eitaa logo
نجم الدین
10.4هزار دنبال‌کننده
693 عکس
27 ویدیو
7 فایل
🌟نجم الدین نشر بیانات استاد #صمدی_آملی 🚩کانال رسمی #نمیباشد ✔️استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع کانال❌
مشاهده در ایتا
دانلود
🍁☘️ 🍁☘️ 👈 در اصول کافی حدیثی داریم؛ این حدیث می گوید که: هرچه این دهن، قدیم در مشک آب می ریختند، بعد می خواستند طرف از این طرف رودخانه مشک را به دوش بگیرد ببرد تا خانه اش، محله اش. بعد سر مشک را با یک بندی می بستند؛ بندی که با آن سر مشک را می بندند که از آن آب نریزد عرب به آن می گوید وکاء. جان ما مثل یک مشک است؛ آنچه که از گوش ما شنیده شده می رود درون این مشک. تنها جایی که می تواند آنرا ابراز کند دهان است؛ این را اگر بدوزند؛ گوش که حرفی نمی زند؛ چشم هم که حرف نمی زند؛ تمام اسرار این جا می ماند؛ تنها جایی که می تواند این آبها این چشیده ها، این رسیده ها در برود اینجاست. در روایت دارد که اگر شما این دهن را ببندید، دهان وکاء داشته باشد ما به شما اسرار می دهیم.اینجا باز می شود. این یکی باید بسته بشود؛ این یکی نگوید؛ چیزهایی که به او داده اند نباید بگوید. حق ندارد. نمی دانم چه هست که عالم برنامه ای دارد که این یکی تا گفت، آن یکی نمی شنود؛ آن گوش درون نمی شنود. خواب خوش نمی تواند ببیند؛ به او اسرار نمی دهند؛ می گوید چرا؟ می گویند برای اینکه مشک جان تو دهن بند ندارد؛ دهنش بسته نیست و ما اسرار را به کسی می دهیم که اسرار ما را مخفی نگه دارد؛ چون یکی از اسماء الله اسم شریف ستّار است؛ خدا نمی خواهد. دوست ندارد. آنهایی هم که می فهمند دهانشان بسته است؛ که به تعبیر آقا در دیوان می فرمایند که: دلا باید دهن را بسته داری. دلا باید تنت را خسته داری. دهن اگر بسته باشد تن خیلی خسته می شود. اصلا جان به لب می آید. چون می بیند این همه را ولی نباید حرفی بزند. دلا باید دهن را بسته داری دلا باید تنت را خسته داری که سالک را، کسی که می خواهد به سوی خدا برود، که سالک را دهان بسته باید؛ باید دهانش را ببندند؛ تن خسته دل بشکسته باید. مثلا یک وقتی خود حضرت آقا دهن باز کرده بودند در بعضی از منبرها، جلساتشان، بعضی از اسرار را به مطابق جلسه هم فرمودند شب، شب در منزل خودشان همینطوری نشسته بودند؛ ناگهانی دیدند چهار پنج نفر درون آمدند. درون آمدند و حالا پیش می آید درون آمدند؛ درون منزل. با اینکه در را بسته بودند؛ قفل هم کرده بودند کسی مزاحمشان نشود؛ کاری به او نداشته باشند. به محض اینکه نشستند دیدند چند نفر داخل آمدند؛ آمدند داخل و سه چهار نفر محکم کتفهای او و سر و بدن او را محکم گرفتند؛ دیگر تکان نمی تواند بخورد. یکی با این سوزنهای لحاف دوزی با نخ شروع کرد لبهای ایشان را دارد می دوزد. فرمود آنقدر زجر می کشیدم؛ آنقدر بر من سخت گذشت آن حادثه، نه می توانستم حرف بزنم؛ نه می توانستم بگویم شما که هستید این چه کاری است دارید می کنید؟ بعد که قشنگ لب را دوختند فرمود این سزای این است که این دهن را باز کردی و حرف زدی. اینطوری است. آنهایی که می دانند که نمی توانند دهن باز کنند. چون دهن باز کنند تمام ما باید فراری بشویم برای ما چیزی باقی نمی ماند که. چکار می شود کرد؟ دلا باید دهن را بسته داری و الا اگر نبندی، می بندند. آنها چون آقا را دوست داشتند دهنش را بستند. اگر کسی را دوست نداشته باشند دیگر به او نمی دهند. شما یک وقتی یکی دو تا سرّ خودت را به کسی گفتی؛ اگر ایشان رفت دهن را باز کرد به دیگری گفت شما نسبت به او دو حال داری: یا از بس که او را دوست داری یک کاری می کنی دهانش را می بندی، می گویی آقا من واقعاً تو را دوست دارم؛ اما اگر می خواهی دوستی ات با من ادامه پیدا کند تو باید دهن بسته بشوی که من بتوانم بعضی از اسرار را به تو بگویم؛ وگرنه اگر دهانت باز باشد... یک وقتی نخیر دوستش ندارند، می گویند نخیر آقا ما یک وقتی نعمتی را به او دادیم؛ ایشان کفر نعمت کرده مثلا این نعمت را به هم زده، سرّ ما را لو داده دیگر با او رفیق هم نیستم، دست از او بر می دارم، رهایش می کنم؛ اما اینجا چون او را دوست داشتند، رها نکردند آمدند دهانش را بستند؛ گفتند چون دوستت داریم دهانت را می بندیم تا حرف نزنی. و اگر باز بخواهی حرف بزنی باز از این برنامه هاست. این دفعه با سوزن لحاف دوزی نمی آییم با گالوج می آییم. _______________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی‌آملی 🔸امام رسید به نیشابور ابو زرعه و محمد بن اسلم رفتند نزدیک کجاوه آقاجان، آقا ببینیمتان. حدیثی به ما بگویید، 24هزار قلم به دست در نیشابور، سی هزار نیزه به دست در کربلا. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-نیشابوروکربلا.mp3
1.57M
#استادصمدی‌آملی #نیشابوروکربلا ⌛️زمان: 4:21 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈 رسید به نیشابور. در نیشابور جناب ابو زرعه و جناب اسلم می آیند خدمت آقا، چون آقاجان در داخل کجاوه است؛ خودشان را ظاهر نمی کنند، نشان نمی دهند؛ این دو بزرگوار در نیشابور آمدند، رفتند نزدیک کجاوه آقاجان: آقا ببینیمتان، ما دلمان که پاره شده ببینیمتان آقا. اجازه بدهید حرفی از شما بشنویم؛ یک حدیثی به ما بگویید. می گویند آقا در همین حال، افسار شتر خودشان را کشیدند توقف کردند؛ پرده ی این محمل عزیزشان را بالا زدند؛ وقتی چهره ی مبارک امام هشتم ظاهر شد نوشته اند در تاریخ، گفته اند آن روز حالا در چه ساعتی آقاجان وارد نیشابور شد، تشریف فرما شدند؛ تا نزدیکیهای ظهر مردم فقط گریه می کردند؛ به خاک افتاده بودند؛ یعنی کسی اصلا نمی توانست خودش را کنترل کند. که جناب مرحوم محدّث قمی می گوید: من اینجا را وقتی که خواستم نقل کنم به یاد حضرت امام حسین افتادم در کربلا، که اینهم فرزند اوست؛ تا مردم چهره اش را می بینند اینجور به چهره ی او یک صبح تا ظهر گریه کردند؛ به سر و سینه زدند؛ به خاک افتادند؛ خاک روی سر می ریختند؛ اصلاً آقا دیدنی است. شتر ایستاد. این کجا و کربلا حسین هی می آید چهره نشان می دهد برمی گردد. این کجا و آن کجا؟ نه تنها حسین چهره نشان می دهد، زینب او را می بینند حیا نمی کنند؛ آفرین بر مردم ایران. آفرین بر مردم نیشابور. آفرین. آفرین. آفرین بر مردم خراسان. گفت تا ظهر نزدیکیهای ظهر، ابو زرعه می گوید من و محمد بن اسلم به مردم خطاب کردیم بابا خاموش باشید؛ آقا می خواهد فرمایش بفرماید. در حدود بیست و چهار هزار قلم به دست در نیشابور. اینها تشنگی مردم است؛ 24 هزار قلم به دست در نیشابور؛ سی هزار نیزه به دست در کربلا. تفاوت ره از کجا تا به کجا؟ دیگر من نگویم گریه کنید. اینها صدا می زنند: خاموش باشید که آقا می خواهد فرمایش بفرماید؛ کربلا آقا فرمایش می کند، هورا می کشند. کجا به کجا؟ عجباً عجبا. عجباً عجبا. اینجا مردم وقتی ساکت می شوند آقا کلمه به کلمه به ابو زرعه و محمد بن اسلم می گوید اینها داد می کشند به مردم می گویند، 24 هزار نفر می نویسند؛ اما آنجا حسین بن علی وقتی می خواهد ساکت کند که حرف بزند همه هورا می کشند حسین ما نمی شنویم چه می گویی. ما نمی دانیم چه می گویی. این مردم ایرانند. رزمندگان هشت سال جنگ، اگر من و شما رزمنده بودیم یک چنین اجداد خوبی داریم؛ خدا رحمتشان کند. ___________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
▪️انا لله و انا الیه راجعون: ▪️درگذشت عالم عامل فاضل، آیت‌الله شیخ جلال الدین لطیفی گنبدی از علمای بزرگوار استان همدان، شهرستان ملایر را به محضر و پیشگاه حضرت ولی عصر (عج‌)تسلیت میگوییم. ________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈 ما آمده ایم به محضر امام رضا، به محضر کسی که خودش به ابو زرعه فرمود: کلمة لاإله إلّا اللّه حصن خدای متعال است. که این حصنیّت کلمه، شرطش آن است که باید به امام رضا حصن بشود. لا إله إلّا اللّه بدون امام رضا حصن نیست. لا إله إلّا اللّه بدون علي بن أبي طالب حصن نیست. « بِشُروطِها » یا « بِشَرطِها » « وَ أنا مِن شَرطِها » یا « أنا مِن شروطِها». که من هم از شرط این کلمه هستم. یعنی خود کلمه مشروط است، وقتی اصل کلمه مشروط شد، طبیعتاً حصن بودن آن کلمه هم به تبع کلمه مشروط است. وقتی « کلمة لا إله إلّا اللّه حِصني » شد، و این حصن بودن به این کلمه برگشت، و این کلمه شد، به شرطی این کلمه حصن است که امام رضا یکی از آن شرطها باشد، پس ما در پیشگاه یک کسی، یک حقیقتی، یک انسانی داریم تشرف پیدا می کنیم که او شرط لا إله إلا الله است. و لذا مقام ما یک چنین مقامی است، خیلی مقام سنگینی در این حال داریم پیدا می کنیم. بیخود نبود که از منزل به عشق آقا داریم راه می افتیم از همانجا غسل می کنیم تطهیر بشویم. هر چه را که غیر آقاست بریزیم، غسل بشویم. ___________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-نسل‌سادات‌طباطبایی.mp3
1.97M
#استادصمدی‌آملی #نسل‌سادات‌طباطبایی #برگرفته‌ازجلسه‌سخنرانی‌ #شب‌چهارم‌محرم‌سال‌98 ________________________ ⌛️زمان: 4:40 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0