eitaa logo
Samen_abhar
160 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
5.6هزار ویدیو
519 فایل
اهداف کانال : هدایت ،روشنگری وبصیرت افزایی امید آفرینی تبیین و غبار زدایی در فتنه ها راه ارتباطی: @Asgari_Rahman @maa1352 @Mahdi_furutan1400
مشاهده در ایتا
دانلود
💠🍁 🍁 ❇️ مردم سالاری دینی(14) 💠 بایدهای کارگزاران در مردم سالاری دینی 🔸🌺🔹 🔻در بسیاری از کشورهای مدّعی دموکراسی و لیبرالیسم، ارتباط و پیوند بین مردم و مسئولان نظام، پیوند عمیق و عاطفی نیست. حضور آنان در بین مردم و میزان استقبالشان از این حضور، کاملاً نشان دهندۀ این مسئله است؛ در حالی که در نظام جمهوری اسلامی استقبال های گسترده و کم نظیر مردمی به خوبی رابطۀ عمیق و پیوند دینی و عاطفی مردم با رهبری و مسئولان نظام را به دنیا نشان می دهد. این پدیدۀ کم نظیر یکی از ارکان مشروعیت نظام و نشانه های وجود مردم سالاری واقعی در آن است. بدیهی است هر چه پیوند عمیق بین مردم و مسئولان نظام سیاسی برقرار باشد و در آموزه های دینی تأکید بر تقویت این پیوند شود، توسعۀ سیاسی کارآمدتری وجود خواهد داشت. 🔹مقام معظّم رهبری در دیدار مدیران و مسئولان بخش های خبری صدا و سیما فرمودند: «ملت ما ملتی است که با مسئولانش هم رابطۀ فکری دارد، هم رابطۀ عاطفی دارد؛ هم ایمان دینی اش به او حکم می کند که از این مسئولان متابعت کند؛ هم با آنها بده و بستان فکری دارد؛ از آنها حرف می شنود و به آنه حرف می گوید». (1369/12/21) 🔸بهترین وضعیت پیوند عاطفی و مذهبی مردم با مسئولان را در حکومت ولایی می توان یافت. مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند: «ولایت آن حکومتی است که شخص حاکم با آحاد مردم دارای پیوندهای محبت آمیز و عاطفی و فکری و عقیدتی است. آن حکومتی که زورکی باشد، آن حکومتی که با کودتا همراه باشد، آن حکومتی که حاکم عقاید مردمش را قبول نداشته باشد و افکار و احساسات مردمش را مورد اعتنا قرار ندهد، آن حکومتی که حاکم حتی در عرف خود مردم، مثل حکومت های امروز دنیا، از امکانات خاص و از برخورداری ویژه برخوردار باشد و برای او، منطقۀ ویژه ای برای تمتّعات دنیوی وجود داشته باشد، هیچ کدام به معنای ولایت نیست. 🔹«ولایت؛ یعنی آن حکومتی که در آن ارتباطات حاکم با مردم، ارتباطات فکری، عقیدتی، عاطفی، انسانی و محبت آمیز است. مردم به او متّصل و پیوسته اند. به این علاقه مندند و او منشأ همۀ این نظام سیاسی و وظایف خود را از خدا می داند و خود را عبد و بندۀ خدا می انگارد. استکبار در ولایت وجود ندارد. حکومتی که اسلام معرفی می کند، از دموکراسی های رایج دنیا مردمی تر است. با دلها و افکار و احساسات و عقاید و نیازهای فکری مردم ارتباط دارد. حکومت در خدمت مردم است». (1379/1/6) 🔺بنابراین، رابطۀ بین مردم و حکومت اگر با پیوند عاطفی، عقیدتی، فکری، انسانی و محبت آمیز و... همراه باشد، جامعه از توسعۀ سیاسی عمیق تری برخوردار است. 🌺توسعۀ سیاسی و مردم سالاری دینی / دکتر محمدرحیم عیوضی 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 💠🍁 🍁
✅یادداشت روز 💢 چه کسانی محاسبات غلط به آمریکا می‌دهند؟ ✍️ فرهاد مهدوی 🔸🌹🔹 🔻«گاهی اوقات به رسانه‌های داخلی می‌گویم این‌قدر آمریکاشناس نباشید، چون آن‌ها ایران‌شناس نیستند. وقتی درباره قوانین مجلس ما صحبت می‌کنند، فکر می‌کنند قوانین مجلس ما قوانین مدرسه است. مثلاً امروز صادر می‌شود و فردا می‌شود اجرا نکرد، ولی زمانی درباره قوانین خود صحبت می‌‌کنند، انگار وحی منزل است»؛ این جمله زیبا از خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه است که به‌طور مستقیم اشاره به این دارد که سیستم محاسباتی دشمن در مورد ملت و دولت ایران تحلیل درستی نیست. 💠گزاره‌های خبری: 🔸1- مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته بارها تأکید کرده‌اند که دشمن دچار خطای محاسباتی است و بر اساس این خطاها تصمیم‌های غلط اتخاذ می‌کند. ایشان در سال ۱۳۹۰ در جمع نمایندگان خبرگان رهبری فرمودند: «وقتی محاسبات انسان بر مبنای توهّم بود، پیداست که در برنامه‌ریزی‌ای که بر اساس این محاسبات انجام می‌دهد، شکست خواهد خورد». 🔹 2- دشمن فکر می‌کرد که با به شهادت رساندن حاج قاسم، مسیر مقاومت متوقف می‌شود، اما پس از یک سال، تیری کوویل، پژوهشگر مرکز تحقیقات فرانسه برای مطالعات بین‌المللی و استراتژیک، در مصاحبه با یورونیوز گفت: «من فکر می‌کنم شبکه منطقه‌ای که نیروهای قدس در شکل‌گیری آن نقش داشته‌اند امروز مهم‌ترین جنبه سیاست‌های منطقه‌ای ایران است». این پژوهشگر فرانسوی تأکید کرد: «من هیچ تغییری در سیاست‌های ایران در منطقه نمی‌بینم. ایران همچنان بازیگر شماره یک در تحولات سوریه است». 🔸 3- آمریکا به دنبال انفعال ایران بود؛ اما اکنون خودشان دچار سردرگمی هستند که چگونه ایران را به کرنش وادار کنند. در این زمینه نیویورک‌تایمز می‌نویسد: «برخی تحلیلگران از خروج ناو هواپیمابر نیمیتز از منطقه خلیج‌فارس استقبال کرده‌اند، اما از سوی دیگر منتقدان این تصمیم را حامل پیامی نادرست می‌دانند. ازنظر منتقدان، خروج ناو نیمیتز مثال دیگری است برای بی‌تجربگی و سردرگمی در تصمیم‌گیری در رأس وزارت دفاع آمریکا؛ روندی که به باور منتقدان از ماه نوامبر، زمانی که دونالد ترامپ، مارک اسپر، وزیر دفاع پیشین و چندین مشاور ارشد او را کنار گذاشت و این وزارتخانه را به میلر و وفاداران به خود سپرد، آغاز شده است». 🔺نکته پایانی: با توجه به اینکه دشمن اطلاعات اندکی از روحیه و قدرت انقلاب اسلامی دارد، برخی از مسئولان باید مراقب باشند که در زمین آمریکا بازی نکنند و پازل آمریکا را با خواهش‌های کودکانه برای مذاکره پر نکنند، اگر در درون کشور نگاه درون‌زا و تکیه بر امکانات داخلی وجود داشته باشد، نه‌تنها دشمن جرئت دست زدن به اقدامات خطرناک را نخواهد داشت، بلکه امکان عملی کردن تحریم و تهدید را هم نمی‌یابد. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 💠🍁 🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌠🍁 🍁 ✅ 💢موضوع: فرار پرنده‎های آمریکایی با سامانه 🔸🌺🔹 💯 سامانه باور 373 سامانه ضد هوایی تهدید برای پرنده های آمریکا 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍁 🌠🍁
22.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌠🍁 🍁 ✅ 💢موضوع: 🔸🌺🔹 🔻انعکاس تلاش قرارگاه شهید سلیمانی 🔹اهدا به ساحت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ✍️کاری از واحد رسانه پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی روستای نیوان سوق_ گلپایگان 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍁 🌠🍁
لطفا در کانال ها بارگزاری کنید متشکر
مجاهد بعد الفتح؟ استاد مصباح یزدی رَخت از جهان کشید. روحش شاد‌. در باره افکار آن دانشمند فقید، سخنم بسیار است. اما در باره رفتارش در این چند روز بسیار پرسیدند که چرا ان مرحوم در مبارزه با شاه آرام تر، ولی در مقابله‌ با روشنفکران تند‌تر بود؟ چرا پس از انقلاب انقلابی‌تر شد؟ چرا پس از امام راحل، ولایی‌تر ظاهر شد چرا پس از جنگ، جنگی‌تر شد و آماده شهادت؟! آیا او مجاهد بعدالفتح‌نیست؟ سخنم این است که آیا استاد مصباح بعدالفتح انقلابی‌تر شد یا "انقلاب" بعدالفتح، مصباحی‌تر شد؟ به گمانم گزینه دوم واقعی‌تر است. زیرا همت اصلی آقای مصباح از همان اول در تلاش‌های فرهنگی، شاگرد پروری و اموزش‌های عقیدتی متمرکز بود.انقلاب نیز به تدریج به سوی همان اهداف راه سپرد و خدمات شایانی به اندیشه‌ها و آرمان‌های عقیدتی اقای مصباح کرد. مرکز اموزشی‌اش را تقویت کرد و شاگردانش را به‌کار‌گرفت و طرح های بزرگ فرهنگی را به دست آنان عملیاتی ساخت، افکارشان را در همه جای کشور گسترش و رسمیت داد و... برخی از انقلابیون صادق را هم‌ می‌بینیم که تعریف و تصورشان از انقلاب‌و‌ اهدافش از اول با آقای مصباح متفاوت بود و اکنون از وضع موجود فریاد وفغان دارند و گاهی متهم به ضدیت با انقلاب نیز می‌شوند. آن‌ها از انقلاب، تصورات و اهدافی فراتر از مسایل عقیدتی و فکری در ذهن داشتند و تنها را از دست رفته می بینند در انتظار عدالت اقتصادی و سیاسی بودند.آن‌ها از امام شنیدند میزان رای ملت است و مجلس در راس امور. آن‌ها سخنان امام راحل را در نوفل لوشاتو و بهشت زهرا شنیدند و به سویش پر کشیدند.آن‌ها ماهیت‌ جمهوری اسلامی را از زبان شهید‌مطهری دریافت کردند که کمونیست‌های اصل هم حق دارند در دانشگاه تهران مارکسیسم تدریس کنند. صاحبان این تصور، باید استاد مصباح را برنتابند و با اندیشه های او اهداف خود را ناتمام، لیلا را در دست ابن‌السلام* و عشق بزرگ‌خود را حرام ببینند. نه اینان‌ضد انقلابند و نه استاد‌مصباح و‌علم الهدی و صدیقی مجاهدان بعد‌الفتح! اگر خوشبین باشیم اختلاف در جای دیگری است. در تصورها. پ‌‌ ن *ليلا دوباره قسمت ابن السلام شد عشق بزرگم، آه چه آسان حرام شد شعر من از قبيله خون است، خون من فواره از دلم زد و آمد کلام شد( حسین‌منزوی) ۹۹/۱۰/۱۵ سید زین‌العابدین صفوی @zeinoddin43 اینستاگرام: seyed_zeinolabedin_safavi