هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
#22سال_بعد
🎥اکران مجازی «مستند 22 سال بعد»
⏰امشب رأس "ساعت21" از کانال فقاهت
⏺روایتی از بر زمین ماندن مطالبه ی رهبرانقلاب پیرامون تحول حوزه های علمیه
🆔 @feghahat
نشست فقه حکومتی 7 - اراکی - 1.mp3
7.67M
🎙صوت هفتمین جلسه نشست هم اندیشی فقه حکومتی
#فقه_حکومتی
🔆آیت الله اراکی دام ظله
🔆بخش اول: طرح بحث
@jiiss_ir
@salmanraoofi
نشست فقه حکومتی 7 - اراکی - 2 - کم حجم.mp3
8.18M
🎙صوت هفتمین جلسه نشست هم اندیشی فقه حکومتی
#فقه_حکومتی
🔆آیت الله اراکی دام ظله
🔆بخش دوم: پرسش و پاسخ
@jiiss_ir
@salmanraoofi
#اختصاصی (نشر بدون لینک کانال ممنوع است)
#علوم_مقدماتی_اجتهاد
#علوم_عقلی
#فلسفه ۸
#نکته_های_نو_در_علوم_مقدماتی_اجتهاد ۹
👈👈این مباحث تدریس هم، شده است که بسیار مطالب بیشتری در تدریس گفته شد، برای دریافت بهتر مطالب، صوتهای تدریس را گوش کنید.
🔻🔻🔻🔻🔻
🔆مباحث مطرح شده نظر نهایی نیست، مقاله احتیاج به ویرایش دارد
🔻🔻🔻🔻🔻
👈ما در این مقام به یک مثال که شهید صدر اشاره فرموده اند اکتفا میکنیم.
🔆در بحث موضوع علم اصول شهید صدر متذکر شده اند که:
🔆برای ضرورت وجود موضوع عام برای هر علمی به دو دلیل استدلال شده
1- اینکه هر علمی غرضی دارد که دو نوع غرض هم داریم که توضیح میدهند.
2- تطبیق کبرای فلسفی قاعده الواحد لا یصدر الا من واحد بعد از اینکه آنرا به واحد نوعی تعمیم داده اند بعد نقض و ابرامهایی که در این مقام صورت گرفته نقل میکنند و در آخر می فرمایند:
👈👈حقیقت این است که این قاعده که هر علمی موضوع واحدی دارد که مسائل آن علم دور آن میچرخد یک امر ارتکازیست که با کمترین تامل روشن می شود
👈👈اگر در نتیجه دو امر اشتباهی رخ ندهد:
1- تخیل اینکه منظور از موضوع ، موضوعیست که در مرحله تالیف و تصنیف موضوع قرار گرفته ، در حالیکه مقصود از موضوع علم ، محور بحوث علم به حسب مناسبات واقعیه و اقتضائات آن علم است.
2- تفسیر جمعی از عرض ذاتی به اینکه: عرض ذاتی آن چیزیست که عارض بر شیء یا حمل بر آن میشود بعد از فراغ از ثبوت آن که این تفسیر باعث مشکل شدن تطبیق قاعده بر بسیاری از بحثهای علوم شده.
🔆ایشان میفرمایند: بعد از تصحیح این دو نقطه می توان گفت که برای هر علمی موضوعیست که بحوث آن علم را حول محور واحدی سوق میدهد.
🔆سپس ایشان به تعاریف و اشکالات و پاسخهایی که در تفسیر عرض ذاتی آمده می پردازد در ابتدا به تفسیر خاصی که محقق عراقی از عرض ذاتی داده و با همه اصولیون و حکما مخالفت کرده میپردازد و نظر ایشان را مطرح میکند سپس سه اشکال به ایشان وارد میکند و در اشکال سوم می فرماید: بین شیء و آنچه عارض آن میشود دو نسبت وجود دارد
1- نسبت محلیت که منظور از آن اینستکه شیء محل و موضوع برای عَرَض باشد
2- نسبت منشئیت که منظور از آن این استکه شیء سبب برای وجود عَرَض باشد و این دو نسبت گاهی متطابق و گاهی مفارقند مثلا آتش برای حرارت هم محل است هم منشاء در حالیکه برای آب فقط محل است و اگر مجاورت را محل حرارت فرض کنیم آتش فقط برای حرارت منشاء است.
👈👈👈بعد میفرمایند چون محقق عراقی ذاتیت عروض را به این تفسیر کرده که معروض حقیقتا محل برای عَرَض باشد
🔆در کیفیت تطبیق چنین معنایی برای عارض بواسطه امر مساوی آنطور که در کلمات حکما آمده متحیر شده اند
🔆در حالیکه منظور حکما از عرض ذاتی به منشئیت آن بوده نه محلیت آن.
🔆سپس به توضیح دو اقسام واسطه در عرض ذاتی میپردازند و در آخر عارض شدن بواسطه امر مباین را توجیه می کنند
🔆و به اشتباه اصولیون در تفسیر عروض به محلیت اشاره میکنند و میفرمایند: آنها (اصولیون) بعد از اینکه عروض را به محلیت تفسیر کردند مساوات و اعم و اخص بودن را به لحاظ عالم صدق و اتحاد خارجی در نظر گرفتند در نتیجه صورت تباین واسطه از ذی الواسطه در وجود خارجی شامل تعریف نشد پس آن را به قسمی از اقسام عرض غریب اضافه کردند. اما بعد از آنکه واضح شد که منظور از عروض منشئیه حقیقیست نه محل بودن همچنین واضح شد که: منظور از مساوات و اعمیت و اخصیت آن چیزیست که به حسب مورد خارجی منشا باشد فرقی نمیکند که با موضوع متحد در وجود باشد یا نه، چرا که منشئیت و در پی آمدن فرقی نمیکند که منشا متحد در وجود با ناشی باشد یا مباین با آن و بر این اساس عارض بواسطه امر مباین قسم جدیدی برای عرض غریب نیست بلکه اگر واسطه در پی اش نفس موضوع باشد عرض ذاتیست و گرنه عرض غریب است.
