eitaa logo
سالن مطالعه
195 دنبال‌کننده
10هزار عکس
2.7هزار ویدیو
1هزار فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 خون‌هایی که نفس نتانیاهو را برید 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 ؛ نویسنده یا جاسوس؟ مسأله این است! 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 ؛ نویسنده یا جاسوس؟ مسأله این است! قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23589 ◀️ قسمت دوم: 🔹سندی تحت عنوان Progress Report on the Work of the IRD با طبقه‌بندی «فوق سرّی» در آرشیو سرویس MI6 بایگانی شد و گزارشی از پیشرفت یک عملیات جاسوسی آکادمیک با اسم رمز «عملیات ارشاد واقعی در سراسر جهان» بود که سال ۱۹۴۸ کلید خورد تا به شبکه‌سازی از هنرمندان، روشنفکران، رهبران مذهبی، سران اتحادیه‌های صنفی، متفکران و روزنامه‌نگاران بپردازد و پای آنان را به عرصه‌ی «جنگ جاسوسان» (تعبیر سرویس انگلستان از جنگ سرد) بکشاند. جورج اورول و مدیران آژانس BBC از نخستین کارگزاران این پروژه‌ی پیچیده و چندجانبه به‌شمار می‌رفتند. (۹) اورول امتیار آثارش را به دپارتمان پژوهش‌های اطلاعاتی (IRD) فروخت، MI6 به‌سرعت آن‌ها را توسط مترجمان خود به ۱۸ زبان دنیا ترجمه کرد و سپس CIA امتیاز نسخه سینمایی دو کتاب او را خرید. (۱۰) گفته‌اند ذهن اورول در سه کتاب کاتالونیا، قلعه حیوانات و ۱۹۸۴ مجسّم است. او در این رمان‌ها از زاویه‌ی دید یک شخصیت «آزادی‌خواه» به رژیم‌های ضدلیبرال می‌تاخت و با پیروی از باطن تفکر سرمایه‌داری، هرگونه انقلابی‌گری را محکوم به شکست می‌دانست و نتیجه‌ی هر شکل از «آرمان‌خواهی» و «آرمانشهرگرایی» را نیز رفتن به سوی توتالیتاریسم و ظهور «حکومت وحشتِ مطلق» می‌نامید! این استراتژی تبلیغاتی را همه‌ی جاسوسان آکادمیک غرب دنبال می‌کردند. اورول می‌گفت: «همه‌ی انقلاب‌ها محکوم به شکست هستند، اما همه‌ی شکست‌ها یک شکل نیستند.» همچنین آرنت و پوپر هم انقلاب‌ها را در پدیدآوردن حکومت قانون و تحقق آزادی عاجز می‌دانستند، الا انقلاب آمریکا! (۱۱) یا میلوان جیلاس که کتاب طبقه جدید او توسط CIA و در پوشش نام انتشارات پراگر با تیراژی وسیع، قیمتی ارزان و تبلیغات رایگان رادیو اروپای آزاد در جهان توزیع شد، معتقد بود «انقلاب همراه یک تراژدی در زندگی بشری است.» (۱۲) از این‌رو در تبلیغات رسانه‌های غربی، اغلب آثار آنان جزء لیستی است به‌نام «۱۰۰۱ کتابی که قبل از مردن حتماً باید خواند» یا همان “۱۰۰۱ Books You Must Read Before You Die” چون این کتاب‌ها منطبق با دستورالعمل «عملیات ارشاد واقعی» در MI6 «پیام لیبرال سرمایه‌داری» را در جهان اشاعه می‌دادند. حتی برخی رسانه‌های مدعی اصول‌گرایی نیز در ایران، آنان را به‌عنوان آثار برتر برای مخاطبان خود تبلیغ می‌کنند. (۱۳) جرج اورول نسخه‌ی ادبی و پیشرو فلسفه‌ی هانا آرنت است. برای همین، عزت‌الله فولادوند در خرداد ۱۳۶۱ دو کتاب انقلاب از آرنت و کاتالونیا از اورول را هم‌زمان با یکدیگر توسط انتشارات خوارزمی به بازار کتاب فرستاد و پیش‌گفتاری ۲۱ صفحه‌ای در ستایشِ زندگی و حرفه‌ی این جاسوس انگلیسی نوشت، (۱۴) همان‌طور که برای هانا آرنت نیز در مقدمه‌ی نخستین ترجمه‌اش چنین ستایش‌نامه‌ای را نگاشت. فولادوند کتاب کاتالونیا را دادخواستی علیه دروغ‌پردازان و شیّادانی می‌داند که «رویای آرمانشهر» را در سر مردم می‌پرورانند و از این‌که تلاش‌های اورول برای «بازگو کردن داستان راستین عصر ما» به بار نشست و توانست «میلیون‌ها خواننده را از رویای خوش آرمان‌شهرها بیرون آورد» ابراز شادمانی می‌کند. (۱۵) در این رویکرد ادبی هرکس «لیبرال» نیست و آرمانی دارد، فاشیست است؛ پس باید مردم را از سرشت سیاه او ترساند. از این‌رو، تیرماه ۱۳۸۸ و هنگام اوج پروژه‌ی کودتای سبز، سایت شهرزاد نیوز (وابسته به سرویس اطلاعات و امنیت هلند) از ایرانیان خواست تا هشدارهای اورول را در رمان‌هایش علیه جوامع توتالیتر جدّی بگیرند، چون او با تصویر سرشتِ دولت‌های غیرلیبرال نشان می‌دهد «در این رژیم‌ها کسی را حق اعتراض نیست. هرکس قصد توطئه کند و علیه نظام بکوشد، به بند گرفتار خواهد آمد.» (۱۶) رمان‌های این نویسنده‌ی انگلیسی در سال‌های گذشته بارها توسط مترجمان سکولاری مانند ژیلا سازگار، صالح حسینی، غلامحسین سالمی، منصور اقتداری، علی پیرنیا، علی‌اصغر افرجی، مهنوش جواهری، مهدی بهره‌مند، پژمان کوشش، حوریا موسایی، اکبر تبریزی و گلرخ سعیدنیا به فارسی برگردانده شد. ناشرانی مانند انتشارات نیلوفر، نشر جامی، نشر حکایتی دیگر، نشر یاران، نشر یاد عارف، نشر فرهنگ ماهرخ و… از مبلّغان آثار اورول در ایران بوده‌اند. پس از سال ۱۳۸۴، این ناشران به‌نحوی هدفمند ۱۳ ترجمه‌ی مختلف را فقط از کتاب قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات) روانه‌ی بازار کتاب کردند!! رُمانی که دیگر خیلی‌ها می‌دانند به سفارش سرویس جاسوسی MI6 در دنیا پخش می‌شود، (۱۷) اما هر بار نشریه‌ی کتاب هفته و خبرگزاری کتاب ایران (ارگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) انتشار کتاب‌های قلعه حیوانات و ۱۹۸۴ را در نقاط مختلف جهان با آب و تاب گزارش می‌کنند! 🤲 والحمدلله 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 تحلیف ترامپ با رنگ و بوی مذهبی و دینی 🔹در مراسم تحلیف دونالد ترامپ حضور ۲ کشیش سرشناس آمریکایی موجب توجه اذهان عمومی جهان به این مراسم گشت. 👈 لورنزو سویل از جمله کشیش‌های آمریکایی است که معتقد به درهم تنیدگی مسائل سیاسی و مذهبی است و اعتقاد دارد مسائل روز سیاسی با مسائل دینی و ایمانی کاملا مرتبط است. 👈 کشیش فرانکلین گراهام دیگر سخنران مذهبی این مراسم بود که از چهره‌های سرشناس اوانجلیستی است و در این مراسم به تقدیر ویژه و الهیاتی از دونالد ترامپ پرداخت. 💥نکته جالب توجه در سخنرانی وی تشبیه ترامپ و معاونش به حضرت موسی و هارون است که در فیلم فوق مشاهده می‌شود. ◀️ در مورد حمایت اوانجلیست‌ها از ترامپ می‌توانید به مجله رصد شماره ۱۵ مراجعه کنید https://eitaa.com/westandmahdism2/39 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee .
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 هاشمی و خاتمی؛ دو روی یک سکه؟ سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری 🇵🇸🔸🌺🔸 -------------- 📚 @salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 هاشمی و خاتمی؛ دو روی یک سکه؟ قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23592 ✳️ گارتن‌اش و حجاریان: زوج‌های ناکام براندازی ◀️ قسمت سوم: 🔹صرفاً در یک جا می‌توان با حجاریان توافق داشت و این‌که شکل‌گیری انتخابات سال ۱۳۷۶ را باید واکنشی انتقادی به علمکرد «دولت سازندگی» دانست، ولی او پایگاه اجتماعی بانیان و حاملان هر دو پویش «مشروطیت» و «جمهوریت» را در طبقاتی می‌جوید که تولدشان نتیجه‌ی اجرای سیاست‌های «تعدیل اقتصادی» هاشمی رفسنجانی بود! به تعبیر سعید حجاریان، این «طبقه متوسط» در انتخابات دوم خرداد 1376 برای تعقیب و تحقق «مطالبات سکولار» خود به حرکت درآمد: «پویش جمهوریت» هنگامی آغاز می‌شود که توده‌های مردم برای طرح «مطالبات این جهانی» (سکولار/ عرفی) به صحنه بیایند… «جمهوری‌خواهی» بر این اصل مبتنی است که توده‌ها «باروت» هستند. تنها باید با کبریت زدن به انبار باروت تور اختناق را پاره کرده تا انرژی توده‌ها آزاد شود و سیاست، توده‌ای شده و مردم به صحنه بریزند. حاملین این پویش «روشنفکران» متعلق به «طبقات متوسط شهری» هستند… دو پویش «مشروطه‌خواهی» و «جمهوری‌خواهی» در آستانه‌ی دوم خرداد همدیگر را پیدا می‌کنند و با همکاری یکدیگر «حماسه دوم خرداد» را خلق می‌کنند. (۲۲) برخلاف این پندارها، روند به‌گونه‌ای دیگر بود. از درون خاستگاه‌های طبقات «محروم» و «مستضعف» (که هاشمی رفسنجانی با تغییر نام انقلابی‌شان همواره آنان را «اقشار آسیب‌پذیر» خطاب می‌کرد و حقوق‌شان برخلافِ آموزه‌ها و توصیه‌های مؤکد امام خمینی (ره) و رهبری نادیده گرفته می‌شد) یک حرکت انتقادی علیه آن سیاست‌های لیبرالی در انتخابات با هدف «بازگشت به اصول انقلاب اسلامی» شکل گرفت. هاشمی رفسنجانی می‌پنداشت زیر چرخ توسعه اقتصادی، طبقه‌ای «له» می‌شوند و البته این از «هزینه‌های ناگزیر سازندگی» کشور است؛ ولی آن «طبقه فراموش شده» در دوم خرداد ۱۳۷۶ برای استیفای حقوق خود به حرکت درآمد و دوباره در سوم تیر ۱۳۸۴ به پا خاست؛ همان «طبقه‌ی محروم» که به فرموده‌ی امام خمینی (ره) تنها «گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب‌ها هستند.» (۲۳) رسوایی تئوری مشروطه‌خواهی اسلامی سعید حجاریان برای دستیابی به اهداف دموکراتیکِ اصلاحات مدل «مشروطه‌خواهی اسلامی» را پیشنهاد کرد که در آن یک قدرت در مقابل قدرت مطلقه‌ی دیگری ظهور کرده و سعی می‌کند که آن قدرت مطلق را «قانون‌مند» کند! (۲۴) البته طرح گزاره‌ی «قانون‌مندی قدرت مطلق» صرفاً یک تاکتیک جنگ روانی و شعار تبلیغاتی بود، نه یک التزام دموکراتیک. وانگهی حجاریان در جلسات خصوصی خود با سیدمصطفی تاج‌زاده، عباس عبدی، علیرضا علوی‌تبار، حمیدرضا جلایی‌پور و… صریحاً می‌گفت: در «مشروطه‌طلبی» ممکن است «قانون‌گرایی» (لگالیسم) به‌عنوان یک تاکتیک مطرح شود که به نظر من چندان مؤثر نیست. در کشور ما که مشروعیت «لَنگ» می‌زند، لگالیسم معنا ندارد. ما مشکلِ مشروعیت داریم و در مشروعیت دوگانه اصلاً «قانون‌گرایی» معنایی ندارد و تکیه به «قانون اساسی» فایده‌ای ندارد. ابتدا باید قانونیتِ قانون محرز شود. (۲۵) حجاریان اعتقاد داشت «دوم خرداد، سرآغاز حاکمیت دوگانه» است پس باید به هر قیمتی این دوگانگی را به‌عنوان محصول استراتژی «فشار از پایین، چانه‌زنی از بالا» حفظ کرد؛ (۲۶) زیرا سبب «شکاف در رأس هرم حاکمیت» می‌شود و به «سازماندهی توده‌ها در پایین» می‌انجامد. (۲۷) این چنین، مردم می‌توانند «در شکاف حاکمیت سنگربندی اجتماعی کنند» (۲۸) تا امکان ظهور «آلترناتیوهای دموکراتیک» به جای نظام فعلی پیدا شود! این درس «فروپاشی اروپای شرقی» است و به قول حجاریان رهایی آنان در زمان جنگ سرد «مدیون شکاف در میان قدرتمندان» بود (۲۹) که در ایران نیز قابل بازتولید است: 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23648 🇵🇸🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📚 @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 ✡️ ✳️ قسمت اول؛ 🔶🔸تفسیر امام خامنه‌ای از آیه "غیرالمغضوب علیهم" https://eitaa.com/salonemotalee/23399 ✳️ قسمت دوم؛ 🔶🔸نشانه‌های آشکار برای شناخت یهود در آیه: «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا! لا تَتَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَیهِمْ قَدْ یئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ کَما یئِسَ الْکُفَّارُ مِنْ أَصْحابِ الْقُبُورِ». [سورهٔ ممتحنه، آیهٔ ١٣] 👈 ۱. خشم خدا 👈۲. ریاست‌طلبی 👈 ۳. یأس و نااُمیدی https://eitaa.com/salonemotalee/23437 ✳️ قسمت سوم؛ معنای "مؤمنین" در آیه‌ی: «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا! لا تَتَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَیهِمْ ...». https://eitaa.com/salonemotalee/23478 ✳️ قسمت چهارم؛ یهود و یائسگی ذهن - ابلیس و یهود https://eitaa.com/salonemotalee/23522 ✳️ قسمت پنجم؛ حرص؛ جزای یأس. یهود آرزوی مرگ نمی‌کند https://eitaa.com/salonemotalee/23548 ✳️ قسمت ششم؛ نشانهٔ دائمی برای شناخت حاملان تفکّر یهودی https://eitaa.com/salonemotalee/23572 ✳️ قسمت هفتم؛ 👈 یهودیان و چالش مرگ 👈 سوره ممتحنه را با دقت بیشتری بخوانیم https://eitaa.com/salonemotalee/23594 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ 👇👇👇 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 ✡️ [۸] قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23594 ✳️ قسمت هشتم؛ 🔶🔸 امر به مخالفت با یهود 🔹آنانی که در تربیت انسان صاحب‌نظرند، و کسانی که علاقه‌مند تربیت خود و تربیت فرزندانشان هستند، گمان می‌کنند از چه زمانی باید مخالفت با یهود را بر جسم و جان کودک ترزیق کرد؟ و گمان می‌شود تا به کجا باید این مخالفت را استمرار و گسترش داد؟ 💥 ١. پیش از تولد 🔹قرآن حکیم زمان تزریق واکسن مخالفت با یهود را پیش از تولد کودک، یعنی قبل از: «وَ قَدِّمُوا لِأَنْفُسِکُم» و در پُرهیجان‌ترین لحظات، یعنی زمانی که آدمی با مَحرم خود خلوت می‌کند، می‌داند. 🔹زمانی‌که یهودیان افکار جنسی‌شان را مبنی بر این‌که اگر مردی از پشت همسرش را باردار سازد، فرزند او اَحْوَل، لوچ و دوبین می‌شود، در بین مردم منتشر ساختند، خدای بزرگ آیه فرستاد که: «نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُوا لِأَنْفُسِكُمْ». زنان شما کشتزار شمایند از هر طرف خواستید به کشتزار خود درآیید. 🔹امام رضا علیه‌السلام می‌فرماید: «یَعْنِی مِنْ‏ خَلْفٍ‏ أَوْ قُدَّامٍ‏ خِلَافاً لِقَوْلِ‏ الْیهُودِ وَ لَمْ یعْنِ فِی أَدْبَارِهِن». یعنی: خداوند برخلاف گفتار به شما مؤمنان در عمل زناشویی توسعه و آزادی داده است. به‌عبارت دیگر؛ یعنی لازم نیست هنگامی‌که درصدد پدیدآوردن فرزندی و نسلی از خود هستید، تحت تأثیر افکار یهود و یهودیان باشید. 💥 ٢. روز هفتم تولد 🔹این مخالفت در اولین روزهای زندگی کودک نیز باید گوشزد شود. وقتی کودک به دنیا می‌آید سنّت آن است که او را شست‌وشو دهند. در گوش راست او اذان بگویند و در گوش چپ او اقامه. کام کودک را با آب فرات بردارند و اگر آب فرات یافت نشد، با آب گوارا و نیز با تربت امام حسین علیه‌السلام کام او را باز کنند. نام نیکو برای او انتخاب کنند. اگر کودک پسر بود یک قوچ برای او عقیقه کنند و اگر دختر بود یک میش. 🔹اما مؤمنان بدانند که آداب دینی و کرامت‌های اخلاقی همین اندازه نیست. مرحوم طبرسی در احکام روز هفتم از تولّد فرزند متذکّر مخالفت با یهود می‌شود که: "و ثقب اذنا الصبی خلافا للیهود؛ و برخلاف یهودیان هر دو گوش بچّه را سوراخ کنند. 🔹حسن بن فضل در کتاب ارزشمند مکارم الاخلاق در همین رابطه سخنی از نبیّ معظم پروردگار صلی‌الله‌علیه‌وآله خطاب به دختر بزرگوارشان حضرت فاطمة الزهرا سلام‌الله‌علیها می‌آورند. می‌فرمایند: «يَا فَاطِمَةُ اثْقُبِي أُذُنَيِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ خِلَافاً لِلْيَهُودِ». دخترم فاطمه! گوش‌های حسن و حسین را از بابِ مخالفت با یهود سوراخ کن. 💥 ٣. هم‌زمان و همراه با تعلیم و تعلم 🔹در فرمایشات رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وآله، سلام اسمی از اسم‌های خداست: "السلام من أسماء الله" و دین برای آغاز سخن، ترجیح می‌دهد به‌جای صبح بخیر، عصر بخیر و یا چه روز خوبی است و یا چه هوای قشنگی است، سلام گفته شود. تا جایی‌که دستور می‌دهد به کسی که سلام نکرده آغاز به سخن کند، پاسخ ندهید: "من بدأ بالکلام قبل السّلام فلا تجیبوه" 🔹و از آن‌جا که با سلام و افشاء و اعلانِ آن، باب دوستی و محبّت شروع و در مواردی بر استواری و مداومت آن تأکید می‌گردد، دستور داده است تا بین خودمان سلام را آشکارا بیان کنیم: "أفشوا السّلامَ بَینَکُم تحابّوا" 🔸نهی از سلام کردن 🔹بعضی از مردم فقط به سلام کردن و این‌که سلام از ادب است و نشانهٔ مؤدب بودن است، اصرار می‌ورزند. اینان غافلند از این‌که همان الگو و اسوه‌ای که دستور به سلام کردن داده است، نهی از سلام کردن به تعدادی را هم فرموده است. ما حق نداریم، سلام را شامل حال همهٔ آحاد جامعه کنیم، این یک فرهنگ است، کافی است یک لبخند به دشمن یهودی بزنید، تا آخر باید ننگ یهودی‌گری را با خود داشته باشید. لذا می‌فرماید: 👈 ١. لَا تُسَلِّمُوا... : سلام نکنید... امام علیه‌السلام تعدادی از نفرات جامعه را شماره می‌کنند تا با سلام نکردن، باب دوستی و رفاقت با آنان بسته شود: 👈 ٢. وَ لَا عَلَی النَّصَارَی وَ لَا عَلَی الْمَجُوسِ وَ لَا عَلَی عَبَدَةِ الْأَوْثَانِ: بر نصرانی و مجوس و بت‌پرستان سلام نکنید. 👈 ٣. وَ لَا عَلَی مَوَائِدِ شُرْبِ الْخَمْرِ: به شراب‌خواران سلام نکنید. 👈 ۴. وَ لَا عَلَی صَاحِبِ الشِّطْرَنْجِ وَ النَّرْدِ: بر قماربازان و عوامل برپایی بساط قمار سلام نکنید. 👈 ۵. وَ لَا عَلَی الْمُخَنَّثِ: بر لواط‌دهنده سلام نکنید. 👈۶. وَ لَا عَلَی الشَّاعِرِ الَّذِی یقْذِفُ الْمُحْصَنَاتِ: به شاعری که در هجو زنان پاکدامن شعر می‌سراید، سلام نکنید. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23650 🇵🇸🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📚 @salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ امروز؛ پنج‌شنبه‌‌‌‌‌‌ ☀️ ۴ بهمن ۱۴۰۳ ه‌ش ☪ ۲۲ رجب ۱۴۴۶ ه‌ق ✝ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۵ میلادی ✡️ ۲۳ طِوِت ۵۷۸۵ عبری متعلق به امام مظلوم در حصر صلوات‌الله‌علیه ذکر امروز؛ یکصد مرتبه لَا اِلَهَ اِلَّا اللهُ الملِکُ الحَقُّ المُبِینُ ┈••✾•🌸مناسبت‌های امروز🌸•✾••┈ 📆 مناسبت‌های شمسی 📆 مناسبت‌های قمری 🔹فرار در ۷ق 🔹مرگ بن ابی‌سفیان ۶٠ق 📆 مناسبت‌های میلادی 🔹انتخاب یا به‌عنوان پایتخت کشور جعلی توسط کِنِسِت (پارلمان اسرائیل) ١٩۵٠م/۱۳۲۹ش 📆 مناسبت‌های عبری ♦️🔅~~~ بیشتر بدانیم ~~~🔅♦️ 👈 https://eitaa.com/salonemotalee/6222 👈 https://eitaa.com/salonemotalee/8304 📆 روزشمار: 🌹 ۳ روز تا سالروز شهادت حضرت امام موسی‌بن‌جعفر علیهماالسلام ۱۸۳ق 💐 ۵ روز تا عید مبعث 💐 ۸ روز تا ۱۲ بهمن؛ سالروز بازگشت حضرت امام خمینی رضوان‌الله‌علیه به میهن و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی 💐 ۱۰ روز تا سالروز میلاد سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام ۳ق - روز پاسدار 💐 ۱۱ روز تا سالروز میلاد سردار کربلا حضرت اباالفضل‌العباس علیه‌السلام ۲۶ق - روز جانباز 💐 ۱۲ روز تا سالروز میلاد سیدالساجدین حضرت علی‌بن‌الحسین علیهماالسلام ۳۸ق - روز صحیفه سجادیه 💐 ۱۸ روز تا ۲۲بهمن سالگرد پیروزی قیام الهی مردم ایران و سرنگونی نظام ستم‌شاهی - ۱۳۵۷ش 💐 ۲۲ روز تا ۱۱۹۱مین سالگرد میلاد قطب عالم، بقیه‌الله العظمی حجه‌بن‌الحسن مهدی منتظر ارواحنافداه ۲۵۵ق - روز جهانی مستضعفین 🔸🌺🔸-------------- "سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📚@salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
واکاوی فرار ابوبکر از جنگ خیبر.pdf
990K
✍️ دانلود مقاله ✡ واکاوی فرار از جنگ با یهود خیبر 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee