هدایت شده از سلمان رئوفی
MAKTAB 26 [کیفیت کم].mp3
8.17M
هدایت شده از سلمان رئوفی
MAKTAB 27 [کیفیت کم].mp3
11.82M
هدایت شده از سلمان رئوفی
MAKTAB 28 [کیفیت کم].mp3
7.81M
#مکتب_شناسی_فقهی_شیخ_انصاری ره
تفاوت مکتب شناسی و مهندسی استنباط استاد حیدری فسایی
دور دوم جلسه 26
@salmanraoofi
@d_raoofi
MAKTAB 29 [کیفیت کم].mp3
9.62M
#مکتب_شناسی_فقهی_شیخ_انصاری ره
تفاوت مکتب شناسی با روش تحقیق و روش تدریس
دور دوم جلسه 27
@salmanraoofi
@d_raoofi
MAKTAB 30 [کیفیت کم].mp3
11.5M
#مکتب_شناسی_فقهی_شیخ_انصاری ره
تفاوت مکتب شناسی با روش تحقیق و روش تدریس
دور دوم جلسه 28
@salmanraoofi
@d_raoofi
🔆لینک دروس مکتب شناسی فقهی شیخ انصاری ره
🔆🔆کلیات بحث مکتب شناسی فقهی
1⃣معانی و اطلاقات مکتب شناسی فقهی و معنای مختار
2⃣معانی و اطلاقات مکتب فقهی و معنای مختار مکتب فقهی
3⃣تفاوت مکتب شناسی فقهی و
١/ اجتهاد و استنباط
٢/ بحث مهندسی استنباط
٣/ مکتب شناسی اصولی
4⃣نکته ای در عدم خلط
١/ روش تحقیق،
٢/ روش طرح بحث
٣/ روش تدریس
در تشخیص مکتب فقهی
5⃣نکته ای در تعامل و تاثیر
روش تدریس و روش تحقیق با مکتب فقهی
6⃣اقسام مکتب شناسی فقهی
7⃣مدلهای ممکن در مکتب شناسی فقهی
8⃣عوامل پیدایش مکاتب فقهی و علل کم بودن مکاتب فقهی
9⃣نگاهی به پیشینه مکتب شناسی فقهی
0⃣1⃣مبانی نامگذاری مکتب شناسی فقهی
1⃣1⃣نقاط مکتب ساز در مباحث فقهی
2⃣1⃣فواید مکتب شناسی فقهی
جلسه 1 مکتب شناسی
https://eitaa.com/salmanraoofi/27
جلسه 2
https://eitaa.com/salmanraoofi/29
جلسه 3
https://eitaa.com/salmanraoofi/32
جلسه 4
https://eitaa.com/salmanraoofi/34
جلسه 5
https://eitaa.com/salmanraoofi/35
جلسه 6
https://eitaa.com/salmanraoofi/36
جلسه 7
https://eitaa.com/salmanraoofi/37
جلسه 8
https://eitaa.com/salmanraoofi/38
جلسه 9
https://eitaa.com/salmanraoofi/39
جلسه 10
https://eitaa.com/salmanraoofi/44
جلسه 11
https://eitaa.com/salmanraoofi/51
جلسه 12
https://eitaa.com/salmanraoofi/55
جلسه 13
https://eitaa.com/salmanraoofi/56
جلسه 14
https://eitaa.com/salmanraoofi/57
جلسه 15
https://eitaa.com/salmanraoofi/152
جلسه 16
https://eitaa.com/salmanraoofi/157
جلسه 17
https://eitaa.com/salmanraoofi/159
جلسه 18
https://eitaa.com/salmanraoofi/161
جلسه 19
https://eitaa.com/salmanraoofi/162
جلسه 20
https://eitaa.com/salmanraoofi/1210
جلسه 21
https://eitaa.com/salmanraoofi/1211
جلسه 22
https://eitaa.com/salmanraoofi/1319
جلسه 23
https://eitaa.com/salmanraoofi/1334
جلسه 24
https://eitaa.com/salmanraoofi/1339
جلسه 25
https://eitaa.com/salmanraoofi/1340
جلسه 26
https://eitaa.com/salmanraoofi/1341
جلسه 27
https://eitaa.com/salmanraoofi/1349
جلسه 28
https://eitaa.com/salmanraoofi/1350
@salmanraoofi
هدایت شده از دیدهبان دولت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان انقلابی آیتالله صمصام الدین قوامیان، امام جمعه پردیسانِ قم
روحانیت در تظاهرات اعتراضی به گرانی و وضعیت مدیریت کشور در کنار مردم باشد!
✅ eitaa.com/efshagari_ir
هدایت شده از فارس پلاس
◾از اتفاقات خوب این روزها در میان عدم پاسخگویی دولتیها، حضور آیت الله دژکام امام جمعه شیراز در جمع کسبه و بازاریان بازار وکیل و بازار روح الله شیراز بود.
💬 سیدعلی موسوی
@Fars_Plus
سلمان:
#شهرت 11
#آیت_الله_بروجردی
#اصول_فقه
در مورد مقبوله عمر بن حنظله دو ديدگاه كلى به چشم مى خورد:
1- نگاه اصلى مقبوله به اجماع يا شهرت روايى است.
2- نگاه اصلى مقبوله به شهرت فتوايى است.
ديدگاه اول را گروهى از اصولى ها پذيرفته اند از جمله مرحوم نايينى، مرحوم خويى و شهيد صدر.
مرحوم نايينى مورد روايت را شهرت روايى معرفى مى كند. ((370)) مرحوم خويى نيز تصريح مى كند:
مراد از مجمع عليه خبرى است كه صدور آن قطعى است... ((371))
شهيد صدر نيز مى گويد:
نظر در مقبوله به شهرت روايى است نه فتوايى. ((372))
و نيز مى گويد:
شهرت در مقبوله درمعناى اشتهار و شيوع ظهور دارد كه با مستفيض بودن روايت وقطعى بودن آن برابر مى شود و به معناى شهرت فتوا برطبق روايت نيست. ((373))
در مقابل، ديدگاه دوم را مرحوم آية الله بروجردى وامام خمينى ارائه كرده اند. آية الله بروجردى مى گويد:
به اين ادعا كه مورد تعليل، شهرت روايى است، اعتنايى نيست. ((374))
در جاى ديگر مى گويد:
مقصود از شهرت در مقبوله، شهرت فتوايى است اين كه مفاد روايت، ميان اصحاب از حيث فتوا و عمل مشهور شده باشد. ((375))
امام خمينى نيز مى گويد: مراد از مجمع عليه ميان اصحاب و مشهور واضح نزدشان شهرت فتوايى است نه شهرت روايى.
معناى مجمع عليه و مشهور نزد آنان چيزى جز اين شهرت فتوايى نمى تواند باشد.((376)) هر يك از دو گروه براى اثبات مدعاى خود به دليلى تمسك جسته اند. شهيد صدر براى اثبات اين مدعا كه نظر درمقبوله به شهرت روايى است، مى گويد: زيرا ظاهر حديث اين است كه شهرت، به نفس روايت اضافه شده نه به مضمون آن.
((377)) مقصود او از ظاهر حديث، ظاهر اين عبارت حديث است: «قلت: فان كان الخبران عنكم مشهورين قد رواهما الثقات عنكم ». ((378)) آية ا لله بروجردى وامام خمينى براى اثبات ناظر بودن مقبوله به شهرت فتوايى به دليل واحدى تمسك كرده اند. آية لله بروجردى مى گويد: چيزى كه مى تواند شك ناپذير قلمداد گردد، مضمون يكى از دوروايت است نه لفظ آن.
و آن را چنين توضيح مى دهد: مقتضاى ديدگاهى كه معتقد است شهرت در مقبوله ناظر به شهرت روايى است، ضرورت تمسك جستن به روايتى است كه بيشتر اصحاب آن را نقل كرده اند هرچند ازآن، اعراض كرده باشند و برخلاف آن، همه وحتى راويانش فتوا داده باشند! تن دادن به چنين لازمه اى امكان پذير نيست. روايتى از اين دست تمام شك را در خود جمع كرده است. با اين وصف، چگونه مى توان حكم كرد كه خالى از شك است؟! ((379)) امام خمينى نيز مى گويد: صرف مشهور بودن روايت بدون وجود فتوا برطبق آن، ترديد برانگيز است بلكه بالاتر،اطمينان يا يقين نسبت به وجود اشكال هايى را در روايت پديد مى آورد به خلاف موردى كه روايت به حسب فتوا ميان اصحاب مشهور گردد و مقابل آن، شاذ و نادر به شمار آيد دراين صورت، روايت به خاطر فتوا ترديد ناپذير مى شود. ((380)) با توجه به اين ستدلال، پاسخ دليل شهيد صدر، كه مى گويد: ظاهر حديث، اضافه شهرت به روايت است، روشن مى شود به اين صورت كه به ظاهر عبارت كه از آن اضافه ياد شده به دست مى آيد نبايدتكيه كرد زيرا با وجود قرينه محكمى كه دركلام آية لله بروجردى و امام خمينى ذكر شده است، اين ظهور، بدوى و فاقد ارزش مى نمايد.
@salmanraoofi
سلمان رئوفی
باسمه تعالی تا به حال چندین بار هتاکان به دین به حوزه های علمیه حمله کرده اند ولی متاسفانه یکبار
باسمه تعالی
دیشب از منابع موثق باخبر شدم که در همه موارد تعرض به حوزه ها خصوصا مورد حوزه تاکستان، معاونین آیت الله اعرافی از حوزه های مذکور بازدید کرده اند و درباره حوزه تاکستان شخص حجت الاسلام و المسلمین غفوری قائم مقام آیت الله اعرافی از حوزه مذکور بازدید کرده اند.
البته متاسفانه هیچکدام از موارد خبری نشده است که باید از ضعفهای خبرگزاری حوزه محسوب شود.
همچنین متاسفانه باخبر شدم مراکز امنیتی و نظامی در حفاظت از حوزه ها در این موارد خاص کوتاهی و سهل انگاری دارند که به نظر باید مستقیما مدیر حوزه با فرمانده سپاه و نیروی انتظامی و مسئولین امنیتی در این مسائل قاطعانه صحبت کند و این سهل انگاری ها مستقیما به رهبرانقلاب حفظه الله گزارش شود.
و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین
۱۳۹۷/۵/۱۴
@salmanraoofi