#فقه_حکومتی
#احادیث_فقه_حکومتی
#حفاظت 5
🔅🔅🔅
5- فی عوالی الئالی : « رُوِيَ أَنَّ مُسَيْلَمَةَ الْكَذَّابَ أَخَذَ رَجُلَيْنِ مِنَ الْمُسْلِمِينَ فَقَالَ لِأَحَدِهِمَا مَا تَقُولُ فِي مُحَمَّدٍ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ قَالَ فَمَا تَقُولُ فِيَّ قَالَ أَنْتَ أَيْضاً فَخَلَّاهُ وَ قَالَ لِلْآخَرِ مَا تَقُولُ فِي مُحَمَّدٍ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ قَالَ فَمَا تَقُولُ فِيَّ قَالَ أَنَا أَصَمُّ فَأَعَادَ عَلَيْهِ ثَلَاثاً فَأَعَادَ جَوَابَهُ الْأَوَّلَ فَقَتَلَهُ فَبَلَغَ ذَلِكَ رَسُولَ اللَّهِ ص فَقَالَ أَمَّا الْأَوَّلُ فَقَدْ أَخَذَ بِرُخْصَةِ اللَّهِ وَ أَمَّا الثَّانِي فَقَدْ صَدَعَ بِالْحَقِّ فَهَنِيئاً لَهُ .»
در عوالی الئالی روايت آمده كه : « مسيلمه كذاب دو مسلمان را دستگير كرد به يكى گفت: چه گوئى در باره محمد؟ گفت: رسول خداست، گفتش چه گوئى در باره من؟ گفت: تو هم نيز و آزادش كرد ، و به ديگرى گفت: در باره محمد چه گوئى؟ گفت رسول الله است . گفت: در باره من چه گوئى؟ گفت من كرم و بازش گفت: تا سه بار و همان جواب را داد و او را كشت و خبرش به رسول خدا (ص) رسيد فرمود : اولى از رخصت خدا استفاده كرده و دومى حق را آشكار كرده و بر او گوارا باد.»
@salmanraoofi
هدایت شده از روزنه
اعتراض یک روحانی موجب انصراف #واعظی از سخنرانی در جلسه مبلغان محرم ۹۸ گردید!
💥گزارش اختصاصی روزنه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹مهمترین حوزه امر به معروف و نهی از منکر حوزه مسئولان است آنهم نه با خواهش و تقاضا بلکه آمرانه بگویید نکن.
در جلسه همایش مبلغان محرم ۹۸، که با حضور جمع کثیری از طلاب و سخنرانی ریاست محترم قوه قضاییه در سالن دفتر تبلیغات برگزار شد، بنا به قرار قبلی ابتدا آقای احمد واعظی مسئول دفتر تبلیغات برای ایراد سخنانی در جایگاه حاضر شد که حضور وی واکنش انتقادی یکی از معممین را به دنبال داشت و در نتیجه پیشنهاد این روحانی و همراهی تعدادی از حضار، واعظی از ادامه سخنان خود منصرف شد.
🔸در همان ابتداقبل از شروع سخنرانی اقای واعظی بعد از سلام و صلوات ایشان، طلبهای با گرفتن اجازه و بسیار محترمانه سوال کردند:
اقای واعظی با توجه به سابقه فعالیت شما بفرمایید چه سنخیتی با جریان انقلابی و مبارزه با فساد دارید؟!
چرا امروز میخواهید از جریانات انقلابی و آقای #رئیسی کسب آبرو کنید؟!
🔹امروز اینهمه طلبه دغدغهمند و انقلابی نیامدهاند با حرفهای شما اتلاف وقت کنند.
مگر امام خامنهای در دیدار مسئولان و مدیران دفتر تبلیغات نفرمودند :
« . . . در مجموعه کشور نام و نشانی از این دفتر نمیبینم.
در دیدارهایی که مدتی است با اهالی فرهنگ و هنر دارم، سؤالات مختلفی در حوزه تصویرگری از چهره ائمه و شاخصهای معماری اسلامی توسط حاضران مطرح میشود، اما برای پاسخ به این سؤالات، شما هیچگاه به ذهن من نیامدهاید؛ شما در وضعیت مرجعیت پاسخگویی قرار نگرفتهاید و حضور ندارید . . . »
🔹در ادامه طلبه منتقد گفت:
« آقای واعظی بروید کنار بگذارید آقای رئیسی ادامه دهند و شما به وظائف بر زمین مانده فکر و چارهای پیدا کنید، نه اینکه هنوز در این چهل سال برای هیچکدام از فحول اخلاق و معنویت توفیق برگزاری جلسهای نداشتید اما برای کسی که حامی فتنه بود و مجری #سازش و #مذاکره و خلاصه اینکه حال و روز او بر کسی پوشیده نبود و لکن با نماز میت امام خامنهای بر جسد او بسیاری حقایق روشنتر شد؛
آمدید همایش تجلیل برگزار کردید و او را اسوه اخلاق سیاسی اجتماعی معرفی کردید!؟
به چه حقی و با چه رویی؟!»
در ادامه به جهت صراحت لهجه و بیان سخنان مستند و متقن روحانی مطالبهگر و همراهی جمع، آقای واعظی جایگاه سخن را رها کرد و به کناری رفت و سخنرانی ریاست قوه قضاییه آغاز گردید.
سخنران اصلی مراسم ضمن تأکید بر مبارزه با مفاسد (خصوصا مفاسد اقتصادی)، طلاب به انتقال مشکلات مردم از طریق دفتر تبلیغات دعوت کرد.
بعد از پایان مراسم برخی از حضاز بنا به اقتضای جلسه، انتقاداتی را نسبت به اصل این اعتراض داشتند اما جمع زیادی از مبلغین از اعتراض روحانی منتقد استقبال و از او تشکر کردند.
عدم واکنش تیم حفاظت قوه قضاییه به این انتقاد صریح در جلسه رسمی با حضور رئیس قوه، نشانگر سعه صدر و نوع مواجهه ایشان با دیدگاههای انتقادی است.
🔶حاشیه
سیاه نمایی برخی رسانههای نزدیک به اصلاحات و اعتدال در مورد انتقاد صریح یک روحانی، آنهم در جمع اختصاصی روحانیون، و خلاف گویی در این زمینه، از عجایب روزگار و مایه تعجب و تأسف است.
فارغ هرنگاهی که به اقدام این روحانی معترض در مقام عمل داشته باشیم، اصل بیان انتقادات بدون لکنت و صریح، هرچند ناخوشایند متولیان امور (دفتر تبلیغات) باشد، امری مطلوب و نشانه تعالی سیاسی/اجتماعی و مطابق با وظیفه ذاتی روحانیت است که هرگز در مقابل رویه های غلط سکوتش جایز نیست.
گرچه اگر این سنخ انتقادات در فضای همدلانه و غیررسمی مطرح می شد، ای بسا تأثیر گذارتر می نمود اما وقتی دفتر تبلیغات قم زمینه ای برای هم اندیشی و کانالی برای شنیدن صدای منتقدین ایجاد نمی کند، در وقوع چنین مسائلی بیش از همگان باید نوک پیکان انتقادات را متوجه این سازمان عریض و طویل دانست.
@rozaneebefarda
#اصول_فقه
#تحریر_الاصول
#امام_خمینی
#جوادی_آملی
🔅🔅🔅
📌 آشنایی با کتاب تحریر الاصول1
حوزه/ مدیر پژوهشکده فقه و اصول پژوهشگاه معارج، روند تدوین و آماده سازی کتاب ارزشمند تحریر الأصول، تقریر علامه جوادی آملی از محاضرات درس حضرت امام خمینی (ره) را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مقدسی مدیر پژوهشکده فقه و اصول پژوهشگاه علوم وحیانی معارج، با تشریح روند تدوین و آماده سازی کتاب ارزشمند تحریر الأصول، تقریر علامه جوادی آملی از محاضرات درس حضرت امام خمینی(ره) به چند نکته در این زمینه پرداخته که به این شرح است:
1ـ ویژگی تدریس امام خمینی(ره)
حضرت آيت الله العظمی جوادي آملي در سال 1334 شمسی تقريباً 22 سالش بود که از حوزۀ تهران به حوزۀ قم مشرف شدند و در درسهاي خارج فقه و اصول آن زمان حضور يافتند. در درس اصول، اساتيدي که در آن دوره برجسته بودند، حضرت امام خمینی (قدسّ سرّه) در میان آنان شاخص بودند و ايشان امام (رضوان الله تعالي عليه) را انتخاب کرده و در درس ايشان مرتّب حضور مييافت و به تعبیر معظم له، حضرت امام خمینی اصول فقه را همانند درس معقول، محکم مطرح میکرد و هرگز اجازه نمیداد که مسائل آن با اوهام صرف و اعتباریات آمیخته شود؛ ازاینرو درس ایشان مجمع فضلا بود.
@salmanraoofi
#اصول_فقه
#تحریر_الاصول
#امام_خمینی
#جوادی_آملی
🔅🔅🔅
📌 آشنایی با کتاب تحریر الاصول2
2ـ حضور در درس امام و تقریر آن
حضرت امام خمینی(قدسّ سرّه) در آن دورهاي که حضرت استاد(دام عزّه) در درس ایشان تشرف يافتند، در حال تدریس علم اصول در دوره دوم بودند که به مبحث استصحاب رسيده بود و بحث استصحاب از مباحث اصول عمليه است و در ادامه مبحث شک مطرح می شود. امام(رضوان الله علیه) با ويژگيهاي خود که هم حکیم و عارف بود، هم بنيهاي اصولي و فقهي قوي داشت و هم بيان روان و سرآمد داشت و هم مسائل و قواعد اصولي را به روز تدريس ميکرد، حضرت آيت الله جوادي آملي تا زمان تبعید مرحوم امام به ترکیه در اين درس حضور يافتند و به تقریر آن پرداختند و در ادامه، مبحث اجتهاد و تقليد را ـ که جنبه فقهي دارد و در انتهاي بحث اصول تدريس ميشود ـ نیز تقریر کردند.
با پایان یافتن دور دوم تدریس اصول، مرحوم امام برای بار سوم به تدریس دانش اصول پرداختند. ابتداي بحث اصول، مباحث مبادي فقه و الفاظ را تشکیل می دهد و حضرت آيت الله العظمی جوادي آملي برای تکمیل مباحث اصول، با شرکت در این دوره آن را تکمیل کردند. در این دوره نیز تدريس اصول مرحوم امام را از ابتداي بحث اصول، با دقت نوشتند.
3ـ شیوه نگارش
شيوۀ نوشتن ایشان اين بود که بحث را خوب گوش ميکردند، سپس به منزل تشريف ميبردند و مطالعه ميکردند آنگاه بحث را تقرير ميکردند و مينوشتند. يک وقتي از محضر ايشان پرسيديم که شما چه ساعتهايي اين بحث را تقرير ميفرموديد؟ پاسخ دادند: تقريباً از حدود ساعت پنج بعدازظهر برنامه شروع ميشد، مطالعه، تحقیق و تقرير تا حدود ساعت يازده شب به طول ميانجاميد.
4ـ دوره هفت ساله
اين تقريري که ايشان از مرحوم امام نوشتند، هفت سال زمان بُرد و در اين دورۀ زماني توانسته اند کل مباحث اصول را به استثناي يک قسمتي بنويسند؛ یعنی در دوره سوم که مرحوم امام از ابتداي علم اصول شروع کردند، آن را به قسمت مياني مبحث اشتغال رساندند که جريان انقلاب اسلامي در سال 1341 و 1342 پيش آمد و امام خمینی(رضوان الله تعالي عليه) به حکم رژيم منحوس پهلوي به ترکيه، سپس به نجف تبعيد شد، که این دوره ـ سوم تدریس اصول ـ تکمیل نشد و از نيمه بحث اشتغال کامل نیست؛ یعنی این تقریر از تتمه مباحث علم اجمالی تا اوايل استصحاب را ندارد و فاقد است.
5 ـ إبا از چاپ تحریر الأصول
در ميان شاگردان مرحوم امام(قدسّ سرّه) برجستگاني هم بودند که مباحث را مینوشتند. برخي از آن بزرگواران، چون تقریرات مباحث اصول مرحوم امام را چاپ کرده و به حوزه ها عرضه کرده بودند، حضرت آيت الله العظمی جوادي آملي اِبا داشت از اينکه ايشان هم تقريرات خود از مبحث اصول مرحوم امام را به چاپ برسانند، تا اينکه تقريباً پنجاه سال از اين تاريخ گذشت.
در سال 1393 شمسي و 1435 قمري بالاخره از سوي نشرآثار حضرت امام خمینی(قدسّ سرّه) برای چاپ آن پيگيري شد و حضرت استاد علامه جوادي آملي اجازه دادند که این تقریرات احيا شود. ازاینرو ابتدا به آن مرکز واگذار شد و در آن مرکز هم محققاني زحمت کشيدند تا آن را در دو محور تقویم نص و مستندسازی آماده کنند.
@salmanraoofi
#اصول_فقه
#تحریر_الاصول
#امام_خمینی
#جوادی_آملی
🔅🔅🔅
📌 آشنایی با کتاب تحریر الاصول3
6 ـ روند تحقیق و چاپ تحریر الأصول
در ابتدا دستنوشتههای ایشان تايپ شده و سپس تقويم نص شد که محور احياي اثر دو قسمت دارد: يکي، تقويم نص است و دیگری، مستندسازي به منابع قابل استناد؛ مثلاً آيات، روايات و اقوالي که از بزرگان و ديگران نقل ميشود باید مستند شود. اين دو بخش در آن مرکز انجام گرفت و قرار شد توسط حضرت استاد (دام عزّه) ديده شود.
البته از ابتدا قرار اين بود که پژوهشکده فقه و اصولِ پژوهشگاه معارج، اين تحقیق را هم به لحاظ کيفيت کار و هم به لحاظ اتقان در محتواي کار نظارت و کنترل کند، اين کار ابتدا به صورت نظارت کلي انجام گرفت و به محضر حضرت استاد حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي (دام عزّه) ارائه شد، ايشان هم سطر به سطر همه اين قسمتها را ملاحظه کردند و سپس فرمودند که دقّت بيشتري در اين باب بشود. گرچه يک نظارت اجمالي شده و مستندات قبل از ديدن ايشان ملاحظه شده بود، اما به هر صورت ايشان فرمودند: نياز به يک بازنگري دوباره دارد به گونه ای که اگر کسی بخواهد این متن را تدریس کند، هیچگونه ابهام و دغدغه ای نداشته باشد. اين فرموده ايشان در پژوهشکده فقه و اصول عملي شد و در چند محور انجام گرفت.
در اين محورها کار که انجام ميگرفت، احساس ميشد يک جاهايي نياز به دقت دارد و نياز به مراجعه به دستخط اصلي حضرت استاد (دام عزّه) دارد که انجام گرفت. افزون بر آن که تقویم نص، ویرایش و رتبه بندی متن، همچنین مستندسازی نواقص فراوانی داشت که تکمیل شد، به گونهاي که در همه این موارد به ویژه در مستندات، کاملاً اتقان حاصل شد. در سه مورد هم متن به علت عدم در پاورقي جاي گرفت.
در نهايت، مرکز نشرآثار امام و پژوهشکده فقه و اصولِ پژوهشگاه معارج اسراء اين کار را مشترکاً توانستند به مرحله چاپ و به عرصه علمي حوزههاي علميه ارائه کنند.مناسب است از پژوهشگران محترم دو مرکز که در این تحقیق همکاری کردند؛ حجج اسلام آقایان: حسین آزادی، احمد باقریان، سیّدمرتضی سیّد ابراهیمی و محسن ایزدی تشکر کنم.
@salmanraoofi
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 #خبر_خوب
📝 پویش لزوم احیای موقوفات حوزوی
🔹 طی تماس امروز دفتر قوه قضاییه در قم با سردبیر مناهج گفته شد: مسؤول این دفتر، طومار «لزوم احیای موقوفات حوزوی» را به شخص حجتالاسلام والمسلمین رییسی تقدیم کردهاند.
🔹 تحریریه مناهج به نمایندگی همه عزیزان شرکتکننده در این پویش، از حجتالاسلام یزدی و دیگر مسؤولین قوه قضاییه که همکاری نمودند و مطالبه ۱۹۰۰ نفر از اساتید و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور را به سمع و نظر رییس قوه قضاییه رساندند کمال تشکر را دارد.
✅ منتظر خبرهای خوش هستیم.
#نه_به_وقف_خواری
#احیای_موقوفات_حوزوی
#مناهج
@Manahejj
#فقه_حکومتی
#احادیث_فقه_حکومتی
#حفاظت 6
🔅🔅🔅
📚 6- فی البحار رُوی قَالَ مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ ع « وَ قَدْ حَضَرَ فَقِيرٌ مُؤْمِنٌ يَسْأَلُهُ سَدَّ فَاقَتِهِ فَضَحِكَ فِي وَجْهِهِ وَ قَالَ أَسْأَلُكَ مَسْأَلَةً فَإِنْ أَصَبْتَهَا أَعْطَيْتُكَ عَشَرَةَ أَضْعَافِ مَا طَلَبْتَ وَ إِنْ لَمْ تُصِبْهَا أَعْطَيْتُكَ مَا طَلَبْتَ وَ كَانَ قَدْ طَلَبَ مِنْهُ مِائَةَ دِرْهَمٍ يَجْعَلُهَا فِي بِضَاعَةٍ يَتَعَيَّشُ بِهَا فَقَالَ الرَّجُلُ سَلْ فَقَالَ مُوسَى ع لَوْ جُعِلَ إِلَيْكَ التَّمَنِّي لِنَفْسِكَ فِي الدُّنْيَا مَا ذَا كُنْتَ تَتَمَنَّى قَالَ كُنْتُ أَتَمَنَّى أَنْ أُرْزَقَ التَّقِيَّةَ فِي دِينِي وَ قَضَاءِ حُقُوقِ إِخْوَانِي قَالَ وَ مَا لَكَ لَمْ تَسْأَلِ الْوَلَايَةَ لَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ قَالَ ذَلِكَ قَدْ أُعْطِيتُهُ وَ هَذَا لَمْ أُعْطَهُ فَأَنَا أَشْكُرُ عَلَى مَا أُعْطِيتُ وَ أَسْأَلُ رَبِّي عَزَّ وَ جَلَّ مَا مُنِعْتُ فَقَالَ أَحْسَنْتَ أَعْطُوهُ أَلْفَيْ دِرْهَمٍ وَ قَالَ اصْرِفْهَا فِي كَذَا يَعْنِي فِي الْعَفْصِ فَإِنَّهُ مَتَاعٌ يَابِسٌ وَ سَيُقْبِلُ بَعْدَ مَا يُدْبِرُ فَانْتَظِرْ بِهِ سَنَةً وَ اخْتَلِفْ إِلَى دَارِنَا وَ خُذِ الْأُجَرَاءَ فِي كُلِّ يَوْمٍ فَفَعَلَ فَمَا تَمَّتْ لَهُ سَنَةٌ إِذْ قَدْ زَادَ فِي ثَمَنِ الْعَفْصِ لِلْوَاحِدِ خَمْسَةَ عَشَرَ فَبَاعَ مَا كَانَ اشْتَرَى بِأَلْفَيْ دِرْهَمٍ بِثَلَاثِينَ أَلْفَ دِرْهَمٍ .»
▫ در بحار روایت شده امام هفتم فرمود: در حالى كه فقير مؤمنى آمده بود و از آن حضرت رفع ندارى خود را مي¬خواست به رويش لبخند زد و فرمود : از تو پرسشى می¬كنم و اگر درست جواب دادى ده برابر آنچه می¬خواهى به تو ميدهم و اگر نه همان را كه می¬خواهى به تو ميدهم،- صد درهم از آن حضرت خواسته بود كه آن را سرمايه كند و با آن زندگى كند- آن مرد گفت: به پرس . فرمودش : اگر اختيار به تو مي¬دادند كه در دنيا براى خود چيزى بخواهى چه ميخواستى؟
گفت: مىخواستم تقيه به من روزى شود و پرداخت حقوق برادرانم ، فرمودش چرا ولايت ما خاندان را نخواهى؟ گفت: آن را به من دادهاند و اين را ندادند و من شكر كنم آن را كه به من دادند و از پروردگارم عزّوجل می¬خواهم آنچه از آن منع شدم، فرمود: آفرين به او دو هزار درهم بدهيد و فرمود: آن را در تجارت بار درخت بلوط صرف كن كه كالاى خشكى است و ( سود به تو )رو می¬آورد پس از آنكه پشت می¬کند و يك سال انبارش كن و به خانه ما بيا و خرج هر روز را بگير اين كار را كرد و سال به پايان نرسيد كه بهاى بار بلوط پانزده بار گرانتر شد و آنچه را به دو هزار درهم خريده به سى هزار درهم فروخت.
@salmanraoofi
السلام علیک یا اباعبدالله
و علی الارواح التی حلت بفنائک
السلام علی الحسین
و علی علی بن الحسین
و علی اولاد الحسین
و علی اصحاب الحسین
باسمه تعالی
دوستانی سوال داشتند که جایی منبر دارم
امسال با اوضاعی که داشتم نشد پیگیری کنم تاجایی انجام وظیفه کنم
ولی اگر قم جایی بخواهند و باشد
در خدمتم
@salmanraoofi
5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆صحبتهای به حق و انقلابی حجت الاسلام قوامی را با ائمه جمعه تهران و قم و شهرهای بزرگ مقایسه کنید
🔆ائمه جمعه محافظه کار تهران و قم که فقط در هفته یک خطبه می خوانند و هیچ کار مفید دیگری برای عموم مردم و مخاطبان حزب اللهی خود ندارند
🔆نه در عموم مردم جایگاهی دارند و نه در مخاطبان جمعه خود پایگاهی
با اینکه اکثرا در نماز جمعه شرکت می کنم
🔆ولی باید به حال نماز جمعه های کشور خصوصا در شهرهای بزرگ گریست که با محافظه کاری و نداشتن ابتکار مسئولین تصمیم ساز و امامانش در جذب عموم مردم به یک نماز باثواب ولی بی اثر تبدیل شده
🔆ائمه جمعه انقلابی اقلا صدای مخاطبان حزب اللهی خود هستند
🔆ولی ائمه جمعه محافظه کار نه صدای حزب اللهی ها هستند نه صدای مردم
🔆باید برای رونق نمازجمعه فکری شود تا نماز جمعه هم تبدیل به یک نمازجمعه غیرسیاسیِ سکولار و بی اثر تبدیل نشود
🔻پ ن: جالب اینکه بعضی از این ائمه جمعه محافظه کار چند وقت یکبار اعلام می کنند منتظرالشهاده هم هستند و چندین محافظ هم دارند بزرگواران محافظان خود را مرخص کنند و به یک راننده اکتفا کنند ...
🔻🔻🔻
🎥احجت الاسلام قوامی خطاب به حسن روحانی!
🔻آقای رئیسجمهور؛ سرنوشت بنی صدر و سرنوشت رجائی رو ببینید و عبرت بگیرید!
🔻من نصیحت میکنم که راه بنی صدر را نروی! راه رجائی را برو!
🔻رهبر میگوید مذاکره نکنید، شما هوس مذاکره کردهاید! آنهم مذاکره با شیطان بزرگ!!
۸ شهریور ۱۳۹۸
@salmanraoofi
باسمه تعالی
🔆به نظر می رسد راه کارهای ذیل باعث احیای نمازجمعه و تاثیرگذاری سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این نهاد #دینی_سیاسی_فرهنگی خواهد شد
🔅۱ حضور هفتگی امام جمعه و بعضی افراد نمازجمعه ای در مناطق محروم شهر و روستا و منازل افراد مستضعف، بیمارهای صعب العلاج، جانبازان و افرادی که لازم است مورد تفقّد و احوالپرسی قرار گیرند
🔅۲ معرفی و تشویق بازاریان، دانشجویان، دانش آموزان، زنان و افراد امین، متخصص، متشرع و نمونه اصناف بعد یا قبل از نماز جمعه توسط امام جمعه و مامومین
🔅۳ تشکیل مهدکودک برای کودکانی که به نمازجمعه می آیند با استفاده از ظرفیت بانوان نمازجمعه ای
🔅۴ پیگیری درخواستهای مردمی هر منطقه هر ماه در نمازجمعه و درخواست و آوردن مسئول مربوطه برای ارائه گزارشِ رفع مشکل
🔅۵ آوردن گروه های جهادی برای ارائه خدمات و تاسیس زیرساختهای لازم در مناطق کم پیشرفت یا عقب مانده برای کارهایی مثل درختکاری و ایجاد بوستان، ساختن منزل برای محرومین، ساختن مسجد، حوزه علمیه، دانشگاه، پاکسازی مناطق مختلف کثیف و خدمات اجتماعی برای استقرار یک روز در هفته در محلات مختلف شهر
🔅۶ استفاده از ظرفیت افراد مردمی اصناف مختلف مثل پزشک، وکیل، مشاور خانواده، روانشناس و ... برای ارایه خدمات رایگان قبل و بعد از نماز جمعه
🔅۷ برگزاری جلسات هفتگی در مکان نماز جمعه با دعوت عمومی از مسئول مربوطه برای حضور در نمازجمعه و پاسخگویی
🔅۸ برقراری ارتباط موثر با رووسای بسیج و انجمنهای دانشجویی و رووس اصناف تاثیرگذار اعم از شیخ قبیله و... برای دعوت آنان برای صحبتهای لازم قبل از نماز جمعه
🔅۹ استفاده از ظرفیت نوجوانان برای کارهای نمازجمعه
🔅۱۰ برقراری هیات هفتگی در مکان نماز جمعه توسط سخنرانان معروف محلی و کشوری
🔅۱۱ اعلام علنی مشکلات مناطق مختلف شهری و درخواست رسیدگی از استاندار، فرماندار و شهردار
🔅۱۲ جمع آوری اعانه برای افراد دارای بیماریهای خاص، جهیزیه، خرید منزل برای افراد مستضعف، در هر هفته
🔅۱۳ برگزاری دعای کمیل، ندبه، توسل، عرفه، ادعیه و مراسمات معنوی
و هر کار دیگری که به سرمایه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی امام جمعه و نماز جمعه کمک کند
@salmanraoofi
باسمه تعالی
قلم به دستی که خود آیت فتنه گری و قطب چندقطبی سازی و آتش زنه آتش اختلافات اخیر آیات آملی و لاریجانی بوده است
نوشته کانالهایی مشغول دو قطبی سازی کاذبند
ژورنالیست محترمی که حوزوی هم تشریف ندارید و صرفا با فال گوش ایستادن در بیوت علما و سخن چینی بین بزرگان و افشای امور حوزوی نانی می خورید و نامی دست و پا کرده اید بدانید که وقت بزن در رویی، در حوزه تمام شده است
و توجه کنید که چون یک پسر مُزَلَّفِ ریش تراش تشریف دارید
ابدا بین حوزویان جایی پیدا نمی کنید
عجالتا از جناب استاد علوی بروجردی _که در نوشته تان از ایشان دفاع کرده اید تا در ایام فتنه های سیاسی از ایشان بهره ببرید_ شنیدم که گفتند: شخص شما چند دفعه درخواست ملاقات کرده اید و ایشان راه نداده اند
از استاد نائینی هم شنیدم که شما حوزوی نیستید و کسی که حوزوی نیست نباید به امور حوزه ورود کند و اصلا چکار به این امور دارد
فلذا به جناب قوچانی توهین کننده به پیامبر اکرم صلوات الله علیه و دولتی که ماهی چندین میلیون به حلقوم جنابتان میریزد می گویم که حاصل حضور شما در قم بی اعتباری نزد عام و خاص بوده و نزد آنانی که فکر می کنید مقربید بی اعتبار و در جایی که فکر می کنید موثرید یک آقای دوربینی بیش نیستید
حرف قابل توجه دیگر اینکه به جای به سینه زدن سنگ حضرات میانه رو جامعه مدرسین به فکر خودتان باشید که دوستان معمم رسانه ای تان تلاش وسیعی برای بریدن پای شما از قم کرده اند چرا که به وجهه همه دوستانتان گند زده اید و اگر عاقل باشید حال که دوست و دشمن می خواهند قم نباشید با انتخاب خود به شرق منحرف هجرت کنید بلکه ستاره غروب کرده تان طلوع کند اگر آفتاب بصیرت حوزویان بگذارد
به جناب قوچانی و اذناب دولت افتضاح اعتدال هم می گویم
اقلا در کاربرد و کاربری مهره سوخته بلکه جزغاله رسانه ای تان تجدید نظر کنید و صحت دعاوی وی را بسنجید چرا که از باب خوش خدمتی حتما گزارش می دهد که فلان عالم و فلان مسئول بیت گوشش به دهان من است و هیهات که حوزوی به غیر اعتنا کند که دو نمونه گفته شد
به حضرات متولیان حوزه اعم از شورای عالی، مدیر حوزه های علمیه، جامعه مدرسین و بزرگان دیگر معظم هم عرض می کنم باید برای دور نگه داشتن حوزه از آتش فتنه های کاذب و آشوب های برساخته از نفوذی های رسانه ای، ضمن شناسایی فتنه طلبان و برهم زنندگان فضای امن حوزویان،
برخورد جدی روا دارند
و با تشکر از مجاهدت رسانهای نیروهای خودجوش حزباللهیِ حوزوی که ماهیت این افراد را افشا کردند جایی برای نفوذی ها در حوزه نگذارند
ان شاء الله نفودی های رسانه ای اقل قاطعیت مسئولین حوزوی را ببینند و از قم کوچ داده شوند تا لزومی به حرکت طلاب انقلابی برای راهی کردن فتنه گران به مکان لایقشان نباشد
گردانندگان بیوت علمای معزّز و آقازاده های محترم عموما و جناب حجت الاسلام شهرستانی خصوصا باید در نظر داشته باشند که پرسه ژورنالیستهای بی آبرو و وابسته به باندهای فتنه و قدرت، و خدای نکرده ملعبه دست آنها شدن نه تنها در مطرح شدن نام عالمان اصیل و محترم تاثیر مثبتی ندارد که موجب ملکوک شدن وجهه آن بزرگان خواهد شد و بهتر آنکه با محاسبات نادرست خود حیثیت حوزوی بزرگانی که سرمایه روحانیت شیعه اند را به حراج و تاراج نگذارند
والسلام علی من اتبع الهدی
سلمان رئوفی
۱۳۹۸/۶/۱۰
🔅 پ ن:
۱: مُزَلَّف: زُلف دار، زُلفی
۲: سند توهین قوچانی به رسول اکرم صلوات الله علیه و آله
https://www.mashreghnews.ir/news/379907/
@salmanraoofi