eitaa logo
صالحین خراسان رضوی
1.5هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.7هزار ویدیو
241 فایل
شجره طیبه صالحين خراسان رضوی امام خميني(ره): #تربيت انسان از #حكومت و #انقلاب هم مهمتر است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ✅درمان روحیه عدم فعالیت متربی  عدم فعالیت و تنبلی گاهی موقت و گذرا است و گاهی مزمن و بیمارگونه. گاهی تنبلی ناشی از بیکاری است. اگر بیکاری داوم داشته باشد به یک بیماری مزمن تبدیل می شود. اگر تنبلی به صورت یک عادت و بیماری در آمده باشد باید، طی دوره ای کوتاه یا طولانی مدت درمان شود. راه های درمان نسبت به افراد و روحیات و شرایط آن ها مختلف است.  بعضی از این راه ها عبارتند از:  1- ایجاد انگیزه ی فعالیت با اموری مثل برگزاری مسابقات از آسان تا سختباشیب ملایم. 2- تشویق به موقع و قرار دادن پاداش هایی برای فعالیت. 3- عدم سختگیری و پرهیز از هر چیزی که موجب احساس سختی کار می شود. 4- ایجاد حس اعتماد و توکل در افراد با اموری مثل عدم سرزنش و عدم حساسیت و ایراد نگرفتن از شخص و ذکر خدا و تکیه بر قدرت و حمایت او. 5- پرهیز از شکوه و شکایت در حضور شخص و جلوگیری از گله گذاری و شکوه و نق زدن و غر زدن توسط او.  5- کمک به نظم در برنامه ریزی و انجا فعالیت ها در زمان خود و عدم تأخیر در انجام آن ها. 6- ایجاد امیدواری و رفع نگاه بدبینانه و ناامیدی در شخص 7- توجه به گذر زمان و کمبود وقت. یکی ازنکاتی که در زدودن این روحیه موثراست آن است که باتوجه به شناختی که مربی ازعلایق و استعدادهای متربی پیدا می کند به او مسولیت هایی درحلقه و سپس در پایگاه و مجموعه بدهد والبته با مراقبت ازآفات مسولیت.  ازدیگرنکات ، هماهنگی با خانواده متربی جهت اعطای مسولیت هایی در منزل ومطالبه از اوست. مهم ترین نکته دراین مورد همان شناخت استعداد و علایق فرد وسیردادن او درهمان مسیر است تا ازاین کسالت بیرون آید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: نکاتی که یک مربی تربیتی باید بداند: 🔹💠راهنمای سرگروه و مربی💠🔹 ۱- با توکل به خدا و نام خدا جلسه را شروع کنیم. ۲- اخلاص در عمل و تقوا را رعایت کنیم. ۳- ساعت جلسه را تغییر ندهیم. ۴- وقت جلسه، نشاط روحی و عاطفی خود را حفظ کنیم. ۵- وفای به عهد، خوش قولی و تواضع را از یاد نبریم. ۶- از قضاوت ناصحیح نسبت به متربیان پرهیز کنیم. ۷- اشتباهات خود را توجیه نکنیم. ۸- از علماء، بزرگان و شخصیتهای دینی با احترام نام ببریم. ۹- از به کار بردن کلمات خارج از نزاکت بپرهیزیم. ۱۰- پرگوئی نکنیم، در واقع آنقدر بگوئیم که می توانیم بشنویم. ۱۱- رازدار و محرم اسرار متربی باشیم. ۱۲- از تعصب بیجا بپرهیزیم. ۱۳- از متربی توقعات بیش از اندازه نداشته باشیم. ۱۴- رسا و روان بودن کلمات و جملات را رعایت کنیم. ۱۵- از داشتن تکیه کلام پرهیز کنیم. ۱۶- آرام و شمرده صحبت کنیم. ۱۷- ساده تدریس کنیم؛ اما عمیق. ۱۸- در املاء کلمات دقت کنیم و کلمات را صحیح روی تابلو بنویسیم. ۱۹- ذوق و استعداد متربیان را شناسایی و هدایت کنیم. ۲۰- بین متربیان رقابت سالم و مثبت ایجاد کنیم. ۲۱- در برخوردها عدل و انصاف را رعایت کنیم. ۲۲- به همه توجه و نگاه یکسان داشته باشیم. ۲۳- از تشویق به موقع غافل نشویم. ۲۴- سخن متربی را بی مورد قطع نکنیم. ۲۵- کارها و فعالیتهای مربوط به حلقه را بین متربیان تقسیم و به آنها مسئولیت بدهیم. ۲۶- در هنگام موعظه، خود را مخاطب اصلی قرار دهیم. ۲۷- به مقررات محیط احترام بگذاریم. ۲۸- سعی کنیم کردار و رفتار خوبی از خود نشان دهیم. ۲۹- پیش از جلسه، شناختی اجمالی از وضعیت، موقعیت و سطح معلومات متربیان بدست آوریم. ۳۰- بیش از اندازه در کار متربیان، خود را دخالت ندهیم. ۳۱- شخصیت خویش را پیش متربیان سبک نکنیم. ۳۲- مقررات خشک و افراطی را از حلقه دور کنیم. ۳۳- نسبت به فعالیت متربیان بی تفاوت و بی توجه نباشیم. ۳۴- در آموزش از گروه گرائی و خط بازی خودداری کنیم. ۳۵- بر موضوعات جاری، تسلط و از آن اطلاع کافی داشته باشیم. ۳۶- در افزایش آگاهیها و محتوای علمی خود بکوشیم. ۳۷- به سؤالات متربیان با لحن خوب و مناسب پاسخ دهیم. ۳۸- مطالعه پیش از تدریس و آمادگی قبلی جهت آموزش داشته باشیم. ۳۹- برنامه ریزی داشته باشیم. ۴۰- ابتکار و خلاقیت داشته باشیم ۴۱- از روشهای تدریس و نحوهٔ به کار گیری آنها آگاه باشیم. ۴۲- به کیفیت شروع، ادامه و پایان جلسه توجه داشته باشیم. ۴۳- بتنوع را فراموش نکنیم. ۴۴- از تجربیات دیگران استفاده کنیم. ۴۵- در هر جلسه مطالب نو وتازه ای بیان کنیم. ۴۶- سعی کنیم متربیان در ارتباط با مطالب بیان شده ما فعالیت عملی داشته باشند. ۴۷- متربی را نسبت به یادگیری تشنه کنیم. ۴۸- در صورتی که احساس خستگی در چهره متربیان مشاهده کردیم، از ادامه جلسه خودداری کنیم. ۴۹- سعی کنیم همواره اشکالات خود را رفع کنیم. ۵۰- موضوع و عنوان جلسه را در ابتدای تدریس مشخص و بازگو کنیم. ۵۱- جلسه را مرحله به مرحله پیش برده و از شاخه به شاخه پریدن بپرهیزیم. ۵۲- بیش از اندازهٔ معمول به جزوه، کتاب و یا متن نگاه نکنیم. ۵۳- از طرح شبهات و اشکالات بدون جواب بپرهیزیم. ۵۴- جمع بندی جلسه را در انتها فراموش نکنیم. ۵۵- از داشتن لحنی یکنواخت و تن صدای ثابت بپرهیزیم. ۵۶- دقت کنیم مسائل ارائه شده در حد فهم متربیان باشد. ۵۷- در هنگام جلسه از وسائل و امکانات آموزشی موجود حداکثر بهره را ببریم. ۵۸- در هنگام جلسه حتی الامکان از مثال استفاده کنیم. ۵۹- خلاصهٔ درس را در انتهای جلسه بازگو و از متربیان نیز بخواهیم. ۶۰- ظاهری آراسته و منظم داشته باشیم و در نظر بگیریم که زیبایی، سادگی است. ۶۱- در کارهایمان نظم داشته باشیم تا الگوئی مناسب برای متربی باشیم. ۶۲- نتایج جلسات را بررسی کنیم تا نقاط ضعف و قوت را بیابیم. ۶۳- در هنگام خشم، بر احساسات و عواطف خود غلبه کنیم. ۶۴- در تمام کارهای خود، قاطعیت و برش داشته باشیم. ۶۵- متربی را در بالا رفتن از نردبان علم و معرفت یاری کنیم. ۶۶- در هنگام تدریس سعی کنیم تمام توجه متربیان را به خود جلب کنیم. ۶۷- فرصت انتقاد از خود را به متربیان بدهیم. ۶۸- از اینکه نسبت به پاسخگوئی به برخی از سؤالات قادر نیستیم، هراس به خود راه ندهیم و به راحتی اقرار کنیم که پاسخ آن را نمی دانیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕نقش الگو "مردم را با رفتار خود به سوی حق دعوت کنید نه با زبانهای خود" این سخن که به عبارتهای گوناگون از معصومین(ع) نقل شده، بیانگر اهمیت ارائه الگو و اسوه تربیت است. با توجه به وجود غریزه نیرومند تقلید در انسان، یکی از بهترین روشهای تربیتی این است که انسان در عمل مربی دیگران باشد. این نقش به ویژه در افرادی از قبیل مربی، معلم ، والدین و روحانی بسیار حساس تر می باشد و متعلم، معلم را موجود ایده آل خود می پندارد خودآگاه و ناخودآگاه از او تقلید می کند . حتی در امور جزئی از قبیل سخن گفتن ، لباس پوشیدن ، راه رفتن و ... اینجاست که نقش مربی و معلم آشکار می شود و باید مواظب تمام حالات و اعمال و رفتار خود باشد ، حتی در امور ریز و به ظاهر غیر قابل توجه. بهترین و متعالی ترین الگوها ، مربیان بشریت یعنی پیامبران و ائمه(ع) می باشند که دیگر مربیان باید زندگی خود را بر سیره و روش آنان منطبق سازند. قرآن کریم می فرماید :🔹 « لقد کان فی رسول الله اسوه حسنه » 🔹 یعنی « به درستی که رسول خدا الگوی نیکویی برای شماست ». و بعد از پیامبر (ص) اهل بیت (ع) او الگو راهنما و سرمشق مردم می باشد . بعد از اهل بیت (ع ) علماء نقش الگویی دارند همچنین افرادی که عناوین خاصی دارند از قبیل رهبران ، شهدا، و.... البته باید توجه داشت که الگو دو جنبه دارد . مثبت و منفی ، اگر مربی یا عالم صفت ناپسندی نیز داشته باشد برای دیگران الگو قرار می گیرد . و در آخر اینکه نقش الگو اینست که به متربی می فهماند وصول به رشد و کمال همچنان که برای او (الگو) میسر شد، برای من نیز ممکن است، و نیز از باب «ره چنان رو که رهروان رفتند» او را از تردید و سرگردانی در انتخاب مناسب ترین و نزدیکترین راه نجات می دهد... خلاصه کلام : 🔹 مربی مومن و متدین در قلب متربی جا داره و با رفتار خودش تربیت میکنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕نقش الگو "مردم را با رفتار خود به سوی حق دعوت کنید نه با زبانهای خود" این سخن که به عبارتهای گوناگون از معصومین(ع) نقل شده، بیانگر اهمیت ارائه الگو و اسوه تربیت است. با توجه به وجود غریزه نیرومند تقلید در انسان، یکی از بهترین روشهای تربیتی این است که انسان در عمل مربی دیگران باشد. این نقش به ویژه در افرادی از قبیل مربی، معلم ، والدین و روحانی بسیار حساس تر می باشد و متعلم، معلم را موجود ایده آل خود می پندارد خودآگاه و ناخودآگاه از او تقلید می کند . حتی در امور جزئی از قبیل سخن گفتن ، لباس پوشیدن ، راه رفتن و ... اینجاست که نقش مربی و معلم آشکار می شود و باید مواظب تمام حالات و اعمال و رفتار خود باشد ، حتی در امور ریز و به ظاهر غیر قابل توجه. بهترین و متعالی ترین الگوها ، مربیان بشریت یعنی پیامبران و ائمه(ع) می باشند که دیگر مربیان باید زندگی خود را بر سیره و روش آنان منطبق سازند. قرآن کریم می فرماید :🔹 « لقد کان فی رسول الله اسوه حسنه » 🔹 یعنی « به درستی که رسول خدا الگوی نیکویی برای شماست ». و بعد از پیامبر (ص) اهل بیت (ع) او الگو راهنما و سرمشق مردم می باشد . بعد از اهل بیت (ع ) علماء نقش الگویی دارند همچنین افرادی که عناوین خاصی دارند از قبیل رهبران ، شهدا، و.... البته باید توجه داشت که الگو دو جنبه دارد . مثبت و منفی ، اگر مربی یا عالم صفت ناپسندی نیز داشته باشد برای دیگران الگو قرار می گیرد . و در آخر اینکه نقش الگو اینست که به متربی می فهماند وصول به رشد و کمال همچنان که برای او (الگو) میسر شد، برای من نیز ممکن است، و نیز از باب «ره چنان رو که رهروان رفتند» او را از تردید و سرگردانی در انتخاب مناسب ترین و نزدیکترین راه نجات می دهد... خلاصه کلام : 🔹 مربی مومن و متدین در قلب متربی جا داره و با رفتار خودش تربیت میکنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ✅روش های جذاب سازی جلسه(قسمت اول) برای برگزاری یک جلسه نکاتی هست که مربی و سرگروه باید بدانند: 1⃣روحیه و علاقه ی سرگروه به علم آموزی و هدایتگری از جمله این نکات، اجازه بدید نکته ای عرض کنم که به خود شخص سرگروه بر می گردد. حالا شاید شما تعجب بکنید بگید خوب جلسه جلسه ای است که برای نوجوان ها یا جوان ها گرفته می شود و باید شما نکته ای را بگید که فی الواقع مسئله ای را در نوجوان برای ما بازگو بکنه. اما من اولین نکته را از خود سرگروه شروع می کنم چرا که اگر شخص سرگروه فاقد یک سری مزایا باشد جلسه او از جذابیت لازم برخوردار نیست. اولین خصوصیتی که در جذبه جلسه شما کمک می کنه اون روحیه ی شماست و علاقه ی شماست نسبت به علم آموزی و هدایت گری. هر چقدر سر گروه نسبت به علم آموزی و هدایتگری مخاطبین دلسوزتر و عاشقانه تر باشه جلسه او مفید فایده تر است. یک سرگروهی که با خستگی و بی حوصلگی و بی رغبتی میاد مطلب را به مخاطب منتقل می کنه مخاطب را هم بی حوصله می کند. اما اون سرگروهی که با حوصله و با عشق به اون ریزه کاری های مسئله هم دقت می کنه و از هیچ نکته ای برای ارتقای کیفیت جلسه دریغ نمی کنه و غفلت نمی کنه، او می تونه یک سرگروه موفق در اداره جلسه باشه. لذا عشق به علم آموزی و هدایتگری یکی از اون نکاتی است که جلسه شما را جذاب می کنه. 2⃣خلاقیت و ابتکار سرگروه نکته دیگر خلاقیت و ابتکار عمل سرگروه است. سرگروه قبل از جلسه بایستی فضای جلسه، مکان جلسه، زمان برگزاری جلسه را طوری تنظیم بکنه که حالت یکنواختی و بی حوصلگی برای مخاطب را بوجود نیاره. البته این نکته نکته خوبی است، که شما اگر در مسجد جلساتتون را تشکیل می دید یک جایی را مشخص بکنید ویژه گروه خودتون، بگونه ای که وقتی نیرو وارد مسجد می شه چشمش خود به خود به اون سمت بچرخه  ناخودآگاه، چون همیشه شما اونجا جلسه را تشکیل می دید. خوب این از  نظر روانی تأثیر خوبی را می تونه در نیروی شما بگذاره که پابند جلسات شما بشه. اما این مسئله هم در کنار این موضوع قابل تأمل است، که شما از باب تنوع می توانید جلساتتون را حتی در مکانهای دیگر برگزار بکنید، در یک امامزاده ای، در مزار شهدا، حالا بستگی به اون موضوعی داره که شما مطرح می کنید. یک وقت موضوع شما موضوع آشنایی با سیره شهداست، خوب چقدر زیباست که شما این جلسه را در کنار مزار شهدا برگزار کنید. یا یک وقت موضوع شما موضوعِ توسل است، چه نیکوست این جلسه را در کنار امامزاده ای یا حرم امامی حتی برگزار بکنید. تنوع در مکان اینگونه خلاقیت ها باعث بالا رفتن جذبه کلاس می شه. البته خلاقیتها، محدودیت نداره. سرگروهی ممکنه حتی با استفاده از نقاشی، استفاده از بعضی تصاویر، استفاده از بعضی از فیلمها و خیلی مسائل دیگه جذابیت کلاسش را بالا ببره. این خلاقیت سرگروه، در جذابیت کلاس بسیار مؤثر است. نکته دیگر که جذابیت کلاس را بالا می بره استفاده از وسایل کمک آموزشی است، مثل تخته، مثل اسلاید، مثل ویدئو پروژکشن، مثل بعضی مسائل دیگر. که می تونه براحتی بعضی موضوعات را به تصویر بکشه برای مخاطب و ملموس او بکنه و در حافظه مخاطب انها را ماندگارتر بکنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دیدار ارکان صالحین استان خراسان رضوی با حضرت آیت الله سعیدی تولیت آستانه مقدسه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها درقم .امروز دوشنبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دیدار ارکان صالحین استان خراسان رضوی با حضرت آیت الله سعیدی تولیت آستانه مقدسه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها درقم . امروز دوشنبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕روش برخورد با نوجوان و جوان در اردوها جوانان و نوجوانان از ارکان مهم و بسیار حیاتی کشور ما هستند. تلاش برای هدایت صحیح علمی و فرهنگی این آینده ‌سازان، از اصلی ‌ترین تلاش ‌های ممکن است.   در هر جامعه ‌ای برای دستیابی به اهداف والای زندگی و پیشرفت کشور، تلاش هایی صورت می گیرد اما این تلاش ‌ها بر اساس قواعد خاصی است و قانون حد و مرزهایی برای اعمال و رفتار انسان ‌ها در مواجهه با اجتماع تعیین می ‌کند که معمولاً آنها را ارزش و نقطه مقابل آن را ناهنجاری می ‌نامند. در حقیقت این قواعد هستند که به تفکر و رفتار انسان ‌ها نظم داده و آنها را هدایت می کنند.   ذهن و روح جوانان و نوجوانان نیز در این مورد نیازمند هدایت است و این مهم ابتدا بر دوش خانواده و سپس مربیان عزیز تربیتی و اردویی مدارس است. اما مربیان و سرپرستان اردوها باید بدانند که جوانان و نوجوانان در این برهه سنی از زندگی دارای مشکلات خاصی هستند که با مشکلات بزرگسالان و کودکان دارای تفاوت های زیادی است. نوجوانی در حقیقت دوره مشکلات عدیده و غیرقابل پیش بینی است.   لذا با توجه به مقدمه فوق رعایت موارد زیر توسط مربیان عزیز در اردوها در برخورد با نوجوانان و جوانان ضروری است.    - برقراری رابطه دوستانه و عاقلانه: مربیان عزیز باید با مراقبت دوستانه و عاقلانه خود احساس ایمنی و اطمینان را در وجود نوجوان ایجاد می‌کنیم. - شناخت شخصیت نوجوان:  مربیان ضمن شناخت ویژگی‌های دوره نوجوانی نباید هر رفتار ناخوشایندی را غیر طبیعی پنداشته و در مقابل آن عکس ‌العمل نشان دهند. این کار موجب تیرگی روابط و بروز عکس ‌العمل شدید نوجوان می‌انجامد.   - اعتماد سازی: باید بیاموزیم که چگونه حس اعتماد نوجوان را نسبت به خودمان جلب و جذب کنیم، چنانچه اعتماد میان نوجوان و مربیان تربیتی و اردویی کمرنگ شود او برای حل مسائل خود به دیگران مراجعه می‌کند.   - گوش دادن: مربیان باید با نوجوان و جوان به خوبی صحبت نمایند و به سخنان او با علاقه گوش دهند و بدانند که خوب گوش کردن به حرف‌های نوجوان رمز ارتباط موثر با اوست.   - استفاده از روش تغافل: در برخورد با نوجوانان بهتر است از روش تغافل استفاده کرده و وانمود کنیم ما چیزی ندیده و نشنیده ایم. مدام آن ها را بازخواست نکنیم و اجازم دهیم نوجوان همیشه در حالت خوف و رجا بماند.   - راهنمایی، به جای دستور: در برخورد با مسائل نوجوان بهتر است از خودش کمک بگیریم یعنی این واقعیت را بداند که نخستین مسئول حلّ مشکل او، خودش است و برای حل آن باید اقدام نماید و مربیان فقط وظیفه ی راهنمایی او را دارند که از عواقب تصمیم خودش مطلع شود.   - تکیه بر نقاط قوت: با مشاهده ی برخی ضعف‌ها، نوجوان را تحقیر و سرزنش و یا با دیگران مقایسه‌اش نکنند بلکه بیشتر سعی نمایند برای از بین بردن ضعف‌ها، قوتش را تجلی بخشند. - مشورت با نوجوان: نوجوان در اندیشه مستقل شدن است بنابراین مربیان نباید عقاید خود را بر او تحمیل کنند بلکه بایستی او را  تحمل کرده و با مشورت گرفتن از او در امور زندگی و جامعه در کسب استقلال یاریش کنند.   - انتظار به اندازه: با کسب شناخت همه جانبه از نوجوان به اندازه توان و ظرفیت وجودیش از وی انتظار داشته باش.   - آموزش: بهتر است مربیان خصوصا در اردوها که دارای محیطی بازتر در ارتباط دوستانه با نوجوانان است با آنها در مورد دوران بلوغ، دوست‌یابی، حل مساله زندگی، گذراندن اوقات فراغت، برنامه‌ریزی درسی و مواردی از این قبیل با نوجوانان بصورت دوطرفه صحبت کنند.   - تاکید بر محبت و پرهیز از خشونت: ارتباط با نوجوان اگر بر اساس عشق و علاقه و صمیمیت استوار باشد اعتماد به نفس را در او تامین و تضمین می‌نماید و اگر بافشار و خشونت همراه باشد ممکن است موجب اختلال عصبی و دشواری‌های روانی در او شود.   - اجازه خطا کردن به‌ نوجوان بدهیم: نوجوان بایستی بیاموزد که از مشکلات گریزان نباشد بلکه برای حل مشکلاتش به دنبال کشف راه حل باشد و این زمانی است که اجازه خطا کردن را به او بدهیم تا از خطا کردن احساس گناه نکند و بتواند فرصت یافتن راه حل را بیابد.   – ایجاد محیط امن در خانواده : خانواده نقش مهمی در تربیت کودکان دارد و برای نوجوان تکیه گاهی است که می تواند به کمک آن مشکلات خود را حل کند. اختلافات پدر و مادر و برخوردهای نامناسب آنها با یکدیگر و با فرزندان، محیط خانه را ناآرام و ناسالم می سازد. نوجوانی که در چنین محیطی به سر می برد به ناچار تکیه گاه خود را در خارج از محیط خانواده جست و جو می کند و چون بسیار آسیب پذیر است ممکن است که با خطرها و انحرافات زیادی روبه رو شود. نقش مربیان در این مورد بسیار مهم و حیاتی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 نشست صمیمی مدیران تعلیم وتربیت نواحی استان خراسان رضوی با حاج آقای جیحونی مسئول محترم تعلیم وتربیت سازمان بسیج. #روابط_عمومی #تعلیم_و_تربیت #سپاه_امام_رضا_علیه_السلام #خراسان_رضوی
ارسال شده از سروش+: ✅بررسی عوامل ایجاد پیوند و موانع جذب میان مسجد و جوانان ⬅️تربیت محوری بهترین جا برای تحقق تربیت دینی و اسلامی فرزندان ما مسجد است، زیرا مسجد مکان انسان سازی است، از سوی دیگر در جامعه اسلامی، آنچه باید محور قرار بگیرد، تربیت است. « اگر تربیت اصل قرار گرفت به طبع سیاست، اقتصاد، مدیریت، فرهنگ و آموزش جامعه نیز اصلاح خواهد شد، زیرا تربیت هسته جامعه است و باید در سیاستگذاری های کلان و خرد جامعه اسلامی مانند میزان رشد و تعامل مساجد با سایر نهادها باید این اصل باشد که چه میزان می توان مساجد را در مسیر تربیت دینی افراد جامعه قرار داد و بعد از آن به ابعاد و قابلیتهای دیگر مساجد پرداخت.» صالحین خراسان رضوی لشكر سايبري صالحين خراسان رضوی https://eitaa.com/salehin_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عکس یادگاری بعد از اختتامیه سیزدهمین دوره توانمند سازی ارکان صالحین استان خراسان رضوی در مجتمع شاهد قم.
🔹♦🔸مردم ما در مقابله‌ی با فتنه، خودشان به پا خاستند. نهم دی در سرتاسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه‌گران زد. این کار را خود مردم کردند. این حرکت یک حرکت خودجوش بود؛ این خیلی معنا دارد؛ این نشانه‌ی این است که این مردم بیدارند، هشیارند... «ولی امر» ✅ عظیم #۹_دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در سراسر کشور 💦 در مشهد مقدس، دوشنبه، ۹ دی ساعت ۸:۳۰، عرصه میدان شهدا ⭕🔴⭕ لطفا و نمایید. ۹_دی
🔹♦🔸مردم ما در مقابله‌ی با فتنه، خودشان به پا خاستند. نهم دی در سرتاسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه‌گران زد. این کار را خود مردم کردند. این حرکت یک حرکت خودجوش بود؛ این خیلی معنا دارد؛ این نشانه‌ی این است که این مردم بیدارند، هشیارند... «ولی امر» ✅ عظیم #۹_دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در سراسر کشور 💦 در مشهد مقدس، دوشنبه، ۹ دی ساعت ۸:۳۰، عرصه میدان شهدا ⭕🔴⭕ لطفا و نمایید. ۹_دی