🔻راه پیروزی اصلح در انتخابات 1400🔻
♨️نزول بلایی به اسم دولت اعتدال در سال ۹۲، به سبب عدم وحدت نیروهای انقلابی بود. در آن زمان حضور هم زمان آقایان قالیباف، رضایی، جلیلی، ولایتی و حداد عادل مانع از وحدت نیروهای انقلاب شد.
1️⃣ پس از ۴ سال جریان انقلاب به این درک رسید برای عبور از سد روحانی و جریان لیبرالیسم باید به وحدت برسند. لذا در آخر امر جریان انقلاب با وحدت بر روی ابراهیم رئیسی سعی کرد مانع تفرقه را از سر راه بردارد.
اما بازهم جریان انقلاب در انتخابات موفق نبود.
2️⃣ امروز، قریب به هشت سال از دولت روحانی میگذرد و جریان انقلابی در اوائل دوران بلوغ خود به سر میبرد. دورانی که به غایت حساس و مهم خواهد بود. جریان انقلاب برای موفقیت و کنار زدن بن مایه تفکر لیبرالیسم از قدرت، باید در این دوره علاوه بر وحدت بر روی فرد، به وحدت گفتمانی برسد.
3️⃣ یعنی نیروهای انقلاب به صورت هماهنگ از یک گفتمان و یک دغدغه سخن بگویند و در آخر پس از وحدت گفتمانی به وحدت بر روی یک کاندیدا برسند. گفتمان جبهه انقلاب، گفتمان امامین انقلاب است.
4️⃣ مهم ترین دغدغه رهبر انقلاب نیز، روی کار آمدن یک دولت جوان و انقلابی است. مقام معظم رهبری به صراحت تاکید کردند:
برای اینکه جوانها مدیریتها را بر عهده بگیرند راهش این است که دولت به وسیله یک جوان تشکیل بشود.
✍🏻 از طرفی رهبر انقلاب نقشه راه کلی را بری ما ترسیم کرده اند. غایت اهداف ما، رسیدن به #تمدن_اسلامی است؛ راه رسیدن به تمدن اسلامی نیز لاجرم از مسیر تشکیل دولت اسلامی عبور خواهد کرد.
✍️ #سید_امیر_حسینی
#آنتی_سکولار
مشارکت اولویت اول
رهبر معظم انقلاب در آخرین سخنرانی خود تاکید داشتند که مشارکت اولویت اول در انتخابات باید باشد، از این رو هر ندایی که صحبت از کاهش مشارکت کند رسما در مقابل خواسته رهبری است و همسویی با ضدانقلاب پنداشته خواهد شد حتی اگر این صحبت از کاهش مشارکت از جانب افرادی باشد که به خیال خود از باب صلاح مملکت این صحبت را مطرح می کنند تا در یک انتخابات ما مشارکت پایین گزینه مدنظر ما از صندوق خارج شود، ایده ای که مبدع آن مرحوم هاشمی رفسنجانی بود وحالا عده ای که خود را مخااف سیاسی آقای هاشمی می دانند به دنبال پیاده سازی همان ایده هستند.
ما اگر به عنوان پیروان #ولایت_فقیه و تربیت یافتگان مکتب امامین انقلاب به مردم سالاری مدنظر آنها اعتقاد داریم پس باید برای تحقق خواسته رهبرمعظم انقلاب که مشارکت حداکثری است تلاش کنیم حنی اگر این مشارکت حداکثری به روی کار آمدن دولتی همانند دولت روحانی منجر شود، چرا این سیره ی رهبری معظم انقلاب است؟ زیرا از این مسیر است که رشد عمومی جامعه شکل میگیرد وجامعه به #بینش_سیاسی و بصیرت لازم در شناخت صحنه میرسد و در طی این مسیر وافزایش سطح آگاهی عمومی از طریق مشارکت مردم در انتخابات، صرفا یک کنش سیاسی نیست بلکه حرکتی به سمت تمدن نوین اسلامی و ظهور حضرت صاحب الامر و تشکیل حکومت اسلامی ایشان خواهد بود.
از این رو تلاش تمام معتقدین به ولایت فقیه باید تلاش خود را بکار گیرند تا مشارکت حداکثری در انتخابات رقم بخورد،اینتلاش نه فقط برای اقتدار نظام اسلامی که برای رشد آگاهی مردم و مقدمه سازی #جامعه_اسلامی و بعد از آن تمدن اسلامی صورت می پذیرد.
ومن الله التوفیق
علی سلیمانی
#انتخابات
#انتخابات_1400
🔸آنچه باید یک فعال سیاسی بداند...
👈نشست تخصصی جامعه شناسی انتخابات جمهوری اسلامی ایران
📌سلسله نشست های سیاسی #انتخاب_اصلح
🔸با حضور استاد گروه فقه سیاسی دانشگاه حضرت باقرالعلوم علیه السلام قم
🎤 جناب حجت الاسلام دکتر بهنام طادی
⏰زمان :سه شنبه مورخ 28 اردیبهشت راس ساعت ۱۰ صبح
✔️نشست بصورت مجازی برگزار می گردد
💠جهت دریافت لینک نشست مجازی💠
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇https://bbb3.esfhozeh.ir/b/qh7-zt2-izy-inf
▼حرف روز
اهمیت موقعیتشناسی در انتخابات
یکی از مؤلفههای اصلی بصیرت و ازجمله مواردی که در زمانهای مهم و سرنوشتساز مانند انتخابات میتواند خود را نشان دهد (موقعیتشناسی) است. امر مهم و خطیری که هرچه آحاد مردم نسبت بدان توجیه گردند هم در میزان مشارکت و هم در انتخاب اصلح تأثیرگذار خواهد بود. موقعیتشناسی دارای 2 شاخص اصلی زمانشناسی و مکانشناسی است:
1- زمانشناسی: مقام معظم رهبری در خصوص زمانشناسی میفرمایند: «بعضىها احساس مسئولیت داشتند در دوران مبارزات امّا نمیفهمیدند این را کجا خرج کنند؛ جایى خرج میکردند که به ضرر حرکت عظیم مبارزاتىِ امام بزرگوار بود؛ بعد از انقلاب هم همینجور؛ تا امروز هم همینجور است. بعضىها احساس دارند، احساس مسئولیت میکنند، انگیزه دارند امّا این انگیزه را غلط خرج میکنند؛ بد جایى خرج میکنند اگر این رکن نباشد، امربهمعروفش هم اشتباهى درمىآید، جهادش هم اشتباهى درمىآید، امرِ مورد اهتمامش هم دچار خطا میشود و به کجراهه مىافتد».
2- درست نشناختن محیط هم یکی از موانع پیش رو است. رهبر معظم انقلاب در این زمینه معتقدند: «بعضیها هستند محیط را درست نمیشناسند؛ وقتی ما محیط را نشناختیم، احتمال خطا و اشتباه برایمان زیاد است؛ وقتیکه جنگاور و رزمآور ندانست کجا قرار دارد، دشمن کجا است، دوست کجا است، ممکن است سر اسلحهاش را بهطرف دوست بگیرد، به خیال اینکه دارد به دشمن شلیک میکند؛ محیط را باید شناخت، جبههبندیها را باید دید، باید شناخت. بعضی از کارهایی که بعضیها میکنند، مثل شخصی است که در سنگر خوابش برده، حالا بیدار شده و میبیند صدای تقوتوق میآید، نمیداند دشمن کدام طرف است، دوست کدام طرف است، همینطور بیهوا توپخانه را یا خمپاره را یا تفنگ را آتش میکند به یک سمتی؛ اتفاقاً به سمت دوست شلیک میشود. بعضیها کارشان اینجوری است؛ نمیفهمند با چه کسی دارند مبارزه میکنند؛ بنابراین شناخت محیط خیلی لازم است».
بر همین اساس، در موقعیت خطیر انتخابات باید هم زمانشناس بود و هم مکانشناس؛ بدین معنا که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. کنشگرانی که در مسیر انقلاب اسلامی گام برمیدارند باید متوجه این شاخصهای مهم باشند و به خاطر مطامع حزبی و جریانی در فرایند انتخابات رفتاری نداشته باشند که بهجای رونق به انتخابات و حل معضلات کشور، چالش آفرین و سازنده دوقطبیهای کاذبی باشند که فضای کشور را غبارآلود کنند تا دشمن از این فضا ماهی خود را بگیرد! (نویسنده: مصطفی برزکار
▼گزارش روز
ابعاد نهان جنگ غزه
«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشست خبری مشترک با نخستوزیر این رژیم گفت: «اهداف ما از جنگ کنونی، برقراری آرامش، تقویت نیروهای میانهرو در منطقه و به چالش کشیدن ظرفیت راهبردی حماس است و به همین منظور به حملات علیه حماس ادامه میدهیم». این گزاره وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بسیار مهم است؛ زیرا همانگونه که مطرح کرده است، این جنگ بیش از آنکه در پاسخ به مسائل اخیر و مسجدالاقصی باشد، در پاسخ به یک سری از مسائل و در ابعادی فراتر از مسائل فلسطین است.
گزارههای خبری: 1- در کنار موضع وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، «مراف میکائیل»، رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت: «ما اینک در نقطهای هستیم که حماس تاکنون این اندازه قدرتمند و خطرناک نبوده است. ارتش اسرائیل به نقطه بنبست رسیده و هیچ تعریف جامع و راهبردی برای برونرفت از عملیات غزه وجود ندارد». این موضعگیری نشان از قدرت حماس در ابعاد مختلف نظامی و حتی سیاسی دارد. 2- در راهبرد امنیتی رژیم صهیونیستی، سه تهدید اصلی تعریف شده است: الف) حماس که بهعنوان تهدیدی درونی (درون سرزمینهای اشغالی) مطرح شده است؛ ب) حزبالله که بهعنوان تهدیدی بیرونی و در جبههای شمالی و شرقی رژیم مطرح است؛ ج) ایران که رژیم صهیونیستی بهعنوان تهدیدی فراتر از تهدیدهای دیگر برای خود متصور کرده است. همانگونه که مشاهده میشود، اکنون صهیونیستها به تهدید نزدیک یعنی حماس مشغول هستند. این بحث کاملاً در مواضع مقامات این رژیم مشاهده میشود و بهگونهای متوجه شدهاند که قدرت حماس در درون سرزمینهای اشغالی بهمراتب بالاتر از مسائلی است که به آن فکر میکنند.
گزارههای تحلیلی: با توجه به چالشهای کنونی رژیم صهیونیستی در ابعاد سیاسی و نظامی و عدم مقابله با تهدیدهای کنونی، این رژیم تصمیم به حملات کنونی علیه حماس گرفته است. در سخنان مقامات صهیونیست دو مؤلفه بیش از همه مشهود است و باید به آن پرداخته شود. اول؛ قدرت حماس. رونمایی حماس از دستاوردهای نظامیاش در جنگ کنونی بسیار برای صهیونیستها غافلگیرکننده بوده است. این رژیم معتقد است که چنانچه حماس در درون سرزمین اشغالی قدرتنمایی کند، هرگونه مقابله و عکسالعمل در برابر آن مشکل خواهد بود. به همین منظور تمام توان خود را برای مقابله با حماس به کار گرفته است. دوم؛ تقویت نیروهای میانهرو. این گزاره در سخنان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مشهود است. حال با توجه به این مسئله باید به این دو نکته پرداخته شود که منظور گانتس از نیروهای میانهرو در منطقه چه کسانی هستند؟ و هدف از تقویت نیروهای میانهرو چیست؟ بهاحتمالزیاد آن چیزی که گانتس از آن بهعنوان نیروهای میانهرو یاد کرده، در منطقه برخی کشورهای عربی همچون امارات است. برخی رسانهها خبری تاکنون خبر از دست داشتن امارات و کمک این کشور به رژیم صهیونیستی در درگیریهای کنونی در فلسطین اشغالی دادهاند تا جایی که از پیشنهاد دولت امارات به طرح حمله زمینی به رژیم صهیونیستی نیز سخن به میان آمده است. هدف از تقویت نیروهای میانهرو نیز کاملاً مشهود و معلوم است؛ رژیم به دنبال یک توازن قوای منطقهای بر اساس سیادت رژیم اسرائیل و سپس همپیمانان منطقهای آن است. (نویسنده: محمدرضا فرهادی
حضور مردم در انتخابات
فقط با نگاه کمک به دیگران میتوانیم شرایطی را بوجود آوریم که دیگران هم احساس مسئولیت در قبال خود کنند و به سرنوشت خود توجه کنند.
کمک و خدمتبهدیگران کلیدواژهای است که جایگاه آن در معرفت اسلامی مغفول مانده. ارزشمندترین و عالیترین فعل اسلامی خدمتبهمردم است.
اگر نیازهای مردم را نشناختیم و توقع داشتیم با صرف دعوت به حضور در انتخابات، متقاعد شوند که مشارکت کنند در حقیقت در تعهد به مسئولیت خویش و توجه به سرنوشت خویش کاهلی کردهایم.
هنگامی که یکی از اعضای بدن دچار آسیب میشود، درد را دیگر اعضا هم حس میکنند و همین باعث توجه و کمک به رفع مشکل آن عضو میشود.
>>بنابراین اگر سرنوشت ما برای ما مهم است مجبوریم بفهمیم مشکل مردمی که نمیخواهند در انتخابات شرکت کنند چیست؟<<
(آیا اساسا جامعه انقلابی با قشر خاکستری ارتباط دارد؟)
چگونه میتوانیم اعتماد قشر خاکستری را برای حضور در انتخابات جلب کنیم؟
_________________
پینوشت:
ادامه دارد...
چطور آدم حق ستیز میشود (یعنی با حق مبارزه میکند)❓
اول حق را نمیشناسند(حالا میدانید چرا دین این همه توصیه به علم میکند تا مرحله چهارم اتفاق نیفتد)
دوم: «لِلْحَقِّ کارِهُونَ»؛ کراهت دارند
سوم: «کذَّبُوا بِالْحَقِّ»؛ این خطرناک است تکذیب میکنند نمیپذیرند.
چهارم: «فَلَمَّا جَاءهُمُ الْحَقُّ مِنْ عِندِنَا قَالُواْ إِنَّ هَذَا لَسِحْرٌ مُّبِينٌ» (یونس / 76)؛ ستیز میکنند پس نمیشناسند یک کراهت دارند دو تکذیب میکنند سه مبارزه میکنند ما به اینها میگوئیم حقستیز
#حضرت_موسی_علیه_السلام
👌✅یکی از خصوصیات مومنین باید #حقّ_پذیری اونها باشد
افراد نسبت به پذیرش حق چند دسته هستند:👇👇👇
بعضی ها از حق فراری اند ، و حتی اگه حق رو هم بفهمند ، بازهم برای اینکه زیر بارش نرند، بهانه تراشی میکنن.
در آیات زیادی در قرآن ، از این گروه یاد شده که چگونه با انبیاء الهی مقابله و به اذیت و آزار اونها مشغول میشدند.😔
👏اما یه عده ای هم هستن که فقط دنبال حقّند و هرجا که حق را پیدا بکنند، از او استقبال میکنند کلا کارشون و شغلشون پذیرش حق است
واقعا خوش به حال اونهایی که جزء این دسته اند
👌دیگه برای اینها هیچ چی غیر حق و حقیقت مهم نیست ، دیگه کاری ندارند این حق از کی و کجا مطرح میشه ، بلکه فقط حق براشون مهمه
چنانکه خداوند در آیه 53 از سوره قصص به این دسته اشاره فرموده :
و (آنها افرادی اند که) هرگاه بر آنان (آیات حق) خوانده شود (وَإِذَا يُتْلَى عَلَيهِمْ)
ميگويند: «(این همان چیزی است که ما به دنبالش بودیم و) به آن ايمان آورديم؛ (و میگویند ما به دنبال حق بودیم و) اينها همه حق است و از سوي پروردگار ماست (قَالُوا آمَنَّا بِهِ إِنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّنَا)
👌نسبت به احکام دینی هم همینطوره ، بعضی ها حتی اگه وحی منزل هم بیاد ، بهونه گیری میکنند ، اما برخی تنها به دنبال کلام حقّ هستند ، حتی اگر آن کلام ، از زبان یک انسان ساده خارج بشه ، باز هم قبول میکنند
#حضرت_موسی_علیه_السلام
حق گریز :میداند حق چیست ولی میخواهد با توجیه کردن و نشنیدن و زیر پا گذاشتن حرف حق ...کنار روی حق عبور بکند.
خیلی کسانی که برای ریاست جمهوری سال۱۴۰۰شرکت کردند از همین قسم هستند
#حضرت_موسی_علیه_السلام
#انتخابات