#براندازی19
#قرآن
#حدیث
#فقه_الحکومه
🔅🔅🔅
📚 25- فی عیون اخبار الرضا باسناده عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ : مِنَّا اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً مَضَى سِتَّةٌ وَ بَقِيَ سِتَّةٌ وَ يَصْنَعُ اللَّهُ فِي السَّادِسِ مَا أَحَبَّ.35 »
▪ در عیون اخبار الرضا از ابابصیر نقل شده از امام صادق علیه السلام شنیدم که می¬فرماید : از ما دوازده نفر مهدی هستند شش نفر گذشته و شش نفر مانده خداوند در دوازدهمی آنچه دوست دارد انجام می¬دهد.
📚 26- فی کمال الدین باسناده عَنْ سَمَاعَةَ بْنِ مِهْرَانَ قَالَ : كُنْتُ أَنَا وَ أَبُو بَصِيرٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ عِمْرَانَ مَوْلَى أَبِي جَعْفَرٍ ع فِي مَنْزِلٍ بِمَكَّةَ فَقَالَ مُحَمَّدُ بْنُ عِمْرَانَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ نَحْنُ اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً فَقَالَ لَهُ أَبُو بَصِيرٍ تَاللَّهِ لَقَدْ سَمِعْتُ ذَلِكَ مِنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَحَلَفَ مَرَّةً أَوْ مَرَّتَيْنِ أَنَّهُ سَمِعَ ذَلِكَ مِنْهُ فَقَالَ أَبُو بَصِيرٍ لَكِنِّي سَمِعْتُهُ مِنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع.36 »
▪ در کمال الدین آمده سماعة بن مهران گويد : من و ابو بصير و محمّد بن عمران- كه آزادشده امام باقر عليه السّلام بود- در منزلى در مكّه بوديم، محمّد بن عمران گفت: از امام صادق عليه السّلام شنيدم كه مىفرمود: ما دوازده مهدى هستيم، ابو بصير گفت: تو را بخدا سوگند آيا اين كلام را از امام صادق عليه السّلام شنيدى؟ و او يك بار يا دو بار سوگند ياد كرد كه آن را از امام صادق شنيده است، آنگاه ابو بصير گفت: امّا من آن را از امام باقر عليه السّلام شنيدم. حديث فوق به سند ديگر نيز براى ما روايت شده است.
📝 پی نوشت:
35. كمال الدين و تمام النعمة ؛ ج2 ؛ ص335.
36. تعجب ابابصیر خود دلیل بر این است که کلمه مهدی به معنی هدایت شده نبوده و گر نه او می¬دانست که هر دو امام علیهما السلام .
⏪ ادامه در پست های بعدی...
@salmanraoofi
#علوم_مقدماتی_اجتهاد
#نکته_های_نو_در_علوم_مقدماتی_اجتهاد 21
👈👈این مباحث تدریس هم شده که بسیار مطالب بیشتری در تدریس گفته شد، برای دریافت بهتر مطالب، صوتهای تدریس را گوش کنید.
⏪ مباحث مطرح شده نهایی نیست و مقاله احتیاج به ویرایش دارد
🔅🔅🔅
✅ لزوم تصحیح شیوه های حل تعارض
از آغاز تدوين علم اصول، مسئله «تعارض ادلّه» يا «تعادل و تراجيح»، در اين علم جايگاهى ويژه داشته و در اين زمينه، تأليف هاى بسياری انجام گرفته است . در مسئله اختلاف اخبار و تعارض روايات، دو پرسش مهم و وابسته به يكديگر، روبروى محدّثان و محققّان بوده است: يكى كشف و شناسايى علل پيدايش تعارض و اختلاف در حديث، و ديگرى چگونگى علاج و حل اختلاف. در نوشته های موجود، هر دو پرسش منظور نظر بوده، البته اصوليان به بحث هاى نظرى و انتزاعى توجه داشته و برپايه آنها راه علاج را ارائه كرده اند و محدثان گرچه به بحثهاى تطبيقى و عينى اهتمام داشته اند، اما آن را قاعده مند نساختند. به نظر مى رسد بايد در پژوهش هاى جديد، اين دو شيوه با يكديگر تلفيق گردد؛ يعنى بايد در دانش «اصول» واقع گرا بود و به مسائل تطبیقی رو آورد و در «فقه الحديث»، با نگاه قاعده سازى و استخراج قانون کلی به سراغ نمونه ها و موارد عينى رفت.
▪ شايد بتوان با اطمينان گفت نخستين عالم اصولى كه در ضمن مباحث انتزاعى تعادل و تراجيح از اسباب و زمينه هاى تعارض (با ذكر نمونه) سخن رانده، شهيد سيد محمد باقر صدر است. وى در مقدمه بحث تعارض ادلّه، براى تعارض اخبار، هشت سبب بدين شرح ذكر مى كند:
1ـ سوء فهم، 2ـ نسخ، 3ـ از ميان رفتن قرائن،4ـ نقل به معنا، 5ـ تشريع تدريجى، 6ـ تقيّه، 7ـ رعايت ظرفيت راوى،8 ـ جعل و وضع.
▪ اما ایشان نيز آنگاه كه از طرح اين مقدمه فارغ مى شود، به سراغ همان بحث هاى انتزاعى رفته، ارتباطى ميان زمينه ها و راه حل ها برقرار نمى سازد.
▪ البته آیة الله سیستانی در طرحى نویی که براى علم اصول ارائه داده اند، مسئله «اسباب اختلاف حدیث » را در دل مباحث «تعادل و تراجيح» جاى داده اند و به نظر ايشان، مهمترين مسئله در تعارض ادلّه، همان اسباب اختلاف است .
از اين رو، باید به این نکته توجه کرد كه مهمترين خلل و نارسايى در مسئله اختلاف اخبار، عبارت است از:
⏪ 1ـ طرح انتزاعى و غیر واقعی مسئله تعارض اخبار در علم اصول، 2ـ عدم استقرا و شناسايى اسباب اختلاف،3ـ مدوّن نبودن روايات مختلف در يك مجموعه بر اساس اسباب و علل، 4ـ ضابطه مند نبودن راه حل و كيفيت علاج.
▪ بر اين پايه، پيشنهاد پژوهشى نو و گسترده با منظور كردن نكات زير، توصيه مى شود:
⏪ الف. شناسايى و استقراى اسباب و علل تعارض. شهيد صدر، اين اسباب و علل را در هشت عنوان دسته بندى كرده است. برخى معاصران نيز علل تعارض را در پنج، خلاصه كرده اند: تشريع تدريجى، اختلاف احوال مردم، اختلاف حوادث و شرايط زمانى و مكانى، تبعيض در بيان احكام، و برچيدن سنّت هاى جاهلى .
▪ برخى از فقها، اسباب اختلاف را به داخلى و خارجى تقسيم كرده اند. بر اين اساس، اسباب داخلى اختلاف، عبارت است از: «نسخ، احكام قانونى و ولايى، كتمان» و اسباب خارجى: «وضع، نقل به معنا، احاديث مدرج، تقطيع، تشابه خط و نگارش، تصحيح قياسى، خلط بين كلام امام و فقيه از سوى روات» .
⏪ ادامه در پست های بعدی...
@salmanraoofi
هدایت شده از روزنه
#تذکار_تاریخی
دعوت هدایتالله بهبودی به قم و سخنی با خانه طلاب جوان
[صفحه ۱از۲]
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸خانه طلاب جوان متشکل از جمعی از برادران متعهد و دغدغهمند است که خدمات و زحمات زیادی در یک دهه گذشته در کارنامه دارد.
🔸اخیرا در جریان سومین جلسه از سلسله نشستهای معرفتی #صراط (سیر مطالعاتی منظومه فکری مقام معظم رهبری) با موضوع:
((شخصیت شناسی علمی، معنوی و مبارزاتی مقام معظم رهبری))
خانه طلاب به دعوت از آقای #هدایت_اللّه_بهبودی پرداخته است.
🔸آقای بهبودی گرچه در تاریخ شفاهی جنگ کارهای قابل تقدیری در کارنامه دارد اما در عرصه تاریخ نگاری فردی متخصص محسوب نمیشود.
🔸در تایید مدعای پیشگفته، نباید فراموش کرد که کتاب #شرح_اسم بعد از انتشار توسط دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری و اصلاح برخی #اغلاط_تاریخی، برخی فرازها در همان اثر نیز به شدت مورد نقد مطلعین قرار گرفت که البته طبعا بعد از انتشار امکان حذف آن به جهات تبعات اجتماعی و سیاسی اش، وجود نداشت.
🔸ازشرح اسم(بعنوان یک اثر نسبتا قابل قبول و البته دارای اشکال) که بگذریم، کتاب #الف_لام، #فاجعه_در_تاریخ_نگاری_انقلاب_اسلامی است!
این اثر که مثلا قرار بوده #امام_خمینی را به خلق الله معرفی کند، برای نخستین بار برخی مطالب خلاف واقع قطعی را با تکیه بر منابع تحریف شده، به امام نسبت داده و در واقع امام جدیدی معرفی کرده که نزد اهل تحقیق و مطلعین، فردی نا آشنا ست!
همچنین برخی نسبت های ناروا به امام داده شده که تا کنون دشمنان انقلاب و امام نیز از نزدیک شدن به حدود آن خودداری میکردند! و از آن جمله خدشه در #صداقت_امام است که برای اولین بار در یک متن رسمی وارد شده است!
🔸الف لام بدون عبور از چرخه طبیعی اخذ مجوز و بازبینی محتوایی و کارشناسی انتشار یافته و عجیب آنکه چنین اثر مغلوطی از سوی #دولت_روحانی بعنوان #کتاب_سال _جمهوری_اسلامی انتخاب شده است!
🔸در مسوولیت ناپذیری جناب بهبودی همین بس که اولا قبل از انتشار چنین اثری با موضوعی مهم و حساس، آن را در اختیار اهل تحقیق قرار نداد و عجیبتر آنکه بعد از انتشار نقدهای علمی و مستند به این اثر، نه تنها نسبت به جبران اشتباهات و اصلاح اغلاط اقدام نکرد که با بی توجهی و نوعی سرکشی و غرور، همچنان به ترویج این اثر فاجعهبار ادامه داد!
اگر واقعا کسی به امام و انقلاب ارادت داشته باشد و مراعات امانت تاریخ برایش دارای اهمیت و اولویت باشد، چرا نباید نسبت به اصلاح اغلاط و تحریفات تاریخی اقدام کند؟!
امتناع از پذیرش خطا و اصلاح اغلاط، کم ترین رفتار مورد انتظار یک فرد متعهد است.
🔸جناب بهبودی و دوستانش بجای پاسخ علمی به نقدها، مدام خود را پشت تعریف های مقام معظم رهبری مخفی میکنند و با برچسبهای غیرعلمی به مقابله با منتقدان میپردازند! حال آنکه اولا تعریف های اصلی حضرت آقا از نویسنده مزبور مربوط به فعالیت در زمینه دفاع مقدس بوده که طبعا نگارنده این سطور نیز نقدی به آن آثار ندارد، ثانیا تمجید از عملکرد یک فرد در یک مقطع خاص به معنای تایید همه اقدامات و دیدگاههای آن فرد نیست؛ چنانکه از تعریف های مقطعی آقا از دکتر شریعتی و یا بازرگان یا آقای هاشمی رفسنجانی نیز نمی توان تایید مطلق ایشان از افکار و آثار و عملکرد نامبردگان را نتیجه گیری کرد.
جالب آنکه بعد از وارد شدن انتقادات علمی به #صحیفه_نور که حاوی اغلاط بی شمار بود، متولیان مؤسسه تنظیم و نشر در استدلال مغالطهآمیز مشابه همین دوستان، به جای پذیرش خطا و تقدیر از منتقدان و جبران آن، خود را پشت مقدمه مقام معظم رهبری بر این اثر مخفی میکردند! طبیعی است که آقا در آن مقدمه هرگز همه محتوای صحیفه نور را که محصول تسامح کاری محمد خاتمی و تیم زیرنظر او بود را تأیید نفرموده بودند بلکه از ضرورت انتشار چنین اثری جامع از آثار امام تقدیر سخن گفته بودند.
البته این مغالطهکاری ها راه به جایی نبرد و مسوولین مؤسسه تنظیم و نشر بعدا #یواشکی مجبور به جمع آوری صحیفه نور و جایگزینی آن با #صحیفه_امام شدند که البته زیرنظر متخصصان سامان یافته لذا مستند و قابل اعتماد است.
