eitaa logo
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
221 دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
7.2هزار ویدیو
1.1هزار فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ بر کدام حسین باید گریست و ما بر کدام‌ حسین می‌گرییم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅ انقلاب اسلامی متاثراز قیام سالار شهیدان:  امام خمینی (ره) فرهنگ عاشورا را گنجینه عظیم سیاسی دینی و پشتوانه فرهنگ غنی و انسان‏ ساز تشیع می‏ دانست و با بهره‏ گیری از آموزه ‏های عاشورایی به احیای دین پرداخت ‏و حماسه حسینی را اساس قیام و مبارزه و تحول و بیداری قرار داد. نگرش امام ‏به ‏سیاست و اندیشه سیاسی ایشان باعث شد تا نوع نگاه به مفهوم و کارکرد سیاست ‏در میان مردم مسلمان و حتی اندیشمندان اسلامی تغییر کند و شعائر دینی و مذهبی ‏را آمیزه‏ای از دین و سیاست بدانند. امام با تفسیری جدید از مؤلفه ‏های فرهنگ عاشورا غبار بدعت و تحریف را از فرهنگ شیعه زدود و به برخی از نظریه‏ های ناصواب خط بطلان کشید. همچنین، حدیث «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» را استمرار نهضت حسینی در گستره تاریخ تشیع می دانست و آن را سرلوحه زندگی شیعیان معرفی می ‏کرد که در هر زمان و مکانی باید حسینیان به مصاف یزیدیان بروند. امام رویدادهای انقلاب و دفاع مقدس را مصداقی از این حدیث می‏دانست و حوادث آن را مکرر عاشورا و مخالفان و دشمنان انقلاب اسلامی را مکرر یزیدیان تفسیر می‏ کرد. به بیانی دیگر این حدیث را تصویرگر صحنه مقابله اسلام و کفر و رویارویی عدل و ظلم می ‏دانست که یعنی باید روح حماسه همواره در جامعه شیعه زنده بماند. تأکید ائمه معصومین علیهم السلام بر اقامه عزای امام حسین(ع) و احیای عاشورا در جامعه بر همین نکات اشاره دارد.  بخش عظیم و مهم نگرش احیاگرانه امام‏ خمینی (ره) به نهضت عاشورای حسینی در سیره سیاسی ایشان در قیام و مبارزه علیه ظلم و تشکل بخشی به جامعه شیعه تبلور می‏ یابد. امام نهضت خود را به پیروی از قیام خونین امام‏ حسین(ع) و بر پایه تجربه تاریخی و عبرت ‏آموزی از نقاط ضعف و قوت قیام‏ های شیعیان در طول تاریخ، خصوصاً مبارزات عالمان شیعی در سده‏ های اخیر استوار کرد و مسیر مبارزه و اهداف و آینده انقلاب اسلامی را مشخص نمود. سیره عملی ایشان قبل از قیام و پس از آن مبیّن این حقیقت است که امام بر پایه فرهنگ انسان ‏ساز و عزت آفرین عاشورا، راه‏کارهایی را بستر تشکل‏ بخشی به شیعه قرار داده است. عاشورا سمبل تجلی و تبلور ارزش ‏های ناب اسلامی در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن است که نقش مهمی در گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه شیعه داشته است؛ از همین روی امام در باره مهم‏ترین عامل موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی می‏ فرماید:  «اگر قیام حضرت سیدالشهدا سلام الله علیه نبود، امروز هم ما نمی توانستیم پیروز شویم».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.pdf
711.6K
انتظار بی فر جام. کاظمی عراق
29.pdf
234.7K
وجوه مشترک مطالبات رهبری از سران قوا
"کربلا محور اراده انقلابی" شمر در جنگ صفین حاضر بود و در شمار شیعیان لشكریان امام علی علیه السلام، شجاعت از خود نشان داد. او در این جنگ به دلیل درگیری با «ادهم بن محرز باهلی»، به سختی مجروح شد(تاریخ الطبری، ج 5، ص 28؛ شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 5، ص 213)او 16 بار با پای پیاده به مکه رفت و شب ها به تهجد و شب زنده داری معروف بود با تمام اینها عاقبت شد جلاد دشت کربلا. ☑️ فراموش نکنیم که شمر بن ذی الجوشن، نخستین و آخرین بدطینت جهان نبوده و نیست. زمین، هیچگاه خالی از شمرها نبوده و نیست و نخواهد بود، چونان كه هیچ زمانی، زمین خالی از حجت و نیك نامان نبوده است. ممكن است در جهان پر از اضطراب، حسین بن علی ها كم باشند، اما رسوایی و نفرین حق طلبان همواره عاقبت بد اندیشی و بد خواهی امثال شمر است. ☑️ با علی در بدر بودن شرط نیست؛ ای برادر نهروان در پیش روست. اگر قرار است جمهوری اسلامی ایران ،حضور مقتدرانه و عزتمند در عرصه و صحنه داخلی و بین‌الملل داشته باشد، جز با اراده انقلابی امکان پذیر نیست. اراده انقلابی ، مقطعی و تابع زمان خاص نیست . به عبارتی در اراده انقلابی نگاه منفعتی حمل نمی شود. تاریخ صدر اسلام وتاریخ انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تاکنون از این کج رفته ها کم ندیده است؛ چه اصحاب حضرت رسول(ص) که در جنگ صفین در مقابل امام زمان خویش شمشیر کشیدند و چه برخی جا ماندگان انقلابی ،که فکر کردند چون برای انقلاب زحمت کشیده اند و زندان رفته اند پس طلبکار انقلاب‌اند. ☑️رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: «وسوسه‌ی مال و مقام و ریاست، حتّی در عَلَوی‌ترین حکومت تاریخ یعنی حکومت خود حضرت امیر‌‌المؤمنین (علیه‌السّلام) کسانی را لغزاند، پس خطر بُروز این تهدید در جمهوری اسلامی هم که روزی مدیران و مسئولانش مسابقه‌ی زهد انقلابی و ساده‌زیستی میدادند، هرگز بعید نبوده و نیست.»