eitaa logo
سلمان رئوفی
5.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
329 ویدیو
187 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
حسب نقل سالروز وفات حضرت معصومه را تسلیت عرض میکنم 🔻🔻🔻🔻🔻 سال ها شهر در اعماق سیاهی سخت است روز و شب بگذرد اما به تباهی سخت است نفس باغ به تکرار نیامد بالا آفتاب از سر دیوار نیامد بالا اینکه عمری فقط از سفره کپک برداری گندم و پنبه بکاری و نمک برداری خشکیِ باغچه ها روی زمین باقی ماند سال ها طی شد و این شهر چنین باقی ماند در فراموشیِ انجیر و انار و گندم ناگهان گفت نهیبی که هلا ای مردم آب در دست اگر هست زمین بگذارید تا خود صبح بر این خاک جبین بگدارید از تبار گل و آیینه کسی می آید مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید پس به همراه همان ابر که باران آورد مهربانی خدا در زد و مهمان آورد دختری آمده از ایل و تبار حیدر از هر آنچه بنویسیم فراتر ، برتر وصف اورا نتوان گفت به صد منظومه گفته معصوم به او فاطمهء معصومه آفتابی که به سر چادری از شب دارد جلوهء فاطمی و هیبت زینب دارد آفتابی است که اعجاز فراوان با اوست باد سرمست شده ، عطر خراسان با اوست شهرِ آفت زده از رنج و بلا عاری شد برکت از در و دیوار بر آن جاری شد از سفر آمده ای خستهء راهی بانو زنده کن وادیِ مارا به نگاهی بانو ما اسیریم و فقیریم و یتیم ای مهتاب دختر حضرت موسی دل مارا دریاب قم کویر است کویری که تلاطم دارد چادرت را بتکان قصد تیمم دارد آمد اینگونه ولی هر چه که آمد نرسید عشق همواره به مقصود به مقصد نرسید که اویس قرنی هم به محمد نرسید عاقبت حضرت معصومه به مشهد نرسید.... به تماشای خدا آمده بود اما حیف او به دیدار رضا آمده بود اما حیف قصه این بود و به وصفش قلم ما در ماند داغ دیدار برادر به دل خواهر ماند ماند تا پنجرهء باغ ارام وا باشد حرم او حرم حضرت زهرا باشد تا که ما روضهء بسیار بخوانیم در آن روضه های در و دیوار بخوانیم در آن.... 🔆سید حمید رضا برقعی @salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆دولت روسیه در ماه‌های اخیر کنسرت‌های رپ زیادی را لغو کرده. پوتین گفته رپ و موسیقی مدرن بر پایه سکس، مواد مخدر و اعتراض است و ممنوع کردن رپ غیر ممکن است پس دولت باید کنترل کنسرت‌ها را به دست بگیرد. 🔆وزیر ارشاد تحصیل کرده حوزه هم به ده ها کنسرت مستهجن اجازه برگزاری و انتشار می دهد. 🔆نادانها در صدا و سیما هم این افراد را در برنامه های مختلف دعوت می کنند و از آنها چهره سازی می کنند. 🔆ترویج موسیقی مستهجن به جای ترویج قرآن و عترت وزارت ارشاد و صدا و سیما را در مواردی به مراکز اضلال تبدیل کرده سلمان رئوفی @salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆انهدام شورای عالی انقلاب فرهنگی به دست رؤسای ۳ قوه 🔆حقایقی تلخ و دردناک از عالی‌ترین شورای فرهنگی کشور 🔆آقایانِ برادران ۲ قوه (آقایان علی و صادق لاریجانی) کلا در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی شرکت نمی‌کنند که این خلاف قانون است. 🔆رئیس جمهور فعلی ما () بسیاری از جلسات شورا را لغو می‌کند و برگزار نمی‌کند. 🔆تعداد جلسات و مصوبات شورا در پایین‌ترین سطح خود در ۴۰ سالِ پس از انقلاب هست 🔆اسنادی در شورا تصویب شده که برخی از این اسناد، حدود ۳۰-۴۰ جلسه طول کشیده است، ولی رئیس جمهور ابلاغ نمی‌کند، دستور اجرا نمی‌دهد، حتی یک جلسه اجرایی تشکیل نمی‌دهد. این هم خلاف قانون است. 🔆دولت روحانی، کنوانسیونِ حقوق کودکِ سازمان را ابلاغ کرده و اجرا می‌کند. اما سند ملیِ کودک و نوجوان که در شورا با حضور خود روحانی تصویب شده است، ماههاست که در دفتر رئیس جمهور مانده، نه ابلاغ می‌شود و نه اجرا! 🔆در شورا از لیبرال مذهبی داریم تا محافظه‌کارِ بله قربان‌گو تا کسانی که مکتب و خط امام را شناختند و می‌خواهند اجرا بکنند، اما عُرضه ندارند. @salmanraoofi
🔆نشست نقد و بررسی کتاب «تاریخ اسلام از عصر جاهلیت تا رحلت پیامبر(ص)» ۲۸ آذر ۹۷ در قم برگزار می گردد. https://b2n.ir/33843 @salmanraoofi
هدایت شده از روزنه
نشست های در پوشش و @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔽نشست «حوزه مستقل وعقلانی نه سکولار، نه افراطی» با سخنرانی جناب آقای در موسسه برگزار شد. 🔸قاضی زاده در این نشست گفته: به غیر از حکومت انبیا نمی توان گفت مجموعه حکومتی که در یک حاکمیت اتفاق می افتد حق است. متن کامل: 👇 hawzahnews.com/detail/News/472012 🔶حاشیه آقای قاضی زاده از چهره های نزدیک به دولت است که در موسسه فهیم به تئوری سازی برای این جریان تلاش زیادی در کارنامه دارد.(مراجعه به سایت رسمی مجموعه) ایشان اکنون در جلسات تشکل موسوم به حضور پررنگ دارد و در اجلاسیه سال پیش این تشکیلات به عنوان سخنران حاضر بود. متن کامل این نشست مذکور٬ در منتشر شده و در آن گزارش٬ وی به عنوان استاد درس خارج حوزه قم معرفی شده است. معلوم نیست کسانی که سوابق سیاسی روشن دارند با کدام منابع مالی به جریان سازی علمی در حوزه قم مشغول اند و جالب آنکه با گرایشات سیاسی روشن این مجموعه٬ شعار چه تناسبی دارد؟! @rozaneebefarda
🔆نشست فقه حکومتی،چالش ها،عرصه ها،افق پیش رو #فقه_حکومتی ارائه دهنده: حجت الاسلام دکتر محمد حاج ابوالقاسم 🔹زمان: چهارشنبه۲۸آذر ۱۳۹۷. ساعت ۹ 🔹مکان: تهران، بلوار مرزداران،نبش خیابان ایثار،پلاک ۱۶۶ @salmanraoofi
هدایت شده از بیداری ملت
🔺برکناری رئیس دانشکده هسته ای دانشگاه شهید بهشتی و زمزمه احتمال بازدید بازرسان و جاسوسان آژانس انرژی اتمی از دانشگاه شهید بهشتی/ روایت یکی از دانشجویان از اتفاقات عجیب در این دانشگاه مگر همه تحریمها را برنگرداندند پس چرا هسته ای ما همچنان زیر تیغ جاسوسان بازرس نما هست؟ 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فاطمه معصومه انقلابی.mp3
18.26M
#بصیرت_نافذ ۱۱۹ کریمه، یعنی ولایی و انقلابی @hazin14 نگاهی به ادله شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها @salmanraoofi
#شکوه_وحدت همایش وحدت حوزه و دانشگاه با سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین پارسانیا و دکتر محمدمهدی طهرانچی برگزار می گردد. #زمان:چهارشنبه28آذرماه_ساعت10 #مکان:مدرسه علمیه معصومیه @talabegitaejtehad @salmanraoofi
شفیعه روز جزا، حضرت معصومه (ع. ه).pdf
207.9K
#حضرت_معصومه سلام الله علیها @salmanraoofi
زندگی نامه ی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها.pdf
133.4K
#حضرت_معصومه سلام الله علیها @salmanraoofi
حضرت معصومه.pdf
143.2K
#حضرت_معصومه سلام الله علیها @salmanraoofi
فاطمه‏ی دوم علیهاالسلام.pdf
182.1K
#حضرت_معصومه سلام الله علیها @salmanraoofi
حضرت معصومه.ppt
108.5K
#حضرت_معصومه سلام الله علیها @salmanraoofi
نگین قم مقامات و منزلتهای معنوی.pdf
174.9K
#حضرت_معصومه سلام الله علیها @salmanraoofi
فضایل حضرت معصومه عليهاالسلام‏.pdf
186.9K
#حضرت_معصومه سلام الله علیها @salmanraoofi
احاديث منقول از حضرت معصومه.pdf
104.2K
#حضرت_معصومه سلام الله علیها @salmanraoofi
فضيلت زيارت حضرت معصومه .pdf
742.8K
#حضرت_معصومه سلام الله علیها @salmanraoofi
مروری بر كرامت‌های حضرت معصومه علیها.pdf
179.8K
#حضرت_معصومه سلام الله علیها @salmanraoofi
مروری بر كرامت‌های حضرت معصومه علیها.pdf
179.8K
#حضرت_معصومه سلام الله علیها @salmanraoofi
حكايتهادرباره ی حضرت معصومه معارف تبليغ.pdf
170.3K
#حضرت_معصومه سلام الله علیها @salmanraoofi
شمه‌ای از کرامات کریمه.pdf
163.1K
#حضرت_معصومه سلام الله علیها @salmanraoofi
كراماتی از حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام.pdf
126.9K
#حضرت_معصومه سلام الله علیها @salmanraoofi
حضرت فاطمه معصومه در سخن عالمان.pdf
243.9K
#حضرت_معصومه سلام الله علیها @salmanraoofi
دخت آفتاب(مقامات حضرت معصومه).pdf
192.5K
#حضرت_معصومه سلام الله علیها @salmanraoofi
* 🔻اين جريان از حضرت معصومه عليهاالسلام مشهور است؛ ولي ما خودمان در حرم درس آیت الله مرعشي رضوان اللّه تعالي عليه مي رفتيم. از شدت علاقه به حضرت معصومه منبرشان را جوري گذاشته بودند که روبه روي ضريح بود. ده دقيقه يک ربع قبل از درس، مطالب شيريني مي گفتند. 🔸يك بار اين قضيه را گفتند که البته مختلف نوشته شده؛ ولي من از خودشان شنيدم و سعي بر حفظ هم داشتم. يادم هست كه فرمودند: ▪️پدر من آسيد محمود، فاضل بود و مدتي سعي و اهتمام کرد برای اينكه راجع به حضرت فاطمه عليهاالسلام دو مسأله را روشن كند؛ يكي اينكه زمان شهادت فاطمه زهرا عليهاالسلام كي است؟ آيا هفتاد و پنجم است يا نود و پنجم بعد از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله؟ و يكي اينكه قبر حضرت زهرا عليهاالسلام كجاست؟ 🔹مدتي شروع مي كند در كتاب ها گشتن؛ ولی دستش به جايي بند نمي شود. حتي مي فرستد كتاب هايي را خيلي با سختي از مصر برايش بياورند. ايشان، كتاب هاي تاريخي را دنبال كرده بود كه اين دو ابهام را از تاريخ بردارد. خيلي تحقيق مي كند؛ ولی دستش به جايي نمي رسد و دلش آرام نمي گيرد. 