8.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج: از نگاه جهانی و فراسرزمینی آحاد مسلمان در مسئله حج نباید غفلت کرد.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#متن_سخنرانی
#امام_خامنهای
#دیدار_با_دستاندرکاران_حج ۱۴۰۲
#حج
قسمت سوم؛
🔶🔸نگاه جهانی و فراسرزمینی
🔹ما خیلی جاها در معاملات جهانی سرمان کلاه رفته؛ برای خاطر اینکه به مسئلهی جهانی توجّه نداشتیم.
این طرفِ ما با چه نیّتی وارد میدان شده،
با چه نیّتی این حرف را به ما میزند،
این اصرار را روی فلان مسئله انجام میدهد،
مشکل او چیست،
ما چقدر احتیاج داریم،
او چقدر احتیاج دارد؛
اینها را باید [بدانیم].
اگر اینها را بدانیم، سرمان کلاه نمیرود.
هر جا اینها را دانستیم و بر طبق این دانستهها عمل کردیم، پیش رفتیم.
🔹ما الان در سطح جهانی، در سطح بینالمللی، در سطح منطقهای پیشرفتهای خوبی داریم؛
همین که آمریکاییها خیلی از آن عصبانیاند پیشرفتهای ما است.
این پیشرفتها به خاطر این بوده که آن کسانی که مسئول کار بودند حواسشان جمع بوده؛ میفهمیدند دنیا چه خبر است.
🔹حج آن نقطهی اساسی است که شما میتوانید این را پیدا کنید.
🔹در حج، از اروپا میآیند، از آفریقا میآیند، از سرتاسر آسیا میآیند، از کشورهای متمایل به فلان سیاست میآیند، از کشورهای متمایل به فلان سیاست دیگر میآیند، همهجور آدم میآید.
شما میدان دارید، مجال دارید، برای اینکه از مسائل جهان از نزدیک آشنا بشوید، نه از طریق فلان روزنامهی دروغگو و دروغنویس یا فلان خبرگزاری کذّاب خبیثی که در سطح دنیا اخبار پخش میکند، شایعاتِ دروغ پخش میکند، واقعیّات را وارونه میکند.
از نزدیک میتوانید بفهمید؛
حج این است دیگر؛
حج را با این چشم باید نگاه کرد.
🔶🔸اسلام تمایزهای معمول دنیا را قبول ندارد
یک نکتهی مهمّ اساسی در حج این است که:
اسلام عملاً نشان میدهد که این تمایزهایی که در دنیا وجود دارد، در کشورهای مختلف، این تمایزها را قبول ندارد؛
تمایز نژادی، تمایز جغرافیایی، تمایز طبقاتی؛ اینها را قبول ندارد؛
این نکته خیلی مهم است.
🔹امروز کشورهای به ادّعای خودشان متمدّن که به نظر بنده هیچ بویی از تمّدن نبردهاند ــ همین کشورهایی که میدانید خودشان را متمدّن میدانند و بقیّهی دنیا را وحشی ــ گیرند در مسئلهی سیاه و سفید، گیرند در مسئلهی نژاد اروپایی و نژاد غیر اروپایی، گیرند در مسئلهی مهاجرین.
هزاران آدمِ مهاجر [اگر] در دریا غرق بشوند، ککشان نمیگزد،
اهمّیّتی به آنها نمیدهند،
اصلاً کأنّه [آنها را] انسان نمیدانند،
موجود قابل توجّه نمیدانند.
به حیوانِ خانگیِ خودشان بمراتب بیشتر اهمّیّت میدهند تا یک بیگانهای که در همسایگیِ آنها زندگی میکند.
این حوادثی است که روزمرّه انسان دارد مشاهده میکند در دنیا؛
گیرند، نتوانستهاند این مشکل را حل کنند.
🔹اسلام حل کرده، آن هم نه در زبان؛
حالا در زبان که قرآن کریم [میفرماید]: «اِنَّمَا المُؤمِنونَ اِخوَة»(۹)
و آیاتی مانند این،
در روایات و در کلمات بزرگان اسلام [هم] که این حرفها پُر است؛
امّا در عمل،
اسلام زبان رفع تمایزش زبان عملی است؛
کجا؟
در حج؛ سیاه هست، سفید هست،
از فلان نقطهی دنیا هست،
از فلان تمدّن هست،
از فلان تاریخ هست،
همه در کنارِ هم هستند بدون هیچ تمایزی؛
هیچ تمایزی با همدیگر ندارند؛
با هم راه میروند،
با هم طواف میکنند،
با هم سعی میکنند،
با هم وقوف میکنند.
اینها خیلی مهم است.
اینها از اسرار حج است؛
اینها را بایستی با معرفت انجام داد.
🔶🔸حج تمدنساز است
من حالا در این [مطلبی] که عرض میکنم ــ خب بارها گفتهایم این مسائل را ــ اصرارم بر این است که مسئولان محترم حج در این زمینهها فرهنگسازی کنند.
🔹کاری کنید که تا اسم حج میآید، تا اسم کعبهی معظّمه میآید، آن جوانِ امروزیِ ما این مفاهیم به ذهنش خطور کند:
مفهوم تمدّنسازی،
مفهوم اتّحاد جهانی،
مفهوم نگاه فرامرزی و بینالمللی،
مفهوم رفع تمایز و مانند اینها به ذهنش بیاید.
🔹فرهنگسازی در این زمینهها باید انجام بگیرد؛ این، هم به عهدهی روحانیّونی است که در کاروانها هستند،
هم به عهدهی مسئولین حج است،
هم به عهدهی مسئولین بعثه است؛
همه؛
هر کسی که توانایی دارد، در این زمینهها فرهنگسازی کند
در باب حج. کاری کنید که حج را مردم با این نیّت به جا بیاورند.
آنوقت اگر ما توانستیم این فرهنگ را در ذهن مردم رسوخ بدهیم، دیگر نگرانِ این نخواهیم بود که حالا فلان برادر ما یا خواهر ما در حج مشغول بازارگردی است؛
برای اینکه یک جنس بنجلی را بخرد به عنوان سوغاتی بیاورد.
این نگرانی است دیگر،
این جزو نگرانیها است؛
اگر آنجور بشود، این نگرانیها را دیگر نخواهیم داشت.
🔗 ادامه دارد ...
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
✡ #یهود_و_وهابیت
#آلسعود_یا_آلیهود ؟
✡🔸نسب آلسعود
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11292
◀️ قسمت دوم
🔶🔸دلیل اینکه اصرار دارند که ما از «عنزة» هستیم، چیست؟
🔹بهخاطر اینکه بسیاری از علمای اهل سنت تلاش میکردند که ثابت کنند که آل سعود از قبیلهی بنیحنیفة هستند؛
یعنی قبیلهی مسیلمه کذّاب.
و تلاش میکردند ثابت کنند که اینها از سرزمین مسیلمه کذّاب ظهور کردند و از نسل مسیلمه کذّاب هستند و میخواهند اسلام را از بین ببرند.
آل سعود برای ردّ کردن این قضیه، اعتراف کردند که ما از آن قبیله نیستیم بلکه از قبیلهی عنزة هستیم!
🔹در کتاب «ملوک العرب»، نوشتهی «امین الریحانی»، چاپ دار الجیل بیروت که یک کتاب تاریخی بسیار معتبر در تاریخ عربستان سعودی و کشورهای خلیج فارس میباشد، این مطلب ذکر شده است.
🔹کتاب «عنوان المجد فی تاریخ نجد»، یکی از کتابهای تاریخی است که خود وهابیها نوشتهاند و از معتبرترین کتابهای آنها است.
نویسندهی این کتاب «شیخ عثمان بن عبدالله بن بشر»، و محقق آن «عبدالرحمن بن عبداللطیف بن عبدالله آل الشیخ» که از نوادگان «محمد بن عبدالوهاب» است.
در جلد اول این کتاب، صفحهی ۹۹ که پیرامون وفات محمد بن سعود صحبت میکند،
در پاورقی این صفحه میخوانیم:
"هو الامام محمد بن سعود بن محمد بن مقرن ابن مرخان بن ابراهیم بن موسی بن ربیعة بن مانع بن ربیعة بن مرید من رؤساء قبیلة عنزة بن أسد بن ربیعة بن نزار بن معد بن عدنان."
🔹نویسنده با این مطلب فاتحهی آنها را میخواند. کسی که خودش از نوادگان محمد بن عبدالوهاب است میگوید:
اینها از قبیلهی عنزة بن أسد بن ربیعة از قبیلهی نزار هستند که در عدنان به نسل پیامبر متصل میشود.
🔹باز در کتاب «تاریخ نجد»، نوشته آقای «سید محمود شکری الآلوسی» پسر این آلوسی معروف، تصریح میکند که؛
آل سعود از قبیلهی عنزة هستند.
در قسمت شرح حال آقای عبدالله بن فیصل بن ترکی صفحهی ۹۰ و ۹۱ مینویسد:
"عبدالله بن فیصل بن ترکی بن عبدالله بن سعود بن عبدالعزیز ابن محمد بن سعود بن مقرن بن مرخان بن ابراهیم بن موسی بن ربیعة بن مانع المریدی العنیزی، و هو من مشایخ عنیزة."
🔹کتاب «تاریخ الملک سعود: الوثیقة و الحقیقة»، الجزء الاول هم که به بحث ملک سعود میرسد، میگوید که اینها از قبیلهی عنزة هستند.
پس تا اینجا ثابت شد که آل سعود به قبیلهی عنزة بن أسد میرسند.
🔶🔸قبیلهی عنزة بن أسد چه قبیلهای است؟
🔹کتاب «المختصر فی اخبار البشر» معروف به «تاریخ أبی الفداء»، از مشهورترین کتابهای تاریخی اهل سنت است،
نویسنده «عمادالدین اسماعیل ابن علی» معروف به أبی الفداء، در جلد اول، چاپ دار المعارف، صفحهی ۱۳۴ و ۱۳۵ مینویسد:
"و اما عنزة بن أسد بن ربیعة المذکور، فمنه بنو عنزة، و هم أهل خیبر."
عنزة بن أسد بن ربیعة که ذکر کردیم فرزندان عنزة هستند و آنها همان یهود خیبر هستند.
یعنی همانها که امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) با شمشیر خود آنها را از پا درآورد.
🔹مدرک بعدی که ثابت میکند بنیعنزة همان یهودیان خیبر هستند،
کتاب «صبح الأعشی فی صناعة الإنشاء»، الجزء الرابع، است؛
در صفحهی ۲۹۰ که در مورد خیبر بحث میکند و توضیح میدهد که در کجا است و فاصلهی آن تا مدینه چقدر است؛
میگوید که ساکنان خیبر چه کسانی بودند:
و هی بلدة بنی عنزة من الیهود.
و این شهر بنی عنزة از قبایل یهودیان است.
🔹در کتاب «عمدة القاری فی شرح صحیح بخاری»، نوشتهی «الإمام العلامة بدرالدین أبی محمد محمود بن احمد العینی»، چاپ دار الکتب العلمیه بیروت، جلد ۱۱، صفحه ۳۳۰ میخوانیم:
قوله: «بخیبر»، و هو بلدة عنزة فی جهة الشمال و الشروق عن المدینة علی نحو ست مراحل، و خیبر بلغة الیهود حصن.
یعنی:
خیبر همان شهر بنیعنزة است. سپس موقعیت جغرافیایی آن را بیان میکند و میگوید: خیبر قلعهی یهودیان بود.
👌 مدارک زیاد است ولی ما تا اینجا ثابت کردیم که آل سعود همان آل یهود هستند.
🔹چون اینها نسل اندر نسل به یهودیان ساکن خیبر میرسند؛
که با پیامبر در جنگهای مختلف شدیداً دشمنی کردند؛
و بالاخره این قلعه توسط امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) فتح شد.
🔹اگر اینها تا این اندازه با امیرالمؤمنین (ع) دشمنی و جسارت میکنند، دلیلش همان است که قلعه خیبر بهدست آن حضرت فتح شد و اینها ناراحت هستند و کینهی ایشان را به دل دارند.
🤲 والحمدلله
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
14.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡ شرحی از تشکیل یک غدهٔ سرطانی
📖 گزارش به سازمان ملل:
💥 ۲۵۰ فلسطینی در اوج دَدمنشی و وحشیگری کُشته شدند؛
زنان و کودکان لخت و برهنه شدند،
صف بستند،
از آنها عکس انداختند
و سپس با شلیک تفنگ آنها را قتلعام کردند!
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
🇮🇷 #وقتی_مهتاب_گم_شد 🇮🇷
✒قسمت صد و بیستم
قسمت قبل:https://eitaa.com/salonemotalee/786
✳️ فصل دهم
نبرد فاو ۱۱
علیآقا به مصیب پیغام داد راه بیفتید
ظاهراً فرمانده لشکر از او خواسته بود که اولین تیمهای شناسایی را به فاو بفرستند
تا لب اروند رفتیم
هر لشکری در نهری اسکله داشت
نام نهر لشکر انصارالحسین قاسمیه بود
ناگهان یک قایق از سمت اروند به نهر قاسمیه آمد
کف قایق پر بود از شهید
روی همه آنها پیکر غرق خون معاونم نقی قویدست قرار از کفم ربود
دور و بر او ۱۲ شهید افتاده بودند
نقی قویدست را به عنوان بلدچی گردان فرستاده بودند
این قایق اولین گروه از شهدای ما در فاو بود
آنجا کنار اسکله از بچههایی که کار تخلیه شهدا را میکردند ماژیکی گرفتم
روی پیراهن خونی نوشتم: "شهید نقی قویدست از واحد اطلاعات عملیات لشکر انصارالحسین"
پیکر او را کنار نخلی گذاشتم
همان جا یاد شناسایی در سومار افتادم و آن شب با او و علی محمدی و قربانی
حالا هر سه نفرشان شهید شده بودند
آخرین شهید را از داخل قایق روی زمین گذاشتیم
حاج مهدی کیانی فرمانده لشکر رسید
به علیآقا تأکید کرد هر ۳ جاده فاو البحار بصره و امالقصر را در حد امکان شناسایی کنید
۶ نفر سوار قایق شدیم
از همان لبه اروند، بمبها به استقبالمان آمدند تا به فاو رسیدیم
علی آقا گفت از جاده فاو بصره شروع میکنیم
از شهر فاو کمی به سمت جاده آسفالت بصره پیچیدیم
سر پیچ به قرارگاه عراقیها رسیدیم که تازه سقوط کرده بود
هنوز بیسیمهای عراقیها روشن بود و خشخش میکرد و جنازههای فرماندهان و نیروهای آنها کف قرارگاه را پر کرده بود
از قرارگاه عراقیها به سمت جلو و محل درگیری رفتیم
چپ و راست جاده فاو بصره پر بود از خودروهای سوخته و انبوه جنازهها
شکل ظاهری صحنه نبرد نشان میداد که بسیاری از عراقیها حتی فرصت پیاده شدن از اتوبوس را پیدا نکرده بودند
چند اتوبوس با آدمهایش در حال سوختن بود
نیروهای گارد ریاست جمهوری عراق بودند که برای بازپس گیری فاو در جاده بصره به کمین نیروهای لشکرهای ۲۵ کربلا و ۱۴ امام حسین افتاده بودند
مصیب اسلحه جدیدی را نشان داد که تا آن زمان ندیده بودیم
نارنج نارنجک اندازی به نام پلامین
علیآقا گفت برگردید سلاحهای سالم را پیدا کنید
طی چند دقیقه چندین قبضه آرپیجی و دهها دستگاه بیسیم دستی را یک جا دپو کردیم
سلاح ها را داخل چاله ریختیم و رویش را پوشاندیم
علیآقا علامتی روی کپه خاک گذاشت و گفت به وقتش میآیم و میبریمشان
از کنار جنازهها به محل جلوی درگیری رفتیم
حسین خرازی فرمانده لشکر امام حسین هم آنجا بود
منتظر بودیم علیآقا خودی نشان بدهد و با او صحبت کند که گفت: "بچهها تانکها دارند میآیند! بروید کمک بسیجیها"
ساعت ۲ بعد از ظهر بود
در پناه یک خاکریز کوتاه و کوچک که راننده لودری زیر آتش عراقیها زده بود جمع شدیم
آنقدر جنگ مغلوبه بود که کسی از ما نمیپرسید؛ شما که هستید!؟ اینجا چه میکنید!؟
از کنار چند شهید و مجروح تیربار و آرپیجی برداشتیم
من هم یک خمپاره ۶۰ عراقی با مهمات پیدا کردم
با بچههای لشکر امام حسین مقابل تانکها ایستادیم
تانکها چپ و راست جاده و دشت پرا کنده بودند
اما جرئت نمیکردند خاکریز کوچک ما را دور بزنند عقب که رفتند، علیآقا گفت: "برگردیم!"
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛
https://eitaa.com/salonemotalee/791
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee