زنانی که به طور برنامهریزی شده یا ناخواسته سقط جنین میکنند، احتمالاً به طور ناخودآگاه در همانندسازی با تصویری از مادر سخاوتمند خود و ظرفیت مادری در او با مشکل مواجهاند. این افراد مادر تغذیهکننده خود را از طرفی شبیه به یك اُبژه سخاوتمند، قدرتمند و حیاتبخش میبینند و از طرفی او را در نقطه مقابل همچون یک مادر قاتل و جادوگر میبینند که میخواهد از دخترش انتقام بگیرد.
دشواری در ادغام این دو بخش مادر و تبدیل آن به «یک مادر به اندازه کافی خوب»، ممکن است منجر به یک رابطه دوسوگرایانه منفی بین مادر و دختر شود، و به جای آنکه منجر به همانندسازی با مادر تغذیهکننده و حیاتبخش گردد، مشکلاتی را در جدایی عاطفی و همانندسازی با مادر قاتل و کودکش به وجود آورد. پدران این زنان احتمالاً اغلب مرده، غایب یا از نظر عاطفی جدا از آنها بوده، بنابراین قادر به تأثیرگذاری در رابطه دشوار بین این مادران و دختران نبودهاند.
این زنان ممکن است به طور ناخودآگاه مشکلات عاطفی دوران کودکی خود را بدنیسازی کنند، زیرا تأثیری که فانتزیهای ناخودآگاه بر ایگوی یک کودک خردسال میگذارد، طاقتفرساست. بنابراین برای برخی از زنان در قالب یک دختر کوچک، آرزوی به دنیا آوردن فرزند در همانندسازی با یک مادر بارور دشوار است، زیرا آرزوها و فانتزیهای اولیه جنسی کودک بر یک اُبژه ممنوعه -شریک جنسی مادر- سرمایهگذاری شده است.
در واقعیت روانی کودک، آرزوهای اُدیپال چنان آسیبزا و گناه آلودهاند که در زندگی بزرگسالی ناخودآگاه، ناشناخته و حل نشده باقی میمانند. بنابراین در روابط دگرجنسگرایانه بزرگسالان در دسترس نیستند، اگرچه احساس گناه فراگیر در آنها منجر به یک نیاز ناخودآگاه برای تنبیه و مجازات خواهد شد، همانند تسلیم مازوخیستی به یک شریک سادیستیک، یا مجازات خود با سقط جنین ناخواسته در یک بارداری که آرزویش را داشتهاند. دوسوگرایی طبیعی زن باردار نسبت به جنین و اینکه آن جنین نماینده چه کسی است، احتمالاً با آرزوهای گناه آلود، ناشناخته و حل نشده دختر کوچک نسبت به یک اُبژه جنسی ممنوعه تقویت میشود.
سقط خودبهخودی که زندگی را از جنین میگیرد، میتواند برای این تعارض روانی، یک راه حل روانتنی فراهم کند. اگر بیمار در دوران بارداری تحت جلسات درمان تحلیلی باشد، تجزیه و تحلیل تعارضهای وی میتواند در بعضی موارد منجر به بارداری موفقیت آمیز و تولد یک کودک گردد.
بخشهایی از مقالهی «چشمانداز روانکاوانه به بارداری، سقط جنین برنامهریزیشده و سقط جنین ناخواسته»
نویسنده: Dinora Pines
حکیم ومشاورشما نکویی دانایی مهربانی زندگی راسپاس مشاوره تلفنی09141510039ساعت21تا23شب
نسخه ریزش سکه ای مو و ریش
عوامل زیادی در پیدایش این مشکل دخیل هستند از جمله مشکلات هورمنی،ویروس،ژنتیک،تغذیه نامناسب، سکته خفیف،درگیری فکری
نسخه
محل ریزش رو باجوشانده اب گل زوفا و اب خرفه ماساژ سپس
پیاز عنصل۵گرم نرم کوبیده و
خردل ۲ گرم در نصف لیوان سرکه حل شود روزی سه مرتبه
9.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاستیل راچگونه می سازند و به چه منظوری؟
طبع سالم ومزاج سالم:
[۵/۳۰، ۱۶:۲۶] حکیم ومشاورشما: https://www.aparat.com/v/TACsB
[۵/۳۰، ۱۶:۲۶] حکیم ومشاورشما: https://www.aparat.com/v/NtREi
[۵/۳۰، ۱۶:۲۶] حکیم ومشاورشما: https://www.aparat.com/v/LowKY
[۵/۳۱، ۱۴:۱۲] حکیم ومشاورشما: https://www.aparat.com/v/znUx1
[۵/۳۱، ۱۴:۱۲] حکیم ومشاورشما: https://www.aparat.com/v/dXo6H
[۵/۳۱، ۱۴:۱۲] حکیم ومشاورشما: https://www.aparat.com/v/ws380
[۵/۳۱، ۱۴:۱۲] حکیم ومشاورشما: https://www.aparat.com/v/xM0fw
[۵/۳۱، ۱۴:۱۲] حکیم ومشاورشما: https://www.aparat.com/v/u0hE7
#قدرت_ذهن_انسان_در_چیست؟
قدرت ذهن انسان
🌱 ذهن انسان بسیار قدرتمند است. روزی فردی از آنتونی رابینز پرسید که: من چطور می توانم ذهنم را درمان کنم و موفق شوم؟ آنتونی رابینز پاسخ داد شما انسان بسیار موفقی هستید! چون توانستید ذهن انسان با این همه قدرت و توانایی را بیمار کنید. اگر به من بگویید چطور توانستید ذهنتان را بیمار کنید، به شما خواهم گفت چطور می توانید درمانش کنید.
🌱 اساسا قدرت ذهن انسان در پرسیدن سوالات خوب است. ما بیشترین گفت و گو را در طول روز با خودمان داریم. سوالاتی که از خودمان می پرسیم ذهن مان را درگیر گرده و ضمیر ناخودآگاهمان به دنبال یافتن پاسخ آن ها خواهد رفت. به این ترتیب دایما ذهن و ضمیر ناخودآگاهمان در حال برنامه ریزی شدن از طریق همین سوالات و گفت و گوهای درونی هستند.
🌱 ضمیر ناخودآگاه را به کودکی تشبیه کرده اند که یک دستش در دست شما و دست دیگرش قدرت بیکران کائنات است.
🌱 اگر شما از خودتان سوال کنید که چرا من اینقدر بدبختم؟ خواهد گشت و پرونده ای قطور برای شما خواهد آورد که بدبختی تان را ثابت کند. اگر از خودتان بپرسید چه اتفاقی می افتد که من اینقدر خوشبختم؟ باز هم به دنبال مدارکی خواهد رفت تا این را به شما اثبات کند.
🌱 هر سوالی که در ابتدای صبح از خودتان می کنید مانند قطره آبی است که در برکه ای آرام می افتد و امواجی را به دنبالش ایجاد می کند.¤¤پس مرتب وبااحساس زمزمه کنيد بسمالله الرحمن الرحیم بسمالله الرحمن الرحیم بسمالله الرحمن الرحیم بسمالله الرحمن الرحیم بسمالله الرحمن الرحیم..مسولیت من وزندگانی من باخداونداست قلبم سرشار از عشق الهی است خداعاشق من است و من عاشق خداونم من به همه سلولهای مغزم فرمان آرامش می دهم من به همه سلولهای قلبم فرمان بخشش می دهم خودم رامی بخشم همه کس را می بخشم همه چيز رامی بخشم ¤¤¤حکیم ومشاورشما نکویی دانایی مهربانی زندگی راسپاس مشاوره تلفنی09141510039ساعت21تا23شب
[۶/۱۸، ۰۹:۲۴] حکیم ومشاورشما: #قدرت_ذهن_انسان_در_چیست؟
قدرت ذهن انسان
🌱 ذهن انسان بسیار قدرتمند است. روزی فردی از آنتونی رابینز پرسید که: من چطور می توانم ذهنم را درمان کنم و موفق شوم؟ آنتونی رابینز پاسخ داد شما انسان بسیار موفقی هستید! چون توانستید ذهن انسان با این همه قدرت و توانایی را بیمار کنید. اگر به من بگویید چطور توانستید ذهنتان را بیمار کنید، به شما خواهم گفت چطور می توانید درمانش کنید.
🌱 اساسا قدرت ذهن انسان در پرسیدن سوالات خوب است. ما بیشترین گفت و گو را در طول روز با خودمان داریم. سوالاتی که از خودمان می پرسیم ذهن مان را درگیر گرده و ضمیر ناخودآگاهمان به دنبال یافتن پاسخ آن ها خواهد رفت. به این ترتیب دایما ذهن و ضمیر ناخودآگاهمان در حال برنامه ریزی شدن از طریق همین سوالات و گفت و گوهای درونی هستند.
🌱 ضمیر ناخودآگاه را به کودکی تشبیه کرده اند که یک دستش در دست شما و دست دیگرش قدرت بیکران کائنات است.
🌱 اگر شما از خودتان سوال کنید که چرا من اینقدر بدبختم؟ خواهد گشت و پرونده ای قطور برای شما خواهد آورد که بدبختی تان را ثابت کند. اگر از خودتان بپرسید چه اتفاقی می افتد که من اینقدر خوشبختم؟ باز هم به دنبال مدارکی خواهد رفت تا این را به شما اثبات کند.
🌱 هر سوالی که در ابتدای صبح از خودتان می کنید مانند قطره آبی است که در برکه ای آرام می افتد و امواجی را به دنبالش ایجاد می کند.¤¤پس مرتب وبااحساس زمزمه کنيد بسمالله الرحمن الرحیم بسمالله الرحمن الرحیم بسمالله الرحمن الرحیم بسمالله الرحمن الرحیم بسمالله الرحمن الرحیم..مسولیت من وزندگانی من باخداونداست قلبم سرشار از عشق الهی است خداعاشق من است و من عاشق خداونم من به همه سلولهای مغزم فرمان آرامش می دهم من به همه سلولهای قلبم فرمان بخشش می دهم خودم رامی بخشم همه کس را می بخشم همه چيز رامی بخشم ¤¤¤حکیم ومشاورشما نکویی دانایی مهربانی زندگی راسپاس مشاوره تلفنی09141510039ساعت21تا23شب
[۶/۱۸، ۰۹:۲۶] حکیم ومشاورشما: [۶/۱۸، ۰۹:۱۸] حکیم ومشاورشما: حکیم و روانشناس مزاجشناس مشاورخانواده
https://t.me/drdarvishikolor
[۶/۱۸، ۰۹:۱۸] حکیم ومشاورشما: https://www.aparat.com/v/NtREi
[۶/۱۸، ۰۹:۱۸] حکیم ومشاورشما: https://www.aparat.com/v/znUx1
[۶/۱۸، ۰۹:۱۸] حکیم ومشاورشما: https://www.aparat.com/v/LowKY
[۶/۱۸، ۰۹:۱۸] حکیم ومشاورشما: https://www.aparat.com/v/TACsB
[۶/۱۸، ۰۹:۱۸] حکیم ومشاورشما: https://www.aparat.com/v/ws380
[۶/۱۸، ۰۹:۱۸] حکیم ومشاورشما: https://www.aparat.com/v/dXo6H
[۶/۱۸، ۰۹:۱۸] حکیم ومشاورشما: https://www.aparat.com/v/u0hE7
[۶/۱۸، ۰۹:۱۸] حکیم ومشاورشما: https://www.aparat.com/v/xM0fw
[۶/۱۸، ۰۹:۱۸] حکیم ومشاورشما: https://www.aparat.com/v/TACsB
❤️♨️#گیاهان_دارویی_برای_رقیق_کردن_خون
🍃🍁دارچین: این ادویه رقیق کننده خون است و می تواند گردش خون را افزایش دهد.
🍃🍁شوید: اگر چه این گیاه به عنوان رقیق کننده چندان مطرح نیست اما مصرف زیاد آن همزمان با برخی داروها می تواند واکنش ایجاد کند.
🍃🍁سیر: قرن هاست که از این گیاه رقیق کننده خون به علت خاصیت درمانی که دارد، استفاده می شود.
🍃🍁ریشه شیرین بیان: این گیاه نیز رقیق کننده خون است.
🍃🍁زنجبیل: اگر چه از این گیاه بیشتر برای رفع حالت تهوع استفاده می شود اما رقیق کننده قوی خون نیز به حساب می آید.
رواننژندی سرنوشت (fate neurosis)
این اصطلاح نوعی الگوی زندگی را مشخص میکند که ویژگی آن عود ادواری زنجیرههای یکسان رویدادهای -عموماً شوم- است. فرد ظاهراً قربانی این زنجیره رویدادهاست، گویی توسط یک سرنوشت بیرونی مقدر شده است، اما روانکاوی به ما میآموزد که ریشهی آن را میتوان در ناخودآگاه و علیالخصوص در اجبار به تکرار یافت.
در پایان فصل 3 ورای اصل لذت (1920g) است که فروید، به عنوان مثالی از تکرار، به افرادی اشاره میکند که این تصور را به وجود میآورند که «سرنوشتی شوم آنها را تعقیب میکند یا نوعی نیروی شیطانی آنها را تسخیر کرده» (کارهای خیر آنها به کرات با ناسپاسی پاسخ داده میشود، همواره مورد خیانت دوستانشان قرار میگیرند، و غیره). شایان ذکر است که فروید در صحبت از این افراد از اصطلاح «اجبار سرنوشت» (Schicksalzwang) استفاده میکند نه «رواننژندی سرنوشت». با وجود این، بیشک در نتیجهی رشد روانکاوی به سوی به اصطلاح رواننژندیهای «بدون سمپتوم» - رواننژندی شخصیت، رواننژندی شکست و غیره، دومی ]یعنی رواننژندی سرنوشت[ رایجتر شده است. در هر صورت، ارزش عبارت توصیفی است نه بیمارینگارانه (nosographic).
مفهوم رواننژندی سرنوشت را میتوان به راحتی در معنایی بسیار گسترده در نظر گرفت: میتوان با هر تاریخچه زندگی طوری رفتار کرد انگار «از پیش توسط فرد تنظیم شده»؛ اما اگر این مفهوم را به این شکل تعمیم دهیم احتمال دارد حتی ارزش توصیفی خود را نیز از دست دهد: هر چیزی که در رفتار یک فرد مکرر -یا حتی مداوم- باشد را در بر خواهد گرفت.
به نظر میرسد این امکان وجود دارد که معنای دقیقتری برای اصطلاح «رواننژندی سرنوشت» قائل شویم، و بنابراین آن را علیالخصوص از «رواننژندی شخصیت» متمایز کنیم، و در عین حال به اشارات فروید در متنی که در بالا به آن اشاره شد وفادار بمانیم. حقیقت این است که آن مثال ذکر شده توسط فروید نشان میدهد که تنها هدف او از مطرح کردن «اجبار سرنوشت» توضیح تجربیاتی است که نسبتاً خاص هستند:
الف. علیرغم ویژگی ناخوشایندشان تکرار میشوند.
ب. بر اساس یک سناریوی بدون تغییر رخ داده و تشکیل دهنده یک توالی از رویدادها هستند که ممکن است متضمن یک سیر تکاملی طولانی مدت باشد.
ج. به نظر میرسد توسط یک سرنوشت بیرونی اداره میشوند، که فرد -با آوردن بهانههای ظاهری- احساس میکند قربانی آن خودش است. (فروید مثال زنی را مطرح میکند که سه بار ازدواج کرده بود، اما هر بار همسر جدیدش به زودی پس از ازدواج بیمار میشد و او مجبور بود از همه همسرانش در بستر مرگ پرستاری کند).
رواننژدی سرنوشت
نویسندگان: لاپلانش و پونتالیس☆☆حکیم وروانشناس شما مشاوره تلفنی09141510039ساعت21تا23شب
رواننژندی سرنوشت (fate neurosis)
این اصطلاح نوعی الگوی زندگی را مشخص میکند که ویژگی آن عود ادواری زنجیرههای یکسان رویدادهای -عموماً شوم- است. فرد ظاهراً قربانی این زنجیره رویدادهاست، گویی توسط یک سرنوشت بیرونی مقدر شده است، اما روانکاوی به ما میآموزد که ریشهی آن را میتوان در ناخودآگاه و علیالخصوص در اجبار به تکرار یافت.
در پایان فصل 3 ورای اصل لذت (1920g) است که فروید، به عنوان مثالی از تکرار، به افرادی اشاره میکند که این تصور را به وجود میآورند که «سرنوشتی شوم آنها را تعقیب میکند یا نوعی نیروی شیطانی آنها را تسخیر کرده» (کارهای خیر آنها به کرات با ناسپاسی پاسخ داده میشود، همواره مورد خیانت دوستانشان قرار میگیرند، و غیره). شایان ذکر است که فروید در صحبت از این افراد از اصطلاح «اجبار سرنوشت» (Schicksalzwang) استفاده میکند نه «رواننژندی سرنوشت». با وجود این، بیشک در نتیجهی رشد روانکاوی به سوی به اصطلاح رواننژندیهای «بدون سمپتوم» - رواننژندی شخصیت، رواننژندی شکست و غیره، دومی ]یعنی رواننژندی سرنوشت[ رایجتر شده است. در هر صورت، ارزش عبارت توصیفی است نه بیمارینگارانه (nosographic).
مفهوم رواننژندی سرنوشت را میتوان به راحتی در معنایی بسیار گسترده در نظر گرفت: میتوان با هر تاریخچه زندگی طوری رفتار کرد انگار «از پیش توسط فرد تنظیم شده»؛ اما اگر این مفهوم را به این شکل تعمیم دهیم احتمال دارد حتی ارزش توصیفی خود را نیز از دست دهد: هر چیزی که در رفتار یک فرد مکرر -یا حتی مداوم- باشد را در بر خواهد گرفت.
به نظر میرسد این امکان وجود دارد که معنای دقیقتری برای اصطلاح «رواننژندی سرنوشت» قائل شویم، و بنابراین آن را علیالخصوص از «رواننژندی شخصیت» متمایز کنیم، و در عین حال به اشارات فروید در متنی که در بالا به آن اشاره شد وفادار بمانیم. حقیقت این است که آن مثال ذکر شده توسط فروید نشان میدهد که تنها هدف او از مطرح کردن «اجبار سرنوشت» توضیح تجربیاتی است که نسبتاً خاص هستند:
الف. علیرغم ویژگی ناخوشایندشان تکرار میشوند.
ب. بر اساس یک سناریوی بدون تغییر رخ داده و تشکیل دهنده یک توالی از رویدادها هستند که ممکن است متضمن یک سیر تکاملی طولانی مدت باشد.
ج. به نظر میرسد توسط یک سرنوشت بیرونی اداره میشوند، که فرد -با آوردن بهانههای ظاهری- احساس میکند قربانی آن خودش است. (فروید مثال زنی را مطرح میکند که سه بار ازدواج کرده بود، اما هر بار همسر جدیدش به زودی پس از ازدواج بیمار میشد و او مجبور بود از همه همسرانش در بستر مرگ پرستاری کند).
رواننژدی سرنوشت
نویسندگان: لاپلانش و پونتالیس☆☆حکیم وروانشناس شما مشاوره تلفنی09141510039ساعت21تا23شب