شهیدِ ارعاب!
✅ چرا شهادت سیدالشهدا علیه السلام، میثم تمار و... به مردم جرأت سلحشوری داد ولی شهادت امیر المومنین علیه السلام ، مالک اشتر و محمد بن ابی بکر نه؟! حتی نتیجه ارعاب داد!
✅ تعجب نکنید #انتقام_مالک گرفته نشد!
کوفه برای یاری محمد بن ابی بکر در مصر، تجهیز نشد؛
به زور ۲۰۰۰نفر با تاخیر راه افتادند و از نیمه راه(بخاطر شهادت محمد و سقوط مصر) برگشتند! پس ازشهادت امیرالمومنین علیه السلام هم کوفه به قدر توابینِ کربلا مقاومت نکرد!
▪️فرق در شهدایش نیست؛ در نحوه و مختصات شهادت است!
▪️ انقلابی ای که مقابل دستگاه پرطمراق استکباری می ایستد و علیرغم کمی عِده و عُده، "نه" می گوید و مظلومانه شهید می شود؛ به طرفدارانش شخصیت و به تماشاگران جرأت طوفان می دهد. پس از سیدالشهدا هر روز قیامی است و شهیدی!
▪️ اما شهادت حاکم و کارگزاری که در قلمرویش کشته میشود و حکومت مرکزی نمی تواند از او دفاعی کند یا انتقامی بستاند؛ مردم قلمرو را می ترساند! شخصیت شان را له می کند(حتی اگر خود مقصر باشند)!
بعد از مالک و محمد، هر روز در نقطه ای از سوی فرستادگان معاویه یورش و تاراج است: ضحاک در عراق/نعمان در عین التمر/سفیان در هیت و انبار/یزید بن شجره در مکه/بسربن ارطاة در حجاز و یمن...
▪️ فرق شهادت حسینی و علوی همین است. چیزی از عظمت آن شهدا و تاریخ سازی شان کم نمی کند اما اثر بلافصلِ اجتماعی متفاوت دارد. کوفه ای که نتواند حاکم خویش را حفاظت کند، طبعا مرعوب میشود!
▪️ شخصیت های شهید دهه۶۰، شهدای انقلابی نو رسیده با دشمن بسیار بود و شهدای دهه۹۰، شهدای یک نظام با توان موشکی و اقتدار منطقه ای است. اگر انتقام مالک و محمدش را نگیرد، بسربن ارطاة ها طمع می کنند و عامه مردم جای سلحشوری، نگران ناامنی و غرور ملی شان میشوند. خدای نکرده یک ملت سلحشور دوباره می ترسد. مباد آنروز!
یکبار دیگر وقتش رسیده معلوم شود: تهران، کوفه نیست. انتقام، فقط تشفّی نیست؛ خون سلحشوری است.
خواص تصمیم ساز، روحیه اجتماعی مردم را هم لحاظ کنند.
🖌محسن قنبریان
#شهید_محسن_فخری_زاده
#ترور
#انتقام_سخت
🆔 eitaa.com/sarbazirani110
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ شایعه منتشر شده در تسنیم و صداوسیما:
تشکر حاج قاسم سلیمانی از شهید محسن فخری زاده
▪️ شهیدسلیمانی:
مقابل همین دوربین میگم تو باید شفاعت کنی ما را
✅ پاسخ شایعه:
فرد مذکور هیچ ارتباط به #شهید_محسن_فخری_زاده ندارد.
▪️ فرد مذکور در کنار شهید حاج قاسم سردار رحیم نوعی اقدم از راویان دفاع مقدس و فرمانده قرارگاه حضرت زینب سلام الله علیها در جنوب سوریه و از همرزمان و دوستان نزدیک سردار شهید مهدی باکری است و هیچ ارتباطی به #شهید_فخری_زاده ندارد.
▪️ کاش دوستان عزیز در صداوسیما و خبرگزاری تسنیم که این ویدئو را منتشر کرده اند اگر از عدم شباهت سیما و صدا این بزرگوار با شهید متوجه نشدند حداقل تا اطمینان از حقیقت ویدئو نداشتند پخش نمی کردند.
🆔 eitaa.com/sarbazirani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تکذیب شایعه اقامت نوه شهید فخریزاده در کانادا
اخیرا تصاویری از پارمیس فخریزاده، مقیم کانادا به عنوان نوه #شهید_محسن_فخری_زاده، در شبکههای اجتماعی منتشر شده است.
🔴 با بررسیهای انجام شده در مرکز مقابله با شایعات سایبری، مشخص شد پارمیس فخریزاده هیچ نسبتی با شهید فخری زاده ندارد و این شخص نیر طی یک کلیپ و یدیویی هرگونه نسبت فامیلی با شهید فخریزاده را تکذیب کرده و گفته است هیچوقت به ایران سفر نکرده و این فقط یک شباهت اسمی است.
#سواد_رسانه
🆔 eitaa.com/sarbazirani110
✅ متن شبهه :
فریبا علاسوند معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه قم :
خانم ها در منزل با افزایش و تنوع در روابط زناشویی اعصاب و روان همسرانشان را ددر این گرانی های اخیر التیام ببخشند!!!
✅ پاسخ شبهه:
▪️ به گزارش خبرگزاری حوزه، عکس نوشتی در فضای مجازی در حال انتشار است که جملهای غیر واقعی را به سرکار خانم علاسوند نسبت داده است.
▪️ افزون بر اینکه اساسا چنین سخنانی توسط وی گفته نشده، تصویر نیز متعلق به سرکار خانم ظهیری است و از همه جالبتر اینکه هیچکدام از ایشان معاون آموزش حوزه خواهران نیستند بلکه حجتالاسلام و المسلمین مجتبی فاضل معاون آموزش حوزههای علمیه خواهران است.
▪️ به نظر میرسد معاندان سلطنت طلب و منافقین رذل از تجربه شایعات و شبهات ناموفق در فضای مجازی به تکرار شکستهای بیپایان خود، در این راه از هیچ دروغ و جعلی رویگردان نیست.
پرسش اصلی این است که چه زمانی مخاطبین قادر خواهند بود با ارتقای #دانش_رسانهای خود جلوی چنین شایعات و شبهات بیرحمانه علیه شخصیتهای اجتماعی را بگیرند؟
🆔 eitaa.com/sarbazirani110
✅ متن شبهه:
چند سوال که فکر کردن به آنها نه تنها کسی را نکشته بلکه موجب آگاهی و انسانیت در بلاد کفر گشته است .
۱_خدا چگونه بوجود اومده؟
۲_چه کسانی خدارو دیدند ویا ادعای ارتباط با خدا را دارند؟
۳_چرا در عصر حاضر معجزه ای رخ نمیدهد؟
۴_چگونه شراب نجس هست ولی بهشت پراز شرابه؟
۵_چگونه سگ نجسه ولی گرگ نجس نیست ولی ژن شون یکیه فقط وحشی واهلی فرق دارند؟
۶_چرا یک انسان باید همیشه چیزیو بپرسته حتما؟
۷_چرا باید حتما زندگی پس از مرگ وجود داشته باشد درحالیکه کسی ندیده است؟
۸_چرا باید یکسری آدمارو مقدس بدانیم؟
۹_چرا یک پیامبر زن درمیان اینهمه پیامبر نیست؟
۱۰_چرا یک پیامبر از چینی ها نداریم؟
۱۱ _چرا یک پیامبر از اروپا نداریم؟
۱۲_ چرا همه پیامبران بر قوم سامی نازل شدند؟
۱۲_چرا خدا عمدتا با چوپانها حرف میزده نه فلاسفه یا دانشمندان؟
✅ پاسخ شبهه:
جواب سوال اول: خدا چگونه به وجود آمده؟ برای دست یافتن به این سوال باید به چند نکته توجه کرد:
وقتی ما به موجودات این جهان نگاه می کنیم می بینیم که همه ناقص هستند به این معنا که وجودشان از خودشان نیست و خودشان نمی توانند خود را به وجود آورند. برای به وجود آمدن چنین موجودات ناقصی لاجرم باید موجود دیگری وارد میدان شود و این موجودات ناقص رابه وجود آورد. حال آن موجودی که وارد میدان می شود خودش وجودش را از کجا می آورد؟ یا وجودش از خودش هست و یا اینکه موجود دیگری به او وجود می دهد. اگر موجود دیگری به او وجود می دهد ما از همان موجود دیگر همین سوال را می پرسیم که تو وجودت را از کجا آورده ای؟ این سلسله سوال همواره ادامه دارد تا اینکه ما به موجودی برسیم که برای وجود پیدا کردن نیاز موجود دیگری ندارد. یعنی موجودی که خودش به خودش وجود می دهد که در این صورت ما با یک موجودی مواجه شدیم که نیازی به دیگر موجودات ندارد چنین موجودی خودش به خودش وجودمی دهد . چنین موجودی خداست. یعنی وجودش از خودش هست. اگر ما به چنین موجودی منتهی نشویم باید بپذیریم که همه موجودات همواره نیاز به موجود دیگری دارند تا به وجود آیند در این صورت موجود اولی و نخستینی در کار نیست که وجود ها همه از آن شروع شود. در این صورت ما برای وجود پیدا کردن سایر موجودات توجیهی نداریم. یعنی نمی شود این جواب را مکرر تکرار کرد که این موجود وجود را از قبلی می گیرد و آن نیز از قبلی خود و آن نیز از قبلی خود و همین طور ادامه پیدا کند. چون یک نفر سوال می کند که این جواب تا کجا بناست ادامه پیدا کند؟ اگر ما به سرچشمه نرسیم وجود این آبی که الان جلویی ماست توجیهی ندارد. اگر آبی از جلوی ما رد شود و ما برای توجیه این آب به سرچشمه ای نرسیم نمی توانیم پاسخی قانع کننده به وجود این آب دهیم هدف از این بیان این است که خداوند موجودی است که همیشه بوده و کامل است و بی نیاز از غیر خود است. و نمی توان مانند دیگر موجودات از وجود او سوال کرد. به زبان فلسفی خدا واجب الوجود است و بقیه موجودات ممکن الوجود هستند.
🔴 پاسخ سوال دوم: چه کسانی خدارو دیدند ویا ادعای ارتباط با خدا را دارند؟ در این رابطه باید گفت اگر منظور دیدن با چشم سر است یعنی همانگونه که انسان ها، طبیعت و ... را می بینیم خدا راببینیم باید بگویم هیچ کس نه دیده و نه خواهد دید. زیرا چیزی را می توان با چشم سر دید که جسمانی باشد، درحالی که خدا نه جسم است و نه جسمانی. دلیل اینکه خدا جسم و جسمانی نیست زیرا چیزی که جسم یا جسمانی باشد محدود است و چیزی که محدود باشد برای رفع محدودیت خود نیازمند است و چیزی که نیازمند باشد خدا نیست.بنابراین چون خدا محدود نیست پس جسم و جسمانی نیست بنابراین نمی توان او را با چشم سر دید. اما اگر منظور از دیدن با چشم دل باشد هر انسانی اگر گرد و غبار را از روی چشم دلش به
وسیلۀ تقوا و پرهیزگاری کنار بزند می تواند با این چشم
👇👇👇👇👇
🆔 eitaa.com/sarbazirani110
خدا را ببیند. مانند امیرالمومنین که فرمود لم اعبد ربّاً لم اره یعنی اگر خدا را نبینم عبادت نمی کنم. اما خود حضرت فرمود نه با چشم سر بلکه با چشم دل و ایمان به خدا متعال. در میان انسان ها انبیاء افرادی بوده اند که ادعای ارتباط با خدای متعال را کرده اند و برای این ادعای خود معجزه نیز ارائه داده اند. غیر از انبیاء هر کسی ادعای ارتباط با خدا را داشته باشد چون نمی توان معجزه ارائه دهد کاذب و دروغگو خواهد بود.
🔴 جواب سوال سوم: چرا در عصر حاضر معجزه ای رخ نمیدهد؟ برای پاسخ به این سوال به چند نکته باید توجه کرد. منظور از معجزه چیست؟ اگر منظور از معجزه همان کار خارق العاده ای است که انبیاء انجام می دهند، طبعاً چنین معجزه ای وقتی لازم می شود که کسی ادعای نبوت و پیامبری کند. بنابراین تا کسی چنین ادعایی نداشته باشد نباید انتظار معجزه داشت. البته قرآن به عنوان معجزه ای که پیامبر اسلام به عنوان سندی برای پیامبر بودن خود ارائه داد هنوز در دسترس می باشد و می توان چنین معجزۀ جاویدی رابا چشم سر هر لحظه به نظاره نشست اما اگر منظور از معجزه علامت و نشانه ای بر خدای متعال باشد، عالم سراسر نشانه و معجزه و علامت است. به هر طرف نگاه کنیم چنین معجزه هایی را می بینیم. از روییدن دوباره درختان تا طلوع و غروب هر روزۀ خورشید و روییدن گندم های سرسبز و زیاد از یک دانۀ خشک.
🔴 پاسخ سوال چهارم: چگونه شراب نجس هست ولی بهشت پراز شرابه؟ برای پاسخ به این سوال به تفاوت میان شراب دنیوی و اخروی باید توجه کرد: مقایسه ویژگی های شراب بهشتی و شراب دنیوی:
▪️الف) شراب دنیایی مست کننده است و با تعطیل کردن عقل و هوش آدمی، او را از یاد خدا غافل می کند ( مائده/91) اما در نوشیدن شراب بهشتی هیچ گونه زوال عقل و هوشی وجود ندارد (واقعه/47).
▪️ب) از آثار مهم نوشیدن شراب دنیوی، لغوگویی و بد و بیراه گفتن و گناه است (مائده/91) اما شراب بهشتی هرگز چنین آثاری به دنبال ندارد (طور/23).
▪️ج) در شراب دنیوی گونه ای از پلیدی وجود دارد (مائده/90) اما شراب بهشتی طیب و طاهر است و از هر گونه پلیدی به دور است(واقعه/21).
▪️د) شراب دنیوی عملی شیطانی و منتسب به اوست (مائده/90) اما شراب طهور و پاک بهشتی هدیه ای رحمانی و الهیست (واقعه/21)
توضیح بیشتر: شراب، طبق آیات قرآن مجید دو نوع است: 1- پاک و حلال 2- نجس و حرام.
در لسان آیات و روایات از شراب تعبیر به خمر نمودهاند و در کتب لغت نیز به این معنا اشاره شده است.
الخمر: شراب یا هر شیره تخمیر شده و مستی بخش است. الرائد، ج 1، ص758
اصولا شراب در لغت از شرب به معنای نوشیدن مایعات است، چه از نوع آب باشد و یا نوشابه و یا آب میوهها و یا شربتهای حلال و سالم و یا مشروبات الکلی که از نظر اسلام حرام است. بنابراین هم نوشیدنیهای پاک، سالم، مفید و حلال را شراب میگویند و هم نوشابههای الکلی که مضر و از نظر اسلام حرام است.
▪️آشامیدنی حرام
شراب نجس و حرام: شرابی است که مست کننده باشد و عقل را زائل کند و تحت تاثیر خود قرار دهد و مفاسد فردی و اجتماعی به دنبال داشته باشد، لذا این نوع از مشروبات، عملی شیطانی و رجس و پلید خوانده شده و دستور به اجتناب و دوری از آن داده شده است.
قرآن مجید میفرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» ای کسانی که ایمان آوردهاید شراب (مایع مست کننده)، قمار، بتها و ازلام (نوعی بختآزمایی) پلیدند و از عمل شیطانند. از آنها دوری کنید تا رستگار شوید. (مائده 90)
و در جای دیگر میفرماید: «يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ قُلْ فِيهِمَا إِثْمٌ كَبِيرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَا أَكْبَرُ مِنْ نَفْعِهِمَا وَيَسْأَلُونَكَ مَاذَا يُنْفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآَيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ». درباره شراب (مشروبات الکلی مست کننده) و قمار از تو سوال میکنند بگو: در آنها گناه و زیان بزرگی است و منافعی از نظر مادی برای مردم در بر دارد ولی گناه آنها از نفعشان بیشتر است. (بقره 219)
▪️آشامیدنی پاک
شراب پاک و حلال: منظور از این شراب بهشتی، آشامیدنی پاک و طهوری است که مانند شراب آلوده و شیطانی ، معصیتزا و جنونآفرین نیست و عقل و هوش انسان را مورد تاثیر قرار نمیدهد و مفاسد فردی و اجتماعی به دنبال ندارد، بلکه برای انسان، هوش، عقل، نشاط، عشق و صفا میآفریند شرابی است که هیچگونه غش، ناخالصی و آلودگی در آن وجود ندارد.
چنان که قرآن در وصف آن میفرماید: «مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ فِيهَا أَنْهَارٌ مِنْ مَاءٍ غَيْرِ آَسِنٍ وَأَنْهَارٌ مِنْ لَبَنٍ لَمْ يَتَغَيَّرْ طَعْمُهُ وَأَنْهَ ....
👇👇👇👇👇
🆔 eitaa.com/sarbazirani110
... آن خمر و شراب، نه مایه فساد عقل است و نه موجب مستی میشود. (محمد 15)
▪️و در جای دیگر میفرماید «لَا فِيهَا غَوْلٌ وَلَا هُمْ عَنْهَا يُنْزَفُونَ» آن خمر و شراب نه مایه فساد است و نه موجب مستی میشود.(صافات 47)
▪️و نیز میفرماید: «يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُخَلَّدُونَ بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِنْ مَعِينٍ» قدحها و کوزهها و جامهایی از نهرهای جاری بهشتی و شراب طهور اما شرابی که از آن نه سردرد میگیرند و نه مست میشوند. (واقعه 17 و 18)
▪️و درجای دیگر با تعبیراتی زیبا، ویژگیهای شراب بهشتی را یادآور شده و میفرماید: «تَعْرِفُ فِي وُجُوهِهِمْ نَضْرَةَ النَّعِيمِ يُسْقَوْنَ مِنْ رَحِيقٍ مَخْتُومٍ خِتَامُهُ مِسْكٌ وَفِي ذَلِكَ فَلْيَتَنَافَسِ الْمُتَنَافِسُونَ» آنها از شراب (طهور) زلال دست نخورده و سربستهای سیراب میشوند مهری که بر آن نهاده شده از مشک است و در این نعمتهای بهشتی راغبان باید بر یکدیگر سبقت بگیرند این شراب آمیخته با تسنیم است همان چشمهای که مقربان از آن مینوشند. (مطففین 24 -26)
🔴 جواب سوال پنجم: چگونه سگ نجسه ولی گرگ نجس نیست ولی ژنشون یکیه فقط وحشی واهلی فرق دارند؟ در این رابطه به چند نکته باید توجه کرد: یک قاعده و قانون کلی وجود دارد و آن این که بعد از آن که ما وجود خدا و قرآن و شریعت و امام و پیامبر را ثابت کردیم و دانستیم که حکم خدای حکیم به چیزی تعلق گرفته است دیگر نیاز نداریم که جزییات حکم رسیده را بدانیم و حتی ممکن است با توجه به محدودیت و موانع فهم عقل ما به عمق همه احکام الهی نرسیم.
▪️نکاتی که در مورد احکام و دلایل تشریع آن بیان می شود در واقع احتمالاتی است که ما با توجه به اطلاعات و فکر محدود خویش به آن دست پیدا می کنیم وگرنه هیچکدام دلیل حتمی احکام الهی نیست و چه بسا نکات و ناگفته های بسیاری وجود دارد که از چشم ما پنهان است و بعضی را ممکن است بشر با پیشرفت و رشد علمی نیز نتواند به دست آورد.
▪️نکته دیگر قابل ذکر محدودیت و نقصان عقل و علم است که هرگز نمی تواند بعضی از احکام جزئي را به طور کامل درک کند. چنان چه علت دو رکعتی بودن نماز صبح با هیچ فکر بشری قابل بیان نیست.
▪️ اما در مورد سگ و گرگ اجمالا باید گفت که سگ متمایزاتی دارد که او را از دیگر حیوانات جدا می کند و آمیختگی او با زندگی انسان مشکلاتی را در پی دارد که بعضی از آن ها مورد تصدیق دانشمندان هست
🔴 جواب سوال ششم: انسان ها در درون خود ویژگی هایی را دارند . مانند انواع غریزه ها . حس حقیقت جویی که باعث شده دنبال کشف حقایق برود.
این ویژگی ها که مختص انسان است در زبان دین فطرت نامیده می شود
یکی از ویژگی و فطرت های انسانی حس پرستش است.
این حس همواره با انسان ها بوده است و از او جدا نمی شود.
نمونه این حس پرستش امور مختلف مثل خدا و سایر بت ها در طول تاریخ است.
انسان ها به این حس فطری و درونی که جدا شدنی نیست به گونه های مختلفی پاسخ می دهند.
بهترین و می توان گفت تنها مورد خوب پرستش خداوند متعال است حس پرستشی که به تعبیر فلاسفه از امور اضافی است یعنی آن چیزی که به آن حس داریم در عالم واقع وجود خارجی دارد
🔴 جواب سوال هفتم : برای وجود جهان آخرت دلایل مختلفی وجود دارد.
▪️ برخی دلایل عقلی هستند
برخی نقلی یعنی آیات و روایات
برخی هم تجربی.
یکی از دلایل عدالت است.
خداوند عادل است. این دنیا ظرفیت اجرای عدالت را ندارد. پس باید غیر از این دنیا دنیایی باشد تا عدالت اجرا شود.
این دنیا ظرفیت ندارد چون گاهی یک فرد مثلا افراد زیادی را می کشد ولی فقط می توان او را یک بار کشت. بنابراین باید جهانی باشد که این ظرفیت را داشته باشد تا چنین افرادی به سزای جرم خود برسند.
در جهت مثبت نیز قضیه همین است
🔴 جواب سوال هشتم: اصل و قانون اولی این است که هیچ انسانی بر هیچ انسانی برتری ندارد.
همه ی انسان مانند همدیگر هستند
اما گاهی برخی از انسان ها به خاطر ویژگی های که دارند از طرف خدا برگزیده می شوند. خداوند عزیز و مقدس است و هر کسی را که او انتخاب می کند لاجرم عزیز و مقدس می شود.
خداوند راضی نیست که به این افراد بی احترامی شود و در صورت بی احترامی برخورد خواهد کرد
▪️آیه 1حجرات : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ای کسانی که ایمان آوردهاید (در هیچ کار) بر خدا و رسول تقدّم مجویید و از خدا پروا کنید، که خدا شنوا و داناست.
▪️آیه 2حجرات يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ وَلَا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ أَنْ تَحْبَطَ أَعْمَالُكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تَشْعُرُونَ ای اهل ایمان،
فوق صوت پیغمبر صدا بلند نکنید و بر او فریاد بر مکشید
👇👇👇👇👇
🆔 eitaa.com/sarbazirani110