eitaa logo
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
216 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
7.3هزار ویدیو
1.1هزار فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وقتی نماینده هایی انتخاب کنیم که وکیل الدوله نباشند و واقعا وکیل المله باشند 🔹نمیرسیم به جایی که اون کسایی که تصمیم گرفتن بیان بخندن به مردم و بگن من هم خبر نداشتم صبح جمعه فهمیدم! https://eitaa.com/basijnews_falavarjan
🔴حملات موشکی یمن به ۲ کشتی آمریکایی در خلیج عدن 🔹‌سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه امروز دوشنبه خبر داد که دو کشتی آمریکایی را در دو عملیات در خلیج عدن هدف قرار داده‌اند. 🔹‌سریع با اشاره به اینکه حملات مذکور با موشک صورت گرفته است، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، چهار عملیات دریایی و هوایی انجام داده‌ایم و در یکی از عملیات‌ها، کشتی انگلیسی، به صورت کامل غرق شد. https://eitaa.com/basijnews_falavarjan
بسم الله الرحمن الرحیم 🟢 تحلیلی بر بیانات مقام معظم رهبری در باب نقاط ضعف و قوت نظام جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مردم آذربایجان شرقی ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ 🟢آقا و طرح دو وظیفه ملت ایران در شرایط کنونی: الف: وظیفه ی« نگاه به خود» ب:وظیفه ی« نگاه به دشمن » 👈در مورد اول باید گفت: ارزیابی و بررسی و سنجش از داشته های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و ...یا به تعبیری کنکاش پیرامون نقاط ضعف و قوت کشور،که بحمدالله نقاط توانمندی و اقتدار نظام بیشمار است که میتوان در زمینه های نظامی و ساخت پهپاد و موشکی و ساخت انواع تسلیحات و عرصه هوا فضا وفضا پیما و زیر دریایی های متنوع و سلول های بنیادی جنینی و ...داشتن رهبری توانمند و آگاه و مطلع و مشرف به همه مسائل داخلی و خارجی و راهبردهای دشمن و خنثی کننده آنها و مردمی همیشه در صحنه و حامی ولایت و انقلاب و ظرفیتهای عظیم نفتی و گازی و...جوانانی غیور و آرمانگرا و متعهد و متخصص و جهادی و... 👈حالا باید چه کرد ؟ آقا تکلیف را مشخص فرمودند: _شناختن نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها و تقویت آنها و قدردان بودن این نعمات الهی ، به بیان قرآن:اگر قدر دان نعمتهای الهی باشیم لازیدنکم ... 👈نقاط ضعف و آسیب پذیر را بشناسیم و لا تصمیم گیری های مقتضی آنها را ترمیم و بازسازی کنیم...مثلاً در این زمان که بحث روز انتخابات مجلس مطرح و داغ است.از دوقطبی کردن و تخریب و هجمه به عملکرد جمهوری اسلامی و...بپرهیزیم و بر نقاط قوت و اشتراکات توجه و تمرکز کنیم. 👈آقا نقاط اقتدار و قوت نظام را اینگونه برشمردند: ۱_براندازی یک نظام مستبد و دیکتاتور و وابسته به بیگانگان ۲_احیای فکر خودباوری و ما میتوانیم در آحاد اقشار جامعه در زمینه های گوناگون ملی ۳_حلول روحیه اعتماد به نفس و تقویت آن در مواجهه با مشکلات داخلی و بین المللی ۴_صدور انقلاب و گسترش تفکر و ارزشهای انقلابی در جهان و منطقه و تقویت محور مقاومت ۵_تمرکز زدایی در ارائه خدمات ملی به مردم و خارج کردن انحصار آن از تهران ۶_پرورش و تربیت دانشمندان در حیطه های مختلف علمی و ارائه برنامه ها و اقدامات قابل طرح در سطح جهانی ۷_شکل گیری و تقویت گروه های مردمی خودجوش در کمک به دولت و مردم در عرصه‌های مقتضی و لازم 👈امام خامنه ای عزیز در ادامه به برخی از نقاط ضعف هم در ساختار کشور اشاره فرمودند: ۱_ایجاد یک ساختار اقتصاد ملی قوی و مقاوم در برابر تکانه های جهانی و منطقه ای و...،البته امامین انقلاب از ابتدا بر شکل دهی به اقتصاد اسلامی تاکید داشته و دارند.منتها لیبرالها و نهضت آزادی ها و تکنو کرات ها و اصحاب توسعه سیاسی و بهار و اعتدال و...اجازه شکل گیری این اقتصاد را در ساختار اقتصادی و اجرایی کشور نداده و از استقرار و شکل گیری آن ممانعت بعمل آوردند که خدا عذاب دنیوی و اخروی آنان را مضاعف گرداند. 👈عملیاتی کردن عدالت در ساختار سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و ...همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران ،که علیرغم تلاش و ارایه گفتمان و اصول و کلیات آن توسط امامین انقلاب ولی در گیرودار نظام بروکراسی و دیوان‌سالاری به فراموشی سپرده شدند‌ ولی قابلیت احیای مجدد دارند که انشاءالله در مجلس دوره سیزدهم بتوان با نیروهای انقلابی و جهادی و ولایی و متخصص و متعهد بتوانیم آن را اجرایی و عملیاتی کنیم انشاءالله 👈فقدان یک مجموعه متشکل و بروز و متناسب مقتضیات زمانه در خصوص شناخت و ریشه کنی آسیب های اجتماعی از جمله بد حجابی و مواد مخدر و ....که با انتخابات مجلس توانمند و متخصص متعهد میتوان این معضلات را احصا و دسته بندی و برای هر کدام راه حلی مناسب تدارک و عملیاتی کرد. 👈اجرایی و عملیاتی شدن زندگی ایرانی _اسلامی در همه سطوح با تکیه بر آموزه‌های اسلامی و بومی سازی متناسب با شرایط خاص زمان 👈ادامه دارد.... ✍سهراب خلیلی ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | خواص و انتخابات پرشور 👆 توصیه اخیر رهبر انقلاب به نقش‌آفرینی خواص در ایجاد انتخابات پرشور چه بود؟ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت جالب رهبر انقلاب از واکنش مردم به درخواست انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا
14021129_بیانات_رهبر_انقلاب_در_دیدار_مردم_آذربایجان_شرقی.pdf
3.43M
🌷 | متن کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان شرقی. ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ 💻 Farsi.Khamenei.ir
اینقدر رأی دادیم، چه فایده ای داشت؟
«رأی_بی_رأی» ها بخونن
بسم الله الرحمن الرحیم ☑️هر شب تا یازدهم اسفند با کلام امام خمینی ره در اهمیت انتخاب و انتخابات 👈 قسمت سوم 🟢امام خمینی ره فرمودند:«...شرکت در انتخابات ،نه فقط یک وظیفه اجتماعی و ملی است،بلکه یک وظیفه شرعی ،اسلامی و الهی است که ،شکست در آن ،شکست جمهوری اسلامی است ،که حفظ آن بر همه مردم از بزرگترین واجبات و فرایض است و وسوسه در آن از شیطان ،بلکه عمال شیطان بزرگ است. 👈 تحلیلی بر بیانات امام خمینی ره: ۱_امام خمینی ره و ابعاد گانه حضور در انتخابات که عبارتند از: الف: وظیفه و تکلیف دینی و اخلاقی دانستن حضور در پای صندوق های رای ب:وظیفه اجتماعی: بر اساس کلام خدا در قرآن ،ان الله لا یغییر ما بقوم ....که وظیفه اجتماعی هر جمعی و جامعه و کشوری است که در اداره امور خود مشارکت کنند تا به بهترین شکل آن را اداره و مدیریت نمایند ج:وظیفه ملی : جدای از تکلیف دینی که اسلام آن تاکید موکد نموده از بعد ملی و حس ملی گرایی و عشق به وطن باید در امور آن دخالت کنیم. به فرموده مقام معظم رهبری :... به خاطر ایرانی بودن در انتخابات شرکت کنید... 👈از نگاه دینی امام خمینی ره حضور در انتخابات را از سه بعد بیان می فرماید : الف: بعد شرعی ،تاکید آموزه های دینی ‌ سیره و سنت اولیای الهی مبین این است که از نظر اصول اعتقادی و دینی باید در امور مختلف جامعه و اداره آن باید مشارکت لازم داشته باشیم تا از پیامدهای آن بهره مند شویم ب:بعد اسلامی ،اسلام دین تسلیم در برابر دستورات خداست.اسلام که بهترین سرنوشت را برای انسان ها پیش بینی کرده انان را مکلف به تعیین سرنوشت خود می کند ج:بعد الهی ،خدا بعنوان خالق بشر ، دادن اختیار به آنها برای مشارکت در مقدرات خود بویژه در مسائلی که حق و از سویی تکلیف آنهاست ،تاکید فراوان دارد. 👈امام خمینی ره به کلمه شکست در انتخابات اشاره دارند و آن یعنی مشارکت ضعیف و حداقلی که به بیانی عدم تامین خواسته های نظام جمهوری اسلامی ایران است و پیامد آن افزایش فشار دشمنان و بروز مشکلات در همه امور داخلی و خارجی کشور میگردد! امام خمینی ره شکست در انتخابات را شکست جمهوری اسلامی تعبیر می کنند.که حاصل فعالیت ۱۴۰۰ سال گذشته اولیای الهی بوده خواست دشمنان بوده و هست.پس به خواست شهداء و ایثارگران و جانبازان و معلولان و رزمندگان و خانواده شهدا در خصوص حضور در انتخابات عمل کنیم تا دشمن شاد نشویم 👈امام خمینی ره حفظ جمهوری اسلامی را از بزرگترین واجبات و فرایض معرفی و مطرح می کنند که یکی از مهمترین روش ها و اقدامات و اموری که منجر به تقویت و استمرار نظام جمهوری اسلامی ایران میشود حضور مردم در پای صندوق های رای است. 👈عدم حضور در انتخابات را امام خمینی ره از وسواس شیطان و عمال او معرفی نموده که قطعاً شیطان موفقیت جبهه حق و پیروان آن را هرگز نمی‌خواهد. 🟢پس بیایید بخاطر عمل به سفارش امام خمینی که فرمودند : «من در میان شما باشم یا نباشم به همه شما توصیه و سفارش میکنم نگذارید انقلاب به دست نامحرمان‌ بیفتد » هر کدام یک مخالف رای دادن را به حضور پای صندوق های رای متقاعد کنیم که در ۱۱ اسفند با خود به حضور در انتخابات حضور پیدا کند انشاءالله 👈ادامه در قسمت چهارم ✍سهراب خلیلی ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
🔰 آيا شبهه دور در مورد انتخابات خبرگان وارد است؟ آيا اين شبهه اعتبار خبرگان را زير سوال نمي‌برد؟ 🔹يکي از شبهات مطرح در مورد نظام اسلامي و ولايت فقيه به "شبهه دور" شهرت يافته است. اين شبهه به طرق مختلفي از جانب منتقدين و مخالفين شوراي نگهبان در طول سال‌هاي اخير مطرح گرديده است. شبهه با اين مقدمه قابل طرح است که در نظام اسلامي وظيفه خطير انتخاب، نظارت و عزل رهبري بر عهده مجلس خبرگان رهبري است که اين امر را مطابق با قوانين بايد انجام دهد. در اين ميان اعضاي مجلس خبرگان در فرآيندي انتخابي توسط مردم برگزيده مي‌شوند که نظارت بر اين انتخابات را شوراي نگهبان برعهده دارد. 🔹محل شبهه اينجا است که شش فقيه شوراي نگهبان که وظيفه احراز صلاحيت نامزدهاي انتخابات مجلس خبرگان را بر عهده دارند، خودشان توسط رهبري انتخاب مي‌شوند. و اين در حالي است که در نهايت اعضاي مجلس خبرگان قرار است که بر رهبري نظارت داشته باشند. اين در همين تنيدگي مي‌تواند موجب نوعي تباني به نفع رهبري گردد و معناي نظارت بر رهبري را بي‌اعتبار نمايد! چرا که رهبري مي‌تواند افرادي را به عضويت شوراي نگهبان درآورد که همسو و همراه و همدل با رهبري باشند. آنان نيز تنها صلاحيت فقهايي را در انتخابات مجلس خبرگان رهبر احراز کنند که با رهبري همسو و همدل و همراه باشند! لذا مجلس خبرگاني شکل گيرد که اعضاي آن همگي همسو با رهبري بوده و در نتيجه از انجام وظايف قانوني خود بازخواهند ماند. 🔹به واقع اين افراد بيش از آنکه وکيل و نماينده مردم باشند، وکيل مدافع رهبري و منصوب ايشان خواهند بود و بر خطاها و خروج از قانون‌هاي او چشم پوشي خواهند نمود. در اين شرايط امکان عزل و کناره‌گذاشتن چنين رهبري در صورت از دست دادن صلاحيت‌ها هيچگاه ممکن نخواهد شد! و حکومت اسلامي را نامشروع و بي‌اعتبار خواهد کرد! 🔹براي آنکه بتوان تا حدودي رفع شبهه نمود و اتهام تباني در جايگاه نظارت بر رهبري را منتفي نمود، بايد به توضيحات زير توجه نمود: 🔻1. در ارائه پاسخ به اين شبهه ابتدا بايد اشاره شود که چگونه نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبري به شوراي نگهبان واگذار گرديد؟ همانوطر که در سوال قبلب اشاره گرديد، بدون شک مناسب‌ترين نهاد حقوقي که اعضاي آن خود از مجتهدين هستند، شوراي نگهبان بود که هم طبق قانون اساسي، اساسا نهادي نظارتي است و نظارت بر اجراي دو انتخابات رياست جمهوري و مجلس شوراي اسلامي را نيز بر عهده داشت و براي اين کار از سازوکار و تشکيلات کارآزموده برخوردار است، همچنين بر يک فرد تکيه نداشته و شورايي عمل مي‌کند. و اينگونه بود که اعضاي اولين مجلس خبرگان رهبري پس از بحث و گفتگو و بررسي‌هاي مختلف، شوراي نگهبان را به عنوان متولي اين امر برگزيدند و با تغيير قانون اساسي آن را قانوني کردند. 🔻2. شبهه دور با تفسيري که ارائه شد، شبهه‌اي نيست که تنها در مورد انتخاب اعضاي مجلس خبرگان قابل طرح باشد، بلکه در جاهاي ديگري هم نمونه‌هاي شديدتر ديگري نيز قابل طرح است که اين نگاه در مورد آن سکوت کرده است. به عنوان نمونه در همه نظام‌هاي دموکرتيک دنيا برگزاري انتخابات رياست جمهوري، برعهده دولت و وزارت کشور است که هم شخص وزير و هم رئيس ستاد انتخابات را رئيس‌جمهور مستقيم يا غيرمستقيم انتصاب مي‌کند. در اينجا نيز امکان تباني و دخالت جدي در فرآيند انتخابات و تلاش براي به قدرت رسيدن شخصي که مطلوب مدنظر جريان حاکم بر دولت وجود دارد. اما در اين زمينه اعتراضي مطرح نمي‌شود! چون به خوبي معلوم است که گريزي از اين فرآيند وجود ندارد. چرا که هيچ کس جز دولت توانايي اجراي انتخابات را در کشور ندارد و پروسه سنگيني است که حتي اجراي آن توسط دولت نيز با مشکلات فراواني همراه است. ضمن آنکه اگر متولي ديگري براي اين امر انتخاب شود، باز هم اين امر که ممکن است در انتخابات اراده ناظران اعمال گردد وجود دارد. در انتخابات پارلمان نيز همين وضعيت جاري است و برگزاري انتخابات با هر که باشد (معمولا بر عهده وزارت کشور و دولت است) اين امکان براي آن مجموعه وجود دارد که اعمال نفوذ کرده و جريان و افراد خاص خود را وارد مجلس نمايد! 🔻3. فراموش نبايد کرد که در روند انتخابات، امکان تقلب يا تخلف هيچ وقت به صفر نمي‌رسد، چون اين اراده انساني است که متولي اجرا و نظارت است. اما در انتخابات مجلس خبرگان در نظام جمهوري اسلامي اين تخلف به حداقل رسيده است، چرا که مجتهدان عادل جامع الشرايط اين نظارت را بر حداقل رسانده است. به واقع اين ضعف موجود با نظارت دروني توسط افرادي که شهره به علم و عدالت در جامعه هستند تا حد ممکن جبران شده است.
🔻4. قانون موجود قانوني لابتغير و تابويي تغييرناپذير نيست و هميشه قابل جابجايي با ايده‌اي بهتر و کارآمدتر است! همانطور که اشاره گرديد وظيفه نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبري، توسط خود مجلس به فقهاي شوراي نگهبان واگذار شده است. لذا مجلس هر وقت صلاح بداند و احساس کند که اين امر به معضلي غيرقابل جبران بدل گرديده است و شبهات مطروحه موجب بي‌اعتباري اين مجلس است، مي‌تواند اين اختيار را از شوراي نگهبان پس گرفته و به مجموعه ديگري تفويض نمايد. اما فراموش نبايد کرد که اگر با معضلي مواجه شديم، وقتي مي‌توانيم از تغيير سخن بگوييم که حالت بهتري پيش روي ما باشد و مکانيزمي مناسب براي جايگزيني طرحريزي و مشخص شده باشد. وگرنه منطقي نيست که از چاله درآمده و در چاه بيفتيم! 🔻5. يکي از مهمترين پيشنهادات مطرح شده براي حذف شوراي نگهبان و پايان دادن به شبهه دور، توسط مجمع روحانيون مبارز در انتخابات دور دوم مجلس خبرگان رهبري در سال 1369 داده شد. اين مجمع مدعي بود بررسي صلاحيت نامزدهاي مجلس خبرگان بهتر است که توسط مراجع عظام تقليد صورت گيرد و هر يک از نامزدها که قصد ورود به رقابت را دارند، امضاء دو تن از مراجع عظام تقليد را داشته باشند کفايت مي‌کند! اين ايده در حالي مطرح شده است که بررسي كامل تمام شرايط نامزدهاي مجلس، توسط مراجع تقليد ممكن نيست؛ زيرا مراجع تقليد و علما حداکثر فقط صلاحيت علمي افراد را مي‌توانند تشخيص دهند؛ ولي شرط داوطلبان خبرگان رهبري فقط فقهي نيست، بلكه شرايط ديگري نيز لازم است كه بررسي و تشخيص آنها توسط مراجع تقليد ممكن نخواهد بود. بدون شک بررسي صلاحيت‌ها نيازمند يك نهاد رسمي و قانوني همچون است كه علاوه بر شرايط فقهي ساير شرايط را نيز بايد بتواند بررسي كند. علاوه بر اين، مراجع تقليد که خود نمي‌توانند صلاحيت اين همه افراد را تاييد نمايند. طبيعي است که اين امر به بيوت مراجع عظام سپرده خواهد شد. آنگاه کافي است تصوري از وضعيت پيش آمده داشته باشيم تا معلوم گردد که با چه نابساماني در انتخابات مواجه خواهيم بود. به تعبيير يکي از حقوق‌دانان شوراي نگهبان: «در انتخابات مجلس شوراي اسلامي خيلي از كانديداها به سراغ مراجع و علماي بزرگ بلاد مي‌روند و برگة تأييديه‌اي را از سوي آنان براي شوراي نگهبان مي‌آورند، مبني بر اينكه ايشان مورد تأييد است. اما از سوي ديگر، سوابقي كه در مورد برخي افراد به دست ما مي‌رسد، نشان مي‌دهد كه كانديداي مذكور سوابق بدي هم دارد. حالا با اين شرايط آن مرجع تقليد يا علماي بزرگوار بلادي كه ايشان را از دور مي‌شناسند، از كجا مي‌توانند از دادگستري بخواهند كه شما سوابق ايشان را به ما بدهيد؟ اصلاً از كجا مطلع هستند... ايشان مي‌فرمايند كه من تأييد كلي نكردم، من حسب ظاهر و آنچه كه در اينجا ديده‌ام تأييد كرده‌ام و يا اينكه براساس شهادت يكي از آشنايانش كه گفته آدم خوبي است شهادت بر شهادت آن فرد داده‌ام كه اين هم طبعاً پذيرفته نيست.» 🔻6. نکته مهم قابل ملاحظه ديگر توجه به اين حقيقت است که شوراي نگهبان تنها وظيفه نظارت بر انتخابات و احراز صلاحيت نامزدها را بر عهده دارد و در نهايت آنچه اتفاق مي‌افتد مساله انتخابات است که بازيگر اصلي آن مردم‌اند و اين مردم هستند که از ميان صاحبان صلاحيت قرار است که افرادي را به عنوان نماينده‌شان برگزينند. لذا همچنان حق انتخاب با مردم است و منتخبين ايشان عضو مجلس خبرگان خواهند بود. 🔻7. نکته قابل ملاحظه ديگر آنکه رهبر معظم انقلاب اسلامي توسط مجلس خبرگاني به عنوان رهبر جمهوري اسلامي برگزيده شد که نظارت بر آن انتخابات و احراز صلاحيت نامزدهاي را شوراي نگهبان بر عهده نداشت و بطور کل زمامداري بر عهده حضرت امام خميني(ره) بود. لذا هيچ شک و شبهه‌اي از اين دست در مورد انتخاب ايشان وارد نيست. رهبر معظم انقلاب خود در اين زمينه فرموده‌اند:«اين شبهه‌ي دُوري هم که گفته‌اند، حرف غلطي است؛ به‌خاطر اينکه اين شوراي نگهبان را رهبرىِ فعلي که معين نکرده؛ رهبرىِ قبل معين کرده‌اند. اين خبرگاني هم که مي‌آيند، نمي‌خواهند که رهبرىِ فعلي را انتخاب کنند؛ رهبري بعد را انتخاب خواهند کرد. اين چه دُوري است؟ اگر اين رهبري فوت کند، يا به هر دليل ديگري کنار برود، آن‌وقت رهبرىِ بعد را آن‌ها انتخاب خواهند کرد، وَالّا رهبر فعلي را که نمي‌خواهند انتخاب کنند. بنابراين هيچ دُوري نيست.» (22/6/1377) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
532_34273280868946.pdf
1.19M
نشریه الکترونیکی تقوای سیاسی در 🍃🇵🇸🇮🇷🍃