👈👈ملاحظه میکنید که فهم اشتباه محقق عراقی و تفسیر اشتباه اصولیون از عَرَض ذاتی باعث شده که شهید صدر چندین صفحه را به تصحیح این مطلب اختصاص دهند و همچنین تصریح کنند که موضوع داشتن یک علم که امری ارتکازی است بواسطه دو اشتباه که یکی از آنها مربوط به فهم اشتباه از عرض ذاتی میشود که نکته ای فلسفی است مورد شک قرار گرفته.
لذا باید گفت این طرز تحصیل فلسفه و برخورد با مسائل آن باعث شده خلط و پیچش عجیبی در مباحث بوجود آید و وقت زیادی برای اثبات و نقض این قواعد گرفته شود.
حتی میتوان گفت که این سنخ دخالت اصولیون در مباحث فلسفی باعث شده شاهد فلسفه ای مختص به علم اصول باشیم چرا که قواعد فلسفی را در غیر جایگاه خود استفاده میکنند و برای اثبات جریان آنها به فلسفه پردازی و استدلالات فلسفی روی آورده اند و این خود یکی از مسائلیست که باعث شده تورم و آماس در مباحث اصولی بوجود آید.
@salmanraoofi
#اختصاصی (نشر بدون لینک کانال ممنوع است)
#علوم_مقدماتی_اجتهاد
#علوم_عقلی
#فلسفه ۹
#نکته_های_نو_در_علوم_مقدماتی_اجتهاد ۱۰
👈👈این مباحث تدریس هم، شده است که بسیار مطالب بیشتری در تدریس گفته شد، برای دریافت بهتر مطالب، صوتهای تدریس را گوش کنید.
🔻🔻🔻🔻🔻
🔆مباحث مطرح شده نظر نهایی نیست، مقاله احتیاج به ویرایش دارد
🔻🔻🔻🔻🔻
🔆اشکال علمی ورود فلسفه به علم اصول: هر علمی فضای علمی خاص خود را دارد و سنخ تحلیلات خاص خود را میطلبد.
🔆اصولا عدم تداخل سنخ تحلیلات یک علم در علم دیگر از نشانه های سلامت ذوق یک عالم است.
تحلیل علمی این مطلب از کارهای مشکلیست که بیانی واضح و تحلیلی دقیق میطلبد آنچه در این زمینه به ذهن میرسد این است که:
مباحث این علم در ابتدا مربوط به مباحث الفاظ است که این مباحث قطعا عرفی و عقلائی است و سنخ تحلیلات فلسفی با سنخ تحلیلت عرفی عقلائی متفاوت بوده و نگاه فلاسفه به مباحث الفاظ از زاویه فلسفی است نه از زاویه عقلائی و عرفی به عنوان مثال نگاه اندکاک لفظ در معنی باعث شده تا عده ای استعمال یک لفظ در چند معنی را محال بدانند اما با نگاه و تحلیل عقلائی و عرفی این امر نه تنها ممکن است بلکه واقع شده و همانطور که مشهور است لفظ (عین) چندین معنای مختلف دارد .
به عبارت علمی و دقیقتر باید گفت ملا ک صدق قضایای اصولی در اینجا با ملاک صدق قضایای فلسفی متفاوت است و سنخ تحلیل نیز تفاوت دارد.
نوع دیگر مباحث که در اصول مطرح است مباحث ملازمات عقلیست چرا که گاهی عقل حکم به ملازمه بین یکی از احکام خود با احکام شرع میکند که به مباحث مستقلات و غیر مستقلات عقلی تقسیم میشود آنچه حجت است مستقلات است که نوعا باز گشت به حسن عدل و قبح ظلم میکند در این مباحث هم صرفا آنچه عقل میفهمد حجت است و تحلیلات فلسفی اگر هم حکمی در زمینه عدل باری تعالی داشته باشد از این زاویه است که آنچه به ظاهر ظلم دیده میشود ظلم نیست بلکه در نظام احسن این عالم اصولا ظلمی وجود نداشته و امور عدمی ظلم یا نقص محسوب نمیشود و لذا زاویه بحث وجود یا عدم وجود ظلم است نه حکم فقهی ملازم با حسن عدل یا قبح ظلم علاوه بر اینکه حسن عدل و قبح ظلم به مباحث کلامی بیشتر شبیه است تا فلسفه. به بیان دیگر در این مباحث زاویه بحث اصولی و فلسفی متفاوت است.
🔆مباحث دیگر علم اصول شامل اصول عملیه است که این مباحث هم چه عقل به آنها حکم کند چه شرع، فلسفه ارتباطی به این مباحث پیدا نمیکند چرا که اگر عقل حکم کند فهم فلسفی و غیر فلسفی دخالتی ندارد و حجت است البته در مباحث فلسفی به تحلیل نظام عالم می پردازند تا تحلیل مبانی و نظام تشریع و در علم کلام بیشتر به مبانی نظام تشریع پرداخته میشود تا در فلسفه و اگر شرع حکم کند از احادیث فهمیده میشود که این فهم هم باید عرفی باشد نه فلسفی.
👈به بیان دیگر هیچ سنخیت و تطابقی در اهداف علم اصول و فلسفه در این بحث دیده نمیشود و در این مباحث هیچ ارتباطی با هم ندارند.
🔆مطلب دیگر اینکه مباحث فلسفه به سه نوع اساسی بازگشت می کند
1) طبیعیات: بعضی از این مباحث صحیح و بعضی هم صحت و سقمشان قابل تحقیق است و بدون شک با رشد علوم طبیعی ثابت شده که بعضی از مباحث فلسفی مردود است به هر حال صحت یا عدم صحت آنها ارتباط و دخالتی در مباحث اصولی ندارد.
2) مباحث معقولات ثانیه: مثل مواد ثلاث، علت ومعلول و مقولات عشر این مباحث حاصل تجریدات عقلی و تحلیلات فلسفی مختص به فلاسفه اسلامیست و سنخ این تحلیلات هم با علم اصول تناسبی ندارد چرا که بحث رابطه علت و معلول در تکوین با تشریع متفاوت است و احکام علوم اعتباری با علوم تکوینی متفاوت لذا در احکام طهارت و نجاست با آسان گیری خاصی از شارع مواجه میشویم حال آنکه شارع دست از نجاست آنها هم بر نداشته مثل جواز نماز خواندن با لباسی که کمتر از یک درهم به خون آغشته است.
3) مباحث الاهیات به معنی الاخص: این مباحث مرتبط با مبدا و معاد است در این مباحث هم فلسفه از زاویه اثبات فلسفی، مبانی فلسفی این مسائل، کیفیت، مراحل و چگونگی این مسائل به آنها می پردازد و از این جهت که این مباحث پایه چه قوانینی در تشریع قرار میگیرند مسائل را بررسی نمیکند لذا زاویه تحلیلات فلسفی باز متفاوت است.
👈👈👈نتیجه: مسائل مباحث اصولی و سنخ تحلیل آنها و همچنین مسائل مباحث فلسفی و سنخ تحلیل آنها و همینطور اهداف و زوایای مباحث فلسفی و مباحث اصولی تناسب و تشابهی با هم ندارند و لذا همانطور که ذوق سلیم اقتضا میکند برهان علمی هم اقتضا دارد که قواعد و سنخ تحلیلات فلسفی و مسائل و سنخ تحلیلات اصولی را از هم جدا کنیم تا علم اصول راه صحیح و علمی خود را طی کند.
@salmanraoofi
#اختصاصی (نشر بدون لینک کانال ممنوع است)
#علوم_مقدماتی_اجتهاد
#علوم_عقلی
#فلسفه ۱۰
#نکته_های_نو_در_علوم_مقدماتی_اجتهاد ۱۱
👈👈این مباحث تدریس هم، شده است که بسیار مطالب بیشتری در تدریس گفته شد، برای دریافت بهتر مطالب، صوتهای تدریس را گوش کنید.
🔻🔻🔻🔻🔻
🔆مباحث مطرح شده نظر نهایی نیست، مقاله احتیاج به ویرایش دارد
🔻🔻🔻🔻🔻
🔆چند نکته برای محصلین فقه و اصول
نکته اول: طلابی که به تحصیل فقه و اصول مشغولند و دوستدار ادامه این علوم هستند باید از ابتدا به تحقیق در مورد این نکته بپردازند که کدام مشی مقتضای تحقیق و مستدل و مبرهن یا مورد پسند آنهاست و برنامه تحصیلی و اجتهادی خود را با توجه به این مبانی سامان دهند و استاد خود را با توجه به این مباحث انتخاب کنند تا بعد از مدتی تحصیل در مباحث فقه و اصول سردر گم نباشند و راه خود را به طور صحیح بپیمایند.
نکته دوم: اگر فردی احساس میکند با تحصیل فلسفه فهم عرفی او به هم ریخته و دقتهای زیادی به خرج میدهد بهتر است بین تحصیل فلسفه و فقه و اصول یکی را انتخاب کند و اگر خواهان تحصیل فقه و اصول است تحصیل فلسفه را رها کند.
نکته سوم: بهتر است اساتید فقه و اصول از ابتدا مبنای خود را انتخاب کنند و به دخالت یا عدم دخالت فلسفه در فقه و اصول بپردازند و از تحصیل فلسفه در خلال علم اصول بپرهیزند چراکه یکی از مشکلاتی که اکنون گریبانگیر علم اصول شده همین تحصیل فلسفه در خلال علم اصول است که باعث شده قواعد فلسفی و کاربرد و جایگاه آنها به طور صحیح شناخته نشوند و قواعد در غیر جایگاه خود و اصطلاحات در غیر کاربرد خود استفاده شوند.
@salmanraoofi
⛔️| حوزهی انقلابی،حوزهی سکولار
#رهبر_معظم_انقلاب حفظه الله
حوزههای علمیه باید خود را سربازان نظام بدانند، برای نظام کار کنند، برای نظام دل بسوزاند، در خدمت تقویت نظام حرکت کنند؛ و این درست عکس آن چیزی است که سیاست سرویسهای امنیتی انگلیس و آمریکا و اسرائیل و دیگران و دیگران دنبال میکنند. آنها تلاش میکنند بلکه بتوانند یک منفذی پیدا کنند. یک آخوندی یک گوشهای حرفی میزند، که علیالظاهر برخلاف خواست و فهم و عقیدهی کلی نظام است، بزرگش میکنند؛ آن آدم را اگر کوچک هم باشد، از او یک تصویر بزرگی درست میکنند، برای اینکه فاصلهی بین نظام و روحانیت را برجسته کنند؛ القاء کنند که چنین فاصلهای وجود دارد. بنابراین حوزههای علمیه نمیتوانند سکولار باشند. اینکه ما به مسائل نظام کار نداریم، به مسائل حکومت کار نداریم، این سکولاریسم است. ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
@salmanraoofi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
📩 در نامه جمعی از اساتید به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید شد:
⛔️ کنوانسیون #پالرمو در تعارض با نص قرآن و قاعده نفی سلطه است
⛔️ هرگونه اعمال نظر بر خلاف نظر ولی فقیه، شرعا جایز نمیباشد
در نامه جمعی از اساتید به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شده است: تاریخ هزار و دویست سالهی بعد از غیبت به درستی گواه است که تارک فقهای شیعه مطهر است از داغ ننگ تعهد به قراردادهای استعماری و قبول #سلطه_کفار و به یقین بعد از این نیز وسوسه خناسان و منافقان نخواهد توانست این ننگ و ذلت را بر پیشانی فقهای شیعه بنشاند.
جریانی در پی القای بن بست در اقتصاد ایران است لذا عمل به توصیههای FATF از جمله تصویب پالرمو و کنوانسیون TF را اجتناب ناپذیر میدانند. رهبر معظم انقلاب ترویج این تفکر را #خیانت می دانند.
نامه جمعی از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم به آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیرامون بررسی کنوانسیون پالرمو توسط مجمع، که در اختیار این خبرگزاری قرارداده شده به این شرح است:👇
http://hawzahnews.com/detail/News/475824
➕ @HawzahNews| خبرگزاریحوزه
هدایت شده از "کانال رصد" تحلیلهای روز
⭕️ گرفتار لابی دولت دربودجه هستیم/ لایحه بودجه سال ۹۸ انطباقی با شرایط جنگ اقتصادی ندارد
👤 محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
🔹مجلس نمیتواند تغییرات زیادی در بودجه پیشنهادی دولت اعمال کند بنابراین شاکله لایحه بودجه پس از بررسیهای مجلس تغییرات زیادی نمیکند
🔹(درخصوص اظهارات اخیر حسامالدین آشنا مبنی بر اینکه پشت هر ردیف بودجهای یک قبیله خوابیده است) این افراد یا سواد بودجهای ندارند و یا شیطنت میکنند. کسانی که با الفبای بودجه آشنا باشند، میدانند که امکان تغییرات اساسی در بودجه وجود ندارد
🔹ما فقط میتوانیم ۱۰ درصد در بودجه ۹۸ تغییر ایجاد کنیم که ۹۰ درصد این ۱۰ درصد تغییرات نیز پیشنهادات دستگاههای اجرایی است.
🔹لایحه بودجه ۹۸ را متناسب با جنگ اقتصادی تدوین نکردهاند.
🔹سهم صندوق توسعه ملی از درآمد های نفتی در سال ۹۸، پس از ایراداتی که رهبر انقلاب به لایحه گرفتند، حدود ۲۰ درصد افزایش یافت که با سهم واقعی صندوق از درآمد های نفتی که ۳۴ درصد است، ۱۴ درصد فاصله دارد
🔹(در پاسخ به اینکه چرا سهم درآمدهای نفتی در بودجه ۹۸ افزایش یافته است) سازمان برنامه و بودجه در واکنش به پیشنهاد نمایندگان مبنی بر لزوم تدوین بودجه بدون نفت اعلام کرد که ما نمیخواهیم دشمنان ما فکر کنند که ایران نمیتواند نفت خود را به فروش برساند
🔹(وی به طرح تعیین عوارض بر بنزین که در کمیسیون اقتصادی تدوین شده است اشاره و تاکید کرد) پیشنهاد کمیسیون اقتصادی، وضع عوارض بر مصرف بنزین است، در این ساز و کار قیمت بنزین و گازوئیل ثابت نگه داشته میشود و دولت سهمیه ۶۰ لیتری برای خودروهای سواری خصوصی در نظر می گیرد. مازاد بر این سهمیه نیز تا ۸۰ لیتر با قیمت ۱۵۰۰ تومان، از ۸۰ لیتر تا ۱۲۰ لیتر دو هزار تومان از ۱۲۰ لیتر تا ۱۵۰ لیتر سه هزار تومان و از ۱۵۰ لیتر به بالا قیمت بنزین ۵ هزار تومان محاسبه خواهد شد/ مهر
#بودجه98
#اقتصاد
@Rasad_tahlil
هدایت شده از بیداری ملت
🔴سرگردانی سربازان سایبری انقلاب و قرارگاه های فضای مجازی که دچار اختلال شده اند....
✍سعید درخشان
بازی کثیف و تلخی بود داستان فیلترینگ تلگرام و چه حقه کثیفی بود خارج کردن فعالان انقلابی از این پیام رسان....
🔺با تلگرام مخالفم و معتقدم باید مسدود شود و کسانیکه این زامبی رسانه ای دشمن را به خاطر پیروزی در انتخاباتها به جان مملکت انداختند و باعث شدند تا سرویس های جاسوسی بیگانه به تمام اطلاعات و اسرار تک تک آحاد جامعه ایرانی دست پیداکنند و مردم را به راحتی مهندسی افکار عمومی کنند، باید محاکمه و به اشد مجازات برسند
🔺اما روی سخنم با مدیران غربزده نیست چرا که این جماعت قبل از همه چیز شرافت و غیرت خود را فروخته اند که اینگونه وقیحانه مرزهای فضای مجازی کشور را بروی دشمن باز کردند تا به حریم خصوصی و خانه تک تک ملت ایران وارد شوند و کار خود را پیش ببرند
روی سخنم با بچه های انقلابی و اصیلی هست که حقیقتا دغدغه حفظ انقلاب و ارزشهای جامعه و استقلال و پیشرفت کشور را دارند
🔺سربازان سایبری و جنگ نرم انقلابی در فضای مجازی بعلت اختلال در قرارگاه های مسئول در فضای مجازی و فقدان فرماندهی انقلابی و هوشمند و متعهد دچار نوعی سردرگمی در عمل در عرصه فضای مجازی شده اند
🔺این روزها پس از زمین زدن پروژه پیام رسانهای داخلی توسط امنیتی های آلوده و جریان غربگرا ، موج بازگشت به تلگرام در بین اقشار انقلابی و وطن دوست به بهانه مبارزه با دشمن به راه افتاده است ، خودمان با دست خودمان داریم به شبکه نفوذ دشمن کمک میکنیم تا پیام رسانهای داخلی بیش از پیش شکسته تر شوند و زمین بخورند...
🔺عزیزان بعنوان مدیر یکی از بزرگترین کانالهای روشنگری در جبهه انقلاب به شما میگویم مبارزه با دشمن در فضای مجازی به معنای حضور در زمین دشمن و خالی کردن سنگرهای خودی نیست . بهترین راه مبارزه اینست که هرچه میتوان احاد جامعه را از تیر رس جنگ روانی و شایعه پراکنی های دشمن دور کرده و در خاک ریز های جبهه خودی پناه دهیم .
🔺این روزها خانواده ایرانی بشدت آسیب دیده از فضای مجازی رها شده و آلوده ای است که مشتی سیاسیون بی تعهد واداده برای اهداف کثیف سیاسی خود به جان ملت انداخته اند . بهترین راه مقابله هم اینست که خانواده های ایرانی را بسمت محیط سالم و امن پیام رسانهای بومی هدایت کنیم
از بزرگان جبهه انقلاب هم انتظار داریم فکری به حال قرارگاه های دچاراختلال در فضای مجازی بکنند که با جنگ سخت و نابرابری در مقابل دشمنان داخلی و خارجی مواجه هستیم
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
7e8bb10db804234c6f3ee494d78d826969c750ef.pdf
2.16M
#بانوان
معرفی مجموعه آثار مرکز تحقیقات زن و خانواده
@salmanraoofi
هدایت شده از Aminikhaah
💠 #نبرد_با_منافقان / 1⃣
🔷 کلماتی شنیده نشده از امام سید روح الله خمینی ره
🔶 اينها سينه زنند! بيرق اسلام بلند بشود پايش سينه مى زنند، لكن به اسلام كار ندارند. بيرق كفر هم باز بلند بشود پايش سينه مى زنند براى استفاده. امروز اگر امريكا غلبه پيدا كند، آنها سينه براى امريكا مى زنند.
الآن كه من اينجا ايستاده ام اشخاصى هستند كه روابط با امريكا دارند. روابط دارند با كسانى كه با امريكا روابط دارند. اينها سينه زنند. پاى هر عَلَمى سينه مى زنند. به نظرشان فرقى نيست ما بين عَلَم اسلام يا عَلَم كفر. آن كسبش را مى خواهد بكند. او مى خواهد اسم بلند كند. او مى خواهد مردم او را به روشنفكرى بشناسند. او مى خواهد مردم او را به آن چيزهايى كه پيش ملت رايج است بشناسند.
... زير [پرده توطئه مى كنند] در ظاهر فرياد مى كنند و اسلام را ترويج مى كنند و رژيم سابق را «طاغوت» مى گويند و رژيم فعلى را «جمهورى اسلامى» مى گويند. لكن در زير پرده مخالفت مى كنند با اسلام. مخالفت مى كنند با جمهورى اسلامى. اگر امروز كارتر پيش بيايد، اينها سينه زن براى كارترند، حالا هم در زير دارند سينه مى زنند برايش. الآن هم روابط با امريكا، هم مستقيم هست هم مع الواسطه. هر كس پيش بيايد آن طورى است.
منافقين اين طورند. اصلًا اين صفت منافقين است.
🔻صحيفه امام، ج11، ص: 232 - 233
سخنرانى [در جمع كاركنان كميته هاى امداد مركز ]
زمان: قبل از ظهر 23 آذر 1358
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah
💠 #نبرد_با_منافقان / 2⃣
🔷 کلماتی شنیده نشده از امام سید روح الله خمینی ره
🔶 در زمان رسول اللَّه هم آن گرفتاريى كه اسلام براى منافقين داشت و از دست منافقين داشت، از دست كفار نداشت.
كفار ايستاده بودند در مقابل هم و جنگ هم مى كردند و تو سر هم مى زدند و پيش مى بردند و يا عقب مى نشستند. لكن با منافقين چه بكنند؟
منافقى كه آمده و مى گويد من براى اسلام هستم و اسلام آوردم؟ و مثل اسلام ابو سفيان و دار و دسته او، با او چه بكنند؟
اين كه دارد مى گويد من مسلمانم، با مسلمان كه نمى شود كارى كرد، اين كه ظاهرش آمده و اسلام و نماز هم مى خواند و جماعت هم مى خواند و پاى منبر رسول اللَّه هم مى نشيند و اشك هم مى ريزد، با اين كه نمى شود كارى كرد.
امروز هم مسلمانها مبتلاى به دسته اى از منافقين هستند كه كار اين مسلمانها با اين منافقين مشكلتر است، تا كارشان با محمد رضا.
محمد رضا ايستاده بود و مى زد و مى كشت. و تكليف ملت با او معلوم بود. ملت مى رفت به جنگش. اما يك دسته اى كه در ظاهر اظهار اسلام مى كنند، در ظاهر براى اسلام دعوت مى كنند، در ظاهر حرف اسلام مى زنند، قلمهايشان و قدمهايشان براى اسلام است، لكن زير پرده با اسلام مخالف اند. مخالفت با اسلام مى كنند در زير پرده. با اينها بايد چه بكنيم؟ كار با اينها بسيار مشكل است.
و حل مسئله منافقين [دشوار است] پيغمبر اكرم هم نمى توانست حل بكند. حضرت امير هم گرفتار اينها بود و حلش نمى شد بكنى.
حلش مشكل است.
آن كه ما امروز مبتلاى به آن هستيم و آن دسته منافقينى كه اظهار اسلام مى كنند و كمر اسلام را مى خواهند بشكنند. كار مسلمانها با اينها مشكل است. حل مسئله اينها بسيار مشكل است.
اين غير از آنى است كه «نصيرى» است، كه مطلبش معلوم است. و «هويدا» است كه مطلبش معلوم است. «هويدا» معلوم بود دشمن اسلام و مسلمين است. و «نصيرى» هم معلوم بود كه مردم را چه كرده و تكليف مردم با او معلوم بود. و گرفتند آنها را و به جزاى خودشان رساندند.
اما آن آدم مقدس مآبى كه تسبيح هم دستش گرفته است و مى گويد به اسلام هم من خدمت مى كنم. اين مقدس مآب را چه بايد بكنيم ...؟ اين طايفه منافقين هم كه نمى شود با آنها كارى كرد.
اسلام از صدر، از اولى كه اسلام پيدا شده تا حالا، مبتلاى به اين جمعيت هست. و حل مسأله اينها مشكلتر از هر مسئله اى است براى اسلام و مسلمين.
اشخاصى كه فرياد براى اسلام مى زنند و مى زدند. و از مليت و از اسلاميت و از اينها مى گفتند. بعد معلوم شد كه اين آقا كه اين قدر اسلام مآب است و اين قدر ملى است رابطه دارد با امريكا. بعضى از اين روشنفكرهاى ما اين طورى اند؛ منافق اند.
🔻صحيفه امام، ج11، ص: 233 - 234
سخنرانى [در جمع كاركنان كميته هاى امداد مركز ]
زمان: قبل از ظهر 23 آذر 1358
✅ @Aminikhaah
#اخلاق_عرفانی
مصباح ده
#امام_خمینی(ره): پس تو ای نویسندۀ غیر مجاهد و رانده شده و گرفتار لعن، نفس خود را از این زندان تاریک خارج کن و خود را از این گور خوفناک نجات بخش و بگو: «خداوندا، ای که مردگان را از گورها برون میآوری و ای برپاکنندۀ روز قیامت، دلهای ما را از این تنگناهای کهنه خارج کن و ما را از این شهر تاریک، هجرت بخش تا انوار معرفت تو را مشاهده کنیم و قلبهای ما اخبار پیامبرت را در نشئه قلبی خود بشنوند.
🔹 تا بهرۀ ما از نبوت او تنها حفظ خونها و اموال ما، آن هم تنها با جاری شدن کلمه بر زبان نباشد؛ و نیز بهرۀ ما از احکام نبوت، تنها اجزای فقهی و موافقت ظاهری نبوده و از کتاب او تنها قرائت نیکو و یادگیری تجوید مقصود ما نباشد. مبادا از آن گروه باشیم که خداوند دربارهشان فرموده: «وَعَلی سَمْعِهم وَ أبْصارِهمْ غِشاوَة؛ بر گوش و چشمهایشان پرده است».
📚 #مصباح_الهدایة الی الخلافة و الولایة، ص۷۴
@salmanraoofi
#مصاحبه
#فقه_نظام
#امام_خمینی (ره ): تصریح دارند که اسلام دارای نظام خاص اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و طبعا فقهی که باید نظام خاص اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را استنباط کند و ارائه دهد، جز فقه نظام نخواهد بود و توصیف این فقه به #فقه_نظام قطعا توصیف بهجا و شایستهای است. همین فقه موجود با ارتقاء در روشها در عین پایبندی به حجیت روش جواهری میتواند به استنباط اصول و قواعد #نظامات_اجتماعی اسلام از جمله نظام اقتصادی، نظام فرهنگی و نظام قضائی بپردازد. چنین فقهی را میتوان به حق، #فقه_حکومتی و «فقه اجتماعی» یا همان «فقه نظام» نامید.
🔆مصاحبه با حجت الاسلام دکتر حسن شجاعی ،دبیر گروه فقه نظام حقوقی و قضایی پژوهشگاه فقه نظام در موضوع بررسی و نقد دیدگاه جناب حجت الاسلام فاضل لنکرانی درباره فقه نظام
📋متن کامل این مصاحبه را در سایت پژوهشگاه فقه نظام بخوانید:
👇👇👇
http://yon.ir/5HvE0
@salmanraoofi
هدایت شده از تبلیغات عنتر نشنال
باسمه تعالی
فایلهای صوتی برگزیده دروس حوزوی را در کانال
@d_raoofi
پیگیری کنید
@salmanraoofi
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 فرید مدرسی عامل نفوذی انگلیس یا حسام الدین آشنا (دولت) در بیوت مراجع تقلید
این آدم که خود راخبرنگار حوزه معرفی میکند در سال ۸۸ به دلیل ارتباطی که با آقای امجد داشت او را به دادن بیانیه علیه نظام تحریک می کرد و باعث خروج او از کشور شد.
فرید مدرسی هم اکنون پس از وقفه ای دوباره بعدازقضیه فیضیه سر از لاک خود بیرون آورده و مشغول فتنه انگیزی میان علمای قم است.
متاسفانه به علت روابط خوبی که با بیوت مراجع تقلید مخصوصا پسران علما دارد توانسته پروژه نفوذ و جاسوسی خود را برای دولت گسترش بدهد.
او رابطه خوبی با محسن وحیدخراسانی، جواد فاضل لنکرانی، مرتضی جوادی آملی و شهرستانی داماد آیت الله سیستانی دارد لذا با هماهنگی با حسام الدین آشنا به تحریک و استفاده از آنها می پردازد.
البته او نتوانسته در بیت آیت الله نوری همدانی ورود پیدا کند به همین دلیل هرازگاهی با نیش و کنایه زدن به ایشان عقده گشایی میکند
نمونه اخیر ورود فرید مدرسی در قضیه نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری بود.
بعد از انتشار این نامه، گروهی از علما برای تفقد به دیدار ایت الله شبیری رفتند که از جمله آنها شخص آیت الله جوادی آملی بود که خود شخصا در بیت آقای شبیری حضور پیدا کرد.
فرید مدرسی با تحریک مرتضی جوادی املی پسر ایت الله جوادی او را به منزل آقای شبیری میبرد.
مدرسی با خبرسازی از ایت الله اراکی این طور وانمود میکند که آیت الله یزدی سرخود این نامه را داده است که دفتر آیت الله اراکی تکذیب میکند.
نفوذ فرید مدرسی در بیوت تعدادی از مراجع و علما باعث شده است در جلسات خصوصی ایشان شرکت کند و جزییات جلسات را به حسام الدین اشنا منتقل نماید.
تعجب از دستگاه های اطلاعاتی است که کوچکترین مساله در حوزه قم را با دست بند و انفرادی سرکوب میکنند ولی این فرد آزادانه مشغول جاسوسی و ضربه زدن به علماء قم می باشد
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 فرید مدرسی عامل نفوذی آشنا در کنار سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و حمید شهریاری معاون آمار و فن آوری اطلاعات قوه قضاییه چه می کند؟!
فرید مدرسی که معروف است به نفوذی در بیوت مراجع و علما، کسی است که با دادن اطلاعات غلط به بعضی از علما و فرزندان مراجع باعث شد تعدادی از آقایان در فتنه ۸۸، علیه نظام موضع گیری کنند!
حضور او در کنار رییس اوقاف و یکی از معاونین قوه قضاییه بسیار مشکوک و حاکی از نفوذ گسترده فرید مدرسی و دوستان او می باشد.
سکوت دستگاه های اطلاعاتی نسبت به آزادی عملکرد فرید مدرسی در انجام فعالیت های خود در دستگاه های حوزوی و حکومتی نشان از نفوذ گسترده این جریان خطرناک می باشد!
هدایت شده از روزنه
🔴 پالرمو از نگاهی دیگر !!
⏪ این روزها شاهد کشمکش های عجیبی بر سر موضوع تصویب یا عدم تصویب یک معاهده ی به ظاهر اقتصادی هستیم.
♦️ از سوئی دولت با تمام توان و مجلس شورای اسلامی با توان دو سومی بدون روتوش خواستار تصویب و پیوستن ایران به اف ای تی اف و تمام کنوانسیون ها و ملحقاتش هستند.
♦️ و از سوی دیگر شورای نگهبان و اکثر اعضای مجمع تشخیص مصلحت و نیز برخی چهرهای سیاسی و حوزوی به شدت مخالف بوده ، و این معاهده را استعماری می خوانند و از تمام ظرفیت های خود جهت عدم تصویب این معاهده استفاده می کنند.
🔴 اما آنچه ذهن انسان را به خود مشغول می سازد این است که: ⬇️
♦️ هر شخص عاقلی می داند برجام قطعا و مسلما از جهات امنیتی و اقتصادی از حساسیت بیشتری برخوردار بود اما چه شد که تقریبا تمام نهادهای حاکمیتی و چهره های مخالف حوزوی و غیر حوزوی در زمان تصویب برجام یا سکوت کردند یا موافق آن بودند .
به راستی چه دستی و چه برنامه ای در کار بود که مجلس در ۲۰ دقیقه و شورای نگهبان در یک روز تکلیف برجام را یکسره کند؟!
♦️ حال آنکه امروز برای تصویب چنین معاهده ای به شدت استدلال می آورند که این معاهده استعماری است ؟
⏪ نا گفته نماند که در باطل بودن اف ای تی اف شکی نداریم، و توطئه آمیز بودن آن را روشن می بینیم.
🔴 اما آنچه مهم به نظر می رسد این است که چرا باید مسائل در این سطح از اهمیت میان مردم و خصوصا طلاب و حوزه مطرح شود؟!
♦️ به نظر می رسد در صورت عدم تصویب این معاهده دولت محترم البته نمی دانیم در چه سطحی اعلام خواهد نمود حوزه و علما نگذاشتند رونق اقتصادی ایجاد شود!!
اینان مخالف برخورد با پولشویی اند؟!
♦️ یادتان هست در گیر و دار تصویب برجام دلواپسان را کاسبان تحریم نامیدند؟
🔴 جبهه ی نیروی انقلاب باید خوراک فکری و استدلالی متناسب توده های جامعه در همه سطوح را جهت مخالفت با این معاهده آماده کرده و نسبت به دفع این توطئه آماده باشند!
⏪ بعید نیست حمله به حوزه در قالب ناکارآمدی و بحث بودجه و سایر اتهامات ناروا ، یک توطئه شوم جهت مقصر جلوه دادن حوزه انقلابی و غیر سکولار در مشکلات اقتصادی کشور باشد.
و از سوی دیگر، نسخه ی نشست ها و مجمع های همسو با دولت بهترین الگو و روش در حوزه به جامعه معرفی شود.
eitaa.com/sharehnews
@rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 اطلاعنگاشت| سبک زندگی فاطمی
🔺️ بخشهایی از سبک زندگی #حضرت_فاطمه_زهرا سلاماللهعلیها، مطرح شده در بیانات حضرت آیتالله خامنهای
👈 رهبرانقلاب: در زندگی فاطمهی زهرا باید دقیق شد، با نگاهی نو آن زندگی را شناخت، فهمید و به معنای واقعی کلمه آن را #الگو قرار داد.
💻 @Khamenei_ir
#احادیث_فقه_حکومتی 27
#اختصاصی
(نشر بدون لینک کانال جایز نیست)
📚فی الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد ؛ « وَ كَانَتْ هُذَيْلٌ بَعَثَتْ رَجُلًا يُقَالُ لَهُ ابْنُ الْأَكْوَعِ أَيَّامَ الْفَتْحِ عَيْناً عَلَى النَّبِيِّ ع حَتَّى عَلِمَ عِلْمَهُ فَجَاءَ إِلَى هُذَيْلٍ بِخَبَرِهِ فَأُسِرَ يَوْمَ حُنَيْنٍ فَمَرَّ بِهِ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ فَلَمَّا رَآهُ أَقْبَلَ عَلَى رَجُلٍ مِنَ الْأَنْصَارِ وَ قَالَ عَدُوُّ اللَّهِ الَّذِي كَانَ عَيْناً عَلَيْنَا هَا هُوَ أَسِيرٌ فَاقْتُلْهُ فَضَرَبَ الْأَنْصَارِيُّ عُنُقَهُ وَ بَلَغَ ذَلِكَ النَّبِيَّ ص فَكَرِهَهُ وَ قَالَ أَ لَمْ آمُرْكُمْ أَنْ لَا تَقْتُلُوا أَسِيراً. وَ قُتِلَ بَعْدَهُ جَمِيلُ بْنُ مَعْمَرِ بْنِ زُهَيْرٍ وَ هُوَ أَسِيرٌ. فَبَعَثَ النَّبِيُّ ص إِلَى الْأَنْصَارِ وَ هُوَ مُغْضَبٌ فَقَالَ مَا حَمَلَكُمْ عَلَى قَتْلِهِ وَ قَدْ جَاءَكُمُ الرَّسُولُ أَلَّا تَقْتُلُوا أَسِيراً فَقَالُوا إِنَّمَا قَتَلْنَا بِقَوْلِ عُمَرَ فَأَعْرَضَ رَسُولُ اللَّهِ ص حَتَّى كَلَّمَهُ عُمَيْرُ بْنُ وَهْبٍ فِي الصَّفْحِ عَنْ ذَلِكَ .»
🔹ترجمه:
در ارشاد به شناخت حجتهای خدا بر بندگان آمده : و قبيله هذيل مردى را كه نامش ابن اكوع بود در جنگ فتح بعنوان جاسوسى همراه پيغمبر (ص) فرستاده بودند كه از جريان كار آن حضرت آنها را آگاه كند و او جريان را بهذيل رساند و اين ابن اكوع در جنگ حنين اسير شد پس عمر بن خطاب بر او گذر كرد و چون او را بديد نزد مردى از انصار مدينه آمد و گفت: اين دشمن خدا كه جاسوس ما بود اكنون اسير شده او را بكش، پس آن مرد انصارى گردن او را زد، اين خبر بگوش پيغمبر (ص) رسيده از اين كار چهره درهم كشيد و فرمود : مگر دستور ندادم كه اسيران را نكشيد ، و پس از او جميل بن معمر بن زهير نيز كه از اسيران بود كشته شد، پس رسول خدا (ص) كسی بنزد انصار فرستاد ، در حالى كه خشمناك بود فرمود : چه شما را بر آن داشت كه او را بكشيد ، با اينكه فرستاده من پيش شما آمد كه اسيران را نكشيد؟ گفتند: ما بگفته عمر او را كشتيم، حضرت رو از ايشان گردانده (و ديگر با آنان سخن نگفت) تا آنكه عمير بن وهب در اين باره با آن حضرت سخن گفت و خواهش كرد كه از ايشان بگذرد .
@salmanraoofi