eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
▪️سلام و احترام خدمت همراهان عزیز 👈 در نظر داریم در فضای تحلیل سینما و تلویزیون ایران کارگروهی تشکیل بدیم و به تولید محتوا بپردازیم. 🔻دوستانی که پیگیر سینما و تلویزیون ایران هستند و در تحلیل فرمی و محتوایی این سینما قلم می‌زنند و می‌نویسند با این آیدی ارتباط حاصل کنند. @mostafagoodarzi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘فضای مجازی در دنیای حقیقی چطور مدیریت می‌شود؟ ▪️فاصله خودمان با کشورهای دیگر در مدیریت فضای مجازی را ببینیم 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از 🧠📺📡 مؤسسه شناخت
در نوشتار حاضر ضمن بررسی لزوم رفتار مناسب در حرفه‌های مختلف، به بحث در مورد حقوق مالکیت معنوی در عرصه کار با رایانه و فضاهای اینترنتی پرداخته شده و اخلاق حرفه‌ای در این عرصه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نویسنده به معرفی انواع جرایم رایانه‌ای پرداخته و بایسته‌های رعایت اخلاق در فضای مجازی را بیان نموده است. وی همچنین به برخی از تهدیدات در این زمینه اشاره کرده و زمینه‌های اجتماعی وقوع جرم در این عرصه و راهکارهای پیشگیری از این قبیل جرایم را بررسی نموده است. وی لزوم امنیت در حریم خصوصی و آزادی‌های مدنی را نیز مورد توجه قرار داده و فضای مجازی را نیز از مصادیق حریم خصوصی و آزادی‌های مدنی دانسته است. گروه سايبرپژوهی بنیادین لینک خرید کتاب مسائل اخلاقی و اجتماعی در عصر اطلاعات 📲مؤسسه شناخت 🆔 @ir_shenakht 🌐 www.shenakht.ir
🔘«نمایش سریال های خشن خانگی» پلن جدید شبکه نمایش خانگی برای جذب مخاطب ▪️امروز چاقو چاقو کردنِ تازه عروس و داماد در «گردن‌زنی»، زنده زنده در آتش سوزاندن سریال «داریوش» و مثله کردن یک برادر توسط خواهر در سریال «بازنده» تنها مصادیقی‌اند که جریان ساخت سریال در پلتفرم‌ها به سمت نمایشِ قتل‌های خونین و خشونت‌های عریان رفته است. ▪️ باید به این نکته اشاره کرد بسیاری از سریال‌های مطرح دنیا در کنار نمایش خشونت، به ایجاد تعادل در محتوای خود و پرداختن به مسائلی چون خانواده و دوستی نیز توجه دارند. با وجود خشونت‌های عریان، به روابط انسانی و ابعاد احساسی نیز پرداخته‌اند. این در حالی است که فضای نمایش خانگی ما بیشتر به سمت نمایش خشونت و درام رفته است. ▪️بایستی پُر کردن خلأ ساخت آثار طنز و کمدی و پرداختن به کارهای خانوادگی در نمایش‌خانگی یک رویکردی باشد که تهیه‌کنندگان و سریال‌سازان در دستور کارشان قرار دهند و از طرفی برای ساخت آثار اجتماعی و جنایی هم به این اصل توجه داشته باشند نمایشِ خشونتِ عریان به شکل و شمایلِ امروز بیشتر می‌تواند تأثیرات منفی در پی داشته باشد تا جذابیت ایجاد کند. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘عوامل موثر در ▫️«می‌خواهند ملت را از راه‌‌های اطلاع‌رسانی جدا کنند...» ▪️به روایت رهبر معظم انقلاب(۱۴٠۲/۱/۱) ▫️دقیقا اصلی‌ترین حربه در جنگ ترکیبی با محوریت شناختی، همین جداسازی مردم از رسانه‌های رسمی نظام و سوق دادن آن‌ها بسمت رسانه‌های معاند است؛ آنگاه به راحتی می‌توانند جای «جلاد و شهید»، «ظالم و مظلوم»، «خیانت و خدمت» را عوض کنند! 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
‌ ✍ قسمتی از نامه شهید آوینی خطاب به محمد هاشمی رئیس سازمان صدا و سیما(برادر رئیس جمهور) در سال ۱۳۷۱ 🔻خدايمان شاهد است که اگر ماجرای انزوای بچه‌های مسلمان و جبهه رفته و دردمند در صداوسیما به همين‌جا ختم می‌شد و مشکل صداوسيما تنها این بود که نيروهای خودی را تحویل نمی‌گیرد و می‌راند و مثلاً بعد از گذشت ۱۳ سال از پیروزی انقلاب در کشور ارزش‌های الهی، به تازگی به یک خانم چادری اجازه داده است که هفته‌ای یک شب گوینده خبر باشد، مساله‌ای نبود و شايد می‌شد به راحتی از کنار آن گذشت اما به هيچ وجه موضوع به همين جا ختم نمی شود. 🔻حضرات اداره کننده صداوسيما که تحت مديريت شما هستند، با يک دست بچه‌های مسلمان و روح انقلاب و جهاد و ايثار را، منزوی می کنند و با دست ديگر به جذب و جلب عناصر مساله‌دار و معاند با انقلاب می پردازند و به ترويج دگرانديشان همت می گمارند. 🔻ولی امروز احساس می‌کنیم که باید مهر سکوت را بر لبانمان بشکنیم و مظلومیت‌مان، که نه مظلومیت ما تهیه‌کنندگان و سازندگان سریال “خنجر و شقایق” بلکه مظلومیت همه بچه‌های حزب‌اللهی سال‌های پرفراز و فرود انقلاب اسلامی‌مان را فریاد کنیم... 🔻با همه این اوضاع و احوال به همکاران محترمتان بگویید که اگر به امید مأیوس کردن نیروهای حزب‌اللهی و جبهه رفته دست به اتخاذ چنین شیوه‌هایی می‌زنند، سخت به بی‌راهه می‌روند. این نیروها تنها با رسیدن آجالشان و تقدیم ارواحشان به حضرت ملک‌الموت، به آخر خط می‌رسند و عرصه را خالی می‌کنند و به قول شهید همت، حاشا که بچه مسلمان میدان را خالی کند. | لینک کانال 👇 @revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 شبکهٔ اجتماعی فیسبوک ▪️آغاز فیسبوک 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘به جای ده فیلم، دو فیلم بسازید ▪️به جای ده فیلم، دو فیلم بسازید.منتها دو فیلمی که وقتی پخش شد، همه بگویند که باز هم پخش کن ... ▪️بروید سراغ بهترین کارگردان، بهترین سناریونویس، فیلمنامه‌نویس، بهترین پشتیبان و تهیه‌کننده؛ بروید سراغ این‌ها! 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘استحاله فرهنگی با شبکه نمایش خانگی ▫️ترویج نوع خاصی از سبک زندگی غیرهمخوان با فرهنگ ایرانی ▪️ترویج خشونت، لاابالی گری و بی دینی به بهانه نمایش فیلم 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘نظرسنجی منتشر شده مرکز پژوهش‌های مجلس درباره فرهنگ سلبریتی در ایران ▪️این نظرسنجی حکایت از کاهش محبوبیت و اثرگذاری سلبریتی‌ها روی مردم دارد. ▪️با این حال هستند نوجوانان و جوانانی که بشدت تحت تأثیر سلبریتی‌های محبوبشان هستند و نمی‌توان اثرگذاری سلبریتی‌ها در جامعه را نادیده گرفت. ✍️مهدیار 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘«نظریه های رسانه ای» ▫️نظریه های زیادی در خصوص رسانه ها وجود دارد. بعضی مانند نظریه تزریقی، بسیار تند و یک طرفه است و بعضی دیگر مانند نظریه استحکام کمی میانه رو و معتقد به رابطه ای دوسویه است. البته این دو نظریه از نظریاتی است که در پژوهش های ابتدایی مطرح شد. و به مرور با گسترش وسایل ارتباط جمعی و تنوعی که در رسانه ها ایجاد شد، دیدگاه های مختلفی مطرح شده است. ▪️در مطالب بعدی هر کدام از آنها را با ذکر نمونه های امروزی دنبال خواهیم کرد. نظریه های ارتباطات به مرور زمان با تغییراتی که در رسانه ها اتفاق افتاد تغییر کرد. در حال حاضر شدنی که در نظریات اولیه با در نظر داشتن مخاطبی کاملاً منفعل وجود داشت دیگر وجود ندارد. ▫️اکنون به برخی از دیدگاه های کلان اشاره میکنیم: 1️⃣نظریه ابزاری با ابزارانگاری رسانه 2️⃣نظریه ذات گرایانه 3️⃣نظریه اقتضا گرایانه 📚مجموعه گفتارهای فقه رسانه و ارتباطات ،علی‌نهاوندی، صفحه ۱۹ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘تهاجم فرهنگی یهودیان به غرب! ▫️سینمای یهودی‌بنیان هالیوود با پر رنگ کردن و بازنمایی مکرر سبک‌زندگی اشراف و اقلیت، تاریخ رو تحریف می‌کنه تا ما فکر کنیم غرب یعنی ؛ در حالی‌که خود غرب هم کم‌تر از چند دهه‌ست که به این وضعیت فاجعه دچار شده. ▪️یکی از افشاگری‌های هنری فورد (مؤسس کمپانی مشهور خودروسازی فورد) علیه یهودیان همین بود که اینا دارن فرهنگ سنتی و اخلاقی مسیحی رو با سینمای نابود می‌کنن. 📚پژوههٔ صهیونیت، ج۱،ص۵۸ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
⚫️ بلک فرایدی؛ کلان‌پروژهٔ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی 🖊سجاد انجم‌شعاع ▪️در جهانی که ایدئولوژی «سرمایه‌داری» به‌عنوان نیروی مسلط بر ساختارهای اجتماعی و اقتصادی، «مصرف‌گرایی» را به‌عنوان اصولی ثابت و بنیادین در کانون گفتمان خود قرار داده است، «بلک فرایدی» به‌عنوان نمادی برجسته و تأثیرگذار از این طرز تفکر ظهور می‌کند. این روز که در ظاهر تنها یک رویداد اقتصادی به‌شمار می‌رود، در حقیقت محملی است برای: ۱. تحمیلِ سبک زندگی غربی ۲. تقویت هژمونی نظام سرمایه‌داری ۳. تضعیف ارزش‌های فرهنگی، معنوی و اجتماعی جوامع دیگر. بلک فرایدی فراتر از یک فستیوال خرید و تخفیف، در ماهیت خود ابزاری پیچیده و ماهرانه است که به‌طور مستقیم به پروژه‌ای فرهنگی و سیاسی تبدیل شده است. این رویداد، به‌نوعی در راستای تغییر ذائقه‌ها و گرایش‌های فردی و جمعی در جوامع غیرغربی عمل می‌کند و با ترویج مصرف‌گرایی بی‌حد و مرز، به‌دنبال تحمیل فرهنگ و ارزش‌های مبتنی بر سرمایه‌داری به دیگر نقاط جهان است. به این ترتیب، بلک فرایدی بیش از آنکه یک اتفاق اقتصادی باشد، به‌عنوان بخشی از پروژه‌ای فرهنگی-اقتصادی عمل می‌کند که هدف آن استحاله و تبدیل جوامع به مصرف‌کنندگان بی‌چون و چرا و در نهایت حذف تمایزات فرهنگی و تاریخی آن‌ها از هویت‌های اصیل خود است. ▪️مصرف‌گرایی افسارگسیخته و انحراف از میانه‌روی اسلامی: یکی از ویژگی‌های بارز «بلک فرایدی»، ترویج مصرف‌گرایی بی‌حساب و کتاب و رقابت بی‌امان بر سر کالاهای غیرضروری و تجملی است. این پدیده که در درون خود نوعی اشتیاق به مصرف را به وجود می‌آورد، به‌طور شگفت‌انگیزی با آموزه‌های اسلامی(مصداقی پرواضح: وَكُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ) در تضاد است؛ در این فضا، بلک فرایدی با تمرکز بر نیازهای کاذب و القای تصورات غلط درباره ضرورت «کالاهای لوکس»، از انسان مسلمان جامعه‌ای می‌سازد که به‌جای توجه به ارزش‌های معنوی، اخلاقی و ضروریات واقعی زندگی، خود را در دام تبلیغات اغواگرانه برندهای «چندملیتی» و کالاهای فاقد ارزش اساسی می‌اندازد. این روز، نه‌تنها نمادی از اسراف و تبذیر است، بلکه به‌طور ضمنی پیام‌آور رفتاری است که در آموزه‌های اسلامی، مصداقی از عمل به دست طاغوت قلمداد می‌شود. ▪️تحمیل فرهنگ مصرف‌گرای غربی: بلک فرایدی، فراتر از یک رویداد اقتصادی، ابزاری است برای نفوذ فرهنگی و استحاله ارزش‌های اسلامی. «سبک زندگی غربی»، با محوریت «مصرف و لذت‌گرایی»، از طریق چنین رویدادهایی تلاش می‌کند تا هویت فرهنگی دیگر جوامع را مستحیل کند. این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب از آن با عنوان «تهاجم فرهنگی» یاد می‌کنند؛ پروژه‌ای که هدف اصلی آن تغییر باورها و رفتارهای جامعه‌ی اسلامی است. ▪️تشدید بی‌عدالتی اقتصادی: بلک فرایدی، بیش از هر چیز، به تقویت ساختارهای «سرمایه‌داری کلان» و «تعمیق شکاف‌های طبقاتی» می‌انجامد. این روز، به‌عنوان یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند، در دستان شرکت‌های چندملیتی به‌وسیله کمپین‌های گسترده و فریبنده، سود کلانی را به جیب می‌زند و در مقابل، قشرهای کم‌درآمد و محروم که حتی از عهده خریدهای تخفیفی و اغواگر این روز برنمی‌آیند، به‌طور فزاینده‌ای به حاشیه رانده می‌شوند. این روند، نوعی بازتولید نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی است که در آن، تنها معدودی از قدرتمندان اقتصادی از این چرخه سودآور بهره‌برداری می‌کنند، در حالی که اکثریت مردم در دایره فقر و محرومیت به دام می‌افتند. ▪️فروپاشی ارزش‌های اخلاقی و انسانی: رفتارهای خشونت‌آمیز و رقابت‌های بی‌رحمانه‌ای که در خلال بلک فرایدی میان مشتریان رخ می‌دهد، به‌وضوح نمایانگر عمق بحران اخلاقی در این رویداد است. از یک‌سو، کشمکش‌های فیزیکی و برخوردهای تهاجمی برای دست‌یابی به کالاهای تخفیفی، همچون انعکاسی از دیوانه‌وار شدن انسان‌ها در جستجوی کالای مصرفی، هرگونه مفهوم انسانیت و کرامت را به چالش می‌کشد. این در حالی است که رقابت ناسالم خریداران برای جلب توجه دیگران و ایجاد اغواهای تبلیغاتی، در واقع به‌نوعی سوق دادن افراد به‌سوی رفتارهای فردگرایانه و خودخواهانه است که حقوق و احترام به دیگران را به‌کلی نادیده می‌گیرد. این پدیده، در پس‌زمینه خود، بازتاب‌دهنده یک تحریف جدی در اصول اخلاقی است که در آموزه‌های اسلامی، همچون رعایت «انصاف»، «احترام به حقوق دیگران» و «روح تعاون اجتماعی» تأکید شده است. @HOWZAVIAN_kerman 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام