#معرفی_کتاب
🔆نام کتاب: فدک و العوالی او الحوائط السبعه فی الکتاب و السنه و التاریخ و الادب
💎 مؤلّف: سید محمد باقر حسینی جلالی
🔆توضیحاتی پیرامون کتاب از #استاد_مهدوی_راد
کتاب فدک و العوالی او الحوائط السبعه فی الکتاب و السنه و التاریخ و الادب که از استاد بسیار مهمی است. نگاشته ی سید محمد باقر حسینی جلالی
🔆این کتاب در مورد فدک جامع ترین، مهم ترین و مستندترین و دقیق ترین کتاب است. سال های سال قبل که همراه دوستان عزیز، کتاب سال ولایت را برگزار می کردیم و هر سالی، یکی از معصومان علیهم السلام جایزه ویژه داشتند، آن سالی که حضرت فاطمه سلام الله علیها به عنوان جایزه ی ویژه مطرح بود، این کتاب، کتاب برگزیده ی کتاب سال ولایت شد و برای ارزیابی که به محضر علما فرستاده بودیم، یکی از عالمان در نهایت هوشمندی، درباره ی کتاب فقط یک جمله نوشته بودند و آن " کل الصید فی جوف الفراء " ؛ مثل عربی است، وقتی می خواهند بگویند که همه چیز در همین است. در این موضوع، این سخن به کمال است و تمام است و چیزی نمانده است، یا در این حادثه یا در این پدیده، می گویند "کل الصید فی جوف الفراء". یعنی می خواستند بفرمایند درباره ی فدک، آخرین حرف را زدند.
🔆این کتاب غیر از تلاش های بسیار جدی و دقیق این بزرگوار که سالیانی البته از نشر آن گذشته و در آن روزگاران، سنین جوانی را می گذراندند. از تأملات، یاری ها و دقت ها و باریک بینی های عالم بسیار بزرگ و محقق عالی قدری برخوردار است که احتمالاً چون راضی نباشند من اسمشان را نمی برم. ولی می دانم که یکی از زمینه ها و مقدماتی که اطمینان را برای محتوای این کتاب افزون و افزون می کند، به یاری رسانی آن عالم جلیل القدر است که در تاریخ اسلام مخصوصاً صدر اسلام و در جریانات تاریخ صدر اسلام مثل کتابت حدیث و جریانات مرتبط با این مباحث، یا بی نظیرند یا کم نظیر.
🔆کتاب در ابوابی شکل گرفته است. باب اول قدک به عنوان بخشی از املاک رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، گزارش شده است و بعد بوستان های هفت گانه، چون آن چه که در اختیار حضرت زهرا سلام الله علیها بود، فقط فدک نبود و باغ و بوستان های دیگری هم بود. در باب سوم فدک به لحاظ جغرافیایی و تاریخی و حادثه ای که بر آن رفته و بعد در اختیار رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، گذاشته شده، بررسی شده و به لحاظ اقتصادی و جایگاه مالی و حد و حدود قیمت آن بررسی شده است. در باب چهارم، انعکاس ماجرای فدک در حدیث است. در باب پنجم در قرآن است. و بیان بسیار بسیار دقیق فخرالدین رازی که آیه ی مشهور در مباحث کلامی و اصولی که خداوند سبحان حقایق را برای مردمان آگاه می کند، تا مردم در قیامت حجتی علیه خدا نداشته باشند. لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ . فخرالدین رازی می گوید که بر اساس این اگر بنا بود گفته شود که فدک از آن فاطمه زهرا سلام الله علیها نیست، باید به خود پیامبر و حضرت فاطمه و حضرت علی علیهم السلام می فرمودند. چگونه امکان دارد، تصور شود آن کسی که درگیر مسأله است و مورد نیاز اوست، آگاهی از ابعاد آن، به او خبر رسانده نشود و به کسی که لا من قریب و لا من بعید ربطی به قصه ندارد، یعنی خلیفه ی اول، به او گفته شود. بحث بسیار مهمی است این بحث.
@salmanraoofi
# معرفی_کتاب
🔆فدک در تاریخ به گستردگی گزارش شده، از زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تا قرن ها بعد تا زمان خلفای عباسی، فراز و فرودهایی که داشته و گاهی خلیفه ای کلاً می گرفته، گاهی پس می داده، گاهی بخشی را می داده به فرزندان حضرت فاطمه سلام الله علیها. قصه اش در تاریخ گسترده است و مهم. آن چه که خیلی خیلی مهم است، آن است که ثابت شود، فدک مِلک طِلق حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم بوده و آن را به حضرت فاطمه سلام الله علیها واگذار کردند. یعنی به اصطلاح مال شأنی رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم نبوده و مال شخصی ایشان بوده است. این هم در باب هفتم به گستردگی مورد بحث قرار گرفته و از همه ی این بحث ها مهم، روایتی است که برای اولین بار در تاریخ اسلام بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، ساخته شد و برای اولین بار هم نقد شد در همین حادثه، یعنی خلیفه ی اول، شخصاً این روایت را ساخته است: نحن معاشر الانبیاء لانورث ماترکناه صدقه. دو جور علماء قرائت کردند. معنا خیلی تفاوت نمی کند. و برای اولین بار هم بعد از رسول الله نقد متن اتفاق افتاد. یعنی حضرت فاطمه سلام الله علیها آن را ارجاع دادند به قرآن و فرمودند: و فی کتاب الله که شما باید از پدرتان ارث ببرید و من ارث نمی برم؟ هذا کتاب الله. این کتاب خدا در بین ماست که حکایت می کنند و بعد داستان ارث بردن از انبیاء را گزارش کردند. این بخش هم بسیار بسیار عالمانه بحث شده است و. خیلی دقیق بحث شده است و دیدگاه بعضی از عالمان مکتب خلفا هم در آن گزارش شده است.
🔆به هر حال کتاب فدک، به نظر من و بسیاری، حقاً و انصافاً بی نظیر است. البته به زبان عربی است. زبان عربی بسیار روان، خواندنی و جالب و مستند و دقیق. هیچ مطلبی در آن بدون استناد منابع دسته اول نیامده است. مؤلف بیش از 250 منبع دسته اول در پژوهش های نوآیین را دیدند و کتاب را تدوین کردند و عرضه کردند.
🔆برای همه ی فاضلانی که در جستجوی مباحثی از این دست هستند، قطعاً خواندنی خواهد بود. برای همه ی کسانی که می توانند با این گونه مباحث به زبان عربی ارتباط برقرار بکنند، توصیه می کنم که این کتاب را از سر دقت بخوانند.
#استاد_مهدوی_راد
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
@salmanraoofi
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
💢با کلیات ابوالبقا، رَه به منزل نمی برید!
💢دست کم به آنچه که خود میگویید التزام عملی داشته باشید!
💢معصومین (علیهم السلام) شان رسالت و امامت را، بهتر از شما میدانند!
گزیده ای از یادداشت اختصاصی "حجت الاسلام علی امیری"، مدیر موسسه فقه الطب در نقد اظهارات اخیر استاد علیدوست و جناب آقای محقق داماد
◼️نقد اظهارات استاد علیدوست:
🔹وجه اشتراک هر سه سخنران این نشست یک چیز بود! بی اطلاعی تام و تمام از دانش طب قدیم و عدم تسلط و تبحر به مرویات طبی! این حدس و گمان بنده نیست، بلکه صراحت کلام و صدق بیان خود اعزه بوده است. به اعتراف آقایان، هیچ کدام کمترین اطلاعی از علم طب نداشته و حتی منقولات طبی را هم برای یک بار به طور مستوفا مورد تعمق و تفحص ژرف قرار نداده اند.
🔹عجب است و اندوه! که چگونه می شود «روش شناسی استنباط در روایات طبی» موضوع سخن این حضرات باشد اما کمترین سر رشته ای از دو مولفه «طب» و «روایات طبی» نداشته باشند؟
🔹از شما سروران می خواهم کمی در این عبارات جناب علیدوست غور نمایید:
«باید سند و دلالت روایات طبی مورد ارزیابی قرار بگیرد»، «باید اصالت ظهور، اطمینان، ثقه، خبر غیر واحد در گزاره های طبی رعایت شود»، «مجتهد باید روایات امکنه و اهویه خاص را در نظر داشته باشد»، «مطالعه نصوص طبی، در کنار هم و گاه در طول هم باید باشد»، «مطالعه نصوص فارغ از عقل غلط هست و باید در کنار هم باشد»
🔹آنچه مرور شد، رئوس سخنان استاد علیدوست بود. نمی دانم تا کی میخواهیم با این کلیات ابوالبقایی بر سر خود شیره شیرین بمالیم! تا کی قرار است طلاب و دانشجویان را با مشتی گزاره های «باید باشد» و «باید بشود» مشغول نماییم؟ تا کی قرار است
🔹رجاء واثق دارم که حضرت استاد علیدوست می توانند با همین کلیات ابوالبقایی این نشست، در صد نشست دیگر، آن هم با صد موضوع متفاوت سخن بگویند. چرا که این کلیات قابلیت تطبیق و انطباق را با هر موضوع دیگری نیز دارد. چرا که در هر موضوعی «باید اسناد بررسی بشود»، «باید دلالات روشن بشود»، «باید عقل در کنار استنباط باشد» و... . آخر از این همه «باید باید» و «بشود بشود» خسته نشده اید؟
◼️نقد اظهارات محقق داماد:
🔹 یکی از شاه بیت های کلام محقق داماد، تاکید بر سند و رجال احادیث بوده است، تا جایی که اساس وجود حدیث معتبر طبی را انکار کردند.
🔹اما از قضا طولی نکشید که ایشان در همین مجلس عدم التزام علمی و عملی خودشان را نشان دادند و دست کم دو بار کلام خود را نقض نمودند.
🔹 نقض اول آنجا بود که ایشان برای خلع ید نمودن معصومین از علم طب، به کتاب معلوم الحال «مقتل امیر المومنین» از جناب «ابن ابی الدنیا» استناد کردند که آری، هنگام شهادت امیرالمومنین (ع) بر بالین ایشان طبیب حاضر کردند و این خود نشان از بی اطلاعی ائمه علیهم السلام از علم طب دارد!
🔹نقض دوم آنجا بود که ایشان پرده از تفکر شاذ خود برداشتند و بدون توجه به اولیات کلامی شیعه و با استناد به حدیث مجعوله «تابیر نخل» حدیثی مجعول را از منابع اهل سنت نقل نمودند که حضرت فرموده اند: «انتم بامور دنیاکم اعرف منی».
اقای محقق داماد با اعتماد به نفس مثال زدنی خود، کرارا و مرارا می فرمودند: «شان اسلام و ائمه این نیست که در علم طب دخالت کنند و مثلا برای معده من و شما نسخه بدهند». از ایشان میخواهم قدری بیشتر اوراق مکتوب و معتبر روایات طبی را مرور نمایند، چرا که یحتمل یا ایشان غفلت از دیدن این حجم عظیم روایی داشته اند یا اساسا دیده بصیری برای دیدن حجم عظیمی از معارف معتبر طبی ندارند.
🔹استاد محقق داماد، فرمودند: «راویان احادیث طبی، نه محدثان بلکه عطاران کهن بوده اند و بسیاری از احادیث طبی از طریق عطاران نقل شده است».
🔹 بسیار مُتَباعِد است که ایشان ندانند که عنایت به منبع مکتوب احادیث، یکی از محورهای اصلی قدما در فرایند ارزیابی صدور حدیث و اعتبار سنجی آن بوده است و مُستبعَد آنجاست که اساسا ندانند راوی هیچ نقشی به عنوان ملاک اعتبارسنجی در سیر تدوین احادیث شیعه در نزد قدما نداشته است.
🔹از آنجا که نقل حدیث در شیعه بر محور کتابت و نوشتار حدیث بوده و نه نقل شفاهی روایات، ارزیابی آن نیز غالبا مبتنی بر کتابت و نوشتار آن منبع حدیثی بوده است و نه شناخت احوالات راوی و رجال حدیث! بماند که شما حتی نمی توانید در اسناد روایات طبی کتب اربعه، حتی نام یک راوی عطار را نیز پیدا کنید.
🔽متن کامل یادداشت در آدرس زیر:
yon.ir/14S1F
🆔 @feghahat
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻مهدی فقیه بازیگر سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرگزاری «حوزه»:
🎬 فیلم قرآنی باید مبلغ ارزشهای والای انسانی باشد، قرآن کتاب روز است برای همین آنچه انسان به آن نیاز دارد تماماً در قرآن وجود دارد.
🎬 اگر فیلمسازان در حوزه موضوعات اجتماعی از رهنمودهای قرآن کریم استفاده میکردند، شاهد نگاه سیاه به موضوعات اجتماعی نبودیم.
🎬 علما و روحانیون باید در حوزه فیلمنامهنویسی قرآنی و دینی حضور فعال و موثر داشته باشند، چون همه، امروز بر این امر معترف هستند که تاثیرگذاری یک فیلم قرآنی قابل مقایسه با یک خطابه و سخنرانی نیست، برای همین جامعه روحانیت ما هم باید از این ابزار استفاده کند تا بهتر و بیشتر مبلغ اسلام ناب محمدی(ص) باشد.
🎬علما و روحانیون باید در حوزه فیلمنامهنویسی قرآنی و دینی حضور فعال و موثر داشته باشند، چون تاثیرگذاری یک فیلم قرآنی قابل مقایسه با یک خطابه و سخنرانی نیست.
متنکامل:👇
hawzahnews.com/detail/News/475870
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻حیدر رحیمپور ازغدی تبیین کرد:
☑️نقش انگلستان در تأسیس انجمن حجتیه/ خط اول انجمن حجتیه امام زمانی بود
#حوزه/ خط اول انجمن، بسیار سیاسی و برای امام زمان(عج) بود. اما اینها سه جورند، سه قسمت اند، یک قسمتشان آش خورند، یک قسمتشان سرویس اند، یک قسمتشان هنوز نمی فهمند این انجمن، آن انجمن نیست. دقت میکنید؟ نمیفهمند. اصلاً تمام انجمنیهایی که الآن در انجمن هستند مستضعفند، یا ریالیاند یا فکری و یا آشی.
مشروح گفتوگو:👇
http://hawzahnews.com/detail/News/476279
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
حجتالاسلام والمسلمین میرمعزی، امروز در نشست خبری تشریح برنامه های بیستمین همایش #کتاب_سال_حوزه:🔻
🔹 این جشنواره برای ارتقاء و توسعه پژوهشهای خوب و مناسب در عرصه علوم اسلامی است و امسال نیز بیستمین همایش به همراه دومین دوره مقالات علمی پژوهشی برگزار خواهد شد.
🔹 وجود حدود ۵ هزار استاد در حوزه های علمیه سراسر کشور
🔹 برپایی ۳۰۰ درس خارج فقه در سراسر کشور
از نیمههای سال قبل دروس خارجی که به مسائل مستحدث و مورد نیاز نظام میپردازند تاسیس و حمایت میشوند
🔹 کمترین بودجه بیشترین جهاد
حوزهای که کمترین بودجه را دارد و بیشترین جهاد را کرده همیشه مورد مواخذه است؛ الان بسنجیم که خروجی حوزه در تولید علوم انسانی اسلامی چه مقدار است و خروجی دانشگاه چقدر بوده است؟ در چند روز آینده نمایشگاهی در دانشگاه تهران با هدف نشان دادن آثار منتخب حوزه در علوم انسانی و اسلامی داریم و تنها ۱۲ موسسه حوزوی این آثار را به نمایش خواهند گذاشت که حدود چهار هزار اثر است و ۱۳ جلد کتابشناخت آن نیز آماده شده است.
🔹 #بودجه_حوزه با حدود ۶۰۰ مدرسه و ۷۰ مرکز تخصصی و پژوهشی به اندازه کمتر از بودجه دانشگاه تهران است
http://hawzahnews.com/detail/News/476367
وضع و واضع و تقسیم وضع.pdf
423.9K
#اصول
#اصول_مظفر
وضع واضع و تقسیم وضع
@osolion
@salmanraoofi
صحت حمل و عدم صحت سلب.pdf
349K
#اصول
#اصول_مظفر
صحت حمل و عدم صحت سلب
@osolion
@salmanraoofi
هدایت شده از روزنه
بخشنامه استانداری قم مبنی بر پرهیز مدیران از اسراف و ریخت و پاش/ ص۱
🔶حاشیه
#استانداری_قم درست در آستانه #چهل_سالگی_انقلاب_اسلامی به فکر صرفه جویی افتاده است!!
این یعنی #بهانه برای شانه خالی کردن از پاسخگویی در برابر مسؤولیت تبیین #دستاوردها!
در ماههای آتی مشخص خواهد شد که مدیریت استان عملا چقدر به این بخشنامه ملتزم می ماند.
دولتی که هر سال بودجه تشریفاتش را چند برابر می کند و عملا از مدار #ساده_زیستی خارج شده٬ از چه رو در این برهه٬ ژست #زهد گرفته است؟!!
#انقلاب_مظلوم
#زهدفروشی
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
بخشنامه استانداری قم مبنی بر پرهیز مدیران از اسراف و ریخت و پاش/ ص۲
🔶حاشیه
#استانداری_قم درست در آستانه #چهل_سالگی_انقلاب_اسلامی به فکر صرفه جویی افتاده است!!
این یعنی #بهانه برای شانه خالی کردن از پاسخگویی در برابر مسؤولیت تبیین #دستاوردها!
در ماههای آتی مشخص خواهد شد که مدیریت استان عملا چقدر به این بخشنامه ملتزم می ماند.
دولتی که هر سال بودجه تشریفاتش را چند برابر می کند و عملا از مدار #ساده_زیستی خارج شده٬ از چه رو در این برهه٬ ژست #زهد گرفته است؟!!
#انقلاب_مظلوم
#زهدفروشی
@rozaneebefarda
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
♨️ نسخهای که استکبار میپیچید، برای استعمار است
آیتالله سیفی مازندرانی در جلسه پاسخ به سوالات در خصوص کنوانسیون #پالرمو:
● وظیفه ما این است که حکم شرع را در این موارد مستدل بیان کنیم؛
● بدون شک از نظر آمریکا و اروپا و جامعه استکباری، سپاه قدس و گردانهایی که در مقابل داعش ایستادگی کردند، یک جرائم سازمان یافته فرامرزی است؛ در حالی که اینها به خود نمیگویند که از آن سر دنیا به کشورهای دیگر حمله میکنند.
● از نظر آنها جرائم سازمان فرامرزی یعنی سپاه قدس، حشدالشعبی عراق، حزبالله لبنان، انصارالله یمن میباشد.
مبارزه مالی با نهادهای تروریسمی که یکی از مصوبات و بندهای CFT میباشد که جزء مصوبات استکباری و استعماری آنهاست.
● آمریکایی ها یک ملت را در یمن به خاک و خون کشیده اند حال اگر سپاه قدس و یا حزب الله لبنان برای کمک به مردم مظلوم سرزمین یمن برود آن را جنایت فرامرزی میدانند.
● دشمن میخواهد با این کنوانسیونها برخی کارهای خود را به راحتی انجام دهد، ترس این را دارند که اگر بجایی حمله کنند سپاه قدس ایران، حزب الله لبنان و.. در مقابل آنها بایستند.
❗️تعجب میکنیم که این آقایان چه نوع عهد و پیمانی با این کفار دارند که خود را ملزم میدانند که این عهدنامه و کنوانسیون را استکبار با قلم خود آن را تنظیم میکند؛ آیا اینها میتواند به صلاح اسلام و مسلمین باشد.
➖ شما آقایان چرا دوملیتیها را بررسی نمیکنید، چرا #حقوقهای_نجومی را که مورد تاکید رهبری هم هست را بررسی نمیکنید، چرا به این مسائل نمی رسید مسائلی که می تواند مرهمی در این تنگنای اقتصادی که بر مردم وارد شده است می باشد.
➖ اگر در این برهه تاریخ به داد این انقلاب نرسید اینها یک خشت کجی را خواهند گذاشت که در آینده مشکل ساز خواهد بود، اینگونه تصمیمات هویت انقلابی این نظام را محو میکند.
➖ اعضای مجمع تشخیص مصلحت باید بدانند، که نسخهای را که استکبار برای آنها می پیچید، برای استعمار آنها میباشد، ما هرگز آن چیزی را که آنها برای ما در نظر میگیرند خوشبین نخواهیم بود و این خوشبینی برخلاف آموزه های دینی ما می باشد.
➖ برخی میگویند که با تصویب این کنوانسیونهای منافعی عائد ایران خواهد شد یک دروغ است چون این دروغ را در #برجام هم گفتند و ما به عین دیدیم که این برجام با این همه رفت و آمدها و بر طبل پیروزی برجام کوبیدن و اینکه برکات برجام تا قیام قیامت هست و دیوارهای بیاعتمادی را ما از بین خواهیم برد؛ در انتها مشخص شد که این برجام چه بود، تحریمها بر قوت خود باقی ماند و به آن اروپایی که دل بسته بودند هم اعلام کرد مانمیتوانیم تحریمها را لغو کنیم.
● مسئله CFT اصلاسلام و نظام را میخواهد از بین ببرد، چرا آمریکا از سوریه بیرون رفت، برای اینکه میخواهد از طریق فشار قانونی و بینالمللی اجماعی علیه نیروهای فرامرزی برسد.
● اگر بنا باشد جرم و جنایت و مجرم را استکبار تشخیص دهد طبعا مجازات هم از طریق آنها انجام خواهد شد که این برای ما اعتباری ندارد؛ آنها مجرم را مصلح عنوان میکنند.
● این حق دادن به استکبار به دستیابی به اطلاعات مالی و یا نظامی ما مصداق بارز سلطه می باشد و از نظر شرع جایز نخواهد بود.
http://hawzahnews.com/detail/News/476354
➕ @HawzahNews
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
♨️ مورخ ۱۳۴۶/۹/۸ نامهای از #زندان_قزل_قلعه رژیم پهلوی که در تهران واقع بود منتشر شد. نامه از طرف #زندانیهای_سیاسی صادر شده بود که زیر شکنجههای وحشیانه ثابت کردند که رهروان راستین راه اسلام و اماماند در هیچ شرایطی از رسالت افشاگری و روشنگری و #مبارزه دست نمیکشند.
بخشهایی از این نامه دردآور و در عین حال افتخارآمیز را میخوانیم:
« بسم الله الرحمن الرحیم
🔴 محضر شریف مراجع معظم تقلید
لازم میدانیم گوشهای از صدها صحنه #جنایات و مظالم هیأت حاکمه ایران و مسألهای از هزاران مسائل جاری کشور ایران را به نظر آن حضرات برسانیم ... چندی است که جمعی از فضلا و #دانشمندان_روحانی و مردم محترم بازار را به اتهام شرکت در پخش اعلامیه حضرت آیتالله العظمی آقای خمینی که مضامین آن چیزی جز نصیحت و ارشاد دولت نبوده، دستگیر و در سلولهای #زندان_قزل_قلعه و در سختترین شرایط در اسارت نگه داشتهاند.
⚫️ خشونتها و وحشیگریهایی که سازمان امنیت در مراحل بازجویی و تحقیق در مورد این مسلمانان پاکدامن و با فضیلت از خود بروز داده است، روی #شکنجههای_قرون_وسطایی اربابان کلیسا و دژخیمان انگیزاسیون و تفتیش عقاید را سپید کردهاند... به چند نمونه از مظالم جلادان سازمان ... اشاره میکنیم و شما را با خدا و وجدان و مسؤولیت مهمی که به خاطر در اختیار داشتن قدرت دینی دارید، واگذار میکنیم.
🔴 در جریان بازجویی متهمان موضوع فوقالذکر، کتف و دستهای حضرت حجتالاسلام و المسلمین جناب آقای ربانی شیرازی برای مدت مدیدی با طناب بسته و بدون در دست داشتن کوچکترین سند و دلیل برای اتهام، ایشان را مورد #تهدید و اهانت و ارعاب و اسائه ادب قرار دادند و هنوز هم ایشان در سلول به طور #انفرادی زندانی است...
⚫️ حجتالاسلام آقای حاج سید علی غیوری، امام جماعت مسجد پلسلیمان تهران را چندین مرتبه که یکدفعه آن دوازده ساعت متوالی طول کشیده زیر ضربات #شلاق و سیلی و دستبند قپانی و مشت و لگد همراه با توهین و فحاشی و هرزهدرایی قرار دادهاند و نسبت به ایشان از هیچ اهانت و آزاری دریغ نداشتهاند و در نتیجه شانه و کلیه و پهلو و قلب ایشان سخت آسیب دیده و هنوز هم با حال بیماری در #شکنجهخانه_قزل_قلعه در حال بازجویی است...» (نهضت امام خمینی ج۲ ص۴۲۱-۴۲۲)
✖️ این نامه در اینجا تمام نمیشود و موارد فراوان دیگری را برمیشمارند که مخاطب فرهیخته میتواند به اصل نامه مراجعه کند، اما در انتها باید گفت که شکنجههای رژیم غربزده پهلوی در این نامه و امثال آن خلاصه نمیشود؛ همانطور که دروغپردازیهای غرب در رابطه با حمایت از حقوق بشر و نفی شکنجه و... تمام نمیشود و تجربه نشان داده #طراحیهای_کودکانه آنان با هدایت رهبری و بصیرت ملت یکی پس از دیگری خواهد سوخت.
@bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🎭 ریاکاری ملوکانه🎥
🛢رضاخان چگونه رضاشاه شد؟ فریبکاری های رضاخانی در مسیر رسیدن به سلطنت
1.رضاخان پس از کودتا و در دوران سردار سپهی، خود را فردی مذهبی نشان می داد😎
2.وی با پای برهنه دسته های سینه زنی راه می انداخت و برسرش كاه ریخته و این زمزمه را می خواند:
اگر در كربلا قزاق بودی
حسین بی یاور و تنها نبودی
3. شبها به مجالس روضه اصناف میرفت و بعضی از روضه خوانها روی منبر از او تعریف می کردند
5. دو زن را که با دو تن از اعضای سفارت انگلیس روابطی داشتند، دستگیر کرده و پس از شلاق زدن، از ایران اخراج کرد❗️
7.در ماه رمضان، قشون را به روزه گرفتن تشویق نموده و در ادارات روزهخواری را ممنوع کرد، دستور داد همگان در شبهای احیا، در نظمیه و ادارات قرآن به سر بگیرند.✅
📜 به دستور او تمام این مطالب را با آب و تاب کامل در روزنامهها مینوشتند📈
8. رضاخان در خرداد 1303، طی نامهای دستور نظارت بر مطبوعات داد تا «از درج مسائل خلاف شرع جلوگیری و مرتکبین منهیات شرعی را تنبیه نماید»❗️
10. در آذر 1303، عازم نجف شد و پس از زیارت حرم امیرالمومنین، با علما ملاقات و به ایشان قول داد که قوانین کشور تحت نظارت روحانیون باشد.✅
11. پس از تخریب قبور اهلبیت توسط وهابیون، با علما و مردم همدلی نموده و دستور عزای عمومی صادر کرد.👌
12.در ابلاغیه به مناسبت تخریب قبور بقیع، اجرای احکام شرع مبین اسلام و مبارزه با مشروبفروشی و قمارخانهها و تظاهر به خلاف شرع را از وظایف خود دانست.🚩
13.در جشن تاجگذاری، گفت: «توجه مخصوص من معطوف حفظ اصول دیانت و تشیید مبانی آن بوده و بعدها نیز خواهد بود.»✅
ادامه در پست👇👇
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🎭 ریاکاری ملوکانه
⛔️ رضاخان پس از رسیدن به سلطنت😈
1.رضاخان هنگامی که به سلطنت رسید، ناگهان تغییر رویه داد و بخلاف قول های قبلی خود، ستیز با مذهب مردم را آغاز کرد🗡
2.در اولین سال سلطنت خود، برای محدود کردن عزاداری، دستور داد: «روضه بایستی در مساجد و تکایا باشد. سینه زنی و این قبیل کارهای سابق هم به کلی ممنوع است»🚀
3.مدتی بعد طی بخشنامهای به استانداریها و فرمانداریها، عزاداری را بطور کامل ممنوع کرد و حتی برای مجالس ترحیم هم محدودیتهایی اعمال شد تا روضهخوانان نتوانند ذکر مصیبتی از ائمه داشته باشند.👊
5.انگار که تعهد قوی تری به «دیگران» داده بود چون شروع کرد به ترویج ظواهر فرهنگ غرب🙉
6.برای مبارزه باهویت ملی، پوشاک سنتی مردان و حجاب تاریخی زنان را برداشت.❗️
7. به حرم امام رضا(ع) حمله کرده و فاجعه گوهرشاد گوهر شاد را رقم زد....👑
👈تاج الملوک، همسر رضاخان می نویسد:«رضا اهل نماز و روزه و اين قبيل امور نبود. به اصطلاح هرهري مذهب بود (خاطرات تاج الملوک، ص88و89»❗️
💠پدر ایران نوین یا #بزرگترین_ریاکار_تاریخ_ایران❓
خاندانی چنین ریاکار و شیاد از پدیده های تاریخ ایران بوده اند💀
🔰بزودی موارد فوق در قالب یک کلیپ جذاب تقدیم خواهد شد👍
ناب ترین ها در مدرسه انقلاب، دوستان نخبه خود را خبر کنید👇👇
@darseenghelab
هدایت شده از مرکز خدمات حوزه
⚜ آگهی پذیرش نیروی انسانی مرکز خدمات حوزههای علمیه ⚜
🔸 مرکز خدمات حوزههای علمیه در راستای تأمین نیروی انسانی موردنیاز، در نظر دارد تا از میان برادران متعهد، متخصص و کارآمد برای خدمت در سراسر کشور، تعدادی از افراد واجد شرایط را از طریق فرآیند آزمون کتبی و شفاهی بهکارگیری نماید.
🔗 مشاهده خبر و توضیحات کامل در سایت: http://www.csis.ir/news/21769-دعوت-به-همکاری.html
📢 کانال روابط عمومی مرکز خدمات حوزههای علمیه
🆔 @csis_omumi
#⃣ #پذیرش_نیروی_انسانی #مرکز_خدمات_حوزه | #آگهی_استخدام |
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
📸 حمایت طلاب جامعة الزهرا از #مرضیه_هاشمی خبرنگار پرستیوی
hawzahnews.com/detail/Photo/476576
هدایت شده از شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
🔴 سپاه قدس سپاه مظلوم ولی مقتدر!!
⏪ در حالی که عده ای داخل کشور مصمم به تصویب اف ای تی اف هستند که مهم ترین هدف آن از بین بردن منابع مالی سپاه قدس است، خبرها حکایت از شهادت بیش از ۱۱ نیروی سپاه قدس در حمله موشکی روز دوشنبه اسرائیل به مواضع ارتش سوریه دارد.
⏪ گروه دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش کرده که حملات روز دوشنبه رژیم اسرائیل به سوریه، تاکنون ۲۱ کشته بر جا گذاشته که ۱۲ نفر از آنها از نیروهای «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» هستند.
آنطور که این گروه گزارش کرده، شش نفر دیگر نیز از نظامیان ارتش سوریه بودهاند.
رامی عبدالرحمن، سخنگوی این گروه در گفتوگو با خبرگزاری فرانسه افزایش شمار کشتهشدگان را تائید کرده است.
eitaa.com/sharehnews
#رهبر_انقلاب حفظه الله
🔆من قبلاً گفتم بی مایه فطیر است. علوم عقلی کلام و فلسفه حتماً لازم است؛ اما آیا اینها کافی هم هست؟ من به شما عرض میکنم: نه، کافی نیست.
🔆ما در برنامههای کارىِ خود باید جریان خلّاق فکری یی را که در حوزههای ما بحمدالله از دورهی قبل از ما شروع شده و تا حدودی اتساع هم پیدا کرده است، وسعت و عمق بیشتری بدهیم.
🔆کسی مثل مرحوم علامهی طباطبایی (رضوانالله تعالی علیه) در حوزهی علمیهی قم پیدا شد؛ ایشان، هم فقیه بود و هم اصولی؛ هم میتوانست درس خارج فقهِ مفصلی بدهد؛ هم میتوانست درس خارجِ اصول مفصلی ترتیب دهد و فضلا را جمع کند؛ اما او به کاری پرداخت که آن روز آن را لازم میدانست. بعد هم حوادث و وقایع شهادت داد بر اینکه اینها لازم است. او گفت من میبینم که دارند تفکرات و فلسفهی کاذب مارکسیستی را در ذهنها جا میدهند؛ نمیشود با توضیح المسائل اینها را پاسخ دهیم؛ توضیحالمسائل جای خودش را دارد؛ جواب این شبههها را با چیز دیگری باید داد. ایشان «اصول فلسفه و روش رئالیسم» را نوشت.
🔆یکی از تربیتشدههای او مرحوم شهید مطهری (رضواناللَّهعلیه) است. کاری که شهید مطهری کرد، امروز باید همهی فضلای جوان در صدد باشند خود را برای آن آماده کنند؛ و اگر آماده هستند، اقدام کنند.
🔆شهید مطهری به عرصهی ذهنیت جامعه نگاه کرد و عمدهترین سؤالات ذهنیت جامعهی جوان و تحصیلکرده و روشنفکر کشور را بیرون کشید و آنها را با تفکر اسلامی و فلسفهی اسلامی و منطق قرآنی منطبق کرد و پاسخ آنها را در سطوح مختلف در مقابل افراد گذاشت؛ از مسألهی عدل الهی و قضا و قدر و علل گرایش به مادیگری بگیرید - که مسائل، بیشتر ذهنی و عقلی است - تا مسائل مربوط به زنان، تا مسائل مربوط به خدمات متقابل ایران و اسلام، که این هم تلاشی بود برای روشن کردن ذهنها.
آن روز عدهیی با گرایشِ ایران مداری میخواستند با اسلام مبارزه کنند؛ ایشان گفت نه، اسلام به ایران خدمت کرده؛ ایران هم به اسلام خدمت کرده. «خدمات متقابل ایران و اسلام» همانقدر ارزش دارد که کتاب «عدل الهی» شهید مطهری.
🔆مرحوم #شهید_مطهری نمونهی یک شخصیت روحانىِ متناسب با زمان است که میتواند در چالش اول، کارِ درست بکند و اقدام بجا انجام دهد. البته شبیه ایشان باز هم داشتیم و بحمدالله امروز هم داریم.
🔆امروز در قم فضلای جوانی به این کارها مشغول هستند؛ خوب هم مشغول هستند؛ من با بعضی از آنها و آثارشان آشنایم؛ اما این در حوزههای ما باید به صورت یک جریان اصیل دربیاید. همه باید خود را با این حرکت و این جریان آشنا کنند.
۱۳۸۳/۰۴/۱۵
@salmanraoofi
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بی تدبیری غربگراهاست یا خیانت و کودتای اقتصادی آنها؟
حرف هایی عجیب در صداوسیما که باورش کمی تا قسمتی سخته!!
تعویض دزدکی گندم ناب ایرانی با گندم بنجل تراریخته قرقیزستان و ارسال به بازار داخلی؟!!!!
قاچاق گوسفندهای ماده خوش بارور از ایران!
این حجم از بی تدبیری ها قطعا نمیتونه فقط محصول اشتباه فردی باشه... حالا که همچی حرفایی گفته شده، باید تا انتهای مطلب تعقیب بشه که یا ایشون همینجوری یه چیزی شنیده و گفته یا دولتی ها .... ؟!!!
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از سلمان
✅ همایش «فقه امنیت»
🔅سخنرانان همایش
🔶آیت الله عابدی
🔶حجةالاسلام قطبی
🔶حجةالاسلام رهدار
⏰زمان : پنج شنبه ۴ بهمن ۸ تا ۱۱.۳۰ صبح
مکان: خ ابن سینا خ کمال خ صاحب الزمان مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
ثبت نام و اطلاعات بیشتر:
dte.bz/feqhamniyat
eitaa.com/fotooh1
#فلسفه
#فلسفه_اسلامی
🔆زمان از نظر ملاصدرا و پروفسور پُل دِیویس
🔆قسمت اول.
⬅️مقدمتا باید گفته شودکه درباره شناخت زمان دو نظر کلی وجود دارد نظریه اول آن است که زمان قابل شناخت نیست همان طوری که خواجه نصیرالدین طوسی فرموده است که زمان معلوم الانیه و مجهول الهویه میباشد .
⬅️نظریه دوم آن است که زمان قابل شناخت است در اینجا بعضی ها قائل به امر عینی و خارجی بودن زمان هستند و بعضی ها هم قائل به امر درونی و نفسانی بودن زمان هستند و این درونی بودن آنرا بعضی ها از جنس مفهوم و بعضی دیگران از جنس وجود میدانند.
💠کما اینکه ملا صدرا اسفار همین مطلب را اینطور ذکر میکند :
💠"ذکر الشیخ فی الشفاء ان من الناس من نفی وجود الزمان مطلقا . و منهم من اثبت له وجودا لا علی انه فی الاعیان بوجه من الوجوه بل انه امر متوهم . .......و منهم من جعله جوهرا جسمانیا هو نفس الفلک الاقصی . و منهم من عده عرضا فجعله نفس الحرکه و منهم من حرکه الفلک زمانا دون سائر الحرکات و منهم من جعل عوده الفلک زمانا ای دوره واحده ...."
💠مفهوم زمان از مفاهیم بسیار بحث انگیز و انتقاد پذیر رایج درمیان فلاسفه و متفکران قدیم و جدید است.
⬅️بسیاری از فلاسفه بوده اند که زمان را تا حد تقدس رسانده و بسیاری دیگر به کلی منکر آن شده اند ، همانطور که فلاسفه ای بوده اند که عالم خارج به کلی منکر شده اند.
💠اما ملاصدرا هم به واقعیت خارجی جهان هم به بعد زمانی آن معترف است و زمان را ساخته خیال و خطای ذهن نمیداند .
💠ولی در این تحقیق مختصر ما درباره مفهوم زمان دیدگاه های دکتر پل دیویس و پروفسور استیون هاوکینگ و دیدگاه ملاصدرا را بررسی خواهیم نمود.
💠در نظر دکتر پاول دیویس و پروفسور استیون هاوکینگ درباره زمان چنین آمده است که جهان در ابتداء نقطه کوچک فشرده ای بوده و بعد با یک انفجار بزرگ ، آن نقطه از هم پاشیده و اجزا آن به اطراف پراکنده شده است و منظومه ها با ستاره ها و سیاره ها یشان همان اجزاء از هم گسسته اند که هنوز هم دارند با سرعت از هم دور میشوند و کائنات همچنین کسترش مییابد .
⬅️این نظریه پیدایش زمان و مکان را با هم و به همراه این انفجار میداند، پس آن را ازلی نمیداند و می پذیرد که هر دو در یک لحظه به وجود آمده است.
⬅️اعلام منابع در پست آخر.
#زمان.
#ملاصدرا.
#پل_دیویس.
#استیون_هاوکینگ.
#حرکت_جوهری.
@falsafeh_nazari
@salmanraoofi