هدایت شده از خبرگزاری بسیج شهرستان فلاورجان
985_14883882872365.mp3
26.67M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور. ۱۴۰۲/۴/۲۱
هدایت شده از خبرگزاری بسیج شهرستان فلاورجان
🔴رهبر انقلاب: تبلیغ در دورهٔ پسااینترنت و هوش مصنوعی اهمیت بیشتری دارد
🔹با تشکیل نظام اسلامی دشمنیها با اسلام شدت پیدا کرد. پس تبلیغ در دورهٔ ما اهمیت مضاعف پیدا میکند؛ چون در نظام اسلامی پایهٔ قوام نظام مردم و ایمان مردم است. اگر ایمان مردم نباشد نظام نخواهد بود.
🔹از طرفی این دوره انواع و اقسام شیوههای پراکندن پیام امروز وجود دارد که در گذشته حتی فکرش را هم نمیکردند. از تلویزیون و ماهواره بگیرید تا اینترنت و پسااینترنت مانند هوش مصنوعی و امثال اینها.
🔹با چنین شرایطی که دست دشمن شمشیرهای برّان وجود دارد ما چهکار میخواهیم بکنیم. تبلیغ اینجا اهمیت مضاعف پیدا میکند.
14.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌹🍃
✨همه خواهیم آمد...
#حجاب و عفاف در مبانی و اندیشه های دینی و سابقه تاریخی
حجاب فقط ویژه بانوان نیست🚫
🎙سید روح الله رفعتی پور
13.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
🔴پاسخ ۱۰ شبهه حجاب در ۵دقیقه🔴
۱.اگر حجاب را آزاد می کردید؛ اینقدر بی حجابی نمیشد.
۲.بجای گیر دادن به موی دختران به اختلاسگران گیر بدید.
۳.من نمیپوشم ؛ تو نگاه نکن
۴.دلت پاک باشه ، ظاهر مهم نیست
۵.بدن خودمه ؛ به بقیه ربط نداره
۶. یک تار مو چه مشکلی ایجاد میکنه
۷.خیلی مردم حجابو نمیخان ؛ پس قانونشو بردارید
۸. فایده حجاب برای زنان چیست
۹.یک زن شوهردار دوست دارد همکار شوهرش زن بی حجاب باشد یا بد حجاب؟
۱۰.چرا دشمنان ایران و شبکه های خارجی دنبال حذف حجابند؟
⭕️(هدف از بی حجابی چیست)⭕️
✅ پاسخ: مرتضی کهرمی
☘#حجاب
☘ #جهاد_تبیین
🇮🇷🍃
🔴 ۲۱ تیرماه در مسجد#گوهرشاد چه گذشت؟
♦️تیرماه سال ۱۳۱۴ مردم مشهد در اعتراض به سیاستهای ضداسلامی رضاشاه لعنتاللهعلیه در مسجد گوهرشاد تجمع کردند. صبح روز بیست و یکم نیروهای نظامیِ حکومت پهلوی با حمله به مسجد، مردم را به رگبار بستند.
♦️سیدمحمدعلی شوشتری، نمایندهی مخصوص رضاشاه لعنتاللهعلیه در آستان قدس که خود شاهد این واقعه بوده در خاطراتش مینویسد:
شوفر سردار ساعد میگوید:
آنچه کشته بود را ما حمل کردیم و بردیم زیر باغ خونی؛ بالغ بر یک هزار و ششصد و هفتاد نفر بودند.
♦️مسئولین شهرداری نیز میگویند:
کامیون و اتومبیلهایی که جنازهها را حمل میکرد، شمرده یاداشت کردیم، تعداد ۵۶ کامیون بود که در اغلب این کامیونها صدای نالههای زخمیها هم شنیده میشد که التماس مینمودند:
"برای رضای خدا، ما زندهایم!"
📚 منبع:خاطرات سیاسی سیدمحمدعلی شوشتری(خفیهنویس رضاشاه)صفحه ۸۰ تا ۸۵
#حجاب
#شهادت
#مسجد_گوهرشاد
50.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آنچه درباره واگنرها و بلک واتر باید بدانید
985_14883882872365.mp3
26.67M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور. ۱۴۰۲/۴/۲۱
💻 Farsi.Khamenei.ir
#اجتماع_مردمی_عفاف_وحجاب
#مردم_عفیف
✨
هدایت شده از خبرگزاری بسیج شهرستان فلاورجان
🌺 فرارسیدن سالروز مباهله حضرت رسول اکرم(ص) با مسیحیان نجران ۲۴ ذیالحجه ۱۰ ق؛ و نزول آیه تطهیر مبارک باد 🌿
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
📝 وای به حال کسانی که اهلبیت علیهمالسلام و کلمات آنها را به دیدهی عظمت و بزرگی ننگرند، یا نفهمند که چه خبر است!
🔸 آیا امکان دارد تعشّق به قرآن پیدا کنیم و به اهلبیت علیهمالسلام پیدا نکنیم، یا به عکس؟!
📚 در محضر بهجت، ج٣، ص٢١١
┅┅┄
بسم الله الرحمن الرحیم
☑️درآمدی بر موضوع حجاب و عفاف ( جهاد تبیین به مناسبت هفته عفاف و حجاب)
🟢قسمت چهارم
⏯مسئله پوشش بدن
_«لباس»وسیله ای برای پوشاندن بدن انسان و گونه ای از حجاب است که در تمام جوامع و همه ادیان به آن توجه شده است ؛در حالی که در جاهلیت مدرن غرب و سبک زندگی غربی «برهنگی»ارزش شده است و هر چه عریان تر باشد ،فرد متمدن تر است !!!
_به نقل از شهید مطهری ره ، گر برهنگی نشانه تمدن باشد ،باید حیوانات را از همه متمدن تر دانست.
_شکوفایی فطرت الهی انسان ،مشخصه تمدنی است که بر اساس تدین است و پوشیدگی بدن از نشانه های سبک زندگی متمدنانه است .
_در زندگی اجتماعی یکی از راه های موثر ارتباطی «زبان بدن»است که با حجاب ،به عنوان پرچم هویت کشور وجودمان ،به دیگران پیام حیا و عفت می دهیم تا روابط اجتماعی مان صبغه الهی بگیرد.
_🟢قران مجید در سوره اعراف آیه ۲۶در این زمینه می فرماید:«ای فرزند آدم ،ما بر شما لباسی فرو فرستادیم که شرمگاهتان را بپوشاند و مایه زیبایی باشد ؛ اما بهترین جامه ،لباس تقواست.
_نکات آیه فوق: ۱_داشتن حجاب و لباس برای بدن ،فطری است
۲_لباس ،زشتی ها را می پوشاند
۳_لباس،زینت است
۴_بهترین لباس ،تقواست
🟢قرآن مجید در سوره نور آیات ۳۰و ۳۱ برای تحقق این گونه حجاب ،به پوشیدن نوع خاصی از لباس دستور می دهد:«ای پیامبر ص به مردان مومن بگو ؛ چشم از نگاه حرام برگیرند و دامان خود را پاک نگه دارند.این برای آنان پاکیزه تر است ...نیز به زنان مومن بگو ؛ چشم را از حرام بر گیرند و دامان خود پاک نگه دارند و زینت خود را جز آنچه خود به خود پیداست ،اشکار نسازندو روسری های خود را بر سینه های خویش فرو اندازند ...»
_نکات مهم این آیات عبارتند از:۱_ حجاب هم برای زن و هم برای مرد است
۲_حجاب بدن ،برای حفظ پاکدامنی مرد و زن است
۳_حجاب با پوشاندن لباس و پوشاندن بدن محقق میشود
_امام صادق علیه السلام در روایتی می فرماید:تمامی آیاتی که در قرآن درباره حفظ فروج هست ،به معنای حفظ از زنا است ،به غیر از این آیه که منظور دران حفظ از نظر است.
_در آیه شریفه به پوشاندن فرج ( عورت و دامن ) امر شده است.و این موضوع ،بدون لباس و پوشش ( حجاب بدن)تحقق پذیر نیست.در ایه شریفه بیان شده،واژه خمار (به کسر خ )برای نوعی پوشش آمده که تفسیر نمونه این چنین آنرا توضیح داده است:
خمر( به ضمه خ )جمع خمار بر وزن حجاب در اصل به معنی پوشش است ؛ولی معمولا به چیزی گفته می شود که زنان با آن سر خود را میپوشانند.( روسری).
جیوب جمع جیب بر وزن غیب ،به معنای یقه پیراهن است که از آن تعبیر به گریبان میشود و گاه به قسمت بالای سینه به تناسب مجاورت با آن نیز اطلاق میشود.از این جمله استفاده می شود که زنان قبل از نزول آیه ،دامنه روسری خود را به شانه ها یا پشت سر می افکندند؛به طوری که گردن و کمی از سینه آنها نمایان می شده است
_قران دستور می دهد روسری خود را بر گریبان خود بیفکنند تا هم گردن و هم آن قسمت از سینه که بیرون است مستور گردد.
_بنابراین ،قران مجید در این آیه برای حجاب بدن ،پوششی به نام خمار را به کار برده است
_واژه جلباب نیز نوعی حجاب است: خداوند در سوره احزاب آیه ۵۹ می فرماید :«ای پیامبر به همسران و دخترانت و نیز به زنان مومنان بگو روسری ها و چادر هایشان را بر خود فرو افکنند...»
_علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می نویسد :کلمه جلابیب جمع جلباب است و آن جامه ای است سرتاسری که تمامی بدن را می پوشاند و با روسری مخصوصی است که صورت و سر را را ساتر می شود .
_شهید مطهری ره در باره چیستی جلباب می فرماید :آنچه صحیح تر به نظر می رسد این است که در اصل لغت ،کلمه جلباب شامل هر جامه وسیع می شده است.ولی غالبا در مورد روسری هایی که از چارقد بزرگتر و از ردا کوچک تر بوده است ،بکار می رفته است.
_درباره ارتباط مفهوم جلباب با چادر در فرهنگ ایران اسلامی می توان گفت : جلباب در آیه شریفه به معنای پوشش گسترده و فراگیر تمام بدن است که بانوان ،به طور معمول خروج از خانه روی لباس های دیگر می پوشند که در زبان عربی از آن با عناوین ملحفه ،عبایه،ملایه،کسا,ردا و....یاد میشود و در زبان فارسی با نام چادر.بر اساس پژوهش های انجام شده ،بین جلباب قرآنی و چادر مشکی از نظر مفهوم ،اندازه ،کارکرد و حتی رنگ شباهت های بسیار نزدیکی وجود دارد
_بنابر این خمار و جلباب به معنی روسری های بلند و چادر ،دو نوع لباسی است که پوشش و حجاب ایجاد می کند و باعث حفظ حریم ،بین زنان و مردان میشود.
_قران مجید و روایات اهل سنت در خصوص پوشش بدن با لباس از دو بعد ایجابی و سلبی نام برده اند که در بعد ایجابی به خمار و جلباب اشاره می کنند و در بعد سلبی ،از پوشیدن برخی لباس ها نهی شده اند...
🖌 سهراب خلیلی
تیر ماه ۱۴۰۲
✅ ملاحظات روابط ایران و روسیه
✍دکتر محسن محمدی الموتی
🔸ششمین دور گفتگوهای راهبردی وزرای خارجه روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه ای که در قسمتی از آن به ادعای امارات در خصوص جزایر سه گانه ایرانی اشاره داشت، به کار خود پایان داد. این بخش از بیانیه باعث شد، سفیر روسیه به وزارت خارجه احضار و موضع این کشور در این باره از سوی مقامات کشورمان به شدت محکوم گردد.
🔸 از سوی دیگر این بیانیه باعث شد، برخی تحلیل گران سیاسی داخلی، دولت جمهوری اسلامی ایران را به شرق گرایی افراطی متهم نموده و با تکیه بر یک نوع روانشناسی منفی تاریخی، بر این موضوع که روسیه، ایران را به مهره ای برای باج خواهی از کشورهای منطقه تبدیل کرده تاکید نمایند.
در این باره، این سئوال مطرح می شود که بیانیه مشترک روسیه و شورای همکاری خلیج فارس در باب ادعای ارضی امارات را چگونه میتوان ارزیابی کرد؟ آیا تغییری اساسی در روابط ایران و روسیه رخ داده است؟
🔸واقعیت این است که روابط ایران و روسیه فراز و نشیب های زیادی را طی چند سال اخیر تجربه نموده است. در واقع برآیندی از موضوعات گوناگون موجود در روابط ایران و روسیه موجب شده تحلیل های خوش بینانه و بدبینانه ای در ارتباط با سطح روابط فی مابین دو کشور مطرح گردد. برخی کارشناسان به دلیل موضوعات مشترک به دو کشور به عنوان متحدینی راهبردی نگریسته و از روابط دو کشور در قالب اتحاد استراتژیک یاد می کنند.برخی دیگر با نگاه منفی و ابزار محور ،سطح شکننده و واگرایانه را در روابط دو کشور در نظر می گیرند. اما واقعیت این است که تحلیل روابط دو کشور ایران و روسیه طی سالهای گذشته به دلیل شرایط خاص حاکم بر دو کشور می بایست بر یک مبنای دقیق و سنجیده استوار گردد.
🔸از این منظر رهیافت سومی با نگاه واقع بینانه و منفعت محور می تواند در خصوص روابط ایران و روسیه مطرح گردد که منافع ملی را معیار سنجش سیاست خارجی می داند.بر این اساس، یکی از ویژگی های بارز رابطه بازیگران در صحنه سیاست بین الملل، نسبی بودن روابط است. این ویژگی ماهوی، پایه تنظیم اهداف و منافع هر کشور در تعیین رابطه دوستانه، خصمانه و یا بی طرفانه با سایر کشورها به شمار می رود.
🔸 بدیهی است ایران و روسیه به عنوان دو کشور در صحنه سیاست بین الملل نیز از این قاعده ماهوی مستنثنی نیستند. در واقع فراز و نشیب های روابط دو کشور طی چند سال اخیر را نیز باید در همین قاعده جستجو کرد که در مقاطع مختلف تاریخی، موجب نزدیکی و یا دوری دو طرف از یکدیگر شده است. از این منظر موضع اخیر روسیه را می توان در گزاره هایی چون جلب رضایت به منظورگرفتن امتیاز از کشورهای عرب منطقه در امور اقتصادی و سرمایه گذاری و پاسخ احتمالی به موضع ایران در به رسمیت نشناختن همه پرسی برگزار شده در سرزمین های کریمه، دونتسک،لوهانسک،خرسون و زاپروژیا در اوکراین تحلیل نمود نه به معنای تغییر اساسی در روابط ایران و روسیه.
🔸واقعیت این است که در مقایسه با سه دهه گذشته تحولی اساسی در اولویتهای منطقه ای سیاست خارجی روسیه در سند 2023 شامل خارج نزدیک، شمالگان، اوراسیا، آسیا و اقیانوسیه، جهان اسلام شکل گرفته است. تمرکز بر روابط با چین، هند، کشورهای آسه آن، کشورهای خاورمیانه و جهان اسلام که هر یک از جهات سیاسی و فرهنگی با غرب مشکلاتی دارند برای روسیه به عنوان فرصتی مهم در سیاست خارجی در نظر گرفته شدهاند.در این میان در سند 2023 سیاست خارجی روسیه برای جمهوری اسلامی ایران جایگاه مهمی لحاظ شده و دو مرتبه از جمهوری اسلامی ایران و حفظ و گسترش روابط با این کشور سخن به میان آمده است.
🔸از این منظر روسها می بایست مراقبت کنند تا با اقدامات نسنجیده ای نظیر این بیانیه،به روابط حسنه خود با جمهوری اسلامی ایران و تامین منا فع دو کشور خللی وارد نسازند. روابط میان ایران و روسیه در شرایط جدید می تواند از اهمیت بسیاری در تامین منافع دو جانبه و منطقه ای و همچنین تغییر آرایش قدرت در سطح بین المللی و تحول در ساختار آن برخوردار باشد. ایران و روسیه از ظرفیت ها و زمینه های همکاری همه جانبه و گسترش آن برخوردارند و در مسایل منطقه ای و جهانی بیش از گذشته از تفاهم برخوردارند.در این شرایط ارتقاء سطح تجارت دو کشور و راه اندازی کریدور شمال جنوب می تواند به پایداری بیشتر روابط دو کشور کمک نماید.تحقق این امور اساسی و مهم هوشیاری بیشتر طرف روسی را طلب می کند.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
❇️ دو نگاه متفاوت در برقرای ارتباط با آفریقا
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
🔹اهمیت و ظرفیت قاره آفریقا
۲۱ کشور، تولید کننده نفت،
۳۰ درصد ذخایر معدنی،
۴۰ درصد طلای جهان،
۶۵ درصد از زمین های قابل کشت،
۱۲ د صد ذخائر نفت دنیا،
۸ درصد گاز طبیعی جهان
۱۲۰۰ میلیارد دلار تجارت اقتصادی،
۳ میلیارد دلار نیاز به خدمات درمانی،
۲ میلیارد دلار نیاز به توسعه کشاورزی،
امکان تبادل مالی خارج از سوئیفت.
http://irna.ir/xjMTbR
🔺 نگاه دولت دکتر رئیسی:
با توجه به ظرفیت های موجود در آفریقا، رئیس جمهور دکتر رئیسی، معتقد است؛ آفریقا ظرفیت های زیادی برای ارتباط و سرمایه گذاری دارد و از این جهت این قاره را در برنامه سفر خود قرار داد؟
🔺نگاه اصلاح طلبان و دولت حسن روحانی:
اصلاح طلبان و غربگرایان معتقدند؛ بدون آمریکا و غرب امکان توسعه و پیشرفت وجود ندارد.
و لذا برای عملی نمودن راهبرد خود، برجام را راه حل اساسی و نهایی برای حل مشکلات سیاسی و اقتصادی مطرح کردند و اقدامات لازم را در این خصوص به عمل آوردند.
ولی سوال اینست؛ آیا با امضای برجام و امتیاز دهی بی حد و حصر به غرب، مشکل آمریکا و غرب با جمهوری اسلامی حل و فصل شد و یا بقول آقای سیف رئیس بانک مرکزی حسن روحانی، "تقریبا هیچ چیز از اجرای برجام نصیب ایران نشده است"!
✍محمدعلی برزگر
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🔵نگاهی دیگر به جریان مباهله
روز پنجشنبه ۲۲ تیر سال ۱۴۰۲مصادف با ۲۴ ذی الحجه سال ۱۴۴۴ روزمباهله است.
از اتفاقات این روز با عظمت، هر کس گوهری صید کرده و برداشتی دارد . اما به عقیده من روز 24 ذیحجه ، روزی است که مهمترین و بیشترین دلیل و سند بر اثبات امامت و جانشینی امام علی (ع) قابل برداشت است :
✅وقوع چند حادثه مهم:
1️⃣ سالروز بخشش انگشترتوسط امام علی(ع) در نماز ونزول آیه «ولایت» که در بخش «سوم » شرح داده شد .( إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ ) ( مائده /۵۵ )
2️⃣ سالروز نزول سوره «انسان» در شان پنج تن آل عبا (علیهم السلام) به شکل عام و در مورد امام علی (ع) به شکل خاص.( هَلْ أَتَىٰ عَلَى الْإِنْسَانِ حِينٌ مِنَ الدَّهْرِ..)( انسان/1)
3️⃣ سالروز نزول آیه تطهیربه عنوان سند معصومیت امام علی (ع) و سایر اهل بیت (علیه السلام)
( إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَكُمْ تَطْهِیرًا )(احزاب /33)
4️⃣ سالروز صدور حدیث شریف کساء با آن مضامین عالی در جریان مباهله
5️⃣ سالروز حادثه مهم مباهله و نزول آیه «مباهله»( فَمَنْ حَآجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ....)( آل عمران /61)
💥شرح مختصر #واقعه_مباهله
پیامبراسلام (ص)طی نامه ای، ساکنان مسیحی نجران را به آیین اسلام دعوت کرد. مردم نجران که حاضر به پذیرفتن اسلام نبودند نمایندگان خود را به مدینه فرستادند و پیامبر(ص) آنان را به امر خدا به مباهله دعوت کرد. تا درحق هم نفرین کنند که هرکس نا حق باشد به عذاب الهی گرفتار شود.
در روز موعود ( 24 ذی الحجّه سال دهم هجری)،هیئت نمایندگان نجران، وقتی مشاهده کردند که به جای لشکر انبوه و ساز و برگ نظامی، پیامبراسلام(ص) با اطمینان خاطر و تنها با خانواده خود به محل مباهله حاضر شده اند، از مباهله خودداری کردند و به برحق بودن پیامبر اسلام (ص) اعتراف کردند.
🔴نکته مهم :
🌴معرفی جایگاه امام علی(ع) در جریان مباهله🌴
در آیه ای که به این مناسبت نازل شده، خداوند می فرماید، فرزندان، زنان و خودتان جمع شوید و در حق هم نفرین کنید.
پیامبر(ص) فقط #حسن (ع) و#حسین (ع) را به عنوان مصداق فرزندان و حضرت #فاطمه(س) را به عنوان تنها زن مصداق اهل بیت و علاوه بر #خودشان، #علی بن ابیطالب را هم به عنوان نفس پیغمبر، به همراه خویش می برند.
🔹رسول خدا(ص) با این اقدام جالب و معنی دارخود( البته به دستور خدا)، یکی بودن و غیر قابل تفکیک بودن امام علی و خودشان و جایگاه حضرت علی (ع) را به عنوان مولا و جانشین خویش به صراحت نشان دادند .
لذا می توان گفت روز #مباهله، یکی از #بزرگترین_اعیاد_ولایت_و_امامت است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است .
✍️دکتر امیر حمزه مهرابی