گروه تروریستی تندر( انجمن پادشاهی ایران) را بهتر بشناسیم 👇👇
گروهک تروریستی تندر در سال 1383 توسط فردی بهنام «فتحالله منوچهری» ملقب به «فرود فولادوند» تشکیل شد. این فرد هدف خود را از تشکیل این گروهک براندازی نظام جمهوری اسلامی ظرف مدت یک سال اعلام کرد. شبکۀ تلویزیونی معاند «Your TV» که متعلق به فرود فولادوند است، مسئول تبلیغات و انتشار مواضع این گروهک میباشد.
سرکرده این گروهک تروریستی در سال 1385 ناپدید شد و کسی از سرنوشت وی اطلاع دقیقی ندارد. تنها دختر وی مدعی شده است که پدرش در سرزمینهای اشغالی فلسطین (اسرائیل) بهسر میبرد. پس از ناپدیدشدن فرود فولادوند فرد دیگری بهنام جمشید شارمهد بهعنوان مسئول این گروهک معرفی گردید. این گروهک تروریستی بهطور مستقیم مسئولیت چندین عملیات تروریستی در ایران را برعهده گرفته است. نخستین عملیات تروریستی این گروهک در ایران در 24فروردین1387 در شیراز صورت پذیرفت که طی آن عوامل تروریست این گروهک با کارگذاشتن یک بمب 8 پوندی در میان عزاداران حسینۀ شهدا متعلق به کانون رهپویان وصال شیراز باعث بهشهادترسیدن 14تن و مجروحیت 200 تن دیگر شدند.
در اقدامي ديگر تروریستها که در یکی از هتلهای تهران مشغول ساخت بمب بودند، بر اثر انفجار و آتشسوزی موقعیتشان لو رفته و توسط نیروهای امنیتی دستگیر میشوند. دومین عملیات تروریستی این گروهک در روز ۳۰خرداد۱۳۸۸ در حرم حضرت امام خمینی(ره) صورت گرفت، که البته فرد بمبگذار موفق به واردکردن محمولۀ انفجاری به حرم حضرت امام(ره) نشد و بمب را در مقابل کفشداری حرم منفجر کرد که بر اثر انفجار آن 8 تن از هموطنان مجروح شدند.
انفجار در مقابل منزل امام جمعه نهاوند در ۲۴دی۱۳۸۸ از دیگر اقدامات تروریستی انجمن پادشاهی است. این گروهک در ترور شهید مسعود علیمحمدی از دانشمندان صنعت هسته ای کشور نیز نقش داشت.
گروهک تروریستی تندر طی برنامهریزیهای صورتگرفته توسط سرویسهای اطلاعاتی غربی بهدنبال عملیات تروریستی شیمیایی و میکروبی در نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران و عملیات تروریستی در کنسولگری روسیه در رشت نیز بود اما با هوشیاری نیروهای امنیتی موفقیتی بهدست نیاورد. از دیگر طرحهای تروریستی ناموفق این گروهک میتوان به طرح انفجار مخازن و خطوط انتقال نفت در بندر گناوه، بمبگذاری در حرم حضرت معصومه(س) و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که این طرحها نیز عقیم ماند و اجرایی نگردید.
تاریخ تاسیس : 1383
رهبران : فرود فولادوند ، جمشید شارمهد
نوع اقدامات تروریستی : ترور افراد ، بمب گذاری
اعتقادات : سلطنت طلب و ملی گرا
منطقه فعالیت : ایران
سکونتگاه رهبران فعلی : آمریکا
وضعیت فعلی : فعال
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️
☄
⭕️ #فواید_مصائب و سختیها
💠آزمایش انسانها
🔷در #آزمایشهایی که #در_مورد_انسانها صورت میگیرد #سه_خصوصیت هست. یک خصوصیت این است که گاهی آزمایش کننده میخواهد از این آزمایش چیزی را استفاده کند، که به آنها کار نداریم. مثل یک نفر معلم که میخواهد وضع شاگردها را به دست بیاورد، خودش هم نمیداند وضع درسی آنها چگونه است. اول سال، وسط سال و آخر سال میخواهد بفهمد که این شاگردان درسشان را خوانده اند یا نخوانده اند، میخواهد یک پرده جهالتی را از جلوی خودش رفع کند، اینها را امتحان میکند و آن وقت میفهمد هرکس در چه حدی است.
🔷یک نتیجه دیگری که در آزمایشهای انسانها میگیرند، این است که برای آزمایش کننده چیزی مجهول نیست، ولی برای خود آزمایش شده ها مجهول است. باز مثل همان شاگردها، ای بسا خود معلم الآن میداند شاگرد اول کیست، شاگرد دوم کیست، شاگرد سوم کیست و کی باید حتما رفوزه شود، ولی اگر همینطور بنشیند و بگوید این نمره اش بیست است، او پانزده، او ده، او هشت، همه اعتراض دارند غیر از آن که نمره بیست گرفته، امتحان میکند تا بر خود آنها حقیقت روشن شود.
🔷[آزمایش] اولی درباره خداوند معنی ندارد. خداوند هیچوقت بندگانش را به سختیها و شداید و امتحانات گرفتار نمیکند، برای اینکه خودش موضوعی را به دست بیاورد، #برای_خداوند #همه_چیز_معلوم است. قرآن میگوید: «و ما تکون فی شان و ما تتلوا منه من قران و لا تعملون من عمل الا کنا علیکم شهودا»[یونس، ۶۱] هیچ جنبشی، هیچ حرکتی نمیکنید مگر اینکه ما شاهد و ناظر هستیم. «لا تاخذه سنة و لا نوم»؛ «او را چرت و خواب فرا نگیرد»[بقره، ۲۵۵]، «فانه یعلم السر و اخفی»؛«همانا او بر نهان و مخفی ترین امور آگاه است»[طه، ۷]. یا در آیات دیگر میفرماید: آنچه که در خاطر افراد خطور میکند، ما میدانیم.
🔷پس قرآن وقتی که #آزمایش برای خدا ذکر میکند، نمیخواهد بگوید خدا آزمایش میکند برای اینکه خودش عالم بشود، ولی دومی مانعی ندارد که خداوند آزمایشها را به وجود بیاورد برای اینکه #ماهیت_افراد_بر_خودشان روشن شود.
💠فلسفه اصلی امتحان و آزمایش
🔷ولی در باب امتحان یک جنبه سومی وجود دارد که آن #فلسفه_اصلی_امتحان و آزمایش است و آن این است که #افراد وقتی #در_معرض_امتحان و آزمایش قرار میگیرند، به کار می افتند و به اصطلاح فلاسفه آنچه که در قوه دارند به فعلیت میرسد، یعنی اگر امتحان در کار نیاید، استعدادها بالقوه باقی میماند، یعنی نمیکند، به حد فعلیت نمیرسد، رشد نمیکند، ولی وقتی که یک موجود در معرض عمل و امتحان قرار گرفت، #سیر_کمالی خودش را طی میکند، #رشد میکند، #پیشرفت میکند، نظیر کارهای تمرینی است که ورزشکاران قبل از مسابقه های نهایی انجام میدهند، آنچه که انجام میدهند برای این نیست که مربی بفهمد هرکس استعدادش چقدر است، برای این است که خودشان آماده شوند، برای این است که هرچه در استعداد دارند به ظهور بپیوندد.
🔷سختیها و شدایدی که خداوند تبارک و تعالی در دنیا برای انسان پیش می آورد و بلکه - در تعبیر دیگر قرآن - نعمتهایی هم که در دنیا برای انسان می آورد، برای این است که آن #استعدادهای_باطنی بروز کند، یعنی از قوه به فعلیت برسد. انسان از نظر حالات روحی، درست حالت یک بچه ای را دارد که از نظر جسمی در حالی که تازه به دنیا آمده است استعداد این را که یک جوان برومند بشود دارد، ولی حالا که آن را ندارد، باید تدریجا رشد کند تا یک جوان برومند بشود.
🔷انسان هم از نظر کمالات واقعی و نفسانی (یعنی آنچه که در استعداد دارد) اول در یک حد بالقوه است، میتواند باشد، اما حالا که نیست، از یک طرف به واسطه سختیها و شداید و از طرف دیگر به واسطه همان نعمتهایی که به او داده میشود، در معرض یک چنین امتحانی قرار میگیرد تا به حد کمال برسد. «و لنبلونکم بشی ء من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرین». باید این سختیها پیش بیاید و در زمینه این سختیهاست که آن صبرها، مقاومتها، پختگیها، کمالها برای انسان پیدا میشود، آن وقت موضوع این نوید و بشارت واقع میشود. این هم دو آیه که مربوط به یک موضوع بود و عرض کردیم.
🔗متن کامل را اینجا 👈hawzah.net/fa/Article/View/2885 بخوانید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گوشه ای از جنایات گروهک تروریستی تندر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعترافات «جمشید شارمهد» سرکرده گروهک تروریستی تندر، پس از دستگیری
🔴 #عکس_نوشته ؛ ۱۰ گونه از جریان #تحریف
💠 رهبر معظم انقلاب در سخنراني روز عيد قربان فرمودند: جریان تحریف شکست بخورد شکست #تحریم قطعی است. این تعبیر یعنی جنگ_اقتصادی نیز بهانه ای است برای جنگ ذهنی.
👈 #جنگ_ذهنی هدفش چیست؟ مردم برای هیچ حرکت و اصلاحی اقدام نکنند.
👈چطور ممکن است؟ اینکه از راه طی شده ۴۰ ساله پشیمان شوند و آینده را سیاه و تلخ ببینند.
✅ غایت جنگ ذهنی یا ادراکی "پشیمانی از گذشته" و "ناامیدی از آینده" است.
✳️راهکار سریع و ارزان قفل تحریمها چیست؟
رهبر معظم انقلاب در روز عید قربان فرمودند: «اگر جریان تحریف حقایق ایران شکست بخورد، تحریم ایران نیز قطعاً شکست خواهد خورد.» یعنی بیان حقیقت، کلید شکستن قفل تحریم است. برای رسیدن به حقیقت و جلوگیری از تحریف حقیقت چه باید کرد؟ دوست را از دشمن بشناسیم. منابع اصیل را برای کسب اخبار و تحلیل انتخاب کنیم. نهضت مطالبهگری از مدیران کشور را دنبال کنیم. موفقیتها و پیشرفتهای کشور را ببینیم و برای اطرافیان تشریح کنیم. تحت تأثیر فضاسازی رسانهای قرار نگیریم. با مطالعه و تحقیق، بصیرت خود را افزایش دهیم. نسبت به حقوق و وظایف شهروندی خود بیتفاوت نباشیم. سواد رسانهای خود را ارتقا بخشیم. حقایق کشور را از سر دلسوزی، بیان و نقد کنیم.
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
🌓◁#شیخ شهید در کلام #امامین انقلاب
●به مناسبت ۱۱ مرداد #سالگرد شهادت آیت الله شیخ #فضل الله نوری در سال ۱۲۸۸ هجری شمسی.
─═༅💬1⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
🌓◁{1} اعدام #شیخ فضل الله برای شکستن #اسلام بود.
👤مرحوم آقا شیخ فضل الله که آنوقت یک آدم شاخصی در ایران بود و مورد قبول بود همچو جوسازی کردند که در میدان علنی ایشان را به دار زدند و پای آن هم کف زدند.
●و این نقشه ای بود برای اینکه اسلام را منعزل کنند و کردند. و از آن به بعد دیگر نتوانست مشروطه یک مشروطه ای باشد که علمای نجف می خواستند،
🌀حتی قضیه مرحوم آقا شیخ فضل الله را در نجف هم یک جور بدی منعکس کردند، که آنجا هم صدائی از آنها در نیامد.
─═༅💬2⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
●این جوی که ساختند در ایران و در سایر جاها، این جو اسباب این شد که آقا شیخ فضل الله را با دست بعضی از روحانیون خود ایران محکوم کردند و بعد او را آوردند در وسط میدان و به دار کشیدند و پای آن هم ایستادند کف زدند و شکست دادند اسلام را در آنوقت.
🌀و مردم غفلت داشتند از این عمل، حتی علما هم غفلت داشتند. این که آنجا بود.
👤امام خمینی °رضوان الله تعالی علیه°
📖صحیفه نور جلد ۱۸ صفحه ۱۸۱
🗓۲۶ آذرماه ۱۳۶۳
─═༅💬3⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
🌓◁(2) #شیخ فضل الله بخاطر #دفاع از دین و #مخالفت با غرب #اعدام شد.
👤مرحوم حاج شیخ فضل الله نوری را در ایران برای خاطر اینکه می گفت باید مشروطه مشروعه باشد
●و آن مشروطه ای که از غرب و شرق به ما برسد قبول نداریم،
در همین تهران به دار زدند و مردم هم پای او رقصیدند یا کف زدند.
در مشروطه در عین حالی که ابتدائش نبود این مسائل، لکن آنهایی که می دیدند که از مشروطه ضرر می بینند، منافعشان از بین می رود، نمی گذارد قانون اساسی، که موافق با اسلام باید باشد و اگر مخالف شد، قانونیت ندارد، نمی گذارد که اینها هر کاری می خواهند بکنند،
🌀یک دسته از همان مستبدین، مشروطه خواه شدند و افتادند توی مردم همان مستبدین بعدها آمدند و مشروطه را قبضه کردند و رساندند به آنجایی که دیدید و دیدیم.
👤امام خمینی °رضوان الله تعالی علیه°
📖صحیفه نور جلد ۱۸ صفحه ۱۳۵
🗓۱۳ مهر ماه ۱۳۶۲
─═༅💬4⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
🌓◁{3} به #شيخ فضل اللَّه خيلى ظلم شده است.
●واقعا به شيخ فضل اللَّه خيلى ظلم شده است.
اوايل انقلاب، يك وقت من در نماز جمعه راجع به مشروطيت و مرحوم شيخ فضل الّلَه صحبت كردم؛ بعد یكي از دوستان نزديك ما به من اعتراض كرد!
من ديدم حتىّ در محافل روحانى و نزديك به خود ما هم همين تفكرات وجود دارد كه چرا از شيخ فضل اللَّه صحبت مى شود؛ شيخ فضل اللَّه مخالف مشروطه بود!
🌀در حالى كه او بلاشك مخالف مشروطه نبود؛ خودش در حقيقت جزو مؤسسين و مؤثرين مشروطه بود.
─═༅💬5⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
●البته يك عده از علما هم مخالف بودند كه به غلط از مخالفت آنها به طرفداری از استبداد تعبير مي شد، درحالي كه به هيچ وجه اين طور نبود بلكه آنها از آينده اين مشروطيتی كه بطن و حقيت آن را نمي شناختند بيمناك بودند.
حالا اين بيمناكی بجا بود يا بجا نبود و يا اين كه تكليف علما آن روز چه بود، فعلا در اين زمينه بحثي انجام نمی دهيم.
به هر حال آنان در آن مقطع كاری می كردند كه تصور می نمودند تكليفشان است، ما هم درصدد تحليل اين بخش از قضيه نيستيم
─═༅💬1⃣2⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
🌓◁{5}از #شيخ شهيد با #همه وجود #دفاع می كنم.
●در آغاز حادثه مشروطيت، دو گرايش در مقابل هم قرار گرفتند وصف آرائی كردند.
🌀يكي گرايش به اسلام و حاكميت قرآن و بناي اسلامی جامعه به رهبری علمای دين و ديگری گرايش به فرهنگ غربی و تمدن وارداتي بيگانه و نوعی فريفتگی به مفاهيم ناآشنا و بيگانه از مردم ما و در نتيجه دوری از اسلام به رهبري جمعي از روشنفكران و تحصيلكردگان غرب و فريفتگان فرهنگ غربی.
─═༅💬9⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
👤مرحوم آيت الله نايينی °رضوان الله تعالی عليه° كه كتاب تنبيه الامه و تنزيه المله را در باب مشروطيت نوشتند، براي اين نوشتند كه مبنای اسلامی مشروطيت را بيان كنند.
👤مرحوم آخوند خراسانی و بقيه علمايی كه از پيشروان مشروطه بودند، فكر می كردند مشروطيت حركتی در جهت اسلامی بودن است ، هما نگونه كه خود مرحوم شيخ فضل الله نوری هم جزء همين عده و از علاقمندان به آزادی و مشروطيت بود.
─═༅💬1⃣1⃣💬༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
🌗◁{6} آيت الله #شيخ فضل الله نوری #مظهر جريانی است كه در مقابل #انحراف مشروطيت ايستاد.
🌀بنده به دليل همين خصوصيت از شيخ شهيد نوري با همه وجود دفاع مي كنم.
طبيعي است كه ما نمي خواهيم بگوييم شيخ نوری (رضوان الله عليه) در همه موضعگيری ها و حركات و گفته هايش صددرصد بر طبق مصلحت رفتاركرده، نه ممكن است يك جا هم چيزی را درست تشخيص نداده باشد.
اما اين حقيقت فراموش نشدنی است كه مرحوم شيخ فضل الله نوری ، شهيد ابقاء اسلام در محتوای مشروطيت شد
─═༅💬1⃣4⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
●اين دو جريان در اول مشروطه صددرصد در مقابل هم ايستاده بودند و صف آرائي مي كردند.
🌀البته وقتي ما با يك ديد كلی نگاه می كنيم، اين دو جريان را واضح مي بينيم.
اما اگر نزديك برويم و جريانات را بشكافيم در هر جريانی بخش های خالص و نيمه خالص و شايد ناخالص هم پيدا مي كنيم اما در كل اين دو جريان به صورت برجسته در مقابل هم قرار داشتند.
☄يقينا اگر علما نبودند نهضت مشروطيت به وجود نمي آمد
اين جنبش با انگيزه مسلماني شروع شد.
🗞روزنامه جمهوری اسلامی
🗓۱۳ مرداد ۱۳۶۳
─═༅💬🔟💬༅═─
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
🌓◁{4}#غفلت علمای صدر #مشروطه از #غربزدگان
●در صدر مشروطه علمای بزرگی بودند •که من اسم نمیآورم؛ همه میشناسید، معروفند • که اینها ندیدند توطئهای را که آن روز غربزدگان و به اصطلاح روشنفکرانی که تحت تأثیر غرب بودند، مغلوب تفکرات غرب بودند، طراحی میکردند؛
🌀توجه نکردند که حرفهائی که اینها دارند در مجلس شورای ملىِ آن زمان میزنند، یا در مطبوعاتشان مینویسند، مبارزهی با اسلام است؛ این را توجه نکردند، مماشات کردند.
─═༅💬7⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
●نتیجه این شد که کسی که می دانست و میفهمید ° مثل مرحوم شیخ فضلاللَّه نوری ° جلوی چشم آنها به دار زده شد و اینها حساسیتی پیدا نکردند؛
🌀بعد خود آنهائی هم که به این حساسیت اهمیت و بها نداده بودند، بعد از شیخ فضلاللَّه مورد تعرض و تطاول و تهتک آنها قرار گرفتند و سیلی آنها را خوردند؛ بعضی جانشان را از دست دادند، بعضی آبرویشان را از دست دادند.
این اشتباهی است که آنجا انجام گرفت؛ این اشتباه را ما نباید انجام بدهیم.
🔖بیانات امام #خامنه ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری
🗒۶ اسفند ۱۳۸۸
─═༅💬8⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
●خود او هم در همان لوايحى كه نوشته و منتشر كرده، بارها و بارها بر اين معنا تأ يكد مى كند و مى گويد:
من مخالف مشروطه هستم؟ من جزو مؤسسين هستم.
راست هم مى گفت؛ بلاشك او جزو مؤسسين و فعالان مشروطه بود.
من ديدم اين تفكرات در بعضى از دوستان نزديك خود ما هم وجود دارد؛ حتىّ به من گفته شد كه امام هم از شيخ فضل اللَّه خوششان نمى آيد!
🌀بعد من تفحص كردم، ديدم نخير، كاملاً بعكس است؛ امام نسبت به مرحوم شيخ فضل اللَّه خيلى تجلیل و احترام دارند و به خاطر همان تصلب و شجاعت و دين گرایي كاملش، بدون اغماض آن بزرگوار را تعظيم و تجليل هم مى كنند؛ كه اين در بيانات خود امام هم آمده است.
🔖بیانات امام #خامنه ای در ديدار محققان و دانش پژوهان تاريخ و انديشه ى سياسى حوزه و دانشگاه.
🗓۱۱ مرداد ۱۳۸۳
─═༅💬6⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
●اما شكی نيست كه اگر علما، پيشروان مشروطيت نبودند امثال تقی زاده و چند نفر فرنگی مآب از خارج برگشته و تحصيلكرده غرب قادر نبودند و نمی توانستند كه مشروطيت را در ميان مردم ما جا بيندازند و نيروهاي مردم را در خدمت اين حركت بزرگ قرار دهند.
🌀اين يك طرف قضيه بود البته در اين حركت يك عده افرادی كه گرايش و عقيده دينی نداشتند و تحت تاثير فرهنگ غرب بودند، شركت و دخالتی داشتند و بعضي از افراد بي تفاوت هم بودند.
بعد از آنكه مشروطيت بر سركار آمد اين دو جريان درست رو به روي هم قرار گرفت.
👤#امام_خامنه ای
🗞روزنامه جمهوری اسلامی
🗓۱۳ مرداد ۱۳۶۳
─═༅💬1⃣3⃣💬༅═─