eitaa logo
نجم الدین
10.4هزار دنبال‌کننده
693 عکس
27 ویدیو
7 فایل
🌟نجم الدین نشر بیانات استاد #صمدی_آملی 🚩کانال رسمی #نمیباشد ✔️استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع کانال❌
مشاهده در ایتا
دانلود
استادصمدی-منبرشناسی.mp3
1.19M
⌛️زمان: ۳:۰۳ دقیقه ________________________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🕌👈 🕌👈 مهمترین چیز این است که باید به امامت آگاهی پیدا کنید، مسائل منبر، موعظه ،مداحی را اگر می شنوید اگر در بین حرفهای ما کلامی بود که این مطلب، این مداح،T این روضه این مصیبت این نحوه گفتن من ، اگر می بینید این با مقام امامت سازگاری ندارد ، شما باید بر,ید به دنبال مقام امامت، آن را درست شناسایی بکنید، بعد به نقص من پی می برید؛ ببینید کجای حرف من دچار اشکال است؟ کجای نقل یک تاریخ دچار اشکال بود؟ کدام مورخ حرفها را اشتباهی نقل کرده یا خطابی نقل کرده؟ این کار تحقیقی ما میخواهیم. متاسفانه توی اجتماع ما محقق نداریم. و یک نقص ما هم ( خودم را می گویم )این است که شما را محقق بار نمی آوریم و حال اینکه این ده روز ما باید به شما راه های تحقیق را یاد بدهیم که خودتان محقق بشوید . خدا شاهد است، اگر در مقام تحقیق بیایید قضایا ی اهل بیت را با دقت بررسی کنید، به سرّ مقام امامت، به اندازه ی ظرفیت وجودی مان راه پیدا کنیم، دیگر نیاز نیست در مصیبت خوانی ، این قدر شعر و امثال و تشبیه و تنزیه و اینها به کار ببرید ؛ وقتی گفتیم حسین آدم ذوب می شود ، ذوب می شود. چرا در مصیبت خوانی ها و مداحی ها اینقدر باید فراز و نشیب بدهند ، مطالب مختلف، به گونه های مختلف بگویند تا یک گریه ای در جلسه ایجاد کنند، برای اینکه افراد در جلسه ، چون محققانه راجع به مطالب برخورد نمی کنند ، چون دارند عاطفی برخورد می کنند ،مجبورند که یک جوری مطالب را عاطفی جلوه بدهند که یک گریه ای درست بشود، یک گریه ای بکنیم که ثواب ببریم، این هم اشکال ندارد درست است ، باید باشد. هر کس برای امام حسین بگرید یا کسی را بگریاند ، یا خودش را بصورت گریه در آورد برای او بهشت محقق می شود ، حدیث صحیح است، اما همین حدیث بیایذ تحقیقاً بفهمد ، روی آن تحقیق کند، یعنی چه؟ کار سنگین است. ________________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰👈 🔰👈 چرا در رساله های عملیه، همه ی آقایان مجتهدین در بحث اجتهاد و تقلید اولین احکام شرعیه مربوط به احکام تقلید هست رساله های عملیه را باز کنید که فرموده اند در اصول دین تقلید جائز نیست. در فروع دین تقلید کنید. اصول را باید تحقیق بفرمایید عزیز من . دانشجوی عزیز جوان عزیز مسلمان، شیعه، پیرو امام حسین، پیرو اهل بیت، باید اصول دین را به تحقیق بدست بیاورید نه به تقلید. فروع دین که احکام شرعیه جزئی است، چون همه نمی توانند بروند مثل یک مجتهد که پنجاه سال وقت می گیرد تا بتواند احکام استخراج کند، همه که نمیتوانیم برویم احکام استخراج کنیم و گرنه باید کل مردم بروند دنبال بحث های اجتهادی، آن وقت کار اجتماع می خوابد، زندگی پیش نمی رود؛ گفتند حالا همه بروید زندگیتان را بکنید و زحمتتان را بکشید، بعد هم دنیایتان را آباد کنید فقط مسائل دینی را بروید از یک کسی که اطلاع دارد بپرسید، همین اندازه است. دین را باید تحقیقاً تعلیم بگیرید. باید محققانه کار کنید نه مقلدانه. اینکه دانشگاه های ما ضربه پذیر است. در مورد اهل بیت و پیغمبر و قرآن و معارف دینی ضربه زود می پذیرد و منفعل می شود؛ هجمه ها و شبهات سیاسی و علمی دشمن زود در جوان‌ های ما رخنه میکند، دلیلش این هست که جوان های ما دین داری هایشان تحقیقی نیست تقلیدی است. که حتی دارید در اصول دین تقلید می کنید ، نباید تقلید کنید. همه ی مجتهدین ما فرموده اند در اصول دین باید تحقیق کنید. این نقص درونی ماست . این نقص متأسفانه موجب شده که ضربه پذیری در مقابل شبهات دشمن زیاد شد. حالا علاوه از آن که مسائل دینی، در بسیاری از جاها ، آن هم به خصوص مسائل تاریخی، تحریف شده است . آنکه متن واقع بود درست بیان نشده، یا اگر بیان شده ناقص بیان شده، به طور کامل بیان نشده. برای همین هست که تحریف و بیان ناقص هم مزید بر علت شد که جوان های ما به شدت ضربه پذیر شده اند. اولاً: محقق نیستیم ثانیاً: اگر هم برویم در عالم تحقیق،یکسری مطالب ناقص بدست می آوریم،یا مطالب تحریف شده را بدست می آوریم؛ آن وقت یا بی تحقیق ضربه می بینیم، یا با تحقیق ناقص دچار ضربه می شویم. و این نقائص را ما باید در عالم اسلام به خصوص در عالم تشیع برطرف کنیم. لذا قبل از اینکه محرم بیاید مثلاً ما حداقل باید یک سال فرض، الآن محرم، دهه تمام شد؟ خب در حسینیه ها را می بندیم بعد می رویم منازلمان دوباره می ایستیم تا محرم سال بعد. آقای عزیز الان‌ که محرم تمام شد برو تحقیق در مورد کربلا را مثلاً شروع کن. 👈 [[ از بیانات استاد در محرم سال جاری- 99 پیاده شده توسط گروه پیاده سازی کهف معرفتی صمدیون (کاف میم صاد) ]]👉 ______________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_341713769937764407.mp3
1.7M
⌛️زمان: ۶:۰۱ دقیقه ________________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈بعضی ها در کربلا با آقا جان جنگیدند این همه آقاجان خطبه خواند تو گوششون فرو نرفت شب عاشورا هم نیامدن به سمت اقا جان هنوز مخالف آقا بودند 👈صبح عاشورا هم هنوز مخالف آقاجان هستند ای داد بیداد کی باید بیدار شین شما اصحاب شهید شدند و هنوز طرف‌دار عمر سعد بعد ازظهر عاشورا شد ابی عبدالله هم شهید شد هنوز تو صف دشمن هست توی نفس المهموم شیخ عباس قمی اسمشان را آورد جناب (ابو الهتوف) حالا حر سر صبح آمد هنوز جنگ شروع نشده آمد به سمت آقاجان بعضی‌ها می‌گویند شب عاشورا آمد اما این بیچاره تو صف دشمن بودبعد از این‌که ابی‌عبدالله شهید شد بدن ابی عبدالله اون جور در گودی قتلگاه افتاده بود عمر سعد دستور داد خیمه‌گاه امام حسین را به غارت ببرین. 👈آمدن خیمه‌گاه را غارت کردند زن‌ها را غارت کردند یکی از این ها دختر ابی عبد الله را به زمین زد داشت خلخال پایش را در می اورد تاریخ نقل هم کردند گریه هم می‌کرد اون دختر نازنین فرمود که آقا خلق خدا بنده خدا حالا که داری خلخال را میبری چرا داری گریه میکنی؟؟گریه هم برای این هست که اولاد پیامبر و محارم پیامبر غارت میکنیم 👈خب اگر این ها رو میدانی که محارم پیامبر هستیم چرا داری این کار را انجام میدهی؟نکن دیگه... خوب حالا من چه کنم اگر من نگیرم دیگری می‌آید می‌گیرد خدا نیامرزد کسانی که چادر از سر زن های ما کشیدند که واقعاً درد و سنگینی داریم یا زینب کبری یا فاطمه زهرا یا سکینه یا رباب یا رقیه دست به دامن شما هستیم برای جوانای عزیز ما برای دختران ابو الهتوف این‌جا بیدار شد و رو کرد به عمر سعد گفت که شما گفتید ما مسلمان هستیم و حسین بر علیه ما هست و بر علیه اسلام هست شما حسین را کشتین چرا زن و بچه‌ها را دارید به غارت می‌بریداونا مگر نسبت به ما نامحرم نیستند چرا سر های اونها رو برهنه میکنید یا لثارات الحسین شمشیر بر کشید گفت من تا الان خفته بودم حق با حسین بود کی ؟ 👈حسین رو کشتند تازه بیدار شد او و برادرش را که به خون‌خواهی حسین برخاستن را شهید کردند حالا شهید کردند و این هم شد جز شهدای کربلا اینا هم در کنار حسین قرار گرفته اند 👈یکی از عزیزان که حالش یادمان می اید ادم را عوض می‌کند یکی از عزیزان صبح تو عملیاتی که دشمن بر علیه خیمه‌های حضرت کرد زخمی شدید شد افتاد بیهوش شد متوجه نبود هم اصحاب خیال کردند که او شهید شد و جزء شهدا قرار گرفت هم سربازان عمرسعد دیدند که او کشته شد دیگر به فکر او نبودند بعدازظهر عاشورا نزدیکای غروب عاشورا او به هوش آمده دید که بدن حضرت ابی عبدالله پاره پاره شده و تو میدان کشته ها افتادن چون اون موقع که مجروح شد و بیهوش شد آقاجان زنده بود و بسیاری اصحاب زنده بودند بنی هاشم زنده بودند 👈و همین که بعدازظهر به هوش آمد و به اطراف نگاه کرد دید که تمام شهید شده اند و ابی عبد الله هم شهید شده و هیچ کس هم نیست شمشیری در کنار او بود شمشیر را گرفت یا لثارات الحسین کرد و او را هم شهید کرده اند ________________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈مثل حضرت زینب سلام الله علیه در پنج سالگی خواب دیده است، که طوفانی آمد، ایشون به یک درختی پناه برد، طوفان درخت را از جا کَند، سپس یک شاخه ای از این درخت آشکار شد، ایشون به اون شاخه پناه برد، اون شاخه رو هم طوفان شکست، به شاخه ی دیگر پناه برد، باز اون رو هم شکست. به دو شاخه ی دیگر هم پناه برد، اونها رو هم شکست، او رو برداشت داره با خودش میبرد. 👈بعد وقتی بیدار شد به محضر مادر گرانقدرش که استاد منزل اوست، حضرت زینب یه استاد داخلی منزلی بنام مادر جان فاطمه دارد، که به او قرآن تعلیم می دهد، علم و علم المنایا بهش تعلیم می دهد. و از امیرالمؤمنین تعلیم می گرفت، و این دو می دانند که چه شاگردی تربیت کردند، این شاگرد، اون چِنُن بلند مرتبه است که همه ی افراد اجتماع به این راحتی لیاقت دیدن جمال دلارای این شاگرد عزیزشون رو ندارند. 👈و لذا خواب رو به مادرش عرضه کرد، فرمود: برو پیش جد بزرگوارت از پدر عزیزم بپرس تا بهت جواب بده. رفت پیش پیغمبر، آقاجان فرمود: من هم منتظرم تا جبرئیل از حق متعال تعبیر خوابت را بیاورد. که تعبیر خواب آورد. 👈اون هم در سن پنج سالگی، یه دختر خانمی خواب می بینه بعد جناب جبرئیل بر پیغمبر نازل بشه، خواب رو برای پیغمبر مطرح بکنه، پیغمبر هم ظرفیت زینب رو می بیند، 👈و گرنه به یک بچه ی پنج ساله، انسان چجور بگوید که من از دست تو گرفته میشم، اون درخت من هستم. اون دوتا شاخه ی بعدی مادر و پدر توست. اون دوتا شاخه ی نهایی هم دوتا برادران تو اند. 👈آدم به یک بچه ی پنج ساله خواب او رو اینجوری تعبیر می کند? این معلوم است، ظرفیت ، یک ظرفیت طلقی علم المنایا و البلایا است. یه همچنین جربزه ای رو داره، یه همچنین قدرت نفسی رو داره که میتونه این رو حملش کنه. می تواند را حمل کند. صحنه های را حمل کنه. علم البلایا و منایا به نحو اَتَم، در دست حضرت سلام الله علیه و اصلش در نزد امام حسین علیه الصلوة و السلام بود و امیرالمؤمنین و اهلبیت، به بعضی از اصحابشون هم داده بودند. ________________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-رجعت.mp3
2.02M
⌛️زمان: ۲:۲۸ دقیقه ____________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🔰👈 🔰👈 یکی از بطونِ معانی رجعت همین است که انسانهای کُمَّلِ الهی ، به خصوص کُمَّلینِ در عصر ختمی ، اینها در هر هفته ، هی رجوع می کنند به سوی ما. ما به سوی اینها توبه می کنیم. ما به اینها پناه می گیریم، آنها به ما پناه می دهند؛ ما به میهمانیشان می رویم؛ آنها به ما پذیرایی می کنند. این یک معنا از معانی رجعت؛ که همیشه کُمَّلینِ اهلُ الله ، در حال رجعت اند؛ از آن سویِ عالم ، به این سویِ عالم می آیند و ما را در مرتبه ی طبیعت و عالمِ خشکیِ زمین پذیرایی می کنند. ما توان آن را نداریم که برویم محضرِ آنها در آن عالم و در اطوارِ وجودیِ غیبی، پذیرایی بشویم؛ آنها از آن نشئه ، به این نشئه می آیند. از آن طورِ وجودی به این طورِ وجودی می آیند ما را پذیرایی می کنتد. پس هر هفته به هفته، تمامِ دوازده تا معصوم، یعنی از پیغمبرِ اکرم گرفته تا امام حسنِ عسکری، علیهِ الصلوة والسلام رجعت می کنند ، از شنبه تا پنجشنبه و ما را پذیرایی می کنند. ما را میهمانی می آورند. به ما پناه می دهند. این مطلب را ، در بخش اعتقادیمون، برویم رویِ آن تحقیق کنیم. بیشتر فکر کنیم؛ تعمق کنیم.از مثلِ همین حدیث و روایت صدر ابن ابی دُرَم درس بگیریم، که آمد برای طولِ هفته، از امام ِ هادی علیه الصلوهة والسلام ، در هنگامِ محاصره ی امام، در دلِ ارتشِ عباسیان، در پادگانِ نظامیِ شان در سامرا، رفته پیشِ امام به یک نحوی مشرف شد. واین اصل را برایِ ما به ارمغان آورد که ما بدانیم: " میهمانِ کی هستیم" 👈 [[ از بیانات استاد در محرم سال جاری- 99 پیاده شده توسط گروه پیاده سازی کهف معرفتی صمدیون (کاف میم صاد) ]]👉 __________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🔴با عنایت و لطف خدا شروع شرح کتاب اثر ماندگار از علامه‌حسن زاده املی در بزرگترین بانک صوت ✅ آدرس کانال جهت استفاده همه همراهان کانال 🔰 http://eitaa.com/joinchat/3192193037C65b2c2e4d5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Cut1 روزدوم.mp3
7.55M
الله علیها ⌛️زمان: ۱۱:۵۵ دقیقه ________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
الله علیها توی همین قضایای کربلا، از حضرت زینب سلام الله علیها در یک شب منزلی که مرحوم محدث قمی در کتاب شریف نفس المهمومش نقل کرده و علامه ی شهرانی و دیگر بزرگواران این کتاب رو ترجمه کردند، که روایتش از ملهوف جناب سید بن طاووس است. می گوید که: چون به خُضَیمیّه فرود آمد، یکی از منازل چند دهگانه ی از مکه تا به کربلاست که امام حسین از هشتم ذی الحجه که از مکه بیرون آمد تا به دوم محرم، که امروز دوم محرم سال 1442 هجری است، به کربلا رسید در یکی از این شبها منزل ها بنام خضیمیه فرود آمد یک شبانه روز آنجا بماند. حالا هر منزلی که آقا فرود می آمد، به تناسب راهی که در مسیر، طی می کرد و چون خانواده همراه آقا بود، فرزندان بودند، زنان محترمه و مخدره تشریف داشتند، حضرت به تناسب حالشون در منازل بین راهی توقف های متنابهی می فرمودند، که یک شبانه روز طبق این نقل در سر منزل خضیمیه، آقا بماند، چون بامداد شد خواهرش زینب علیه سلام روی بدو کرد و گفت: حضرت زینب محضر آقا آمد، گفت که آیا به تو خبر بدهم که دوش چه شنیدم? دوش یعنی دیشب؛ که دیشب چی شنیدم? حسین علیه السلام فرمود چه شنیدی? متن عربی اش این است. فَلَمّا اَصبَحَ اَقبَلَت عَلَیهِ اُختُهُ زِینَب عَلیه السلام فَقالَت: یا اَخي اَلا اُخبِرُک بِشیِِ سَمِعتُه البارِهَ میخواهی ببینی دیشب، برادر جان چی شنیدم? فَقالَ الحُسين عَلَیهِ السَّلام وَ ما ذاکَ آقا فرمود چی شنیدی? فَقَالَ خَرَجتُ في بَعدِ الَیل لِقَضاءِ حاجَةِِ من مقداری از وقت دیشب را، از خیمه گاه مون بیرون آمدم برای رفع حاجتی، بعد هم فَسَمِعتُ هاتِفََ دیدم یه گوینده ای، 👈هاتف: اون گویندهای رو می گویند که صدای او به گوش می رسد، اما خود او دیده نمی شود، مثل تلفن های متعارفی که فقط صدا میاد، عرب بهش میگه هاتف. الان پست کتاب ها،جمله ها، عبارات آمده که هاتف. هاتف یعنی تلفن. هاتف یعنی گوینده ای که حرف می زند، صدای او به گوش می رسد اما خود او دیده نمیشه. به حضرت عرض کرد، خواهرش زینب عزیز، که من دیشب شنیدم که هاتفی می گفت. وَ هُوَ یَقول اَلا یا عَینُ فَهتَمی بِجُردِِ یا بِجَهدِِ وُ مَن یَبکي عَلَی الشُهَداءِ بَعدي اَلا قُومِِ تَسُوقُهُمُ المَنایا بِمِقدارِِ اِلی اِنجازِ بَعدِِ معناش اینه که: اون هاتف، اون گوینده ،که صدای او به گوشِ مبارک زینب می رسد، در اون وقت از شب، که حضرت زینب، خود او رو نمی بیند، می گوید ای چشم، گریه کن، با کوشش و تلاش گریه کن، یه وقتی آدم خودش گریه دارد، گریه می کند، میشه بَکاء. اما یه وقتی گریه، نمی آید، ولی تلاش می کند که بگرید. میگه ای چشم، تلاش کن که، گریه کنی چون برای اینکه: وَ مَن یَبکي عَلَی الشُّهَداءِ بَعدي چه کسی می خواهد، بر شهدا، بعد از من گریه کنه? اَلا قُومِِ تَسُوقُومُهُ المَنایا بر یه قومی که "منایا : جمع مُنیه است، منیه یعنی مرگ، مرگها جلوی این قوم و طایفه این کاروان همینطور جلودار میره. چطور نیروهای اطلاعات عملیات شب در هنگام عملیات جلوی نیرو می روند. میگه ای چشم گریه کن بر این قومی،‌بر این کاروان امام حسینی که جلوی این کاروان مرگها دارند که اینها سائفند، رانندگی می کنند دارند می برند. بِمِقدارِِ اِلی اِنجازِ وَعدِِ ببرند اینها را اونجایی که به اصطلاح اون وعد و وعده ی الهی مُنَجَّز بشه که اینها به شهادت برسند بر اینها گریه کن. این جمله رو به امام حسین عرض کرد، فرمود: این دو بیت رو من دیشب شنیدم. معلوم میشه حضرت زینب در این مسیرش در کربلا خیلی از حقایق رو می شنید، خیلی از حقایق رو اسرار رو می دید که برادر زاده اش امام زین العابدینِ صاحب عصمت ،انسان کامل، امام چهارم ما شیعیان جهان، به عمه اش زینب می گوید که بحمدالله تو عالمه ی غیر مُعَلَّمَه و فَهِمِیِ غیر مُفَهِمِه هستی که علمت علم لَدُن است فهم تو فهم لَدُنی است. ادامه👇👇👇👇
قبل👆👆 ادامه👇👇 و لذا زینب، یه همچون علمی را دارا بود. حضرت زینب در تمام زندگی شریفش همیشه در کنج عزلت بود، هرگز کسی حضرت زینب را در خیابان مشاهده نمی کرد. این یک گوهری بود که امیرالمومنین این دختر نازنین را، در یک دژ حفاظت شده ای قرار داد که هر چشمی به ایشون نیفتد و لذا اون خلوت نشینی حضرت زینب، اون شاگردی و تتلمذ او در محضر مادرش فاطمه ی زهرا و امیرالمؤمنین پدر گرانقدرش باعث شد که زینب آموخته شد، تعلیمات الهیه گرفت، حقایق بهش القاء شد. حتی این روایت رو بیشتر آقایان اهل سنت هم نقل میکنند که یکی از شهدای عزیزی که در کربلا، در پای رکاب امام حسین شهید شد، از عزیزانی است که در مدینه در همسایگی خانه ی امیرالمؤمنین خانه دارد. به یک تعبیری همسایه ی خانه ی امیرالمؤمنین بود. 👈به یک تعبیری ، همسایهِ خانه امیر المومتین بود. ایشان که از شهداِ کربلا هم، هست. می گوید، من که همسایه، خانهِ آقا امیر المومنین، بودم. در طولِ عمرم، نشد که یکبار، زینب، را در کوچه مان، زیارت کنم. او را ببینم. قامتش را ببینم. فقط، بعضی از شبها، او می گوید. برای همین است که این روایت را اهل سنت، نقل کردند. و اهل سنت، هم در ایامِ این دههِ محرم، و صفر، می بینید که راجه به این، روایت، نقل می کنند و اشک می ریزند. که صحنهِ کربلا، را جوری پیش آوردند. که زینبِ مخدره، عقیلهِ بنی هاشم، یعنی مهین بانویِ بنی هاشم، فرزندانِ هاشم، یک مهین بانو دارند. یک عظیم دختر و زنی دارند، بنام زبنب، دخترِ علی. انهم اسمِ او زینب است. از بابِ اینکه، زینِ، اب است. زینتِ پدر است. و لذا، می گوید که، من تنها، بعضی از شبها، می آمدم از درِ متزل، بیرون، ببینم این صحنه را. زیارت کنم، و تماشا کنم. فقط بعضی از شبها، آقاجان، امیر المومنین، می دیدم از متزل، از دروازه اش بیرون می آید. بعد از او امام حسن، و امام حسین را زیارت می کردم. که در دوتا طرفِ، این خانم بودند. و وسطشان، حضرتِ زینب بود. و پشتِ سرِ این سه تا، بزرگوار، حضرت عباس علیه السلام را زیارت کردم. که این دخترِ عزیزِ امیر المومنین را چهار نفره، مثل نگینِ انگشتر، در نگینشان؛ در حلقه اشان گرفتند. امیر المومنین جلو، امام حسن و امام حسین دو بغل، حضرت عباس در پشت سر. می رفتند به سویِ روضهِ مطهره، محضرِ مبارکِ تربتِ جنابِ رسول الله. وقتی به آنجا می رسیدند. گاهی می دیدم چراغی، که روشن بود، مقداری روشنایی چراغ زیاد بود، امیرالمومنین جلو می افتاد. می رفت آن روشنایی را، از آن شدتش، کم می کرد که تا قامتِ دخترش زینب به چشم هر کسی نیفتد آقا. __________________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسخ۴.mp3
5.06M
⌛️زمان: ۸:۴۴ دقیقه ______________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
⬅️حضرت به ججاج بن مسروق فرمود اذان بگوید و اذان بگفت و هنگام اقامه امام حسین سلام الله علیه بیرون آمدند یعنی پس معلوم می شود که اقامه را هم حجاج بن مسلوق داشت می گفت ⬅️آقاجان دیگر آمدند، که بیایند جلو بایستند برای نماز جماعت امام حسین سلام الله علیه بیرون آمدند با عذار و ردا و نعلین خدای را سپاس گفت و ستایش کردآن گاه فرمود: ⬅️این جمله آقا مقصود من این جمله است آن گاه فرمودند: ای مردم من نزد شما نیامدم این اولین روبرویی است که بین امام با نیروهای دشمن این رویارویی دارد رخ می دهد اولین برخورد امام است با این ها اولین جمله ای که امام به این ها فرمودند این است که: ای مردم من نزد شما نیامدم تا وقتی که نامه های‌ شما به دست من رسید و فرستادگان شما آمدند که، نزد ما آی! ما امامی نداریم! شاید به سبب تو خداوند ما را بر ثواب و حق جمع کند! ⬅️این جمله امام بسیار مهم است، اگر چه جمله امام جمله نقلیه است، یعنی از آن متن نامه های کوفیان این جمله در آمده است که به امام می گویند ⬅️شما به سوی ما بیا! که ما امام و پیش رو نداریم! که اگر تو بیایی، به سبب تو خدای متعال لطف کند و ما را بر مسیر ثواب و حق جمع کند می بینید مقام امام، مقام تجمعی است، مقام جمعی است، ولذا وقتی امام را با امت می خواهی مقایسه کنید امام قران است وامت فرقان است امام مقام جمع است و امت مقام فرق است اگر امام امت نداشته باشد قرآن هست اما فرقان نیست ⬅️اگر امت امام نداشته باشد، امت فرقان هست اما قرآن نیست! امام و امت در حقیقت قرآن و فرقان در کنار هم هستند، قرآن اصل است و فرقان فرع است اگر این فرقان امت در محضر قرآن امام، با هم اجتماع کنند، حتما امت بر ثواب است و بر مقام تجمع است مقام جمعیت و لذا می بینیم که نماز جماعت مقام جمعیت پیدا می کند با این که افراد فراوان هستند شاید چندین میلیون نفر، پشت سر یک امام جماعت ایستادند اما با همه کثرتش مقام جمع است اسم نماز هم نماز جماعت است، یعنی اگر یک میلیون نماز جماعت شرکت می کنند، هر یک نفر یک میلیون است، آن وقت یک میلیون ضرب در یک میلیون، می شود میلیارد ها! یعنی ما این جا در حقیقت یک نفر نایستاده در این میان یک میلیون! بلکه این یک نفر به انضمام یک میلیون یک نفر است! نه این که خودش یک نفر است ادامه 👇👇
ادامه 👇 ⬅️و لذا گفت، امام فرمود شما به ما نوشته بودید پیغام فرستادید که شما بیا امام نداریم. وقتی بیایید امام ما بشوید شاید به سبب تو، که این شاید به معنی بایده، حتما اینطوریه که خداوند به سبب تو و به وسیله تو ما را بر ثواب جمع میکنه. به ما مقام جمعی میده. ⬅️آقا فرمود که شما به من نوشتید که نزد ما آی، ما امامی نداریم، شاید به سبب تو خداوند ما را بر ثواب و حق جمع کند. و لذا یکی از چیزهایی، اینجا صوابش البته با صاد هست یعنی راه درست، راه حق. ⬅️یکی از بطون معانی ثواب با ث هم که می‌گوییم نماز بخوانیم ثواب داره، خیرات کنیم ثواب داره، یکی از بطون معانی ثواب، انسان کامله. چه اینکه یکی از بطون معانی ثواب، عقله. ⬅️که وقتی خدای متعال اولین بار عقل را آفرید، به عقل خطاب کرد من به تو ثواب میدهم و به تو عقاب میدهم. ⬅️و گرنه اگر یک کسی دیوانه هست او را نه ثواب می‌دهند نه عقاب می‌دهند چون محوریت عقل نداره. ثواب روی محوریت عقله و عقل در اجتماع یعنی انسان کامل. ⬅️ اگر اجتماعی انسان کامل ندارد معلومست عقل داخلی را به کار نگرفته. به صواب با صاد نرفته راه حق را طی نمی‌کند راه درست را طی نمیکنه. چه اینکه ثواب هم نداره یعنی پاداش هم نداره. ⬅️خب امام فرمود که با این روش ما را آوردید اگر بر همون عهد و پیمان استوار هستید باز نمایید که مایه اطمینان من باشه. ⬅️عهدتون را باز کنید بیایید به من نشان دهید، همونجور که نامه نوشتید بیایید الان پای نامه هاتونم وایسید. ⬅️و گرنه بر اون عهدی که بودید و آمدن مرا ناخوش دارید از همین جا برمیگردم. اولین جمله ای که امام به اینها فرمود تا در تاریخ بمونه این جمله مهمه. ما روی نامه شما آمدیم گفتید بیا امام ما باش ما را بر راه درست استوار کن. به ما ثواب بده به ما مقام جمع بده به ما ثمر وجودی درخت ما را به ماعطا کن، به فعلیت برسان. اگر بر همین عهدید من آمده ام، اگر از این عهدتون برگشتید من به همان جایی که آمده ام باز میگردم. و به آن جایی که بوده ام میروم. هیچ یک کلمه ای در جواب نگفت. ⬅️ از اینجا میخواهم مصیبت خودمون را شروع کنیم. پس موذن را فرمود اقامه گوی، او اقامه نماز گفت. اون جمله قبلی نشون میده اذان را موذن گفت، خواست اقامه بگوید امام از آن خیمه خودش بیرون آمد با عبا و ردا و نعلین با عمامه تشریف فرما شد. ______________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_341713769937764954.mp3
8.69M
؟ ⌛️زمان: ۲۱:۵۵دقیقه __________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0