eitaa logo
♡«سرباز انقلاب»♡
104 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
182 فایل
برای آگاهی، بصیرت افزایی و دانایی بیشتر در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی ارتباط با مدیر کانال(نظر، پیشنهاد، انتقاد): 👇👇👇 @sarbaz_enghlab لینک عضویت گروه "سربازان انقلاب" در ایتا :⁦ 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/575471644C93798be525
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️ تاریخ بخوانیم 🗯 به نظر حقیر، بزرگترین حوادث تاریخ ایران بعد از اسلام ۴ حادثه می باشد: ☑️ صفویه ☑️ قیام تنباکو ☑️ مشروطیت ☑️ انقلاب اسلامی 🌹 در صورت کمبود فرصت یا حوصله، دست کم این چهار مقطع مهم تاریخی را با دقتی موشکافانه مطالعه کنیم که چراغ راه آینده است. 📚 کتاب پیشنهادی: «تاریخ تحولات سیاسی ایران» ✍ مؤلفان: دکتر موسی نجفی - دکتر موسی فقیه حقانی @abarshagerd 📝
🤔 «نفاق» چیست؟ (با ذکر مثال توضیح دهید.) نفاق؛ یعنی ◀️ از یک طرف، مدام از «مردم» دم بزنی ◀️ و از طرف دیگر، «دشمنان مردم» را قابل اعتماد بدانی! @abarshagerd
🤔 چرا تحریم «بنزین» نشدیم؟ پس از صدور قطعنامه ی ۱۹۲۹ شورای امنیت در خرداد ۸۹ (در سالگرد فتنه ۸۸)، زمزمه هایی مبنی بر اِعمال تحریم بنزین علیه مردم ایران در گوشه و کنار محافل آمریکایی شنیده می شد. به عنوان مثال، در همان ایام سال ۸۹، دو نفر از کارشناسان اندیشکده ی مشهور آمریکایی FDD در رادیو فردا حاضر شدند و صراحتا به حاکمیت آمریکا پیشنهاد کردند که تحریم بنزین را در حمایت از "جنبش سبز" علیه ج.ا.ایران وضع نماید. آمریکا، هدف اصلی خود از اعمال تحریم ها علیه مردم ایران را قرار دادن مردم در مقابل نظام عنوان کرده است. بنابر «محاسبات آمریکایی ها»، تحریم بنزین این ظرفیت و قابلیت را دارا بود که لطمات قابل توجهی را به مردم و حاکمیت مستقر در ایران وارد سازد و موجب شکاف بین این دو گردد که این همان هدف آمریکاست. اما سؤال مهم و جدی آن است که چرا تحریم «بنزین» اجرایی نشد؟ 🔷 پاسخ : لازم است بدانیم که، ایالات متحده هیچگاه یک ابزار را علیه شما بکار نمی گیرد مگر آنکه آن ابزار را اثربخش تشخیص دهد (یا دست کم احتمال قابل توجهی در اثربخشی آن ابزار ببیند). بنابرین، اگر به این نتیجه برسد که فلان نقشه و ابزار علیه شما کارآیی ندارد، بلافاصله آن ابزار را کنار خواهد گذاشت و به دنبال یافتن ابزاری دیگر برای اعمال فشار خواهد بود. به قول اساتید مسائل امنیتی و استراتژیک : "رفتار آمریکا فقط زمانی تغییر می کند که محاسباتش تغییر کرده باشد". راز عدم حمله ی نظامی آمریکا علیه کشورمان را نیز دقیقا در همین نکته نهفته است. لذاست که آمریکا پس از جنگ تحمیلی، ابزار های فشار دیگری غیر از برخورد نظامی را در پیش گرفت، مانند جنگ فرهنگی، روانی، اقتصادی، رسانه ای و ... . عدم اجرایی شدن تحریم «بنزین» نیز از این قاعده مستثنی نیست. تحریم بنزین اجرایی نشد؛ زیرا در صورت عملی شدن، کارآیی و اثری که مدّ نظر آمریکا بود را نداشت؛ چون پیش از آن، کشور در مقابل این تحریم مستحکم و بیمه شده و در نتیجه این تحریم را از حیّز انتفاع ساقط کرده بود. سه اقدام ج.ا.ایران موجب بی اثر شدن تحریم بنزین شده بود: ۱- سهمیه بندی بنزین ۲- هدفمندی یارانه ها ۳- راه اندازی خط تولید بنزین در مراکز پتروشیمی کشور 🎯 نتیجه: ۱- به طور کلی، نقاطی که مورد هدف دشمن قرار می گیرند (مانند اقتصاد)، نقاطی هستند که در آنها ضعف داریم و یا آنکه به غلط پالس ضعیف بودن ما از داخل به خارج ارسال شده است. اگر قوی باشیم، دشمن عقب نشینی خواهد کرد. و لو قاتلکم الذین کفروا لولوا الادبار ثم لا یجدون ولیا و لا نصیرا (سوره فتح آیه ۲۲) ۲- اگر آمریکا ابزاری را علیه ما به کار نمی گیرد بدان خاطر نیست که «نمی خواهد»، بلکه «نمی تواند» به کار گیرد. @abarshagerd 📝
⚡️ امروز دقیقا ۵ آوریل ۲۰۱۹ است. ۹ سال پیش در این چنین روزی بود که باراک اوباما؛ رئیس جمهور وقت ایالات متحده در سند آرایش هسته ای ۲۰۱۰ آمریکا، ایران عزیزمان را رسما و علنا به حمله ی اتمی تهدید کرد. yon.ir/1TeSC 💥 براستی، کسانی که بدون تهدید ملت ها، حتی یک جمله نمی توانند با دنیا صحبت کنند، چگونه از جانب عده ای «مؤدب» خوانده می شوند؟! @abarshagerd 📝
1. گفتگو با دبیرکل نهضت آزادی با سایر گفتگوها تفاوت عمده ای داشت، علتش نیز این بود که وی با 80 سال سن، کهن سال ترین میهمان ما تا امروز بود و این یعنی گفتگو با «تاریخ زنده». به همین علت نمی شد مثل بعضی از گفتگوهای قبلی صرفا به حافظه ام در حین گفتگو اکتفا کنم و از چند روز قبل مشغول جستجو بین اسناد، کتابها و سایر منابع تاریخی درباره نهضت آزادی بودم. 2. از قبل درباره نهضت آزادی زیاد خوانده و شنیده بودم و فصل مشترک آنها نیز این بود که این جریان خودش را محور همه چیز میداند، یعنی تمام نقاط قوت انقلاب را کار خود میداند و در مقابل، کوچکترین مسئولیتی نیز در برابر کاستی ها به گردن نمی گیرد اما این گزاره را 3 ساعت و 43 دقیقه در برابر چشمانم به طور زنده دیدم که چگونه جناب توسلی تمام خوبی های قبل و بعد انقلاب را حاصل عملکرد نهضت آزادی میدانست ولی کوچکترین نقدی به این جریان را بر نمی تافت. حتی در موضوعاتی که از حسن روحانی تا محمد خاتمی و میرحسین موسوی و حتی جریان انقلابی بر آن اجماع دارند و در آنها نهضت آزادی را مقصر می دانند. 3. حسن دیگر گفتگو این بود که ما فرصت مفصلی در اختیار ایشان قرار دادیم تا نقطه نظرات خود را بیان کند اما نه در یک تریبون یکطرفه مثل رسانه های اصلاح طلب. بلکه چالشی و انتقادی و همین مساله باعث شد تا در بسیاری از موارد، حرفهای تازه تری گفته شود. 4. بعد از انتشار این گفتگو حجم پیام های مثبت و تشکر از برنامه بسیار بود، علت هم این است که تاکنون این افراد در گفتگوهای چالشی حرف نزده اند و در چنین فرصت هایی است که عیار سخنانشان بیشتر روشن می شود اما برخی نیز انتقاد کردند که با وجود اینکه گفتگوی خوبی بوده اصلا چرا با نهضت آزادی به گفتگو نشستید؟  معتقدم اتفاقا باید با این طیف بیش از بقیه به گفتگو نشست، چون اولا باورم این است که منطق جریان انقلاب آنقدر قوی است که در چنین دیالوگهایی خودش را بهتر نشان دهد ثانیا نهضت آزادی شاید در ظاهر در چند پیرمرد محصور باشد اما ریشه اختلافات امروز عرصه سیاسی در کشور نیز همان دعوای ابتدای انقلاب ملی مذهبی ها و نهضت آزادی با جریان انقلابی است. یعنی امروز حسن روحانی را نیز باید امتداد تفکر نهضت آزادی دید، نگاه های او در سیاست خارجی، فرهنگ و سایر حوزه هایی که نتیجه اش فجایع امروز و یک "نارضایتی ملی" است ریشه در تفکر شخص بازرگان و جریان نهضت آزادی دارد، هرچند ریشه این تقابل فکری را می توان در صد و خرده ای سال عقب تر نیز دید، در تقابلهای فکری گفتمان دینی با امثال سید حسن تقی زاده، میرزا حسین سپهسالار، وثوق الدوله و... پس گفتگوهای چالشی با این جریان نه تنها مفید بلکه ضروری است چون اصل انحرافات فکری امروز کشور به ویژه آنچه امروز آن را "غربگرایی" می نامیم را در اصل نهضت آزادی نمایندگی میکند و امثال حسن روحانی شاگردان متاخر این مکتب هستند پس چه بهتر که مسببان وضع موجود را در گفتگوی مستقیم با خودشان بشناسیم. @Sabeti
نمیدانم این عکس برای سیل شیراز است یا گلستان، این بسیجی را هم نمیشناسم اما بعد از دیدن این تصویر اولین چیزی که به ذهنم رسید جمله معروف محمود رضا بیضایی شهید مدافع حرم بود که میگفت: "برای من میدان انقلاب تهران، شلمچه یا دمشق فرقی ندارد. هر جا حرف انقلاب اسلامی هست ما هستیم." اتفاقات این چند روز ثابت کرد در کمک به مردم سیل زده، همانهایی پیشقدم اند که برای کمک به انسانها "مرز" تعریف نکرده اند و خون مردم ایران و سوریه و فلسطین و لبنان و یمن برایشان فرقی ندارد چون فکرشان آنقدر بزرگ است که انسانیت را محصور در مرزهای جغرافیایی نکرده اند. وگرنه کیست نداند آنهایی که تابلویشان "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" است، سیل گلستان و شیراز که هیچ، گرسنه خوابیدن همسایه شان هم برایشان مهم نیست... 🔻پی نوشت: برخی با استناد به لباس این فرد میگویند او ارتشی است نه بسیجی! واضح است که همانطور که انسانیت و یاری مظلوم مرز ندارد، بسیج و بسیجی نیز محصور در یک لباس و سازمان نیست. کم ارتشی های بسیجی داشته و داریم؟ مثل صیاد شیرازی... @Sabeti ✅
هدایت شده از ابَرشاگرد
@abarshagerd 📝
هدایت شده از کانال حسین دارابی
دوران نوجوانی از جلسات استاد شجاعی استفاده می‌کردم. تو جلسه استاد یه حکمتی از نهج‌البلاغه رو مطرح کرد و ربطش داد به خمس، بسیار زیبا بود. الان دوساعت داشتم دنبالش می‌گشتم کل حکمت‌هارو دیدم پیداش نکردم، آخرش یه کلمه ای از حکمتو یادم بود، سرچ کردم. پیداش کردم. بعد فهمیدم با دقت حکمتهارو نخونده بودم😃 اون حکمت اینه👇 امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: «مردم چیزى از امر دینشان را به خاطر رونق دنیاشان ترک نمى کنند مگر این که خداوند بر آنان درى را مى گشاید که زیانش از آن سود بیشتر است.» لَا يَتْرُكُ النَّاسُ شَيْئاً مِنْ أَمْرِ دِينِهِمْ لِاسْتِصْلَاحِ دُنْيَاهُمْ إِلَّا فَتَحَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مَا هُوَ أَضَرُّ مِنْهُ یعنی مثلا خمس نمیدیم که دارایی‌مون کم نشه، باهاش بریم فلان کارو بکنیم، فلان چیزو بخریم، یه سودی بکنیم. خدا تو اون کار ضرر بهمون وارد میکنه. یا یه خرج اضافی برامون بوجود میاره مثلا تصادف میکنیم باید خرج اونجا کنیم. یا دچار بیماری میشیم. خلاصه برکت رو از مالمون برمی‌داره این سنت الهیه یکی از همکارام وضع مالیش خیلی خوبه، به دیگرانم کمک میکنه، آدم خوبیه. ولی خمس نمیده. یه آپارتمان داشت فروخت، چندماه بعد قیمت خونه چند برابر شد، چند میلیارد ضرر کرد. یه ماشین ثبت نام کرده بود مثلا 150 میلیون بود، یه قسطشم داده بود. بیخیالش شد. ماشین آماده تحویل بود گفت نمی‌خوام، گرونه. نگرفت، دوماه بعد همون ماشینش شد 450میلیون. یعنی تو این گرونی‌ها کلی ضرر کرد. شاید خمسش صد میلیون هم نمی‌شد ولی ضررش چند میلیاردی بود. بهش گفتم میدونی اینا بخاطر چیه؟ همش بخاطر ندادن خمسه، وضعت خوبه ولی مالت برکت نداره. @hosein_darabi
🔴 ایران یکی از محورهای نشست امروز «گروه هفت» 🔻ماس؛ وزیر خارجه آلمان: 🔹درباره ایران هم امروز در نشست گروه هفت صحبت خواهد شد. متقاعد شده‌ایم عاقلانه است، توافقی داشته باشیم که تضمین کند، ایران نتواند وارد روند تولید اورانیوم شود! 🔹همچنین درباره برنامه موشکی و نقش ایران در سوریه هم صحبت خواهیم کرد. 🔘 #پینوشت_زمانه: 🔻رهبرمعظم انقلاب در حرم رضوی: مطالعات فراوان و مشاهده تحربیات خودمان است، سیاست و قدرت در غرب اعم از اروپا و آمریکا هم ظالم، زورگو، بی منطق و زیاده خواه است. هیچ منطقی سرشان نمی‌شود، سیاستمداران غربی به معنای واقعی کلمه #وحشی هستند، کت شلوار می‌پوشند، ادکلن می‌زنند، کراوات می‌زنند، اما وحشی هستند و عملا کارهای وحشیانه می‌کنند. 🔴 #زمانه= آنچه یک #تحلیلگر باید بداند ______________________________ 🇮🇷 #زمانه: جامع ترین کانال تحلیلی مرجع ویژه نخبگان و اساتید دانشگاه و اصحاب قلم @zamanehh #ایتا #تلگرام #سروش
#صبحانه_خبری 🔴 ایستگاه روزنامه خوانی #زمانه 🔺مرور تیترهای روزنامه های شنبه _____________________ 🔴 #زمانه = کانال #مرجع مزیّن به حضور‌ نخبگان و اساتید محترم و مدیران کانال های سیاسی @zamanehh #جامع_ترین_کانال_تحلیلی_نخبگان #تلگرام #ایتا #سروش
امنیت ملی چه رابطه‌ای با مطالبه عدالت و فسادستیزی دارد؟ روز چهاردهم فروردین میلاد دخانچی با من مصاحبه‌ای درباره رابطه امنیت و عدالت در صفحه اینستاگرام خود کرد که اینجا می‌بینید. چند نکته درباره این مصاحبه: 🔸یک- از شما عذر میخواهم که در این ویدیو باید صدای فریاد گوشخراش مرا تحمل کنید. میدانم که داد زدن برای مخاطب ناخوشایند است. اما این داد زدن حاصل احساس استیصال است. استیصال از اینکه حتی نیروهای داخل انقلاب و نظام هم چنان مجذوب صدای عدالتخواهی خود شده‌اند که بدیهیات سیاست بین‌الملل و واقعیت جغرافیای اشغال و ویران‌ شده‌شان را فراموش میکنند. 🔹دو- به هیچ وجه معتقد نیستم که تمام مشکلات ما و تمام فساد ما به خاطر دشمن است. اما معتقدم اگر دستهای دشمن را از دور گلوی مان باز کنیم ما خیلی راحت‌تر میتوانیم با فساد مبارزه کنیم. 🔸سه- همانطور که تحقیقات دانشگاه مریلند هم نشان داده حس فساد در ایران بسیار بیشتر از خود فساد است. دامن زدن به احساس فساد سیستماتیک و بیش از اندازه راه مقابله با فساد نیست. بلکه شکستن قبح فساد و عادی و بیشتر کردن آن در همه لایه‌های جامعه است. مبارزه با فساد نیازمند جراحی است نه قصابی. 🔹چهار- من صراحتا خودم را عدالتخواه میدانم. گفتن اینکه میخواهم صدای عدالتخواهی یا آزادیخواهی را خاموش کنم یک بی‌اخلاقی سیاسی بیش نیست. به آن نشان که از همین گروه کوچکی که این روزها سند عدالتخواهی را به اسم خود زده تا همین چند ماه پیش دفاع میکردم. اما لحظه‌ای که این عدالتخواهی به ضد خودش تبدیل شد و به خاطر احیای یک حق، حق بزرگتری را به خطر انداخت، احساس وظیفه کردم آن را نقد یا همان نهی از منکر کنم. امیدوارم این نقد باعث شود افرادی که خود را عدالتخواه میخوانند با دوری از جنجال و رفتار هیجانی، هم راه برای عدالتخواهان دیگر نبندند، هم با امنیتی کردن فضای مطالبه‌گری هزینه را برای بقیه مصلحان جامعه بالا نبرند. به عبارتی امید دارم که با فهم تاریخی، مدعیان اصلاح و عدالتخواهی، اشتباه مصلحان بیست سال پیش را تکرار نکنند. 🔸پنج- افکار عمومی ایران مستحق این همه هجمه و فشار روانی نیست. دشمن بیرونی و رسانه‌هایش کافی هستند. عدالتختواهی و آزادیخواهی باید از اینهمه راه‌های موجود دیگر برای مطالبه استفاده کنند به جای آنکه افکار عمومی را مرتب زخمی و مجروح کنند. به کانال علی علیزاده بپیوندید @jedaall https://www.youtube.com/watch?v=wECmy4GhKsU
✳️مسئله عدالتخواهان و آقای علیزاده .... .... 🔶این روزها کارویژه جدی آقای علیزاده نقد جریان عدالتخواه شده است. به نظر آقای علیزده جریان عدالتخواه به امید ایرانیان تبدیل شده و با اعمال و اعتراضاتی که به مسئولین کشور می کنند، مردم را از جمهوری اسلامی ناامید ساخته و آینده ای مالامال از نا امیدی و یاس برای آنها به ارمغان می آورد. 🔶هدف نهایی تحلیل ایشان اما معطوف به حوزه خارجی است و معتقدند این یاس و نا امیدی باعث می شود جریان با محوریت آمریکا، بر موج های ایجاد شده توسط عدالتخواهان سوار شده و ایران را د رجنگ همه جانبه اقتصادی، رسانه ای و سیاسی با شکست روبرو سازد. و از همین راه آورد است که عدالتخواهان را می نامند و جایی دیگر به آنها لقب می دهد که باید توی دهن آنها زد و جای دیگر ادعا می کند عدالتخواهان برای سی آی ای، و بی بی سی و ... خوراک تهیه می کنند تا جمهوری اسلامی را تخریب نمایند. 🔶او معتقد است عدالتخواهان در یک اتحاد نانوشته و غیر رسمی با دشمنان قرار گرفته اند و مستحق محاکمه و پیگرد حقوقی هستند. و برای اثبات مدعایش، عملکرد جریان عدالتخواه در قضیه سیل گلستان را مثال می آورد. ◼️فارغ از پرداختن به این ادعاهای جناب علیزاده که بر آن اصرار هم دارد، چند نکته به ذهنم می رسد که عرض می کنم. ⬅️اول اینکه آقای علیزاده را باید متناسب با فضای کاری و محیطی که در آن تنفس می کند درک کرد. 🔶 ایشان سال هاست در خارج از کشور به سر می برند و حوزه اصلی مطالعاتشان ظاهرا مسئله جنگ تمام عیار آمریکا علیه جمهوری اسلامی است و خب وقتی از این پنجره به فعالیت عدالتخواهان می نگرند و باعث تحلیل های فوق می شود. کسی که از صبح تا شام با مسئله امنیت و توطئه و تحریم و جنگ سرو کار دارد، قطعا به هر مقوله ای حتی فرهنگ، ادبیات و موسیقی هم بپردازد، آن را در پارادایم امنیت و مخاصمه تجزیه و تحلیل می کند و بعید نیست از یک موزیک آرام، مارش نظامی برداشت کند. ⬅️ دومین امر اینکه بدانیم ایشان از جریان اصلاح طلب به سمت مدافعان جمهوری اسلامی حرکت کرده. این نبوده که دائم در فضای انقلاب اسلامی و حزب اللهی باشد. برای فهم گفتمان آقای علیزاده توجه به این امر بسیار مهم است. از این جهت که آشناییی ایشان با چهارچوب عقیدتی انقلاب اسلامی (نه چهارچوب امنیتی آن) باید قلیل باشد. برای همین است که سکنجبین ایشان گاهی صفرا ساز می شود و امنیت را به ارزشی بالاتر از عدالت و حتی اخلاق تعبیر می کنند. 🔶 ایشان با افراد ریشه دارد حزب الهی که ده هاست علیه عدالتخواهان پرونده سازی امنیتی و قضایی و رسانه ای می کنند متفاوت است. و برای همین است که برای ایشان عدالت در تقابل با امنیت قرار گرفته است در حالی که این دوقطبی اساسا کاذب است و عدالت راهی برای رسیدن به امنیت است. جایی که امنیت باشد و عدالت نباشد، قطعا طاغوت حاکم است. 🔶 این را عرض کردم که بگویم نباید با ایشان وارد مخاصمه شد و ضدعدالت لقب داد. بلکه بهترین کار گفتگو است و چه بسا این گفتگو منجر به آسیب شناسی هر دو طیف فکری نیز بشود که کاری است واجب و درست. ⬅️ آخر اینکه حرف ها و سخنان اقای علیزاده حرف های تازه ای نیست و از همان اوایل دهه هشتاد که جریان عدالتخواه متولد شد وجود داشته است. 🔶 به خوبی یادم هست که آن اوایل ما را می خواندند. به معنی جریانی تازه از منافقین که قصد تخریب جمهوری اسلامی را دارند، اما نمی توانند به خود نظام متعرض شوند، پس مسئولین آن را هدف قرار می دهند. بعدها ضدولایت فقیه، و اواخر دهه هشتاد برخی می خواندند و برخی معرفی می کردند، و دهه نود مشوشین اذهان عمومی، بیماران روانی، دومینتورهای اجتماعی و ... که به انضمام تعابیر آقای علیزاده، لیستی بلندبالا را شامل می شود. 🔶 به این اتهامات طیف وسیعی از عدالتخواهان طی این سال ها هم در و هم در ها پاسخ داده اند و تاوان پیمودن این راه را هم با بازداشت، حبس، شلاق، تبعید، محرومیت از فرصت های اجتماعی، تخریب شخصیتی و ... پرداخت کرده و می کنند. https://t.me/miladdokhanchi/439 .... .... @Falaakhon