eitaa logo
🇮🇷سنگر عزت🇮🇷
370 دنبال‌کننده
31.2هزار عکس
21.3هزار ویدیو
1.3هزار فایل
🇮🇷 جوانان ایرانِ اسلامی، تاریخ‌سازند. در این کانال با همراهی شما، آرمانهای انقلابِ اسلامی را پی‌ می‌گیریم. با ما همراه باشید. ‏‏🌸🇮🇷🌸‏
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 در حکمت ۱۱۰ در نهج‌البلاغه از امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) روایت است که فرمودند: ❇️ لا يُقِيمُ أَمْرَ اللَّهِ سُبْحَانَهُ إِلاَّ مَنْ لا يُصَانِعُ وَلا يُضَارِعُ، وَلا يَتَّبِعُ الْمَطَامِعَ. ✅ امر خدای سبحان [یعنی حکومت الهی] را برپا نمی‌کند جز کسی که ظاهرسازی نکند، اظهار خواری و چاپلوسی نکند و به دنبال آرزوها و خواهش‌های نفسانی نباشد. ✅پ.ن: در انتخابمان دقت کنیم. —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام‌جواد(ع) از ائمه‌ای هستند که خیلی زود شهید شدند؛ یعنی ۲۵ سال بیشتر از سن مبارکشان نگذشته بود که شهید شدند و بعد از پدر بزرگوارشان حضرت‌ علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) ایشان عمر زیادی در دنیا نکردند. (آشنایی‌باقرآن، ج۱۲، ص۲۸) شهید مطهری —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️شهید علم و دانش 💠حضرت آیت الله العظمی بهجت (ره): 🔹در حقیقت (علیه‌ السلام) در راه کشته شد؛ زیرا اگر می‌گفت من عالم نیستم کارش نداشتند. از روی تقیه هم حاضر نبود اظهار کند، ولی مجبورش کردند تا اظهار کرد و جواب داد، و همان اظهار علم و فضل باعث و و با او، و سرانجام منجر به قتل او گردید. در حقیقت و را از بین بردند و به رساندند. اگر هیچ امتیازی برای و نبود، جز اینکه آنها، با مخالف هستند، برای امتیاز و کافی بود. 🔹قتل و رجم انبیا (علیهم‌ السلام) بر این اساس بوده که مردم با نور و و مخالفند، و کمال را منحصر در و و تناکح و تسلط و بر دیگران و ریاست و و پست و می‌دانند. به زندگی جنگل می‌ماند، و حکومت انسانیت حکومت حیوانیت شده است؛ لذا در اعتراض به رسالت (علیه‌ السلام) می‌گوید: «فَلَوْ لا أُلْقِيَ عَلَيْهِ أَسْوِرَةٌ مِنْ ذَهَبٍ أَوْ جاءَ مَعَهُ الْمَلائِكَةُ مُقْتَرِنين» [۱] (پس چرا بر او دست‌بندهای زرین آویخته نشده؟ یا فرشتگان همراه او نیامده‌اند؟). 🔹بله، مخالفین انبیا و ائمه با نور و مخالفت دارند و اهل زر و زور هستند. می‌بینید به (علیه‌ السلام) اعتراض می‌کند که اگر او رسول خداست، پس چرا این امتیازات را ندارد، دست‌بند زرین ندارد، یا چرا فرشتگان آسمان همراه او نیستند؟! شما را چه با ملائکه؟! اگر ملائکه آشکار بودند، کار آنها را هم می‌ساختید؛ چون هرچه ملائکه دارند، پیامبران (علیهم‌ السلام) هم دارند، بلکه افضل از آنها هستند، ولی شما به اَسْوِرَه و زر و زیور دل بسته‌اید! 🔹الحمدلله واضح و آشکار است که (علیهم‌ السلام) مخالف و هستند! هرجای دنیا اگر شخصی بود که مانند حضرت (علیه‌ السلام) هزاران را در یک مجلس حل می‌کرد و جواب صحیح می‌داد، به او جایزه می‌دادند، نه اینکه به او حسد بورزند و با او کنند و سرانجام او را بکشند! هم به همین کیفیت است. مخترع را یا از کار منصرف می‌کنند، یا به قتل می‌رسانند، چون صاحب امتیاز می‌شود. می‌گویند: فقط باید ما دارای امتیاز باشیم، نه دیگران. 🔹آقایی قبل از جنگ جهانی دوم در کربلا مدعی شده بود که می‌شود هواپیمای بدون خلبان ساخت و در این‌باره تلاش می‌کرد، تا اینکه به بغداد رفت، ولی از آلمان مکرر تلگراف و نوشته پشت نوشته به‌سوی او آمد که زحمت نکش، کار شما بی‌فایده و نشدنی است؛ زیرا ما هرچه تلاش کردیم نشد! سرانجام آلمان خود هواپیمای بدون خلبان ساخت، در حالی‌که پیش از آن می‌گفت: ساختن هواپیمای بدون خلبان امکان‌پذیر نیست! 🔹صحبت بر سر نیست و مسابقه‌ آنها ذاتاً برای پیشرفت دانش و فرهنگ نیست، بلکه برای آنها جنبه مقدمیت دارد و منظور اصلی آنان و است. به کره‌ ماه برای این نمی‌روند که به علم خدمت کنند، بلکه برای موضع‌گیری در برابر رقیب و قطب مخالف است، برای اینکه بتوانند در آنجا کاری کنند که در کره‌ زمین از لحاظ و بر همه مقدم باشند و دولت‌های مخالف و رقیب را در روی زمین خوب مورد هدف قرار دهند و نابود کنند، با این‌ وجود، ما فریب آنها را می‌خوریم و می‌گوییم: اینها راست می‌گویند که بشردوستند. بله! شردوستند، نه بشردوست! پی نوشت؛ [۱] قرآن کریم سوره زخرف، آيه ۵۳ 📕در محضر بهجت، ج۲، ص۳۲ـ۳۳ —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
⭕️امام‌ جواد عليه‌السلام: 🔸«أهلُ المَعـروفِ إلَى اصطِناعِه أحوَجُ مِن أهلِ الحاجَةِ إلَيهِ؛ لأِنَّ لَهُم أجرَهُ و فَخرَهُ و ذِكرَهُ، فمَهما اصطَنَعَ الرَّجُلُ مِن مَعروفٍ فإنَّما يَبدأ فيهِ بِنَفسِهِ، فلا يَطلُبَنَّ شُكرَ ما صَنَعَ إلى نَفسِهِ مِن غَيرِهِ». 🔹 به «نيكى كردن» نيازمندترند، تا كسانى كه به آن نيازمندند؛ زيرا و افتخار و نيك ناميش از آنِ آنهاست؛ بنا بر اين، آدمى هر كه كند، نخست به خود كرده است؛ پس، نبايد به خاطر خوبی‌ای كه به خود كرده از ديگران سپاسگزارى بخواهد. 📕كشف الغمّة، ۳/۱۳۷ —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 فروتنى، ادب و خوش رویى 🔰امام جواد عليه السلام: 🍁 خفْضُ الْجَناحِ زینَةُ الْعِلْمِ وَ حُسْنُ الاْدَبِ زینَةُ الْعَقْلِ وَ بَسْطُ الْوَجْهِ زینَةُ الْحِلْمِ . 🍂 تواضع و فروتنى زینت بخش علم و دانش است، ادب داشتن و اخلاق نیک زینت بخش عقل مى باشد، خوش رویى با افراد زینت بخش حلم و بردبارى است. 📚 بحارالانوار، ج۷۵، ص۹۱. —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
♦️درسی از سیره امام جواد (ع) در مناظره مخالفین فکری 🔻در زمان معتصم مباحثه‏ اى با حضور حضرت امام جواد عليه السلام- كه جوان بودند- و علماى زيادى از اهل تسنن تشكيل دادند، نظير كارى كه مأمون با حضرت رضا و علماى مذاهب و اديان مى‏ كرد ولى اينجا فقط علماى اهل تسنن بودند. 🔻اينها - به امام جواد - گفتند: شما در باره فضيلت ابوبكر و فضيلت عمر و در باره رواياتى كه ما در اين زمينه داريم چه مى‏ گوييد؟ فرمود : چه رواياتى؟ روايتى خواندند كه جبرئيل بر پيغمبر اكرم نازل شد و گفت: يا رسولَ‏ اللَّه خداى متعال مى‏ فرمايد من از بنده خودم ابوبكر راضى هستم، شما از ابوبكر سؤال كنيد كه آيا او هم از ما راضى هست يا نه؟ بپرسيد كه ما خبرش را ببريم. 🔻فرمود: ما فضيلت ابوبكر را انكار نداريم ولى اين قدر مى‏ دانيم كه پيغمبر اكرم در حجةالوداع فرمود دروغگويان بر من زياد شده‏ اند: «كَثُرَتْ عَلَىَّ الْكَذّابَةُ» كسانى‏ كه به من دروغ مى‏ بندند زيادند، ( اين حدیث را سنّي ها هم نقل كرده‏ اند) و بعد به ما دستور داد كه هر حديثى كه از من نقل كرده ‏اند آن را بر قرآن كريم عرضه بداريد، اگر ديديد مخالف قرآن است بدانيد من نگفته ‏ام من هرگز حرفى بر خلاف قرآن نمى‏ زنم. ما نمى‏ خواهيم فضل ابوبكر را انكار كنيم ولى اين حديث را بر قرآن عرضه مى ‏داريم. وقتى كه بر قرآن عرضه مى‏ داريم مى‏ بينيم كه قرآن مى‏ فرمايد: «وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ وَ نَعْلَمُ ما تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ» ( ق/ 16 ) ما انسان را آفريديم و از همه خاطرات ذهن او آگاهيم، از رگ گردن به او نزديكتريم بنابراين معنى ندارد خدا به بنده خودش- كه او پيغمبر است- پيغام بدهد كه من از آن بنده ديگرم راضى ‏ام، از او بپرس كه او از من راضى است يا راضى نيست! 🔻آنها گفتند پس چه مى ‏فرماييد در باره اين حديث از پيغمبر اكرم كه : «ابوبَكْرٍ وَ عُمَرُ سَيِّدا كُهولِ اهْلِ‏الْجَنَّةِ»: اينها آقاهاى پيرمردهاى اهل بهشت هستند. ( در مقابل این حدیث که اين را هم شيعه و سنى نقل كرده‏ اند- که پيغمبر فرمود- ‏«الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ سَيِّدا شَبابِ اهْلِ‏ الْجَنَّةِ» : حسن و حسين دو آقاى جوانان اهل بهشت‏ اند) 🔻امام جواد علیه السلام فرمود : البته باز نمى‏ خواهيم فضل آنها را انكار كنيم ولى متأسفانه بهشت پير ندارد كه اينها بخواهند آقاى آن پيرها باشند! ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، ج‏27، ص: 116-115- با تلخیص و ویرایش - —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
🖤به کدام حرف، دل می دهی؟ 🎙آیت الله مصباح یزدی(ره): ▪️روایتی را از حضرت جواد نقل می کنم: «عَنْ مُحَمَّدِ بِنِ عَلِیِّ الْجَوَاد (سلام الله علیهما) قَالَ مَنْ أصْغی إلَی نَاطِقٍ فَقَدْ عَبَدَه فَإنْ کَانَ النَّاطِقُ یُؤَدِّی عَنِ الله، فَقَدْ عَبِدَ الله وَ إنْ کَانَ یُؤَدِّی عَنِ الشَّیْطَانِ فَقَدْ عَبَدَ الشَّیْطَان»(مستدرک الوسایل، جلد۱۷ ، صفحه ۳۰۸) ▪️می فرماید کسی که به سخن گوینده ای با طوع و رغبت گوش بدهد تا کاملاً‌ آن را بشنود، در حقیقت او را پرستش کرده یعنی پرستش‎گر آن گوینده شده. بعد توضیح می دهند: اگر گوینده از طرف خدا سخن می گوید، شنونده عبادت خدا کرده که به حرف او گوش می دهد. اگر گوینده از طرف شیطان سخن بگوید، گوش دادن به حرف او پرستش شیطان است. ▪️این روایت معروفی است.گوش دادن همان استماع است. اصغاء، بالاتر از استماع است. سمع همین است که به گوش آدم بخورد ولو این که قصد شنیدن هم نداشته باشد. ▪️استماع این است که بنشیند گوش بدهد، ولو اینکه خیلی هم آن حرف را دوست نداشته باشد، نپسندد. ◼️اما اصغاء‌ این است که به حرف، دل بدهد. بگونه ای گوش بدهد که می‌پسندد و می‌خواهد بپذیرد. اگر اینگونه شد «فَقَدْ عَبَدَه؛ [یعنی بندگی آن گوینده را کرده است.]» اگر «إنْ کَانَ النَّاطِقُ یُؤَدِّی عَنِ الله فَقَدْ عَبِدَ الله»‌ چون این سخن باعث می‌شود او را به طرف خدا می‌کشاند. یعنی ما را به راه مستقیم نزدیک می‌کند و آدم را به حرکت درمی‌آورد، همان گوش دادن خودش، «عبادة الله» می گردد. عکس آن هم، «عبادة‌ الشیطان» می شود. ۱۳۹۳/۰۷/۰۲ —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
به کدام حرف، دل می دهی؟ روایتی را از حضرت جواد نقل می کنم: «عَنْ مُحَمَّدِ بِنِ عَلِیِّ الْجَوَاد (سلام الله علیهما) قَالَ مَنْ أصْغی إلَی نَاطِقٍ فَقَدْ عَبَدَه فَإنْ کَانَ النَّاطِقُ یُؤَدِّی عَنِ الله، فَقَدْ عَبِدَ الله وَ إنْ کَانَ یُؤَدِّی عَنِ الشَّیْطَانِ فَقَدْ عَبَدَ الشَّیْطَان»(مستدرک الوسایل، جلد۱۷ ، صفحه ۳۰۸) می فرماید کسی که به سخن گوینده ای با طوع و رغبت گوش بدهد تا کاملاً‌ آن را بشنود، در حقیقت او را پرستش کرده یعنی پرستش‎گر آن گوینده شده. بعد توضیح می دهند: اگر گوینده از طرف خدا سخن می گوید، شنونده عبادت خدا کرده که به حرف او گوش می دهد. اگر گوینده از طرف شیطان سخن بگوید، گوش دادن به حرف او پرستش شیطان است. این روایت معروفی است.گوش دادن همان استماع است. اصغاء، بالاتر از استماع است. سمع همین است که به گوش آدم بخورد ولو این که قصد شنیدن هم نداشته باشد. استماع این است که بنشیند گوش بدهد، ولو اینکه خیلی هم آن حرف را دوست نداشته باشد، نپسندد. اما اصغاء‌ این است که به حرف، دل بدهد. بگونه ای گوش بدهد که می‌پسندد و می‌خواهد بپذیرد. اگر اینگونه شد «فَقَدْ عَبَدَه؛ [یعنی بندگی آن گوینده را کرده است.]» اگر «إنْ کَانَ النَّاطِقُ یُؤَدِّی عَنِ الله فَقَدْ عَبِدَ الله»‌ چون این سخن باعث می‌شود او را به طرف خدا می‌کشاند. یعنی ما را به راه مستقیم نزدیک می‌کند و آدم را به حرکت درمی‌آورد، همان گوش دادن خودش، «عبادة الله» می گردد. عکس آن هم، «عبادة‌ الشیطان» می شود. ۱۳۹۳/۰۷/۰۲ لینک متن کامل جلسه لینک صوت کامل جلسه ‏‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠همان طور که بارها گفته‌ام، مردم در انتخابات آزادند و احتیاج به قیم ندارند، و هیچ فرد و یا گروه و دسته‌ای حق تحمیل فرد و یا افرادی را به مردم ندارند. 🔻جامعه اسلامی ایران، که با درایت و رشد سیاسی خود جمهوری اسلامی و ارزشهای والای آن و حاکمیت قوانین خدا را پذیرفته‌اند و به این بیعت و پیمان بزرگ وفادار مانده‌اند، مسلّم قدرت تشخیص و انتخاب کاندیدای اصلح را دارند. 🔻البته مشورت در کارها از دستورات اسلامی است. و مردم با متعهدین و معتمدین خویش مشورت می‌نمایند. و افراد و گروهها و روحانیون در حد تذکرات قبلی در حوزه خود می‌توانند کاندیدا معرفی نمایند؛ ولی هیچ کس نباید توقع داشته باشد که دیگران اظهار نظر و اظهار وجود نکنند. ۱۳۶۷/۰۱/۱۱ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