eitaa logo
سالن مطالعه
192 دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
2.4هزار ویدیو
981 فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
KayhanNews75979710412149515452158.pdf
9.55M
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 تمام صفحات امروز سه‌شنبه‌ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ 🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📖 @salonemotalee
🍃🌹 🇮🇷 🌹🍃 رحمه‌الله قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11836 ◀️ قسمت دوم 🔶🔸نکته‌ی بعد این است که؛ امام بزرگوار ما سه عمل عظیم و بزرگ و تاریخی انجام داد، سه تحوّل بزرگ به وجود آورد، 👈 یکی در سطح کشور ایران، 👈 یکی در سطح امّت اسلامی، 👈 و یکی در سطح جهان؛ 🔹این سه تحوّل، هیچ کدام سابقه ندارد، شاید انسان نتواند پیش‌بینی کند که شبیه این‌ها و نظیر این‌ها در آینده هم به وجود بیاید؛ این مخصوص امام بزرگوار بود. ✳️ امّا تحوّل در سطح کشور این بود که انقلاب اسلامی را در این کشور به وجود آورد؛ انقلاب را مردم انجام دادند امّا امام به وجود آورد. این انقلاب، یک ساخت سیاسی سلطنتی را در هم شکست و مردم‌سالاری را جایگزین آن کرد؛ این انقلاب، یک نظام دست‌نشانده و ذلیل در مقابل قدرت‌ها را از میدان خارج کرد و یک نظام مستقل و متّکی به عزّت ملّی را جایگزین آن کرد؛ این انقلاب، یک حکومت ضدّ اسلام را از میدان خارج کرد، به جای آن یک حکومت اسلامی پایه‌گذاری کرد و بنا نهاد؛ این انقلاب، استبداد را به آزادی، بی‌هویّتی روزافزون این ملّت را به هویّت ملّی و به اعتماد به نفْس تبدیل کرد؛ این انقلاب، یک ملّت چشم‌دوخته‌ی به دست اجانب را به نیروی «ما می‌توانیم» مجهّز کرد. 🔹اینها معجزه‌های این انقلاب عظیم و این تحوّل بزرگی است که امام بزرگوار در سطح کشور به وجود آورد. این «ما می‌توانیم» که گفتم، کلید حلّ همه‌ی مشکلات است. ما مشکلات داشته‌ایم و داریم و خواهیم داشت، امّا آن چیزی که می‌تواند این مشکلات را برطرف کند و مشکلات گذشته را برطرف کرده و در آینده هم علاج مشکلات ما است، همین روحیه‌ و نیروی «ما می‌توانیم» است که انقلاب امام بزرگوار در این کشور این روحیه را به وجود آورد. ✳️ امّا آنچه در سطح امّت اسلامی روی داد ــ تحوّل در سطح امّت ــ [این بود که] امام جریان بیداری اسلامی را به راه انداخت. دوره‌ی انفعال و بی‌تحرّکی در دنیای اسلام، با حرکت امام، به سمت ضعف و نابودی حرکت کرد. امروز امّت اسلامی نسبت به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران قبل از امام، پُرتحرّک‌تر، فعّال‌تر، آماده‌تر، سرزنده‌تر است، اگرچه همچنان نیاز به بیشتر کار کردن در این زمینه محسوس است. 🔹مسئله‌ی فلسطین پس از آنکه به خیال صهیونیست‌ها و پشتیبانان‌شان یک مسئله‌ی تمام‌شده به حساب می‌آمد و دیگر بنا نبود فلسطینی مطرح بشود، با حرکت امام و تحوّل امام در سطح امّت اسلامی، به مسئله‌ی اوّل جهان اسلام تبدیل شد. امروز مسئله‌ی فلسطین، مسئله‌ی اوّل جهان اسلام محسوب میشود. امروز فلسطین در کانون توجّه ملّتهای مسلمان است. طنین صدای رهبران فلسطینی از فراز سفارت رژیم صهیونیستی در تهران در اوّل انقلاب، دنیا را تکان داد و به لرزه درآورد؛ همه فهمیدند که دوران جدیدی در زمینه‌ی فلسطین آغاز شده است؛ در کالبد افسرده‌ی ملّت فلسطین جانی دمید و امروز شما می‌بینید که ملّت فلسطین حضور خودش را با قوّت و قدرت اثبات می‌کند و سخن خودش را به دنیا می‌رساند. 🔹در روز قدس نه فقط در ایران یا در تهران، حتّی در پایتخت‌های جهان غیرمسلمان، مردم از فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند و دفاع می‌کنند؛ این هم تحوّل در سطح امّت. ✳️ تحوّل سوّم، تحوّل در سطح جهان است. امام فضای معنویّت و توجّه معنوی را در دنیا زنده کرد، حتّی در کشورهای غیر مسلمان. 🔹معنویّت در زیر لگدکوبیِ سیاست‌های مادّی‌گری و ضدّمعنوی از بین رفته بود. واکنش مردم در مقابل تهاجم دستگاه‌های صهیونیستی و استکباری برای ترویج مادّه‌گرایی، واکنش منفعلانه‌ای بود. معنویّت از یادها رفته بود. 🔹حرکت امام بزرگوار، رنگ معنوی را در دنیا دوباره زنده کرد. البتّه این نکته‌ی آخر با واکنش شدید همان مراکز قدرت مواجه شده و [آنها] امروز با انگیزه‌ی بیشتر، تهاجم به معنویّت را در سطح دنیا به هر جا که بتوانند، با شیوه‌های مخصوص خود دارند پیش می‌برند؛ که بعضی از شیوه‌های آنها آن‌قدر مفتضح است که انسان از اسم بردن آنها خجالت می‌کشد. این هم نکته‌ی دوّم درمورد امام. پس؛ نکته‌ی اوّل عبارت بود از این‌که نمی‌شود امام را از حافظه‌ی تاریخ محو کرد؛ امام زنده است. فریاد امام، سخن رسای امام خاموش‌نشدنی است، و نکته‌ی دوّم این‌که امام با همان شخصیّت مهم و سرآمدیِ خود، این سه تحوّل بزرگ را به وجود آورد. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11913 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
✡ مقاله اول؛ یهودیان؛ خاندان باب و تجارت جهانی تریاک https://eitaa.com/salonemotalee/11422 ✡ مقاله دوم؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11811 ▪️🌹▪️-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11838 ◀️ قسمت سوم: 🔶🔸میرزا یحیی صبح ازل (۱۲۴۷ تا ۱۳۳۰ق - ۱۲۱۰ تا ۱۲۹۰ش) 🔹باب، در سال پایانی حیات، اطاعت از جوانی نوزده‌ساله، به‌نام «میرزا یحیی نوری» را بر تمام پیروان خود واجب کرد. بنا بر آنچه بابیان (ازلیان) روایت کرده‌اند، میرزا یحیی، در سال ۱۲۶۵ق - ۱۲۲۷ش، نوشته‌ای برای باب فرستاد، و مورد توجه ویژه‌ی او قرار گرفت، [۳۰] پس از آن، در سال ۱۲۶۶ق - ۱۲۲۸ش، از سوی باب، «مرآت» خوانده شد، [۳۱] و از جانب او دستور یافت تا «کتاب بیان» را کامل کرده، و آیین او را حفظ کند. [۳۲] 🔹از سوی دیگر، باب، چون سلسله‌ی «مظاهر الهیه» را بی‌پایان می‌دانست، به ظهوری پس از خود نیز قایل بود. صاحب آن ظهور، در ادبیات باب، «من یظهره الله» (کسی که خداوند او را ظاهر خواهد کرد)، خوانده می‌شد. [۳۳] باب، همان‌گونه که خود را نَسخ‌کننده‌ی دیانت اسلام می‌گفت، من یظهره الله را نیز نَسخ‌کننده‌ی آیین بیان می‌خواند. [۳۴] او، از پیروان خود خواسته بود تا «ظهور و لقاء من یظهره الله» را انتظار کشند. [۳۵] 🔹مرور آثار باب که بعد از نَسخ اسلام، و در سال‌های دعوى «قائمیت» و «الوهیت» نگاشته شده، نشان می‌دهد که یادشدن "من یظهره الله"، یکی از مواد اصلی آن آثار است. 🔹صبح ازل، پس از کشته شدن باب، بر بابیان ریاست یافت، این ریاست کلی را تا سال ۱۲۸۰ق - ۱۲۴۲ش. حفظ کرد. از آن سال به بعد، به‌سبب داعیه‌ی "من یظهره اللّهى" برادرش، میرزا حسینعلی نوری – مشهور به «بهاء» (بعدها: بهاءالله) – ریاست کلی او افول کرد. 🔹ادعای بهاءالله، در روزهای پایانی اقامت وی و صبح ازل در بغداد (ذی‌القعده ۱۲۷۹ق - ۱۲۴۱ش.) آشکار شد، [۳۶] در سال ۱۲۸۳ق - ۱۲۴۵ش. بروز تمام یافت. [۳۷] 🔹اختلاف‌های دو برادر، در تبعیدگاه‌های بعدی ایشان (اسلامبول و اَدِرنه)، حالت جدّی‌تری یافت، و سرانجام، در سال ۱۲۸۵ق - ۱۲۴۷ش. به تبعید جداگانه‌ی آنان به عکا در فلسطین، و فاماگوستا (ماغوسا) در قبرس، انجامید. [۳۸] 🔹جمعیت بابیانی که دعوت جدید بهائی را نپذیرفتند، پیوسته رو به کاستی داشت. این روند، سرانجام به بهائی‌شدن بیشتر بابیان انجامید. [۳۹] آنانی که بر تعالیم باب باقی ماندند، به‌سبب جانبداری از صبح ازل، گذشته از عنوان «بابی»، به‌نام «ازلی» نیز شناخته شدند. صبح ازل، حدود ۴۵ سال در شهر فاماگوستای قبرس اقامت داشت، و از آنجا با پیروان خود در تماس بود. وی، سرانجام، در ۱۲ جمادی‌الاولى ۱۳۳۰ق - ۱۲۹۰ش. در آن شهر درگذشت، و در بیرون آن به خاک سپرده شد. [۴۰] 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11917 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 🇮🇷 🇮🇷 ◀️ قسمت ۱۳۳م قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11840 فصل دهم نبرد فاو ۲۴. دو کیلومتر فین می‌زدیم با آب شور و سرد و موّاج می‌جنگیدیم پای‌مان به گِل‌های لب ساحل نرسیده؛ می‌گفت: "برگردید جای اول!" باید از کت‌وکول می‌افتادیم و دو کیلومتر دیگر فین می‌زدیم ترس از کوسه‌ها هم نگران‌مان می‌کرد هر لحظه انتظار داشتیم از زیر پا کوسه‌ای بالا بیاید و دندان‌هایش را داخل پاهای‌مان بفشارد کار مخاطرات هم داشت آب تا حلق می‌رفت و خفگی دست می‌داد داخل آب اُق می‌زدیم و بالا می‌آوردیم توپخانه عراقی‌ها هم بیکار نبود به شکل کور داخل آب را می‌زد یک‌بار هم پره قایق پای یکی از بچه‌ها را برید با این همه، زنگ تفریح خوبی بعد از بازگشتن از خط بود گاهی هم شدت سرمای داخل آب فک و دندان‌ها را قفل می‌کرد عضله پاها می‌گرفت در عین حال ادرار کردن توی لباس غواصی مثل یک کمپرس آب گرم گرفتگی عضلات را رفع می‌کرد این هم شده بود جوک بچه‌ها در اوج غواصی وقتی برمی‌گشتیم و از آب بیرون می‌آمدیم تمام بدن‌مان را آب می‌کشیدیم و یاد می‌کردیم حماسه‌ی غواصانی را که دو ماه گذشته از این آب، در زمستان، در شب تاریک عبور کردند و خط را شکستند آن موقع بود که مجلس روضه زنده‌مان می‌کرد بیست روز از آموزش غواصی در اروندرود گذشت حالا این‌قدر مهارت پیدا کرده بودیم که اروند وحشی برای ما مثل یک رودخانه آرام و رام شده بود علی‌آقا لب ساحل به خط‌مان می‌کرد مسابقه شنا می‌گذاشت من در هر دو مسیر رفت و برگشت از بقیه جلوتر بودم داخل آب هم چیزی می‌خوردم، مثل جزیره جنگی یا شکلات‌های قهوه‌ای رنگ و پرانرژی زیر لباس غواصی زیر بغل گذاشته بودم آنجا زیپ را می کشیدم و شکلات‌ها را می‌جویدم بچه‌ها می‌گفتند: "خوش خوراک"! اینجا هم می‌خوری!؟ می‌خندیدیم و گاهی به آن‌ها که هم‌پای من می‌آمدند تکه‌های شکلات می‌دادم یک روز در مقر واحد استراحت می‌کردیم که چشمم به "گل‌محمدی" افتاد باز شیطنتم گل کرد او به شدت قلقلکی بود تا جایی که اگر دست‌هایت را مقابلش باز و بسته می‌کردی بدنش تکان می‌خورد چه برسد به قلقلک واقعی که در این صورت نصف‌جان می‌شد بنده خدا راحت و آرام زیر آفتاب و روی یک تخت باریک خوابیده بود تخت از زمین بالا بود و من می‌توانستم با چند فانسقه که آماده کرده بودم از پا تا سینه او را به تخت ببندم با چهار فانسقه او را به تخت بستم آنقدر خوابش سنگین بود که نفهمید و بیدار نشد تا آنجا که جوراب‌هایش را هم از پا کندم اینجا بود که از خواب پرید؛ اما دیر شده بود اول از دور پنجه دست‌هایم را باز و بسته کردم خندید و جنبید التماس می‌کرد که نکن بعد با ناخن افتادم به کف پاهایش انگار نه قلقلک که شلاق می‌خورد بالا و پایین می‌شد چند نفری هم که شاهد این شیطنت بودند می‌خندیدند 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11919 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مستند «»، جامع‌ترین مستند یهود و صهیونیسم‌شناسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ مستند قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11846 🎯 قسمت یازدهم: بیوتروریسم ۲. 🔹 سریال مستند با موضوع «بررسی حرکت نظام‌مند جبههٔ باطل با محوریت صهیونیسم جهانی و مبانی پروتکل‌های دانشوران صهیون» تهیه شده است. 🔹 این سریال با نگاهی کلان و استراتژیک به جریان و اصیل‌ترین ایادی حزب‌الشیطان یعنی -جهانی، بندهای کلیدی را بررسی می‌کند؛ پروتکل‌هایی که حاکی از یک برنامهٔ مرموز و شیطانی برای جهان است. 🔹 بررسی صریح و بی‌پرده از این جریان منسجم شیطانی به‌منظور عمیق‌تر و نیز تنوع عناوین و موضوعات، همراه با رویکرد قرآنی و غلبهٔ جریان حق و نابودی جبههٔ باطل از دیگر خصوصیات این مستند است. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11921 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡🔥 🔥✡ قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/8715 🗞 مقاله سی و سوم: ◀️ قسمت اول؛ 🔹با مراجعه به احادیث رسول‌الله (ص) در منابع غیرشیعی، به حجم گسترده‌ای از روایات برمی‌خوریم که براساس آن‌ها، رسول الله (ص) اصرار ویژه‌ای بر مخالفت با یهود دارد. براساس این دسته از روایات، رسول‌الله (ص) ضمن بیان حکم فقهی، اصرار دارد بر جنبه‌ی مخالفت آن با احکام یهود تصریح کند! [۱] 🔹آن حضرت از تشبّه به یهود و نصارا نهی می‌فرمود؛ [۲] همچنین مسلمانان را از پی‌گیری رفتارهای نادرست یهودیان، برحذر می‌داشت. [۳] 🔹مخالفت‌های رسول‌الله (ص) در احکام با یهودیان و اصرار بر علنی کردنِ جنبه‌ی مخالفت آن، چنان زیاد شده بود که صدای یهودیان را نیز درآورده بود! به‌گونه‌ای که می‌گفتند: "گویا این مرد کمر همت بسته در هر مسأله‌ای با ما مخالفت کند!" [۴] 🔹ولی متأسفانه با وجود تمامی این اصرارها و تصریح‌ها، باز شاهد آن هستیم که جریان حاکم، تلاش گسترده‌ای برای بازگرداندن آبروی رفته به روی یهودیان دارد! 🔹نکته‌ی بسیار مهم و قابل تأمل این‌که، جریان حاکم که خود پایه‌گذار قانون منع حدیث است، هرجا لازم می‌دانست به احادیث خودساخته استناد می‌کرد و به شیطنت‌های خود رنگ دینی می‌داد. ✳️ در ادامه، در ضمن سه عنوان به بررسی تلاش‌های جریان حاکم برای تغییر شرایط می‌پردازیم: ۱) تلاش برای برتری‌بخشی به آیین یهود ۲) تلاش برای آبروبخشی به یهودیان ۳) تحریف احادیث ناظر به یهود 🔶🔸۱. تلاش برای برتری‌بخشی به آیین یهود الف) جایگاه برتر حضرت موسی (ع) 🔹یکی از نمونه‌های بارز فعالیت نیروهای جریان باطل در راستای قداست‌بخشی و بالابردن جایگاه دین یهود در میان مسلمانان، جعل حدیث درباره‌ی برتری مقام حضرت موسی (ع) نسبت به رسول‌الله (ص) است. 🔹از ابوهریره نقل شده است: دو نفر، یکی مسلمان و دیگری یهودی، با هم درگیر شدند. مسلمان می‌گفت: به آن‌که محمد (ص) را بر تمامی مخلوقاتش برگزید سوگند. یهودی هم می‌گفت: به آن‌که موسی (ع) را بر تمامی مخلوقاتش برگزید سوگند. مسلمان، یهودی را کتک زد و یهودی، شکایت به رسول‌الله (ص) برد. رسول‌الله (ص)، ضارب را طلبید و پس از شنیدن توضیحات او گفت: «مرا بر موسی (ع) برتری ندهید، چراکه پس از این‌که برای بار نخست در صور دمیده می‌شود، من نیز از خود بی‌خود می‌شوم ولی زودتر از دیگران به خود می‌آیم و موسی (ع) را می‌بینم که در کنار عرش الهی ایستاده است. نمی‌دانم او پیش از من به هوش آمده یا اصلاً نفخ صور در او اثری نداشته است!» [۵] ب) جایگاه ویژه‌ی تورات 🔹با نگاهی به تاریخ، شاهد موارد متعددی از موافقت کلام برخی از صحابه با عبارت‌های تورات هستیم. 🔹در اینجا فقط به ذکر مواردی از خلیفه دوم بسنده می‌کنیم: براساس یک گزارش، خلیفه دوم درحالی‌که نوشته‌ای شامل بخشی از تورات را در دست داشت، نزد رسول‌الله (ص) آمد و گفت: «این متن را همراه مردی از اهل کتاب دیدم و به نظرم رسید برایت بخوانم.» صورت رسول‌الله (ص) به شدت تغییر کرد. عبدالله بن حارث به وی نهیب زد: «مگر صورت رسول‌الله را نمی‌بینی؟» وی (با دیدن صورت برافروخته پیامبر) گفت: «خدا و اسلام و محمد (ص) را به‌عنوان پروردگار و دین و رسول می‌پذیریم.» این کلام او باعث شد صورت رسول‌الله (ص) به حالت عادی بازگردد. حضرت فرمودند: «اگر موسی (ع) نیز می‌آمد و شما پیرو او می‌شدید، به بیراهه رفته بودید. پیامبر شما من هستم و امت من هم شما هستید.» [۶] 🔹عبدالرزاق در گزارش دقیق‌تری از این ماجرا از زبان خلیفه دوم چنین نقل می‌کند: «برادری از بنی‌قریظه داشتم. روزی پیش او رفتم و برایم گوشه‌هایی از حکمت‌های جامع تورات را نوشت. آن متن را نزد رسول الله (ص) آوردم و اجازه گرفتم که بخوانم…» [۷] 🔹در نقل دیگری، وی این جملات تورات را از یکی از برادرانش از یهودیان بنی‌زریق شنیده بود. [۸] نیز نقل شده: «رسول خدا (ص) چهار بار با صدای بلند فرمود: نقل از یهود ممنوع است.» [۹] با این حال، خلیفه دوم جهت اخذ علوم از یهود یک ملاقات خصوصی با رهبر فقهی یهودیان تشکیل داد. [۱۰] 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11922 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه