eitaa logo
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
217 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
7.2هزار ویدیو
1.1هزار فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅ ولایت مداری در اصحاب امام: در نقطه مقابل اکثریت ولایت گریز و یا دوستدار ظاهری ولایت دنیاپرستانی که حاضر به حمایت از فرزند سول خدا نشدند می­توان صحنه های بدیع و شورانگیزی از ولایت مداری را در عاشورا مثال زد که هر یک مانند اسطوره ای در تاریخ قابل بررسی و مطالعه است.  حلقه اول این ولایت مداری را نزدیکان نسبی امام تشکیل می دهند شخصیت های بی نظیری که پذیرش امر ولی خدا را و عشق به امام زمان خود را با محبت و عاطفه برادری یا پدری و خانوادگی پیوند زده بودند و صحنه هایی را در عاشورا خلق کردند که در تاریخ بشر بی نظیر است. ولایت مداری حضرت عباس علیه السلام که در برابر امان نامه دشمنان وفاداری را به جهان آموخت و وقتی که یاران امان در شب عاشورا از میان انگشتان امام حسین جایگاه خود را در بهشت می دیدند حضرت ابوالفضل به امام فرمود بهشت من تویی! یا وفاداری و ولایت مداری حضرت زینب که حتی هنگام عقد ازدواج خود با پسر عمش شرط کرد که در صورت سفر کردن امام حسین برادرش همراه او باشد و یا دیگر شهیدان از فرزندان و نوادگان امام علی علیه السلام که بنا به قولی تا 17 نفر را شامل می شود و برخی حتی تعداد بنی هاشم شامل فرزندان امام علی و برادر زادگان و دیگر بنی هاشم را تا 72 تن نیز ذکرکرده اند.  حتی اگر بیعت با امام را عهدی ناگسستنی میان امام و یارانش بدانیم برداشته شدن بیعت در شب عاشورا از سوی امام اوج ولایت مداری یاران خاص ایشان را نشان می­دهد. از این روست که تاریخ تاکنون یاران و اهل بیتی با وفاتر و با ادب تر از یاران و اهل بیت امام حسین علیه السلام به خود ندیده است و البته نخواهد دید. این سخن امام معصوم است که در وصف یاران خود در شب عاشورا فرمود: «من هیچ اصحابی را شایسته تر از اصحاب خود و هیچ اهل بیتی را نیکوتر و برتر از اهل بیت خویش نمی­دانم. خداوند همه ی شما را جزای خیر دهد، اینک شب فرا رسیده است و تاریکی آن، شما را در آغوش گرفته است. شما هم آن را برای خود مانند شتر راهواری قرار دهید. هریک از شما یکی از فرزندان اهل بیت مرا بگیرید و در این تاریکی شب پراکنده شوید و مرا با این لشکر به حال خود بگذارید زیرا آنان به جز من شخص دیگری را نمی خواهند.» نخست حضرت عباس علیه السلام، برادر باوفای امام برخاست و گفت: «برای چه تو را بگذاریم و برویم؟ آیا برای این که بعد از تو زنده بمانیم؟ خدا هرگز چنین روزی را نصیب ما نکند» سپس دیگر برادران و فرزندان امام حسین علیه السلام و پسران عبدا... بن جعفر و فرزندان عقیل (برادران حضرت مسلم) و مسلم بن عوسجه و سعید بن عبدا... حنفی و زهیر بن قین و دیگر اصحاب که به شدت متأثر از کلام امام شده بودند برخاستند و اظهار کردند که چگونه می توانند مولا و پیشوا و پسر پیغمبر خود را تنها بگذارند و وصیت پیغمبر را درباره حسین علیه السلام حفظ نکنند و بر جانبازی و شهادت خویش قبل از شهادت مولایشان تأکید کردند.
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️ (ع)برای 🔶یکی از اتفاقات مهم در دوران زندگی این (ع) حضور ایشان در بود که به علت بیماری سختی که داشتند در جنگ حضور پیدا نکردند و رسالت انتقال پیام عاشورا و را برعهده گرفتند. 💠امام سجاد(ع)؛ احیاء انقلاب کربلا با مولّفۀ تعمیق معارف دینی 🔷 (ع) از زمانی که پدر بزرگوارشان حضرت (ع) به سوی مکه و از آنجا به ، حرکت کردند، همراه کاروان حسینی بودند و همه‌ی مصیبت‌ها و سختی‌ها را برای احیاء نهضت حسینی به جان خریدند، و در راه (ع) از هیچ تلاشی فروگذار نکردند، لذا شاهدیم  پس از حادثه‌ی جانگداز روز که (ع) و هفتاد و دو تن از یاران او به شهادت رسیدند، بقیه‌ی خاندان و بستگان آن حضرت‌از جمله (ع) را از کربلا به کوفه و از آنجا به شام به اسارت بردند و اسرای کربلا به خصوص امام سجاد(ع) و حضرت زینب‌کبری(س) در پیام رسانی و افشاگری نهضت و قیام امام حسین(ع) نقش اصلی را ایفا نمودند. 🔷اگر (ع) و (س) چهره‌ی زشت و پلید یزید را معرفی نکرده بودند، در تاریخ از تاثیرگذاری خبری نبود. همچنان افشاگری (ع) ادامه داشت. ایشان با این افشاگری رسالت خود را که آگاه سازی مردم بود، به نحو شایسته انجام دادند و سخنان و خطبه‌های آتشین و منطقی آن بزرگوار موجب پیدایش شک و تردید نسبت به حکومت یزید شد. (ع) که پرورش یافته خاندان رسالت و امامت بود، همچون پدرش و دیگر مصلحان آسمانى هیچگاه در راه مبارزه با ستم از خود سستی نشان نداد و در مقابل هیچ ظالمی سر خم ننمود. 🔷با این حال چون در دوران ایشان و با وجود تازه بودن خاطره مبارزه ماندگار پدر گرانقدرشان در واقعه کربلا و تجربه بی وفایی مردم زمانشان، مبارزه مسلحانه نمیتوانست تاثیر زیادی داشته باشد، به همین دلایل در را پیش گرفتند. (ع) ترجیح دادند که برای ایجاد در جامعه اسلامی از مسیر و در قالب بسط و و بصیرت بخش و دیگر معارف ناب اهل بیت(ع) اقدام نمایند. 🔷از آنجا که ایشان زندگی میکردند و نمیتوانستند مفاهیم مورد نظر خود را به صورت آشکار و صریح بیان کنند، از این رو با ، نشر احکام و آثار تربیتی و اخلاقی، و با محوریت عمق بخشی به معارف اسلامی و از طریق مناجات و راز و نیاز، ابعاد مختلف حماسۀ عاشورا را در شناخت استکبار زمان تبیین کردند و نسبت به احیاء انقلاب کربلا اقدام نمودند. همچنین باید اذعان نمود (ع) با تداوم بر ذکر مصائب و پیرامون این موضوع سعی بر این نمود که یاد و خاطره (ع) در اذهان زنده بماند و ضمن زنده ماندن فرهنگ شهادت و ایثار، حس کنجکاوی مردم پیرامون (ع) و یارانش از قیام کربلا از بین نرود. 🔷در این زمینه نقل نمودند که حضرت به مدت بیست سال در عزای پدرشان (ع) گریستند. هیچ وقت طعامی به محضرشان نیاوردند، مگر آن که چشمهایشان پر از اشک گردید. در اینجا باید اعتراف نمود که همین (ع) و تلفیق آن با معارف ناب اهل بیت(ع) و تأکید بر در مقولۀ ستیز با استکبار و قیام در برابر حاکمان طاغوت، بنیان و اساس مراسم های امروز است، که در نتیجه آن، ما شاهد عزاداریهای هر ساله مسلمانان جهان در ماه محرم الحرام و بیان اهداف و انگیزه های (ع) میباشیم. 🔷تکرار این عزاداریها باعث گردیده است که واقعیات این موضوع نسل به نسل در بین مسلمانان انتقال یابد و مسلمین در هر گوشه ای از جهان، از تلاشهای (ع) جهت اصلاح جامعه اسلامی آگاهی یافته و هر ساله بیان این در محافل و مجالس خرد و کلان مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد. فراتر از این مهم، تداوم این مسئله در بین مسلمانان باعث گردیده است که با گذشت سالها از این حادثه، همچون گاندی و دیگران خود را (ع) بخوانند و از این مکتب به عنوان مکتبی جاوید یاد کنند. منبع: وبسایت راسخون به نقل از مرکز مطالعات
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️ 🔶قیام و نهضت (ع) آثار و در جامعه اسلامی بر جا گذاشت. (ع) و یارانش در کربلا، و حرکت آفرین داشت و خونى تازه در رگ هاى جامعه اسلامى دواند و جو نامطلوب را شکست و امتدادهاى آن حماسه، در طول تاریخ، جاودانه ماند. حتى در همان سفر اسارت اهل بیت نیز تأثیرات سیاسى این حادثه در اندیشه ‏هاى مردم آشکار شد. گروهى از اسرا را که به شام مى ‏بردند، چون به تکریت رسیدند، مسیحیان آنجا در کلیساها جمع شدند و به نشان اندوه بر کشته شدن امام حسین(ع)، ناقوس نواختند و نگذاشتند آن سربازان وارد آنجا شوند. به شهر «لینا» نیز رسیدند. مردم آنجا همگى گرد آمدند و بر امام حسین(ع) و دودمانش سلام و درود فرستادند و امویان را لعن کردند و سربازان را از آنجا بیرون کردند. چون خبر یافتند که مردم «جهینه» هم جمع شدند تا با سربازان بجنگند وارد آن نشدند. به قلعه «کفر طاب» رفتند، به آنجا نیز راهشان ندادند. به حمص که وارد شدند، مردم تظاهرات کردند و شعار دادند: «اکفرا بعد ایمان و ضلالا بعد هدى؟» و با آنان درگیر شدند و تعدادى را کشتند.[۱] 💠برخى از از این قرار است: 🔹قطع نفوذ دینى بنى امیه بر افکار مردم‏ 🔸احساس گناه و شرمسارى در جامعه، بخاطر یارى نکردن حق و کوتاهى در اداى تکلیف‏ 🔹فرو ریختن ترس ها و رعب ها از اقدام و قیام بر ضد ستم‏ 🔸رسوایى یزیدیان و حزب حاکم اموى‏ 🔹بیدارى روح مبارزه در مردم‏ 🔸تقویت و رشد انگیزه ‏هاى مبارزاتى انقلابیون‏ 🔹پدید آمدن مکتب جدید اخلاقى و انسانى (ارزشهاى نوین عاشورایى و حسینى) 🔸پدید آمدن انقلابهاى متعدد با الهام از حماسه کربلا 🔹الهام بخشى عاشورا به همه نهضت هاى رهایى بخش و حرکتهاى انقلابى تاریخ‏ 🔸تبدیل شدن به دانشگاه عشق و ایمان و جهاد و شهادت، براى نسلهاى انقلابى شیعه‏ 🔹به وجود آمدن پایگاه نیرومند و عمیق و گسترده تبلیغى و سازندگى در طول تاریخ، بر محور شخصیت و شهادت سیدالشهداء(ع) 💠از نهضت هاى شیعى پس از عاشورا، میتوان «انقلاب توابین»، «انقلاب مدینه»، «قیام مختار»، «قیام زید»، و...حرکتهاى دیگر را نام برد. را در انقلاب هاى بزرگى که در طول تاریخ، بر ضد ستم انجام گرفته، چه در عراق و ایران و چه در کشورهاى دیگر، نباید از یاد برد. «فرهنگ شهادت» و انگیزه جهاد و جانبازى که در انقلاب اسلامى ایران و هشت سال دفاع مقدس در جبهه ‏ها جلوه ‏گر بود، گوشه ‏اى از این تأثیر پذیرى است. شعار «نهضت ما حسینیه، رهبر ما خمینیه»که در مبارزات ملت مسلمان ایران بر ضد طاغوت طنین افکن بود و نیز شور حسینى جبهه‏ هاى رزم ایران، گواه روشن تأثیر گذارى کربلا در قرنها پس از آن حماسه مقدس است. یکى از نویسندگان محقق، نتایج نهضت کربلا را عبارت مى‏ داند از: 🔹پیروزى مسأله اسلام و حفظ آن از نابودى‏ 🔸هزیمت امویان از عرصه فکرى مسلمین‏ 🔹شناخت اهل بیت بعنوان نمونه‏ هاى پیشوایى امت‏ 🔸تمرکز شیعه از بعد اعتقادى بر محور امامت‏ 🔹وحدت صفوف شیعه در جبهه مبارزه‏ 🔸ایجاد حس اجتماعى در مردم‏ 🔹شکوفایى موهبت هاى ادبى و پدید آمدن ادبیات عاشورایى 🔸منابر وعظ و ارشاد، به عنوان وسیله آگاهانیدن مردم‏ 🔹تداوم انقلاب بصورت زمینه سازى نهضت هاى پس از عاشورا[۲] حادثه کربلا، گشاینده جبهه اعتراض علیه حکومت امویان و سپس عباسیان شد، چه به صورت فردى که روحهاى بزرگ را به عصیان و افشاگرى واداشت، و چه به شکل مبارزه ‏هاى گروهى و قیام هاى عمومى در شهرى خاص یا منطقه ‏اى وسیع.[۳] خون او تفسیر این اسرار کرد/ملت خوابیده را بیدار کرد[۴] پى‏ نوشتها: ۱. عاشورا فى الأدب العاملى المعاصر، ص ۵۴ به نقل از منتخب طریحى و مقتل ابى مخنف. ۲. براى تفصیل آن ر.ک: «حیاة الامام الحسین»، باقر شریف القرشى، ج۳، ص۴۳۶،(معطیات الثورة) . ۳. در این زمینه‏ ها ر.ک: «الانتفاضات الشیعیه»، هاشم معروف الحسنى، «امامان و جنبشهاى مکتبى»، محمد تقى مدرسى. ۴. کلیات اقبال لاهورى، ص۷۵ منبع: وبسایت راسخون به نقل از سایت مرکز مطالعات شیعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روزمان را با آغاز کنیم ✅🔰به راستی گناه امام حسین علیه السلام چه بود که باید این چنین خود و خانواده و یارانش کشته می شدند و به اسارت گرفته می شدند؟! سوره تکویر آیه 9 ... وَ إِذَا الْمَوْءُدَةُ سُئِلَتْ بِأَىِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ و آنگاه که از زنده به گور شده پرسش شود: به کدامین گناه کشته شده است؟! از امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمود: «وَ إِذَا الْمَوْوُدَةُ سُئِلَتْ بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ یعنی حسین علیه السلام.» به راستی گناه امام حسین علیه السلام چه بود که باید این چنین خود و خانواده و یارانش کشته می شدند و به اسارت گرفته می شدند؟! 1️⃣ گناه امام حسین (علیه السلام) این بود که حق بود و باطل نبود! امام حسین (علیه السلام)، پیشوای جریانی خطیر به نام «تشیع» بود که بزرگ ترین جرم و گناهش، خودش و وجودش بود؛ و تنها راه پاک کردن این جرم و گناه، از میان برداشتن او و نابود کردنش بود. امام حسین(علیه السلام) ادامه دهنده ی راستین راه اسلام و قرآن بود و این از نظر شیاطین گناهی نابخشودنی بود. 2️⃣ گناه امام حسین (علیه السلام) این بود که فرزند علی بود! که امام حسین (علیه السلام): «واى بر شما! چرا با من مى جنگید؟ آیا سنّتى را تغییر داده ام؟ یا شریعتى را دگرگون ساخته ام؟ یا جرمى مرتکب شده ام؟ و یا حقّى را ترک کرده ام؟» اما دشمن لجوج و کینه ای با کمال وقاحت خطاب به امام گفتند: «اِنّا نَقْتُلُکَ بُغْضاً لِاَبِیک؛ ما به خاطر کینه اى که از پدرت به دل داریم، با تو مى جنگیم و تو را مى کشیم.» (6) 3️⃣ گناه امام حسین(علیه السلام) این بود که آزاده بود و زیر بار زور نمی رفت! معرکه ی عاشورا لبریز است از شعارهایی که از آسمان عزت و آزادگی بر صحرای کربلا می باریدند: مرگ در نظر من چیزی جز سعادت نیست و زندگی و سازش با ستم گران چیزی جز ننگ و خواری نیست (اِنّی لاارَی الموتَ الّا سعادةً و لا الحیوةَ مع الظالمینَ الّا بَرَماً) 4️⃣- گناه امام حسین(علیه السلام) این بود که امر به معروف و نهی از منکر کرد و برای اصلاح امت اسلامی قیام کرد! امام حسین (علیه السلام: «اِنّی لَم اَخرُج اَشِراً و لا بَطراً و لا مُفسِداً و لا ظالماً و اِنّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الاصلاحِ فی اُمَّةِ جدّی؛ من نه برای گردش و تفریح از مدینه بیرون می روم و نه برای این که فسادی در زمین راه بیندازم و ظلمی بكنم؛ فقط برای اصلاح در امت جدم قیام می كنم. 5️⃣ گناه امام حسین(علیه السلام) این بود که با حیوان پلیدی مثل یزید بیعت نمی کرد! حسین بن علی علیه السلام: کسی مثل من با کسی مثل یزید هرگز بیعت نمی کند! (مثلی لایُبایِعُ مِثلَه) نه! به خدا سوگند نه ذلیلانه دستم را برای بیعت دراز می کنم و نه مانند بردگان فرار می کنم! (لا و اللهِ لااُعطیكم بِیدی اِعطاءَ الذلیلِ و لااَفِرُّ فِرارَ العبید) 6️⃣- و در پایان، گناه امام حسین (علیه السلام) این بود که عاشق و دل باخته ی خدا بود! تا مرد به تیغ عشق بی سر نشود اندر ره عشق و عاشقی بر نشود آری، در مسلخ عشق جز نکو را نکشند! روبه صفتان زشت خو را نکشند! گر عاشق صادقی ز کشتن مگریز؛ مُردار بوَد هر آن که او را نکشند! بزرگان عرفان حدیثی را از عالم قدس و از زبان پروردگار عاشقان چنین نقل می کنند: «هر کس به دنبال من باشد، مرا می یابد؛ و هر کس مرا بیابد مرا می شناسد؛ و هر کس مرا بشناسد مرا دوست می دارد؛ و هر کس مرا دوست بدارد، مرا عاشق می شود؛ و هر کس عاشق من شود، من نیز عاشق او می شوم؛ و کسی که من عاشقش شدم، او را می کشم؛ و کسی که می کشم، دیه اش بر من است؛ و من خود دیه ی اویم.» اباعبدالله الحسین علیه السلام در روز عاشورا با معشوق معبودش چنین نیایش می کند: خدایا! دوست دارم در راه محبت و بندگی تو هفتاد هزار بار كشته شوم و دوباره زنده شوم! الهی و سیّدی! وَدَدتُ اَن اُقتَلَ و اُحیَی سبعینَ الفِ مَرّةٍ فی طاعتِك و مَحَبّتِك. ✅تدوین : رجبعلی بازیاد
واقعیت این است که در شرایط بسیار سختی هستیم و در 41 سال گذشته در چنین شرایطی نبودیم. تحریم‌های امروز قابل قیاس با تحریم‌های سال 90 و 91 نیست. هر دولتی باشد وضعیت همین است. هر کسی ادعا کند اگر من بودم غوغا می‌کردم دروغ می‌گوید. وی افزود: عملکرد دولت به نظر من در مجموع متوسط بوده و نمی‌توان در این شرایط سخت بگوییم ضعیف عمل کرده است. در این شرایط سخت با اقبال بدی که آقای روحانی داشته و حوادث غیرمترقبه مثل سیل، زلزله، پدیده ترامپ و شیوع کرونا اداره کشور بسیار سخت بوده است. همین که دولت توانست سر پا بایستد و کشور به فروپاشی نرسید واقعا هنر بزرگی کرده است. ما باید منصف باشیم. افرادی که انتقاد می‌کنند معمولا در پیدایش این وضعیت نقش داشته‌اند.
sedayeenghelab 168.mp3
3.1M
📢 شماره: 168 💠 قسمت سوم 🎙 عاشورا نتیجه تحریف ⭕️ کارشناس برنامه: دکتر یدالله جوانی
▼ خط تحریف‌ دلسوزی برای ملت! در روزهای گذشته خبری تحت عنوان «بیانیه جمعی از فعالین سیاسی و مدنی» به‌صورت هم‌زمان در رسانه‌های معاند و رسانه‌های منتسب به جریان اصلاح‌طلب داخلی منتشر شد که در آن به محکومیت تعدادی از چهره‌های سیاسی اعتراض شده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «همگان مستحضرند که به علت افزایش سه برابری قیمت بنزین، قشرهای مختلف مردم به اعتراض برخاستند که متأسفانه در ادامه به خشونت‌های گسترده و جان‌باختن دست‌کم ۲۳۰ تن از هم‌وطنانمان منجر شد. حال نهادهای مسئول به‌جای بررسی علل و عوامل این خطا و محاکمه مسببان آن، شهروندانی را محاکمه می‌کنند که از سر دلسوزی و برای حفظ امنیت و اعتبار کشور و دفاع از حقوق شهروندان، به مقامات و معترضان هشدار دادند که از توسل به هر نوع خشونت بپرهیزند.» اولین نکته قابل‌تأمل در این بیانیه اعتراضی، ماهیت امضاکنندگان آن است که خود را دلسوز ملت جا می‌زنند: «اردشیر امیرارجمند» (مشاور یکی از سران فتنه ۸۸ که از کشور متواری شد و به فرانسه گریخت)؛ «رجبعلی مزروعی» (از نمایندگان متحصن در مجلس ششم و از فعالین فتنه ۸۸ که چندی پس از فتنه، متواری و سپس به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج شد)؛ «عبدالعلی بازرگان» (از سران گروهک نهضت آزادی و از اعضای اتاق فکر فتنه ۸۸ در خارج از کشور) قرار گرفتن نام این افراد در کنار افرادی چون حجاریان و تاجزاده و علوی‌تبار، بیش‌ازپیش بر پیوند طیف تندروی اصلاح‌طلب و جریان برانداز در خارج از کشور صحه می‌گذارد.
جریان تحریف آدرس اشتباه به مردم می‌دهد عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: «جریان تحریف تلاش می‌کند تا با ارائه آدرس‌های غلط به مردم، سازش با آمریکا را راه‌حل برون‌رفت از مشکلات نشان دهد». حمیدرضا ترقی متذکر شد: «تحریف زمینه‌ساز یا بسترساز تأثیرگذاری تحریم بر افکار عمومی جامعه به‌منظور تسلیم شدن در برابر خواسته‌های غرب و آمریکاست». وی افزود: «این جریان که بیشتر در مطبوعات و برخی از جریان‌های سیاسی غرب‌گرا ظهور و بروز دارد، در تلاش است تا هرگونه رشد و توسعه کشور را مستلزم ارتباط با آمریکا و غرب نشان دهد و مردم را از توسعه کشور، بدون ارتباط و مذاکره با آمریکا مأیوس کند؛ همچنین تلاش دارد تا پیشرفت و موفقیت‌های کشور را در عرصه‌های مختلف کمرنگ جلوه داده و ضعف‌ها و کاستی‌ها را پررنگ نشان دهد. تلاش دیگر این جریان ارائه آدرس‌های غلط به مردم است تا راه‌حل مشکلات کشور را به‌جای مقاومت و ایستادگی، سازش با آمریکا و عقب‌نشینی از مواضع استراتژیک نظام جمهوری اسلامی از مسائل منطقه نشان دهد».
انقلاب اسلامی ایران، مانع اصلی زیاده‌خواهی امریکا در منطقه سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود عنوان کرد: «عاشورای امسال غم‌انگیزتر است. میدان‌ها، خیابان‌ها در لبنان که در چنین روزی پر از دوستداران و عزاداران می‌شد، به علت کرونا خالی است. حضور مردم همواره نشان از بصیرت و هوشیاری مردم و عشق به خدا و رسول‌الله و آل رسول‌الله (ص) بوده است. از خدا می‌خواهم ما و شما و همه ملت‌های جهان را از این بیماری نجات دهد تا دوباره در سال آینده همانند سال‌های گذشته عزاداری‌ها در خیابان‌ها پرشور باشد. حق ملت‌های منطقه است که در کشور و سرزمین خود زندگی کنند و عزت و استقلال داشته باشند و تمام ثروت‌های طبیعی کشور خود را دارا باشند، اما هیمنه‌گران، خواهان تحمیل حاکمیت خود هستند و می‌خواهند مستقیم و غیرمستقیم منافع ملت‌ها را غارت کنند. جنگ تحمیلی ۶ ساله علیه یمن در ابتدا جنگ آمریکا علیه این کشور است و امارات و عربستان ابزار آن هستند تا سلاح‌های آمریکایی را بخرند و این جنگ را اجرایی کنند. از روزی که انقلاب ایران به رهبری امام آغاز شد، توطئه در برابر آن شروع شد و این هیمنه و دشمنی آمریکا را در کل منطقه نشان می‌دهد.»
بدترین جنایتکار در تاریخ را بشناسید نوام چامسکی، فیلسوف و تاریخ‌دان مطرح آمریکایی با هشدار درباره چندین بحران‌ شدید و هم‌زمان در جهان شامل تهدید جنگ اتمی، تغییرات اقلیمی، همه‌گیری بیماری کووید-19، رکود اقتصادی و آشوب‌ها و اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا، اعلام کرد، جهان در تاریک‌ترین برهه تاریخ خود قرار دارد. چامسکی درباره وضعیت جاری در جهان درنتیجه همه‌گیری ویروس کرونا، گفت: «ما با یک هزینه وحشتناک از این همه‌گیری بیرون خواهیم آمد، اما از آب شدن یخ‌های قطب شمال بیرون نخواهیم آمد؛ چراکه تأثیرات این موضوع دائمی است». وی افزود: «تنها چند دهه باقی مانده که ما خواه بتوانیم این موضوع را سازمان‌دهی کنیم که آیا امکان بقای بشر روی زمین وجود دارد یا در برابر تهدید فاجعه زیست‌محیطی به شکست تن دهیم». این تاریخ‌دان مطرح پیش‌ازاین درباره رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود: «ترامپ به شکل غیرقابل‌انکاری بدترین جنایتکار در تاریخ است. تاکنون چهره‌ای در تاریخ سیاسی وجود نداشته که تا این حد با اشتیاق، خود را وقف نابودی پروژه‌های زندگی نظام‌مند بشر در آینده نزدیک کرده باشد.
توصیف زیبای مجری عراقی از حاج قاسم سلیمانی مجری کانال تلویزیون ملی عراق در ایام عزاداری اباعبدالله (ع) گفت: «نمی‌دانم در کدام‌یک از این شب‌های محرم باید تو را یاد کنم؛ روز مسلم ابن عقیل! چون تو فرستاده و میهمان ما بودی؛ یا روز حبیب ابن مظاهر! چون تو بهترین دوست قدیمی ما بودی؛ یا روز قاسم! چون تو قاسم بودی (اسمت قاسم بود) یا روز علی‌اکبر! چون بدنت قطعه‌قطعه شد؛ یا روز عباس! چون تو حامل علم و پرچم بودی و دو دستت قطع شد. چیزی که واضح است این است که گریه برای تو تمامی ندارد و از غیبت تو حیران و دلتنگیم... امسال هر وقت به عبارت «سلام بر حسین(ع) و بر اصحاب حسین(ع)» می‌رسیم تو را نیز یاد می‌کنیم. در محرم امسال، در طغیان اشک عاشقان، تأثیر شما کاملاً مشخص است... الحاج القائد القاسم سلیمانی...»