eitaa logo
نجم الدین
10.3هزار دنبال‌کننده
693 عکس
27 ویدیو
7 فایل
🌟نجم الدین نشر بیانات استاد #صمدی_آملی 🚩کانال رسمی #نمیباشد ✔️استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع کانال❌
مشاهده در ایتا
دانلود
4_341713769937764400.mp3
3.75M
⌛️زمان: ۱۸:۴۹دقیقه __________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈به عرض رساندیم که امربه معروف ونهی از منکر به خصوص فریضه ی نهی از منکر، اگر در امور جزئیه ای باشد که برگشتش به افراد قلیل و یا احیانا افرادی که در محدوده ی یک روستا، یک شهر، یک خانواده در محدوده ی یک خیابان، یک کوچه در حد معاشرت با دوستانی خاص یا غیر خاص در این امور باشد حکم آن یک حکم کلی است. 👈در شرع مقدس است که همگان را توان دخالت در این امر مهم هست و اینکه هم شرع مقدس امر به معروف ونهی از منکر را تقریبا به عنوان یک واجب شرعی وتکلیفی در حد تمام مکلفین آحاد اجتماع مقرر فرمود و تکلیف فرمود در این محدوده ی کم برای همگان موءثر است 👈اما اگر یک وقتی منکر در حد منکر افراد جزئی که به عرض رسید در محدوده های کم نباشد، منکر به صورت یک حکومت در بیاید به صورت یک مکتب و عقیده در سطح جهان گشایش پیدا کند، همانطور که مکتب اسلام مثلا به یک مذهب و دینی است که فرا گیر شد به عنوان عقاید حقه ی الهیه در بین تمام عاقلان عالم مطرح است، اگر منکر به صورت عقاید در بیاید در میان عموم مردم‌اجتماع به صورت یک سنت کذایی بخواهد مطرح بشود در اینگونه از موارد نهی از منکر تقریبا از عموم افراد جزئی هم بر نمی آید، هم ساخته نیست، هم تاثیر ندارد و هم اینکه شاید نتیجه ی معکوس هم احیانا داده بشه. 👈اگر منکر به صورت عقاید باطل در سطح اجتماع به نحو یک مذهب مطرح بشود که در زمان امام حسین(ع) به همین صورت در آمد، چون عقایدی را بنی امیه آورد برای مردم به عنوان مذهب رسمی شناخت. 👈درست است که پیامبر در مکه ظهور کرد دین اسلام به عنوان یک دین کلی در سراسر حجاز پذیرفته شد، در منطقه ی عراق هم با آن وسعت آن روز پذیرفته شد. باز در منطقه ی ایران هم بعد از فتح ایران در زمان خلیفه ی غاصب دوم، اسلام در ایران هم پذیرفته شد، در شامات هم شبیه خود دمشق وترکیه ی فعلی که مرکز آن قسطنطنیه ی آن روز بود و در مصر و کشورهایی که در این حول وحوشند شبیه فلسطین اشغالی، لبنان، اردن، اینها تقریبا در محدوده ی شامات می افتند! در سراسر اینها دین اسلام به عنوان یک مذهب رسمی پذیرفته شد. 🛑ادامه👇
🛑قبل👆 🛑بعد👇 👈اما چون بعد از واقعه ی رحلت خاتم الانبیا ص و غصب خلافت توسط غاصب اول و بعد از اون توسط غاصب ثانی و سپس ثالث که در این محدوده ی سه غاصب بنی امیه آمد ریشه دوانید در مرکز حکومت. 👈 در اینجا باز ماصحنه ی یهودیت در اسلام را می بینیم مثل همین زمان ما، حالا چطور انگلیس همه جا جا پا دارد؟ چطور صهیونیست جهانی ویهودیت در همه جا جای پا دارد؟ چون ما یهود اصیل را که اصلشان اسرائیلی هستند با یهودیت آنها بخشیشان که به صورت حضرت اسرائیل الهی بودند که پیامبر خدا بود! آنها خوب بودند. یهودیتی که بر اساس انحراف از تورات به میان آمده این ها خطرناک شدند. 👈 یعنی یر یهودیتی که آمد تورات را تحریف کرد به چیزی که خودش می خواست، این ها جا باز کردند در حجاز به خصوص که مر کز وحی بود یعنی در مکه ومدینه، کعب الاحبار یهودی را فرستادند. 👈 حال کعب الاحبار یک دانشمند خیلی سطح بالا ی یهودی است که او را آوردند، ابی سفیان در مکه ومدینه فقط احادیث جعل می کرد، کار او(کعب الاحبار) جعل احادیث بود. 👈یک تعداد کمی امیرالمو منین که خانه نشین شد ،با آن وضعی که بعد از رحلت پیامبر(ص) در آوردند اباذر و سلمان که تبعید شدند. سلمان یک نیروی بسیار قوی بود در حرف زدن این را بالا خره ابوسفیان دسیسه کرد به ربذه تبعیدش کردند، حکم تبعیدش را هم همین مروان بن حکم از ناحیه ی عثمان می گیرد او را آنجا با گرسنگی وتشنگی بالاخره کشتند. یک یک اصحاب درست پیامبر را همه را در به در کردند، بعد اینها ماندند صفحه دار میدان شدند. 👈جعل احادیث یهودی ها و مسیحی ها شد به عنوان مذهب اسلام! هی می آمدند پیامبر این را گفت، آن را گفت، یعنی صاف کعب الاحبار روز در خیابانهای مکه و مدینه راه میرفت و رسما برای مردم احادیث رسول الله را می خواند. مردم هم صاف دنبال او راه می افتادند. که ابوذر می آمد مقابله می کرد. 👈بالا خره مجبور شدند اورا از سر راه بردارند که برداشتند! کسی هم نبود که با او مقابله کند. تازه کعب الاحبار یک دانشمند سرشناس بود. دانشمندان غیرسرشناس دیگری هم بودند که این ها هم مشغول تبلیغ بودند در محدوده ی مدینه و حجاز و لذا آمدند به طور کلی مسیر اسلام منحرف شد. 👈مسیر اسلام از مسیری که پیامبر(ص) ترسیم فرموده بود بعد از رحلت آن جناب با آمدت خلفای غاصب سه گانه و سرکار آمدن طائفه ی بنی امیه که اصلشان از شجره ی خبیثه ی ابوسفیان شروع می شود، آن صحنه هایی که گذشت به طور کلی مسیر دین منحرف شد. 👈اگر جایی انحراف در عقاید عمومی مردم پیش بیاید، حاکمان مردم کسانی باشند که در عقاید مردم دست ببرند مثل بنی امیه و لذا شام را احادیث کذبیه ی بنی امیه گرفت. در کوفه هم باز احادیث کذبیه شان سرایت کرد، حالا با اینکه کوفه و عراق تقریبا از ریشه به اهل بیت مرتبط بودند، یعنی بعد از پیامبر ص خلیفه امیرالمومنین (ع) آمد کوفه، اما بعد از ۲۵ سال آمد! چون در زمان آن سه غاصب، اول که کوفه دست فرمانروایان از ناحیه ی آن ها بود، پس باز می بینید احادیث جعلیه ی کعب الاحبارها امده به کوفه هم رسید. 👈درست است ایران فتح شد اما کسانی که از ناحیه ی غاصبان ثلاث آمدند در ایران، به خصوص از دومی به بعد آمدند در ایران حاکم شدند! باز هم می بینید وارث همان اخبار مخلوط شده ی کعب الاحبارها بود. یک انحراف کلی در مسائل حکومتی است وقتی انحراف کلی باشد نهی از منکر به عنوان یک وظیفه است. 🛑ادامه👇
🛑قبل👆 🛑ادامه👇 👈ابی عبدالله اگر در زمان برادرش امام حسن ع و بعد از شهادت آن بزرگوار تا معاویه به درک واصل بشود حضرت سکوت کردند برای اینکه معاهده ای بود بین امام حسن(ع) و معاویه، و حضرت نمی خواست معاهده را بشکند واین تعهد و این توافق که بین طرفین شده! اما حالا می بیند که منکر به نحو ریشه ای و اساسی دارد سطح کره ی زمین را می گیرد. 👈 اینجا دیگر معنا ندارد که بگوییم آقا حالا اگر ما قیام هم بکنیم احیانا اگر کشته می شویم، پس دیگر نهی از منکر نکنیم! اینجا اصلا انحراف عقاید است. 👈خوب حال از شما سوال می کنم: اگر واقعا کسی آمد جلوی چشم شما رسما دارد به پیامبر ص جسارت و بی احترامی می کند، طوری که واجب القتل است، آیا می شود اینجا بگوییم خوب حالا اگر من بخواهم برعلیه او قیام کنم و بعد علیه او مثلا بشورم، کشته می شوم پس دیگر بایستم؟ بعد می بینید که راه ندارد! جایی که اصل دین در خطر افتاد ان جا دیگر معنا ندارد یک کسی بخواهد مواظب جان خودش باشد. 👈پس ان مسائلی که در شرایط امر به معروف و نهی از منکر گفته شد که مواظب باشید، احتمال تاثیر بدهید، وخطر مالی اگر هست نکنید و خطرهایی هست نکنید، حالا تا چه رسد به خطرهای ناموسی، این ها مال کجاست؟ این ها مال این نهی منکر های متعارف است. مثل همین اجتماع خودمان حالا دو تا جوان منحرفند، الان یک بزمی دارند، یک زور و یک قدرتی دارند، حالا شما هم یک آدم ضعیفی هم هستی اگر بخواهی بروی پیش آن ها بایستی خلا صه اینها فردا حمله می کنند منزل را ازبین می برند حالا اگر هم نکردی فوقش این است که او یک دزدی می کند، حالا دیگر نمی آید برای مردم حدیث جعل کند. الان در جامعه ی ما کسانی که بخواهند مردم را انحراف عقاید بدهند چه قدرند؟ از این مفسدینی که هستند، این ها خیلی کمند. 👈نیستند مگر کسانی باشند که از ناحیه ی دشمنانی مثل آمریکا و امثال این ها یک برنامه های درون گروهی و باطل وپشت پرده داشته باشند، وگرنه این جوانی که بیچاره حالا دارد کمی سر کوچه حالت بزمی بازی در می آورد، چهار تا دختری هم که دارند به یک وضع ناجور راه می روند، بعد می بینی باز هم روز عاشورا رفتند حسین حسین هم می کنند، باز نشسته پای منبر دارد حدیث هم می شنود دو روز بعد هم توبه می کند. پس این فسادی نیست که بیاید موجب انحراف عقاید اجتماع شود این فسادیست مربوط به مفاسد اجتماعی مردم. 👈اما اگر واقعا کسی دارد فساد عقاید مردم می کند، دارد احادیث جعل می کند دارد قران را تحریف می کند، می خواهد بیاید اصلا به طور کلی مسیر دین را عوض کند. ببینید الان ما در ۲۵ سال انقلاب کم مشکلات داشتیم؟ کم با همدیگر زد و خورد داشتیم؟ کم گروه گروهی شدند؟ کم به همدیگر تاختند؟ کم بر علیه یکدیگر حرف زدند؟ همه بود اما هیج یک از این ها تصمیم نگرفتند بیایند مسیر دین را به طور کلی منحرف کنند. این نبود. 👈خوب از یک طرف رهبری هم گذاشتیم این رهبری بزرگوار بزرگترین وظیفه اش صیانت از حریم دین خداست. این مهمترین وظیفه ی ایشان است! که خوب، دارد می کند. 👈بله حالا جایی به بیت المال دستبرد نشده؟ شده، اختلاس نشد؟ شد، اختلاس های سبک؟ نه خیلی سنگین، منابع مالی کشور ضربه نخورد؟ خورد، این ها هست. این ها انحرافات فساد اجتماعی پیش می آید. اما انحرافاتی که بیاید اصلا به طور کلی دین را عوض کند، این که نداریم، نداشتیم. 👈اگر خاطر شریفتان باشد، اوایل منافقین آمده بودند یک سری عقایدی داشتند بین جوانان ما القا می کردند، آنجا بله بزرگان ما قیام کردند جوان های حزب الهی آن روز قیام کردند، با این ها بحث ها گرفت، وقتی دیدند نه با این بحث ها محکومند و نمی توانند جوابگو باشند، دست به ترور ها و امثال کارهای نظامی زدند. 👈خوب جوانان ما هم در مقابلشان ایستادند. خلاصه کار کشید به مثل کار جنگل و در گیری های خیابانی وامثال این ها. 🛑ادامه👇
🛑قبل👆 🛑بعد👇 👈این ها باز چیز مهمی نیست همیشه در درگیری ها آدم چهار تا شهید می دهد، دو تا زخمی می دهد، چهار نفر را می کشد، دستگیر می شوند خودشان اقرار می کنند، مطلب حل می شود. 👈اما یک وقت بیایند عقاید مردم را از مسیر به در ببرند آن خطرناک است. چیزی که زمان امام حسین(ع) پیش آمد، واقعا انحرافات کامل بود! در سطح اصل حکومت در شام در عراق در ایران، اصلا به طور کلی حکومت منحرف شد. 👈حکومت اولا از مدینه و مکه که مرکز وحی بود رفت شام، که اصلا شام مرکز وحی پیغمبر(ع) نبود، آن هم حکومت رفت دست معاویه وبعد از او به یزیدی که رسما دارد با سگ بازی بزرگ می شود، کسی که وقتی سر مبارک ابی عبدالله (ع) را پیشش گذاشتند، رسما اشعار آن کسانی که یهودی ها بودند بر علیه پیامبر(ص) می خواندند، همانها را می خواند. می گفت: بابا بی خود می گویند نعوذ بالله این محمد(ص) اصلا خبری هست نه وحی و نه احادیث، هیچ چیزی نیست، همین ها را می خواند ببینید این انحراف است. 👈این انحرافات را امام حسین (ع) شروع کردند با او مبارزه کردن، گرچه هنوز شکست وپیروزی یک انقلاب را نباید به خود زمان آن انقلاب محصور کرد، باید ببینیم بعد چه می شود؟ حالا بعد که واقعیت روشن شد، حضرت آمد در کربلا شهادت پیش آمد و بعد از او عزیزان رفتند کوفه را بیدار کردند. 👈باز هم مردم کوفه، البته مردم کوفه یک طبعی دارند، طبع پیمان شکنی، اصلا معروف شدند به بی وفایان، این ها اصلا طبعشان این است. خیلی در کوفه انحرافات فکری پیش نیامد، مشکل اساسی کوفه همیشه پیمان شکستن بود، این ها وفا نداشتند به هرچه پیمان می بستند. اما شام چرا، شام متحول شد. مصر متحول شد. دمشق متحول شد، قسطنطنیه متحول شد، ایران متحول شد. 👈سطح جهان با آمدن اسرا به اطراف شام واقعا متحول شد، عدو هم سبب خیر شد این ها برای این که جشن ها وپیروزی خود را در سطح جهان منتشر کنند، دعوت داشتند از همه ی سران کشورها آمدند. 👈خطبه ی امام زین العابدین(ع)، خطبه ی حضرت زینب، خطبه ی ام کلثوم، چه در کوفه چه در شام. 👈بعد مطلب دیگر عزاداری هفت روزه ای که حضرت در شام به پا کرد. حضرت زینب کبری که این جا واقعا جایگاه زنان را در ادامه نهضت عاشورا، به غیر از زنانی که اهل بیت پیغمبر‌ ص بودند، باید از ناحیه ی زنان شام و کوفه هم دانست، البته نه کوفه، شام خیلی! 👈این است که آن بحثی که قبلا به عرض رسید از شرایط امر به معروف ونهی از منکر این است که، احتمال اثر باشد اولا، و خطر جانی و مالی نباشد و فرمایشات دیگر، این ها از این جنبه که مصداق اتم منکرات هست اصلا راه ندارد. این است که جناب رسول الله(ص) به فرزندشان ابی عبدالله(ع) فرمودند برو باید کشته شوی. __________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
⁣علامه حسن زاده آملی (حفظه الله): ⁣«17 سال شب و روز در خدمت علامه طباطبایی بودم اما یک مکروه از ایشان ندیدم» 🔸شرح دروس معرفت نفس 🔸 استاد صمدی آملی ________________________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_183342232491786308.mp3
2.01M
؟ ⌛️زمان: ۷:۴۴ دقیقه ______________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈 آقای طباطبایی جان، که به رحمت اله رفته بودند، ما روزی، در درسی، محضر استادی، داشتیم، مصباح الانس می‌خواندیم 👈یکی از آقایان، قبل از درس شروع کرده بودیم با یکی از دوستان و عزیزان، داشتیم درس روز قبل را، در خدمتشون باهم، به روش طلبگیمون، مباحثه می‌کردیم، بعد یک آقا بنده خدا، بغلِ ما نشست. 👈 در سن خیلی بالا در حدود، شاید، ۶۰ سال که چند مدت قبل به رحمت اله رفت خیلی آدم خوبی بود، آدم خوب شد ⏪ ایشان رو کرد به ما، که خوش به حالتان در این سن و سال دارید مصباح الانس می‌خوانید خیلی می نالید و به خودش می پیچید، و خودش شروع کرد به حرف زدن و‌حرف در امد، ما چیزی نپرسیدیم، گفت: 👈من کاری انجام دادم که، در رابطه با کارم میسوزم، با اینکه توبه هم کردم، و رفتم عذرخواهی هم کردم اما همیشه‌ این خاطره در ذهنم مرتکز شده، میسوزم. بعد خودش بنده خدا شروع کرد گفت: 👈بر اساس تبلیغات یه عده‌ای، ما هم شدیم مخالف علامه طباطبایی جان، علامه طباطبایی که آقای حسن‌زاده فرمودند: که من ۱۷ سال شبانه روز با او به سر بردم، شبها در خدمتش بودم، روزها بودم، و و... یک مکروه از او مشاهده نکردم، من مشاهده نکردم، تا چه رسد، نعوذ بالله به حرام، تا چه رسد به ترک واجب، این بنده خدا، روحانی بود و عمامه به سر بود. عرض کردم بسیار مرد خوبی بود، بعدها هم که از آن موقعی که توبه کرد، خوب بود در این مسیر راه افتاده بود خوب بود، گفتم: چطور اینها گفت: 👈ما هم شده بودیم، بر علیه آقای طباطبایی جان و بر خودمان واجب دانستیم، که لعنش کنیم آقای طباطبایی را. 👈بعد گفت: روزی مترصد بودم یه جوری او را گیر بیارم، نوعا بنده چندین بار، تازه رفته بودیم اوایل پیروزی انقلاب قم،۵۷ مشرف شدیم قم، هنوز انقلاب پیروز نشده بود. 👈 بعد از پیروزی هم، چند ین بار آقای‌ طباطبایی را در خیابان زیارت کردیم، اما بی توجه بودیم، نمیدانستیم آقای طباطبایی ایشون است، از منزل پیاده می آمدن حرم، مشرف می‌شدند بر می گشتند، این بنده خدا گفت: من مترصدبودم، که ایشان را گیر بیاورم و ادای تکلیف کنم تکلیف چیه؟ که لعنش کنم 👈 گفت آمدم سر خیابان قضا را، دیدم که ایشون داره، از خیابان ارم از طرف میدان صفایی دارد می آید به طرف حرم، جلوی مسجد محمدیه که الان جزء حرم شده، توسعه جدید، همین جا به او برخوردم بعد رفتم جلو به او گفتم: لعنت الله علیک. چه کرده بودم، وضع را، چه حالی پیش آورده بودم. جهال، جهال، داد از دست جاهل، بخصوص امان از دست، درس خوانده های جاهل، آن جاهل درس نخوانده، دزد بی چراغ، جاهل درس خوانده، خطرناکه، که دزد با چراغ است 🔸چو دزدی با چراغ آید 🔸گزیده تر برد کالا 👈 بله بعد گفت که: ایشون نه نگاهی کرد، نه اعتنایی کرد، نه حرفی زد، همان جور مشغول حال خودشون بودند رفتند به حرم. حالا یکی ایشون نبود، دیگران هم همین طور رسمشون بود، طلبه ها رو تحریک کرده بودند، یه عده جاهلی و این حجت خدا را، این انسان الهی را، این صاحب المیزان را، که شهد الله به تعبیر امام: قدس سره: آن چینه دان یک عده ایی، وسیع تر از این ها بود این قدر، کم چینه نبودن، کم حوصله نبودن، و ظرفیت داشتن، بلا به سر این بزرگوار نمی‌آوردند به یقین باید، تفسیر المیزان، چندین برابر این نوشته می شد، قلم را کشید، بنده خدا از بس که فحش گرفتن، از بس که ناسزا گوش کردند قلم را کشیدند، بعدگفت: این کار را کردم و تکلیف خودم را ادا کردم عین صحنه های کربلا را آدم در طول تاریخ می بینه که: عده ایی گفتند که: حسین را بکشیم، بریم بهشتی بشویم، تکلیفمون ادا شود با حسین کُشی. با لعن بر حسین، با لعن بر علی. 👈حالا این هم همینطور، بعد از مدتی مستبصر شدم، وفهمیدم که چه خطایی کردم، و چه جسارتی به یک عبد خدا، بنده صالح خدا کردم، رفتم که، به یک طوری، از محضرشان عذرخواهی کنم. قضا را باز هم، همین جلوی درب مسجد محمدیه روزی ایشون، حالا این صحنه را یا از حرم برمی‌گشتند، یا به حرم مشرف می شدند، گفت: همین جا رفتم، محضرشون گفتم: 👈من همان طلبه هستم، که چند مدت قبل، یک ماه قبل، فلان، اومدم لعنت کردم، اومدم عذرخواهی کنم، که من اشتباه کردم گفت: این آقا به من می گفت: شهد الله، نه آن روزی که لعنش کردم، اصلاً نگاه کرد، که تو چه کسی هستی؟ چه کسی نیستی؟ نه امروز که عذرخواهی کردم، نگاه کرد، که تو چه کسی هستی؟ چه کسی نیستی؟ هیچ توجه نداشت، اینها در محضر این بزرگوار زانو زده بودند و همچنین، آقایان دیگر. __________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
از حضرت آدم که تمام انبیاء همه منتظرند تا خاتم الانبیاء(ص) تشریف فرما بشود. از امیرالمومنین(ع) و همه ی انبیاء و خاتم انبیاء(ص) همه منتظرند که تا حضرت خاتم الاولیاء علی الاطلاق بقیه الله تشریف فرما بشود. و لذا این منتظّر الله، منتظّر تمام انبیاء و ائمه(ع) است. ________________________________ 🌿نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5823157797113561564.mp3
2.39M
⌛️زمان: ۵:۰۴ دقیقه ______________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0