eitaa logo
🇮🇷سنگر عزت🇮🇷
371 دنبال‌کننده
31.1هزار عکس
21.2هزار ویدیو
1.3هزار فایل
🇮🇷 جوانان ایرانِ اسلامی، تاریخ‌سازند. در این کانال با همراهی شما، آرمانهای انقلابِ اسلامی را پی‌ می‌گیریم. با ما همراه باشید. ‏‏🌸🇮🇷🌸‏
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹🔸 🔹 ╗‏═🍃🕊🍃═════╔ ‏╝═════🍃🕊🍃═╚ ❇️ 🍃با توجه به روایات متعددی که در فضیلت و آثار اذان گفتن، از معصومین (علیهم‌السلام) روایت گردیده و از جمله آثار آن، شفای بیماران می‌باشد: ❇️عزیزان علاوه بر رعایت بهداشت، دعا، توسل و... ✅در هنگام اذان هرکجا هستند، اذان بگویند . ✅و اگر کس دیگری اذان می‌گوید، با وی تکرار نمایند .(به طور معمول) ❇️تا انشاالله با اذان گفتن به صورت عمومی در کوچه، خانه و... (که سنّتی شرعی است ) از برکاتش که شفای بیماران و رفع فقر می‌باشد، بهره‌مند گردیم. 🔹 🔹🔸 🔹🔸🔹 (۴۷۱) ‏‏💠🌸🍃🌺🍃🌸💠 💠علماي بزرگ، فقهاي بزرگ، فلاسفه باارزش، محدّثان عالي مقام و مؤلّفان عالي قدر از اين شهر برخاستند يا به اين شهر پناه آوردند و در زير پرتو مطهّر پاره تن امامت و ولايت - يعني حضرت معصومه عليها سلام - اقامت گزيدند. ۱۳۷۹/۰۷/۱۴ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
🟢 گاهی انسان ترسوست و خود خبر ندارد؛ فرازی از جلد اول کتاب «خطابه‌های اخلاقی» اثری تازه منتشر شده از استاد مطهری 🔹 باید به این نکته توجه داشت که جبن و ترس تنها در برابر خوف جان و در میدان جنگ نیست، در امور مربوط به وجود انسان ممکن است رخنه پیدا کند: جبن در حراست مال، جبن در حراست شخصیت... 🔸 بسیاری از افراد پیدا می‌شوند که واقعاً به امور دینی عقیده و ایمان دارند و اگر خودشان تنها باشند یا در یک محیط مذهبی باشند اعمال و فرائض مذهبی را انجام می‌دهند ولی اگر با اشخاص لامذهب روبرو شدند جرأت اظهار عقیده ندارند.... 🔹 یکی از مظاهر ایمان، شجاعت در اظهار عقیده و شجاعت در عمل طبق عقیده و ایمان است. آن کس که چنین شهامتی ندارد شایسته نام مقدس ایمان نیست. آری گاهی واقعاً خطرهای بزرگی مانند کشته شدن در میان است. در اینجا البته خود دین هم اجازه نمی‌دهد که انسان لجاجت و سرسختی نشان دهد و بی جهت ضرری به خود بزند. 🔸 انسان گاهی با یک آدم پر رو روبرو می‌شود که به زور و اصرار انجام کاری را از او می‌خواهد در صورتی که انجام آن کار مطابق مصلحت و تصویب عقل و دین نیست. اینجاست که فرق آدم شجاع و جبان ظاهر می‌شود. «لاینبغی للمومن أن یکون جباناً» [ترس زیبنده انسان مومن نیست]. 🔹 دیگری در موضوعی که در صلاحیت او نیست اظهار عقیده می‌کند و پشت سر هم تصدیق می‌خواهد. اگر طرف ضعیف باشد سر را به علامت تصدیق تکان می‌دهد ولی اگر قوی باشد صریحاً می‌گوید که عقیده تو باطل است و لااقل سکوت می‌کند و او را «اغراء به جهل» خودش نمی‌کند. فرق آدم شجاع و جبان در این گونه موارد ظاهر می‌شود. 📝 استاد مطهری، خطابه‌های اخلاقی، ص۸۸-۸۷ ⭕️ از پیش‌گفتار کتاب: این کتاب مشتمل بر متونی است به قلم استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری که به درخواست مرحوم آیت الله حسینعلی راشد برای اجرا و قرائت گویندگان رادیو در برنامه مذهبی هفتگی رادیو ایران به نگارش درآمده و تاریخ اکثر قریب به اتفاق آنها سالهای ۱۳۳۰ تا ۱۳۴۰ شمسی است. ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠بعضی‌‌ها در فضای فتنه، این جمله‌‌ی «کن فی الفتنة کابن اللّبون لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب» را میفهمند و خیال میکنند معنایش این است که وقتی فتنه شد و اوضاع مشتبه شد بکش کنار❗️ 💥اصلاً در این جمله این نیست که: «بکش کنار». ✅این معنایش این است که به هیچ وجه نتواند از تو استفاده کند؛ از هیچ راه. «لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب»؛ نه بتواند سوار بشود، نه بتواند تو را بدوشد؛ مراقب باید بود... 🔕گاهی 🎯سکوت کردن 🎯کنار کشیدن 🎯حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. 📌در فتنه همه بایستی کنند؛ 📌همه بایستی داشته باشند. ۱۳۸۸/۰۷/۰۲ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠همین قضیه(مباهله) در محرّم( ۱۳۶۱ هم) اتفاق افتاده است به شکل عملی؛ یعنی امام حسین (علیه‌الصّلاةوالسّلام) هم برای بیان حقیقت، روشنگری در طول تاریخ، عزیزترین عزیزان خود را برمیدارد میآورد وسط میدان. 🔸 (علیه‌السّلام) که میدانست حادثه چه جور تمام خواهد شد؛ زینب را آورد، همسران خود را آورد، فرزندان خود را آورد، برادران عزیز خود را آورد. 🔹 اینجا هم مسئله، مسئله‌ی است؛ تبلیغ به معنای حقیقی کلمه؛ رساندن پیام، روشن کردن فضا؛ 🔸 ابعاد مسئله‌ی تبلیغ را این جوری میشود فهمید که چقدر مهم است. 🔹در آن خطبه «من رأی سلطانا جائرا مستحلّا لحرم اللَّه ناکثا لعهداللَّه ... و لم‌یغیّر علیه بفعل و لا قول کان حقّا علی اللَّه ان یدخله مدخله»؛ یعنی وقتی او دارد فضا را به این شکل آلوده میکند، خراب میکند، باید یا با فعل یا با قول آمد روشنگری کرد. 🔸و امام حسین (علیه‌السّلام) این کار را انجام میدهد، 🌷آن هم با این هزینه‌ی سنگین؛ عیالات خود، همسران خود، عزیزان خود، فرزندان امیرالمؤمنین، زینب کبری، اینها را برمیدارد می‌آید وسط میدان. ۱۳۸۸/۰۹/۲۲ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی، یا در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی است، انجام دهد. ۱۳۷۴/۰۳/۱۹ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
‏‏💠🌸🍃🌺🍃🌸💠 💠‏همه در تحت بیرق (سلام‌الله‌علیه) قیام کردند. 🔸در این اجتماعاتی که در و می‌شود، مبلغین عزیز و خطبای معظّم باید مسائل روز را، مسائل سیاسی را، مسائل اجتماعی را در یک همچو زمانی که گرفتار این همه ما هستیم، معیّن کنند. ۱۳۶۱/۰۷/۲۵ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠ما معادله‌ی جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده می‌شده‌است را شکسته‌ایم. ما خود چارچوب جدیدی ساخته‌ایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته‌ایم، از هر عادلی دفاع می‌کنیم و بر هر ظالمی می‌تازیم. حال شما اسمش را هرچه می‌خواهید بگذارید. ما این سنگ را بنا خواهیم‌گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمان‌ها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایه نفوذ سرمایه‌داران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هر کسی را محکوم نمایند بلافاصله محکوم کنند. آری با ضوابط شما من هیچ نمی‌دانم و بهتر است که ندانم. ۱۳۵۸/۰۹/۰۹ (مصاحبه امام خمینی با نشریه آمریکایی تایم/صحیفه نور، جلد ۶، صفحه ۳۳۸ تاریخ ۱۳۵۸/۰۹/۰۹) ☀️(رضوان‌الله‌علیه) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠دورانِ لغزشِ خواصِ طرفدارِ حق، حدوداً هفت، هشت سال پس از رحلت پیغمبر شروع شد. به مسأله‌ی خلافت، اصلاً کار ندارم. مسأله‌ی خلافت، جدا از جریان بسیار خطرناکی است که می‌خواهم به آن بپردازم. قضایا، کمتر از یک دهه پس از رحلت پیغمبر شروع شد. 🔺ابتدا سابقه‌داران اسلام -اعم از صحابه و یاران و کسانی که در جنگهای زمان پیغمبر شرکت کرده بودند- از امتیازات برخوردار شدند، که بهره‌مندی مالی بیشتر از ، یکی از آن امتیازات بود. چنین عنوان شده بود که تساوی آنها با سایرین درست نیست و نمی‌توان آنها را با دیگران یکسان دانست! این، خشتِ اوّل بود! 🔺حرکتهای منجر به ، این گونه از نقطه‌ی کمی آغاز می‌شود و سپس هر قدمی، قدم بعدی را سرعت بیشتری می‌بخشد. انحرافات، از همین نقطه شروع شد، تا به اواسط دوران عثمان رسید. در دوران خلیفه‌ی سوم، وضعیت به گونه‌ای شد که برجستگان صحابه‌ی پیغمبر، جزو بزرگترین سرمایه‌داران زمان خود محسوب می‌شدند! توجّه می‌کنید! یعنی همین صحابه‌ی عالی‌مقام که اسمهایشان معروف است -طلحه، زبیر، سعدبن‌ابی‌وقّاص و غیره- این بزرگان، که هر کدام یک کتاب قطور سابقه‌ی افتخارات در بدر و حُنین و اُحد داشتند، در ردیف اول سرمایه‌داران اسلام قرار گرفتند. ‏۱۳۷۵/۰۳/۲۰ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
♦️سیره حکومتی امام علی علیه السلام(2) 🔻امام على عليه السلام در فرمانی به مالك اشتر - به عنوان والی و استاندار مصر - مى نویسد: به مردم درس آزادمنشى بده، كارى نكنى كه چون تو ما فوق مردم هستى مردم را ساكت كنى، مردم را تحقير كنى، صداى مردم را خفه كنى،به دليل اين كه تو ما فوق هستى آنها ما دون؛ چرا؟ 🔻 اول تهديدش مى‏ كند: «فَانَّكَ فَوْقَهُمْ» ‏ تو بالادست و بالاسر اين مردم هستى چون حاكم بر آنها هستى، «اما والِى الْأمْرِ عَلَيْكَ فَوْقَكَ»‏ آن كسى كه تو را والى قرار داده بالاسر توست (يعنى من در كمين تو هستم؛ اگر تخلّف كنى مى ‏دانى با تو چه خواهم كرد؟!) 🔻بعد مى ‏گويد: «وَ اللَّهُ فَوْقَ مَنْ وَلّاكَ» ‏ و بالاسر آن كسى كه به تو فرمان داده، يعنى بالاسر من، خداى متعال است كه از من مى ‏پرسد. 🔻بعد مى‏ گويد: به مردم جرئت و شهامت بده، ميدان را براى اعتراض مردم باز كن، بگذار بيايند حق خودشان را از تو مطالبه كنند و نترسند. چرا بايد مردمى از والى و حاكم خودشان ترس و رعب داشته باشند؟ 🔻بعد مى‏ گويد: «سَمِعْتُ رَسولَ اللَّهِ صلى الله عليه و آله غَيْرَ مَرَّةٍ لَنْ تُقَدَّسَ امَّةٌ حَتّى يُؤْخَذَ لِلضَّعيفِ حَقُّهُ مِنَ الْقَوِىِّ غَيْرَ مُتَعْتَعٍ‏ » 🔹-ترجمه- : من از رسول خدا مكرر شنيدم كه مى‏ فرمود: هرگز ملتى به قداست نخواهد رسيد تا آن وقتى كه وضع آن ملت به حالتى درآيد كه ضعفا و ناتوانان حقشان را از اغنيا و اقويا بگيرند بدون آن كه لكنتى به زبانشان بيفتد و تَعتَع ه‏ایى در زبان پيدا كنند (يعنى بدون آن كه از ترس و بيم خود را ببازند). ♦️فرمود ما دام كه ملتى اين گونه است كه ضعيف از قوى مى‏ ترسد، اين ملت رستگار نخواهد بود. هر وقت كه ترس و بيم‏ها رفت و شهامتها و شجاعتها جايش را گرفت، ضعيف بدون ترس و بيم حق خودش را از قوى مطالبه كرد آن‏وقت اين ملت شايسته زندگى و شايسته تمجيد است. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آينده انقلاب اسلامى ايران)، ج‏24، ص: 206-205- با ویرایش جزئی- 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 ، نیز در واقع جهاد است. چراکه فقط شمشیر گرفتن و جنگ کردن در میدان قتال نیست؛ جهاد شامل جهاد فکری، جهاد عملی، جهاد تبیینی و تبلیغی، و جهاد مالی است. ۱۳۹۵/۰۲/۲۹ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