eitaa logo
کلینیک پاسخگویی به شبهات
1.5هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
در این کانال شبهات جریان #زرتشتی_گری، ، #باستان_گرایی، معاندین و پدیده های اجتماعی_سیاسی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. ارتباط با ادمین: @sarbaz_irani110
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ متن شبهه: اختراع کودکانه ی چرخ! باور کنید من به عنوان یک مسلمان شیعه، این روزها از خیلی چیزها خجالت می کشم... نمی دانم با این داستان رؤیت هلال ماه چه بکنم که هرساله یکصد و پنجاه گروه استهلال از جانب رهبری و سایر علما چه با هواپیما و تلسکوب چه با پای پیاده و بی تلسکوب به راه می افتند و آسمان را می کاوند تا مگر با چشم خود برآمدن ماه را ببینند و به حضرات مراجع اطلاع دهند تا جنابان ایشان رسمیت روز عید فطر را اعلام دارند. نمی دانم چرا به یاد یکی از پادشاهان دوره های دور کشورمان افتادم که در شکارگاهی به شب بر خورد و ناگزیر در کناره ی یک آسیاب رحل اقامت گزید بی هیچ سر پناهی. آسیابان پیر در آمد که: من گوشهایم سنگین است و اگر بخواب روم صدایی نمی شنوم. و گفت: به شما توصیه می کنم به داخل آسیاب بیایید تا از باران تندی که خواهد بارید خیس نشوید. پادشاه، وزیر همراهش را خواست و سخن آسیابان با وی در میان نهاد. وزیر به آسمان نظر افکند و غش غش خندید که: این آسمان هرچه داشته باشد باران نخواهد داشت. شب باران تندی باریدن گرفت، و در کوفتن های پادشاه و همراهانش بجایی نرسید. صبح، آسیابان در را واگشود و همگان را خیس آب یافت. پادشاه، آسیابان پیر را فراخواند و گفت: تو از کجا دانستی که باران می بارد و وزیر من ندانست؟ آسیابان به الاغ فرتوت خود اشاره کرد و گفت: این الاغ من هرگاه عرعر می کند و بعد از هر عرعر بی دلیل پای به اطراف می پراند من اطمینان می یابم که باران خواهد بارید. پادشاه درنگی کرد و به آسیابان گفت: خواهشی دارم، اجابت می کنی؟ آسیابان گفت: چرا که نه. پادشاه گفت: این الاغت را با وزیر من عوض کن! می گویم: مقابله با دنیای علم و عقل و تجربه، به مثابه رفتار آن وزیری است که: آثار باران را باید بچشم خود ببیند حتماً. دنیای علم وعقل و تجربه، که می تواند ثانیه های خسوف و کسوف پانصد سال آینده را همین اکنون رصد کند، به کل بساط و دکانهای شیعی ای که ما آراسته ایم می خندد. اصرار برای دیدن ماه با تلسکوپ هایی که در هواپیماها کار گذاشته ایم، اصرار برای اختراع هزار باره ی چرخ است به شیوه ای کودکانه اما! ... من اما شخصاً این غوغا را برای هیچ نمی دانم. بل معتقدم: این غوغا، به دکانی مربوط است که هر مرجع برای کار و کسب خود بساط کرده است. "جهالتِ آذین بسته" ای که من در نوشته ها و سخنانم مرتب بدان اشاره می کنم. محمدنوری زاد " ✅ پاسخ شبهه: استهلال ماه، کسب و کار مراجع !!! 1️⃣ استهلال و تلاش برای رویت هلال ماه مختص ایران یا مذهب شیعه نیست و در سایر مذاهب نیز انجام می شود! yon.ir/sthl1 yon.ir/sthl2 2️⃣ طبق نظر تمام مراجع ثابت شدن اول ماه تقلیدی نیست تا به مرجع تقلید مراجعه شود، بلکه مکلف باید اطمینان پیدا کند که اول ماه است و اینجا کلام مرجع تقلید بخاطر اعتمادی که به او هست مورد توجه است. yon.ir/sthl3 3️⃣ بر خلاف ادعای شبهه اعلام و یا عدم اعلام اول ماه هیچ سود مادی برای کسی ندارد و عبارت "کسب و کار مراجع"، جهت تخریب و توهین به مراجع شیعه استفاده شده است! 4️⃣ ابتدا و انتهای ماه رمضان بدلیل واجب بودن روزه از اهمیت بالایی برخوردار است، پس در اثبات آن به ظن و گمان نمی شود تکیه کرد! 5️⃣ اثبات اول ماه با پیش گویی منجمین در صورتی که برای انسان اطمینان حاصل شود مورد تایید مراجع می باشد و تاکید بر دیدن ماه بخاطر روایات فراوانی است که بر این قضیه تاکید دارد. yon.ir/sthl4 yon.ir/sthl5 6️⃣ داستان مطرح شده در شبهه دامان نویسنده و سایر دین ستیزان را هم می گیرد! زیرا مبنای آنها برای رد وجود خدا و قیامت و... اتکا به حس و تجربه گرایی است و اینکه چیزی را که نمی بینند را باور نمی کنند! 🆔eitaa.com/sarbazirani110
امپراتوری جعل و دروغ پردازی: منشور کوروش کوروش بزرگ : من با هیچکس بر سر آیین و باوری که دارد نمی جنگم  چرا که خدای هر کس همانیست که خرد او می گوید پاسخ شبهه: 1⃣از کوروش بجز منشور منتسب به وی و کتیبه معرفی خود در پاسارگاد ، مکتوبی به جای نمانده است .  http://www.bartarinha.ir/fa/news/137357 2⃣پس چگونه سخنان مختلف و داستان های زیادی به وی منتسب شده و در کدام منبع می توان آن را یافت ؟! و جالب است تعداد سخنانی که از کوروش نقل قول میشود از بسیاری از دانشمندان بیشتر است 3⃣ترجمه واقعی این کتیبه هم چیزی نیست که دست به دست میچرخد، بهتر است کمی در این زمینه تحقیق کرده و ترجمه حقیقی که توسط دانشمندان ارائه شده را مطالعه کنیم http://www.gomaneh.com در حال حاضر دانشمندان غربی هم به جعلی بودن ترجمه ی زمان پهلوی که توسط اشرف به چاپ رسید و در حال حاضر در شبکه های اجتماعی پخش میشود اعتراض دارند. در حقیقت استوانه کوروش یک منشور نظامی و بت پرستی و تجاوز به حوزه تمدنی مادهاست که هیییچ اشاره ای به حقوق بشر ندارد. پرستش مردوک بت بزرگ بابل در چند جای منشور وجود دارد. http://tarikhirani.ir/fa/files/15/bodyView/154/ عقلانیست خوب و بد با معیاری سنجیده شوند و دین همان معیار است . معیاری که فراتر از نگاه محدود انسان است و تعیین شده از طرف خالق او که بر نیازها و صلاحش آگاهست ، می باشد . 🆔eitaa.com/sarbazirani110
8.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از لیسیدن ضریح تا روغن بنفشه و ادرار شتر!!! فیلم بالا را ببینید؛ چالش لیس توسط خبرنگار سوئیسی و مراسم نوشیدن ادرار گاو!!! 🔵ماجراهایی از جنس لیسیدن ضریح، روغن بنفشه و "ادرار شتر" که از سوی تعدادی از مسلمانان یا ایرانیان برای برخی بیماری‌ها تجویز شده، دستمایه طنز و تمسخر اسلام و ایران شده است، اما تجویز "ادرار گاو" و مراسم دسته‌جمعی ادرارنوشی توسط هندوها برای مقابله با ، هیچوقت در جهان و رسانه‌های دنیا موجبات طنز و تمسخر هندو را فراهم نمی‌کند؛ میدانید چرا؟ 🔵چون مسئله اصلی دنیا و امپراطوری رسانه‌ای صهیونیسم، اسلام است؛ هر نقطه ضعفی از مسلمین گیر بیاید براحتی با آبروی اسلام و مسلمین بازی می‌شود اما اگر از سایر مکاتب و ادیان آسمانی و غیره باشد، ضریب نمی‌گیرد.❗️ 🔵کاش ما مسلمین اهمیت جایگاه اسلام را در جهان ببینیم و بفهمیم درگیر یک نبرد تاریخی هستیم و مواظبت کنیم که کوچکترین نقطه ضعف موجب سوءاستفاده دشمنان می‌شود. چه لیسیدن ضریح باشد چه روغن بنفشه چه ادرار شتر! ✍داوود مدرسی 🆔eitaa.com/sarbazirani110
✅متن شبهه: در زمان تشکیل حکومت صفویه مناطقی مانند طبرستان، گیلان، آذربایجان، خراسان، عراق عجم دارای اکثریت سنی بود و سنی‌های ایران بیشتر شافعی و حنفی بودند. تا پیش از استقرار سلسله صفوی، ایران در شمار کشورهای سنی مذهب قرار داشت که با قدرت گرفتن دولت صفوی و به تصمیم شاه اسماعیل، مذهب کشور از تسنن به تشیع تغییر یافت. از آنجا که دولت صفوی در رقابت شدید با دولت عثمانی بود، شاهان شیعه صفوی به ویژه مؤسس آن شاه اسماعیل، در تغییر مذهب ایران سعی وافر به خرج دادند تا ایرانیان را از فرمان پذیری پادشاه عثمانی (که خود را خلیفه رسول‌الله می‌دانست) خارج کنند وگرنه استقرار دولت مستقل ایرانی ناممکن می‌نمود. چنین شد که شاه اسماعیل صفوی با بهره جستن از ارتش خود و ورود فاتحانه به تبریز این شهر سنی‌نشین را پایتخت دولت تازه تأسیس خود قرار داد و در سال ۱۵۰۱میلادی (۹۰۷ هجری) تشیع را مذهب رسمی ایران اعلام کرد. شاه اسماعیل افزون بر ارتش خود، از روحانیان و مبلغان شیعه کمال استفاده را برد تا مذهب شیعه را در سرتاسر قلمرو خود بگستراند. روحانیان شیعه در دربار شاهان صفوی از ارج و منزلت بالایی برخوردار بودند. این شد که شیخ بهایی از بزرگان علمای شیعه لبنان در سن ۱۳ سالگی به همراه پدرش از بعلبک به قزوین کوچ کرد. پدرش هنگامی که او ۱۷ سال بیش نداشت از سوی شاه تهماسب به شیخ‌الاسلامی قزوین و خودش در ۴۳ سالگی به شیخ‌الاسلامی اصفهان منصوب شد. بدین ترتیب ریشه ارتباط تنگاتنگ شیعیان ایران و لبنان به قرن ۱۶ میلادی بازمی‌گردد. معروف است که شاهان صفوی در کنار ارتش مجهز خود همواره شیخ‌الاسلام‌ها (لقب مبلغان شیعه) را همراه می‌بردند. برخی تاریخ نویسان سنی این روش را با طعن و کنایه تبشیر شیعی (به مثابه گروه‌های تبشیری مسیحی) نام نهاده‌اند. البته، شیعه کردن ایران بدون خونریزی صورت نگرفت و چندین هزار تن از سنی‌های ایرانی در جریان آن کشته شدند یا به سرزمین‌های سنی نشین پناه بردند. ✅ پاسخ شبهه: 1⃣ اکثر ایرانیان از ابتدا، اسلام را با گرایش شیعه پذیرفتند. (نه با گرایش سنّی). در این باره اسناد تاریخی فراوان است. در همان قرن 3 هجری، شیعیان در شمال ایران به قدری قدرت داشتند که اولین حکومت را در جهان تشکیل دادند. (علویان طبرستان) 2⃣همچنین حکومت که شیعه بودند،(در قرن 4 و 5 هجری یعنی 500 سال قبل از صفویان) به قدری پشتوانه مردمی داشت که در مدتی اندک، نه تنها بخش اعظم ایران، بلکه بخش زیادی از عراق، و حتی در برهه‌ای از زمان، را نیز در تصرف خود درآوردند و مراسم حج را بر اساس فقه انجام دادند. اینها اولین حکومت برگزار کننده ی روضه اباعبدالله در ایران نیز بودند. 3⃣حکومت در جنوب و غرب ایران هم شیعه بودند. و پشتوانه مردمی داشتند. در خیلی از مناطق از جمله کاشان و قم و ... همواره اکثریت با شیعه بود. ولی بعضاً حکومتهای سنّی که با حمایت خلفای بنی العباس روی کار می آمدند، به دلیل فشارها باعث میشد که مردم نتوانند تشیع خود را اظهار کنند. 4⃣ اتفاقی که در زمان صفویه رخ داد این بود که حکومت مطلق در دست شیعیان افتاد و در این هنگام، اکثر مردم ایران مذهب شیعه را به صورت علنی اعلام کردند. خانم مری بویس (از بزرگترین زرتشتی پژوهان جهان) در کتابش تصریح می کند که اکثر ایرانیان از همان ابتدا گرایش به سمت خاندان علی علیه السلام داشتند (یعنی شیعه بودند). در واقع قرنها پيش از صفويان ايرانيان شيعه مذهب بودند (در اكثر مناطق) و دولت صفوي تنها وظيفه يكپارچه سازي مملكت و خروج كشور از حكومتهاي ملوك‌الطوايفي را داشت. نه شیعه سازی مردم. 🆔eitaa.com/sarbazirani110
از عناد دشمنان با انقلاب تا خیانت هاشمی رفسنجانی به گفتمان امام خمینی قدّس الله نفسه الزکیه: چهل سال یک رسانه‌ی غربی پیدا نمیشد که بگوید «امام_خمینی»! همه می‌گفتند «آیت‌الله_خمینی». 🔴سال 59 از یکی از اساتید یهودی_آلمان پرسیدم «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟». خنده‌ای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیف‌اش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. چون کلمه‌ی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم. کلمه‌ی "رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم "آیت‌الله"، اما "امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!». با این صراحت این را به من گفت. 🔴یک رسانه‌ی غربی یا شرقی را پیدا نمی‌کنید که گفته باشد «امام خمینی». رسانه‌های غربی حتی نپذیرفتند که یک آگهی بدهند به نام " امام خمینی"! حتی در ازای 60،000 مارک قبول نکردند که یک آگهی چاپ کنند ! 🔴شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی ، شهید_بهشتی کلمه‌ی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفتند شما نمی‌توانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی شهید_بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دسته‌جمعی دولت را کرد. امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم! امامت‌محوری، امّت‌گرایی، عدالت‌گستری، و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود. امام خمینی از دنیا رفتند. 🔴آقای هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبه‌ی اولین نمازجمعه‌ی بعد از رحلت امام، راجع به ولایت_فقیه دو جمله گفتند یک : «ما_نمیخواهیم_بعد_از_رحلت_امام_خمینی_به_جانشین_ایشان_"امام"_بگوییم» ! این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ شهید بهشتی قربانی شد برای احیای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده، امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما می‌گویی نمی‌خواهیم ؟ به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشین‌اش نمی‌گوییم امام! انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را می‌خواهم با شما دفن کنم! جمله‌ی دوم‌شان این بود : «خبرگان_مرجع_تعیین_نکرده_است». یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام. 🔴وقتی ایشان جای «امام» گذاشت «رهبر»، «امّت» شد «ملّت». یعنی عملاً سیستم -رهبر انگلیسی‌ها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم ... وقتی «امّت» شد «ملّت»، عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» -که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند-، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «شهروند» و « هموطن». 🔴اما کلمه‌ی سوم یعنی «عدالت»؛ مقدس‌ترین کلمه‌ای که آقای هاشمی در دوران ریاست‌جمهوری‌شان ابداع و تحمیل کردند به نظام اسلامی، کلمه‌ی «توسعه» بود. فرق عدالت و توسعه این بود که «عدالت» را خدا و پیغمبر (ص) و علی مرتضی (ع) تعریف می‌کنند، اما «توسعه» را صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و صهیونیست‌های عالَم. 🔴در عرصه‌ی بین‌الملل هم دو کلیدواژه‌ی قرآنی «مستکبرین» و «مستضعفین» را ایشان اصلاح کردند و گفتند «مستکبرین» فحش و توهین‌آمیز است! به جایش بگوییم «قدرت‌های جهانی»! خب وقتی گفتی «مستکبرین» باید با آن‌ها «مبارزه» کنی، اما وقتی گفتی «قدرت‌های جهانی» باید با آن‌ها «تعامل» کنی. «مستضعفین» را هم کردند «قشر آسیب‌پذیر»؛ یعنی آدم‌های بی‌عرضه‌ای که خودشان پذیرای آسیب‌اند! 🔴پنج کلیدواژه‌ی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط ایشان تحریف شد به همان کلیدواژه‌هایی که دشمنان می‌خواستند. 🔴تا موقعی که کلیدواژه‌های قرآنی امام خمینی –که رأس آن‌ها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصله‌پینه کردن است... 🔴شما هر لعنی که به هر ملعونی بکنید، این قدر جگر دشمنان نمی‌سوزد که بگویید «امام خامنه‌ای». لعن الله امه اسست اساس الظلم و الجور. 🆔eitaa.com/sarbazirani110
8.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‼️ ماه رمضان/ وظیفه افراد مختلف 🔷 ، و وظیفه هر یک چیست؟ 📕حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده 🆔eitaa.com/sarbazirani110
✅شایعه و دروغ شب اول ماه رمضان: 📢مستحب است اول ماه رمضان صورت وسرتون رو با کمی گلاب مسح کنید، تمام خانواده حتی بچه های کوچک. فایده گلاب برای اولین روز ماه رمضان مانع از فقر وذلت وبیماری سرطان میشود. ( از مفاتیح الجنان اعمال شب اول ماه رمضان ) 📢 فراموش نشه به همه بگید ارام ارام صدای پای رمضان به گوش میرسد دستهاى خالى من دخيل دل پاكتان.. مرا در ساعات آخر شعبان نه به بهاى لياقت،بلکه به رسم رفاقت اول حلال و بعد دعایم کنید... ."التماس دعا 📢حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: هرکس سوره فتح را در شب اول ماه رمضان سه بار بخواند خداوند درهای رزق و روزی را تا رمضان سال بعد به روی او می گشاید به دیگران هم بگویید. 📢هركسي سوره نصر و سوري يس را در روز اول ماه رمضان بخواند درطول سال خوشحال و مسرور خواهد بود. نشركنيد و پاداش آن براي شما. ✅ پاسخ شایعه: 🔵 در فضیلت و خواصی که در منابع دینی برای سوره «فتح» آمده چنین مطلبی مشاهده نشد و نزدیکترین مورد فرمایش زیر از امام صادق علیه السلام است: هر کس شب اول ماه رمضان سوره فتح را قرائت نماید تا سال آینده همین روز در حفظ و حراست الهی خواهد بود. 🔵با جستجوی کلید واژه های متن در پایگاه اطلاع رسانی حدیث شیعه، چنین مطلبی مشاهده نشد. 🔵در فضیلت و خواصی که در منابع دینی برای سوره «نصر» آمده چنین مطلبی مشاهده نشد. 🔵در فضیلت و خواصی که در منابع دینی برای سوره «یس» آمده چنین مطلبی مشاهده نشد. 🔵 در اعمال شب اول و روز اول ماه رمضان نیز این موارد ذکر نشده است. 🔵 قرائت آیات و سوره های قرآن در هر زمانی آثار و برکات زیادی دارد و در برخی موارد فضیلت خاصی برای آنها نقل شده است که برای آگاهی از این موارد حتما باید به منابع معتبر رجوع کرد. 🔵دعا و برخی ثمرات دنیوی سوره ها گاهی مستجاب نمی شود که دلایل مختلفی دارد یا آن دعا یا تلاوت سوره با آداب و شرایط کامل انجام نشده است و یا تلاشی برای تحقق آن هدف دنیوی صورت نگرفته است و یا آن هدف دنیایی در آن زمان به مصلحت دعا کننده و درخواست کننده از خدا نیست . امام سجاد علیه السلام می فرماید: «دعای مؤمن یکی از سه فایده را دارد: یا برای او ذخیره می‌گردد یا در دنیا برآورده می‌شود یا بلایی را که می‌خواست به او برسد،‌ از وی می‌گرداند.» (تحف العقول، ص 202) 🆔eitaa.com/sarbazirani110
✅متن شبهه: حلال و حرام؛ هایده خواند شد ترانه و حرام!، سعیدحدادیان همان شعر با همان سبک خواند شد حلال!!! سلام من به تو یار قدیمی / فایل صوتی ✅پاسخ شبهه: 1⃣ این اتهام و تهمت علیه سعیدحدادیان مربوط به سال۱۳۹۲ است و هرچند وقتی این شایعه بازنشر میشود. 2⃣ خواننده این قطعه منسوب به سعیدحدادیان، توسط یک مداح اصفهانی در سال ۱۳۸۸ خوانده بود که وقتی از او در مورد این خطا پرسیده شد، گفت: «من نمی‌دانستم این ترانه است، من از یک گروه سرود دختران نابینایی که در حرم امام رضا (ع) با یک بغضی خواندند من گریه‌ام گرفته بود صدای آنها را ضبط کردم.» 3⃣ سعیدحدادیان در خصوص این کلیپ که از شبکه های ماهواره ای پخش شده بود نیز اینگونه پاسخ میدهد: من در شأن خودم نمی‌دیدم که بخواهم آن را تکذیب کنم اما به اصرار شما و برخی دوستان عرض می‌کنم. چطور باید کسی باور کند که این ترانه را من خوانده‌ام و قطعاً کار خوبی نیست چون آهنگی که مناسب آن مجالس است به درد کار ما نمی‌خورد. 4⃣ البته فارغ از توسل دشمن به دروغ جهت تخریب یک مداح انقلابی بایست به این نکته توجه کرد که شرط دین‌مداری و معیار حلال و حرام و انقلابی بودن، بسته به فقه و مراجع تقلید و شاخص هاست نه حمید علیمی و حدادیان و... ؛ (امام صادق علیه السلام در روایتی می فرماید: «من دخل هذا الدین بالرجال اخرجه منه الرجال کما ادخلوه فیه و من دخل فیه بالکتاب و السنة زالت الجبال قبل ان یزول »؛ کسی که با تقلید از شخصیت ها وارد این دین شود، با تقلید از شخصیت ها نیز از آن خارج می شود و کسی که با کتاب و سنت بدان گرایش یابد کوه ها از جای خود برکنده می شوند پیش از آن که عقیده او از او جدا گردد.)؛ فعل خطا از سوی هر کسی خطاست. 5⃣ البته آنها که هنوز معنای غنا و لهو و لعب حرام را فقط در تشابه سبک جستجو میکنند بایست تحقیق بیشتری کنند!!! 6⃣ نظر آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص خوانندگی زنان: اگر صداى زن (چه به صورت تک‌خوانی و یا همخوانی با زنان و یا با مردان) به صورت غنا نباشد و گوش دادن به صداى او هم به قصد لذت و ریبه نباشد و مفسده‌‏اى هم بر آن مترتّب نشود، اشکال ندارد، اگر مفسده داشته باشد و یا تحریک شهوت بکند، جایز نیست. 🆔eitaa.com/sarbazirani110
✅متن شبهه: فرض کنید در همسایگی شما مرد ۵۰ ساله ای است که قبلا بارها ازدواج کرده و به تازگی با دختر ۷ ساله ای نامزد میکند!!! شما درباره او چه فکری میکنید ؟؟؟ 1.6 میلیارد نفر به همچین آدمی میگن پیامبر اسلام!!! ✅پاسخ شبهه : مسئله ازدواج یک پاسخ منطقی به نیاز زن و مرد است که در تمام شرایع و ادیان و جوامع پذیرفته شده است. اسلام نیز بنیاد ازدواج را مبارک‌ترین بنیان‌ها و بناها شمرده است و پیروان خود را بدان ترغیب و تشویق نموده و شرایط و حدودی را برای آن تعیین کرده است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیز انسانی است؛ مانند سایر انسان‌ها با همان نیازها، با این تفاوت که بر آن‌حضرت وحی نازل می‌شد: «قل انّما انا بشر مثلکم یوحی الیّ»؛[1] بگو: من بشری هستم مثل شما، [امتیازم این است که] به من وحی می‌شود. یکی از نیازهای پیامبر اکرم(ص) نیاز به ازدواج و انتخاب همسر است، اما از آن‌جا که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم معصوم و خود ساخته است و قوای نفسانی خود را تحت کنترل دارد، هیچ‌گاه از جاده اعتدال خارج نشده است. نگاهی به زندگی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و ویژگی‌های همسرانش و تعامل پیامبر با آنان، گویای این مطلب است که اگر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم همسران متعدد اختیار می‌کند، همه این امور دارای حکمت‌هایی بوده است که به بعضی از آنها اشاره می‌کنیم: قبل از اسلام در میان اعراب و قریش صورت‌های مختلفی از ازدواج رواج داشت که بعضی از آنها نظیر «نکاح شغار»[2] را اسلام منع کرد، ولی آنهایی که با روح انسانیت و اسلام سازگار بود تأیید نمود، در رابطه با ازدواج آن‌حضرت با عایشه باید گفت؛ اولاً: این ازدواج به درخواست ابوبکر پدر عائشه صورت گرفت؛ چراکه وی دامادی حضرت را برای خود افتخاری بس بزرگ می‌دانست، علاوه بر این؛ ابوبکر دارای قوم و قبیله بود و این ازدواج می‌توانست مانع بزرگی بر سر راه مخالفت‌های مشرکان با اسلام باشد. ثانیاً: قطعی نیست که عائشه هنگام ازدواج با پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نُه ساله بود؛ زیرا نقل‌های تاریخی دیگری نیز وجود دارد؛ برای نمونه؛ در تاریخ دوازده سال تا هفده سال نیز آمده است؛ لذا برخی معتقدند: سن عائشه هنگام ازدواج با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم خیلى بیش از نُه سال بود. شاهدش این است که، ابن اسحاق، عائشه را در شمار کسانى آورده که در ابتداى بعثت مسلمان شدند. او می‌گوید: عائشه در این زمان کوچک بود و فقط پس از هجده نفر مسلمان شد؛ یعنى نوزدهمین نفرى است که آیین مسلمانى برگزید. اگر عمر وى را به هنگام بعثت به طور مثال هفت سال بدانیم، در این صورت هنگام عقد هفده سال و موقع هجرت بیست سال سن داشت.[3] شاهد دیگر: اسماء دختر ابوبکر ده سال یا حدود ده سال از عائشه بزرگ‌تر بود.[4] اسماء در مکه سال 73 هجری فوت کرد،[5]  در حالی‌که صد سال داشت.[6] بنابراین، اسماء دختر ابوبکر 27 سال قبل از هجرت به دنیا آمده بود. حال از آن‌جا که اسماء ده سال از عائشه بزرگ‌تر بود؛ یعنی عایشه ابتدای هجرت هفده ساله بود. شاهد دیگر: بنابر برخی اقوال، حضرت فاطمه سلام الله علیها در سن 35 سالگی پیامبر به دنیا آمد (پنج سال قبل از بعثت) و عائشه حدود پنج سال از حضرت فاطمه کوچک‌تر بود.[7] بنابر این عائشه در ابتدای بعثت به دنیا آمده است و در زمان هجرت سیزده سال داشت. نکته دیگر این‌که عائشه نقل می‌کند: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به صورت مکرر از همسر اولش حضرت خدیجه سلام الله علیها یاد می‌کرد، تا آن‌جا که احساسات زنانگی عائشه تحریک می‌گردید و به او می‌گفت: ای رسول خدا! خداوند به تو همسری بهتر داده است، اما پیامبر باز از صفات و سجایای اخلاقی حضرت خدیجه یاد می‌کرد.[8] این نکته بیانگر است که حضرت رسول اکرم(ص)، انگیزه‌اش از ازدواج با همسرانش، به خصوص عائشه -نعوذ بالله- شهوترانی و هواپرستی نبود، و گرنه از همسری که (در زمان ازدواج) 15 سال از خود آن‌حضرت بزرگ‌تر بود، به نیکی یاد نمی‌کرد.   [1]. کهف، 110 [2]. نکاح شغار عبارت از این بود که؛ دو نفر، دختر و یا خواهر خود را به عقد ازدواج یکدیگر در می‌آوردند، با این شرط که به هیچ‌یک از آن دو مهر و کابین تعلق نگیرد و چنین نکاحى در اسلام ممنوع گردید، چنان‌که رسول خدا(ص) فرمود: «لا شغار فى الاسلام» و این نوع نکاح از عادات جاهلیت بوده است. [3]. ر. ک: سپهری، محمد، سیرت جاودانه، ج 1، ص 414، تهران، پژوشگاه فرهنگ اندیشه اسلامى‏، چاپ اول، 1384ش؛ عربی، حسین علی، تاریخ تحقیقی اسلام، ج 2، ص 216، پاورقی، قم، مؤسسه امام خمینی، چاپ چهارم، 1383ش [4]. ابن عبدالبر، یوسف بن عبد الله‏، الاستیعاب فی معرفة الأصحاب، ج ‏2، ص 616، بیروت، دار الجیل، چاپ اول، 1412ق [5]. همان، ج ‏4، ص 1782 [6]. همان، ص 1783 [7]. ابن حجر عسقلانی، احمد بن علی، الاصابة فی تمییز الصحابة، تحقیق، عبد الموجود، عادل احمد، معوض، علی م
حمد، ج ‏8، ص 263، بیروت، دار الکتب العلمیة، چاپ اول، 1415ق [8]. اربلی، علی بن عیسی، کشف الغمة فی معرفة الأئمة، ج ‏1، ص 512، تبریز، نشر بنی هاشمی، چاپ اول، 1381ق 🆔eitaa.com/sarbazirani110