸مهلت ثبت نام؛ تا 30 مهر
🔸شروع امتحانات؛ از 20 الی 24 آذر
✅ثبت نام
💠از طریق سامانه ذیل
http://qom.polink.ir/Registering/RegisteringForm/60
☎️تلفن؛ 32103424
📱ادمین؛ @Qurani_UnivQom
🔸گروه فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه قم
@Qurani_UniQom
Eitaa.com/Sajedi_ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نجوا با امام رضا علیه السلام
Eitaa.com/Sajedi_ir/
لینک این فایل در تلگرام👇
https://t.me/asajedi_ir/1179
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️امام رضا (ع) به آية الله بهجت چه فرمودند؟
@hazratzahrah
Eitaa.com/Sajedi_ir/
لینک این فایل در تلگرام👇
https://t.me/asajedi_ir/1180
❎ استفتاء از رهبر معظم انقلاب در باره یک عمل خرافی در پایان ماه صفر
Eitaa.com/Sajedi_ir/
لینک این فایل در تلگرام👇
https://t.me/asajedi_ir/1181
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️ایران شناس برجسته #اسراییل: ایران یک معماست.
📍وی که دیوید مناشری، بنیانگذار مرکز مطالعات #ایران در دانشگاه تلآویو است، در ادامه میگوید:
🔸جهان غرب امروز از هم پاشیده و کوته بین شده و در نتیجه، ایران....
🔸جمعیت اسراییل نصف جمعیت تهران است، ما برای ایران هیچی نیستیم. سادهلوحانه است که تصور کنید آنها انقلاب کردهاند برای اینکه اسراییل را نابود کنند. هدف آنها....!
Eitaa.com/Sajedi_ir/
Instagram.com/Sajedi_ir/
فهرست مطالب كانال:👇🏼
Eitaa.com/sajedi_ir/672
ارتباط با ادمین کانال:👇🏼
@m_kalami
لینک این فایل در تلگرام👇
https://t.me/asajedi_ir/1182
❗️تعجب زن تازه مسلمان خارجي از خريدهاي ايرانيان
👈با غيرت ملي و ديني، از بيكاري و يأس توليدگران و جوانان خود بكاهيم و به اميد و توانشان، بيافزاييم.
Eitaa.com/Sajedi_ir/
لینک این فایل در تلگرام👇
https://t.me/asajedi_ir/1183
🖊 ابوالفضل ساجدي
🔴 فرار از لباس روحانيت
🔸يكي از آسيبهاي مورد ابتلا در ميان برخي برادران طلبه، فرار از ملبس شدن به #لباس_روحانيت است، غافل از اينكه اگر به وظيفه عمل شود مورد توجه ويژه الهي است.
🔹اين نكته در زندگي مرحوم علامه طباطبايي مشهود است كه از زمان ورود به اين لباس، مورد عنايت ويژه الهي قرار گرفت. ايشان از طريق مكاشفه، متوجه چنين عنايتي شد. چه نعمتي بهتر از لطف خاص الهي!! توضيح آن قبلا در پُست زیر بیان شد:
https://eitaa.com/sajedi_ir/1689
🔸درست است كه اين لباس محدوديتهايي به دنبال دارد اما سختي هاي آن مي تواند به مراقبت نفس كمك كند، پلكان تعالي شود، بر اثربخشي اجتماعي بيافزايد و بركات ويژه اي به همراه داشته باشد.
❗️البته اگر هم رعايت نشود بركات به دركات تبديل مي شود.
👈🏼 بايد براي سختيها آماده ي مقابله و پيش روي شد نه توقف و عقبگرد.
🔹به فرموده قرآن، خطاب به پيامبر (ص) و درس آموزي به همگان: فَاصْبِرْ كَمَا صَبَرَ أُوْلُوا الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ
يعني شكيبا باشد آنگونه که پیامبران «اُولو العزم» صبوري کردند.
🌹انشاءالله جاماندگان، در اعياد پيش رو، به اين خِيل بپيوندند.
Eitaa.com/Sajedi_ir/
Instagram.com/Sajedi_ir/
🖊 ابوالفضل ساجدي
📖 فلسفه دین و کلام جدید: اولویتهای پژوهشی
🔰تازهترین اثر قطب علمی فلسفه دین اسلامی در پژوهشگاه فرهنگ و انديشه منتشر شد.
👈🏼 در پي درخواستهاي متعددي كه براي تعيين موضوع پايان نامه يا پژوهش در فروعات فلسفه دين و كلام جديد شده است، رجوع به اين منبع، كه با همکاری جمعی از محققین برجسته حوزه های تخصصی فلسفه دین و با مقدمه و نظارت اینجانب انجام شده، پيشنهاد مي شود.
🔹دانش فلسفۀ دین در غرب نسبت به فلسفه یا کلام، دانشی نوپاست و از زمان ورود آن به داخل کشور و طرح فلسفه دین اسلامی نیز زمان چندانی نمیگذرد. تازگی مباحث و فقدان آثار کافی بهویژه با نگاه اسلامی، ابهامات فراوانی را در این عرصه به جای گذاشته و لذا شایسته پژوهشهای گسترده بويژه در موضوعات داراي اولويت است كه در اين كتاب تعيين شده اند.
▫️براي اطلاعات بيشتر ر.ك:
https://iict.ac.ir/1400/07/fdink/
#قطب_علمی_فلسفه_دین_اسلامی
Eitaa.com/Sajedi_ir/
Instagram.com/Sajedi_ir/
لینک این فایل در تلگرام👇
https://t.me/asajedi_ir/1185
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ضرب شست ايران در حمله به محل تروريستهاي تحت حمايت تركيه و باكو در شهر هوراديز آذربايجان و به اسارت گرفتن آنها
Eitaa.com/Sajedi_ir/
لینک این فایل در تلگرام👇
https://t.me/asajedi_ir/1186
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📕 کتابخانه دیجیتال میلیونی
🔺 کتاب دانلود کنید.
@hawzeh_velaei
Eitaa.com/Sajedi_ir/
لینک این فایل در تلگرام👇
https://t.me/asajedi_ir/1187
🖊 ابوالفضل ساجدي
☘️ دلايل واقع نمايي زبان قرآن چیست؟ 1️⃣
👈🏼 و چه پاسخی به نافيان آن (مانند آقایان: دكتر سروش، شبستري و ملكيان) میتوان داد؟
✅يكي از دلايل واقع نمايي گزاره هاي ديني و قرآني، عقلي و واقعي بودن دعاوي يا گزاره هاي بنيادين دين اسلام (اصول اعتقادات) است:
🔸دين، پاسخگوي پرسشهاي بنيادين ما نسبت به انسان و هستي است، پرسشهايي كه در آغاز نوجواني براي انسان مطرح مي شود و او را به سوي پاسخ يابي سوق مي دهد. به قول مولوي:
▫️روزها فکر من این است و همه شب سخنم
▫️که چرا غافل از احوال دل خویشتنم؟
▫️از کجا آمده ام؟ آمدنم بهر چه بود؟
▫️به کجا می روم آخر؟ ننمایی وطنم
▫️مانده ام سخت عجب کز چه سبب ساخت مرا؟
▫️یا چه بوده است مراد وی از این ساختنم؟
🔸خداوند انسان را به گونه اي خلق كرده است كه در آغاز بلوغ با اين پرسشها مواجه مي شود تا جهان بيني و كل زندگي خود را بر اساس آن تنظيم كند.
🔸اينها پرسشهايي ناظر به آغاز و فرجام انسان و جهان است كه هر دو واقعي هستند.
🔹انسان با دلايل عقلي مي تواند گزاره هاي زير را درك و تصديق كند:
1. خدا وجود دارد. او خالق، حكيم، قادر و عالم مطلق و ... است.
2. انسان كمال را دوست دارد و براي نيل به كمال از ابزارهاي بينشي و گرايشي كافي برخوردار نيست و لذا نيازمند مكمل است.
3. انسان تغييرپذير است و براي مديريت شايسته اين تغيير نيازمند الگوي كمال است.
4. خداي حكيم چنين انساني را بدون كمك رها نكرده است بلكه هم حجت باطني (عقل) به او داده كه اينها را مي فهمد و هم حجت ظاهري (وحي) براي او فرستاده است و از طريق اعجاز، واقعي بودن ادعاي پيامبر (ص) خود را به مردم نشان داده است. بعلاوه، پيامبر (ص) و ساير معصومين (ع) را به عنوان الگوي كامل به آنها معرفي كرده است.
5. روح انسان، مجرد است و با مرگ از بين نمي رود و حيات ادامه دارد.
اين گزاره ها عقلي يا فلسفي هستند و مثل ساير گزاره هاي عقلي و فلسفي، زبان واقع نما دارند.
(ادامه دارد.)
#زبان_قرآن. #واقع_نمايي
Eitaa.com/Sajedi_ir/
Instagram.com/Sajedi_ir/
فهرست مطالب كانال:👇🏼
Eitaa.com/sajedi_ir/672
ارتباط با ادمین کانال:👇🏼
@m_kalami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 زن تازه مسلمان آمريكايي:
👈 بي ديني = عقبگرد
✳️ ارزش حياتبخش احكام اسلام از نگاه وي
🔸 حرمت مشروبات الكلي و حرمت ارتباط خارج از چارچوب ازدواج در اسلام و ... مرا نجات داد.
🔸 عمل به اسلام، مرا از قهقرا جلوگيري کرد.
🔹 با تشكر از جناب آقاي سيد روح الله موسوي بابت ارسال كليپ و زيرنويس آن.
#فلسفه_احكام
#كاركرد_دين
Eitaa.com/Sajedi_ir/
Instagram.com/Sajedi_ir
لینک این فایل در تلگرام👇
https://t.me/asajedi_ir/1189
🖊 ابوالفضل ساجدي
☘️ دلايل واقع نمايي زبان قرآن 2️⃣
👈🏼 و پاسخ به نافيان مانند آقاي شبستري و ...
🔻ضرورت عقلي عمل به احكام اسلام
✅دليل اول ناظر به واقعي بودن گزاره هاي توصيفي (اصول اعتقادات) بود، يعني آنچه كه قرآن در توصيف انسان، خدا، تاريخ اقوام، جهان مادي و غيرمادي بيان مي كند.
🔸دليل دوم، ناظر به رابطه گزاره هاي هنجاري قرآن، با واقعيت است. عمل به اين گزاره ها (كه همان احكام يا بايدها و نبايدهاي اخلاقي، حقوقي، فقهي و ...است،) ضرورت منطقي دارد. چرا؟
▫️چونكه گزاره هاي هنجاری قرآن، با گزاره هاي توصيفي ارتباط واقعي دارند. به همين دليل، عمل به احكام اسلام، ضرورت منطقي بالقياس پيدا مي كند.
▫️منظور از ضرورت بالقیاس (كه در علم منطق تعريف مي شود،) ضرورتي است كه وقتی موضوعی را با امر دیگری مقایسه می كنيم، بوجود مي آيد. مثلا:
▫️گزاره (اگر غذا لابلاي دندانها بماند، سبب پوسيدگي دندان مي شود) يك گزاره ي توصيفي واقعي است كه وضعيت دندان را بيان مي كند.
▫️گزاره (بايد براي سلامت دندان، مسواك زد) يك گزاره هنجاري يا دستوري است.
▫️عمل به اين گزاره، سليقه اي و دلبخواهي نيست بلكه در مقايسه با سلامت دندان، مسواك زدن ضرورت منطقي پيدا مي كند؛ يعني اگر بخواهيد به سلامت دندان برسيد عقل و منطق اقتضا مي كند كه مسواك بزنيد چون اين (بايد) يا گزاره ي هنجاری با آن (هست) يا گزاره ي توصيفي ارتباط دارد.
🔸بر اين اساس، عمل به احكام اسلام، ضرورت منطقي بالقياس، پيدا مي كند، يعني اگر خدا و وحي قرآني، واقعي هستند و انسان مي خواهد به كمالات الهي و سعادت دست يابد، عمل به احكام قرآن ضرورت منطقي دارد.
(ادامه دارد.)
(لينک ديدگاه آقاي شبستري ):
https://eitaa.com/sajedi_ir/520
(لينک دليل اول واقع نمايي زبان قرآن):
https://eitaa.com/sajedi_ir/1731
#زبان_قرآن. #واقع_نمايي #شريعت #احكام
Eitaa.com/Sajedi_ir/
Instagram.com/Sajedi_ir/