🔻🔻🔻
ادامه در پست بعد
هدایت شده از روزنه
دعوت هدایتالله بهبودی به قم و سخنی با خانه طلاب جوان
[صفحه ۲از۲]
🔸از جناب آقای بهبودی انتظاری نیست اما از دوستان عزیز خانه، که دغدغه تبیین دیدگاههای امام را دارند انتظار نبوده و نیست که افکار طلاب جوان را در معرض تحریف گران اندیشه و سیره امام قرار دهند!
آیا این دوستان از حجم تحریفات وارده در الف لام خبر نداشتند؟! اگر چنین باشد که واقعا موجب تأسف است.
و اگر علی رغم اطلاع از تحریفات، ایشان را به قم دعوت نموده اند که تأسفبار تر است!
باری! اگر موضوع جلسه نقد و بررسی آثار بهبودی بود، بسیار بایسته و بجا و قابل تقدیر می نمود اما دعوت از چنین فرد محترمی برای یک جلسه #تبیینی آنهم در باب یک موضوع راهبردی مانند «شخصیت شناسی علمی، معنوی و مبارزاتی مقام معظم رهبری»، اصلا قابل توجیه نیست!
واقعا چنین شخصی چه شناختی از شخصیت علمی و معنوی و مبارزاتی رهبر معظم انقلاب اسلامی دارد؟!
🔸دعوت از برخی چهرههای خاص که علامت سؤال های جدی در مورد برخی آثار و افکار آنان وجود دارد، در محافل مختلف شهر مقدس قم رواج یافته که اگر با ملاحظات و تمهیدات فنی و علمی همراه نباشد ممکن است نتایج زیان باری بدنبال داشته باشد.
چندی پیش مجموعه دفتر تبلیغات و دانشگاه باقرالعلوم(ع) هم برای راهاندازی پروژه تاریخ شفاهی حوزه از #حسین_دهباسی دعوت کرده بود! کسی که در سال های اخیر حجم وسیعی از تحریفات تاریخی را در قالب تاریخ شفاهی وارد حافظه تاریخی مردم ایران کرده و با هر نیتی که دست به چنین اقدامی زده باشد، تا سالها خسارات معنوی ناشی از پروژه او باقی خواهد ماند؛ چنانکه هم اکنون نیز منشأ بسیاری شبهات و شایعات و خلاف گویی ها، همین آثار مخدوش اوست.
🔸طبعا نمیتوان و نباید نسبت به دعوت چنین افرادی به دل حوزه علمیه قم بی تفاوت بود؛ گرچه برخی دوستان با تسامح کاری و یا عدم اطلاع از عمق فاجعه، بحث خودی و غیرخودی را وسط می کشند و معتقدند که مثلا دهباشی مورد تایید #نادر_طالب_زاده است یا مثلا فلان نهاد خاص نظام با او قرارداد کلان بسته یا منتقد دولت شده است!
همینان انتظار دارند که اگر خطایی از مجموعه دفتر تبلیغات و غیره صورت گرفت باید تذکر داد اما اگر دوستان انقلابی همچون خانه طلاب اقدام مشابهی مرتکب شدند یابد به تذکر خصوصی بسنده کرد اما واقعیت آن است که وقتی برنامهای به طور علنی اعلام شده، و اگر انتقاد واضحی به آن وجود دارد، این طرف و آن طرف و خودی و غیرخودی ندارد، باید بدون لکنت و بدون تعارف، تذکر ناصحانه داده شود.
🔻صدالبته سعه صدر دوستان انقلابی و روحیه جبران خطا، بیش از سایرین مجموعههایی است که داعیه روشنفکری و آزاداندیشی دارند.
@rozaneebefarda
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 امشب راس ساعت ۲۰ شبکه مستند؛
فیلم #عابدانکهنز را میده
فیلم ارزشمند برای دیدن
تو این فیلم حتی میشه راهکاری برای فعالیتهای فرهنگی بدست آورد.
جایزه جشنواره عمار رو گرفته
و درمورد بچهمحلهای شهید صدرزاده س و کار فرهنگی تربیتی که تو اون محله میشه و چقدر از بچهای همون محل مدافع حرم میشن و شهادت.
براش تبلیغ کنید همه ببینند.
💬 م.ی
@HozeTwit
🔅متن وصیتنامه شهید سپهبد #حاج_قاسم_سلیمانی ۱
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شد
🔅مشروح وصیت نامه سردار سلیمانی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت میدهم به اصول دین
اشهد أن لا اله الّا الله و اشهد أنّ محمداً رسول الله و اشهد أنّ امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب و اولاده المعصومین اثنی عشر ائمتنا و معصومیننا حجج الله.
شهادت میدهم که قیامت حق است. قرآن حق است. بهشت و جهنّم حق است. سوال و جواب حق است. معاد، عدل، امامت، نبوّت حق است.
خدایا! تو را سپاس میگویم بخاطر نعمتهایت
خداوندا! تو را سپاس که مرا صلب به صلب، قرن به قرن، از صلبی به صلبی منتقل کردی و در زمانی اجازه ظهور و وجود دادی که امکان درک یکی از برجستهترین اولیائت را که قرین و قریب معصومین است، عبد صالحت خمینی کبیر را درک کنم و سرباز رکاب او شوم. اگر توفیق صحابه رسول اعظمت محمد مصطفی را نداشتم و اگر بی بهره بودم از دوره مظلومیت علی بن ابیطالب و فرزندان معصوم و مظلومش، مرا در همان راهی قرار دادی که آنها در همان مسیر، جان خود را که جان جهان و خلقت بود، تقدیم کردند.
خداوندا! تو را شکرگزارم که پس از عبد صالحت خمینی عزیز، مرا در مسیر عبد صالح دیگری که مظلومیتش اعظم است بر صالحیتش، مردی که حکیم امروز اسلام و تشیّع و ایران و جهان سیاسی اسلام است، خامنه ای عزیز که جانم فدایِ جان او باد قرار دادی.
پروردگارا! تو را سپاس که مرا با بهترین بندگانت در هم آمیختی
و درک بوسه بر گونههای بهشتی آنان و استشمام بوی عطر الهی آنان را یعنی مجاهدین و شهدای این راه به من ارزانی داشتی.
خداوندا! ای قادر عزیز و ای رحمان رزّاق، پیشانی شکر شرم بر آستانت می سایم که مرا در مسیر فاطمه اطهر و فرزندانش در مذهب تشیّع عطر حقیقی اسلام قرار دادی و مرا از اشک بر فرزندان علی بن ابیطالب و فاطمه اطهر بهره مند نمودی؛ چه نعمت عظمایی که بالاترین و ارزشمندترین نعمتهایت است؛ نعمتی که در آن نور است، معنویت، بی قراری که در درون خود بالاترین قرارها را دارد، غمی که آرامش و معنویت دارد.
خداوندا! تو را سپاس که مرا از پدر و مادر فقیر، اما متدیّن و عاشق اهل بیت و پیوسته در مسیر پاکی بهره مند نمودی. از تو عاجزانه میخواهم آنها را در بهشتت و با اولیائت قرین کنی و مرا در عالم آخرت از درک محضرشان بهره مند فرما.
خدایا! به عفو تو امید دارم
ای خدای عزیز و ای خالق حکیم بیهمتا! دستم خالی است و کولهپشتی سفرم خالی، من بدون برگ و توشهای به امید ضیافتِ عفو و کرم تو میآیم. من توشهای برنگرفتهام؛ چون فقیر [را] در نزد کریم چه حاجتی است به توشه و برگ؟!
سارُق، چارُقم پر است از امید به تو و فضل و کرَم تو؛ همراه خود دو چشم بسته آورده ام که ثروت آن در کنار همه ناپاکیها، یک ذخیره ارزشمند دارد و آن گوهر اشک بر حسین فاطمه است؛ گوهر اشک بر اهل بیت است؛ گوهر اشک دفاع از مظلوم، یتیم، دفاع از محصورِ مظلوم در چنگ ظالم.
خداوندا! در دستان من چیزی نیست؛ نه برای عرضه [چیزی دارند] و نه قدرت دفاع دارند، اما در دستانم چیزی را ذخیره کردهام که به این ذخیره امید دارم و آن روان بودن پیوسته به سمت تو است. وقتی آنها را به سمتت بلند کردم، وقتی آنها را برائت بر زمین و زانو گذاردم، وقتی سلاح را برای دفاع از دینت به دست گرفتم؛ اینها ثروتِ دست من است که امید دارم قبول کرده باشی. خداوندا! پاهایم سست است. رمق ندارد. جرأت عبور از پلی که از جهنّم عبور میکند، ندارد. من در پل عادی هم پاهایم میلرزد، وای بر من و صراط تو که از مو نازکتر است و از شمشیر بُرنده تر؛ اما یک امیدی به من نوید میدهد که ممکن است نلرزم، ممکن است نجات پیدا کنم. من با این پاها در حَرَمت پا گذارده ام و دورِ خانه ات چرخیده ام و در حرم اولیائت در بینالحرمین حسین و عباست آنها را برهنه دواندم و این پاها را در سنگرهای طولانی، خمیده جمع کردم و در دفاع از دینت دویدم، جهیدم، خزیدم، گریستم، خندیدم و خنداندم و گریستم و گریاندم؛ افتادم و بلند شدم. امید دارم آن جهیدنها و خزیدنها و به حُرمت آن حریمها، آنها را ببخشی.
خداوندا! سر من، عقل من، لب من، شامّه من، گوش من، قلب من، همه اعضا و جوارحم در همین امید به سر میبرند؛ یا ارحم الراحمین! مرا بپذیر؛ پاکیزه بپذیر؛ آنچنان بپذیر که شایسته دیدارت شوم. جز دیدار تو را نمیخواهم، بهشت من جوار توست، یا الله!
خدایا! از کاروان دوستانم جاماندهام
خداوند، ای عزیز! من سالها است از کاروانی به جا مانده ام و پیوسته کسانی را به سوی آن روانه میکنم، اما خود جا مانده ام، اما تو خود میدانی هرگز نتوانستم آنها را از یاد ببرم. پیوسته یاد آنها، نام آنها، نه در ذهنم بلکه در قلبم و در چشمم، با اشک و آه یاد شدند.
@salmanraoofi
وصیتنامه شهید سپهبد #حاج_قاسم_سلیمانی ۲
عزیز من! جسم من در حال علیل شدن است. چگونه ممکن [است] کسی که چهل سال بر درت ایستاده است را نپذیری؟ خالق من، محبوب من، عشق من که پیوسته از تو خواستم سراسر وجودم را مملو از عشق به خودت کنی؛ مرا در فراق خود بسوزان و بمیران.
عزیزم! من از بی قراری و رسواییِ جاماندگی، سر به بیابانها گذارده ام؛ من به امیدی از این شهر به آن شهر و از این صحرا به آن صحرا در زمستان و تابستان میروم. کریم، حبیب، به کَرَمت دل بستهام، تو خود میدانی دوستت دارم. خوب میدانی جز تو را نمیخواهم. مرا به خودت متصل کن.
خدایا وحشت همه ی وجودم را فرا گرفته است. من قادر به مهار نفس خود نیستم، رسوایم نکن. مرا به حُرمت کسانی که حرمتشان را بر خودت واجب کردهای، قبل از شکستن حریمی که حرم آنها را خدشه دار میکند، مرا به قافلهای که به سویت آمدند، متصل کن.
معبود من، عشق من و معشوق من، دوستت دارم. بارها تو را دیدم و حس کردم، نمیتوانم از تو جدا بمانم. بس است، بس. مرا بپذیر، اما آنچنان که شایسته تو باشم.
خطاب به برادران و خواهران مجاهدم...
خواهران و برادران مجاهدم در این عالم، ای کسانی که سرهای خود را برای خداوند عاریه داده اید و جانها را بر کف دست گرفته و در بازار عشق بازی به سوق فروش آمده اید، عنایت کنید: جمهوری اسلامی، مرکز اسلام و تشیّع است.
امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرمها میمانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمیماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (ص).
برادران و خواهرانم! جهان اسلام پیوسته نیازمند رهبری است؛ رهبری متصل و منصوب شرعی و فقهی به معصوم. خوب میدانید منزّه ترین عالِم دین که جهان را تکان داد و اسلام را احیا کرد، یعنی خمینی بزرگ و پاک ما، ولایت فقیه را تنها نسخه نجات بخش این امت قرار داد؛ لذا چه شما که به عنوان شیعه به آن اعتقاد دینی دارید و چه شما که به عنوان سنّی اعتقاد عقلی دارید، بدانید [باید] به دور از هرگونه اختلاف، برای نجات اسلام خیمه ولایت را رها نکنید. خیمه، خیمهی رسول الله است. اساس دشمنی جهان با جمهوری اسلامی، آتش زدن و ویران کردن این خیمه است. دور آن بچرخید. والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیت الله الحرام و مدینه حرم رسول الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمیماند؛ قرآن آسیب میبیند.
خطاب به برادران و خواهران ایرانی...
برادران و خواهران عزیز ایرانی من، مردم پر افتخار و سربلند که جان من و امثال من، هزاران بار فدای شما باد، کما اینکه شما صدها هزار جان را فدای اسلام و ایران کردید؛ از اصول مراقبت کنید. اصول یعنی ولیّ فقیه، خصوصاً این حکیم، مظلوم، وارسته در دین، فقه، عرفان، معرفت؛ خامنهای عزیز را عزیزِ جان خود بدانید. حرمت او را حرمتِ مقدسات بدانید.
برادران و خواهران، پدران و مادران، عزیزان من!
جمهوری اسلامی، امروز سربلندترین دوره خود را طی میکند. بدانید مهم نیست که دشمن چه نگاهی به شما دارد. دشمن به پیامبر شما چه نگاهی داشت و [دشمنان] چگونه با پیامبر خدا و اولادش عمل کردند، چه اتهاماتی به او زدند، چگونه با فرزندان مطهر او عمل کردند؟ مذمت دشمنان و شماتت آنها و فشار آنها، شما را دچار تفرقه نکند.
بدانید که میدانید مهمترین هنر خمینی عزیز این بود که اوّل اسلام را به پشتوانه ایران آورد و سپس ایران را در خدمت اسلام قرار داد. اگر اسلام نبود و اگر روح اسلامی بر این ملت حاکم نبود، صدام چون گرگ درنده ای این کشور را میدرید؛ آمریکا چون سگ هاری همین عمل را میکرد، اما هنر امام این بود که اسلام را به پشتوانه آورد؛ عاشورا و محرّم، صفر و فاطمیه را به پشتوانه این ملت آورد. انقلابهایی در انقلاب ایجاد کرد. به این دلیل در هر دوره هزاران فداکار جان خود را سپر شما و ملت ایران و خاک ایران و اسلام نموده اند و بزرگترین قدرتهای مادی را ذلیل خود نموده اند. عزیزانم، در اصول اختلاف نکنید.
شهدا، محور عزّت و کرامت همه ما هستند؛ نه برای امروز، بلکه همیشه اینها به دریای واسعه خداوند سبحان اتصال یافته اند. آنها را در چشم، دل و زبان خود بزرگ ببینید، همانگونه که هستند. فرزندانتان را با نام آنها و تصاویر آنها آشنا کنید. به فرزندان شهدا که یتیمان همه شما هستند، به چشم ادب و احترام بنگرید. به همسران و پدران و مادران آنان احترام کنید، همانگونه که از فرزندان خود با اغماض میگذرید، آنها را در نبود پدران، مادران، همسران و فرزندان خود توجه خاص کنید.
@salmanraoofi
وصیتنامه شهید سپهبد #حاج_قاسم_سلیمانی ۳
نیروهای مسلّح خود را که امروز ولیّ فقیه فرمانده آنان است، برای دفاع از خودتان، مذهبتان، اسلام و کشور احترام کنید و نیروهای مسلح می بایست همانند دفاع از خانه ی خود، از ملت و نوامیس و ارضِ آن حفاظت و حمایت و ادب و احترام کنند و نسبت به ملت همانگونه که امیرالمومنین مولای متقیان فرمود، نیروهای مسلح می بایست منشأ عزت ملت باشد و قلعه و پناهگاه مستضعفین و مردم باشد و زینت کشورش باشد.
خطاب به مردم عزیز کرمان
نکتهای هم خطاب به مردم عزیز کرمان دارم؛ مردمی که دوست داشتنی اند و در طول ۸ سال دفاع مقدس بالاترین فداکاریها را انجام دادند و سرداران و مجاهدین بسیار والامقامی را تقدیم اسلام نمودند. من همیشه شرمنده آنها هستم. هشت سال به خاطر اسلام به من اعتماد کردند؛ فرزندان خود را در قتلگاهها و جنگهای شدیدی چون کربلای ۵، والفجر ۸، طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس و… روانه کردند و لشکری بزرگ و ارزشمند را به نام و به عشق امام مظلوم حسین بن علی به نام ثارالله، بنیانگذاری کردند. این لشکر همچون شمشیری برنده، بارها قلب ملتمان و مسلمانها را شاد نمود و غم را از چهره آنها زدود.
عزیزان! من بنا به تقدیر الهی امروز از میان شما رفته ام. من شما را از پدر و مادرم و فرزندان و خواهران و برادران خود بیشتر دوست دارم، چون با شما بیشتر از آنها بودم؛ ضمن اینکه من پاره تن آنها بودم و آنها پاره وجود من،
اما آنها هم قبول کردند من وجودم را نذر وجود شما و ملت ایران کنم.
دوست دارم کرمان همیشه و تا آخر با ولایت بماند. این ولایت، ولایت علی بن ابیطالب است و خیمه او خیمه حسین فاطمه است. دور آن بگردید. با همه شما هستم. میدانید در زندگی به انسانیت و عاطفهها و فطرتها بیشتر از رنگهای سیاسی توجه کردم. خطاب من به همه شما است که مرا از خود میدانید، برادر خود و فرزند خود میدانید.
وصیت میکنم اسلام را در این برهه که تداعی یافته در انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است، تنها نگذارید. دفاع از اسلام نیازمند هوشمندی و توجه خاص است. در مسائل سیاسی آنجا که بحث اسلام، جمهوری اسلامی، مقدّسات و ولایت فقیه مطرح میشود، اینها رنگ خدا هستند؛ رنگ خدا را بر هر رنگی ترجیح دهید.
خطاب به خانواده شهدا
فرزندانم، دختران و پسرانم، فرزندان شهدا، پدران و مادران باقیمانده از شهدا، ای چراغهای فروزان کشور ما، خواهران و برادران و همسران وفادار و متدینه شهدا! در این عالم، صوتی که روزانه من میشنیدم و مأنوس با آن بودم و همچون صوت قرآن به من آرامش میداد و بزرگترین پشتوانه معنوی خود میدانستم، صدای فرزندان شهدا بود که بعضاً روزانه با آن مأنوس بودم؛ صدای پدر و مادر شهدا بود که وجود مادر و پدرم را در وجودشان احساس میکردم.
عزیزانم! تا پیشکسوتان این ملتید، قدر خودتان را بدانید. شهیدتان را در خودتان جلوه گر کنید، به طوری که هر کس شما را میبیند، پدر شهید یا فرزند شهید را، بعینه خودِ شهید را احساس کند، با همان معنویت، صلابت و خصوصیت.
خواهش میکنم مرا حلال کنید و عفو نمائید. من نتوانستم حق لازم را پیرامون خیلی از شماها و حتی فرزندان شهیدتان اداء کنم، هم استغفار میکنم و هم طلب عفو دارم.
دوست دارم جنازه ام را فرزندان شهدا بر دوش گیرند، شاید به برکت اصابت دستان پاک آنها بر جسدم، خداوند مرا مورد عنایت قرار دهد.
خطاب به سیاسیون کشور
نکتهای کوتاه خطاب به سیاسیون کشور دارم: چه آنهایی [که] اصلاح طلب خود را مینامند و چه آنهایی که اصولگرا. آنچه پیوسته در رنج بودم اینکه عموماً ما در دو مقطع، خدا و قرآن و ارزشها را فراموش میکنیم، بلکه فدا میکنیم. عزیزان، هر رقابتی با هم میکنید و هر جدلی با هم دارید، اما اگر عمل شما و کلام شما یا مناظرههایتان به نحوی تضعیف کننده دین و انقلاب بود، بدانید شما مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه هستید؛ مرزها را تفکیک کنید. اگر میخواهید با هم باشید، شرط با هم بودن، توافق و بیان صریح حول اصول است. اصول، مطوّل و مفصّل نیست. اصول عبارت از چند اصل مهم است:
۱- اول آنها، اعتقاد عملی به ولایت فقیه است؛ یعنی این که نصیحت او را بشنوید، با جان و دل به توصیه و تذکرات او به عنوان طبیب حقیقی شرعی و علمی، عمل کنید. کسی که در جمهوری اسلامی میخواهد مسئولیتی را احراز کند، شرط اساسی آن [این است که] اعتقاد حقیقی و عمل به ولایت فقیه داشته باشد. من نه میگویم ولایت تنوری و نه میگویم ولایت قانونی؛ هیچ یک از این دو، مشکل وحدت را حل نمیکند؛ ولایت قانونی، خاصّ عامه مردم اعم از مسلم و غیر مسلمان است، اما ولایت عملی مخصوص مسئولین است که میخواهند بار مهم کشور را بر دوش بگیرند، آن هم کشور اسلامی با این همه شهید.
@salmanraoofi
وصیتنامه شهید سپهبد #حاج_قاسم_سلیمانی ۴
۲- اعتقاد حقیقی به جمهوری اسلامی و آنچه مبنای آن بوده است؛ از اخلاق و ارزشها تا مسئولیتها در قبال ملت و چه در قبال اسلام.
۳-به کارگیری افراد پاکدست و معتقد و خدمتگزار به ملّت، نه افرادی که حتی اگر به میز یک دهستان هم برسند خاطرهی خان های سابق را تداعی میکنند.
۴- مقابله با فساد و دوری از فساد و تجملات را شیوه خود قرار دهند.
۵- در دوره حکومت و حاکمیت خود در هر مسئولیتی، احترام به مردم و خدمت به آنان را عبادت بداند و خود خدمتگزار واقعی، توسعه گر ارزشها باشد، نه با توجیهات واهی، ارزشها را بایکوت کند.
مسئولین همانند پدران جامعه میبایست به مسئولیت خود پیرامون تربیت و حراست از جامعه توجه کنند، نه با بی مبالاتی و به خاطر احساسات و جلب برخی از آرا احساسی زودگذر، از اخلاقیاتی حمایت کنند که طلاق و فساد را در جامعه توسعه دهد و خانوادهها را از هم بپاشاند. حکومتها عامل اصلی در استحکام خانواده و از طرف دیگر عامل مهم از هم پاشیدن خانواده هستند. اگر به اصول عمل شد، آن وقت همه در مسیر رهبر و انقلاب و جمهوری اسلامی هستند و یک رقابت صحیح بر پایه همین اصول برای انتخاب اصلح صورت میگیرد.
خطاب به برادران سپاهی و ارتشی...
کلامی کوتاه خطاب به برادران سپاهی عزیز و فداکار و ارتشیهای سپاهی دارم: ملاک مسئولیتها را برای انتخاب فرماندهان، شجاعت و قدرتِ اداره بحران قرار دهید. طبیعی است به ولایت اشاره نمیکنم، چون ولایت در نیروهای مسلح جز نیست، بلکه اساس بقای نیروهای مسلح است. این شرط خلل ناپذیر میباشد.
نکته دیگر، شناخت به موقع از دشمن و اهداف و سیاستهای او و اخذ تصمیم به موقع و عمل به موقع؛ هریک از اینها اگر در غیر وقت خود صورت گیرد، بر پیروزی شما اثر جدّی دارد.
خطاب به علما و مراجع معظم
سخنی کوتاه از یک سرباز ۴۰ ساله در میدان به علمای عظیم الشأن و مراجع گرانقدر که موجب روشنایی جامعه و سبب زدودن تاریکیها هستند، خصوصاً مراجع عظام تقلید. سربازتان از یک برج دیده بانی، دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزشهای آن [که] شما در حوزهها استخوان خُرد کرده اید و زحمت کشیده اید، از بین میرود. این دورهها با همه دورهها متفاوت است. این بار اگر مسلّط شدند، از اسلام چیزی باقی نمیماند. راه صحیح، حمایت بدون هر گونه ملاحظه از انقلاب، جمهوری اسلامی و ولیّ فقیه است. نباید در حوادث، دیگران شما را که امید اسلام هستید به ملاحظه بیندازند. همهی شما امام را دوست داشتید و معتقد به راه او بودید. راه امام مبارزه با آمریکا و حمایت از جمهوری اسلامی و مسلمانان تحت ستم استکبار، تحت پرچم ولیّفقیه است. من با عقل ناقص خود میدیدم برخی خنّاسان سعی داشتند و دارند که مراجع و علما مؤثر در جامعه را با سخنان خود و حالت حق به جانبی به سکوت و ملاحظه بکشانند. حق واضح است؛ جمهوری اسلامی و ارزشها و ولایت فقیه میراث امام خمینی؟ ره؟ هستند و میبایست مورد حمایت جدی قرار گیرند. من حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را خیلی مظلوم و تنها می بینم. او نیازمند همراهی و کمک شماست و شما حضرات معظّم با بیانتان و دیدارهایتان و حمایتهایتان با ایشان میبایست جامعه را جهت دهید. اگر این انقلاب آسیب دید، حتی زمان شاه ملعون هم نخواهد بود، بلکه سعی استکبار بر الحادگری محض و انحراف عمیق غیر قابل برگشت خواهد بود.
دست مبارکتان را میبوسم و عذرخواهی میکنم از این بیان، اما دوست داشتم در شرفیابیهای حضوری به محضرتان عرض کنم که توفیق حاصل نشد.
سربازتان و دست بوستان
از همه طلب عفو دارم
از همسایگانم و دوستانم و همکارانم طلب بخشش و عفو دارم. از رزمندگان لشکر ثارالله و نیروی باعظمت قدس که خار چشم دشمن و سدّ راه او است، طلب بخشش و عفو دارم؛ خصوصاً از کسانی که برادرانه به من کمک کردند.
نمیتوانم از حسین پورجعفری نام نبرم که خیرخواهانه و برادرانه مرا مثل فرزندی کمک میکرد و مثل برادرانم دوستش داشتم. از خانواده ایشان و همه برادران رزمنده و مجاهدم که به زحمت انداختمشان عذرخواهی میکنم. البته همه برادران نیروی قدس به من محبّت برادرانه داشته و کمک کردند و دوست عزیزم سردار قاآنی که با صبر و متانت مرا تحمل کردند.
@salmanraoofi
#براندازی20
#قرآن
#حدیث
#فقه_الحکومه
🔅🔅🔅
📚 27- فی البحار ؛ بِإِسْنَادِهِ عَنْ أَبِي صَالِحٍ الْفَزَارِيِّ قَالَ سَمِعَ عَلَى مِيَاهِ غَطَفَانَ كُلِّهَا لَيْلَةَ قَتْلِ الْحُسَيْنِ صَاحِبِ فَخٍّ هَاتِفاً يَهْتِفُ يَقُولُ :
أَلَا يَا لَقَوْمٍ لِلسَّوَادِ الْمُصَبِّحِ وَ مَقْتَلِ أَوْلَادِ النَّبِيِّ بِبَلْدَحٍ
لِيَبْكِ حُسَيْناً كُلُّ كَهْلٍ وَ أَمْرَدَ مِنَ الْجِنِّ إِنْ لَمْ يَبْكِ مِنَ الْإِنْسِ نُوَّحٌ
وَ إِنِّي لَجِنِّيٌّ وَ إِنَّ مَعَرَّسِي لَبِالْبَرْقَةِ السَّوْدَاءِ مِنْ دُونِ زَحْزَحٍ.
فَسَمِعَهَا النَّاسُ لَا يَدْرُونَ مَا الْخَبَرُ حَتَّى أَتَاهُمْ قَتْلُ الْحُسَيْنِ .38»
▪ ابو صالح فزارى گفت : در تمام آبهاى غطفان در شب شهادت حسين شهيد39 در فخ مردم اين اشعار را ميشنيدند:
الا يا لقوم للسواد المصبح و مقتل اولاد النبى ببلدح
سيبك حسنا كل كهل و امرد من الجن ان لم يبك من الانس نوح
و انى لجنى و ان معرسى لبا لبرقة السوداء من دون زحزح
اين صدا را مي¬شنيدند ولى نمي¬دانستند چه چيز شده تا خبر شهادت حسين به آنها رسيد.
📚 28- فی البحار بِإِسْنَادِهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْحَاقَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنَ عَلِيٍّ ع قَالَ مَرَّ النَّبِيُّ ص بِفَخٍّ فَنَزَلَ فَصَلَّى رَكْعَةً فَلَمَّا صَلَّى الثَّانِيَةَ بَكَى وَ هُوَ فِي الصَّلَاةِ فَلَمَّا رَأَى النَّاسُ النَّبِيَّ ص يَبْكِي بَكَوْا فَلَمَّا انْصَرَفَ قَالَ مَا يُبْكِيكُمْ قَالُوا لَمَّا رَأَيْنَاكَ تَبْكِي بَكَيْنَا يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ نَزَلَ عَلَيَّ جَبْرَئِيلُ لَمَّا صَلَّيْتُ الرَّكْعَةَ الْأُولَى فَقَالَ لِي يَا مُحَمَّدُ إِنَّ رَجُلًا مِنْ وُلْدِكَ يُقْتَلُ فِي هَذَا الْمَكَانِ وَ أَجْرُ الشَّهِيدِ مَعَهُ أَجْرُ شَهِيدَيْنِ .40»
▪ در بحار به سند خود نقل می¬کند رسول صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم از سرزمين فخ ميگذشت از مركب پياده شد يك ركعت نماز خواند در ركعت دوم شروع كرد به گريه كردن مردم كه ديدند پيغمبر اكرم گريه مي¬كند آنها نيز شروع به گريه كردند. از آنجا كه گذشت به مردم فرمود براى چه گريه مي¬كرديد؟ عرض كردند چون شما را گريان ديديم گريه كرديم. فرمود: پس از ركعت اول جبرئيل بر من نازل شد گفت: يا محمّد يك نفر از فرزندانت در اين سرزمين كشته خواهد شد كه اجر شهيد با او برابر دو شهيد است.
📝 پی نوشت:
38. بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج48، ص 169و ص: 170.
39. حسین بن علی هم نام امام حسین یکی از افرادیست که در زمان امام کاظم قیام کرد و شهید شد و به نام شهید فخ معروف است .
40.بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج48 / 170 .
⏪ ادامه در پست های بعدی...
@salmanraoofi
#علوم_مقدماتی_اجتهاد
#نکته_های_نو_در_علوم_مقدماتی_اجتهاد 22
👈👈این مباحث تدریس هم شده که بسیار مطالب بیشتری در تدریس گفته شد، برای دریافت بهتر مطالب، صوتهای تدریس را گوش کنید.
