eitaa logo
کلینیک پاسخگویی به شبهات
1.5هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
3.2هزار ویدیو
15 فایل
در این کانال شبهات جریان #زرتشتی_گری، ، #باستان_گرایی، معاندین و پدیده های اجتماعی_سیاسی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. ارتباط با ادمین: @sarbaz_irani110
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ شبهه : منظور از طلبیده شدن چیست؟! این چه طلبیده شدنی است که هرکسی پول‌دار باشد هر ساله برود کربلا هر چند زیاد آدم خوبی هم نباشد؛ ولی آدم فقیری که عاشق امام حسین علیه‌السلام است یکبار هم به کربلا نرفته است، آیا طلبیده شدن فقط برای پول‌دارهاست؟! ✅ پاسخ: 1️⃣ طلبیدن یعنی دعوت‌کردن، وقتی گفته می‌شود امام حسین علیه‌السلام طلبیده؛ یعنی دعوت کرده، ولی قبول این دعوت با خود ماست که لیاقت داشته باشیم دعوت امام حسین علیه‌السلام را قبول کنیم و لبیک بگوییم. 2️⃣ اما لیاقت قبول‌کردن دعوت امام حسین علیه‌السلام را ما خودمان با کارهایی که در طول سال انجام می‌دهیم به دست می‌آوریم که به آن توفیق می‌گوییم. 3️⃣ در دعوت امام حسین علیه‌السلام فقیر و ثروتمند فرقی ندارد و هر کدام که خودشان را وفق دهند و دعوت امام حسین علیه‌السلام را قبول کنند طلبیده شده‌اند. 4️⃣ آن‌قدر که انسان‌های فقیر به زیارت امام حسین علیه‌السلام می‌روند انسان‌های ثروتمند نمی‌روند. زیرا آن ثروتمند هم باید لیاقت داشته باشد تا پولش را در این راه هزینه کند و چه فقیرهایی که چون لیاقت زیارت را پیدا کردند بدون هیچ هزینه‌ای به زیارت امام حسین علیه‌السلام رفتند. 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
✅ شبهه : خواندن زیارت عاشورا با شرایط و آداب خاص، برای‌گرفتن حاجت: 1. صد تكبير 2. یک بار لعن، یک بار سلام منظور انتهای زیارت عاشورا نوشته صد مرتبه میگویی لعن و صد مرتبه سلام اینجا یک مرتبه بگین بدون اینکه بخوای زیارت رو شروع کنی 3. زيارت عاشورا از اول تا ابتداي صد لعن یعنی تا سر اونجا که گفته صد مرتبه لعن میگویی دیگه لعن رو نگو ادامه زیارت رو هم نخون رها کن بلند شو. 4. دو ركعت نماز هديه به حضرت ابا عبدالله علیه السلام 5. صد تكبير بعد از نماز 6. زيارت عاشورا رو دوباره از اول شروع کن از اول تا آخر خوانده شود (صد لعن وصد سلام هر كدام صد بار بگو تا اخر زیارت را بخوان و سجده اخر انجام بده 7. دو ركعت نماز دوباره برای امام حسین علیه السلام ( اين نماز جزء زيارت است ) ✅ پاسخ : 1⃣ این مطلب قسمتی از دستور چله زیارت عاشورای آیت الله حق شناس است که متاسفانه سازنده و منتشر کننده شبهه آن را بطور ناقص منعکس کرده اند، که این نشانه ایی از نیت غرض ورزانه ایشان است. 2⃣ دستور کامل ایشان را در لینک زیر بخوانید: http://new.javedan.ir/titr_one/1391/12/16/index.html:id=1073 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
✅ انقلاب در مستراح و دستشویی 😂 هواداران به شعار نویسی در دستشویی ها روی آورده اند! یک اهل دلی در جوابش نوشته: داداش انقلاب کردی سیفون رو بکش !!! 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
بلگراد پایتخت زووفیلیای جهان ! بریتانیایی ها از جمله تعداد فزاینده ای از گردشگران بیماری هستند که برای رابطه جنسی در "فاحشه خانه های حیوانات" به صربستان سفر می کنند !!! گفته می‌شود که پایتخت بلگراد، کانون «زووفیل‌هایی» است که از رابطه جنسی با حیواناتی مانند بز، گوسفند، الاغ، اسب، سگ، گربه، غاز و گاو لذت می‌برند !!! به امید اهورا مزدا و کوروش کبیر، پیروان " زن،زندگی، آزادی " بعد از فتح قله های بی غیرتی و بی حیایی، قله های زووفیلیایی را هم فتح خواهند کرد‌ ! https://www.google.com/amp/s/www.mirror.co.uk/news/world-news/sick-brits-travelling-serbia-sex-11360625.amp 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
بسم الله الرحمن الرحیم سلام کانال مداحی برتر جایی برای دیدن و شنیدن مداحی های برتر فارسی با صدای و......... 🌹لینک کانال مداحی برتر 🌹 https://eitaa.com/MadahyBartar ادمین کانال: @EITAFARS خدانگهدار
29.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ شبهه: آیا اصحاب ابی عبدالله علیه السلام در روز عاشورا از نوره استفاده کردند؟ مگر نمی گویند در عاشورا قحطی آب بود، پس استعمال نوره چه توجیهی دارد؟ حالا چرا نوره؟ آخه در میدان جنگ کسی نوره استفاده میکنه؟!! ✅ پاسخ از حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا جباری 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم مگه داریم مگه میشه؟!! 😳 ✅ شاهکار طلبه نابغه قرآنی توضیحات جالب نابغه قرآنی دکتر محمد مهدی حق‌گویان از طلاب حوزه علمیه قم درباره اجرای منحصر بفردش در حضور فرماندهان ارشد سپاه با حضور سرداران سلامی، قاآنی، حاجی‌زاده، تنگیسیری، خاکپور، کاظمی و ... 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
✅ جمهوری اسلامی ایران و پایان‌تحقیر مردم این تصویر ولیعهد ایران یا همان ربع پهلوی است در حالیکه رژه ی جشن تولد چهارسالگی اش در استادیوم امجدیه طهران در حال برگزاری است. دقت کنید این‌همه‌مردم آمدن که پسر ۴ ساله شاه با چنان لم دادنی با دید حقارت به آنها بنگرد. ✍ گروه پژوهشی آرتا 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
✅ شبهه : می‌گویند امام حسین علیه السلام وقتی به کربلا رسید اسبش حرکت نکرد، هر کاری کرد حرکت نکرد، بعد امام پرسید اینجا کجاست؟ ببخشید! یعنی آن یعنی اسب می‌فهمد اینجا کربلاست، ولی امام حسین نه؟!! ✅ پاسخ : ⚫️ بررسی روایت: بنابر تحقیق و جست‌وجو؛ چنین نقلی در منابع متقدم نیافتیم، مگر در کتاب روضة الشهداء کاشفی سبزواری ( که کتابی ایشان مورد تعرض شهید استاد مطهری بابت تحریفات عاشورا قرار گرفت )(١) که عبارتشان چنین است: «اسب امام حسین علیه السلام به زمین هولناک رسیده بایستاد، و هر چند امام تازیانه می‌زد گام از گام بر نمی‌داشت. امام حسین پرسید که هیچ‌کس مى‏داند این چه زمین است؟ یکى گفت، این را ارض ماریه گویند، آن‌حضرت گفت: شاید نام دیگر داشته باشد، گفتند: آرى، این موضع را کربلا خوانند. امام حسین گفت: الله اکبر ارض کرب و بلا و سفک الدّماء این زمین کرب و بلا است و این جاى ریختن خون‌هاى ما است. این‌جا محطّ رجال آل عبا است».(٢) در این نقل سخنی از تعویض اسب نیامده است. ⚫️ اما در بعضی از کتاب‌های متأخر با اضافاتی این‌گونه نقل شده است که امام علیه السلام‌ اسب را تعویض کردند: امام حسین علیه السلام با سپاهش رهسپار شدند تا به دشت کربلا رسیدند. ناگهان اسب امام علیه السلام ایستاد و امام علیه السلام از آن پیاده شد و بر اسب دیگرى سوار شد. آن نیز حرکت نکرد. هفت اسب عوض کرد، ولى هیچ‌کدام حتّى یک گام جلوتر نرفتند. امام علیه السلام چون این امر شگفت را دید پرسید: «نام این سرزمین چیست»؟ گفتند: غاضریّه. فرمود: «آیا نام دیگرى دارد»؟ گفتند: نینوا. فرمود: «نام دیگرى»؟ گفتند: ساحل فرات. باز پرسید: «نام دیگرى دارد»؟ گفتند: کربلا. امام علیه السلام آهى کشید و فرمود: «دشت اندوه و بلا!» سپس فرمود: «از این‌جا کوچ نکنید که به خدا سوگند این‌جا خوابگاه شتران ما و جاى ریختن خون‌هاى ما و هتک حریم ما و محلّ شهادت مردان ما و ذبح کودکان ما است. به خدا سوگند! همین‌جا قبرهاى ما را زیارت کنند و جدّم رسول خدا به این تربت نویدم داده است و در فرموده او خلاف نیست».(٣) ⚫️ اما روایت که پرسیدن از نام سرزمین باشد و نیز خبر دادن شهادت امام حسین علیه السلام در منابع متقدم و معتبرتر آمده است.(۴) ⚫️ علم امام حسین‌ علیه السلام: پرسش دوم در واقع به بحث از علم غیب امامان معصوم علیهم السلام برمی‌گردد؛ به طور خلاصه باید گفت: علم ائمه اطهار علیهم السلام به غیب (آنچه بوده و هست و خواهد بود) علم عرضى و حصولى (دریافت از خداوند) و برگرفته از إذن و اجازه خداوند و محدود به آن مقدارى است که خداوند ایشان را بر آن مطلع می‌گرداند نه بیشتر. از طرف دیگر، این علم غیبى بدین معنا نیست که هیچ امرى بر آنها پوشیده نباشد. به دیگر سخن؛ ائمه علیهم السلام ممکن است بالفعل، بسیاری از اسرار غیبی را ندانند، ولی هنگامی که خدا اراده کند آگاه می‌شوند و یا هنگامی که خودشان اراده کنند با اذن و رضای پروردگار از علوم غیبی مطلع می‌گردند.(۵) ⚫️ با توجه به این مقدمه و با فرض پذیرش این روایت؛ امام حسین علیه السلام با آن‌که خبر از شهادت خود در کربلا داشتند(۶)، اما این اسب و یا افرادی که از آنان نام منطقه را جویا شده بود، در تطبیق این سرزمین‌ با کربلایی در دانش غیبی حضرتشان بود، واسطه شدند. همان‌طور که هدهد حضرت سلیمان علیه السلام را برای یافتن آب، به محل آن راهنمایى ‏کرد.(٧) رونوشت: ١. درباره میزان اعتبار این کتاب ر. ک: «ملا حسین کاشفی و کتاب روضة الشهداء»، سؤال 60903. ٢. کاشفى سبزوارى‏، ملا حسین، روضة الشهداء، ص 325، قم، نوید اسلام‏، چاپ سوم‏، 1382ش. ٣. قندوزی (م 1294ق)، سلیمان بن ابراهیم‏، ینابیع المودة، ج ‏3، ص 63، قم، اسوه‏، چاپ دوم‏، 1422ق؛ مقرم(م 1391ق)، عبد الرزاق‏، مقتل الحسین(ع)، ص 197 – 198، بیروت، منشورات مؤسسة الخَرسان للمطبوعات، 1426ق.‏ ۴. ر. ک: سید بن طاوس، اللهوف فی قتلی الطفوف، ص 80 – 81، تهران، نشر جهان، چاپ اول، 1348ش؛ ابن اعثم کوفی، احمد بن اعثم، الفتوح، ج 5، ص 80 – 81، بیروت، دار الاضواء، 1411ق؛ خوارزمی‏، موفق بن احمد، مقتل الحسین(ع)، ج 1، ص 334، قم، انوار الهدی‏، چاپ دوم، 1423ق. ۵. ر. ک: «علم غیب ائمه(ع)»، سؤال 2775؛ «علم اولیای خدا»، سؤال 189. ۶. ر. ک: «مظلومیت و شهادت امام حسین(ع)، از نگاه پیامبران و امامان(ع)»، سؤال 31429؛ «علم غیب امامان به شهادت خود»، سؤال 579. ٧. ر. ک: «خشونت حضرت سلیمان(ع) در برابر تخلف هدهد»، سؤال 79306. ✍ اسلام کوئست 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتما حتما حتما ببینید و برای دیگران بفرستید ✅ به چه دلیل میگن وقتی گوشیتون به برقه ازش استفاده نکنید؟ 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
✅ ایران چهارمین کشور طلاق در جهان است !!! 📚روزنامه اطلاعات، ۲۶ بهمن ۱۳۵۰ چی شد ؟!! مگر نمی گفتند زمون شاه رفاه اقتصادی داشتیم ؟! مگر طلاق رو همیشه مرتبط با فقر نمی دانستید ؟ ✍ گروه پژوهشی آرتا 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
✅ در کشورهای مختلف چند درصد ازدواج‌ها به طلاق ختم می‌ شود؟ ▪️وضعیت طلاق در زمان شاه: در صدر جدول ▪️ وضعیت طلاق در عصر جمهوری اسلامی: در ته جدول 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
✅ گناه خاص هر گناهی را همگان مرتکب میشوند اما فقط شیاطین و دیو سیرتان چوب حراج به تن خود میزنند و برهنه می شوند ! ✍ محمد باقر پزنده 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
✅ شبهه: [کلیپ]: "اسلامی ترین کشور دنیا" !!! نتایج تحقیق دکتر شهرزاد رحمانی و دکتر حسین عسگری از اساتید دانشکده علوم تهران باعنوان ”کشورهای اسلامی چقدر اسلامی هستند؟ ” خیلی جالب است. متغیر های بکار رفته در این تحقیق در ابعاد حقوق سیاسى، اقتصادی و رفتار متقابل انسان ها با یکدیگر و زیست محیطی بر اساس قرآن و سنت پیامبر بوده است و جمعا ١١٣ شاخص مورد بررسى قرار گرفتند. مثلا در بعد اقتصاد شاخص سلامت و عدم فساد و ربا وبهره پول و در بعد اجتماعى آزادى مدنى در امر به معروف و نهی منکر صاحبان قدرت و رعایت حقوق انسان ها و حقوق زنان. نتیجه: اسلامی ترین کشور دنیا به ترتیب نیوزیلند، لوکزامبورگ، دانمارک، سوئد، نروژ و فنلاند هستند. جالب اینکه تا رتبه ٣٧ هیچ کشور اسلامى وجود ندارد. رتبه ٣٨ مالزی و رتبه ایران ١٣٨ بود. یعنی مسلمانان در عمل نتوانستند به چیزهایی که ادعا کردند با این نسخه میتونن به اون برسند، اما کشورهای غیرمذهبی که براساس حاکمیت قانون و اخلاق اداره میشوند، به نتایج خوبی رسیدند. (شبه خلاصه شده) ✅ پاسخ: 🔴 اولا دکتر حسین عسکری و شهرزاد رحمان، در دانشگاه جورج واشنگتن در زمینه اقتصاد مشغولند و در هیچ دانشگاه ایرانی درس نخوانده اند. 🔴 ثانیاً مقاله ای با عنوان "کشورهای اسلامی چقدر اسلامی هستند" وجود ندارد بلکه شبیه ترین مقاله به این عنوان که توسط همین دو نفر نگاشته شده است عبارت است از "An Economic IslamicityIndex" (شاخص اسلامی بودن اقتصاد) که در سال ۲۰۱۰ در مجله "Global Economy Journal" به چاپ رسید ه و خلاصه ای از این مقاله با عنوان "شاخص اقتصادی اسلامیت" در مجله"بانک و اقتصاد، سال ۱۳۹۱ شماره ۱۲۲" به فارسی ترجمه و چاپ شده است. 🔴 بنابراین همانطور که از موضوع مقاله هم مشخص است، شاخصهای بررسی شده فقط در رابطه با اقتصاد است و محورهای دیگر چون مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در این مقاله بررسی نشده. 🔴 نکته‌ی دیگر اینکه همه شاخصهای بررسی شده نیز اسلامی نیست! مانند برابری اقتصادی زن و مرد؛ (در اسلام عدالت بین زن و مرد مطرح است که لزوما به معنای برابری نیست) 🔴 در اقتصاد اسلامی مبنا توحید است و در اقتصاد غربی مبنا انسان محوری (امانیسم) و نفی ارزشهای الهی! هدف اقتصاد اسلامی کمال انسانی با نگاه به آخرت و با راهبرد عدالت است و در اقتصاد غرب اصالت لذت و رفاه است. در اقتصاد غربی تفکر ماکیاولیستی (هدف وسیله را توجیه میکند) حاکم بوده و رشد اقتصادی از هر راه ممکن پیشنهاد میشود اما در اقتصاد اسلامی هدف وسیله را توجیه نمیکند و فرهنگ مقدم بر اقتصاد است. بنابراین در مقاله مذکور شاخص‌های مهم و مبنایی اقتصاد اسلامی لحاظ نشده و این از اعتبار مقاله‌ی مذکور و نتایج آن می‌کاهد. 🔴 خاطرنشان می‌شود که ادعا نمی‌شود در کشور ما اقتصاد صددرصد اسلامی است و متاسفانه باید اقرار کرد تا اسلامی شدن کامل فاصله‌ی زیادی وجود دارد، اما اینکه القاء شود دیگر کشورهای غربی اسلامی‌تر هستند، ادعای گزافی است که امید مردم و اراده‌ی جوانان و نخبگان کشور را هدف گرفته است. 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ هجوم گله ای هرزه های "زن، زندگی، آزادی " پیرزن مظلوم 🔴 پیرزن فقط اعتراض کرده که چرا آقایان آمده‌اند در واگن خانم‌ها. ببینید چطور با خیال راحت به پیرزن فحش می‌دهند! حتی سنّ او که جای مادرشان است را هم در نظر نمی‌گیرند! 🔴 با افتخار هم فیلم را پخش می‌کنند! اینها همون قشر فحاش بی اعتقادی هستند که به هیچ اصول اخلاقی پایبند نیستند 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ سوال: آیابعد رحلت امام زمان علیه السلام قیامت بپا میشه؟! ✅ پاسخ از استاد احسان عبادی 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کولر گازی برای سگ !!! سگ پرستان و مرفهین بی درد، برای سگ خود کولر گازی نصب می کنند. همین جماعت به ماه محرم که می رسند می گویند چرا هزینه های برگزاری مراسم عزاداری را خرج فقرا نمی کنید؟!! شما چقدر پست و بی مقدارید ! به خالق سگ سوگند، میلیاردرها سال نوری با شرافت و انسانیت فاصله دارید. در دنیا با سگ دمخور و مانوس بودید، خداوند شما را در آخرت هم با سگ محشور بفرماید. ✍ محمد باقر پزنده 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
✅ شبهه : ماجرای حسین عرب، دروغ گویی و بزرگ نمایی آخوندهای شیعه: حسین با سودای خلافت راهی کوفه شد، ولی وقتی فهمید که کوفیان او را فریب داده اند سعی کرد از دامی که گرفتار آن شده فرار کند ولی موفق نشد. «حسین : اى مردم! اگر پرهيزكار باشيد و حق را براى صاحب حق بشناسيد، بيشتر مايه رضاى خداست. ما اهل بيت به كار خلافت شما از اين مدعيان ناحق كه با شما رفتار ظالمانه دارند، شايسته تريم. اگر ما را «خوش نداريد و حق ما را نمى شناسيد و رأى شما جز آن است كه در نامه هاتان به من رسيده و فرستادگانتان به نزد من آورده اند، از پيش شما باز مى گردم. حر بن يزيد گفت: «به خدا ما نمى دانيم اين نامه‌ها كه مى گويى چيست؟ » حسين گفت: «اى عقبه پسر سمعان خرجينى را كه نامه هاى آنها در آنست بيار. » گويد: عقبه خرجينى پر از نامه بياورد و پيش روى آنها فرو ريخت. حر گفت: «ما جزو اين گروه كه به تو نامه نوشته اند نيستيم. به ما دستور داده اند وقتى به تو رسيديم از تو جدا نشويم تا پيش عبيد اللَّه بن زيادت بريم. » حسين گفت: «مرگ از اين كار به من نزديكتر است. » گويد: «آنگاه حسين به ياران خويش گفت: «برخيزيد و سوار شويد. » پس ياران وى سوار شدند و منتظر ماندند تا زنانشان نيز سوار شدند و به ياران خود گفت: «برويم. » گويد: و چون خواستند بروند، جماعت(حر) از رفتنشان مانع شدند. 📗تاريخ طبری/ ترجمه، ج ۷، ص: ۲۹۹۲ 📘تاريخ كامل بزرگ اسلام و ايران، ابن اثیر/ ترجمه، ج ۱۱، ص: ۱۵۶ 📕ترجمه الفتوح، ابن عثم کوفی، متن، ص: ۸۷۸ (تاریخ نویس شیعه) ولى وقتى حسين ميبيند كه راهى ندارد، مجبور ميشود كه از خواسته خود كوتاه بيايد و سه پيشنهاد به عمر بن سعد بدهد تا بتواند از جنگ فرار كند. «حسین میگوید ؛ يكى از سه چيز را از من بپذيريد: يا به همانجا كه از آن آمده‌ام بازمى گردم، يا دست در دست يزيد ابن معاويه مى نهم كه در كار فيما بين، رأى خويش را بگويد، يا مرا به هر يک از مرزهاى مسلمانان كه مى خواهيد بفرستيد كه يكى از مردم مرز باشم و حقوق و تكاليفى همانند آنها داشته باشم. » 📘تاريخ طبری/ ترجمه، ج ۷، ص: ۳۰۰۸ 📗تاريخ كامل بزرگ اسلام و ايران، ابن اثیر / ترجمه، ج ۱۱، ص: ۱۶۰ 📕ترجمه الفتوح، ابن عثم کوفی، متن، ص: ۸۹۵ (تاریخ نویس شیعه) حسين بن على وقتى كه ديد اين پيشنهاد قبول نشد، روش ديگرى را براى فرار از جنگ در پيش گرفت: آنگاه حسین ندا داد اى شبث بن ربعى، اى حجار بن ابجر، اى قيس بن اشعث، اى يزيد بن حارث مگر شما بمن نامه ننوشتيد كه من بر شما وارد شوم؟ آنها گفتند ما چنين نكرده ايم. گفت آرى بخدا شما كرديد. بعد گفت اى مردم اگر مرا نخواهيد بگذاريد منصرف شوم و به يک پناهگاه از اين زمين فراخ بروم. 📗تاريخ كامل بزرگ اسلام و ايران، ابن اثیر / ترجمه، ج ۱۱، ص: ۱۷۰ 📘تاريخ طبری/ ترجمه، ج ۷، ص: ۳۰۲۵ 📕ترجمه الفتوح، ابن عثم کوفی، متن، ص: ۹۰۳ (تاریخ نویس شیعه) كه اين بار هم درخواست حسين قبول نشد. در كتب تاريخى به صراحت بيان شده كه حسين به قصد قيام و به دست گرفتن خلافت به كربلا رفت، حال سوال اينجا است كه شيعيان با توجه به اين همه خواهش و درخواست حسين براى دورى از جنگ چطور ادعاى ميكنن كه حسين ميدانست كه قرار است كشته شود؟ اگر ميدانست اين همه تلاش براى فرار از جنگ و كشته شدن براى چه بوده؟ ✅ پاسخ: 1⃣ قیام امام حسین علیه السلام اهدافی داشته که یکی از آنها حکومت و خلافت بوده است. خلافت با درخواست مردم مقبولیت می یابد و امام معصوم علیه السلام در چنین شرایطی اگر کوتاهی کند، در پیشگاه الهی مسئول است. چنانکه امیرالمومنین علی علیه السلام بعد از 25 سال خانه نشینی وقتی مردم از او تقاضای خلافت کردند فرمود : « اگر نبود حضور حاضر و قیام حجت به خاطر وجود یاری کننده ... ریسمان و مهار شتر خلافت را بر کوهان آن می انداختم. »(1) امام حسین علیه السلام هم با دریافت نامه های مردم کوفه، حجت را بر خود تمام می بیند. 2⃣ اگر کوفیان امام را به کوفه دعوت نمی کردند، باز امام با یزید بیعت نمی کرد و راهی جز شهادت نداشت بنا بر شواهد زیر: ادامه مطلب در پست بعدی 👇👇👇 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
ادامه پاسخ شبهه قبلی: 1 - پاسخ امام به فرماندار مدینه و درخواست بیعت با یزید : « همانند من با همانند او هرگز بیعت نمی کند.» (2) در اینجا امام علیه السلام نفرمود من بیعت نمی کنم بلکه تاکید کرد که شخصیتی چون من با شخصیتی چون یزید بیعت نخواهد کرد. 2 - در پاسخ به مروان فرمود: « انا لله و انا الیه راجعون. » (3) 3 - همچنین سیدالشهدا علیه السلام به برادرش محمد حنفیه فرمود : « اگر در تمام دنیا هیچ ملجاء و ماوایی نباشد باز هم با یزید بیعت نخواهم کرد. » (4) 3⃣ امام هدف اصلی قیام را « امر به معروف و نهی از منکر » و « اصلاح دین » معرفی می کند. (5) زیرا سکوت در مقابل حکومت یزید ، یعنی سکوت در مقابل جریان نفاق که با تبلیغات، حکومت یزید را حکومت دینی معرفی کرده بودند. تشکیل حکومت هم در راستای اصلاح دین بوده است. 4⃣ امام حسین علیه السلام نوزدهم ذی الحجه قبل از رسیدن به عراق (منزلگاه زرود) خبر بیعت شکنی کوفیان و شهادت هانی و مسلم را دریافت کرد. (6) در حالیکه کاروان امام دوم محرم وارد کربلا شد. یعنی امام علیه السلام فرصت کافی داشته از ادامه سفر انصراف دهد. همچنین فرزدق شاعر عرب در پاسخ به امام که اوضاع کوفه را جویا شدند گفت: قلبهایشان با تو و شمشیرهایشان علیه تو هست. (7) پس قیام امام آگاهانه بوده است. 5⃣ تحریفات در متن شبهه: 1 – امام درخواست حر را مبنی بر رفتن به کوفه نزد ابن زیاد رد کرد سپس حرّ به امام گفت: « پس راهى در پیش گیر که تو را نه به کوفه برد و نه به مدینه... امام به یارانش دستور حرکت داد و همراه با حر به راه افتادند ولی در میان راه امام خطبه ای خواند مبنی بر اینکه سکوت در مقابل ظلم ، پیمان شکنی با خداوند است و...» (8) لذا امام قصد فرار از جنگ را نداشته است . 2 – پیشنهادهای امام به عمرسعد: اولاً طبری این مطلب را به نقل از یکی از سپاهیان عمر سعد (هانی بن ثبیت خضرمی) که از قاتلان شهدای کربلا هست، بیان کرده. (9) ثانیاً : در این گزارش، هانی بن ثبیت خضرمی نقل کرده که همه از جلسه ی مذاکره امام و عمر سعد دور شدند به گونه ای که صدایی نمی شنیدند. ثالثاً : عقبه بن سمعان نقل می کند که از لحظه ای که امام از مدینه خارج شده تا لحظه شهادت همه جا با او بوده و کلمه ای نبوده که از امام صادر شده باشد و او نشنیده باشد. عقبه سوگند می خورد که امام این سخنان را نگفته و تنها سخن امام این بوده: « بگذارید در زمین فراخ بروم تا ببینم کار کسان به کجا می کشد. » (10) 3 – درخواست رفتن و انصراف از جنگ : با توجه به اینکه امام برای انصراف از جنگ فرصت کافی داشته و آگاهانه این رویارویی را پذیرفته، می توان گفت این بخش از سخنان امام از باب اتمام حجت با کسانی است که دعوت امام به کوفه را انکار کردند. پی نوشت ها: (1) نهج البلاغه، خطبه شقشقیه (2) مقتل الخوارزمی، ج 1 ص 184 - لهوف، ص 23 (3) لهوف، ص 24 (4) مقتل خوارزمی، 1، ص 188 (5) همان (6) لهوف،‌ سيد بن طاووس، ترجمه عباس عزيزي، ص 89-107 (7) تاريخ طبري، ج 4، ص 290 - الفتوح ج 5، ص 120 و 124 - اخبار الطوال، ص 245 - انساب الاشراف، ج 3، ص 165 (8) تاریخ طبری ،ج 7 ، ص 2993 (10) تاریخ طبری، جلد 7 ، ص 3008 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کلاه گشاد فمینیست این زن با خزعبلات فمینیستی «زن مستقل و قوی» ازدواج نکرده و حالا هم سن ازدواجش گذشته و هم فهمیده چه کلاهی سرش رفته و هم تنها و افسرده است... سرانجام تفکر فمینیستی و زن، زندگی، آزادی چیزی نیست بجز تباهی و فحشاء و نابودی سرمایه عمر و افسردگی و خودکشی. 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
✅ کانال نربان آسمان وصول به و هدف بلندی است که جز از طریق بکارگیری آیات و علیهم السلام و بزرگان میسر نیست. اگر سودای رفتن به دارید با کانال ما همراه باشید. 🆔 https://eitaa.com/Nardeban_Aseman110
✅ چرا شایعه سازی در ایران هیچ هزینه ندارد؟! این که یک زن روان پریشِ مجرم از تو آشپزخونه خونه اش بتونه بدونه هیچ هزینه شایعه سازی کنه و امنیت یک کشور رو بهم‌ بریزه عنوان " " بر این قضیه صدق میکند ! 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ دزدی و گوشبری فاحش روبیکا از مردم!؟ ⭕️ روبیکا یک شبکه اجتماعی ضعیف با کلی اشکالات فنی بارها برای جذب مخاطب ادعا می‌کرد که استفاده از این پلتفرم با ترافیک داخلی محاسبه می‌شود و مردم نگران هزینه اینترنت خود نباشند ⭕️ حالا مشخص شده روبیکا به اندازه ترافیک پلتفرم خارجی (بین‌الملل)، اینترنت مصرف میکند و به نوعی از ترافیک بین‌الملل بسته‌های اینترنت به جیب اپراتور می‌رود! سلام اهالی غارت شده روبیکا را به دادستان محترم کشور برسانید. 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110