#امام_خامنهای
#متن_سخنرانی
#روز_زن
۱۴ دی ۱۴۰۱
قسمت نهم؛
در مورد مادریِ نقش زن، نقش حقّ حیات است؛
یعنی زن تولیدکنندهی موجوداتی است که از او به وجود میآیند.
این [جور] است دیگر.
او است که حمل میکند،
او است که وضع میکند،
او است که تغذیه میکند،
او است که نگهداری میکند.
جان انسانها در مشت مادرها است؛
مادرها به فرزند حقّ حیات دارند.
محبّتی که خدای متعال در دل مادر نسبت به فرزند قرار داده، یک چیز بینظیر است؛
یعنی اصلاً هیچ عشقی از این نوع نیست،
به این کیفیّت نیست که آن را قرار داده.
صاحب حقّ حیات است،
بعد ادامهی نسل؛
مادرها مایهی ادامهی نسلند،
یعنی نسل بشر با «مادری» است که ادامه پیدا میکند.
مادرها مایهی انتقال عناصر هویّت ملّیاند؛
هویّت ملّی یک چیز مهمّی است.
یعنی هویّت یک ملّت،
شخصیّت یک ملّت در درجهی اوّل به وسیلهی مادرها منتقل میشوند؛
زبان، عادات، آداب، سنّتها، اخلاقهای خوب، عادتهای خوب، اینها همه در درجهی اوّل به وسیلهی مادر منتقل میشود.
پدر هم مؤثّر است امّا خیلی کمتر از مادر؛
مادر بیشترین تأثیر را دارد.
افشانندهی بذر ایمان در دلها؛
مادرها هستند که فرزند را مؤمن بار میآورند.
«ایمان» درس نیست که آدم به یکی درس بدهد یاد بگیرد؛
ایمان یک رویش است،
یک رشد معنوی است که بذرافشانی لازم دارد؛
این بذرافشانی به وسیلهی مادر انجام میگیرد و مادر این کار را میکند.
اخلاق را همین طور.
بنابراین نقش [او] فوقالعاده است.
حالا این دو نقش، نقش مهمّی است؛
من بارها گفتهام،
عقیدهام هم همین است،
که مهمترین و اصلیترین وظایف زن هم اینها است.
یعنی حالا این خانم گفتند «من یک خانم خانهدار هستم»،
خب خیلی خوب است.
اصلیترین نقش یک زن از نظر اسلام همین نقش خانهداری است
منتها مهم این است که خانهداری به معنای خانهنشینی نیست.
بعضی اینها را با هم اشتباه میکنند؛
وقتی میگوییم خانهداری، خیال میکنند میگوییم داخل خانه بنشینید، هیچ کار نکنید، هیچ وظیفهای انجام ندهید، تدریس نکنید، مجاهدت نکنید، کار اجتماعی نکنید، فعّالیّتهای سیاسی نکنید؛ معنای خانهداری این نیست.
خانهداری یعنی خانه را داشته باشید؛
در کنار داشتن خانه، هر کار دیگری که از عهدهی شما برمیآید و میل به آن و شوق به آن را دارید میتوانید انجام بدهید؛
منتها همه در ذیل خانهداری است.
ادامه دارد ...
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
✡ روچیلدها و سلطنت پهلوی
قسمت اول؛
🔸بررسی امپراتوری نامرئی #روچیلدها و سیطرهٔ آن بر همهٔ شئون دنیای غرب، جایگاه تعیینکنندهٔ #صهیونیسم را در تنظیم سیاستهای خاورمیانهای قدرتهای اصلی غرب نشان میدهد.
🔸استراتژی صبورانهٔ روچیلدها بهمنظور تأسیس #تمدن_بزرگ_یهود در خاورمیانه از نیمهٔ قرن نوزدهم آغاز شد و بهسوی هدف خود گامهایی خاموش و سنجیده برداشت.
🔸#ایران در استراتژی روچیلدها جایگاه اساسی داشت و لذا میتوانیم صعود سلطنت #رضاخان را گامی از سوی صهیونیسم بهمنظور تأمین شرایط لازم برای تأسیس #تمدن_یهود در خاورمیانه ارزیابی کنیم.
🔸این گام توسط #اردشیر_ریپورتر به فرجام رسید و رژیمی ضداسلامی و لائیک استقرار یافت که وظیفه داشت با سرکوب #فرهنگ_اسلامی مردم ایران، این نیروی عظیم را از منطقهٔ خاورمیانه بیگانه و منزوی سازد. همزمان در خاورمیانهٔ عربی نیز رژیمهای پوشالی و خلقالسّاعه تأسیس گردید.
🔸در بطن این محیطِ مناسب بود که توسط روچیلدها «اسکان یهودیانِ فقیر اروپا در فلسطین» توسعه یافت و سرانجام، در سال ١٩۴٨م، با مداخلهٔ آمریکا و انگلیس تحت پوشش #سازمان_ملل به تأسیس #دولت_اسرائیل، بهعنوان کانون اولیهٔ «تمدن بزرگ یهود» انجامید.
✍ عبدالله شهبازی
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
✡ روچیلدها و سلطنت پهلوی
قسمت دوم؛
💥 با تأسیس دولت غاصب اسرائیل، عوامل ایرانیِ بریتانیا بهسود #اسرائیل وارد صحنه شدند. ویلیام شوکراس در کتاب «آخرین سفر شاه» مینویسد:
🔸در ١٩۴٨ که دولت اسرائیل تأسیس شد، ایران به #یهودیان_عراقی که برخلاف یهودیان ایرانی مورد سرکوب قرار گرفته بودند، اجازه داد از طریق ایران به اسرائیل فرار کنند.
🔸در این هنگام یکی از وظایف اصلی #موساد این بود که مهاجرت یهودیان به اسرائیل را تسهیل کند. دولت ایران به مأموران موساد اجازه داد در تهران فعالیت کنند، یعنی بهعبارت دیگر از بدو تأسیس دولت اسرائیل، ایران از اعراب حمایت لفظی میکرد و به اسرائیل کمک پنهانی میداد.
🔸از اسناد بایگانی اسرائیل معلوم میشود که اسرائیل شناسائی دوفاکتوی خود را [در دی ١٣٢٨ / ژانویه ١٩۵٠] با پرداخت رشوهٔ قابل توجهی به #محمد_ساعد نخستوزیر وقت ایران بهدست آورد.
🔸نخستوزیر، مطالبهٔ ۴٠٠هزار دلار کرد تا موافقت هیئت وزیران را جلب و شاه را متقاعد سازد که شناسایی دوفاکتوی اسرائیل خدمت به منافع ملی ایران است!
✍ عبدالله شهبازی
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
✡ روچیلدها و سلطنت پهلوی
قسمت سوم؛
🔸دومین دوران رسوخ #صهیونیسم در ایران با ورود #شاپور_ریپورتر آغاز گردید که بهعنوان عاملِ #لرد_روچیلد_سوم به تعیینکنندهترین چهرهٔ جاسوسی غرب در #دربار_پهلوی بدل شد.
🔸پیتر رایت مینویسد:
👈 لرد #ویکتور_روچیلد با استفاده از دوستیاش با #شاه_ایران و ادارهٔ برخی از عوامل جاسوسی در خاورمیانه مانند سِر ریپورتر که رل تعیینکنندهای در عملیات خاورمیانهای MI6 داشت، روابط خود را با دستگاه اطلاعاتی انگلستان حفظ میکرد.
🔸پیتر رایت از شاپور ریپورتر بهعنوان یک چهرهٔ مستقل اطلاعاتی که در رابطه با لرد ویکتور روچیلد عمل میکرد و ارتباطات او با MI6 از طریق روابط شخصی روچیلد و رئیس کل MI6 تأمین میشد، یاد میکند.
🔸این شیوهٔ ارتباط بهوضوح نشان میدهد که در واقع شاپور ریپورتر پیش از آنکه مأمور اینتلیجنس سرویس باشد، عامل درجهٔ اول #سرویس_اطلاعاتی_صهیونیستها بود!
✍ عبدالله شهبازی
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
6.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🔊 تیتر جالب «شاه رفت» چگونه انتخاب شد!
جریان جالب انتخاب تیتر #شاه_رفت که ظاهری متفاوت نسبت به بقیه تیتر ها داشت..
#حتما_بشنوید
🎧بخشی از پادکست روزها در راه را میشنوید
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
📖 #متن_قانون_اساسی
🇮🇷 #جمهوری_اسلامی_ایران
🔷 قسمت سی و ششم؛
🔷🔹فصل یازدهم- قوه قضائیه
🔸اصل یكصد و شصت و چهارم
قاضی را نمیتوان از مقامی كه شاغل آن است بدون محاكمه و ثبوت جرم یا تخلفی كه موجب انفصال است به طور موقت یا دائم منفصل كرد یا بدون رضای او محل خدمت یا سِمَتش را تغییر داد مگر به اقتضای مصلحت جامعه با تصمیم رئیس قوه قضائیه پس از مشورت با رئیس دیوان عالی كشور و دادستان كل. نقل و انتقال دورهای قضات بر طبق ضوابط كلّی كه قانون تعیین میكند صورت میگیرد.
🔸اصل یكصد و شصت و پنجم
محاكمات، علنی انجام میشود و حضور افراد بلامانع است مگر آنكه به تشخیص دادگاه، علنی بودن آن منافی عفت عمومی یا نظم عمومی باشد یا در دعاوی خصوصی طرفین دعوا تقاضا كنند كه محاكمه علنی نباشد.
🔸اصل یكصد و شصت و ششم
احكام دادگاهها باید مستدلّ و مستند به مواد قانون و اصولی باشد كه بر اساس آن حكم صادر شده است.
🔸اصل یكصد و شصت و هفتم
قاضی موظف است كوشش كند حكم هر دعوا را در قوانین مدوّنه بیابد و اگر نیابد با استناد به منابع معتبر اسلامی یا فتاوی معتبر، حكم قضیه را صادر نماید و نمیتواند به بهانه سكوت یا نقص یا اجمال یا تعارض قوانین مدوّنه از رسیدگی به دعوا و صدور حكم امتناع ورزد.
🔸اصل یكصد و شصت و هشتم
رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هیئت منصفه در محاكم دادگستری صورت میگیرد. نحوه انتخاب، شرایط، اختیارات هیئت منصفه و تعریف جرم سیاسی را قانون بر اساس موازین اسلامی معین میكند.
🔸اصل یكصد و شصت و نهم
هیچ فعلی یا ترك فعلی به استناد قانونی كه بعد از آن وضع شده است جرم محسوب نمیشود.
🔸اصل یكصد و هفتادم
قضات دادگاهها مكلفند از اجرای تصویبنامهها و آییننامههای دولتی كه مخالف با قوانین و مقررات اسلامی یا خارج از حدود اختیارات قوه مجریه است خودداری كنند و هر كس میتواند ابطال اینگونه مقررات را از دیوان عدالت اداری تقاضا كند.
🔸اصل یكصد و هفتاد و یكم
هرگاه در اثر تقصیر یا اشتباه قاضی در موضوع یا در حكم یا در تطبیق حكم بر مورد خاص، ضرر مادی یا معنوی متوجه كسی گردد، در صورت تقصیر، مقصر طبق موازین اسلامی ضامن است و در غیر این صورت خسارت بهوسیله دولت جبران میشود، و در هر حال از متهم اعاده حیثیت میگردد.
🔸اصل یكصد و هفتاد و دوم
برای رسیدگی به جرایم مربوط به وظایف خاص نظامی یا انتظامی اعضای ارتش، ژاندارمری، شهربانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محاكم نظامی مطابق قانون تشكیل میگردد، ولی به جرایم عمومی آنان یا جرایمی كه در مقام ضابط دادگستری مرتكب شوند در محاكم عمومی رسیدگی میشود.
دادستانی و دادگاههای نظامی، بخشی از قوه قضائیه كشور و مشمول اصول مربوط به این قوه هستند.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/7376
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
#داستان ۲
#دمشق_شهرِ_عشق
قسمت سوم؛
بوی تند بنزین روانیام کرده بود
همانطور که با جرقه فندکش بازی میکرد، سُستی مبارزاتم را به رخم کشید:
«حالا فهمیدی چرا میگفتم اون روزها بچه بازی میکردیم؟»
فندک را روی میز پرت کرد،
با عصبانیت به مبل تکیه زد و با صدایی که از پس سالها انتظار برای چنین روزی برمیآمد، رجز خواند:
«این موج اعتراضی که همه کشورهای عربی رو گرفته، از تونس و مصر و لیبی و یمن و بحرین و سوریه، با همین بنزین و فندک شروع شد؛ با حرکت یه جوون تونسی که خودش رو آتیش زد! مبارزه یعنی این!»
گونههای روشنش از هیجان گل انداخته بود
این حرفها بیشتر دلم را میترساند
مظلومانه نگاهش کردم
ترسم را حس کرده بود
به سمتم خم شد،
دوباره دستم را گرفت و با مهربانی همیشگیاش زمزمه کرد:
«من نمیخوام خودم رو آتیش بزنم! اما مبارزه شروع شده، ما نباید ساکت بمونیم! "بنعلی" یه ماه هم نتونست جلو مردم تونس وایسه و فرار کرد! "حُسنیمبارک" فقط دو هفته دووم اورد و اونم فرار کرد! از دیروز "ناتو" با هواپیماهاش به لیبی حمله کرده و کار "قذافی" هم دیگه تمومه!»
میدانستم برای سرنگونی بشّار اسد لحظهشماری میکند و اخبار این روزهای سوریه هواییاش کرده بود
نگاهش رنگ رؤیا گرفت و آرزو کرد:
«الان یه ماهه سوریه به هم ریخته، حتی اگه ناتو هم نیاد کمک، نهایتاً یکی دو ماه دیگه بشّار اسد هم فرار میکنه! حالا فکر کن ناتو یا آمریکا وارد عمل بشه، اونوقت دودمان بشّار به باد میره!»
از آهنگ محکم کلماتش ترسم کمتر میشد،
دوباره احساس مبارزه در دلم جان میگرفت
با لبخندی فاتحانه خبر داد:
«مبارزه یعنی این! اگه میخوای مبارزه کنی الان وقتشه نازنین! باور کن این حرکت میتونه به ایران ختم بشه، بشرطی که ما بخوایم! تو همون دختری هستی که به خاطر اعتقاداتت قیام کردی! همون دختری که ملکه قلب پسر مبارزی مثل من شد!»
با هر کلمه دستانم را بین انگشتان مردانهاش فشار میداد تا از قدرتش انگیزه بگیرم
نمیدانستم از من چه میخواهد
صدایش به زیر افتاد و عاشقانه تمنا کرد:
«من میخوام برگردم سوریه…»
یک لحظه احساس کردم هیچ صدایی نمیشنوم
قلبم طوری تکان خورد که کلامش را شکستم:
«پس من چی!؟»
نفسش از غصه بند آمد
صدایش به سختی شنیده میشد:
«قول میدم خیلی زود ببرمت پیش خودم!»
کاسه دلم از ترس پُر شده بود
به هر بهانهای چنگ میزدم
کودکانه پرسیدم:
«هنوز که درسمون تموم نشده!»
نفهمید برای از دست ندادنش التماس میکنم
از جا پرید و عصبی فریاد کشید:
«مردم دارن دستهدسته کشته میشن، تو فکر درس و مدرکی؟»
ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/7377
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee