eitaa logo
سلمان رئوفی
5.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
329 ویدیو
187 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط https://eitaa.com/srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕ آقایان دفتر زشت است؛نکنید این کارها را!!!! . امام خامنه ای: یکی از کارهای خوب همین بوده که وزرای محترم آمده‌اند در مجلس و اوضاع بخش مربوط به خودشان را برای شما توضیح داده‌اند؛ یکی‌ از کارهای خوبی که در این یک ماه و اندی انجام گرفته این است. لکن این روابط با دولتمردان بایستی هم با قانون منطبق باشد، هم با شرع؛ هم قانونی باید باشد، هم شرعی. 🔰 یعنی ، و [استیضاح و...] که در قانون آمده، شما_است، انجام بدهید (این عبارت در کانال سایت حضرت آقا سانسور شده بود) امّا توهین نه، دشنام نه، نسبتِ بدون علم نه؛ اینها حقّ شما نیست و بعضی ‌اش حرام شرعی هم هست و جایز نیست... کنید بین وظیفه ‌ی شما است و ممنوع است برای شما... برخورد متین، خردمندانه، قابل توجیه، ولو قوی. گاهی هست که شما حرف طرف مقابل را صد درصد قبول ندارید؛ یعنی صد درصد رد میکنید؛ هیچ اشکالی ندارد، لکن باید جوری نظر و همین رأی مخالف ادا بشود که کسی که از بیرونِ مجلس دارد نگاه میکند، ببیند حق با شما است؛ یعنی با متانت و با خردمندی. من البتّه نظارتی مجلس را خیلی مهم میدانم؛ 🔸 یعنی نقش نظارتی مجلس نقش و است و نبایستی به این نقش نظارتی بی‌ توجهی بشود، (این چند جمله نیز در کانال سایت حضرت آقا سانسور شده بود!) لکن معتقدم که این نقش را ایفا بکنید؛ خردمندانه و با متانت و بدون حاشیه ایفا بشود. ❌ پ.ن: حقیر با اندک شناختی که از منظومه فکری رهبر انقلاب داشتم؛ بعید می دانستم که رهبری انقلاب بخواهند مقابل ساز و کارهای قانونی نظام بایستند، فلذا از دیروز تا به این لحظه؛ مطابق آنچه کانال های منتسب به رهبری منتشر کرده بودند؛ نسبت به سخنان ایشان به دیده تردید می نگریستم تا اینکه مشروح سخنان منتشر شد. همانطور که در بالا می بینید عبارت های کلیدی سخنان ایشان متاسفانه توسط کانال های منتشر کننده مواضع ایشان حذف و شد. جالب آنکه این بخش های حذف شده در تمامی بخش های خبری ام سانسور شده است. 🔸البته این موارد ناظر به امروزم نیست و چند سالی هست که با این اعمال سلیقه ها مواجهه ایم. ماجرای سخنان رهبری در دیدار مردم شیراز را که یادتان هست؟! ماجرا من اشتباه کردم و.. چندین سال است که مشروح سخنان نمایندگان دانشجویی در دیدار رهبری پخش نمی شود.چرا؟ بیش از این اعتماد حزب الله را خدشه دار نکنید. آقایان دفتر بنظرم باید چاره ای بيانديشند. باور بفرمائید این رویه اشتباه است. ✍️ @marghoomat
هدایت شده از سُلَّمْ | کـاوه
💎 تحریف کلام امام موجب انحراف همه مأمومین خواهد شد ❓آیا رهنمودهای امام مسلمین درست منعکس می‌گردد؟!؟ 🔘 پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام خامنه‌ای در انعکاس فرمایشات ایشان یک سبک متداول دارد؛ ابتدا یک گزارش اجمالی که شامل فرازهای مهم بیانات ایشان است را منتشر می‌کند(که به خاطر خلاصه بودن بیشتر نیز دیده می‌شود) و بعد متن کامل بیانات ایشان که خب قاعدتا مفصل‌تر است را انعکاس می‌دهد و در آخر نیز گزیده‌هایی از بیانات را در کانال‌های رسمی دفتر در فضای مجازی منتشر می‌نماید. ♦️ در دیدار دیروز نمایندگان محترم مجلس با امام خامنه‌ای ایشان فقط یک بار از کلمه "تفحّص" استفاده نمودند که ما قصد داریم به نوع و کیفیت انعکاس آن بخش و فرازی از سخنان ایشان که این واژه "تفحّص" در آن آمده است در گزارش سایت آقا و کانال رسمی دفتر ایشان در فضای مجازی بپردازیم. 🔹 متن اصلی بیانات: یعنی سؤال، تفحّص و امثال اینها که در قانون آمده، اینها حقّ شما است، بایستی انجام بدهید، امّا توهین نه، دشنام نه، نسبتِ بدون علم نه؛ اینها حقّ شما نیست و بعضی‌اش حرام شرعی هم هست و جایز نیست... 🌐 leader.ir/fa/speech/24514 سند 🔸 متن سایت و کانال: یعنی سؤال و تفحص به عنوان حق مجلس وجود داشته باشد اما توهین و دشنام و نسبتِ بدون علم به دولتمردان به هیچ وجه جایز نیست و برخی از این نسبت‌ها حرام شرعی است. 🌐 leader.ir/fa/content/24514 سند 🌐 eitaa.com/khamenei_ir/7422 سند 🔺 ملاحضه می‌فرمایید که در متن سایت و کانال عبارت سوق الجیشی و تعیین کننده‌ی "امثال اینها که در قانون آمده، اینها حقّ شما است، بایستی انجام بدهید" کاملا حذف شده و حتی واژه "دولتمردان" نیز اضافه شده است! 🔻 این بخش از سخنان آقا به گونه‌ای خلاصه و گزارش شده که خدشه در کلام امام وارد کرده و به عبارت دقیق تر کلام را مهندسی و تحریف نموده است، آن هم کلام و سخنی که به خاطر جایگاه والای متکلم آثار مهمی بر آن مترتب می‌شود. ✔️ نگارنده سال‌هاست که فقط متن و فیلم کامل بیانات را منشاء کسب تکلیف خود قرار داده است؛ اما آیا همه این وقت و حوصله را دارند؟ هوشیار باشید که از دورن خیمه امام گرای اشتباه به شما داده نشود! 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🌐 @sollam
38 🔅🔅🔅 📂39-فی غوالي اللئالي : «أَنَّ يَاسِراً وَ ابْنَهُ عَمَّاراً وَ امْرَأَتَهُ سُمَيَّةَ قَبَضَ عَلَيْهِمْ أَهْلُ مَكَّةَ وَ عَذَّبُوهُمْ بِأَنْوَاعِ الْعَذَابِ لِأَجْلِ إِسْلَامِهِمْ وَ قَالُوا لَا يُنْجِيكُمْ مِنَّا إِلَّا أَنْ تَنَالُوا مُحَمَّداً وَ تَبَرَّءُوا مِنْ دِينِهِ فَأَمَّا عَمَّارٌ فَأَعْطَاهُمْ بِلِسَانِهِ كُلَّمَا أَرَادُوا مِنْهُ وَ أَمَّا أَبَوَاهُ فَامْتَنَعَا فَقُتِلَا ثُمَّ أُخْبِرَ رَسُولُ اللَّهِ ص بِذَلِكَ فَقَالَ فِي عَمَّارٍ جَمَاعَةٌ إِنَّهُ كَفَرَ فَقَالَ ص كَلَّا إِنَّ عَمَّاراً مُلِئَ إِيمَاناً مِنْ قَرْنِهِ إِلَى قَدَمِهِ وَ اخْتَلَطَ الْإِيمَانُ بِلَحْمِهِ وَ دَمِهِ وَ جَاءَ عَمَّارٌ وَ هُوَ يَبْكِي فَقَالَ لَهُ النَّبِيُّ ص مَا خَبَرُكَ فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ ص‏ مَا تُرِكْتُ حَتَّى نِلْتُ مِنْكَ وَ ذَكَرْتُ آلِهَتَهُمْ بِخَيْرٍ فَصَارَ رَسُولُ اللَّهِ يَمْسَحُ عَيْنَيْهِ وَ يَقُولُ إِنْ عَادُوا لَكَ فَعُدْ لَهُمْ بِمَا قُلْتَ. » * 🗓در غوالی اللئالی آمده است كه ياسر و پسرش عمار و همسرش سميه‏ دستگير مردم مكه شدند، و براى مسلمانى آنها را هر جور شكنجه كردند و گفتند: رهائى نداريد جز كه بمحمد بد گوئيد و از او بيزارى جوئيد، عمار هر چه را خواستند بزبان آورد ولى پدر و مادرش سرباز زدند و كشته شدند و خبرش برسول خدا (ص) رسيد و جمعى گفتند: كه كافر شده و آن حضرت فرمود: نه هرگز براستى كه عمار سر تا پا پر است از ايمان، ايمان با گوشت و خونش آميخته، و عمار گريه‏كنان آمد و پيغمبر باو فرمود چه خبرت است؟ گفت يا رسول الله مرا رها نكردند تا بتو بد گفتم و بتهاشان را ستودم، و رسول خدا بچشمانش دست ميكشيد و ميفرمود: اگر بازت گرفتند تو هم باز گرد بدان چه براشان گفتى. *عوالي اللئالي العزيزية في الأحاديث الدينية / ج‏2 / 104 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
هدایت شده از پژوهش های اصولی
❌ 🖋 رفقا تصمیم گرفتن ۴۰ نفر بشن و امروز زیارت عاشورا صد لعن و صد سلام بخونن. دوستانی که میتونن عاشورا بخونن خبر بدن، این سرباز حضرت نجات پیدا کنه. 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
باسمه تعالی ان شاءالله هفته بعد جلسه هشتم مکتب شناسی فقهی آیت الله العظمی خامنه ای با رعایت قوانین بهداشتی برگزار خواهد شد زمان و مکان را ان شاءالله اعلام خواهم کرد 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
39 🔅🔅🔅 📂40-فی البحار قَالَ الزُّهْرِيُ‏ :«كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع مَا عَرَفْتُ لَهُ صَدِيقاً فِي السِّرِّ وَ لَا عَدُوّاً فِي الْعَلَانِيَةِ لِأَنَّهُ لَا أَحَدَ يَعْرِفُهُ بِفَضَائِلِهِ الْبَاهِرَةِ إِلَّا وَ لَا يَجِدُ بُدّاً مِنْ تَعْظِيمِهِ مِنْ شِدَّةِ مُدَارَاةِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ع وَ حُسْنِ مُعَاشَرَتِهِ إِيَّاهُ وَ أَخْذِهِ مِنَ التَّقِيَّةِ بِأَحْسَنِهَا وَ أَجْمَلِهَا وَ لَا أَحَدَ وَ إِنْ كَانَ يُرِيهِ الْمَوَدَّةَ فِي الظَّاهِرِ إِلَّا وَ هُوَ يَحْسُدُهُ فِي الْبَاطِنِ لِتَضَاعُفِ فَضَائِلِهِ عَلَى فَضَائِلِ الْخَلْقِ. »* 🗓در بحار آمده زهری می¬گوید : علی بن الحسین دائما این گونه بود که من دوستی برای او در پنهانی و دشمنی برای او به طور آشکار نشناختم چرا که هیچ کس او را با فضائل درخشانش نشناخت مگر اینکه چاره ای از تعظیم او نمی¬دید از شدت مدارای علی بن الحسین و معاشرت نیکوی او با آن فرد و بهترین و زیباترین شکل تقیه را انتخاب کردن و هیچ کسی حتی دوستی که دوستی شدیدی نسبت به او ظاهر می¬کرد نبود مگر اینکه در باطن به او به خاطر فضائل زیادش بر خلق حسادت می¬ورزید . 🔅🔅🔅 📂41-عَنْهُ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَجْلَانَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع‏ إِنَّ اللَّهَ عَيَّرَ قَوْماً بِالْإِذَاعَةِ فَقَالَ‏ « وَ إِذا جاءَهُمْ أَمْرٌ مِنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذاعُوا بِهِ‏ » فَإِيَّاكُمْ وَ الْإِذَاعَةَ .» 🗓از محمد بن عجلان از امام صادق نقل کرد که حضرت فرمود : خداوند اقوامی را سرزنش کرد به خاطر فاش کردن راز پس فرمود : « هنگامیکه امری از امنیت یا ترس به آنها رسید فاش کردند » پس بر حذر باشید از فاش کردن . *بحار الأنوار / ج‏72 / 401 / باب 87 التقية و المداراة . . الكافي / ج‏2 / 371 / باب الإذاعة . 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
باسمه تعالی جواب سوالات بزرگواران در مورد نحوه حمایت بنده از موضوعات اعلام شده برای تحقیق https://eitaa.com/salmanraoofi/8141 https://eitaa.com/salmanraoofi/8142 ۱ انتخاب موضوع و نوشتن طرح اجمالی تحقیق ۲ ارائه طرح به بنده ۳ هماهنگی برای بحث و رفع اشکالات طرح ۴ نوشتن یک سوم یا کل تحقیق ۵ ارائه به بنده ۶ هماهنگی برای بحث و رفع اشکالات ۷ ویرایش دوباره تحقیق ۸ ارائه به بنده ۹ هماهنگی برای بحث و رفع اشکالات نهایی ۱۰ ویرایش پایانی ۱۱ ارائه به بنده ۱۲ هماهنکی برای ارائه تحقیق به صورت نهایی والسلام سلمان رئوفی ۱۳۹۹/۴/۲۴ @salmanraoofi
🔆۲۳ ذی‌القعده روز زیارتی مخصوص امام رضا علیه السلام و زیارت آن حضرت از دور و نزدیک سنت است، 🔆صلوات خاصه حضرت علیه السلام «اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِىِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الاِْمامِ التَّقِىِّ النَّقِىِّ وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَْرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهیدِ صَلوةً کَثیرَةً تآمَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیآئِکَ» @salmanraoofi
📙«درسنامه علم لغت» جدیدترین کتاب علمی-حوزوی از دروس استاد معظم حجت‌الاسلام والمسلمین وکیلی منتشر شد. این اثر ارزشمند تحقیق و نگارش حجة الاسلام والمسلمین صارمی می‌باشد. ▫️در ۴۴۰ صفحه با تخفیف بیست درصد: ۴۸ هزار تومان ▫️به‌مناسبت ایام ولادت امام رضا علیه‌السلام (به مدت محدود) 🚛 ارسال رایگان به سراسرکشور 👈 توضیحات بیشتر و خرید اینترنتی: ✅ towhid.org/1364/book 💠پایگاه رسمی اطلاع رسانی حجة الاسلام و المسلمین محمدحسن‌وکیلی 🆔 @mhva_ir 🌐 www.mhva.ir 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
فهرست و مقدمۀ کتاب علم لغت.pdf
1.1M
🔆مقدمه و فهرست جامع کتاب «درسنامه علم لغت» 💠پایگاه رسمی اطلاع رسانی حجة الاسلام و المسلمین محمدحسن‌وکیلی 🆔 @mhva_ir 🌐 www.mhva.ir 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
1 🔅🔅🔅 🗓1-فی الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد فی فصل انتزاعه ع الكتاب الذي أرسله حاطب‏ بن‏ أبي‏ بلتعة من المرأة : وَ مِنْ ذَلِكَ‏ أَنَّ النَّبِيَّ ص لَمَّا أَرَادَ فَتْحَ مَكَّةَ سَأَلَ اللَّهَ جَلَّ اسْمُهُ أَنْ يُعَمِّيَ أَخْبَارَهُ عَلَى قُرَيْشٍ لِيَدْخُلَهَا بَغْتَةً وَ كَانَ ع قَدْ بَنَى الْأَمْرَ فِي مَسِيرِهِ إِلَيْهَا عَلَى الِاسْتِسْرَارِ بِذَلِكَ فَكَتَبَ حَاطِبُ بْنُ أَبِي بَلْتَعَةَ إِلَى أَهْلِ مَكَّةَ يُخْبِرُهُمْ بِعَزِيمَةِ رَسُولِ اللَّهِ ص عَلَى فَتْحِهَا وَ أَعْطَى الْكِتَابَ امْرَأَةً سَوْدَاءَ كَانَتْ وَرَدَتِ الْمَدِينَةَ تَسْتَمِيحُ بِهَا النَّاسَ وَ تَسْتَبِرُّهُمْ‏ وَ جَعَلَ لَهَا جُعْلًا عَلَى أَنْ تُوصِلَهُ إِلَى قَوْمٍ سَمَّاهُمْ لَهَا مِنْ أَهْلِ مَكَّةَ وَ أَمَرَهَا أَنْ تَأْخُذَ عَلَى غَيْرِ الطَّرِيقِ فَنَزَلَ الْوَحْيُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص بِذَلِكَ فَاسْتَدْعَى أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ قَالَ لَهُ إِنَّ بَعْضَ أَصْحَابِي قَدْ كَتَبَ إِلَى أَهْلِ مَكَّةَ يُخْبِرُهُمْ بِخَبَرِنَا وَ قَدْ كُنْتُ سَأَلْتُ اللَّهَ أَنْ يُعَمِّيَ أَخْبَارَنَا عَلَيْهِمْ وَ الْكِتَابُ مَعَ امْرَأَةٍ سَوْدَاءَ قَدْ أَخَذَتْ عَلَى غَيْرِ الطَّرِيقِ فَخُذْ سَيْفَكَ وَ الْحَقْهَا وَ انْتَزِعِ الْكِتَابَ مِنْهَا وَ خَلِّهَا وَ صِرْ بِهِ إِلَيَّ ثُمَّ اسْتَدْعَى الزُّبَيْرَ بْنَ الْعَوَّامِ وَ قَالَ لَهُ امْضِ مَعَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ فِي هَذِهِ الْوَجْهِ فَمَضَيَا وَ أَخَذَا عَلَى غَيْرِ الطَّرِيقِ فَأَدْرَكَا الْمَرْأَةَ فَسَبَقَ إِلَيْهَا الزُّبَيْرُ فَسَأَلَهَا عَنِ الْكِتَابِ الَّذِي مَعَهَا فَأَنْكَرَتْ وَ حَلَفَتْ أَنَّهُ لَا شَيْ‏ءَ مَعَهَا وَ بَكَتْ فَقَالَ الزُّبَيْرُ مَا أَرَى يَا أَبَا الْحَسَنِ مَعَهَا كِتَاباً فَارْجِعْ بِنَا إِلَى رَسُولِ اللَّهِ ص لِنُخْبِرَهُ بِبَرَاءَةِ سَاحَتِهَا فَقَالَ لَهُ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع يُخْبِرُنِي رَسُولُ اللَّهِ ص أَنَّ مَعَهَا كِتَاباً وَ يَأْمُرُنِي بِأَخْذِهِ مِنْهَا وَ تَقُولُ أَنْتَ أَنَّهُ لَا كِتَابَ مَعَهَا ثُمَّ اخْتَرَطَ السَّيْفَ وَ تَقَدَّمَ إِلَيْهَا فَقَالَ أَمَا وَ اللَّهِ لَئِنْ لَمْ تُخْرِجِي الْكِتَابَ لَأَكْشِفَنَّكِ ثُمَّ لَأَضْرِبَنَّ عُنُقَكِ فَقَالَتْ لَهُ إِذَا كَانَ لَا بُدَّ مِنْ ذَلِكَ فَأَعْرِضْ يَا ابْنَ أَبِي طَالِبٍ بِوَجْهِكَ عَنِّي فَأَعْرَضَ ع بِوَجْهِهِ عَنْهَا فَكَشَفَتْ قِنَاعَهَا وَ أَخْرَجَتِ الْكِتَابَ مِنْ عَقِيصَتِهَا فَأَخَذَهُ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ صَارَ بِهِ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ ص‏ .»* *الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد ؛ ج‏1 ؛ ص56 و ص 57 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
1 🔅🔅🔅 ترجمه: 📝در کتاب الارشاد در شناخت حجتهای خداوند بر بندگان در فصل داستان فتح مكه و گرفتن على ع نامه حاطب‏ بن‏ ابى‏ بلتعة را از آن زنى که مأمور رساندن نامه به قريش مكه بود آمده : و از جمله فضائل آن حضرت اين بود : چون پيغمبر (ص) آهنگ فتح مكه فرمود، از خداى تعالى خواست كه جريان كار او را (از حركت و تجهيز لشكر و ديگر كارها را) از قريش (آنان كه در مكه بودند و با آن وجود مقدس دشمنى ميكردند) پوشيده دارد، تا بطور ناگهانى بر آن شهر درآيد، و روى اين منظور همه كارهاى مربوط باين حركت و حمله و يورش را پنهانى انجام ميداد، ولى (با همه اين احوال) حاطب بن أبى بلتعة { كه قبلا در مكه مي¬زيست و پس از آن اسلام اختيار كرد و بمدينه هجرت كرده بود، و چون آب و ملكى در مكه نداشت و برخى از خاندان او نيز هنوز در مكه بودند، ناچار بود كه با بزرگان مكه در تماس باشد، و راه دوستى خود را با آنها نبندد، و البته از آن مسلمانهاى محكم و پابرجائى نيز نبود كه بخاطر اسلام از همه چيز در اين راه بگذرد، و باصطلاح از مسلمانانى بود كه نان را بنرخ روز ميخورد، و در عين حال كه مسلمان بود روابط خود را با مشركين مكه و سران قريش نگهداشته بود، از اين رو} نامه‏اى بأهل مكه نوشت، و آنها را از تصميمى كه رسول خدا (ص) براى فتح مكه گرفته بود بوسيله آن نامه آگاه ساخت، و آن نامه را بزنى سياه پوست كه در مدينه از راه گدائى روزگار ميگذرانيد و امرار معاش ميكرد سپرد، كه آن را بسران قريش كه نامبر كرده بود برساند، و براى اين كار دستمزد خوبى باو داد، و باو دستور داد كه از بيراهه برود (مبادا گرفتار شود و نامه بدست مسلمان بيفتد) از آن سو بر رسول خدا (ص) وحى رسيد، و جبرئيل جريان نامه‏نگارى او را بأهل مكه بآن حضرت خبر داد، پس رسول خدا (ص) أمير المؤمنين عليه السّلام را طلبيد، و باو فرمود: همانا برخى از پيروان من نامه بمردم مكه نگاشته، در آن نامه از جريان كار و تصميم ما آنان را آگاه ساخته در صورتى كه من از خدا خواسته بودم كه جريان كار ما را بر آنها پوشيده دارد و آن نامه همراه زن سياه پوستى است كه از بيراهه بسوى مكه روان شده، پس شمشيرت را بردار و باو برس، و نامه را از او گرفته نزد من آر، سپس زبير را خواست و باو فرمود: در اين راه همراه على برو و با او باش، پس على عليه السّلام با زبير براه افتاد و از بيراهه بسوى مكه رهسپار شدند تا بآن زن رسيدند، ابتداء زبير پيش آن زن رفت، و از او راجع بنامه‏اى كه نزدش بود پرسيد، آن زن وجود چنين نامه‏اى را نزد خود انكار كرد و سوگند ياد نمود كه چنين چيزى نزد او نيست و گريه كرد، پس زبير بعلى عليه السّلام عرض كرد، من گمان ندارم نامه همراه اين زن باشد بيا تا نزد رسول خدا (ص) بازگرديم و از بى‏گناهى اين زن آن حضرت را آگاه كنيم، امير المؤمنين عليه السّلام (خشمناك شد و) فرمود: رسول خدا (ص) بمن خبر داده كه نامه همراه اين زن است و بمن دستور فرموده كه از او بگيرم و تو ميگوئى: كه نامه همراه او نيست؟ (يعنى رسول خدا (ص) نعوذ باللَّه دروغ گفته و اين زن راست ميگويد؟ اين سخن را فرمود) و شمشير را از نيام كشيد و پيش آن زن رفته فرمود: آگاه باش بخدا سوگند اگر نامه را بيرون نياورى ترا بازرسى ميكنم سپس گردنت را (با اين شمشير) ميزنم؟ زن (كه آثار خشم را در چهره على ديد و ميدانست كه آنچه گفته است انجام ميدهد) گفت: حال كه چنين است اى پسر ابو طالب رو از من باز گردان (تا نامه را بيرون آورم و بتو بدهم) حضرت روى خويش از آن زن برگردانيد و آن زن مقنعه و روسرى خود را باز كرد و نامه را كه در گيسوى خود پنهان كرده بود بيرون آورد و بآن حضرت داد، على عليه السّلام نامه را گرفت و نزد پيغمبر (ص) آورد . 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi