تنها روش مورد تائید شیخ قمی
برای کمک به مردم فلسطین و حزب الله، یمن
وارد سایت رسمی بیت حضرت آقا بشوید:
https://www.leader.ir/fa/monies
بخش کمک ها را انتخاب کنید
سپس نوع کمک را انتخاب کنید که برای کدوم کشور می خواهید هزینه بشه.
چون زیر نظر حضرت آقا هست قطعا می رسه به دستشون.
بقیه جاها اگر رسمی نباشد قابل اعتماد نیست.
شیخ قمی
بگذارید بدانیم.pdf
12.33M
🔰 زنان و جمهوری اسلامی (1)
🔹به مناسبت روز دوازده فرودین #پاورپوینت کاربردی مطالعه مقایسه ای مسئله زن در غرب، پهلوی و نظام جمهوری اسلامی
#معرفیکتاب
✅ بخش مکتوب و رسانه مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی، بمناسبت ۱۲ فروردین کتاب الکترونیک با عنوان «روز جمهوری اسلامی» تولید و منتشر کرد.
✳️ در این کتاب به چند پرسش سیاسی، پاسخ داده شده است.
21.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈دلار قبل انقلاب هفت تومن بوده الان شده پنجاه و پنج هزار تومن
👈مردم رو بیچاره کردید
👈ببین قدرت خرید مردم رو چکار کردید؟
👈چرا دست از سر این مردم بر نمی دارید.
لطفا تا انتها کلیپ رو ببینید...
•┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀
https://eitaa.com/samen_felavarjan
«جمهوری اسلامی»
🇮🇷 شهید حاج قاسم سلیمانی: خداوند جمهوری اسلامی را، که امروز همه عالم اسلامی و غیر اسلامی و همه آزادگان دنیا به آن چشم امید دوختهاند؛ این جمهوری اسلامی را حفظ بفرماید..
#مکتب_سلیمانی
یادداشت #حسین_شریعتمداری به مناسبت روز جمهوری اسلامی
🔰جمهوری اسلامی همان اسلام است (۱)
🔸حضرت امام «نظام جمهوری اسلامی» را همان اسلام می دانند و از این روی حفظ آن را اوجب واجبات ــ واجب ترین واجب ها ــ دانسته اند . چرا ؟
🔸از حضرت امام(ره) است که: «آنقدر آیه و روایت که در سیاست وارد شده است، در عبادات وارد نشده است. شما پنجاه و چند کتاب فقه را ملاحظه مىکنید، هفت- هشت تا کتابى است که مربوط به عبادات است، باقىاش مربوط به سیاسیات و اجتماعیات و معاشرات و اینطور چیزهاست » و جای دیگر تاکید می فرمایند که «نسبت اجتماعیات قرآن با آیات عبادی آن از نسبت صد به یک هم بیشتر است»
🔸نسبت «یک به صد» یعنی احکام و آیات مربوط به اجتماعیات و سیاسیات صد برابر آیات مربوط به احوال فردی و شخصی است. بنابراین کسانی که دین را جدای از سیاست میدانند و این عقیده انحرافی را ترویج میکنند، بخش اعظم و گستردهای از دستورات اسلامی را قابل اجرا نمیدانند (!) و این، نمیتواند مفهومی غیر از کنار گذاشتن اسلام داشته باشد!
🔸این جماعت در مقابل این پرسش که آیا دیدگاه شما به معنای نادیده گرفتن بیشترین احکام و دستورات اسلامی نیست؟! و هنگامی که از آنها سئوال می شود که؛ آیا این دیدگاه مصداق آیه ۱۵۰ سوره نساء درباره کفار نیست که به برخی از دستورات اسلام ایمان آورده و به برخی دیگر کفر میورزیدند؟!
🔸پاسخ میدهند که ضرورت اجرای دستورات سیاسی و اجتماعی اسلام را انکار نمیکنند ولی معتقد به اجرای آن در دوران غیبت نیستند! و مفهوم این سخن آن است که امامت در دوران غیبت تعطیل شده است، و امام زمان - ارواحنا لتراب مقدمه الفداء - در دوران غیبت کبری منشأ اثر نیستند! و عجیب آن که شماری از این جماعت , سنگ پیروی از امام زمان علیهالسلام را هم به سینه میزنند!
🔸حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در این باره می فرمایند : «یک دسته دیگر هم تزشان این است که بگذارید معصیت زیاد شود تا حضرت صاحب بیاید. حضرت صاحب مگر برای چی می آید؟ حضرت صاحب می آید معصیت را بردارد؛ معصیت کنیم که او بیاید »؟!
🔸دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در آمریکا کتابی با عنوان «دین و سیاست» چاپ و منتشر شده بود که یکی از برادران دانشجو نسخهای از آن را برای سپاه ارسال کرده بود. در این کتاب که امروزه در آرشیو دفتر سیاسی سپاه موجود است، آمده بود «هنگامی که گفته میشود دین باید از سیاست جدا باشد، تصور عمومی و حتی بسیاری از عالمان دینی آن است که هر یک از دو مقوله دین و سیاست به طور جداگانه در بستر مخصوص به خود حضور داشته و فعالیت کنند.
🔸اما این برداشت اگر در حوزه مسیحیت امکانپذیر باشد، در اسلام ناممکن است زیرا، اسلام در امور سیاسی نیز مانند امور فردی و شخصی افراد دارای نظر و دستورالعمل است و دستورالعملهای سیاسی اسلام برای مسلمانان دقیقا مثل دستوراتی که در زندگی فردی و اخلاقی ارائه کرده است، لازمالاجرا بوده و بخش جدانشدنی از دین تلقی میشود».
🔸نویسنده در ادامه به موفقیت غرب و جریان مدرنیته در جداسازی دین و سیاست و به حاشیه بردن دین در کشورهای اسلامی اشاره کرده و ابراز نگرانی میکند که با انقلاب اسلامی در ایران، این روند ناپایدار و شکننده خواهد بود و مینویسد «با توجه به آمیختگی دین و سیاست در اسلام، وقتی میگوئیم دین از سیاست جداست، مقصود ما آن است که دین به نفع سیاست خودکشی کند»! و با تأسف! میگوید؛ «این نکتهای است که فقط [امام] خمینی به آن پی برده و انقلاب اسلامی را برپایه آن پدیده آورده است».
🔸بازهم از امام راحلمان است که : «چپاولگران حیلهگر کوشش کردند به دست عمال به اصطلاح روشن فکر خود اسلام را، هم چون مسیحیت منحرف و به انزوا کشانند و علما را در چارچوب مسائل عبادی محبوس کنند و… در این امر توفیق به سزایی پیدا کردند و از این جهالت و غفلت ما سوء استفاده نمودند و بلاد مسلمین را یا مستعمره خویش نمودند و یا به استثمار کشیدند و بسیاری از سلاطین و حکام مسلمین را استخدام نموده و با دست آنان ملت ها را به استضعاف و استثمار کشاندند و وابستگی و فقر و فاقه و پیامدهای آن ها گریبان گیر توده های در بند گردید».
🔸رهبر معظم انقلاب ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل حکومت اسلامی، این ضرورت را نه با شعارهای متداول، بلکه با تکیه بر مبانی و اصولی بیان داشته اند که با هیچ نگاه منطقی و «دو، دوتا، چهارتای» علمی قابل تردید نیست. حضرت ایشان ابتدا با استناد به کلام خدا، هدف از بعثت انبیاء علیهمالسلام را ایجاد «حیات طیبه» دانسته و در توصیف حیات طیبه می فرمایند :
« این حیات طیّبه یعنی چه؟ حیات طیّبه به معنای رشد و شکوفایی عقل بشر و علم بشر از سویی و آرامش روحی بشر، آسایش مادی بشر، امنیت محیط زندگی بشر و رفاه بشر و شادکامی بشر و بالاتر از همه اینها تکامل معنوی و عروج روحی انسان است».
یادداشت #حسین_شریعتمداری به مناسبت روز جمهوری اسلامی
🔰جمهوری اسلامی همان اسلام است (۲)
🔸حضرت آقا در ادامه با اشاره به این که؛ « این هدفها، هدفهای بسیار بزرگی است» درباره تحقق آن میفرمایند؛ «اگر چنانچه نبی اسلام، نبی حق، فرستاده الهی در هر دورهای بخواهد این اهداف را تحقق ببخشد، ناچار بایستی به تناسبِ این اهداف، مناسبات اجتماعی ایجاد بکند. مطلب دوّم هم قدرت سیاسی است، یعنی این مناسبات اجتماعی را یک انسان منزوی یا یک نصیحتکننده که فقط مردم را نصیحت میکند نمیتواند به وجود بیاورد، قدرت لازم است، قدرت سیاسی لازم است».
🔸این سخن حکیمانه نیز از حضرت روحالله است: «خدای تبارک و تعالی می فرماید که انبیا رافرستادیم بینات به آن ها داریم. آیات به آن ها دادیم.میزان بر ایشان فرستادیم«لیقوم الناس بالقسط» غایت این است که مردم قیام به قسط کنند؛ عدالت اجتماعی در بین مردم باشد؛ ظلم ها از بین رود؛ ستمگری ها از بین رود؛ ضعفا به آن ها رسیدگی شودو قیام به قسط شود.
🔸دنبالش هم میفرماید: «و انزلنا الحدید» تناسب این چیست؟ تناسب این است که با حدید باید این ها انجام بگیرد، با بینات، با میزان و با حدید «فیه بأس شدید» یعنی اگر چنان چه شخصی یا گروهی بخواهند یک جامعه را تباه کنند؛ یک حکومتی را که حکومت عدل است تباه کنند با بینات با آن ها باید صحبت کرد، نشنیدند با موازین، موازین عقلی، نشنیدند با حدید» . اشاره حضرت امام به آیه از سوره حدید است «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسط » .
🔸بدیهی است که اجرای احکام حیاتبخش اسلام، مخصوصاً سیاسیات و اجتماعیات آن اولاً به قدرت، ثانیاً به تشکیل حکومت و ثالثاً به زمامداری فقیه عادل و آگاه به قوانین الهی نیاز دارد. و این نیاز مبرم که در فاصله کوتاهی بعد از رحلت رسول خدا(ص) ترک شده و به انحراف کشیده شده بود، در انقلاب اسلامی تحقق یافته است. به بیان دیگر، انقلاب اسلامی احیای بعثت و ادامه راه به فراموشی سپرده شده رسول گرانقدر اسلام(ص) است.
🔸حالا به وضوح میتوان دید که چرا قدرتهای استکباری بلافاصله بعد از تولد جمهوری اسلامی ایران، از همه سو و با همه توان به مقابله با آن برخاستند و چرا اصرار دارند که اسلام غیرسیاسی را ترویج کنند و فقهی که با مسائل سیاسی و اجتماعی فاصله دارد را به عنوان شیعه اصیل معرفی کنند؟! ایران عزیز ما از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با انواع توطئهها و کینهتوزیهای قدرتهای ریز و درشت روبهرو بوده و هنوز هم هست … نتیجه اما , تبدیل جمهوری اسلامی به یک قطب قدرتمند و … به گفته جیمز ولسلی( رئیس اسبق سازمان سیا ) : « باید بپذیریم , این قطب قدرتمند اسلام است که با پرچمداری خمینی و خامنهای، ساختار کدگذاری شده جهان را به چالش کشیده است » و …
🔷 ماجرای سرهنگ جوانمردی و شباهت برخی ابعاد رسانه ای آن به پروژه مهسا امینی! خطر بزرگ در کمین است!
🔸طبق روال معمول، متأسفانه این روزها هم شاهد چالش مجازی دیگری به نام مشروعیت یا عدم مشروعیت حکم قصاص سرهنگ جوانمردی فرمانده انتظامی بندر انزلی به دلیل تیراندازی در ناآرامیهای سال گذشته از سوی برخی ها هستیم. اینترنشنال و سربازانش خواهان اعدام او و برخی دغدغه مندان داخلی هم خواهان نقض این حکم هستند و وجه اشتراک هر دو گروه هم قضاوت مبتنی بر جهل در امور قضایی و کیفیات حاکم بر پرونده است (البته گروه اول معاند و گروه دوم دلسوز نظام هستند).
🔸اول سخنی با قوه قضائیه: این شخصیت حقوقی تقریباً در هیچ یک از چالشهای اجتماعی مربوط به حوزه قضا آنگونه که باید مبادرت به تزریق اطلاعات و شفافیتهای لازم به عوام و خواص ننموده تا آنجا که رهبر معظم انقلاب در تیرماه سال ۱۴۰۲ و در جلسه سالانه با مسئولین عالی این دستگاه خواستار تقویت بُعد رسانهای این رکن مهمِ نظام شد و عمق این ضعف را تا آنجا دانست که با شوخ طبعی بیان نمود که: «اخبار قوه قضائیه بعد از خبر آسفالت شدن جاده فلان شهر پخش میشود!»
🔸مگر معظم له لزوم حفظ آرامش اذهان عمومی را یکی از مصادیق مهم حقوق عامه که مسئولین قضایی باید اقدامات مقتضی را در خصوص آن انجام دهند معرفی نکرد؟ البته تا قبل از این هم ناگفته پیدا بود که تزریق اطلاعات صحیح به جامعه یکی از مصادیق حکم حکومتی ایشان مبنی بر جهاد تبیین در شعار سال ۱۴۰۱ به شمار می رفت. متأسفانه این سکوت مرگبار و عدم ارائه نقشی فعال در فضای رسانهای همیشه به ضرر کل نظام و دستاوردهایی بوده که حاصل خون شهدا است.
🔸قوه قضائیه باید پاسخ دهد که چرا در این مسأله و دیگر مسائل سابق، در جنگ روایتها سینه خود را سیبل تیرهای زهرآگین دشمن نمودهاست؟ این سکوت منطق و دلیل خاصی داشته و یا ناشی از تغافل بوده است؟ پرواضح است که برخی تصمیمات قضایی نه فقط جنبه قانونی و فنی، بلکه جنبه سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی دارند که چالشهای موجود در فضای مجازی در خصوص پرونده صدرالذکر نیز حکایت از این امر دارد.
🔸بنابراین ریاست محترم قوه قضائیه سریعاً باید به فرموده رهبر معظم انقلاب جامه عمل پوشانده و یک کمیته تخصصی در خصوص پاسخگویی به چالشهای اجتماعی قضایی (بخوانید نقشه های دشمن) تدارک ببیند و داشتن یک سخنگو که آن هم در آنجا که باید سخنی نمی گوید هیچ دردی را دوا نمیکند.
🔸دوم سخنی با دلسوزان مجازی: از شما انتظار بیشتری میرود. اگر بخواهیم «غیرمنطقی» بحث کنیم باید بپرسیم که چرا همان دفاعی را که از عملکرد یکی از بازوهای نظام (نیروی انتظامی) در ماجرای خانم مهسا امینی انجام دادید حالا هم چشم بسته در خصوص یکی از ارکان نظام (قوه قضائیه) انجام نمیدهید؟ چگونه قوه قضائیه مثل آب خوردن به خاطر مسألهای که از آن شناختی نداریم زیر سوال میبریم؟ متأسفانه در ماجرای خانم امینی هم معاندین کمی همین منطق را به کار گرفتند.
🔸میگویند چرا در اغتشاشات سال قبل برخی مخلین آزاد شدند؟ خب پاسخ روشن است: قانون! میپرسند چرا یک یا دو نفر از فعالین حوزه امنیت محکوم شده اند؟ باز هم پاسخ روشن است: قانون و تخطی از قانون! البته بحث تخصصی است و نباید کلیشه ای صحبت کرد.
🔸یک بار هم به جای دشمن خودمان را سرزنش کنیم! خطای شناختی و غرق شدن در امواج حاصل از طوفان مُهلک فضای مجازی نه برای معاندین و نه برای خودمان شاخ و دُم ندارد! همین اظهارنظرهای سهل اندیشانه و فاقد پشتوانه تخصصی حکایت از این امر دارد.
🔸یک روز نظام زیر سوال میرودکه چرا در پرونده شهیدان عجمیان و علی وردی همه کسانی که حتی کوچکترین نقشی در ماجرا داشته و مثلاً آن عزیزان را فقط یک هُل داده اند اعدام نمیشوند (امری سهل اندیشانه و خلاف قانون و شرع) و روزی دیگر در نقطه مقابل گفته می شود که قانون هیچ ارزشی ندارد و حتی تخطی فاحش از آن باید برای برخی ها دارای مسئولیت صفر درصدی باشد!
🔸در هر دو حالت برای نظام ایجاد هزینه می شود. البته مرادم از نگارش این مطلب فقط نقد این رفتار خطرناک مجازی بود نه ورود در پروندهای که گفته شد زیرا امکان تخطی ضابطین از قانون امر تازهای نیست که بخواهم در این مقطع زمانی به لحاظ تخصصی به آن بپردازیم.
🔸کمپین «نه به اعدام» دقیقاً همان کمپین معاندین نظام در خصوص سوژههای مورد نظر خود است. مجازات قتل عمد «قصاص» نفس است نه «اعدام» که مربوط به محاربین و خائنین ملی است! نهایتاً درست این بود که کمپینی با عنوان «اخذ رضایت از اولیا دم» تشکیل دهید تا اینگونه در زمین دشمن بازی نشود، بازی بسیار خطرناکی که در آینده می تواند با سوژههای جدید آن وَرِ آبی تجدید قوا کرده و به میدان بیاید و این رفتار امروز مانعی است در جهت سینه سپر کردن فردا در مقابل آن!
✍علی جهانبخش، قاضی دادگستری
تبیین شعار سال جهش تولید.pdf
9M
#تبیینکنید
پرده نگار تبیین شعار سال جهش تولید۱۴۰۳
💠 تبیین رهبر انقلاب در مورد رد دین حداقلی از نظر قرآن
🔰امام خامنه ای (مدظله العالی):
🔹آنچه ما از مجموع معارف قرآنی استفاده میکنیم و درمییابیم، این است که مطالبهی اسلام از مسلمین، ایجاد نظام اسلامی بهنحو کامل است؛ مطالبهی اسلام، تحقّق کامل دین اسلام است. این آن چیزی است که انسان در مجموع آن را احساس میکند.
🔸دین حدّاقلّی و اکتفای به حدّاقلها، از نظر اسلام قابل قبول نیست؛ ما در معارف خودمان چیزی بهعنوان #دین_حدّاقلّی_نداریم، بلکه در قرآن کریم در موارد متعدّدی اکتفای به بعضی از تعالیم دینی دون بعضی، #مذمّت شده است؛ «اَلَّذینَ جَعَلُوا القُرءانَ عِضین» یا آیهی شریفهی «وَ یَقولونَ نُؤمِنُ بِبَعضٍ وَ نَکفُرُ بِبَعض» که مربوط به منافقین است، اشارهی به همین است. حتّی برخی از بخشهای دین که خیلی برجسته است - مثل اقامهی قسط - هم کافی نیست که انسان دل خود را خوش کند که ما حالا دنبال اقامهی قسطیم و اقامهی قسط خواهیم کرد، پس اسلام تحقّق پیدا کرد؛ نه، این نیست. بله مسلّماً اقامهی قسط در جامعه، یک قلم مهم است.
🔹از این آیهی شریفه در سورهی مبارکهی حدید، لَقَد اَرسَلنا رُسُلَنا بِالبِیِّنت وَ اَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتبَ وَ المیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط اینجور بهنظر میرسد در بادی امر، که هدف از ارسال رسل و انزال کتب و معارف الهی، اقامهی قسط است که حالا این جملهی «لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط» را هرجور معنا کنیم - چه به این معنا بگیریم که «لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط» یعنی «لِیُقیمَ النّاسُ القِسطَ» که مثلاً «باء» را «باء تعدیه» بگیریم، که این وظیفهی مردم است که در محیط زندگی خودشان اقامهی قسط کنند؛ یا نه، «باء تسبیب» که «لِیَقومَ النّاسُ بِسَبَبِ القِسط»، یعنی با قسط با مردم [رفتار کنیم]؛ هرکدام از این دو معنا یا معانیِ احتمالیِ دیگری که وجود دارد، اگر در نظر گرفته بشود - اهمّیّت اقامهی قسط را در جامعه روشن میکند.
🔸لکن این بدین معنا نیست که شارع مقدّس از ما قبول میکند که ما مثلاً اکتفا کنیم به اقامهی قسط و همهی همّت خودمان را بگذاریم برای اینکه اقامهی قسط بشود، ولو برخی از احکام دیگر اسلام - مثلاً - مورد بیتوجّهی قرار بگیرد؛ نه، آیهی شریفه میفرماید که «اَلَّذینَ اِن مَکَّنّهُم فِی الاَرضِ اَقامُوا الصّلوةَ وَ ءاتَوُا الزَّکوةَ وَ اَمَروا بِالمَعروفِ وَ نَهَوا عَنِ المُنکَر». یعنی انتظاری که خدای متعال از متمکّنین در ارض دارد، اینها است که اوّلش «اَقامُوا الصّلوة» بعد «وَ ءاتَوُا الزَّکوةَ وَ اَمَروا بِالمَعروفِ وَ نَهَوا عَنِ المُنکَرِ وَ للهِ عاقِبَةُ الاُمور» [است]. اینجور نیست که اگر ما به قسط توجّه میکنیم، حق داشته باشیم که از اقامهی صلات و اهمّیّت دادن به صلات یا به زکات یا به امر به معروف و نهی از منکر غفلت کنیم، بلکه «اَنِ اعبُدُوا اللهَ وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت» - که چندین بار این لفظ و این مضمون در قرآن تکرار شده - نشان میدهد که اصلاً خدای متعال پیغمبران را فرستاد برای توحید، برای اجتناب از طاغوت، برای عبودیّت خداوند؛ اساس کار این است.
🔹یا وصیّتی که خدای متعال در آن آیهی شریفهی سورهی شوری، به نوح و به ابراهیم و به موسی و به بقیّه کرده است: اَن اَقیمُوا الدّین؛ آنکه مورد نظر است، اقامهی دین است؛ یعنی همهی دین را باید اقامه کرد؛ وَ لاتَتَفَرَّقوا فیهِ کَبُرَ عَلَی المُشرِکینَ ماتَدعوهُم اِلَیهِ اللهُ یَجتَبی اِلَیهِ مَن یَشآءُ وَ یَهدی اِلَیهِ مَن یُنیب؛ یعنی همهی دین - همهی اجزا و همهی ارکان دین - مورد توجّه است، و معارض اصلی هم در مقابل این حرکت و این رویکرد - یعنی اقامهی دین بتمامه، بجمیع اجزائه، بکلّه - عبارتند از قلدرهای عالم، مستکبران عالم؛ کَبُرَ عَلَی المُشرِکینَ ما تَدعوهُم اِلَیه؛ (۶) آنچه تو به آن دعوت میکنی، برای مشرکین[گران است]؛ یا در آیهی شریفه در اوّل سورهی مبارکهی احزاب؛ یاَیُّهَاالنَّبِیُّ اتَّقِ اللهَ وَ لا تُطِعِ الکفِرینَ و المنِفقینَ اِنَّ اللهَ کانَ عَلیمًا حَکیمًا؛ یعنی هم علیم است خدای متعال که احاطهی علمی دارد به تمام اجزا و ذرّات عالم و سازوکار زندگی ذرّات، و هم حکیم است؛ با حکمت، راه تو را در این مجموعه مشخّص کرده و باید دنبال کنی. وَ اتَّبِع ما یوحی اِلَیکَ مِن رَبِّکَ اِنَّ اللهَ کانَ بِما تَعمَلونَ خَبیرًا * وَ تَوَکَّل عَلَی اللهِ و کَفی بِاللهِ وَکیلًا؛ در مقابلهی با این حرکت تو، دشمنی وجود خواهد داشت. بنابراین [قضیّه] این است.
https://khl.ink/f/29151
۱۳۹۳/۱۲/۲۱
بیانات در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى
🍃🇵🇸🇮🇷🍃