eitaa logo
ثامن شهید سعادتمند ۳۴۲ 🇵🇸
163 دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
3.7هزار ویدیو
145 فایل
تهران _ ناحیه ابوذر _ حوزه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ۳۴۲_ پایگاه شهید حمزه سعادتمند _ (واحد خواهران) مدیر کانال : @Tahora5 لینک کانال اطلاع رسانی: https://eitaa.com/joinchat/1682768694C5b0bfa3129
مشاهده در ایتا
دانلود
مقر دوستی حجله به همراه هدیه کتابی در مورد حاج قاسم ابتکار جالب یکی از عاشقان سردار در حیاط مجتمع شان @samensaadatmand342
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهناز افشار در توئیتی سراسر غمبار و تأثر برانگیز فرمودند: ایران نفس ندارد تهران هوا ندارد😏 و واکنش ملت همیشه در صحنه👆😂😂😄👏👌👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 ‏صبر بسیار بباید ، پدر پیر فلک را / تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید 👌 ⭕️پ‌‌‌ن: حتی در نشستن روی صندلی هم امیر نفس خودش بود این ‎ دوست داشتنی 🔸شهرستان بابل - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ┅═ 🌿🌸🌿 ═┅ @samensaadatmand342
قسمت ششم "لله فیكُمْ وَ عَهْدٍ قَدَّمَهُ اِلَیْكُمْ، وَ بَقِیَّةٍ اِسْتَخْلَفَها عَلَیْكُمْ" برای خداوند در بین شما عهد و پیمانی است که آن را سابقاً به شما گفته اند و برای خداوند میان شما یادگاری است که خداوند آن را خلیفه بر شما قرار داد. در اینجا باید دید مراد از "عهد و بقیه" چیست در ظاهر آن چیزی است که می گیرند و بقیه آن چیزی است که می گذارند عهد وصیت و سفارش است و بقیه آن چیزی است که شخص بعد از خود در اهلش باقی می گذارد در اینجا احتمال از هر آن است که این پیمان و عهد مربوط به عترت است یعنی به مسئله ولایت امام علی علیه السلام اشاره دارد حضرت زهرا می فرمایند: مگر شما نبودید که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از شما عهد و پیمان گرفت. در اینجا صحبت از عهد و پیمان می‌شود زیرا هنوز چند ماهی از غدیرخم نگذشته است. غدیرخم ظاهراً در هجدهم ذی الحجه اتفاق افتاد و تا برگزاری این مجلس دو ماه و نیم بیشتر نمی گذرد. پیغمبر به همین مردم فرمود: "اِنی تارِکُ فیکُم الثَّقَلین کِتابَ الله و عِترَتی" پس در عهد دو احتمال وجود دارد یکی اینکه منظور غدیرخم باشد و دیگری اینکه منظور کتاب الهی باشد که باز در این صورت کتاب الهی هم خود دلالت بر عترت دارد چنانچه در آیه شریفه آمده است: "لا اَسئَلُکُم عَلیهِ اَجرَا اِلا اَلمَوَدة فی القُربی" پس مراد از عهده همان است و مراد از بقیه آن یادگار و ای است که خدا در میان آنها قرار داد این جمله نیز خود متضمن اعتراض به عملکرد مردم است. "كِتابُ اللَّهِ النَّاطِقُ وَ الْقُرْانُ الصَّادِقُ، و النُّورُ السَّاطِعُ وَ الضِّیاءُ اللاّمِعُ" کتاب گویای خداوند که گویا به حکم الهی می‌باشد، صادق است و در آن هیچ باطلی راه ندارد؛ نورش چنان تلألو می کند که فراگیر است؛ آن روشنی دهنده و درخشنده ای که خود نورانی است و ظلمت ها را از غیر خود می‌زداید. "بَیِّنَةً بَصائِرُهُ، مُنْكَشِفَةً سَرائِرُهُ، مُنْجَلِیَةً ظَواهِرُهُ" حجت و برهان های قرآن آشکار است؛ یعنی در آن پیچیدگی وجود ندارد که فقط دانشمندان خاصی بتوانند مخاطب آن باشند، در آن اسراری نهفته قرار دارد، ولی سربسته نیست. درست است که کسی به اسرار قرآن راه ندارد اما هرکسی به قدر فهم خود با رعایت مقدماتی می تواند از آن بهره ببرد. "مُغْتَبِطَةً بِهِ اَشْیاعُهُ" یعنی پیروان قرآن مورد غبطه و حسرت های امت دیگرند. اشیاع جمع شیعه است به معنی پیروان یعنی کسانی که به قرآن عمل می‌کنند مورد غبطه دیگرانند، نه کسانی که به قرآن عمل نمی کنند. اشاره به این که قرآن هم درس زندگی دنیوی است و هم مربوط به امور اخروی. قرآن دستورالعملی برای عمل است یعنی صرف این که پیروان آن را بدانند برای تکامل کافی نیست بلکه آنچه مهم است عمل به آن می باشد. "قائِداً اِلَى الرِّضْوانِ اِتِّباعُهُ" پیروی کردن از قرآن انسان را به رضوان رهبری می‌کند رضوان بالاترین درجات بهشتی است. "مُؤَدٍّ اِلَى النَّجاةِ اسْتِماعُه" استماع قران سبب نجات می شود یعنی هرگاه قرآن خوانده شود استماع کنید. در اینجا خطبه نیز حضرت زهرا علیها سلام دائماً آیات قرآن را می‌خواند. "بِهِ تُنالُ حُجَجُ اللَّهِ الْمُنَوَّرَةُ" و به واسطه قرآن آدمی به حجت های نورانی خدا دست پیدا می کند. ببینید چقدر تعبیر زیبا است! هم خود قرآن حجت است و هم به وسیله قرآن به حجت های نورانی دست خواهید یافت یعنی به سنت و عترت. "وَ عَزائِمُهُ الْمُفَسَّرَةُ، وَ مَحارِمُهُ الْمُحَذَّرَةُ، وَ بَیِّناتُهُ الْجالِیَةُ، وَ بَراهینُهُ الْكافِیَةُ" و به وسیله قرآن به واجبات تفسیر شده و محرمات منع شده و دلیل های ظاهر و برهان‌های کافی به دست می آید؛ یعنی به واجبات، محرمات و ادله و براهینی که پشتوانه آنها است دست پیدا می‌کنند. "وَ فَضائِلُهُ الْمَنْدُوبَةُ، وَ رُخَصُهُ الْمَوْهُوبَةُ، وَ شَرائِعُهُ الْمَكْتُوبَةُ" و به مستحبات و مباهات و احکام نوشته شده آن دست می یابید. عجیب است که حضرت زهرا علیها سلام همه مسائل را به ترتیب ذکر کرده‌اند؛ از مبدا خلقت گرفته تا واجبات و محرمات و مستحبات و همینطور مباهات و حتی احکام و قوانین، تا آنجا که به ذکر آثار هریک از آنها می‌پردازد و دوباره از اعتقادات شروع می‌کند. | قسمتی از شرح خطبه فدک حاج اقا مجتبی تهرانی | به امیدِ گوشه نگاهی... ١٨:٠٠ @samensaadatmand342
هم اکنون مستند مرد میدان 📺شبکه ۳ با صحبت های آقای قالیباف @samensaadatmand342
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
َ ☀️ تلاوت روزانه صفحه به صفحه "قرآن کریم" را همراه با هم شروع می کنیم. ✅ 🛍ثواب تلاوت امروز مان را برای آمرزش روح درگذشتگان از جمع مخاطبان کانال ثامن شهید سعادتمند هدیه می کنیم . 🤲به نیت دفع بلایی چون کرونا @salam1441
2467887.mp3
4.42M
✨ترتیل صفحه 111 سوره مبارکه مائده (جزء ششم)
سلام بر تو و بر روزے ڪه تمام خلق زیر پرچم ولایتت جمع خواهند شد... 🖤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪَ ألْـفَـرَج🖤 •........••✾•🌸•✾••........•‌ @samensaadatmand342 •........••✾•🌸•✾••........•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بانویی که حاج قاسم با پای برهنه به استقبالش رفت 🔹مادر شهید زین‎الدین: برای شرکت در مراسم یادبود مادر حاج قاسم سلیمانی و عرض تسلیت حضوری مجبور شدم از مسیر پادگان و قسمت آقایان وارد شوم. 🔹وقتی به حاج قاسم اطلاع دادند که بنده برای عرض تسلیت در کنار دیوار حسینیه ثارالله ایستاده‎ام ایشان من را خجالت زده کردند و با عجله و شوق فراوان آن هم با پای برهنه به استقبال من آمدند. 🔹حاج قاسم در آن مکالمه چند دقیقه‎ای بارها از حضور من در این مراسم ابراز خوشحالی کرده و بنده را مورد محبت خود قرار دادند، ایشان هم در این مراسم یادبود مادرشان و سابقا با حضور چند ساعته در منزل ما از من می‎خواستند که برای شهادتشان دعا کنم. - میدان @samensaadatmand342
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعرخوانی بر روی پای مادرشان بوی بهشت می دهد دست دعای مادرم سجده پس از خدا برم بر کف پای مادرم و اینگونه شدی عزیز دلها عزیزترین سردار دلها @samensaadatmand342
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قسمت هفتم "فَجَعَلَ اللَّهُ الْایمانَ تَطْهیراً لَكُمْ مِنَ الشِّرْكِ" خداوند ایمان را برای پاکی شما از شرکت قرارداد. "وَ الصَّالةَ تَنْزیهاً لَكُمْ عَنِ الْكِبْرِ" و نماز شما را از کبر منزه می کند. رکوع و سجده و همه اعمال و گفتار نماز حاکی از اقرار به نقص و کوچکی انسان مقابل عظمت خداوند است. "وَ الزَّكاةَ تَزْكِیَةً لِلنَّفْسِ وَ نِماءًفِی الرِّزْقِ" و زکات را قرار داد تا نفس از آلودگی پاک شود و روزی وسعت یابد. "وَ الصِّیامَ تَثْبیتاً لِلْاِخْالصِ" و روزه را برای تثبیت اخلاص قرار داد در میان جمعیت اعمالی که انسان برای خدا و قربتا الی الله انجام می‌دهد یک عمل عبادی وجود دارد که هیچ مظهری ندارد و انسان می‌تواند آن را مخلصا الله یعنی فقط برای خدا انجام دهد به طوری که هیچ کس نفهمد و آن عمل روزه است. "وَ الْحَجَّ تَشْییداً لِلدّینِ" و حج را برای رفعت دین قرار داد. "وَ الْعَدْلَ تَنْسیقاً لِلْقُلُوبِ" و عدالت را قرار داد برای اینکه دلها به هم وابسته و با هم هماهنگ شوند. "وَ طاعَتَنا نِظاماً لِلْمِلَّةِ" و اطاعت ما اهل بیت را واجب کرد چون موجب نظم شریعت و ملت می گردد؛ چرا همه بر محور یک امام جمع می شوند و اجتماع می کنند. "وَ اِما مَتَنا اَماناً لِلْفُرْقَةِ" و امامت مارا محوری برای جلوگیری از تفرقه قرار داد. پس که امامت را واجب کرد تا هر کسی مدعی رهبری نشود و ملوک الطوایفی که موجب از بین رفتن دین است به وجود نیاید. "وَ الْجِهادَ عِزّاً لِلْاِسْالمِ، وَ ذُلّا لِاهلِ الکُفرِ وَ النِفاقِ" و جهاد را برای عزت اسلام و ذلت اهل کفر و نفاق واجب قرار داد. "الصَّبْرَ مَعُونَةً عَلَی اسْتیجابِ الْاَجْرِ" و بردباری را برای استحقاق پاداش قرار داد شاید منظور پایداری در جهاد باشد. "وَ الْاَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلِحَةً لِلْعامَّةِ" و امر به معروف را برای مصلحت اجتماعی تعیین کرد تا جامعه به فساد کشیده نشود. "وَ بِرَّ الْوالِدَیْنِ وِقایَةً مِنَ السَّخَطِ" و نیکی به پدر و مادر را برای مصونیت آدمی از غضب الهی واجب نمود. "وَ صِلَةَ الْاَرْحامِ مَنْساءً فِی الْعُمْرِ وَ مَنْماةً لِلْعَدَدِ" و صله رحم را قرار داد که موجب طولانی شدن عمر و وسیله‌ای برای تکثیر است. "وَ الْقِصاصَ حِقْناً لِلدِّماءِ" و قصاص را برای حفظ خونها واجب کرد. "وَ الْوَفاءَ بِالنَّذْرِ تَعْریضاً لِلْمَغْفِرَةِ" و وفای به نذر را قرار داد تا انسان خود را در معرض مغفرت الهی قرار دهد. "وَ تَوْفِیَةَ الْمَكائیلِ وَ الْمَوازینِ تَغْییراً لِلْبَخْسِ" و وفا در کیل و وزن کردن را واجب نمود برای اینکه حق دیگران ضایع نشود یعنی وفاداری به مقیاس ها و موازین را واجب کرد تا دچار فراموشی نشوید. "وَ النَّهْىَ عَنْ شُرْبِ الْخَمْرِ تَنْزیهاً عَنِ الرِّجْسِ" و نهی از شراب را قرار داد تا شما را از پلیدی بازدارد. "اجْتِنابَ الْقَذْفِ حِجاباً عَنِ اللَّعْنَةِ" و دوری از نسبت زشت دادن به دیگران را واجب کرد تا خود را در معرض لعنت الهی قرار ندهید. "وَ تَرْكَ السِّرْقَةِ ایجاباً لِلْعِفَّةِ" و ترک دزدی را واجب کرد تا عفیف و پاک بمانید. "وَ حَرَّمَ اللَّهُ الشِّرْكَ اِخْالصاً لَهُ بِالرُّبوُبِیَّةِ" و خدا شرک را حرام کرد تا به ربوبیت او اخلاص پیدا کنید. خدا می‌گوید از دیگران پیوندی را قطع کن تا به من بپیوندی! گسستن از غیر پیوستن به رب را در پی دارد و پیوند به خدا فقط اخلاص است. از اینجا حضرت به بیان دستورات قرآن می‌پردازد: "فَاتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقاتِهِ" پس حریم حق را آنطور که سزاوار حفظ حریم خدا است پاس بدارید. °• حضرت زهرا علیهاالسلام تا اینجا فهرستی از واجبات و محرمات را ارائه و سپس آثار هر یک از آنها را بیان نمود حال می فرماید به این عوامل و نواحی مقید باشید و عمل کنید •° وَ لا تَمُوتُنَّ اِلَّا وَ اَنْتُمْ مُسْلِمُونَ" و مراقب باشید که مسلمان از دنیا بروید یعنی طوری عمل کنید که در هنگام مرگ مسلمان مانده باشید. "وَ اَطیعُوا اللَّهَ فیما اَمَرَكُمْ بِهِ وَ نَهاكُمْ عَنْهُ" و خدا را در آنچه به شما امر و نهی کرده است اطاعت کنید یعنی عوامل او را عمل کند و نواهی اش را ترک نما! "فَاِنَّهُ اِنَّما یَخْشَی اللَّهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماءُ" همانا و بندگان دانای خدا از خدا بیم دارند. °• تا اینجا حضرت زهرا علیها سلام به بیان اعتقادات از آفرینش گرفته تا اصول و فروع و اخلاقیات و آثار واجبات و محرمات پرداخت اما از اینجا به بعد لحن سخن تغییر میکند •° | قسمتی از شرح خطبه فدک حاج اقا مجتبی تهرانی | به امیدِ گوشه نگاهی... ١٨:٠٠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ أسماء گفت ؛ وقتی حضرت زهرا "س" ضربه خورد و به زمین افتاد؛ دقت کردم ببینم، داره چه دعایی می‌کنه.... حتما ببینید،بسیار تاثیرگذار @samensaadatmand342
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸روش صحیح تنبیه در تربیت کودک🔸 🔹خدا رحمت کند مادرم را. یکی از راههای تربیتی وی این بود که هرگاه از ما خلافی میدید، دیگر کار به ما نمیداد و نمیگذاشت در خانه کار کنیم؛ ❌ 👈یعنی ظرف شستن و دوخت و دوز و مانند آنها را از ما سلب میکرد و از این طریق کار را پیش ما ارزشمند میساخت. ⛔️امروزه بسیاری از ما دقیقاً بالعکس عمل میکنیم؛ یعنی وقتی بچه خلافی کرد او را به کار وا میداریم یا اگر اذیت کرد، کار او را دو برابر میکنیم. 👈در نتیجه، چنین بچه ای کار را تنبیه تلقی میکند، در حالیکه ما بیکاری را به عنوان تنبیه تلقی میکردیم! ┅═ 🌿🌸🌿 ═┅ @samensaadatmand342
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ ڪوتاه و جالبی ڪه بعد از دیدنش ناخودآگاه آن را براے دیگران ارسال خواهید کرد @samensaadatmand342
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
َ ☀️ تلاوت روزانه صفحه به صفحه "قرآن کریم" را همراه با هم شروع می کنیم. ✅ 🛍ثواب تلاوت امروز مان را به مرحوم آیت الله مصباح یزدی هدیه می کنیم . 🤲به نیت دفع بلایی چون کرونا @samensaadatmand342
2468625.mp3
4.15M
✨ترتیل صفحه 112 سوره مبارکه مائده (جزء ششم)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا