🍀🍁 #استادصمدیآملی
👈 انحرافات در وادی عرفان خیلی زیاد شده،
بازار عرفان و عارف یکپارچه داغ است.
فرموده اند: به شما عقل دادیم؛
با حجت عقلتان حرفها را بو کنید؛
براهین را ببینید.
با دو گوهر گرانبهای عقل و دل،
به شناخت بپردازید.
____________________________
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-تشنگیعرفانی.mp3
426.9K
🍁🍀 #استادصمدی_آملی
🍁🍀 #تشنگی_عرفانی
⌛️زمان: 3:32 دقیقه
___________________________
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🍁🍀 #استادصمدی_آملی
🍁🍀 #تشنگی_عرفانی
👈 ما نمی توانیم به شما بگوییم آقا به زور باید به دین ما در بیایید.
منتهی فرموده اند: به شما عقل دادیم. با حجت عقلتان حرفها را بو کنید؛ براهین را ببینید و ببینید ، دل هم که دارید، با این دو گوهر گرانبهای عقل و دل به شناخت بپرداز.
چند سال همینطور می گوییم که آقا باید عزیزان بنشینند، تن به کار بدهند؛ پله پله بالا بروید.
خیلی انحرافات زیاد شده آقایان. بسیار زیاد شده. انحرافات در وادی عرفان الان که خیلی زیاد شده. و ما هم چه گرفتار. چه گرفتار دست انحرافات.
می بینید که ماه رمضانی جان به لب می آوریم، پنج نفر، ده نفر، پنجاه نفر، پانصد نفر یک سوقی پیدا می کنند به طرف معارف، بعد می بینی که یک معرکه گیر همه را باز معرکه می گیرد.
هدایتتان نکنیم، مسؤولیت داریم. بکنیم، جرقه می خورید. خود این جرقه های شما هم خطرناک است. چون گاهی آدم تشنه به جای اینکه آب را بگیرد بخورد می بینید سم می خورد. تشنه است دیگر، حالیش نیست. این است که تشنگی هم خودش خطرناک است. اصلاً داشتن تشنگی کار مشکلی است، همان جوری که داشتن زور ، بازو، قدرت، توان، کار سختی است. ....
در شما احساس تشنگی کردن، یک مشکل اساسی، و بعد از اینکه تشنه شدید، تشنگی شما را داشتن، یک مشکل سنگین تر.
خیلی هم مشکل تر است. از اصل تشنگی، خود تشنگی را داشتن و عقل را به کار آوردن و طبق حساب پیش رفتن، از آن اولی مشکل تر است. از آن سخت تر است. چکار می شود کرد؟
الآن هم که دیگر ماشاء الله بازار عرفان و عارف و اینها هم که یکپارچه داغ.
هر کجا بروی حرف از سیر و سلوک است و کتابهای سیر و سلوکی است که ماشاء الله یکی و دوتا نخیر.
__________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-اعلامخطر..mp3
395K
🍀🌹 #استادصمدی_آملی
🍀🌹 #بشدت_اعلام_خطرمیکنیم
⌛️زمان: 3:16 دقیقه
_______________________
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🍀🌹 #استادصمدی_آملی
🍀🌹 #بشدت_اعلام_خطرمیکنیم
👈 عارف در عرفان محتاج به معصوم است.
باید عصمت باشد که عرفان را تصحیح کند و ما عرفانی که حرفش را می زنیم باید عرفانی باشد که معصومین آن را پذیرفته باشند.
در مسیر عصمت باشد. از خود متن قرآن و روایات برخیزد. ما غیر از این معیار نمی توانیم داشته باشیم.
ما نمی توانیم غیر از این خودمان را تحویل هر کسی بدهیم.
بعد حالا می بینید که طرف می گوید: بسیار خب. ما هم همین حرف شما را می گیریم.
مگر امام زمان معصوم نیست؟
بله.
من نماینده ی امام زمانم.
الآن ماشاء الله در کشور ما انقدر نماینده ی امام زمان مشغول کارند آقا، نه یکی دوتا....
خیلی الآن این مطلب مطلب مشکلی شده در کشور، بخصوص در سطح دانشجویان عزیز.
الآن آن طرف خریداری اش هم خیلی زیاد است. چرا؟
برای اینکه این مسائل اجتماعی و گیر و دارهای سیاسی و زد و بست های گرفتاری اجتماعی سیاسی ما هم طوری شده که الآن دیگر مردم دارند از این بخش می بُرند و لذا زود به آنها پناه می برند و این خودش هم خطرناک است.
یعنی یک عواقب بد این امور مسائل سیاسی و اختلافات سیاسی الآن این شده که یک بی سرپناهی انجام گرفته، بعد می گویند آقا مگر شما نمی گویید که انسان باید انسان بشود؟ بله. خب ما پیش چه کسی برویم آدم بشویم؟
می گوییم مثلاً آقا شما بروید پیش آخوندها. می گوید آخوندها که خودشان اینجوری هستند که.
درست؟
دیگر از آخوند زده شده اند؛ از عمامه زده شده اند؛ از مراجع دارند زده می شوند؛ این یک واقعیتی است در اجتماع. ما که با کسی رودر وایسی نداریم. کاری نداریم. اما یک واقعیتی است.
دیگر حالا ما کجا برویم ؟ اینکه حالا آقایان به جان هم افتاده اند، و اینهمه دارند همدیگر را بد و فحش هم که می گویند؛ خب اگر دین این است، اسلام این است، ما چجوری برویم به طرفش؟ ما هم که باید برویم اینجا بایستیم همدیگر را بد و فحش بدهیم؟ اگر این آدم سازی است و اینها خیلی آدم سازند پس اول خودشان را روبراه کنند.
این الآن خودش نکته ای شده است که در دانشگاهها گرفتاری شده. که می گویند اگر آدم سازی این راه است، این که به بن بست رسیده. دیگر حالا هرکسی پیدا بشود، تا بگوید ما نماینده امام زمان هستیم درجا پذیرش می شود.
یعنی این گرفتاریهای اجتماع ، آن جهت الآن را دارد تقویت می کند.
این است که ما واقعاً به عزیزان بشدت اعلام خطر می کنیم.
👈 توجه:
این سخنان در سالهای 1377 الی 1380 بیان شده است.
__________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🌅👈 #استادصمدی_آملی :
غیر معصوم چون عصمت ندارد.
باید شؤون وجودی او را
عرضه کنند به معصوم؛
ببینیم که او اگر تصدیق کرد،
مکاشفه ی او درست است؛
اگر نکرد، نخیر.
برای تشخیص القائات رحمانی
از القائات شیطانی مجبوریم که
به القائات معصومین پناه ببریم.
______________________
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-معیارمکاشفات.mp3
514.1K
🍀🌹 #استادصمدی_آملی
🍀🌹 #معیارمکاشفات_عرفانی
⌛️زمان: 4:16 دقیقه
___________________
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🍀🌹 #استادصمدی_آملی
🍀🌹 #معیارمکاشفات_عرفانی
👈 هرچیزی برای خودش میزان دارد؛ معیار دارد. همه چیز در عالم با میزان است.
میزان مکاشفات شما چیست؟
ما به چه معیاری بفهمیم که این مکاشفه ی این آقای عارف صحیح است یا ناصحیح است؟
آنچه خوابی که ایشان دیده درست است یا نه؟
یا در بیداری اگر حالی برایش پیش آمد، این حالش درست است یا نادرست است؟
به چه میزان این حال را تشخیص بدهیم؟
خیلی بسیار بلند در جواب این اشکال فرمود که:
تمام خوابهای عارفان و بیداریها و مکاشفات عارفان را باید با خواب و بیداری انبیا و اولیا، ائمه ی معصومین باید تطبیق کنیم.
که خواب غیر معصوم معیار نمی شود برای دیگران،و برای خودش هم معیار نیست. مگر اینکه خواب غیر معصوم را به خواب معصوم عرضه کنی، ببینی اگر تطبیق کرد با آن خواب معصوم، با آن معیارهایی که آنجا داری، آنوقت خوابش خوب است؛ اگر تطبیق نکرد، آن خوابش خواب شیطانی است.
خب سوال: در خود معصوم معیار چیست؟
معصوم چون عصمت دارد، و لذا هر چه از کلام او، از خواب او، از بیداری او، هرچه از دهان او در بیاید، هرچه از روش او، شما ببینید برای شما معیار است.
چرا معیار است؟
برای اینکه معصوم است.
اگر اصل عصمت، اثبات شده که این شخص معصوم است. امیرالمؤمنین معصوم است. اگر اثبات شده، که شده است. اگر اثبات شد، معصوم آنی است که هرگز در شؤون وجودی اش خطا راه ندارد.
آن هم عصمت از اول امر است. از کودکی معصوم است.
از زهدان مادر معصوم اند.
خب اگر معصوم است، خواب او معصوم است، بیداری او معصوم است، مکاشفه ی او معصوم است. حدیثی که او می فرماید معصوم است.
چون وقتی شخص خودش معصوم شده، تمام شؤون وجودی او معصوم است. وقتی معصوم شده، عصمت معیار است.
پس معصوم به جهت اینکه عصمت دارد، خود عصمت او معیار اوست که هرگز در آن خطا راه ندارد.
ولی غیر معصوم چون عصمت ندارد باید شؤون وجودی او را عرضه کنند به معصوم؛ ببینیم که او اگر تصدیق کرد، مکاشفه ی او درست است؛ اگر نکرد، نخیر.
و لذا جناب ابن ترکه می فرماید که :
ما هم القائات شیطانی داریم، هم القائات رحمانی.
برای تشخیص القائات رحمانی از القائات شیطانی مجبوریم که به القائات معصومین پناه ببریم.
ولذا عارف آنچه که در عرفان دارد، از مکاشفات خودش می گیرد، اما نه از مکاشفات به نحو اطلاق.
بلکه از طریق آن مکاشفاتی که عرضه کند به معصوم، معصوم تأییدش کرد، از آن به بعد حرف آن عارف درست است.
پس از این لحاظ، عارف هم محتاج مقام عصمت است.
عارف در عرفان محتاج به معصوم است. باید عصمت باشد که عرفان را تصحیح کند.
و ما هم عرفانی که حرفش را می زنیم باید آن عرفانی باشد که معصومین پذیرفته باشند؛ در مسیر عصمت باشد. از خود متن قرآن و اهل بیت روایات برخیزد.
ما به غیر از این معیار نمی توانیم داشته باشیم.
__________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0