🔸سبقت پیام رسان ها از رسانه های اجتماعی
در گزارشی که اخیرا منتشر شده است، استفاده از پیام رسان های اجتماعی مانند #واتس_اپ، فیس بوک مسنجر، #وی_چت و #وایبر از رسانه های اجتماعی مانند #فیسبوک، #اینستاگرام، #توئیتر و لینکدین سبقت گرفتند.
#رسانه #فضای_مجازی #شبکه_اجتماعی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
◼️ رحلت پیامبر اسلام، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم السلام را تسلیت عرض می کنیم.
🎙 #تببین_و_تحلیل | قیام امام حسن علیهالسلام
🔻 بررسی قیام حسنی براساس تحلیل حضرت آیتالله خامنهای، برگرفته از کتاب دو امام مجاهد
🔹 در اذهان عامّهی مردم کمتر کسی از واژهی نهضت حسنی و قیام حسنی برای این حرکت سیاسی امام مجتبی (علیهالسّلام) استفاده میکند، ولی با دقّت در متون و اسناد تاریخی بارقههای قیام حسنی در این رویداد تاریخی چشم اندیشمندان را خیره و زوایایی از یک حقیقت نامکشوف را عیان میسازد.
🔸 رفتار سیاسی امام حسن مجتبی و تقابل ایشان با معاویه یکی از پر چالشترین و ابهام انگیزترین حرکات سیاسی امامان معصوم شیعه است. حضرت آیتالله خامنهای در سخنرانیهای خود به سال ۵۱ بخشی از این زوایای پنهان را رونمایی کردهاند. ایشان براساس آیات قرآن و مدارک متقن تاریخی اولاً صلح را به آتشبس معنا میکنند، ثانیاً ماهیت این آتشبس را قیام و جهاد تحلیل میکنند.
🔹 بخش فقه و معارف پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در این یادداشت، قرائت حضرت آیتالله خامنهای از جنبش سیاسی امام حسن (علیهالسّلام) را براساس کتاب «دو امام مجاهد» تبیین میکند.
🔍 مطالعه متن کامل یادداشت:
farsi.khamenei.ir/others-note?id=43836
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔷«ماجرای نیمروز» کماکان پیشتاز گیشههای #سینما
به گزارش تسنیم تازهترین آمار فروش فیلمهای در حال #اکران آبان 1398 منتشر شد که بر این اساس #فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز 2 رد خون» به تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی و کارگردانی محمدحسین مهدویان همچنان صدرنشین فیلمهای #گیشه است.
آمار فروش فیلمهای در حال اکران:
«ماجرای نیمروز؛ رد خون»: 4 میلیارد و 700میلیون تومان/5 هفته
«کلوب همسران»: 2 میلیارد و 650 میلیون تومان/5 هفته
«مسخره باز»:2 میلیارد و 600میلیون تومان/3 هفته
«مردی بدون سایه»: 1 میلیارد و 273 میلیون تومان/6 هفته
«هزارتو»:1 میلیارد و 600 میلیون تومان/ 1 هفته
«درخونگاه»: 1 میلیارد و 300 میلیون تومان/4 هفته
«شاهکش»: 1 میلیارد و 150 میلیون تومان/6 هفته
«سال دوم دانشکده من»: 797 میلیون تومان/ 4 هفته
«پیلوت»: 600 میلیون تومان/ 4هفته
«خانه پدری»:470 میلیون تومان/ 4روز
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
May 11
✅نظر مسعود فراستی درباره توقف اکران «خانه پدری»: راه نقدش بسته شد
مسعود فراستی دلایلش را برای مخالفت با توقیف «خانه پدری» مطرح کرد.
این #منتقد_سینما در تازهترین قسمت برنامه تلویزیونی «هفت» درباره اتفاقات اخیری که برای فیلم «خانه پدری» به وقوع پیوسته، گفت: من قبلا گفتم که #فیلمـ و نه #فیلمسازـ ضدملی است و همچنان بر این باورم که فیلم ضدملی است. این فقط بحث تم نیست؛ بحث جای دوربین است. به نظر من هر چیزی میتواند در #سینما مطرح شود، از جمله خیانت و جنایت. بنابراین من با تمها مشکل ندارم. نسبتی که با این موضوعات برقرار میکنیم، مسأله است. اگرنه میتوانی یک مسأله #خیانت ملی را با نگاه درست و نسبت درستی که برقرار میکنی، آسیبشناسی کنی! «خانه پدری» از نظر تکنیکی، فضاسازی و خلق شخصیتها بشدت ضعیف است و ابداً #فرم ندارد!
اشکال دوم فیلم، تعمیمی است که عیاری میدهد؛ واقعهای که ۸۰ سال است ادامه مییابد و مدام در یک دایره بسته تکرار میشود. من در تمام طول عمرم این اولین فیلمی بود که آن زمان موافق بودم #اکران نشود؛ بویژه در خارج! چون در خارج نمایش آن فیلم به معنی این است که ایرانیها نهتنها فاندامنتالیست هستند بلکه تروریست هستند، ماقبل مدرنیزمند و نزدیک به داعش و طالبان!
موضعم اکران فیلم «#خانه_پدری» بود، چون بعد از این همه سال سکوت و بایکوت، وقتی اکران میشد، همه آن را میدیدند و میشد آن را یک نقد جامع کرد. اما با پایین آمدن فیلم این امکان بسته شد.
وطن امروز
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
گوشه ای از سخنان دکتر رضا داوری اردکانی درباره علم اسلامی، تجدد، فضای مجازی و سکولاریسم:
🔹شما اگر عالَم و جامعه اسلامی ساختهاید، علم اسلامی دارید، نه اینکه اول علم اسلامی و بعد جامعه اسلامی بسازید. این دو اگر تقدم و تأخر نداشته باشند، همزمان باهم به وجود میآیند، یعنی تفکر اسلامی تجدید بشود این اتفاق رخ میدهد.
🔹خیلی رو راست به شما بگویم که با فارابی و ابن سینا و ملاصدرا نمیتوانید مسائل زمان را حل کنید. همه مسائل این زمان غربی است و غرب در سراسر وجود عالم وجود دارد و همه چیز متجدد و غربی است. اگر بخواهید با همه چیزِ متجدد مواجه شوید، باید ببینید این مواجهه چطور صورت میگیرد. ما نه از بانک و نه از #تکنولوژی و #مدرنیته و #پست_مدرنیزم، نمیتوانیم صرفنظر کنیم، بلکه همه اینها وارد زندگی ما میشود و آن را میپذیریم.
🔹#فضای_مجازی را میپذیریم و کمتر نیز فکر میکنیم که این فضای مجازی با ما چه میکند. آیا او را سر کار میگذاریم یا او ما را؟ وسیلهای است، اما من تابع آن هستم و دلمان را خوش میکنیم که وسیله است. اگر شما آن را در مسیر مقصود خود به کار میگیرید، همین جا سجده شکر میکنم، اما او دارد ما را راه میبرد. #تکنیک دارد ما را راه میبرد و قانون و تکنیک دارد، دنیا را اداره میکند و باید به اینها توجه کنید و بعد فکر کنید که عالم جدید، پوششی است بر این. عالم جدید، عالمی است که اصلاً نمیگذارد به باطن دین برسید و شما به باطن #دین فکر کنید.
🔹نمیخواهد به باطن دین برسید، نه اینکه هوس داشته باشد، خیر، بلکه اساساً قانونش این است که جهان، جهان سکولار است و دوران جدید، دوران قدرت بشر و خدایی بشر است. از ابتدای تاریخ تجدد و قرن ۱۵ به این طرف، این دعوای «انا الحقی» و این تفرعن تجدد سابقه دارد و تازه به وجود نیامده است. این نظریه یک فیلسوف نیست که شما بگویید با #سکولاریزیم مخالف هستید. مخالف باشید، خوب کاری هم میکنید و من هم با آن مخالف هستم، اما سکولاریزم یک وجود است و نه رأی که بگوییم مخالف آن هستیم و تمام شود و برود. سکولاریزم، قانون وجود عالم امروز است.
منبع: خبرگزاری ایکنا
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔷 کتاب #سینما، دین و سیاست در موضوع بررسی انتقادی سینمای دینی پس از انقلاب نوشته دکتر رفیع الدین اسماعیلی و به همت انجمن سواد رسانه طلاب تهیه و چاپ شد.
📚 برای تهیه این کتاب می توانید به فروشگاه های بوستان کتاب در شهرهای مختلف مراجعه نمایید.
https://www.instagram.com/p/B4aXxp2nObo/?igshid=aapc53b7e2e2
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
May 11
pdf.pdf
2.74M
🔹مقاله: ستارگان سینما و هویت آنلاین: مطالعه نشانهشناختی بازسازی مفهوم ستارگی پس از اینترنت
(مطالعه موردی تصاویر منتشر شده در #اینستاگرام #الناز_شاکردوست)
نویسندگان: صادق رشیدی؛ زهرا صبورنژاد
🔹منبع: فصلنامه مطالعات رسانه های نوین، دوره 1، شماره 3، پاییز 1394.
🔻چکیده:
این مقاله با هدف مطالعه و تحلیل مفهوم ستارهسازی پس از #اینترنت و تحلیل تأثیرات رسانههای جدید و مجازی در دگرگونی معنای ستارگی نوشته شده است. در این مقاله تلاش شده تا با استفاده از مطالعه موردی بومی و مطالعه معنای ستارگی و ستارهسازی در #سینما از دیدگاههای گوناگون، نقش اینترنت و فضاهای مجازی در تغییر و دگرگون کردن معنای ستاره سینمایی را مورد تحلیل قرار گیرد. بدین منظور برای مطالعات موضوع مورد نظر و تحلیل یافتهها و نمونههای موردی این مقاله، از تحقیق کیفی با رویکرد #مطالعات_فرهنگی و روش #نشانه_شناسی استفاده شده است.
نتایج این مطالعات در مجموع نشان میدهد که ستارههای سینمایی در تعامل بی واسطه با مخاطب و نیز با راهبرد خودبیانگری و تصاویر شخصی و خصوصی تغییر مهمی در شیوههای نگرش جامعه به معنای ستارگی ایجاد کردهاند و چگونگی ستارهسازی و معرفی آن به جامعه، که در روشهای کلاسیک و وابسته به #رسانههای_جمعی و #نشریات عام، تحت اختیار #هنرپیشه ها نبود، این بار در بافت و شرایط جدید و بی واسطهای در جریان است و در حقیقت معنای جدید ستارگی، ستاره بودن در شرایط پس از اینترنت است.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh