eitaa logo
ابوالفضل ساجدی
4.8هزار دنبال‌کننده
976 عکس
1.4هزار ویدیو
128 فایل
حاوی آثار دکتر ساجدی دکترا از کانادا فارغ التحصیل حوزه علمیه قم مدیر سابق قطب علمی فلسفه دین استاد تمام فلسفه دين در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ارتباط با ادمین: @sajedi2 🔺 آدرسهای ما در سایر شبکه های اجتماعی👇 https://zil.ink/sajedi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ ابوالفضل ساجدی ‼️. اين خطري است كه جامعه ما را تهديد مي كند. ❗️بي اعتنايي به وضعيت فساد و صلاح ديني خانواده و جامعه = بي اعتنايي به هدف سيد الشهداء (ع) ✅ فقط بدحجابي را منكر ندانيم. ✅ قيام امام حسين ع مصداق يك نهي از منكر بزرگ است چنانچه خود حضرت نيز در سخنانشان بدان تصريح فرموده اند. آيت الله بهجت (ره) فرموده اند: "در زمان رضا شاه پهلوی که معروف به منکر تبدیل شده بود، آقایی می گفت: یکی از خدام حضرت امام رضا - علیه السلم - در حرم آن حضرت به زنی که روسری بر سر داشت، می گفت: چرا روسری به سر کرده ای،❗️ آیا از امام رضا حیا نمی کنی که روسری سر می کنی؟!" (در محضر ایت الله بهجت نكته ش61) ✅ اگر مواظب نباشيم چنين سرانجامي داريم. ✅ در مسير احيا و حفظ معروف ديني و جلوگيري از تبديل به منكر، بايد با تدبير گام برداريم، آسيبها و مفاسد را ريشه يابي كنيم، براي مفاسد بزرگتر اهتمام بيشتري داشته باشيم، از روشهاي مهربانانه و متقاعد كننده بيشتر بهره گيريم و .... ✅ به فرموده مقام معظم رهبري: "گناهکار هم فقط بدحجاب نیست که بعضى فقط به مسأله‌ى بدحجابى چسبیده‌اند. این، یکى از گناهان است و از خیلى از گناهان کوچکتر است. خلافهاى فراوانى از طرف آدم هاى لاابالى در جامعه وجود دارد: خلاف هاى سیاسى، خلاف هاى اقتصادى، خلاف در کسب و کار، خلاف در کار ادارى، خلاف هاى فرهنگى. اینها همه خلاف است. کسى غیبت مى‌کند، کسى دروغ مى‌گوید، کسى توطئه مى‌کند، کسى مسخره مى‌کند، کسى کم‌کارى مى‌کند، کسى ناراضى تراشى مى‌کند، کسى مال مردم را مى‌دزدد، کسى آبروى مردم را بر باد مى‌دهد. این ها همه منکر است." 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin‎‌‌‌‌‌‌ ‌
✍️ حامد ساجدی ⭕️ علم و دین: پاسخ به (نئوداروینیسم) 9️⃣ 🔸مشکلات و معماهای پیش روی نظریه فرگشت (تکامل) 1️⃣ برخی نارسایی ها و یا موارد نقض در شواهد زیستی باعث انتقاد برخی اندیشمندان از نظریه فرگشت شده است. یکی از مهمترین نقدها وجود گسست در یافته های فسیلی است. از زمانی که داروین نظریه خود را طرح ریزی کرد، بزرگترین مشکلی که احساس می شد شکافهای بزرگی بود که در سیر فرگشتی اکتشافات فسیلی دیده می شد. توقع این بود که میان گونه هایی که تفاوتهای زیادی دارند، گونه های حد واسطی وجود داشته باشد که نشاندهنده سیر تدریجی فرگشت موجودات باشد. با گذر زمان برخی از گونه های میانی یافت شدند اما همچنان شکافهای مهمی در یافته های فسیلی به چشم می خورند. حتی حامیان فرگشت نیز به این معضل اشاره کرده اند. ارنست مایر (Ernst Walter Mayr) که از مهمترین نظریه پردازان فرگشتی است در این باره می گوید: "معمولاً گونه های جدید کاملاً ناگهانی هویدا می شوند، بدون آن که توسط گونه های واسط با پیش گونه های خود پیوند داشته باشند. در واقع موارد اندکی را می توان یافت که در طی آن تباری از گونه ها به تدریج و بدون گسست تکامل یافته باشند. چگونه این تناقض آشکار را می توان توضیح داد؟" ر.ک: ارنست مایر، تکامل چیست؟ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌ 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
عشق الهی 43.mp3
3.65M
🎤 (43) ✅ چرا و چگونه اخلاص به عشق الهي منتهي مي شود؟ 2️⃣ 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/200
6.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 🔴 🔺ميدان نبرد كربلاي امروز، جنگ نرم و فضاي مجازي است. ❓ما در كدام جبهه ايم؟ در جبهه ي قربانيان بي دفاع يزيد يا مجاهدان خستگي ناپذير حسيني؟ 🔺در اين كليپ ببينيد: ❓ايرانيها در مقايسه با ساير كشورها چه مقدار مورد هجوم فضاي مجازي اند؟ ❓محورهاي نبرد مجازي عليه مردم ايران چيست؟ ❓چه سازمانهاي جديدي با اين اهداف، آغاز بكار كرده اند؟ 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
هشدار رهبر انقلاب درباره وضعیت مهدکودک‌ها رهبر معظم انقلاب: بر اساس گزارش‌های رسیده، وضیعت مهدکودک‌ها به هیچ وجه خوب نیست. نباید به مهد کودک‌ها نگاه مراکز خدماتی داشت بلکه مراکز مهم آموزشی و پرورشی هستند. @Bisimchimedia 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/201
شکوفایی اندیشه دینی 22.mp3
6.08M
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع: (22) (؟) 🔷 : ✅ گام اول رفع موانع شناختي: 1️⃣ نقش شبكه هاي ماهواره اي در سست كردن پايه هاي اعتقادي، ارزشي و اخلاقي نسل جوان 2️⃣ اين شبكه ها به چه شيوه هايي باورهاي ديني جوانان را متزلزل مي كنند؟ مجموعه سخنان دکتر ساجدی که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/203
✍️ ابوالفضل ساجدی ✅ 1️⃣ يكي از ابزارهاي ضروري در اين ميدان، هنر است. بي‌ترديد تربيت ديني كه مستلزم كنترل و مديريت اميال غريزي است از هدايت مادي سخت‌تر است، گذشته از اين‌كه در جهان حاضر مشكلات تازه‎اي بر تربيت ديني افزوده شده است. گاه هدف ما تحريك و تشويق متربي به لذّات مادي و ظواهر دنيوي، و گاه هدايت به سوي ارزش‌هاي والاتر انساني و الاهي است. توفيق در امر نخست بسي آسان‌تر حاصل مي‎شود. ره‎روِ اين مسير مانند خانواده اي است كه دو فرزند دارد، و مي‎خواهد يكي را به تحصيل علم و ديگري را به بازيگوشي سوق دهد. در اين وضعيت، والدين بايد به همان ميزان كه هدايت علمي سخت‌تر است، ساز و كارهاي هنري فزون‌تري به كار گيرند. از طرفي، آنچه در جهان معاصر شاهديم، اين است كه گرايش غالب در كاربران ابزارهاي هنري، تحريك و دامن‌زدن به اميال مادي است. امروزه بسياري از سرمايه‎داران و شركت‎هاي غول‎آساي اقتصادي و منابع فرهنگ ساز غربي، براي فروش كالاهاي اقتصادي و فرهنگي خود، از ابزارهاي هنري بهره‎اي وافر مي‎گيرند. در عصري كه براي جهت‌دادن انسان‎ها بسوي ماديات و تقويت گرايش‎هاي مادي، چيزي كه انسان‎ها به طور طبيعي به دنبال آن هستند، از ابزارهاي ويژة هنري استفاده مي‎شود، آيا مي‎توان از هنر براي آموزش دين و تثبيت ارزش‌هاي اخلاقي غفلت كرد؟ آيا در چنين وضعيتي مي‎توان براي عرضه ي ارزنده‌ترين كالاهاي آسماني و آموزه‎هاي قرآني از اين ابزارها بي‌بهره بود؟ اگر اين كالاها والاتر از ماديات زميني است، آيا عرضه ي آن‌ها شايسته ي كاربرد فزون‌تر ابزارهاي هنري نيست؟ آيا ما كه اهداف فراتري داريم، به نوآوري‌هاي فزون‌تري در اين عرصه محتاج نيستيم؟ آيا واليان دين گام كافي در اين مسير برداشته‌اند؟ آيا براي بسياري از معلمان و مربيان ديني، هنر از منزلتي نازل برخوردار نيست؟ اگر چنين است بايد به آينده ي راهيان اين راه ظنين بود. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️سخنان شگفت انگیز شیخ عدنان، مفتی وهابي عربستانی درباره ی امام حسین (ع) و سرگردانی مجری در برنامه تلویزیونی! ضمنا در ترجمه زیرنویس شده در اين كليپ، عبارت (قد یکون کافراً) يعني (گاهی ممکن است کافر محسوب شود) به اشتباه ترجمه شده است به (قطعا کافر است). 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/205
✅ رهبر معظم انقلاب: جلوی اجرای سند۲۰۳۰ را بگیرید. ❓علت اصرار ابرقدرتها بر نفوذ در آموزش و پرورش كشورها چيست؟ 🔻 ايشان فرمودند: به این فکر کنیم چرا آنقدر طواغیت عالم و فراعنه عالم اصرار دارند که در آموزش و پرورش کشورها گاهی اوقات با سر و صدا مثل سند ۲۰۳۰، نفوذ کنند؟ اصرار آنها به نفوذ به خاطر تاثیر آموزش و پرورش است. دشمن قصد دارد کاری را که بوسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ دنبال و انسانهايي تربیت كند که مثل او فکر کنند و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملتها فراهم شود. الان هم شنیده‌ام ۲۰۳۰ در گوشه و کنار بوسیله آدمهای ناباب یا غافل دارد اجرا میشود؛ این را باید به طور جدی دنبال کنید. ۹۹/۶/۱۱ 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
🔵 چگونه عالم برجسته سني كه شيعه شده، معناي مولا در حديث غدير را به علماي سني فهماند؟ خاطره ای از مولوی شریف زاهدی از علمای برجسته اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید . او در بیان خاطرات خود چنین می آورد ؛ « خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. ❗️تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتاب‌های «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعه‌ام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا می‌گویند؟ از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود که: «مولانا» یعنی واجه ؛ یعنی رهبر ما، پیشوا ی ما. به آن‌ها گفتم: من تعجب می‌کنم «مولا» درباره ی بزرگانتان معنای واجه و رهبر می‌دهد ولی در سخن پیامبر (صلی الله علیه وآله) به معنای دوست آمده است! ❗️ روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه ی حضرت رسول اکرم ( صلی الله علیه وآله ) در غدیر خم استناد کردم. ایشان می‌گفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد. یک ساعت از رفتنش گذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی. گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانواده‌ام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو. گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی. 👌خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟ گفتم: می‌خواستم بهت بگم: دوستت دارم. گفت: همین! گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم. دوستم ناراحت شد و گفت: خانواده‌ام منتظرم بودند و باید می‌رفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت می‌کنی؟ گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند می‌روی و شما را از راهتان بر می‌گردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت می‌شوی و در عقل من شک می‌کنی، ولی وقتی پیامبر اسلام| ده‌ها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود می‌رفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه می‌دانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمی کردند؟ با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده داری زده است و اقرار کرد که پیامبر - در جریان غدیر خم - می‌خواست نکته ی مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.» 📚باید شیعه می شدم ، خاطرات شریف زاهدی ،ص 138 🆔 @meshkatnoor 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
بايد شيعه مي شدم-محمد شريف زاهدي.pdf
1.57M
فايل كتاب (بايد شيعه مي شدم) از محمد شريف زاهدي 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
✍️ حامد ساجدی ⭕️ علم و دین: پاسخ به (نئوداروینیسم) 🔟 🔸مشکلات و معماهای پیش روی نظریه فرگشت (تکامل) 2️⃣ چنانکه پیشتر بیان شد یکی از معماهای پیش روی نظریه فرگشت، وجود گسست در یافته های فسیلی است. مخالفین داروینیسم مانند پروفسور دین کنیون (Dean Kenyon) با تکیه بر این شکافها تدریج گرایی مورد ادعای داروین را مخالف شواهد خارجی می شمارند و معتقدند باید دیدگاه دیگری در مورد نحوه شکل گیری گونه ها پیشنهاد کرد. داروینیست ها در دفاع از نظریه فرگشت گسستها را ناشی از کمبود منابع فسیلی می دانند. استیفن جی گولد (Stephen Jay Gould) نیز برای حل این معضل نظریه تعادل قطع شده (Punctuated equilibrium) را مطرح می کند که توضیح مفصلی دارد. اما یکی از معضلاتی که هنوز حل نشده است، پدیده ای است که تحت عنوان انفجار کامبرین شناخته می شود. کامبرین یکی از دوره های زمین شناسی است که از حدود 542 میلیون سال پیش آغاز و تا حدود 488 میلیون سال پیش ادامه داشته است. پیش از این دوره بیشتر موجودات ساده و تک سلولی بودند. شواهد فسیلی نشان می دهد که در ابتدای دوره کامبرین بسیاری از شاخه های اصلی حیوانات پدید آمدند و بیشتر انشعاب های جانوری شکل گرفتند و میزان تنوع جانوران تا سر حد ممکن شتاب گرفت. به دلیل سرعت بسیار بالای شکل گیری گونه های جدید در این دوره، آن را انفجار کامبرین نامیده اند. جالب تر اینکه بعد از این دوره، ساختارهای اساسی جانداران تا کنون دچار ثبات نسبی شده است. استیفن جی گولد که خود مبتکر نظریه تعادل قطع شده است اعتراف می کند که «کمیابی شدید گونه های انتقالی در شواهد سنگواره ای همچنان رازی در حرفه دیرین شناسی باقی مانده است. یافته های مربوط به سیر تکاملی جانداران فقط گونه های تکامل یافته را به ما نشان می دهد؛ بقیه اطلاعات حاصل از استنباطهای معقول ماست، نه از شواهد سنگواره ای». ر.ک: Percival Davis & Dean H. Kenyon, Of Pandas and People Michael J. Behe, Darwins Black Box Stephen Jay Gould, The Pandas Thumb 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin