eitaa logo
نجم الدین
10.4هزار دنبال‌کننده
693 عکس
27 ویدیو
7 فایل
🌟نجم الدین نشر بیانات استاد #صمدی_آملی 🚩کانال رسمی #نمیباشد ✔️استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع کانال❌
مشاهده در ایتا
دانلود
1_800348319.mp3
482.3K
⌛️زمان: ۲:۰۰ دقیقه ____ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🔸پس انسان منطقی نجس می شه، بی طهارت می شه، ناپاک می شه. و لذا آقا در الهی نامه فرمودند: الهی! تو پاک آفریده ای، ما آلوده اش کردیم. حالا که ما آلوده اش کردیم، یعنی این انسان منطقی آلوده اش کرد. انسان منطقی که، می تونه آیت الله بشود یا نه؟ بله، می تونه بشه! می تونه دکتر بشود؟ بله. میتونه که سفینه هم بسازد؟ بله. انسان منطقی می تونه این کارها را بکنه، همه ی اینا رو می کنه. 👈 اما می تونه تمام این ها را بکند و باز هم ناپاک باشد؟ بله، بله! تطهیر نداره، خودشو بد می سازه. بله؟ آقا در دفتر دل یک جایی داشتند دیگر، فرمودند: 🔸 علوم رسمی نعمت اوست 🔸ولی بی سوز عشقش، نقمت اوست علوم رسمی، هر چه آدم پیشرفت بکنه، حتی عرفان نظری هم بخونه، چه فایده؟ عرفان نظری بخونه که خودش را آدم نکند، خوب چه فایده؟ کتاب را خوانده، پیش یک استادی رفته چهار تا کلمه، یاد گرفته، چه نتیجه؟ او هنوز انسان در عرف عرفان نشده؟ نخیر! 👈انسان در عرف عرفان، فقط با عرفان عملی می شه، که حالا میرسیم، پس تا این جا را هم بیایید، انسان در اصطلاح منطق، تا عرفان نظری هم می ره، اگر بعد از عرفان نظری مصمم شد، خوب آمد ایستاد پای کار، خودش را تحویل استاد داد، اگر حقیقتاً در مسیر عمل، آن چه را که خواند، در جانش پیاده کرد، که این ناپاکی ها را، بیرون بریزد، خودش، خودش را تطهیر کند، می شود انسان الهی. اما اگر خودش را تطهیر نکرد، آسمان ها برود، همان حیوان ناطقه! مرجع تقلید هم بشود، همان حیوان ناطقه. ____ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🕋🌹 👈 « ناد علیّاً » یعنی ندا بدهید ولایت را. مراد از علی، ولایت است. آنهم ولایت مطلقه ی علی الإطلاق. ____________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
امیر المومنین میفرمایید: اگر پرده دنیا کنار برود و قیام قیامت تمام انسان ها هم بر پا بشود بر منِ علی، بر یقین من افزوده نمیشه. تازه حضرت علامه در این غزل میفرمایند که این نتیجه یک بارقه قرآن هست __________________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈 پرچم، پرچم علی است؛ لوای محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم این لوا در دست علی است؛ روز قیامت، تمام انبیا در تحت این لوا جمع می شوند. همه ی ائمه علیهم السلام در تحت این لوا هستند. آنوقت این لواست که جناب خاتم الأنبیا فرمود: آن لوای قیامت، مال من است. این لوا در دست علی است. علی مثل ابوالفضل است برای خاتم الأنبیا. مثَل ابوالفضل برای امام حسین، مثَل علی با خاتم انبیاست؛ در محضر اوست؛ لوادار اوست؛ پرچم دار اوست. ما زیر این لواییم. تبرّکاً می گوییم: أشهد أنّ علیّاً ولیّ الله و أشهد أنّ فاطمة عصمة الله الکبری و حجّة الله علی الحُجَج تا کور شود هر آنکه نتواند دید. دل اینجوری است. دل با دل راه دارد. قربان آقاجان. اینها خستگی می آورد. البته. اگر سالک طریق علی هستی، سه تا خستگی را، سه تا سختی را باید به جان بخری: یک: دل شکسته. هیچگاه دل بی شکستگی نداریم؛ آنکه سالک طریق علی است دل شکسته است؛ بگذار فحش بگویند؛ بد بگویند؛ بیراه بگویند؛ ناسزا بگویند؛ چه چیزی بهتر از اینکه دل آدم بشکند؟ و خدا در دل شکسته است: أنا عند المُنکسرة قلوبهم. من در درون دلهای شکسته هستم. __________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
انسان در اصطلاح منطق، تا عرفان نظری هم می رود، اگر بعد از عرفان نظری مصمم شد، خوب پای کار ایستاد، خودش را تحویل استاد داد، اگر حقیقتاً در مسیر عمل، آن چه را که خواند، در جانش پیاده کرد، که این ناپاکی ها را، بیرون بریزد، خودش، خودش را تطهیر کند، می شود انسان الهی. ____ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈مقام ولایت مقام قُرب عبد به حق است. که اصلا ولایت را هم که ولایت فرمودند، تو متن کلمه ولایت، قربه. چون قرب و نزدیکی به حق است. اتحاد وجودی با خداست. که در حقیقت از حد در آمدن است، به حق وصول پیدا کردن، این را تعبیر میفرمایند به ولایت. وَلَیَ: أی یعنی قَرُبِ. حتی اگر لغتنامه را هم باز بفرمایید آن لغات اصیل، وقتی میفرماید وَلَیَ یعنی قَرُبِ. کسی که ولی شد یعنی نزدیک شد. آن چنان با حق یکی شده است که لا فرق بینک و بینها الا انهم عبادک و خلقک هیچ فرقی بین آنها و خدا نیست. برای اینکه اینها فقیر محض اند، و حق تعالی هم غنی محض است و اینها نه در ذات استقلال وجودی دارند، نه در صفات استقلال دارند، و نه در افعال. اگر کسی ذاتش سر سپرده حق است، اوصافش هم قهرا سر سپرده حق است، و در افعال هم هرگز بدون اجازه حق قدم بر نمیدارد. و لذا انسان حقیقی هم در ذات، هم در صفات، و هم در فعل و افعالش، به وِزان ذات حق و صفات حق و افعال حق است. خدا را هم برای خودش نمیخواهد. خدا را برای خدا میخواهد. جناب امیر المومنین در نهج البلاغه فرمود عده ای عبادت میکنند جهنم نروند، عده ای عابدند مثل تجار تا اینکه بهشت را در عوض بگیرند، من تو را عبادت میکنم برای آنکه تو را دوست دارم. نه تو را دوست دارم حتی برای خودم، این هم غلط است. این هم غلط است. تو رو دوست دارم اصلا یه طوری هستم که دلداده توام. اینطوری. اگر کسی به اینجا رسیده، اون حقیقت عبادت رو میچشه. ____ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
مقام ولایت، مقام قرب عبد به حق است. اتحاد وجودی با خداست در حقیقت از حد در آمدن است و به حق وصول پیدا کردن. ____ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا