eitaa logo
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
216 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
7.3هزار ویدیو
1.1هزار فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🍃 🍃 💉 ریشه در طب سنتی ایران دارد. 📕 در هیچ یک از منابع اصیل طب سنتی ایران نمی‌توان مخالفتی با واکسیناسیون پیدا کرد و مشکلات عدیده‌ای که با ممانعت از واکسیناسیون دامن سلامتی جامعه را خواهد گرفت بدون شک جبران ناپذیر خواهد بود. 📗 اخیرا بنا به یکسری ادعاهای بی پایه تب مخالفت با واکسیناسیون در حال شدت گرفتن در جامعه است و مراجعین هر روز از ما بعنوان متخصصین طب سنتی در مورد انجام یا رد واکسیناسیون سوالاتی می‌پرسند. 📘 هدف طب سنتی ایران، حفظ سلامتی و درمان بیماری‌ها از طریق اصول طب سنتی است اما اینکار کاملا همراه و به موازات طب مدرن صورت می‌پذیرد و بدون شک در این راه از هیچ یک از پیشرفت‌هایی که در طب رخ داده غافل نخواهد بود. 📙وقتی مسیری ساده و سهل همچون واکسیناسیون در دسترس است که ریشه‌های محکمی هم اتفاقا در طب سنتی ایران دارد؛ دشمنی با این کار و مخالفت با آن جز ظلم به مردم نام دیگری نمی‌تواند داشته باشد. 🖊دکتر آیسان نوزاد ( متخصص طب سنتی ) ♦️لطفا انتشار بدهید👌 🍃 🌸
🔴همکاری «آنکارا و اقلیم» در نقض حاکمیت ملی عراق/واکنش بغداد در قبال «جنل انرژی» مقامات اقلیم کردستان از 2003 به این طرف عملاً کنترل صنعت نفت را در اختیار ترکیه قرار داده است؛ اما هزینه این اقدام را تمام کشور عراق پرداخت می‌کند «جنل انرژی» شرکتی انگلیسی ترکی که آشکار و نهان با قراردادهای نفتی با اقلیم، مانع از تسلط بغداد بر معاملات کلان و سودآور نفتی شده است نیروی محرکه این مانورها تصمیم «اردوغان» مبنی بر کاهش وابستگی کشورش به واردات نفت روسیه و ایران و جستجوی منابع ارزان‌تر بود بر اساس قانون اساسی عراق، نفت این کشور «متعلق به همه مردم عراق است»، اما به نظر می رسد که مقامات اقلیم کردستان قصد دارند سهم خود را داشته باشند/خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعطای حکم شهادت به خانواده علی لندی نوجوان فداکار ایذه ای توسط رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران
🗞 روزنامه های سه‌ شنبه ۶ مهر👇👇👇 https://basirat.ir/fa/news/333830 ✅بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷
💠 مگر بعد از فتح خرمشهر چه اتفاقی رخ داد! که باید جنگ پایان می یافت؟ ⁉️پاسخ به یک دروغ بزرگ‼ (قسمت اول) 🔰 هر چند از اردیبهشت سال ۱۳۵۸ رژیم بعثی صدام مناطق مرزی ایران را مورد هجوم قرار می دهد و قبل از آن نیز با حمایت از گروه های تجزیه طلب در جنوب و غرب کشور، این مناطق را دستخوش بحران ، نا امنی و خون ریزی می کند، اما جنگ ایران و عراق با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر که تعین کننده مرز بین المللی بود ، توسط صدام در ۲۶ شهریور ۱۳۵۹ و ملغی کردن این قرارداد در ۲۷ شهریور توسط شورای فرماندهی عراق و حمله سراسری به ایران در ۳۱ شهریور آغاز و با پذیرش مجدد آن در ۲۴ مرداد سال ۱۳۶۹ (دو سال بعد از آتش بس رسمی ) عملاً پایان یافت. 🔻حال سوال اساسی اینجاست که مگر بعد از فتح خرمشهر چه تغییری در مواضع صدام و حامیانش رخ داده بود که باید جنگ تمام می شد ؟ آنها که همچنان بر ادعا های خود نسبت به خاک جمهوری اسلامی تاکید داشتند! و مرز بین المللی را قبول نداشتند ، فقط آتش بس می خواستند برای بازسازی مجدد صدام که نباید این فرصت را به او داده می شد. 📃 تنها قطعنامه ای که مرز بین المللی را به رسمیت می شناخت و تقریبا ضمانت اجرایی داشت و می توانست مبنایی حقوقی برای خاتمه جنگ باشد ، قطعنامه ۵۹۸ بود ، که صدام بلافاصله آن را پذیرفت ولی تعیین مرز بین المللی را منوط به مذاکره و تامین خواسته هایش کرد. 📄 این قطعنامه که به دنبال پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات کربلای ۵ در اواخر سال ۶۵ و انهدام ماشین جنگی صدام ، به منظور تامین نظر ایران در تاریخ ۲۷ تیرماه سال ۱۳۶۶ به تصویب تمامی اعضای شورای امنیت رسید ، هرچند بخشی از خواسته های ملت ایران را تامین می کرد ، اما ضعف های حقوقی و ساختاری فراوانی هم داشت؛ لذا جمهوری اسلام آن را نه رد کرد و نه پذیرفت بلکه مذاکرات فشرده ای را با طرف های بین المللی آغاز کرد تا ضمانت های قوی تری برای اجرایی شدن ، درست و عادلانه مفاد این قطعنامه دریافت کند که بدلیل مجموعه ای از کارشکنی ها این توفیق حاصل نشد . 🔅نهایتا شرایط بگونه ای شد که جمهوری اسلامی یک سال بعد یعنی در تاریخ ۲۷ تیر ماه ۶۷ ، این قطعنامه را که در اوج قدرت جمهوری اسلامی تصویب شده بود، پذیرفت و نهایتاً پس از هجوم مجدد صدام بعد از این پذیرش و شکست مفتضح او ، در تاریخ ۲۹ مرداد ۶۷ آتش بس شکننده ای برقرار شد . 🔺️دو سال مذاکره تیم مذاکره کننده ایران به سرپرستی آقای دکتر ولایتی با تیم مذاکره کننده عراق به سرپرستی طارق عزیز با نظارت خاویر پرز دکوئیار، بر سر یک میز مثلثی در سازمان ملل ، هیچ نتیجه ای نداشت ، فقط در این مدت ارتش صدام به سرعت توسط حامیانش بازسازی شد و اماده حمله مجدد به ایران گردید و ما هم با تجهیزات فرسوده دوران جنگ ، آنهم در اوج تحریم و مشکلات شدید اقتصادی، آماده مقابله بودیم که ناگهان لطف خدا شامل حالمان شد و صدام در باتلاق کویت گرفتار شد. 🕯 با تدبیر حضرت آقا ، این مطلب به صدام اعلام شد که ، ما برای تحقق خواسته هایمان هر موقع شرایط آماده باشد اقدام می کنیم. ☄ در چنین اوضاعی بود که صدام دچار رعب و وحشت شد و در نامه پنجم خود در تاریخ ۲۴ مرداد ۶۹ ، به رئیس جمهور وقت ، آقای هاشمی رفسنجانی، اعلام کرد که قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را پذیرفته و نوشت با این پذیزش شما ایرانی ها به تمام خواسته هایتان رسیدید و رسما به پیروزی ایران اقرار و اعتراف کرده و دو روز بعد، اولین گروه از آزادگان وارد کشور شدند و جنگ عملاً تمام شد . 👈 در واقع جنگ فاصله بین ملغی کردن قرارداد ۱۹۷۶ و پذیرش مجدد آن توسط صدام بود. 👈 لذا باز تاکید می شود ، مگر بعد فتح خرمشهر در جبهه مقابله چه اتفاقی رخ داده بود که باید جنگ تمام می شد. 🔥این یک دروغ و یک تحریف بزرگ تاریخی است که بعد از روی کار آمدن اصلاح طلبان در سال ۷۶ در روزنامه های زنجیره بصورت گسترده و با انواع دروغ مطرح گردید و متاسفانه ما را بخود مشغول کرده است. ⁉️ اما سوال دیگری مطرح می شود که پاسخ به آن ، حقایق فراوانی را آشکار می کند ، این است که : بعد از فتح شکوهمند خرمشهر در جبهه خودی چه تغییری در تاکتیک های دفاعی ما حاصل شد ؟ ♻️ پاسخ به این سوال در قسمت بعدی بصورت اختصار بیان خواهد شد. ان شاءالله ✍ رزمنده و پژوهشگر دفاع مقدس غلامعلی کریمی.
 💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️اهداف مهم در تغییر سبک زندگی اسلامی (بخش هشتم) 🔶آرایش جبهه در حال تغییر است و به تعبیر دقیقتر، از جنس شبیخون و تهاجم فرهنگی، به سمت ناتوی فرهنگی و تغییر میکند؛ در واقع از جنس حرکات پارتیزانی به آرایش جنگی تغییر می یابد. 💠بررسی میدانی موضوع 🔷حال که شناخت از و فضای حاکم بر جامعه در چنینی فضایی بصورت مجمل صورت گرفت، به بررسی میدانی و مصداقی موضوع و راهکارهای ممکن می پردازیم. در بررسی های بعمل آمده از کاربران شبکه های اجتماعی، شنوندگان و بینندگان رسانه های جمعی و خوانندگان روزنامه ها و صفخات اینترنتی، نکات زیر بدست آمده است: 1⃣کاربران این قبیل رسانه ها، با توجه به اینکه هیچ شناختی از این دسته از فضاها ندارند، قطعا با نگاه بسیار مثبت و به قصد استفاده از کارکردهای مختلف و جذابیت های رسانه های جدید، اقدام به استفاده از این سامانه ها می کنند، و به هیچ عنوان در این قضایا و وجود ندارد؛ از این جهت همانند کسی است که خبری از نداشته و در خط مقدم جبهه حضور دارد و در معرض هرگونه خطر احتمالی میباشد. 2⃣ از ، و تاکتیک های آن، باعث گردیده تا نقشه های شوم استکبار و در این صحنه به شکل گسترده و فزاینده ای پیشرفت داشته باشد و در عمق جان و دل و اعتقادات مردم، روز به روز بیشتر نمایان شده و تاثیرات آن در و مردم نمود بیشتری پیدا می کند. 3⃣تاثیر پذیری مصداقی کاربران صفحه های اجتماعی، علی الخصوص در برابر های اتفاق افتاده در این فضا باعث شده، تا در این زمینه آسیب پذیری های گوناگونی رخ عیان کنند، که از آن جمله می توان به ایجاد بدبینی به نظام و انقلاب، بدگمانی به علم پزشکی در زمینه های مختلف و... و عدم استقبال از فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاره نمود. 4⃣ این عرصه و نیز بزک کردن اکاذیب آمیخته شده به بعضی حقایق، و و مخلوط، برای مخاطب که با شیوه ها و تاکتیک های مختلف صورت می گیرد، هم باعث جذب مخاطب بیشتر به این موارد شده و هم شدت و حدت تاثیرگذاری روی مخاطب را مدیریت می کند که این امر نقش بسیار مهمی در نهاد تصمیم سازی نزد مخاطب دارد. 5⃣به مصداق حدیث شریف حضرت امام صادق (ع) که از آیت الله محمدتقی بهجت (ره) نقل شده که فرمودند "یک تبسم به اهل گنه که باعث تشویق آنها به گناه شود، است" توجه بیشتر و در این عرصه، خصوصا به مورد لزوم است، زیرا شاهد اتفاقاتی از این دست مانند: تایید اطلاعات (Like) منتشر شده از سوی دیگر کاربران، بازنشر (Share) مطالب دریافتی بدون در نظر گرفتن شرایط، پیروی کردن (follow) از بعضی رفتارها و گروهها و کمپین های خاص و... حتی بدون قصد و نیت خاصی، و با توجه به نسبت به عمق فاجعه و بدون درک شرایط و موقعیت ها و... هستیم، حال آنکه ممکن است این و یا ، و حتی پیروی نمودن از این مطالب، خطرات و و گسترده ای را ایجاد نماید. ... نویسنده: اسماعیل کفاشی - مدرس دانشگاه
❇️آيا بنشينيم تا خدا شر و را بكَنًد؟ 💠 فَهَزَمُوهُم بِإِذْنِ اللَّهِ وَقَتَلَ دَاوُودُ جَالُوتَ وَآتَاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ وَالْحِكْمَةَ وَعَلَّمَهُ مِمَّا يَشَاءُ وَلَـوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَكِنَّ اللَّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَـمِينَ "بقره/251" 🌱 پس [با چنين روحيه و توكلي] به اذن الهي آنان را درهم شكستند و داوود [كه سرباز مؤمن و شجاعي در سپاه طالوت بود] جالوت را به قتل رساند و خدا [به دليل لياقت‌هايش، بعدها] به او فرمانروايي [=قدرت] و حكمت داد و آنچه مي‌خواست به او آموخت. و اگر [قانونمندي] دفع الهيِ برخي از مردم [ستمگر] توسط برخي ديگر [از حق‌طلبان] نبود، زمين را حتماً تباهي [=گسيختگي عمومي] فرا مي‌گرفت، اما خدا بر جهانيان صاحبِ فضل [=برتري‌بخشی و برتر آورنده از مشكلات] است. 🔷✨ دست قدرت خدا از آستين آزادگان ملت‌ها بيرون مي‌آيد. اين خود مردم هستند که بايد غيرت به خرج دهند و با اتّحاد و همبستگي ملي، ستمگران را از مواضع قدرت برانند. نسبت دادن امر دفاع به خدا [دَفْعُ اللهِ]، در حالي که او دخالت مستقيم نمي‌کند، دلالت بر ويژگي‌هايي در روح و روان ملت‌ها مي‌کند که اگر در معرض ظلم و ستم قرار گيرند، همچون گياهان و حيوانات، به تدريج، سيستم دفاعي آنان، غيرت‌ها و قدرت‌هاي ذاتيِ خاموش شده‌اي را برمي‌انگيزد و به فعليت و تحرک وا مي‌دارد. اين همان ياري خدا به کساني است که [بندگان] او را ياري مي‌کنند. 🔷✨ وقتي ملتي بيدار شد و به حرکت درآمد، نظاماتي که خدا در جوامع انساني مقدّر کرده، به ياري او مي‌آيند. آيات 38 تا 40 سورة حج نيز دقيقاً به همين قانونمندي دفع الهي اشاره كرده است. فساد کلمه جامعي است که شامل هر نوع آشفتگي و نابساماني و فقدان نظم و تعادل مي‌گردد. بازداشتن بندگان از حقوقي که خالق آنها مقرّر داشته ، هم فسادي است که جامعه را از تعادل دور مي‌سازد. 🔷✨ اراده وفضل الهى از راه عوامل طبيعى عملى مى‌شود. «دَفْعُ اللَّهِ ... بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ» اگر در برابر متجاوز و ظالم دفاع صورت نگيرد، فساد و تباهى زمين را فرا خواهد گرفت. «لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ ... لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ»
❇️هنگام مواجهه با ها: هم ،هم 💠 وَ لَمَّا بَرَزُوا لِجالُوتَ وَ جُنُودِهِ قالُوا رَبَّنا أَفْرِغْ عَلَيْنا صَبْراً وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا وَ انْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْكافِرِينَ‌ «250» بقره 🌱 و هنگامى كه(سپاه طالوت) در برابر جالوت و سپاهيان او قرار گرفتند، گفتند: پروردگارا صبر و شكيبايى بر ما فرو ريز و قدمهاى ما را ثابت و استوار بدار و مارا بر گروه كافران پيروز فرما. 1⃣ هميشه و به خصوص در جبهه‌ها، همراه با لازم است، نه دعا به جاى حركت. «بَرَزُوا لِجالُوتَ ... رَبَّنا أَفْرِغْ ...» 2⃣ در شدايد، انسان به صبرِ بسيار محتاج است. «افرغ» به معناى نزول فراوان است. كلمه «صبراً» نيز در قالب نكره آمده است كه نشانه‌ى صبر بزرگ است. 🔷✨ «أَفْرِغْ» از فِراغ، همچون فراغت و فارغ شدن از كار، به نوعي خالي بودن [از خستگي] و آمادگي به پُر شدن [از اشتغال] را مي‌رساند. در جملة «رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا»، هم مفهوم خالي كردن نفس از تزلزل و سُستي، ترس و وحشت وجود دارد، و هم پُر كردن آن با صبر و مقاومت. آية 126 اعراف (7:126) نيز عيناً همين درخواست مطرح شده است. 3⃣ وظيفه‌ى انسان، حركت و تلاش است، امّا پيروزى به دست خداست. «رَبَّنا ... وَ انْصُرْنا»
11.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈ما مستند و علمی سخن میگوییم (ش۲) ⭕️ اتفاق عجیبی که در کشور ایران به نام واکسیناسیون توسط وزارت بهداشت "با واکسن های "فایزر" و "جانسون اند جانسون" آمریکایی" در حال اجرایی شدن است !!! 🔴 خواهان ورود شورای عالی امنیت ملی، کمیسیون امنیت ملی مجلس و قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم در اسرع وقت قبل از آنکه این واکسن ها تزریق شود هستیم، نه آنکه مثل همیشه کار انجام شود و بایک معذرت خواهی ساده و یا برکناری نمایشی بخواهند مساله را حل کنند. 🔸اینبار نیز ما مطالبمان را مستدل و با سند در این کلیپ👆👆 بیان میکنیم. 🔸قضاوت بعهده خودتان است، کلیپ و مطالب و اسناد آنرا که از زبان؛ 🔸بیانات مقام معظم رهبری 🔸وزیر بهداشت دولت جدید 🔸معاون داروی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت 🔸سخنان دکتر سجادی(استاد دکتر عین الهی وزیر بهداشت و دارای دکترای فوق تخصصی) 🔸کلیپی از گزارشگر صدا و سیما 🔸گزارش شرکت واکسن سازی فایزر و... مشاهده و خود قضاوت کنید. ♻️جهت آگاهی بخشی حداکثری نشر دهید
✨منابع عمومی و عدالت اقتصادی ...اگر منابع عمومی نباید به مصارف اختصاصی برسد، محل مصرف عادلانه این منابع کجاست؟ اگر مکانیسم قیمت روش مناسبی برای توزیع نیست، روش مطلوب چیست؟ رهبر حکیم انقلاب اسلامی قاعده‌ای را که باید بر توزیع منابع عمومی حاکم باشد، به روشنی بیان فرموده‌اند. طبق بیانات ایشان، در نگاه اسلام اولاً «تولید ثروت ملی» یک ارزش است، ثانیاً «توزیع عادلانه ثروت ملی» نیز یک ارزش است، ثالثاً منابع و امکانات عمومی باید عادلانه توزیع شود و رابعاً باید تلاش شود که منابع و امکانات عمومی موجود بیشتر شود تا به همه بیشتر برسد. مراد ایشان از «توزیع عادلانه» نیز، مساوات کمونیستی نیست که نه ممکن است و نه مطلوب، بلکه مراد «برخورداری عمومی» و «بالا رفتن سطح رفاه عمومی جامعه» است. ایشان نتیجه می‌گیرند که اگر منابع عمومی عادلانه توزیع شود، «شکاف طبقاتی پیش نمی‌آید؛ آن شکاف و آن دره‌های طبقاتی دیگر تحقق پیدا نمی‌کند تفاوت است، اما آن شکاف طبقاتی دیگر نیست.» استفاده‌ای که می‌توان از این بیانات کرد، این است که منابع عمومی یا باید صرف پیشرفت کشور شود یا اینکه همه مردم باید از این منابع برخوردار شوند. اگر بخواهیم امتداد این اصل اسلامی را در اقتصاد سیاسی دنبال کرده و مشخصاً تکلیف ارز را به عنوان یکی از منابع عمومی روشن کنیم، باید بگوییم درآمد‌های ارزی یا باید صرف ارتقای الگوی تولید کشور شود (تحصیل فناوری و عوامل تولید) یا صرف واردات کالا‌هایی شود که جزو نیاز‌های اساسی عموم مردم است و الگوی تولید جاری کشور توان پاسخ‌دهی به این نیاز عمومی را ندارد. از این نگاه غلط و مولد شکاف طبقاتی که معتقد است ارز و دیگر منابع عمومی، باید به بالا‌ترین قیمت به صاحبان ثروت فروخته شده و عایدی آن صرف طبقات محروم شود نیز باید به شدت بر حذر بود. چه درآمدی که از این محل حاصل شده و میان فقرا توزیع می‌شود، به هیچ وجه توان آن را ندارد که خسارات ناشی از شکاف طبقاتی ایجاد شده در نتیجه مصارف لوکس و متمایز ثروتمندان را جبران کند. بنابراین، ارز به عنوان یکی از اجزای منابع عمومی، باید یک امکان و ابزار در اختیار حاکمیت باشد و حاکمیت نیز در یک سطح با هدف «صیانت از عدالت اجتماعی»، اجازه تخصیص آن برای مصارف اختصاصی را ندهد و در سطحی دیگر برای «افزایش رفاه اجتماعی»، مصرف ارز در جهت ارتقای توان تولید ملی یا تأمین نیاز‌های عمومی را مدیریت کند.  🖊برشی از مقاله ارز و عدالت
‏این حمایت رهبر حکیم انقلاب اسلامی از تولیدکنندگان لوازم خانگی، تکلیف مهمی بر روی دوش این عزیزان گذاشت که عبارتست از تخصیص دائمی بخشی از سود به تحقیق و توسعه با هدف داخلی‌سازی قطعات و ارتقای پیوسته کیفیت و فناوری. دولت باید ضمن جلوگیری از واردات، این تکلیف را الزام و بر آن نظارت کند. دولت ابزارهای حمایتی بسیاری در اختیار دارد که کنترل واردات و اعطای تسهیلات مالی و غیرمالی از آن جمله‌اند. همه این حمایت‌ها از محل منابع عمومی یعنی بیت‌المال انجام می‌شود. این حمایت صرفا زمانی توجیه دارد که دولت میان منافع بخش خصوصی و منافع ملی پیوند برقرار کند. این پیوند، زمانی برقرار می‌شود که تولیدکننده در ازای حمایتی که دریافت می‌کند، مکلف به اقداماتی در راستای منافع ملی شود که سرمایه‌گذاری برای ارتقای فناوری یک مورد مهم آن است. بخش خصوصی موتور محرک اقتصاد است و دولت در نسبت با آن باید نقش حامی، هادی و ناظر را ایفا ‌کند. در فصل دوم کتاب دولت و بازار، در قالب نظریه حمایت هوشمند، الگویی برای ایفای نقش دولت در اقتصاد ارائه کرده‌ام که دعوت می‌کنم مطالعه بفرمایید.
یادگاری زنگنه- خاتمی و لاپوشانی حزب افراطیون 🔹در پی محکومیت ۶۰۷.۵ میلیون دلاری ایران در پرونده قرارداد کرسنت، کانال حزب اتحاد ملت مدعی شده نظر اعتراضی حسن روحانی به قرارداد در سال 81، بعدها عوض شد و او دیگر مخالفتی نداشت(!) ♦️این ادعای منفعلانه، در واکنش به افشای نامه ای است که روحانی (دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی) به خاتمی رئیس دولت اصلاحات نوشته و ابراز نگرانی جدی کرده است: 🔹«عقد قرارداد طولانی گاز با که بنابر گزارشات دریافتی از وزارت نفت طی سال‌های گذشته عملکردی ضعیف و توأم با در ارتباط با میدان نفتی مبارک داشته، است که سالیان دراز گرفتار آن خواهیم بود. که مذاکره شده در مقایسه با منطقه و غیرمطلوب است. قرارداد کرسنت احتمالاً آثار منفی اقتصادی درازمدت بر بازار گاز کشور خواهد داشت و هیچ منفعت سیاسی نیز در پی نخواهد داشت. از حدود یک سال پیش سؤالاتی از وزیر نفت درباره قرارداد کرسنت مطرح کرده‌ام که با وجود دستور شما، پاسخی دریافت نشده است... قرارداد مذکور از طریق واسطه‌‌ها و عدم ارتباط مستقیم دولتی با یک شرکت غیرمعتبر به امضا رسیده است». ♦️اگر کسی ادعا می کند نظر روحانی تغییر کرده، باید سند بیاورد. قیمت گاز در این قرارداد 25 ساله، یک چهاردهم قیمت متعارف گاز در منطقه و جهان بود و دلالان و رشوه دهندگان در آن نقش اصلی را ایفا کرده بودند. 🔹وقتی این خسارت تعبیه شده در قرارداد (فروش گاز کشور به مدت 25 سال به قیمت تقریبا مفت) تغییر نکرده، چگونه می توان ادعا کرد نظر روحانی تغییر کرده؟ و به فرض که تغییر هم کرده باشد، چه تغییری در اصل خسارت تحمیلی به ملت ایران می کند؟ ضمنا حزب پدرخوانده اتحاد ملت باید توضیح بدهد چه سر و سرّی با زد و بند کنندگان در قرارداد آلوده کرسنت دارد که سنگ النها را به سینه می زند؟ ♦️قرارداد کرسنت، در دولت مدعی اصلاحات و زمان وزارت بیژن زنگنه، بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت کرسنت منعقد شد که پس از بررسی نهادهای نظارتی مشخص شد قیمت گاز توافق شده در حد رایگان است. در واقع ایران در صورت اجرای این قرارداد معیوب، بالغ بر 20 میلیارد دلار زیان می کرد. 🔹زنگنه سال 92 پس از معرفی به عنوان وزیر نفت، وعده داد که دو هفته‌ای پرونده کرسنت را مختومه می‌کند! او آن زمان مدعی شده بود "اصلا در هیچ جایی بحثی برای این که خسارتی پرداخت کنیم، وجود ندارد و کلا این بحث یک جنگ روانی مضحک است و هیچ پایه ای ندارد"! اما حالا که خبر محکومیت قطعی شده، پادوهای مدیران نفتی متهم، به دوره مدیریت آقای جلیلی در دبیری شورای عالی امنیت حمله می کنند!! 🔹یادآور می شود در قرارداد‌هایی مانند کرسنت، توتال و استات اویل، اغلب پای رشوه در میان بوده است؛ به عنوان مثال شرکت توتال متهم است هنگام وزارت زنگنه در دولت اصلاحات، به تیمی که در راس مدیریت آن مهدی هاشمی بوده، رشوه 30 میلیون دلاری داده است. توتال به همین دلیل در فرانسه به جریمه 500 هزار یورویی محکوم شد. ♦️با وجود این گذشته تاریک، مجددا در دولت روحانی قرارداد دیگری با توتال امضا شد که صرفا به ارائه اطلاعات سرّی مخزن پارس جنوبی به توتال و عهدشکنی بعدی توتال ختم شد و حال آنکه شرکت فرانسوی همزمان در بخش قطری این مخزن بزرگ در حال فعالیت گسترده است 🔹از دیگر یادگاری های زنگنه، حذف کارت سوخت از سال 94 به مدت چهار سال بود که موجب تشدید مصرف (قاچاق) روزانه 20 میلیون لیتری بنزین شد و با احتساب روزانه 100 میلیارد تومان قاچاق، 144 هزار میلیارد تومان را از جیب مردم به حلقوم قاچاقچیان ریخت. پس از آن هم تصمیم ناکهانی ر سه برابر کردن قیمت بنزین اتفاق افتاد که به موج سواری ضد انقلاب و حوادث تلخ آبان 98 ختم شد.