12.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ بسیار عالی با موضوع پذیرش حـوزه علمیه از استاد قرائتی
🍃قرارگاه صالحین دامغان
@salehin_damghan
📸 مراقب باشید دیپلماسی دوباره به شما نخندد!
🔹 روزنامههای اصلاحطلب و حامی دولت که در زمان برجام با تیترهایی چون «صبح بدون تحریم»، «تحریمها رفت»، «پیروزی بدون جنگ»، «فروپاشی تحریم» و ... حیثیت خبری و حرفهای خود را زیر سوال بردند، حالا و به بهانه مذاکرات وین، رویکردی مشابه و تکراری برای بزک برجام را در پیش گرفته و البته درباره افزایش تحریمها و مشکلات پس از امضای برجام سکوت میکنند؛ از جمله روزنامه «اعتماد» که در سال ۹۴، عنوان عجیب «دیپلماسی خندید» را به همراه عکس ظریف و عراقچی تیتریک کردهبود، امروز هم مدعی «پررنگتر شدن اميد به ديپلماسي» شد!
🍃قرارگاه صالحین دامغان
@salehin_damghan
🔷 معجزه علمی آیه ۴۱ سوره عنکبوت
خداوند در سوره عنکبوت میفرماید: «مَثَلُ الَّذِینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِیاءَ کَمَثَلِ الْعَنْکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ لَوْ کانُوا یَعْلَمُونَ»؛ مثل کسانی که جز خداوند یار و یاوری برای خود برگزیدهاند، همانند عنکبوت است که برای خود خانهای ساخته است و اگر بدانند سست ترین خانه ها خانه عنکبوت است.
🔷این موضوع را که خانه عنکبوت از نظر مادی و معنوی سست ترین خانه هاست، مطالعات اخیر حیوان شناسی در زمین به اثبات رسانده است.
🔷مفسران در این باره گفته اند: منکرانی که ولایت غیر خدا را پذیرفته اند در سستی و ضعف اعتقاد، همانند عنکبوت هستند که برای خود خانه ای ساخته تا در پناه آن آرام گیرد؛ در حالی که خانه او سست ترین خانه ها به شمار رفته، برای پناه جستن، شایستگی ندارد و اگر این منکران میدانستند چنین کاری را انجام نمی دادند.
🍃قرارگاه صالحین دامغان
@salehin_damghan
موج اول کرونا: *رمضان ۹۹*
موج دوم: *محرم ۹۹*
موج سوم: *فاطمیه ۹۹*
موج چهارم: *رمضان ۱۴۰۰*
موج پنج هم محرم میاد.
*عجب کرونای متدین و مومنی که فقط محرم و رمضان و ایام فاطمیه میاد*
*🇮🇷حزب الله*
🍃قرارگاه صالحین دامغان
@salehin_damghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تعریف "نفوذ" توسط رئیس قوه قضائیه
🍃قرارگاه صالحین دامغان
@salehin_damghan
🔸 #شبهه
⁉️مگر #ولی_فقیه معصوم است که ولایت مطلقه دارد؟
✅ پاسخ
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 عصمت تنها در تشریع لازم است.
توضیح اینکه از نظر عقل و شرع تنها پیامبران و امامان لازم است که معصوم باشند زیرا مردم لازم است تا اطمینان داشته باشند که در مسیر تشریع یعنی دریافت دستورات الهی از پروردگار و ابلاغ آن به امت، هیچ گونه خطایی اتفاق نیفتاده است.
اما در عرصهی سیاسی عصمت ضرورتی ندارد، چون حاکم جامعه قصد تشریع ندارد، بلکه وی تنها ولی فقیه مدیر جامعه است و آنچه را توسط پیشوایان دین تشریع و ابلاغ شده را اجرا مینماید.
🔹ضرورت نظم اجتماعی
در همهی نظامهای سیاسی دنیا، اگر به بهانهی عدم عصمت حاکم یا رئیس جمهور یا ....، هر شهروند تنها یک قانون را مطابق صلاحدید خود، اجرا نکند، معلوم است که سنگ روی سنگ بند نمی شود.
(مثال برای تقریب به ذهن: پزشک جراح نیز عصمت ندارد، اما بیمار پس از آنکه تخصص وی را تایید میکند، قلب و ریه و همهی اعضای حیاتی خویش را در اختیار وی قرار میدهد تا جراحی کند)
🔹طبیعی است رهبر با مشورتهای گوناگون (چه مجلسهای مشورتی مانند مجمع تشخیص مصلحت و چه مشاورهای گوناگون) سعی در ابلاغ بهترین دستور را دارد. (با این حال مجال انتقاد به نظر رهبری نیز در ظرف مناسب وجود دارد.) اما هیچ کس با این توجیه که نظر من از نظر ولی فقیه بهتر است، نمی تواند از دستورات شرعی و قانونی وی سرپیچی کند.
از این رو همه مراجع فتوا می دهند، حکم حکومتی بر مقلدین سایر مراجع و حتی خود مراجع لازم می گردد. چرا؟ چون حفظ نظم و جلوگیری از خودسری و هرج و مرج از ضروریترین نیازهای هرجامعه ای است
🍃قرارگاه صالحین دامغان
@salehin_damghan
🌹شهید حاج ابراهیم همت:
هر موقع در مناطق جنگی راه رو گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را میکوبد همان جبهه خودی است.
🍃قرارگاه صالحین دامغان
@salehin_damghan
#روزمان_را_با_قرآن_شروع_کنیم
💠 آیه ۴۶ سوره عنکبوت
🍃وَلَا تُجَادِلُواْ أَهْلَ الْکِتَابِ إِلَّا بِالَّتِى هِىَ أَحْسَنُ إِلَّا الَّذِینَ ظَلَمُواْ مِنْهُمْ وَقُولُواْ آمَنَّا بِالَّذِى أُنزِلَ إِلَیْنَا وَأُنزِلَ إِلَیْکُمْ وَإِلَهُنَا وَ إِلَهُکُمْ وَاحِدٌ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ🍃
🔹«جدال» در لغت به معناى به هم تابیدن است. به گفتگوهاى دو نفر که با هم درگیرى لفظى پیدا مى کنند تا بر یکدیگر پیروز شوند، جدال مى گویند.
🔹«جدال احسن» به گفتگویى گفته مى شود که همراه آن طعنه، استهزا، ناسزا و اهانت نباشد، بلکه بر اساس استدلال و محبّت و با انگیزه هاى اصلاحى باشد. از کلمه ى «قولوا» بعد از سفارش به جدال احسن، استفاده مى شود که این لحن آیه، خود نمونهى جدال احسن است.
🔹امام صادق (ع) نمونه جدال احسن را آیات آخر سوره یس معرّفى فرمودند که شخصى استخوان پوسیده اى را پودر کرد و گفت: «مَن یحیى العظام» کیست این را زنده کند؟! قرآن پاسخ داد که «قل یُحییها الّذى أنشأها اوّل مرّة» همان که اوّل به آن روح داد بعد هم آن را زنده مى کند.
📝پیام ها
۱- گفتگو با غیر مسلمان نیز باید با بهترین شیوه باشد. «لاتجادلوا اهل الکتاب الاّ بالّتى هى أحسن»
۲- جدالى مورد پذیرش است که محتواى آن و شیوه و الفاظش احسن باشد. «بالّتى هى أحسن»
۳- تبادل نظر و گفتگوى صحیح میان مکتبها، فرهنگها و امّتها مورد قبول اسلام است. «بالّتى هى أحسن»
۴- مخاطبانِ خود را بشناسیم و با هر دسته به نوعى مناسب برخورد کنیم. زیرا براى ستمگران، منطق، گفتگو و نرمش کارساز نیست. «الاّ الّذین ظلموا»
۵ - همه ى مخالفان اسلام، ستمگر نیستند. «الاّ الّذین ظلموا منهم»
۶- در گفتگوها، قبل از اظهار عقیده و نظر، آنچه را که مورد اتفاق است مطرح کنیم. «الهنا و الهکم واحد»
۷- ایمان به تنهایى کافى نیست، تسلیم و اطاعت نیز لازم است. «آمنّا... نحن له مسلمون»
🍃قرارگاه صالحین دامغان
@salehin_damghan