🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#مسلمانان_صهیونیست
کار ویژه «شبکه نفوذ»
برای ایجاد تصویری «#دروغگو»
از ایرانوایرانی
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14787
◀️ مقاله سوم؛ ژانر وسترن در خدمت دروغگویی نظام لیبرالیسم ۳.
اگرچه تصویرسازی و قاب گرفتن از «بیابانهای خالی از سکنه» و وسیع آمریکا در کنار «اسب» و «ششلول» و «ششلولبند» و… را میتوان بهعنوان عناصر مشترک و هویّتبخش «ژانر وسترن» تلقّی نمود؛
اما واقعیت آن است که الگوی روایی این ژانر با تصویرسازی از جدال «خیر» (Good) در کالبد تصویرسازی شده و قالب «قهرمان اصلی» یعنی «پروتاگونیست» (Protagonist) و «شر» (Evil) در صورت ظاهری و قالب «ضد قهرمان» یعنی «آنتاگونیست» (Antagonist) معنی و مفهوم مییابد.
از این جهت است که حضور تعیینکنندهی «کلانتر» بهعنوان یکی از عناصر قطعی و ضروری «ژانر وسترن» موجب گردید تا «افکار عمومی» بهنحوی ویژه مهندسی شوند و پروژهی باورمند ساختن جامعه به پذیرش «دیسیپلین» و تن دادن به قوانین سفت و سخت بشری و در عین حال نفی «قوانین الهی» و «مقررات شرعی» آن هم با ادعای نقض «آزادی» آنچنان به فرجام موفقیتآمیز خود برسد که عملاً هیچ خدشهای در وجاهت ادعایی «تفکر لیبرالیسم» وارد نشود؛
و حتی تا به امروز نیز بر «آزادی مطلق» بهعنوان یکی از نمادهای «آرمانشهر غرب» در جهان تاکید شود.
البته ظهور پدیدهی «سینمای ناطق» (Sound film) در دهه ۱۹۲۰ میلادی
و شیوع فرایند تجاریسازی
و غلبهی فیلمهای صدادار در میانههای این دهه سبب رکود «ژانر وسترن» شد؛
پدیدهای که با سرمایهگذاری ویژهی یهودیان و در ابتدا با تولید آثاری با محتوای کاملاً تبلیغاتی برای جامعهی یهودیان آمریکا و در قالب فیلم سینمایی «خواننده جاز» (The Jazz Singer) در سال ۱۹۲۷ میلادی در «صنعت سینمای آمریکا» ظهور یافت
و در ادامه بهخوبی توانستند با جذب طیف گستردهای از مخاطبان، اقدام به تصویرسازی از «رویای آمریکایی» (American Dream) نماید و مفاهیم «سبک زندگی آمریکایی» (American Way of Life) را به عمق جان مخاطبان خود حقنه سازد.
با این همه نیاز مبرم «نظام لیبرالیسم» برای استفادهی هوشمندانه از ظرفیتهای «رسانه» و خلوص ویژهی «گونهی سینمایی وسترن» و اتکای استثنایی آن به «فرهنگ عامه» (Popular Culture) موجب شد تا به سرعت این «فُرم سینمایی» در «سینمای ناطق» مورد جایابی واقع شود
و با حضور اسطورههایی همچون «جان مارتین فینی» (John Martin Feeney) معروف به «جان فورد» (John Ford) جایگاه خود را تا به امروز در «صنعت سینمای آمریکا» تثبیت نماید.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14905
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🏴🌹🇮🇷🌹🏴
#سلام_امام_زمانم
السَّلاَمُ عَلَیْکَ أَیُّهَا اَلْإِمَامُ اَلْوَحیدُ و القَائِمُ الرَّشیدُ …
سلام بر تو ای یگانه روزگار و ای تنهاترینِ عالم؛ سلام بر تو و بر روزی که برای هدایت و محبّت قیام خواهی کرد! ...
صورتش خیس اشک بود؛
مژدهای شنیده بود که قلبش را آرام میکرد.
دیگر ترسی نداشت از اینکه خود به ملاقات مرگ رود یا مرگ او را در آغوش گیرد.
دقایقی قبل؛
رسول خدا صلیاللهعلیهوآله،
با او از رجعت گفته بود
و از بازگشت مومنان در زمانه ظهور.
آن روز سلمان محمّدی از پیامبر شنید که:
«آخرین جانشین من، مهدی است.
همان که زمانه ظهورش را درک خواهید کرد؛
تو، و هر که مثل تو باشد.
و هر که با معرفتی راستین، او را پیروی کند».
اشک شوق سلمان روی گونه میغلطید؛
وقتی که رسول خدا صلیاللهعلیهوآله فرمود:
«باز میگردیم
یکجا گرد هم میآییم.
من،
علی،
فاطمه،
حسن،
حسین؛
نُه امامی که از نسل حسیناند،
و هر مظلومی که؛
در مسیر اهلبیت علیهمالسلام باشد.
آنگاه برای انتقام از ظالمان صف خواهند کشید،
لشگر مومنان حقیقی،
در برابر لشگر ابلیس و کافران.»
دلایل الامامه، ص۴۴۹
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
3759683_AUD.m4a
5.31M
🤲 #دعای_عهد ۸.
از حضرت امام صادق علیهالسلام:
هركس چهل صباح این عهد را بخواند از یاوران قائم ما باشد؛
و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد او را از گور بیرون آورند و در خدمت آن حضرت باشد؛
و حق تعالی به هركلمه از حسنه او را كرامت فرماید و هزار گناه از او محو كند.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#تقویم_امروز
امروز؛ پنجشنبه
☀️ ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
☪ ۲۸ صفر ۱۴۴۵
✝ ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۳
منسوب به امام مظلوم در حصر #امام_حسنعسکری صلواتاللهعلیه
📆 روزشمار:
🏴 ۲ روز تا شهادت ثامن الحجج علیبنموسی الرضا علیهماالسلام
🇮🇷 ۸ روز تا سالگرد حمله ارتش بعث صدام به ایران اسلامی (۱۳۵۹ ش) - آغاز هفته دفاع مقدس
🏴 ۱۰ روز تا شهادت امام حسن عسکری علیهالسلام
💐 ۱۱ روز تا "غدیر ثانی"؛ سالگرد اولین روز امامت حضرت ولیعصر عجلاللهتعالیفرجه
💐 ۱۴ روز تا میلاد پیامبر رحمت محمد مصطفی صلیاللهعلیهوآله بروایت اهل تسنن و آغاز هفته وحدت
💐 ۱۹ روز تا میلاد پیامبر عزیز اسلام حضرت محمد مصطفی صلیاللهعلیهوآله و امام ششم مومنین جهان حضرت امام جعفر صادق علیهالسلام
•┈┈••✾•🌸مناسبتهای امروز🌸•✾••┈┈•
📆 مناسبتهای شمسی
📆 مناسبتهای قمری
🏴 شهادت پیامبر اعظم محمد مصطفی صلیاللهعلیهوآله
🏴 شهادت سبط اکبر امام حسن مجتبی صلواتالله علیه
🏴 ماجرای شوم سقیفه و غصب خلافت امام علی علیهالسلام پس از سالها دسیسه و توطئه
📆 مناسبتهای میلادی
🔹مرگ #آرتور_ولزلی سیاستمدار بریتانیایی، از خاندان زرسالار ولزلی و همپیمان روچیلدها (١٨۵٢م/۱۲۳۱ش)
🖊 بیشتر بدانیم؛
👈 #نفوذ_در_سازمان_حکومتی_اسلام
https://eitaa.com/salonemotalee/5774
👈 #سقیفه_بنیاسرائیل
https://eitaa.com/salonemotalee/3579
👈 ادله شهادت پیامبر صلیاللهعلیهوآله
https://eitaa.com/salonemotalee/14896
👈 #بازخوانی_پرونده_یک_ترور_بیولوژیک
https://eitaa.com/salonemotalee/3493
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🌹🇮🇷🌹🏴
#جهت
#مراقبت_چندبرابری!
📹 هشدار رهبر انقلاب به مردم و مسئولان کشورها برای مراقبت چندبرابری در پی تحولات بزرگ دنیا در جریان سخنرانی در دیدار مردم سیستانوبلوچستان و خراسان جنوبی
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🌹🇮🇷🌹🏴
#حدیث_زندگی
زهد در دنیا نباید از حدود سیره پیامبر صلّیاللهعلیهوآله خارج شود
شرح حدیث توسط حضرت آیتالله خامنهای
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🏴🌹🇮🇷🌹🏴
#عزت_واقعی
اگر عزت واقعی میخواهیم
باید در راه پیامبر قدم بگذاریم
تبرک جستن مردم از آب وضوی پیامبر و اعتراف ابوسفیان به عزت واقعی ایشان
رهبرانقلاب:
پیامبر اعظم صلیاللهعلیهوآله ده سال حکومت کرد؛
اما اگر بخواهیم عملی را که در این ده سال انجام گرفته، به یک مجموعه پُرکار بدهیم تا آن را انجام دهند، در طی صد سال هم نمیتوانند آن همه کار و تلاش و خدمت را انجام دهند!
اگر ما کارهای امروزمان را با آنچه که #پیغمبر انجام داد، مقایسه کنیم، آنگاه میفهمیم که پیغمبر چه کرده است.
اداره آن حکومت و ایجاد آن جامعه و ایجاد آن الگو، یکی از معجزات پیغمبر است.
آن مردمی که ده سال با او زندگی کردند، روزبهروز محبت پیغمبر و اعتقاد به او در دلهایشان عمیقتر شد.
وقتی در فتح مکه، ابوسفیان مخفیانه و با حمایت عبّاس - عموی پیغمبر - به اردوگاه آن حضرت آمد تا امان بگیرد، صبح دید که پیغمبر وضو میگیرد و مردم اطراف آن حضرت جمع شدهاند تا قطرات آبی را که از صورت و دست ایشان میچکد، از یکدیگر بربایند!
گفت:
من کسری و قیصر - این پادشاهان بزرگ و مقتدر دنیا - را دیدهام؛ اما چنین عزّتی را در آنها ندیدهام.
آری؛ عزّت معنوی، عزّت واقعی است؛
«وللَّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین»؛ مؤمنین هم اگر آن راه را بروند، عزّت دارند.
۸۰/۲/۲۸
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🌤 #مهدویت
#مهدویت_در_کلام_معصومین
در همین موضوع مهدویت و قضایای مربوط به امام زمان؛
مسئله انتظار،
مسئله طول عمر،
مسئله دوران حکومت،
مسئله وظایفی که منتظرین دارند
و مسائل گوناگونی که وجود دارد؛
بهترین مرجع عبارت است از حدیث و آنچه از خود ائمه علیهمالسلام نقل شده که جای تردیدی را باقی نمیگذارد
آیتالله امام خامنهای
🍃 🌸🇮🇷 🌸🍃
#مهدویت
در کلام معصومین علیهمالسلام
#امام_مهدی_در_روایات_پیامبر علیهماالسلام
https://eitaa.com/salonemotalee/14872
#حضرت_مهدی_در_آیینه_کلام_امام_علی
https://eitaa.com/salonemotalee/12852
#ویژگیهای_قیام_قائم_دربیان_امام_حسنمجتبی علیهماالسلام
https://eitaa.com/salonemotalee/14231
بیانات امام حسین علیهالسلام درباره مهدویت و ظهور
https://eitaa.com/salonemotalee/14682
#مهدویت_در_کلام_امام_سجاد علیهماالسلام
https://eitaa.com/salonemotalee/13831
#مهدویت در روایات #امام_باقر علیهالسلام
https://eitaa.com/salonemotalee/12511
#حضرت_مهدی_از_دیدگاه_امام_کاظم علیهماالسلام؛
https://eitaa.com/salonemotalee/12936
#مهدویت در روایات #امام_جواد علیهالسلام
https://eitaa.com/salonemotalee/12283
#مهدویت_در_سیره_امام_هادی علیهالسلام
https://eitaa.com/salonemotalee/12774
🔗 ادامه دارد ...
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#مهدویت
#مهدویت_در_کلام_معصومین
#امام_مهدی_در_روایات_پیامبر علیهماالسلام
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14872
◀️ قسمت دوم
🔶🔸حضرت مهدى برگزیده خداست.
على بن هلال از پدرش روایت نموده كه گفت در مرض پیامبر صلیاللهعلیهوآله ،حضورش شرفیاب شدم؛
دیدم فاطمه علیهاالسلام در بالین پدرش نشسته و اشك مىریزد
چون صداى گریهاش بلند شد، پیامبر سر برداشت و فرمود:
فاطمه جان! چرا گریه مىكنی؟
عرض كرد:
مىترسم بعد از شما احترام ما از دست برود؟
فرمود:
عزیزم! مگر نمىدانى كه خداوند به اهل زمین نگاه كرد و پدرت را از میان آنان برگزید، سپس نظر كرد و شوهرت را انتخاب كرد و به من وحى فرمود كه تو را به او تزویج كنم؟
دخترم! ما اهل بیتى هستیم كه خداوند عزوجل هفت فضیلت به ما عطا فرموده كه به هیچكس قبل و بعد ازما عطا نفرموده است و آن این كه:
من خاتم پیامبران نزد خدا و بهترین آنها و محبوبترین بندگان مىباشم و با این امتیازات پدر تو مىباشم،
جانشین من بهترین جانشینان پیغمبران و محبوبترین آنها نزد خداست و او شوهر تو است
شهید ما بهترین شهداء و محبوبترین آنان نزد خداوند است و او حمزه بن عبدالمطلب عموى پدر و شوهرت مىباشد،
جعفر بن ابیطالب كه با دو بال در بهشت با فرشتگان پرواز مىكند پسر عموى پدرت و برادر شوهرت از ما است،
دو سبط این امت كه حسن و حسین دو فرزند تو و دو آقاى اهل بهشت مىباشند از ماست،
و به خدا قسم كه پدرشان افضل از آنهاست.
یا فاطمة!
و الذى بعثنى بالحق ان منهما مهدى هذه الامة
اذا صارت الدنیا هرجاً و مرجاًًً و تظاهرت الفتن و انقطعت السبل و اغار بعضهم على بعض فلا كبیر یرحم صغیراً و لا صغیر یوقر كبیراً؛
فیبعث الله عند ذلك منهما من یفتح حصون الضالة و قلوباً غلفاً یوم بالدین فى آخر الزمان كما قمت به فى آخر الزمان و یملاء الارض عدلاً كما ملئت جوراً .
اى فاطمه!
به خداوندى كه مرا به راستى برانگیخته، مهدى این امت نیز از ایشان مىباشد،
موقعى كه دنیا هرجومرج شود و آشوبها پدید آید و راهها مسدود گردد و اموال یكدیگر را به غارت برند، نه بزرگتر به كوچكتر رحم كند و نه كوچكتر احترام بزرگتر را نگاه دارد؛
خداوند كسى را برانگیزد كه قلعههاى ضلالت و دلهاى قفل زده را بگشاید
و اساس دین را در آخرالزمان استوار سازد،
چنان كه من در آخرالزمان پایدار گردم و زمین را پراز عدل نماید چنان كه از ظلم پر شده باشد.
🔶🔸حضرت مهدى، حسینى است
در آن كتاب از حذیفة بن یمان روایت میكند كه گفت پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله خطبهاى ایراد فرمود و آنچه مىباید اتفاق بیفتد به ما اطلاع داد.
سپس فرمود:
لولم یبق من الدنیا الا یوم واحد لَطَوَّلَ الله عزوجل ذلك الیوم حتى یبعث رجلاً من ولدى اسمه اسمى.
اگر از عمر دنیا جز یك روز بیشتر نمانده باشد، خداوند آن روز را چندان دراز گرداند تا مردى از اولاد من برانگیزد كه همنام من باشد.
سلمان برخاست و عرض كرد:
اى رسول خدا از كدام فرزند شما خواهد بود؟ فرمود:
از این فرزندم و دست روى شانه حسین گذاشت.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14925
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
شهادت النبی.pdf
251.1K
📚 اَدلّهٔ شهادت پیامبر (ص)
✍️ مؤلف: عمیدرضا اکبری
🌹 علّت شهادت رسولالله (ص)
📖 روایات، در اصلِ مسمومیّت و شهادت حضرت رسولالله (ص) اتفاق دارند، ولی در مصداقِ ماجرایِ آن اختلاف است:
1️⃣ سمّ زنِ یهودیه
2️⃣ سمّ دخترانِ سرانِ سقیفه
💎 هردو دسته از اخبار فوق، در این مقاله بررسی شدهاند.
💥 به نظر ما احتمالی که در اواخر یادداشت، از قول علامه مجلسی (ره) در بحارالانوار ذکر شده احتمال خوبی است که:
👈 يحتمل أن يكون كلا السمين دخيلين في شهادته صلیاللهعلیهوآله.
👈 احتمال دارد که هر دو سمّ در شهادت حضرت (ص) دخالت داشته باشند.
📚 آدرس کلام علامه مجلسی:
https://lib.eshia.ir/71860/22/516#:~:text=%D9%8A%D8%AD%D8%AA%D9%85%D9%84%20%D8%A3%D9%86%20%D9%8A%D9%83%D9%88%D9%86%20%D9%83%D9%84%D8%A7%20%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%85%D9%8A%D9%86%20%D8%AF%D8%AE%D9%8A%D9%84%D9%8A%D9%86%20%D9%81%D9%8A%20%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA%D9%87
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🏴🌹🇮🇷🌹🏴
#فتنههای_یهود
اثبات شهادت پیامبر اسلام در کلام امیرالمؤمنین
✳️ ابتدا به این عبارت از کتاب شریف نهجالبلاغه توجه بفرمایید:
قال امیرالمؤمنین علیهالسلام:
وَ لَقَدْ قُبِضَ رَسُولُ اَللَّهِ صلیاللهعلیهوآله وَ إِنَّ رَأْسَهُ لَعَلَی صَدْرِی
وَ لَقَدْ سَالَتْ نَفْسُهُ فِی کفِّی فَأَمْرَرْتُهَا فِی وَجْهِی
وَ لَقَدْ وَلَّیتُ غُسْلَهُ صَلَّی اَللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ وَ اَلْمَلاَئِکةُ أَعْوَانِی
فَضَجَّتِ اَلدَّارُ وَ اَلْأَفْنِیةُ
مَلاَءٌ یهْبِطُ وَ مَلاَءٌ یعْرُجُ
وَ مَا فَارَقَتْ سَمْعِی هَیمَنَةً مِنْهُمْ یصَلُّونَ عَلَیهِ
حَتَّی وَارَینَاهُ فِی ضَرِیحِهِ
رسول خدا صلیاللهعلیهوآله در حالى که سرش بر سینهام قرار داشت، قبض روح شد،
نفْس!!! او در دستم روان گشت
سپس آن را به چهره کشیدم
من عهدهدار غسل او بودم، در حالى که فرشتگان مرا یارى مىکردند
در و دیوار و صحن خانه، به ضجّه درآمده بودند.
گروهى [از فرشتگان] به زمین مىآمدند و گروهى به آسمان مىرفتند و گوش من از صداى آنان که آهسته بر آن حضرت نماز مىخواندند، خالى نمىشد!
تا زمانى که او را در قبر به خاک سپردیم.
این عبارت در کتاب نهجالبلاغه سیّد رضی، خطبه ۱۹۷ بخش دوم آن آمده است.
اما شاهد کلام جهت اثبات "شهادت پیامبر اکرم" (ص) از این کلام مولا علی (ع):
به این بخش از متن بالا توجه کنید:
«وَ لَقَدْ سَالَتْ نَفْسُهُ فِی کفِّی فَأَمْرَرْتُهَا فِی وَجْهِی»
ترجمه ابتدایی:
جان پیامبر در دست من ریخت و من آنرا به صورتم مالیدم!!!
آیا این معنی میتواند صحیح باشد؟!
🔗 ادامه دارد ...
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🏴🌹🇮🇷🌹🏴
#فتنههای_یهود
اثبات شهادت پیامبر اسلام در کلام امیرالمؤمنین
◀️ قسمت دوم
اما «نفس» علاوه بر «روح»، به معنی «خون» نیز هست. در فرهنگ لغت میخوانیم:
* نَفس (اسم):
* الجمع : أَنْفُسٌ ، و نُفوسٌ
* النَّفْسُ : الرُّوحُ
* خرجت نفسُه ، و جاد بنَفْسِه : مات
* النَّفْسُ : الدَّمُ
* «وأَما النَّفْس: الدم فشاهده قول السموأَل:
تَسِیلُ علی حَدِّ الظُّبَّاتِ نُفُوسُنَا
و لَیسَتْ عَلی غَیرِ الظُّبَاتِ تَسِیلُ
و إِنما سمّی الدّم نَفْساً لأَن النَّفْس تخرج بخروجه»
پس ترجمهی صحیح این است که:
«از دهان مبارک حضرت پیامبر صلیاللهعلیهوآله مقداری خون خارج شد و امیرالمؤمنین علیهالسلام نیز آن خون مقدس را به صورت مبارکشان کشیدند.»
اما از کسانی که به این معنا توجه کردهاند، میتوان افراد زیر را نام برد:
- ابن میثم بحرانی
شارح متقدم قرن ۶ هجری بهنام «ابن میثم بحرانی» در زیر عبارت گفته شده از خطبه ۱۹۷ چنین مینویسد:
«ثمّ سیلان نفسه فی کفه و إمرارها علی وجهه، و أراد بنفسه دمه یقال: إن رسول الله قاء وقت موته دماً یسیراً و أن علیاً مسح بذلک الدم وجهه»
ترجمهی مختصر:
منظور از قول امیرالمؤمنین (ع) این است که هنگام موت رسول خدا (ص) مقداری خون از دهان آن حضرت بیرون آمد و امیرالمؤمنین (ع) آن را به صورتشان کشیدند.
- میرزا حبیبالله خوئی
جناب مرحوم «میرزا حبیبالله خوئی» نیز در کتاب «منهاج البراعة فی شرح نهجالبلاغة» چنین مطلبی را با اشارهای از شرح ابن میثم بحرانی و ابنابیالحدید در ذیل خطبه مذکور میآورند:
«الرابعة ما أشار إلیه بقوله «و لقد سالت نفسه فی کفّی فأمررتها علی وجهی»
قال الشارح البحرانی:
أراد بنفسه دمه یقال: إنّ رسول الله صلیاللهعلیهوآله قاء وقت موته دما یسیرا و إنّ علیا علیه السّلام مسح بذلک الدّم وجهه، و لا ینافی ذلک نجاسة الدّم لجواز أن یخصّص دم الرّسول کما روی أن أباطیبة الحجام شرب دمه صلّیاللهعلیهوآله حین حجمه فقال صلّی الله علیه و آله و سلّم إذا لا ینجع بطنک،
انتهی کلامه، مثله الشارح المعتزلی.»
ترجمهی مختصر:
معنی جمله:
«و لقد سالت نفسه فی کفی فامررتها علی وجهی» این است که مراد از نفس در اینجا خون است. (اشاره به مسمومیّت ایشان و اینکه طبیعی است از دهان فرد مسموم خون خارج شود همانطور که در لحظات شهادت امام حسن علیهالسلام چنین اتفاقی رخ داد.)
- محمد جواد مغنیه
از دیگران شارحان نهجالبلاغه که بدین مطلب اشاره کرده است، مرحوم «محمد جواد مغنیه» میباشد.
ایشان در کتاب «فی ظلال نهجالبلاغة» که به شرح این کتاب میپردازد، در ذیل این خطبه تصریح میکند که معنی «نفسه» در اینجا به معنای «خون» پیامبر (ص) است:
«و لقد سالت نفسه فی کفی، فأمررتها علی وجهی. المراد بنفسه دمه صلیاللهعلیهوآله »
ترجمه:
در قول امیرالمؤمنین (ع)، مراد از نفس، خون رسول خدا صلیاللهعلیهوآله است.»
- سید عباس علی الموسوی
سید عباس علی الموسوی نیز در کتاب شرح نهجالبلاغه خود صراحتاً مینویسد:
«أراد بقوله سالت نفسه فی کفی أن رسول الله قاء وقت موته دماً یسیراً و أن علیاً تلقاه بیده مسح به وجهه.»
ترجمه:
قول امیرالمؤمنین (ع) یعنی: از دهان رسول خدا (ص) مقداری خون بیرون آمد و امیرالمؤمنین (ع) آن را به صورتش کشید.
- آیتالله مکارم شیرازی
ایشان نیز در کتاب «پیام امیرالمؤمنین» که به شرح نهجالبلاغه میپردازد، در زیر این عبارت از خطبه ۱۹۷ این چنین مینویسد:
«نخست اینکه منظور از نفس خون است که در بسیاری از عبارات فقها و ادبا به این معنا آمده: «نفس سائله» در کتب فقهی بهمعنای خون جهنده است و در اشعار عرب نیز به این معنا استعمال شده است. و گفتهاند:
پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله در آخرین ساعت عمر، مقداری خون از حلق مبارکش بیرون آمد و از دهان بیرون ریخت و طبق این خطبه آن خون در کف دست مبارک علی علیهالسلام قرار گرفت و آن حضرت بهعنوان تبرّک بر صورت خود مالید.»
ابن ابیالحدید
در پایانِ کلام، عبارت «ابن ابیالحدید» سنّی را نیز جهت اختتام میآوریم. او نیز در شرح خود بر نهجالبلاغه در توضیح خطبه ۱۹۷ همین مطلب را تصریح و بیان میکند:
«ثم ذکر (علیهالسلام) فقال لقد قبض و إن رأسه لعلی صدری و لقد سالت نفسه فی کفی فأمررتها علی وجهی یقال إن رسول الله (صلیاللهعلیهوآله) قاء دما یسیرا وقت موته و إن علیا (علیهالسلام) مسح بذلک الدم وجهه.»
ترجمه: قول امیرالمؤمنین (ع) یعنی از دهان رسول خدا (ص) در هنگام فوت مقداری خون بیرون آمد و علی (ع) این خون را به صورتش کشید.
حال با این مطالب گفته شده سؤالی که در ذهن باقی میماند آن است که به چه سببی بوده که پیامبر خدا در ساعت آخر عمر شریف، از دهان مبارکشان خون جاری شده است؟ کسانی که معتقدند پیامبر به مرگ طبیعی از دنیا رفتهاند، چه جوابی برای این سؤال و سؤالات دیگر دارند؟!
والحمدلله
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🌹🇮🇷🌹🏴
#اربعین
نظر جالب "#الکساندر_دوگین" مشاور عالی پوتین درباره "اربعین"
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#یهود_و_کابالا
#شناخت_باطن_کابالیستی_غرب
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14873
◀️ قسمت سوم
🔶🔸آیین تلما
کراولی مدعی است که در قاهره (احتمالاً در اهرام مصر) توسط موجودی نادیدنی بهنام «آیواس»، به او وحی شد و نتیجهی ارتباط او با این جن شریر، «کتاب قانون» و مکتب شیطانی «تلما» (Thelema) شد.
البته بعداً او ادعا کرد که آیواس نیز میتواند به جسم درآید و همچون ما انسانها صحبت کند.
کراولی در این مکتب بسیار تحت تأثیر تعالیم کابالایی است. حال سؤال اینجاست که آیا شیطان این تعالیم را به او آموخته است، که یعنی کابالا هم منشأ شیطانی دارد، یا سنخیت مطالب کابالایی با مکاتب شیطانی زیاد است که ردّ پای آن دائماً در فِرَق نهانروشِ شیطانگرا، پیدا میشود؟
کراولی مدعی است دانش آیواس از کابالا، از دانستههای خودش بیشتر بوده است. با اینکه او خود یک کابالیست بود. این مسأله میتواند نشانگر شیطانیبودن آیین کابالا باشد.
🔶🔸جادو در آیین شیطانی تلما
کراولی «جادو» را چنین تعریف میکند: «علم و هنرِ ایجاد تغییر برای منطبق شدن با اراده». اما «اراده» در اینجا به چه معناست؟ اراده در این متن به معنای ارادهی الهی نیست. از طرفی کراولی صراحتاً شعار خود را «هر چه خواهی، انجام بده»، قرار داده است. قانون اصلی «تلما» این است: «هر کاری که میخواهی بکن، این تمام قانون است». (۱۳)
«اراده» در اینجا به معنای «آزاد کردن تمام خواستههای شخص» و «پیروی از هوا و هوس» است. یعنی هیچ حدّ و مرزی را برای خودت قرار نده و هر آنچه را که میخواهی، انجام بده تا به هدف زندگیات برسی! یعنی همان مسألهای که در بحث «دین نوین جهانی»، هدف ترویج «پلورالیزم» را رسیدن به «هواپرستی» عنوان کردیم (۱۴)، آیین «تلما» هم دقیقاً بهدنبال حاکمیت «نفس انسانی» بر جهان است و جادو را با همین هدف دنبال میکند.
در پرتو همین نظام فکری مغشوش و شیطانی، کراولی در آیین خود، انواع «اعمال جنسی» را جزو مراسم جادویی میشمرد. تا جاییکه در کنار زنا، استمنا و همجنسبازی در مراتب بالای فرقه اوتو پیشنهاد میشود.
در جادوی کراولی، شخص باید تلاش کند تا با فرشته محافظ مقدس خود (بخوانید شیاطین باستانی) مستقیماً مرتبط شود تا از خواستهی حقیقی آنان مطلع شود. اینجاست که معنای اراده، بیشتر رخ مینمایاند. همچنین استفاده از مواد مخدر در مراسم شیطانی توسط کراولی کراراً گزارش شده است. (۱۵)
در آیین شیطانی «تلما»، رسومات مختلفی وجود دارد. از جمله در یکی از این مراسم، گفته میشود: من به مار و شیر (مار و شیرِ خاص) ایمان دارم، رازِ رازها، به نام بافومت. کراولی در «کتاب جادو» بخش ۴ (Magick) میگوید:
شیطان وجود ندارد، شیطان در طول تاریخ به خدایان دیگری که افراد دوست نداشتهاند، اطلاق شده است. آن افعی، (اشاره به شیطان در کتاب مقدس که برای اغوای حضرت آدم به شکل مار میآید) شیطان، دشمن انسانها نیست. او کسی است که خوب و بد را میشناسد و از نسل انسانها، خدایان را ساخته است. او (شیطان) ندا سر میدهد که ای انسان، خود را بشناس! او شیطانِ «کتاب تحوت» است (تاروتی که کراولی اختراع کرد) که نماد او بافومت است. او زندگی و عشق است ، نام او عَین است، یعنی چشم!
در این متن، تصریح کراولی به دو نماد «چشم جهانبین» و «بافومت» (۱۶) بهعنوان تصاویری از شیطان، جالب توجه است. در حالیکه در مسیحیت نیز در کتاب مکاشفات، شیطان بهصورت شاخدار (۱۷) ترسیم شده است.
بر اساس دایرةالمعارف جادوگری، کراولی بعدها فهمید که آیواس، خدای قوم سومر بهنام شیطان بوده است که به او وحی کرده و کراولی و فرقهاش او را میپرستیدند. (۱۸)
برای شناخت ادامهی خط شیطانی کابالایی-ماسونی در تاریخ، به بررسی شخصیت جرالد گاردنر، جانشین کراولی پس از مرگ او و دین خود ساختهی ویکا، می پردازیم.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14926
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
"#نیمه_شبی_در_حله"
نوشته حجتالاسلام مظفر سالاری
بامضمونی درباره وظایف مسلمانان درزمان غیبت
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#نیمه_شبی_در_حله
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14875
◀️ قسمت بیستوهفتم
پشت سر امینه وارد شدم.
اتاق وسیع و دلپذیری بود و دو پنجره بزرگو محرابی شکل به سوی باغ داشت.
کف اتاق و سکوی گوشه آن، پوشیده از فرش بود.
جلوی پنجره پردههایی گرانبها آویخته شده بود.
امینه پردهها را کنار زد.
از کنار پنجرهها قسمتی از باغ و نیمی از شهر و رودخانه فرات و پلی که بر روی آن بود، دیده میشد.
او تعظیم کرد و رفت.
به طرف سکو رفتم.
روی سکو، کنار بالشها و زیراندازهایی از خز، ظرفهایی انباشته از انگور و انار و انبه چیده شده بود.
اتاق هیچ شباهتی به یک کارگاه نداشت.
حق با پدربزرگم بود.
قنواء و خانوادهاش نقشههایی برایم داشتند، و گرنه باید اتاقی کوچک در گوشهای در طبقه پایین در اختیارم میگذاشتند.
به نظر می رسید اتاقی که در آن ایستاده بودم برای پذیرایی از میهمانان مهم و نزدیکان حاکم مهیا شده است.
ساعتی گذشت.
گاهی کنار پنجره میایستادم و گاهی لبه سکو مینشستم.
یکی-دو بار تصمیم گرفتم از اتاق بیرون بروم و از امینه یا شخص دیگری بپرسم که کی و چگونه باید کارم را شروع کنم.
چند خنجر و شمشیر و سپر مرصع(جواهرکاری شده) به دیوار آویزان بود.
یکی از خنجرها را برداشتم و مانند بزرگان، آن را از شال حریری که به کمر بسته بودم گذراندم.
جلوی آینهای سنگی که درون طاقچهای در دل دیوار، کار گذاشته شده بود ایستادم و خودم را با آن خنجر تماشا کردم.
خنجر را از غلافش بیرون کشیدم.
تیغهای ظریف و درخشان داشت و نگینهای روی دسته و غلافش خیلی خوب کار گذاشته شده بود.
خنجر را در هوا چرخاندم و حوالهی دشمنی فرضی کردم.
این کار را باز تکرار کردم با این تصور که زندانی هستم و میخواهم فرار کنم به پشت در رفتم و با حرکتی ناگهانی آن را باز کردم.
از آنچه در مقابلم دیدم خشکم زد …
... پسری سیاهپوست روبهرویم ایستاده بود و صندوقچهای چوبی در دست داشت.
با صدایی نازک، از ترس، فریادی کشید و به عقب جست.
امینه نیز همراه او بود.
امینه هم برای چند لحظه وحشت کرده بود.
خجالت زده راه را برای ورود آنها باز کردم.
با دستپاچگی غلاف را بیرون کشیدم.
خنجر را در آن فرو بردم و روی دیوار، سر جایش قرار دادم:
- مرا ببخشید. حوصلهام سررفته بود، برای همین…
امینه گفت:
شما هرگز نباید از یک خدمتکار و یا یک بردهی سیاه معذرتخواهی کنید.
پسر سیاه پوست که دستاری از حریر ارغوانی به دور سرش پیچیده بود، تعظیم کرد و سرش را پایین انداخت.
- جوهر کرولال است. او در کارها به شما کمک خواهد کرد.
گفتم:
نمیدانم یک برده کرولال به چه درد من میخورد.
این اتاق نیز برای کاری که من باید انجام دهم، بیش از اندازه مجلل و بزرگ است.
فکر میکردم اینجا وسایل لازم وجود داشته باشد؛ اما هیچ چیز وجود ندارد. شاید محل کار من جای دیگری است.
امینه به جوهر اشاره کرد که صندوقچه را روی یکی از طاقچهها بگذارد.
جوهر پس از این کار، در انتظار دستور بعدی، همان جا ایستاد.
امینه با اشاره از جوهر خواست تا در صندوقچه را باز کند.
او این کار را کرد.
صندوقچه پر از زینتآلات و جواهرات گرانبها بود.
امینه گفت:
این یکی از چند صندوقچهای است که برای کار به شما سپرده خواهد شد. آنچه درون آن است با مشخصات کامل ثبت شده است. این صندوقچه برای بانویم قنواء است. امروز جواهرات این صندوقچه را بررسی کنید و ببینید کدام یک به تعمیر یا صیقل احتیاج دارند. فردا وقتی به اینجا بیایید، خواهید دید که آنچه را احتیاج دارید در دسترستان قرار دارد.
امینه باز تعظیم کرد و بیرون رفت.
از اینکه آن بیچاره ها باید روزی صد بار تعظیم میکردند خندهام گرفت.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14928
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از #عرفان_تلما تا #شیطانپرستی و #هالیوود
(استاد رائفیپور)
✳️ قسمت سوم
شهید آوینی:
سر سپردن به فرهنگ غرب، قبول ولایت شیطان است؛ چون فرهنگ غرب در نهان با نفس شیطانی ارتباط دارد ...
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#مسلمانان_صهیونیست
کار ویژه «شبکه نفوذ»
برای ایجاد تصویری «#دروغگو»
از ایران و ایرانی
◀️ مقاله اول؛
اهمیت کلیدواژه دروغ در جنگنرم https://eitaa.com/salonemotalee/14395
◀️ مقاله دوم؛
فریبکاری در ظاهرسازی از «صداقت» انسان غربی؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14605
◀️ مقاله سوم؛
ژانر وسترن در خدمت دروغگویی نظام لیبرالیسم
https://eitaa.com/salonemotalee/14742
🔗ادامه دارد ...
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#مسلمانان_صهیونیست
کار ویژه «شبکه نفوذ»
برای ایجاد تصویری «#دروغگو»
از ایرانوایرانی
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14879
◀️ مقاله چهارم؛ «تولد یک ملت» و «جان فورد»؛ کشف ظرفیت سینما در دروغگویی ۱.
🔹بیتردید از «جان مارتین فینی» (John Martin Feeney 1894–۱۹۷۳) میتوان بهعنوان یکی از چهرههای برجسته و شاخص هنری غرب نام برد که نقش بهسزایی را در پیشبرد «اهداف رسانهای نظام لیبرالیسم» ایفا نمود و به اسطورهای در «صنعت سینمای آمریکا» مبدل گردید؛
اسطورهای همچنان الهامبخش که برای نخستینبار در سنّ ۲۰سالگی به سینمای آمریکا قدم نهاد
و با نام هنری «جک فورد» (Jack Ford) فعالیت سینمایی خود را آغاز نمود
و به سرعت و با بازی افتخاری در فیلم سینمایی «تولد یک ملت» اعتبار یافت.
🔹فیلمی که بهخوبی معادلات قدرت و حضور در عرصهی سینما را به او نشان داده و او به درکی عمیق از ظرفیت عظیم رسانهای «هنر هفتم» برای «دروغگویی» و بالأخص «جعل تاریخ» رساند!
🔹«تولد یک ملت» (The Birth of a Nation) از جنجالیترین آثار سینمایی ساخته شده در آمریکا و سرزنشآمیزترین «فیلم نژادپرستانه» (Racism Film) در تاریخ سینمای «هالیوود» است.
این فیلم «صامت» در سال ۱۹۱۵ میلادی و به کارگردانی «دی. دبلیو. گریفیث» (David Wark Griffith) ساخته شد؛
🔹فیلمی تعیینکننده در «تاریخ سینما» که با مدت نمایش اولیه بیش از سهساعته خود بهعنوان یک اثر عظیم در سینمای آن دوران مطرح شد
و با مونتاژ دقیق و دکوپاژی پرتحرک و باشتاب، موفق شد تا به دوران استفاده از قوارهها و بهکارگیری شیوههای تیاتری در سینما پایان دهد
و مفهومی با عنوان «فُرم سینمایی» را با تکیه بر «پرفورمنس» (Performance) جدید پدید آورد و تحوّل سینمایی بزرگی را پایهگذاری نماید.
🔹فیلم سینمایی «تولد یک ملت» اگرچه نخستین اثر سینمایی بلند «دیوید گریفیث» محسوب میشود؛
اما باید توجه داشت که «گریفیث» به هیچ عنوان «کارگردانی فیلم اولی» محسوب نمیشود
او پس از ساختن حدود پانصد فیلم کوتاه و فعالیت مستمر سینمایی طیّ سالهای ۱۹۰۸ تا ۱۹۱۴ میلادی بود که اینچنین مورد اعتماد ویژه واقع میشود
و «مدیریت فرهنگی آمریکا» برای تولید این اثر سینمایی، تمامی امکانات تولید و پخش وابسته به کمپانیهای آن روز سینمای آمریکا را در اختیار ایشان میگذارد!
🔹«تولد یک ملت» غیر از سینمای آمریکا، یک فیلم شاخص و تأثیرگذار بر صنعت «سینمای جهان» محسوب میشود.
این فیلم برای نخستینبار تعیین کرد که «سینما» تنها ابزاری برای «سرگرمی» (Entertainment) نیست و نمیتوان آنرا صرفاً یک «هنر» و یا «صنعت» قلمداد نمود؛
بلکه علاوه بر دارا بودن تمامی این وجوه، بهعنوان یک «رسانه» (Media) بهشدت قدرتمند میتواند عمل کند.
🔹رسانهای که از زبان و بیانی مختص به خود برخوردار است و بهخوبی میتواند جای «کلمه» و «کلام» را برای تودههای مختلف اجتماعی بگیرد و برای مخاطبان عمومی و گسترده خود، نوعی از «باورسازی» (Believing) را بهواسطهی استفادهی همزمان از «نور» و «حرکت» و «موسیقی» رقم زند.
🔹اتفاقی که چند سال پس از تولید فیلم «تولد یک ملت» و با پایان عصر «فیلمهای صامت» توانست عنصر «صدا» (Sound) را هم به خدمت درآورد و با تلفیق «نور» و «صدا» و «حرکت» هر آنچه که میخواهد را به عمق جان مخاطبان خود حقنه نماید.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14931
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee