🍃🌹 🇮🇷 🌹🍃
#متن_سخنرانی
#امام_خامنهای
#سالگرد_رحلت_امام_خمینی رحمهالله
بسم الله الرّحمن الرّحیم
و الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابیالقاسم المصطفی محمّد و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین المکرّمین لا سیّما بقیّة الله فی الارضین.
سلام خدا بر روح مطهّر امام بزرگوار ما.
امام بزرگوار، پرچم برافراشتهی رسالتهای الهی در عصر جاهلیّت مسلّح قرنهای اخیر بود.
سی و چند سال است که این جلسهی باشکوه و مبارک تشکیل میشود؛
موضوع بحث در این جلسه در همهی این سالها عمدتاً امام بزرگوار بوده است؛
صحبتی که وقت این جلسه را بیشتر به خود مشغول کرده است، دربارهی امام بزرگوار و عزیز ما است.
به نظر من نسلهای جدیدِ این کشور به آشنایی بیشتر با امام بزرگوار نیازمندند؛
ما قدیمیها هم همینجور.
همهی ما نیازمند این هستیم که با ابعاد این شخصیّت چندبعدی و باعظمت بیشتر آشنا بشویم؛
این در پیشرفت ما، در ادامهی راه ما به ما کمک خواهد کرد.
امروز هم من چند نکته دربارهی امام بزرگوار عرض خواهم کرد؛
یک مطلبی هم دربارهی خودمان و درسی که باید بگیریم و کاری که باید انجام بدهیم.
امّا دربارهی امام بزرگوار؛
🔶🔸اوّلین نکته این است که امام از سرآمدان تاریخ ما است؛ نه فقط از سرآمدان روزگار ما.
🔹سرآمدان کسانی هستند که در هر رشتهای، در هر بخشی از بخشهای معارفی و عملیِ انسانها دارای عظمتاند.
در میان بزرگان و اشخاص باعظمت، بعضیها یک سروگردن از دیگران برترند که به اینها میگوییم سرآمد.
در هر روزگاری سرآمدانی وجود دارند لکن بعضیها مخصوص روزگار خودشان نیستند، [بلکه] سرآمد تاریخاند.
🔹سرآمدان را نمیشود از حافظهی تاریخ حذف کرد؛ نکتهی مهمّ مورد توجّه ما این است.
سرآمدان را نه میشود حذف کرد، نه میشود تحریف کرد.
🔹نه اینکه تبلیغات مخالفین نتواند چهرههای سرآمدان را بد معرّفی کند؛
چرا، رسانههای تبلیغاتی که روزبهروز هم مدرنتر میشوند، امروزیتر میشوند، مجهّزتر میشوند، میتوانند شب را روز و روز را شب معرّفی کنند،
میتوانند دربارهی چهرههای برجسته و منوّر هم دروغپردازی کنند، امّا این کفِ روی آب است، این «فَاَمَّا الزَّبَدُ فَیَذهَبُ جُفاءً»(۲) است.
🔹خورشید زیر ابر باقی نمیماند.
ابنسینا و شیخ طوسی، بعد از هزار سال از دورانِ خودشان، امروز میتوانند خودشان را با صدای رسا معرّفی کنند؛
شخصیّت آنها را نمیشود محو کرد،
نمیشود از حافظهی تاریخ زدود،
نمیشود تحریف هم کرد.
🔹ابعاد شخصیّت امام بزرگوار ما از ابنسینا و شیخ طوسی وسیعتر است، متنوّعتر است.
خصوصیّاتی که در تشکیل شخصیّت امام بزرگوار دخالت دارند، بمراتب بیشتر است از خصوصیّاتی که در شخصیّت آنگونه برجستهها و سرآمدها حضور دارند.
🔹امام یک سرآمدِ همهجانبه است؛
هم در دانشهای دینی سرآمد است ــ امام در فقه، در فلسفه، در عرفان نظری، سرآمد است ــ
هم در ایمان و تقوا و رفتارهای پرهیزکارانه سرآمد است،
هم در استحکام شخصیّت و قوّت اراده سرآمد است،
هم در قیامِ لله و سیاستورزیِ انقلابی و ایجادِ تحوّل در نظامِ بشری سرآمد و یگانه است.
این خصوصیّات در هیچکدام از سرآمدانِ تاریخِ ما با هم جمع نشده است،
[امّا] در امام بزرگوار این خصوصیّات با همدیگر جمع است.
👈 نتیجه اینکه این امام بزرگوار را هیچکس نمیتواند از حافظهی تاریخ محو کند، نه امروز و نه در قرنهای آینده، و نمیتواند شخصیّت او را تحریف کند؛
چند صباحی ممکن است دروغپردازی بشود،
تحریف شخصیّت بشود،
امّا در نهایت چهرهی درخشان امام، خود را با صدای رسا به همه معرّفی میکند؛
این خورشید را پشت ابر نمیشود نگه داشت؛
این نکتهی اوّل.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11874
🏴🌹🏴--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
#دشمنشناسی
#یهود_و_بهائیت
✡ مقاله اول؛ #یهودیان_و_خاندان_باب
یهودیان؛ خاندان باب و تجارت جهانی تریاک
https://eitaa.com/salonemotalee/11422
✡ مقاله دوم؛ #سیر_دعاوی_علیمحمد_باب https://eitaa.com/salonemotalee/11811
▪️🌹▪️--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#دشمنشناسی
✡ #یهود_و_بهائیت
#سیر_دعاوی_علیمحمد_باب
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11811
◀️ قسمت دوم:
🔹دعوت همهجانبهی باب به امام حیّ غائب، و زمینهسازی برای ظهور او، تا سال ۱۲۶۴ق - ۱۲۲۶ش. ادامه داشت. [۱۹]
اما وی، در آن سال، زمانی که در زندان ماکو اقامت داشت، به نَسخ شریعت اسلام پرداخت. [۲۰]
🔹باب، در این دعوی جدید خود را «قائم آلمحمد»، و «مظهر ظهورالله» خواند. [۲۱]
او، خود را قائم آلمحمد میخواند، اما قائمی که با قیامش، قیامت اسلام رسیده، نه قائمی که با قیامش، جهان را به عدل و داد میرساند!
🔹همچنین، خود را مظهر ظهورالله میگفت به این معنی که خداوند، از زبان او، به شکل مستقیم و بدون حضور فرشتهی وحی سخن میگوید.
باب، خود را همان «شجرهی طور» میدانست. [۲۲]
🔹این دو دعوی جدید، با آموزههای اساسی دین اسلام، ناهمخوان بود.
مسلمانان شیعه و سنی، بر اساس روایاتی که از پیامبر اسلام (ص) رسیده بود، به «مهدی» (عج) از خاندان او، اعتقاد داشتند. [۲۳]
در این میان، شیعیان اثنیعشری، بر مبنای روایاتی که از پیامبر اسلام (ص) و نیز امامان از خاندان او داشتند، مهدی را امام دوازدهم، محمد بن الحسن العسکری (عج) – که در سال ۲۵۵ق. ولادت یافته، و زنده است – میدانستند. [۲۴]
🔹مسلمانان – و ازجمله شیعیان – بر آن بودند که مهدی، تجدیدکننده و قوامدهندهی دین اسلام است، نه آنکه آن را به شریعتی تازه، تجدید کند. [۲۵]
🔹مسلمانان، همچنین، پیامبر اسلام (ص) را خاتم پیامبران، و آخرین ایشان، میدانستند، و به رسولی الهی پس از او – بهویژه، با دعوی ظهور الله – باور نداشتند.
از همین روی، برخی پیروان باب که او را نمایندهی امام غائب منتَظَر، و زمینهساز ظهور او میدانستند، با ظهور دعوی جدید باب، از گردش، پراکنده شدند. [۲۶]
با این حال، دیگر بابیان، دعوت جدید را پذیرفته، و دین اسلام را کنار گذاشتند.
ایشان، باب را مظهر ظهور الله دانسته، و نوشتههایش را به چشم آیات الهی مینگریستند.
🔹میرزا تقیخان امیرکبیر – که آن زمان، زمام حکومت ایران را در دست داشت – از آن روی که شورشهای بابیان را به ضرر مملکت میدید، به سرکوب همهجانبهی ایشان پرداخت. [۲۷]
🔹نورالدین چهاردهی – که با برخی از پیروان صبح ازل دوستی داشت – نکتهای بسیار مهم در اینباره آورده است:
"این ناچیز، از بزرگان ازلیها و بهائیها شنیده است که باب و افراد حروف حیّ، همگی، درصدد تغییر رژیم قاجاریه، بوده، و بهجای آن، تمامی قوای خود را مصروف برپاشدن حکومت بیان [کرده] بودند، و اگر میرزا تقیخان امیرکبیر نبود، مسلماً، به مقصود خود میرسیدند." [۲۸]
🔹امیرکبیر، سرانجام، به کُشتن باب فرمان داد.
بر اساس آن دستور، باب، در روز ۲۸ شعبان ۱۲۶۶ق. ۱۸ تیر ۱۲۲۹ش در تبریز، در حضور جمعی از مردم کشته شد. [۲۹]
(این مطلب در مقالهای بنام: میرکبیر؛ قهرمان مبارزه با تشیع انگلیسی در همین کانال گذشت. https://eitaa.com/salonemotalee/3946)
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11876
▪️🌹▪️--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
🇮🇷 #وقتی_مهتاب_گم_شد 🇮🇷
◀️ قسمت ۱۳۲م
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11813
فصل دهم
نبرد فاو ۲۳.
پدر جعفر به ما انرژی داد
جان گرفتیم و با بچههای محل و گاهی با بچههای واحد اطلاعات-عملیات به خانههای سایر شهدا سر زدیم
به منزل شهیدان نظری، هادی، رحیمی، مصطفوی، شیرینی و حسن ترک که هر کدام از آن دیدارها برای ما درس و کلاس بود
دست آخر هم به منزل همرزم صبور و بیادعایم محمود حمیدزاده رفتیم
او که در آن عملیات؛ خود خالق یک حماسه در جاده فاو-ام القصر بود
چشمش ترکش خورد و برادر کوچکش سعید همچنان میان بیابانهای جاده بصره مانده بود
خانواده او از پدر مادر و برادران نیز وقف جبهه و جهاد بودند
خواهرش در تهران بود
به اصرار محمود برای من وقت دکتر گرفت که از زخم معدهای که سالها عذابم میداد خلاص شوم
میدانستم برای آندوسکوپی معده، مریض باید ناشتا باشد و چیزی نخورد
با حمیدزاده عازم تهران و دکتر شدیم
عصر رسیدیم
از شب گذشته تا صبحانه و ناهار چیزی نخورده بودم
در مطب در نوبت انتظار نشسته بودیم که طاقتم تمام شد
به حمیدزاده گفتم که سری به بیرون میزنم و برمیگردم
سر خیابان یک دکه ساندویچی بود
سه تا ساندویچ و دوتا نوشابه گرفتم
دلی از عزا درآوردم
ساندویچی و شاگردش که این حرص و پرخوری را دیدند گفتند؛ "چند روز است که چیزی نخوردهای!؟"
گفتم: "آنقدر که اگر نمیخوردم، میمردم!"
وقتی برگشتم منشی مرا صدا زد
داخل رفتیم
دکتر از بوی دهانم فهمید که چیزی خوردهام
دست به شکمم کشید
برآمده بود
با عصبانیت پرسید:
"مگر نگفته بودند که نباید چیزی بخوری!؟"
از خجالت سرم را پایین انداختم
حمیدزاده هم نگاه عاقل اندر سفیهی به من انداخت
دکتر گفت:
"پاشو! پاشو! تو که نمیتوانی جلوی شکمت را بگیری؛ چطوری میخواهی جلوی عراقیها را بگیری؟!"
سال ۱۳۶۵ فرا رسید
لشکر خطی را در کارخانه نمک بین دو جاده امالقصر و بصره تحویل گرفته بود
چپ و راست ما لشکر های امام حسین، عاشورا و کربلا بودند
علیآقا باز هم داشت یارگیری میکرد
از آن روز کار ما در کارخانه نمک دو چیز بود؛
یا به خط می رفتیم و کنار نیروهای پیاده گردان بودیم
یا به عقب برمیگشتیم و بنا به تاکید علیآقا آموزش غواصی میدیم
لباس تنگ و چسبان غواصی در آن هوای سرد و آب سردتر اروندرود میچسبید
علیآقا ما را در گروههای ده نفری تا دهانه خلیج فارس میبرد
آنجا که عرض رودخانهی وحشی اروندرود در دلتای خود، بیش از همهجا و حدود ۲ کیلومتر است
سرعت آب هم به دلیل ورود آب رودخانه به خلیج وحشتناک است
کنار ساحل میریختمان داخل آب
گاز قایق را میگرفت و میرفت آن طرف،در سمت ساحل خسروآباد و اروندکنار
دو کیلومتر فین میزدیم
با آب شور و سرد و موّاج میجنگیدیم
پایمان به گِلهای لب ساحل نرسیده؛ میگفت: "برگردید جای اول!"
باید از کتوکول میافتادیم و دو کیلومتر دیگر فین میزدیم
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11878
▪️🌹▪️--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 امام خمینی «ره» با ابهت هرچه تمام وارد حسینیه جماران میشود،
#صادق_آهنگران با یک بلندگوی دستی موجب عاشورایی شدن جلسه میشود
خانوادهها، زنان و کودکان شهدا نیز عکس پدران خود را بالا آورده و ...
🌹من قهرمان کربلای این زمانم
🌹ذکر خدا و نام مهدی بر زبانم
🔸این فیلم مربوط به بحبوحه جنگ ایران با رژیم بعث عراق و دیدار رزمندهها و خانوادههای شهدا با امام امت است.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
20.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
✡ مستند #برنامه_شیطان
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11818
🎯 قسمت دهم: بیوتروریسم
🔹 سریال مستند #برنامه_شیطان با موضوع «بررسی حرکت نظاممند جبههٔ باطل با محوریت صهیونیسم جهانی و مبانی پروتکلهای دانشوران صهیون» تهیه شده است.
🔹 این سریال با نگاهی کلان و استراتژیک به جریان #جبهه_باطل و اصیلترین ایادی حزبالشیطان یعنی #صهیونیسم-جهانی، بندهای کلیدی #پروتکلهای_صهیون را بررسی میکند؛
پروتکلهایی که حاکی از یک برنامهٔ مرموز و شیطانی برای جهان است.
🔹 بررسی صریح و بیپرده از این جریان منسجم شیطانی بهمنظور #دشمنشناسی عمیقتر و نیز تنوع عناوین و موضوعات، همراه با رویکرد قرآنی و غلبهٔ جریان حق و نابودی جبههٔ باطل از دیگر خصوصیات این مستند است.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11884
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee