حاج قاسم خطاب به علما ومراجع:
برخی خنّاسان سعی دارند که مراجع وعلماء را به #سکوت بکشانند.
من حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای را خیلی مظلوم وتنها میبینم؛ او نیازمند همراهی و کمک شماست وشما حضراتمعظّم با بیانتان و دیدارهایتان و حمایتهایتان میبایست جامعه را جهت دهید.
#صلح_امام_حسن
☑️ @samen_pirbakran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درود به شرفت اقای رجبی دوانی
اقای ظریف و اقای رییس گوش کنید با شماست
کمی هم تاریخ بشنویم برای همه مان خوب است
☑️
شاید باورتان نشود بنفش های وقیح از دو تن از روحانیون مورخ سرشناس و البته برجامی! خواسته بودند
بروید سیره اهل بیت را زیر و رو کنید و برای برجام و مذاکره با امریکا برای ما مصداق و ادله بتراشید!
#صلح_امام_حسن
« علی اکبر رائفی پور »
☑️ @samen_pirbakran
🔹️ویرایش کتاب، مقاله، پایان نامه و مجله
#ویراستاری #ویراستار ۰۹۱۹۱۵۱۵۲۸۸
اون روز من نیستم، اما شما پشت آقا رو خالے نکنید...😔
#سید_علی_خامنه_ای
#ما_ملت_شهادتیم
#ما_ملت_امام_حسینیم
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@samen_pirbakran
📗فراتر از قیام
🔹مجموعه بیانات حضرت آیت الله خامنهای مدظلهالعالی رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره امام حسن مجتبی علیهالسلام
🔵کتاب «فراتر از قیام» مجموعه بیانات مقام معظّم رهبری درباره حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام میباشد که طی سالهای ۱۳۴۵ تا ۱۳۹۷ توسط معظمله ایراد شده است.
🔵از جمله ویژگیهایی که این کتاب را از سایر آثار مشابه متمایز میکند این است که:
1️⃣ به دلیل شمول حداکثری بیانات میتواند به عنوان مرجع مورد استفاده قرار گیرد.
2️⃣ محتوای آن بر اساس سیر تاریخی ایراد سخنرانیها تنظیم شده است تا سیر تتبعی و یا تغییر احتمالی دیدگاه معظمله برای مخاطب مشخص گردد. همچنین از حذف مواردی که ممکن است تکراری به نظر بیایند، جلوگیری شود.
3️⃣ فهرست موضوعی آن چهارچوب و نظام فکری معظمله درباره ابعاد مختلف زندگی امام حسن را برای مخاطب روشن میکند؛ زیرا به شیوه نمایه معکوس بر مبنای چکیدههای استخراج شده از متن، تنظیم شده است.
🔵این اثر مشتمل بر هفت بخش کلی با عناوین کلیات، شخصیت، سیر حکومت، پس از حکومت، صلح، پس از صلح و درسهایی از حکومت میباشد.
#باید_تمام_زندگی_ام_مثل_او_شود
☑️ @samen_pirbakran
🔴 حاج قاسم خطاب به علما ومراجع:
برخی خنّاسان سعی دارند که مراجع وعلماء را به #سکوت بکشانند.
من حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای را خیلی مظلوم وتنها میبینم؛ او نیازمند همراهی و کمک شماست وشما حضراتمعظّم با بیانتان و دیدارهایتان و حمایتهایتان میبایست جامعه را جهت دهید.
#صلح_امام_حسن
@samen_pirbakran
🌏 🌍 🌎دنیای بیرنگ
معنایی ندارد ⚠️ ‼️
📚دراحادیث ائمّه علیه
و علیهم السلام آمده است که بهترین وزیباترین رنگها،رنگ خدایی است 👇👇
🕋تَخَلَّقُوابِاَخلاقِ الله،،
🌸اولیاودوستان وبندگانِ حقیقی خداکسانی هستندکه خودشان رابه اخلاق الهی نزدیک ومتّصل کرده اندورنگ خدایی گرفتهاند
یعنی:
🌸خداپوشاننده عیبهاست
اوهم همانند خداپوشنده عیبهای دیگران است،،
🌸خداحلیم است اوهم
همانندخداحلم وبردباری خواهدداشت.و...و...و... @samen_pirbakran
#صلح_امام_حسن (ع) را تصمیمی عاقلانه و منطقی معرفی میکنند اما هیچ وقت نمیگن چه چیزی باعث شد امام حسن (ع) این تصمیم را بگیرد...
تحریف دین و تاریخ یعنی همین
یعنی نصف تاریخ رو بگو
یعنی جایی که به نفعت رو بگو نه همشو
☑️ @samen_pirbakran
پیامبر اکرم (ص) فرمودند: هر کس بشارت ماه ربیع اول را به من بدهد من هم بشارت بهشت را به او می دهم ماه ربیع الاول بهار ماه ها ، ربع الاول است ماهی پر از نور وبرکت است حلول ماه ربیع لاول برتمامی مسلمانان فرخنده باد #خبرگزاری_بسیج_پیربکران
#روابط_عمومی_حوزه_مقاومت_بسیج_شهید_بهشتی_پیربکران
#ناحیه_شهرستان_فلاورجان
بشارت به خروج ماه صفر
پرسش :
آیا چنین حدیثی از قول پیامبر(ص) صحت دارد؟
هرکس خروج ماه صفر را به من بشارت دهد، به بهشت می رود.
پاسخ :
آنچه در روایت آمده خروج ماه آذار ـ از ماه های رومی ـ است. پیامبر اکرم(ص) فرمود:
مَنْ بَشَّرَنی بِخُرُوجِ آذارَ فَلَهُ الْجَنَّه؛
هر کس مرا به خروج [ماه] آذار بشارت دهد، به بهشت می رود.
ملاحظه ی سبب صدور حدیث، نشان می دهد که حضرت با این جمله می خواسته ابوذر را به عنوان فردی بهشتی به مردم معرفی کند؛ زیرا پس از این جمله، ابوذر بود که این خبر را به حضرت داد. شیخ صدوق سبب صدور حدیث را از ابن عباس نقل کرده است:
کانَ النَبِی(ص) ذاتَ یوْمٍ فی مَسْجِدِ قُبا وَ عِنْدَهُ نَفَرٌ مِنْ أصْحابِهِ فَقالَ: «أوَّلُ مَنْ یدْخُلُ عَلَیکُمُ السّاعَه، رَجُلٌ مِنْ أهْلِ الجَنَه».
فَلَمّا سَمِعُوا ذلِکَ قامَ نَفَرٌ مِنْهُمْ فَخَرَجوا وَ کُلُّ واحِدٍ مِنْهُمْ یحِبُّ أنْ یعُودَ لِیکونَ أوَّلَ داخِلٍ فَیسْتَوجِبَ الْجَنَّه، فَعَلِمَ النَّبِی(ص) ذلِکَ مِنْهُمْ، فَقالَ لِمَنْ بَقِی عِنْدَهُ مِنْ أصْحابِهِ: «إنَّهُ سَیدْخُلُ عَلَیکمْ جَماعَه یسْتَبِقُونَ، فَمَنْ بَشَّرَنی بِخُرُوجِ آذارَ فَلَهُ الْجَنَّه».
فَعادَ القَوْمُ وَ دَخَلُوا وَ مَعَهُمْ أبوذرٍّ فَقالَ لَهُمْ: «فی أی شَهْرٍ نَحْنُ مِنَ الشُهورِ الرّومیه؟» فَقالَ أبوذرٍّ: قَدْ خَرَجَ آذارُ یا رَسولَ الله، فَقالَ(ص): «قَدْ عَلِمْتُ ذلِکُ یا أباذَرٍّ وَ لکِنّی أحْبَبْتُ أنْ یعْلَمَ قَوْمی أنَّکَ رَجلٌ مِنْ أهْلِ الجَنَّه، وَ کَیفَ لا یکُونُ ذلِکَ وَ أنْتَ الْمَطْرودُ عَنْ حَرَمی بَعْدی لِمَحَبَّتِکَ لأهْلِ بَیتی، فَتَعِیشَ وَحْدَکَ وَ تَمُوتَ وَحْدَکَ، وَ یسْعَدَ بِکَ قَوْمٌ یتَوَلَّوْنَ تَجْهیزَکَ وَ دَفْنَکَ، أولئِکَ رُفَقائی فِی الْجَنَّه الْخُلْدِ الَّتی وُعِدَ المَتَّقُونَ.»[۱]
روزی پیامبر در مسجد قبا با اصحاب خود نشسته بود. به آنان فرمود: نخستین فردی که اکنون بر شما وارد می شود، از بهشتیان است.
برخی افراد چون این سخن را شنیدند، بیرون رفتند تا شتابان باز گردند و به سبب این خبر، از بهشتیان شوند. پیامبر این را فهمید و به آنان که مانده بودند فرمود: اکنون چند نفر بر شما در می آیند که هر یک از دیگری سبقت می جوید. از میان آنان، هر کس به من بشارت دهد که ماه آذار تمام می شود، اهل بهشت است.
آن گروه بازگشته وارد شدند. ابوذر نیز با آنان بود. پیامبر به آنان فرمود: ما در کدام ماه رومی هستیم؟ ابوذر گفت: ای پیامبر خدا، آذار تمام شد. پیامبر فرمود: ای ابوذر، این را می دانستم، اما دوست داشتم که امت من بدانند تو بهشتی هستی، و چسان بهشتی نباشی، در حالی که تو را پس از من، از حرمم (مدینه) می رانند، چون به اهل بیت من محبت داری. پس تنها زندگی می کنی و تنها می میری و گروهی سعادت تجهیز و کفن و دفن تو را می یابند. آنان همراهان من در بهشت جاودان اند؛ بهشتی که به پرهیزگاران وعده داده شده است. [۲]
[۱] . معانی الأخبار، ص ۲۰۴، ح ۱؛ علل الشرائع، ج ۱، ص ۱۷۵.
[۲] . درسنامه فهم حدیث، ص ۱۱۶.