⏪ مباحث مطرح شده نهایی نیست و مقاله احتیاج به ویرایش دارد
🔅🔅🔅
▪ به نظر مى رسد كه علل و اسباب، فراتر از اينها باشد و مى توان برخى از آن را چنين برشمرد:
1) نسخ، 2) از ميان رفتن پاره اى قرائن، 3) استنساخ و نحوه كتابت، 4) وضع و جعل، 5) اختلاف حالات مردم از نظر جهل و نسيان و مراتب و درجات، 6) تفاوت شرايط زمانى و مكانى، 7) احكام ولايى پيامبر(ص) و ائمه(ع)، 8) نقل به معنا، 9) تقيّه،10) تشريع تدريجى، 11) از ميان رفتن پاره اى احاديث، 12) سوء فهم احاديث و روايات، 13) تقطيع روايات، 14) احاديث مدرج.
⏪ ب. گردآورى و دسته بندى احاديث مختلف بر اساس اسباب و علل تعارض.
⏪ ج. ضابطه مند ساختن اسباب اختلاف. بدين معنا كه چگونه مى توان ادعا كرد كه علت اختلاف، اين يا آن سبب بوده است. بايد پس از استقرا و شناسايى علل تعارض، تطبيق آن بر نمونه ها و موارد، ضابطه دار و قانونمند شود. مثلا:راه شناسايى تقيّه در حديث نشان داده شود؛ تفاوت هايى كه از طريق استنساخ يا كتابت حاصل شده، بر اساس پژوهش در تاريخ كتابت عربى معلوم گردد؛ و….
⏪ د. قاعده مند ساختن راه حل ها و چگونگى علاج، بر پايه اسباب و علل و نمونه ها.بدين معنا كه راه حل، بر پايه اسباب و علل ادعا شده طراحى شود و به صورت قاعده درآيد.
با انجام این کار تعارض احادیث به صورت واقعی حل خواهد شد و شاهد راه حلهایی غیر واقعی نخواهیم بود.
🔹 لزوم داخل کردن مبانی و قواعد فقه سیاسی در علم اصول و بررسی آنها
فقه را میتوان از جهات مختلفی تقسیم کرد مثلا فقه را به فقه استنباطی و فقه فتوائی تقسیم کرد از این لحاظ که فقها معمولا در مقام افتا نکات خاصی را در نظر میگیرند چرا که نظرات آنان در اختیار مقلدین قرار میگیرد اما در مقام استنباط آزادانه بحث میکنند و بیشتر به ادله و مبانی خود نظر دارند تا تبعات رای و نظر خویش در بین مقلدین. حال فقه را از جهتی میتوان به فقه استنباطی و فقه ولائی تقسیم کرد از این جهت که در مقام پیاده کردن احکام فقیهی که حکومت به دست اوست معمولا مصالح و مفاسد خاصی را برای اجرای حکم در نظر میگیرد .
🔹 منظور از فقه استنباطى كليه موضوعات و احكامى است كه به طور مستقيم از كتاب و سنت استخراج مىكنيم. و مراد از فقه ولايتى احكامى است كه مطابق با مقتضاى زمان و خصوصيات روز و طبق محاسبه مصالح موقت يا غيرموقت با مسائل برخورد میکنیم لذا بحث در فقه ولائى در اين مسئله است كه ا گر يك حكم اسلامى بر اثر يك خصوصيات زمانى مبتلا مشكلى در مقام اجرا بشود آيا حاكم وقت يا ولى فقيه ميتواند آنرا موقتا بردارد يا خير؟ به عنوان مثال اگر بخواهیم در کشور اسلامی حکم جزیه را اجرا کنیم همین برخورد یا برخوردی بدتر نسبت به مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی اجرا میشود و اين حكم يك چالش ايجاد مىكند حال آيا حا كم اسلامی ميتواند آنرا بردارد مراد از فقه ولائى چنین مسائل خاصی است.
▪ اصول فقهی که الان موجود است اصول فقه استنباطى است و قواعد مسائل ولائى در اصول نيامده به نظر میرسد بايد این گونه مسائل در اصول وارد بشود و باید قواعد اصول ولايی را تعيين كرده و زيربناهاى فكرى ولايت و اداره جامعه را تبيين كنيم .
🔹 میتوان گفت جاى مناسب این مباحث با توجه به مباحث فعلی علم اصول بحث اجتهاد و تقليد است . به این مناسبت كه شئون فقيه فتوى ، قضاوت و از شئون او ولايت است بحث از ولایت فقیه شرائط ولی کیفیت انتخاب او رابطه فقهی حکم ولی فقیه با فتاوای فقهای دیگر شرائط تعلیق احکام و مباحثی از این دست بررسی شود .
🔹 اما به نظر میرسد این مباحث باید در بحثی تحت عنوان قانون و مباحث مرتبط با آن بررسی شود که در آن مباحثی از قبیل شرایط مجری قانون کیفیت اجرای قانون شرایط اجرا و تعلیق قانون به بحث و بررسی گذاشته میشود .
⏪ ادامه در پست های بعدی...
@salmanraoofi
#پیگیری_گزارش
🔴 شناسایی و برخورد با برگزارکنندگان فشن شوی در قم
✅ پیرو ارسال گزارش مردمی مبنی بر برگزاری اولین مراسم مدلینگ و فشن شوی در شهر مقدس قم، با بررسی به عمل آمده توسط واحد رصد قرارگاه دادسرای قم مشخص گردید مجموعه ای با تبلیغات گسترده در فضای مجازی اقدام به جذب دختران قمی به عنوان مدل و دعوت از آنها برای شرکت در جشنی به همین منظور نموده است که حسب دستور دادستان محترم با حضور عوامل قرارگاه و پلیس امنیت اخلاقی از برگزاری این مراسم ضد فرهنگی و اخلاقی جلوگیری به عمل آمد.
🔴 همچنین محل برگزاری این مراسم هنجارشکنانه پلمپ و برای برگزار کنندگان پرونده قضایی تشکیل گردید.
✅ عضویت در کانال قرارگاه دادسرای قم👇👇
@dadsara_qom پیام رسان ایتا
✅ ارسال و پیگیری گزارشات مردمی👇👇
@Qom_Dadsara
+989333633251
#بی_تفاوت_نباشیم #همه_مسئولیم