کانال فقاهت و جناب استاد اکبرنژاد بعد از بیانیه پشت بیانیه و سیاه نمایی وضع حوزه، اگر فرصت کردند این نقدها را هم جواب بدهند. بیان نظریه قویترین معرفت ممکن نوعی توسط خودشان،با نقد ۲استاد
@salmanraoofi
#معرفی_کتاب
#فلسفه
قواعد عقلی در قلمرو روایات در ۳ جلد
به ارائه قواعد فلسفی و عرفانی که در روایات هم آمده میپردازد
برای کسانی که شبهات مقدس مآبی در مورد فلسفه و عرفان دارند خوب است
@salmanraoofi
🔆مروری بر خاطرات حجتالاسلام والمسلمین حسنی به روایت رسول جعفریان (بهمناسبت درگذشت)
🔆شیخ همیشه مسلح
🔆نسل جوان حسنی را با طنزهای مسخرهآمیز روزنامههای دوم خردادی میشناسند، اما از نقش مردانه او در غائله کردستان و فداکاریهای بیشمار او برای انقلاب، از سالها پیش از آن تا سالها پس از آن و حضور مداومش در جبهههای جنگ تحمیلی و نگهداری ارومیه در برابر حزب خلق مسلمان و بسیاری از مسائل و رخدادهای دیگر آگاهی ندارند. این ستمی بود که این داعیهداران آزادی در حق این مرد روا داشتند و او حتی یکبار شکایت هم نکرد.
یکی از کارهای شگفت او در نزدیکی انقلاب آن است که روی منبر به آموزش استفاده از سلاح پرداخته است. وی با مستقر کردن برخی از مسلحین خود در اطراف مسجد برای مراقبت از اوضاع خودش اسلحه را درآورده و روی منبر نحوه استفاده از آن را به مردم آموزش داده است (ص 125). او میگوید: در این هنگام مردم حیرت زده شده بودند چون تا آن وقت در رؤیا هم ندیده بودند که آخوندی در بالای منبر و در آن فضای اختناق ستم شاهی با آنان چنین سخن بگوید.
🔆او مینویسد: حدود شش ماه پاییز و زمستان سال 59 در جبهه پیرانشهر حضور داشتم و فقط برای آقامه نماز جمعه به ارومیه آمده و باز میگشتم. او میافزاید که زمستان آنجا واقعا سخت بود و میافزاید: یک بار خودم دیدم یکی از جوانان بسیار خوب و شجاع ما که بیش از ده دقیقه در پست نگهبانی مانده بود، همین جور یخ زده و به شهادت رسیده بود. هرگاه به یاد آن لحظهها میافتم احساس ناراحتی و شرمندگی میکنم
🔆حکایتی هم مربوط به فرزندش رشید است که پیش از انقلاب مدتی با وی همراهی داشته و بعدها کمونیست شده و به فدائیان خلق پیوسته است. آقای حسنی خیلی با او صحبت میکند که تأثیر نمیگذارد. زمانی که در تهران نماینده بوده جای رشید را میفهمد و به آقای مهدوی کنی خبر میدهد. رشید را دستگیر میکنند. آقای حسنی به نیروهای که در پی او میروند میگوید: اگر مقاومت یا فرار کرد بزنید و نگذارید فرار کند. رشید را به کمیته تهران میبرند و برای بازجویی به تبریز میآوردند و آنجا هم دادگاه به ریاست سید حسین موسوی تبریزی بلافاصله حکم اعدام او را میدهد و او را اعدام میکنند. آقای حسنی میافزاید: وقتی خبر اعدام رشید را شنیدم چون به وظیفه خود عمل کرده بودم هیچ ناراحت نشدم. من در مورد انقلاب با هیچ شخصی و لو پسرم باشد شوخی ندارم و با هیچ احدی در این مورد عقد اخوتی نبسته ام. اما تأکید میکند که اعدام برای او زیاد بود. او جنایتی مرتکب نشده بود. حداکثر میبایست به حبس ابد محکوم میشد.
🔆آقای حسنی شرحی از اقدامات عمرانی خود هم در ارومیه به دست داده که از آن جمله بنای مصلای بزرگ امام خمینی در ارومیه، ساخت مساجد و مدارس فراوان در روستاها، ایجاد حوزه علمیه امام خمینی در ارومیه و کارهای دیگر است. وی مقبرهای هم برای خود در حاشیه همان بزرگ آباد که روستای اوست برای خود بنا کرده است تا در آنجا دفن شود
.
🔆متن کامل
:
http://mobahesat.ir/16257
🔻🔻🔻
@salmanraoofi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 نماهنگ| خاطره رهبر انقلاب از دوران غربت خرمشهر
▶️ @HawzahNews
#حوزه
#حوزوی
#چند_کلمه_با_طلاب
باسمه تعالی
برادران گرامی
👈👈توجه کنید
🔆به شیوه صحیح درس بخوانید و برای نزدیک شدن به هدف اجتهاد
👈لااقل دو مطلب را رعایت کنید
🔆اول: سعی کنید خودتان متن را بفهمید و برای فهم متن از مراجعه به شروح خودداری کنید
🔆بعد از اینکه به نظر خودتان متن را متوجه شدید
🔆از تدریس استاد یا با مراجعه به شروح ببینید آیا آنچه فهمیده اید با آنچه استاد یا شرح میگوید یکیست یا خیر
🔆در این مرحله سعی کنید مطمان شوید فهم شما و توضیح استاد یا شرح با متن تطبیق می کند یا خیر
🔆دوم: نسبت تتبع و تفکر خود را مساوی قرار دهید
🔆از اینکه بیشتر تتبع کنید یا بیشتر تفکر کنید و کمتر فکر کنید یا به اقوال مراجعه کنید بپرهیزید
👈تتبع و دیدن اقوال و تفکر و توجه به ابعاد مساله و مباحث دو بال هستند که هر کدام کمتر کار کند روح علمی کار و اجتهاد شما آسیب میبیند
سعی کنید عادات بد درسی خود اعم از
۱/ تعطیلی حتی با عذر
۲/ مباحثه نکردن
۳/ حاضر نشدن در دروس اساتید به هر دلیل
۴/ بی حصوله گی در تحصیل به هر دلیل و بهانه
۵/ رفع نکردن مشکلات علمی
را اصلاح کنید
🔆🔆آینده طلبه به تقوی و تحصیل او وابسته است
برای هر دو مساله تلاش کنید
@salmanraoofi
📝 #یادداشت : کجا برای هجرت و استقرار جهت تبلیغ بلندمدت، مناسبتر است؟
🔷 فرمول تشخیص محل تبلیغ، «تأثیرگذاری + سازگاری» است. یعنی بهترین محل برای استقرار بلندمدت، آنجا است که «مبلغ و خانوادهاش»، حداکثر «تأثیرگذاری» و «سازگاری فرهنگی-اجتماعی» را متناسب با مقدورات خود، داشته باشند.
تفصیل این دو مقوله👇
1⃣ تأثیرگذاری: مهمترین زمینهها و میدانهای تأثیرگذاری یک مبلغ توانمند:
۱. مبلغ در مقصد تبلیغی، اعتبار اجتماعی داشته باشد یا بتواند کسب کند.
۲. بتواند امام جماعت مسجد شود.
۳. امکان تدریس در حوزه (برای اساتید مبلغ)
۴. امکان ارتباط با جوانان در دانشگاه، یا مدارس، یا مؤسسات فرهنگی (غیر از ارتباط با جوانان محل که در مسجد صورت میگیرد)
۵. امکان کار جمعی برای رفع معضلات اجتماعی و در رأس آنها «فقر» و «اعتیاد» در قالب تشکیل خیریه. این آسیبها در وضع فعلی جامعه ما به بحران اجتماعی-فرهنگی نزدیک و یا تبدیل شدهاند، و لزوم اقدامات جدی برای حفظ جامعه بر حوزویان، مبرهن است. مقام معظم رهبری(مدظله) نیز، خدمات اجتماعی را در کنار هدایت دینی و سیاسی، #سه_وظیفه_اصلی_حوزویان میدانند. ( yon.ir/f1HyV )
2⃣ سازگاری: محورهای مهم:
۱. «همزبانی» و «همفرهنگی» «مبلغ و اعضای خانوادهاش» با مقصد تبلیغی.
۲. همگونی اجمالی امکانات و زیرساختهای مقصد تبلیغی، با محل زندگی قبلی و سطح نیازهای عرفی مبلغ و خانودهاش.
🔷 نکته جالب: حکمت توصیه به بازگشت به #وطن در «آیه نَفْر» از مجموع تحلیل، به خوبی نمایان میشود. چون همه امور مذکور، نوعاً در وطن مبلغ، بهتر از هر جای دیگر، محقق میشود.
🌸دانشپژوهان
🆔 @dph110
🔆 @salmanraoofi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨پایگاه اطلاعرسانی Khamenei_ir متن کامل بیانات ۸۸ دقیقهای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی مسئولان نظام را منتشر کرد؛ متن را از پیوند زیر مطالعه کنید👇
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=39655
باسمه تعالی
🔆اگر صحبتهای رهبر معظم انقلاب حفظه الله را از لحاظ اهمیت زمانی و سطح مطالب رتبه بندی کنیم
🔆صحبتهای دو روز پیش از جمله صحبتهای بسیار مهم و رتبه یک است
🔆رسیدن به این رتبه از فهم در سیاست و عمل در حیطه سیاسی لازمه اولیه اش درک درست از منظومه بلکه پارادایم فکر سیاسی امام خمینی ره و رهبری است
همانطور که اجتهاد احتیاج به داشتن نظریه اجتهادی متقن و ممارست در به کارگیری نظریه و به اصطلاح کار در فروع دارد
سیاست هم همینطور است
👈معاهدات کذایی را آتش زدن مشکلات سیاسی ما را حل نمیکند
🔆بلکه کار مطابق نظریه رهبری و در جهت تقویت اهداف ایشان که
👈در گرو دانستن پارادایم سیاسی امام خمینی ره و تشخیص دقیق و صحیح وظیفه است مشکل گشا و حافظ شان سیاسی طلاب و حوزه خواهد بود
🔆البته محتوای کتب زیر را کامل تایید نمیکنم ولی فعلا از بین حدود ۱۵ کتاب بهترین، همین ها هستند
برای این مساله دو کتاب زیر را دقیق مطالعه کنید بلکه اگر استادی یافت شد درس بگیرید.
۱۳۹۷/۳/۴
@salmanraoofi
#معرفی_کتاب
#سیاسی
باسمه تعالی
👈وعده داده بودم در سال جدید کتبی را که به بالا بردن افق دید طلاب کمک میکند معرفی کنم
این هم اولین کتاب خدمت دوستان، بسیار کتاب خوبیست حتما دقیق مطالعه کنید که در فهم سیاست و افق سیاسی مکتب امام خمینی ره کمک میکند.
🔆محور اصلی و اساسی تحقیق حاضر، تبیین همه جانبه برخورد امام خمینی (س) با برخی از مسائل جامعه در سالهای 1357 ـ 1368 در ابعاد مختلف سیاسی ـ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و ... می باشد
🔆به عبارت دیگر، در این مجموعه کوشش خواهد شد تا برخی از مسائل و موضوعات حیاتی و اساسی نظام جمهوری اسلامی طی سالهای مذکور، شمارش شده و سپس به تجربه و تحلیل چگونگی برخورد رهبری انقلاب اسلامی با آنها پرداخته شود.
🔆پس از ذکر مقدمه و سخن ناشر ده بخش جداگانه و نتیجه گیری و فهارس آمده است:
✳️بخش اول: امام و دولت موقت
✳️بخش دوم: امام و مسأله اشغال لانه جاسوسی
✳️بخش سوم: امام و مسأله بنی صدر
✳️بخش چهارم: امام و انقلاب فرهنگی
✳️بخش پنجم: امام و مسأله حزب جمهوری اسلامی
✳️بخش ششم: جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه 598
✳️بخش هفتم: امام و مسـأله دولت مهندس موسوی
✳️بخش هشتم: امام و مسأله انشعاب در روحانیت
✳️بخش نهم: امام و مسأله ارتداد سلمان رشدی
✳️بخش دهم: نامه امام به گورباچف.
🔆نتیجه گیری:
✳️فصل اول: چکیده اصول حاکم بر سیره امام خمینی
✳️فصل دوم: تجربه و تحلیل آماری اصول حاکم بر سیره عملی امام خمینی
@salmanraoofi
باسمه تعالی
🔆در صحبتهای رهبر معظم انقلاب حفظه الله باز هم بحث سنتهای الهی و وظایف ما مطرح شد
🔆این بحث از مباحث بسیار مهم دینی است
🔆صوت زیر توضیحی از این بحث است
@salmanraoofi
sonan.mp3
18.08M
#سیره_ائمه علیهم السلام بحث سنن اولیه و ثانویه در تحلیل کارهای ائمه بسیار مهم است تطبیق این سنت بر قیام امام حسین علیه السلام
@salmanraoofi
هدایت شده از سلمان رئوفی
SISTANI 1 [کیفیت کم].mp3
8.74M
مکتب شناسی اصولی و فقهی #آیت_الله_سیستانی حفظه الله
🔆جلسه 1
@salmanraoofi
هدایت شده از سلمان رئوفی
SISTANI 2 [کیفیت کم].mp3
12.77M
مکتب شناسی اصولی و فقهی #آیت_الله_سیستانی حفظه الله
🔆جلسه 2
@salmanraoofi
هدایت شده از سلمان رئوفی
SISTANI 3 [کیفیت کم].mp3
14M
مکتب شناسی اصولی و فقهی #آیت_الله_سیستانی حفظه الله
🔆جلسه 3
@salmanraoofi
هدایت شده از سلمان رئوفی
SISTANI 4 [کیفیت کم].mp3
13.5M
مکتب شناسی اصولی و فقهی #آیت_الله_سیستانی
🔆جلسه 4
@salmanraoofi
هدایت شده از سلمان
ماه مبارک رمضان بحث نگاهی به مبانی و مکتب اصولی و فقهی آیت الله سیستانی
🔆از شنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۱۲ تا ۱
🔆مکان میدان سپاه بلوار شهید اخلاقی پلاک ۱۲ موسسه فتوت مدرس روبروی آسانسور
@salmanraoofi
باسمه تعالی برای دریافت صوتهای مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم انصاری ره به کانال
@d_raoofi
مراجعه کنید
1_9379323.mp3
10.05M
🔆حجت الاسلام رفیعی
🔆موضوع: زندگانی و فضائل حضرت خدیجه علیهاالسلام
@salmanraoofi
1_9977338.mp3
13.71M
🎙سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی
🔆به مناسبت وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها
🔆 @salmanraoofi
1_10019226.mp3
2.77M
🎙خدیجه کبری سلام الله علیها در قرآن
حجت الاسلام رفیعی
🔆 @salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆عظمت حضرت خدیجه سلام الله علیها از زبان رهبر انقلاب حفظه الله
وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها تسلیت باد
🔆 @salmanraoofi
#رجال_فهرستی
#فرق_مبنای_رجالی_و_فهرستی در نتیجه :
گاهی یک حدیث از لحاظ رجالی معتبر محسوب می شود ولی از لحاظ فهرستی مورد قبول واقع نمی شود و بالعکس.
توضیح اینکه : چند مورد روایت در کافی (و موارد کمتری در تهذیب) داریم که بعینه همین سند (حسن بن موسی الخشاب عن غیاث عن إسحاق بن عمار) در آن تکرار شده است و همه هم روایاتی هستند که حضرت صادق (علیه السلام) در آن ها از پدر و اجدادشان (علیهم السلام) نقل می کنند. در نهایت هم حدیث به أمیر المؤمنین (علیه السلام) یا رسول الله (صلّی الله علیه و آله) می رسد. البته به یاد ندارم که حدیثی به رسول الله (صلّی الله علیه و آله) رسیده باشد.
شاید صدها روایت از اسحاق بن عمار جلیل القدر داریم که در هیچ کدام بدین نحو روایت نشده است. (اینکه برخی خیال کرده اند دو تا اسحاق بن عمار داریم توهمی است که از کلام شیخ پید اشده است. ما یک اسحاق بن عمار بیشتر نداریم که ایشان است و جلیل القدر است.
ظاهرا باید گفت : غیاث بن کلوب نسخه ای از اسحاق بن عمار عن الصادق علیه السلام (شبیه اسانیدی که اهل سنت مثل سکونی دارند : عن آبائه عن علی علیه السلام) نقل کرده است.
چون در اینجا تعبیر «عن أبیه عن آبائه» دارد تا به رسول الله (صلّی الله علیه و آله) یا امیر المؤمنین (علیه السلام) می رسد لذا از ان تعبیر به حدیث مسند می کنند. این اصطلاح از اهل سنت است. اگر از خود حضرت باشد «روی عنه» می گویند. اگر حضرت را دیده باشد ولی روایت نکند «لقی» می گویند.
روایاتی که با این سند (غیاث عن إسحاق) داریم کمتر از بیست مورد است. ما اینها را مشکل می دانیم چون شیوه اش شیوه ی روایات اسحاق نیست. احتمال دادیم که اسحاق مجموعه ای روایات مسند داشته که به این عامی (از باب تألیف قلوب یا هر چیز دیگر) داده است. چون اسحاق یک شخصیت اجتماعی هم بوده است.
ظاهرا إسحاق این مجموعه احادیث را را به اجلای اصحاب نداده است. ولی چون اینها را حسن بن موسی از غیاث بن کلوب گرفته است و حسن بن موسی الخشاب هم از اجلای کوفی ماست لذا این احادیث در میان اصحاب ما جا افتاده است. صفار و سعد و دیگران در سفری که به کوفه داشته اند احادیثی از حسن بن موسی گرفته اند من جمله این احادیث.
راه فهرستی این است که به هیئت ترکیبی نگاه می کنیم نه به مفردات صرف.
پس ما گاهی یک حدیث که رجالی مورد قبول است را با مبنای فهرستی رد می کنیم (مثل اینجا) و گاهی بر عکس (مثل روایت حفص بن غیاث)
@rejalemadadi
@salmanraoofi