🔸مدتي، ديگر كتاب ها و تحقيقات را ميگذارد كنار و از باب توسل وارد مي شود. این سید، گريه و زاري و توسل می‌ کند كه من مي خواهم اين دو مسأله برايم روشن شود. ▫️من این جوری يادم است که می گفتند: شش ماه، توسلش شبانه روز طول مي كشد، تا اينكه يک شب امام صادق عليه السلام را در خواب مي بيند. حضرت صادق عليه السلام به او مي فرمايند: «آسيد محمود! بيهوده خود را به زحمت مينداز. بگذار مردم بپرسند كه چرا بايد قبر بلال حبشی مشخص باشد؛ ولي قبر دختر پيغمبر مشخص نباشد؟ خداوند، جاه و جلال و جبروت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به فاطمه معصومه عليهاالسلام داده است. هر چه ميخواهی از او بخواه» ▪️يادم هست آقاي مرعشي مي فرمودند: «اين كلمه جبروت در غير خداوند متعال گفته نشده؛ ولي در خواب، امام صادق عليهالسلام به پدر من، گفتند: جاه و جلال و جبروت...». 🔹آقاي مرعشي مي گفتند: «پدر من ديگر بعد از آن، اهتمامش به زيارت حضرت معصومه عليهاالسلام خيلي بيشتر شده بود». مقام حضرت زهرا عليهاالسلام در دنيا و چنین بهره برداري از حرم ایشان امكان پذير است. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌ @salmanraoofi
گفتگوی_میان_هگل_و_فیسلوفان_اسلامی.pdf
1.69M
#فلسفه_اسلامی #نشست_علمی 🔷موضوع: هم اندیشی در باب گفتگوی میان هگل و فیلسوفان مسلمان 🔷با ارائه اساتید: #استاد_یزدانپناه ، پارسانیا، طلاب زاده، بهشتی و احسن 🔶زمان برگزاری: ۹۷/۰۹/۲۲ 🔶مکان برگزاری: مجمع عالی حکمت اسلامی - قم 🔷 تنظیم و پیاده سازی: محمد توپچی @fvtt_ir @salmanraoofi
[دانشمندی که دستش در کار است و در وسط ماجرا واقعیت را با پوست و گوشت و استخوان خود درک می کنند منتظر نمی مانند تا دیگران بیایند برایشان موضوع علمش را اثبات کنند از آن طرف هم] اگر فیلسوف بیاید در صحنه سیلی اش را بزند، آن موقع چهره دانش را تغییر می دهد. مثلا اگر در باب حقیقت جامعه، یک تفسیر متفاوتی ارائه بکند هر چقدر بحث رابخواهی جلو ببری تو را نگه می دارد. یا در تعریف فرهنگ یک سرگردانی وجود دارد، که حقیقت فرهنگ چیست؟ اگر فیلسوف به حقیقت فرهنگ برسد و ان را تبیین کند اسمش اثبات موضوع است. ✅ اصل اثبات موضوع علم شهود عقلی آن است، و این بر عهده فیلسوف. فیلسوف می گوید من جامعه را دیدم، حقیقت نفس الامری و هستی شناختی جامعه این است، من در این جایگاه که بایستم احکام فلسفی جامعه را می توانم بگویم، و اگر این احکام فلسفی چترش باز شود کاملا بر ایده پردازی دانشمندان جامعه شناسی اثر می گذارد و مسئله ها را عوض می کند. [اینجا مشخص می شود که فلسفه چطور] در پارادایم تعریف جامعه دخالت می کند، ✅مرتبه فلسفه مرتبه خرق پارادایم در یک دانش است. 🔴موقعی که فلسفه این کار نمی کند، جامعه شناس یک ذائقه فلسفی برای خودش درست می کند، سپس کارش را انجام می دهد. اگرفیلسوف بیاید در موقف فلسفه بحث را ارائه بکند به خصوص اگر یک دستگاه نیرومند فلسفی که قدرت هلاجی داشته باشد، احساس می کنید [فلسفه فضای تنفس در آن علم را دگرگون کرده است] یک دسته نظریات دیگر نمی آید و یک دسته نظریات می آید. این بحث خیلی مهمی است. حتی در علوم ساده ملموس هم اثر دارد، جامعه شناسی که انگار بیشتر فلسفه است؛ مثلا اگر فیلسوف در مورد حقیقت بدن یک نظریه ارائه بکند. بعد می گوید سقم و بیماری چیست، سلامت چیست به صورت کلی تفسیرها دگرگون می شود. فهرستی از این طور بحث ها را با نگاه فلسفی بلند می کند و با چینش دیگری بر زمین می گذارد بعد طبیب را رها می کند تا با مسائل آن علم درگیر شود دیگر نمی تواند مثل قبل عمل بکند، تفسیرش از همه چیز تغییر کرده است. این است آن تأثیر فلسفه، تصور عامیانه از اثبات موضوع رهزن است، طبیب می گوید من دست زدم به موضوع ان را درک کردم اثبات شد، فیلسوف می خواهد چه چیزی را اثبات بکند؟ [اکتفا به مباحثی که علامه مطرح کرده و شهید شرح داده جفای به فلسفه است مساله بسیار مهمتر از این حرفهاست.] البته شهید مطهری تعابیری دارد مانند نگاه اندام وار به جهان هستی یا غور در چیستی شی ء اینها را ذائقه فیلسوف می داند. اما دغدغه های فیلسوف چیز دیگری است. یک دغدغه هایی دغدغه های مادرانه است پدر نمی تواند در آن وادی دوام بیاورد. یک سری دغدغه ها مدیریتی است، یک دانشمند آنجا دوام نمی اورد، مدیر را هم ببری در فضای علمی دوام نمی آورد؛ دغدغه فیلسوفانه اساسا باید درک بشود، و قدر و قیمت آن باید مشخص بشود، معلوم بشود من موقعی که در این افق می روم و از آن موقف می نگرم افق دیدم کجاست؟؛ اساسا بسیاری از کسانی هم که فلسفه می خوانند در دغدغه فیلسوفانه مستقر نیستند، فیلسوف کسی است که در دغدغه فیسلوفانه مستقر بشود. دغدغه فیلسوفانه معمولا درک نمی شود. دغدغه های فلسفی در افق هستی شناسی است. @fvtt_ir @salmanraoofi
📝 گزارش سلسله نشست های 🔹 🗓۱۴ آذر ۱۳۹۷ 🔸 🔷 ابتدا یکی از برادران دو سؤال در مورد تحصیل فلسفه پرسید 1⃣ «فلسفه که داریم می خوانیم سوال من نیست، بومی من نیست؛ هر چه جدی تر می خوانیم بیشتر از خودش دور می شویم؛ مثل ریاضی خواندن است. خودم توجه می کنم به این که باید اینطوری بشود، درگیر اصطلاحات نشوم، برای باز شدن نگاه و پیدا کردن ادبیات خوب است ولی این که وارد فضایش بشوم سخت است. خود حضرتعالی هم بیشتر بار را می دهید که مطلب را فهم بکنیم.» 2⃣ «این فلسفه ای که دارم می خوانم، [می خواهد چه کند؟] ما در دانشگاه که می خواستیم کاری برای انقلاب بکنیم گفتند در حوزه بروید عمیق تر این کار را می کنید. نسبت این درس هایی که می خوانیم با آن رسالت انقلابی مان برایم معلوم نمی شود، هم اصول و هم فقه و هم حکمت و عرفان! این که الان می خوانم بعدا کجاها است که به درد من می خورد؟ از منظر تعبدی پی می گیریم که همه می گویند لازم است. برای خودمان واقعا روشن نیست که نسبت ها چطوری است.» ☑️ در پاسخ به این سؤالات استاد فرمودند: 🔘 پاسخ به سؤال اول 🔹 حداقل در باب دانش فلسفه و تعلیم حکمت می شود این ملاحظه را داشت، که چرا حکمت اینطور است که روی عطش های من نیست؟ این را می شود مطالبه کرد و مطالبه ی درستی است و مقوله ی تعلیم حکمت باید به این مسئله بپردازد و این مشکل را حل بکند. الان حکمت هم تقریبا شبیه نحو دارد تدریس می شود شروع می کنند می گویند یک مشت قواعد است این ها را یاد بگیر این ها در ذهنت جمع بشود تو یک آدم متفاوتی می شوی یک طور دیگری عواطفت شکل می گیرد و ... بعد از مدت ها تحصیل معلوم خواهد شد که وقت هایی که گذاشتی سودمند بوده است! راستش من با شما همراه هستم که تعلیم حکمت کاش بهتر از این بود، به این معنا که اگر دستگاه آموزشی ما چالاک تر از این بود می آمد از مسئله های ما شروع می کرد، بعد تا ساحت ناب اندیشه های بی ملاحظه ی فلسفی می برد. الان این بحث های فلسفی بدون هیچ پیه و چربی اضافی است. این مسیر مسیر بی نتیجه ای نیست. واقعا نتیجه می دهد. می شود انسان از این مسیر استفاده بکند و به یک طراز معرفتی متفاوتی برسد، بعد احساس می کند که ناخود آگاه دارد از یک زاویه دیگری به مسائل نگاه می کند. لذا باید گفت انگار چاره ای نداریم، و باید این مسیر را در پیش بگریم. ولی اگر مجالی داشتیم برای بعد از خودمان این روند تحصیلی را یک مقداری ویرایش بکنیم و مسیر متفاوتی پدید بیاوریم [خیلی خوب می شود] 🔘 پاسخ به سؤال دوم در بحث خدمت به انقلاب و نسبت به انقلاب اینطوری می شود، در نسبت گرفتن با عطش های انقلاب اسلامی یعنی مسئله های انقلاب، واقع قضیه این است که ما خیلی یک خطی ارتباط نمی گیریم، یعنی مثلا با ادبیات عرب برویم با انقلاب ارتباط بگیریم، ادبیات عرب و منطق و فلسفه و اصول و فقه سر جمع یک شخصیت علمی از من درست می کند من می توانم با انقلاب ارتباط بگیریم. البته اگر حکمت نباشد من آنجا یک آدم ضعیفی هستم. لذا نمی شود یک ارتباط مستقیم تناظری نشان داد. شبیه به این را می شود نشان داد، که موقعی که نگاه تو عوض شده حادثه های اینطوری که پیش می آید دیگر نگاه تو عوض شده و تصویرت و نظام حساسیت هایت تغییر می کند و لذا راه حل های متفاوتی ارائه می کنید. مثلا شما به خاطر این که حکمت می خوانید، درباره ی انسان تلقی متفاوتی پیدا می کنید، درباره ی انسان کامل تلقی متفاوتی پیدا می کنید، درباره نبوت و امامت و غیبت و ظهور و انتظار و ... تلقی متفاوتی پیدا می کنید. می بینید که خیلی راهبردی شد. چون مهم ترین مسئله ی ما انتظار است. بشر مسئله ای مهم تر از غیبت امام زمان ندارد. فلذا رفتاری مهم تر از انتظار ندارد. ما باید در انقلاب اسلامی ظهور را هدف گرفته باشیم و حق نداریم به چیز دیگری فکر بکنیم، به خاطر این که اشتباه است حق نداریم؛ ما هایی که دوست داریم ظهور را هدف بگیریم آن حقیقت و محتوا و معنایی که از ظهور پیدا می کنیم در سرنوشت این آسیب شناسی ها و راهیابی ها دخالت ندارد؟ در تمام این ها تاثیر دارد. این هم آن خط تأثیر مستقیم. اصل قضیه این است که ما با یک ذخیره ای از دانایی می رویم پشت مسئله های انقلاب قرار می گیریم این ذخیره باید خوب انتخاب بشود. @fvtt_ir @salmanraoofi