eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 نمود و نماد اعتراضات ⭕️ پدیده ها چهار بُعدی اند: فاعل و ایجاد کننده دارند/ برای غایت و نتیجه ای طراحی می شوند/ صورت و نمود و شکلی می پذیرند/ و بر ماده و زمینه ای می نشینند! ⭕️در ماجراهای اخیر به ایجاد کننده و زمینه ها و غایات توجه بیشتری می شود تا صورت و نمود و بروز اعتراضات. ♨️"بودها" از پس "نمودها" دیده و ترجمه می شوند. نمودهای اعتراض، اینبار به شکل عجیبی "نمادین" است! از برداشتن و آتش زدن روسری تا علامت فحش مقابل نمادهای نظام و عمامه پرانی و... صرفاً چیزی، دیدنی نشده و ضریب رسانه نگرفته، خودش نمادین و ذاتاً دیدنی است.(دقت کنید) ⭕️تعدیل یا تقابل با آن بدون تصرف در این علت صوری و بُعد نمودین ممکن نیست. ⭕️گفتمان شبه فلسفی دهه۷۰ نیست که با طرح ولایت جمع شود. شبکه حزبی۸۸ هم نیست که با سلسله نشست های بصیرتی تقابل شود. صورت متبدل و دائم نوشونده ای از نمودها و نمادها، افتاده بر زمینه های اعتراض است. "فان"، "هم فال و هم تماشا و هم اعتراض" و بچه گانه و در عین حال جدی است! 🛑 پ.ن: 👈کار تقابلی طلاب معصومیه از این حیث یک کار نو بود. جمله حجت الاسلام که نارنجک دستی اغتشاشگران دستش را مجروح کرد را هشتگ و بنر کردند و جای کوکتل مولوتف ها به دیوار معصومیه، نصب کردند: خدارا شکر به مردم نخورد! 👈این یک تقابلِ نمودی، ناظر به علت صوری اعتراضات است. میتواند تعدیل کننده و سو دهنده به زمینه ها و قابلیت های اعتراض هم طراحی شود... 👈محسن قنبریان •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢بی روسری‌ها چقدر هستند؟ ⭕️ این دوربین از تجریش،پارک وی، چهارراه نیایش، میدان ونک، فاطمی ، میدان ولی عصر تا رفته چهار راه جمهوری و میدان منیریه. ❓به نظر شما بی روسری ها و مانتویی ها و چادری ها چقدرند؟ 🛑عدد قابل باور نیست: ‼️راستی چرا ما اینقدر نگرانیم؟ ♨️ چون از دیدن یک بی حجاب هم غصه دار می شویم و چون فضای مجازی از بی حجاب ها لشگر سازی می کند. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢تا پای جان 🇮🇷آرزوی موفقیت برای جوانان تیم ملی کشور عزیز ایران •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢درس مهــــــم! ⭕️ از اینجا بود که شکست ما رقم خورد؛ 🛑 پ.ن: مرگ بر انگلیس، آمریکا و ... شاید ندونین چرا مرگ میفرستین ولی خودشون میدونه چرا مرگ میفرستیم... •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢توییت علیزاده در مورد شکست تیم ملی مقابل انگلیس •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 درس‌های رسانه‌ای از باخت ایران ⭕️ دشمن در جنگ رسانه‌ای هدف‌های چند لایه دارد. این هدف‌ها در یک سطح نیستند؛ از ماکسیمم شروع می‌شود و به مینیمم ختم می‌شود (نگاه فازی). ⭕️ ابتدا تلاش می‌کند به هدف ماکسیمم برسد اگر نشد مرحله پایین‌تر را تعقیب می‌کند تا این‌که به هدف مینیمم رضایت می‌دهد. آنها برای هر یک از این مراحل برنامه مشخص دارند. در مسئله فوتبال نیز هدف اصلی حذف ایران از جام جهانی بود؛ موفق نشد، منصرف کردن تیم ملی از بازی را در دستور کار قرار داد، در آن هم موفق نشد؛ تهاجم گسترده به بازیکن‌ها و تخریب آنها عملیاتی شد. سرانجام موفق شد دو امتیاز بگیرد؛ نخواندن سرود ملی توسط بازیکن‌ها و تضعیف روحیه آنها و شکست سنگین. ⭕️ جنگ شناختی یعنی این‌که کاری بکنی که از باخت تیم ملی، هم براندازا خوشحال بشن هم انقلابیا؛ براندازا به دلیل این‌که فکر می‌کنند باخت تیم ملی، حیثیت جمهوری اسلامی را بر باد می‌دهد و انقلابیا چون فکر می‌کنند نخواندن سرود ملی، حیثیت جمهوری اسلامی را بر باد می‌دهد. ⭕️ بازی فوتبال با نتیجه 6 به 2 یا همان 3 به 1 خودمان تمام شد؛ این نتیجه نمایانگر نتیجه بازی در نبرد رسانه‌ای بود. ما در نبرد رسانه‌ای بازی را 3 به 1 به طرف مقابل واگذار کردیم. آن یک گل هم اقدام مثبت در بُردن تیم ملی به دیدار رئیس جمهور و بدرقه آنها توسط مادران شهید بود. ♨️ البته در کنار این اقدامات مثبت رسانه‌ای، تیم دیپلماسی کشور نیز یک گل به یادماندنی به اینترنشنال زد که کام تلخ دو ماه گذشته را کمی شیرین کرد. 🛑 نکته آخر این‌که جنگ ترکیبی، ابعاد مختلفی دارد که یک بُعد مهم آن رسانه است؛ باید با آسیب‌شناسی دقیق نقاط ضعف رسانه انقلاب در جنگ ترکیبی فعلی خود را برای جنگ آینده آمده کنیم. افق پیشرو برای رسانه‌های انقلاب این فرمایش رهبری حکیم است که «اگر یکی بزنند ده‌تا می‌خورن». با اراده و همتی که جوانان انقلابی رسانه در دو ماه گذشته نشان دادند رسیدن به این چشم‌انداز در آینده نزدیک دور از دسترس نیست. ✍️ محمد میرزایی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢این متن پیام یکی از همراهان انجمن سواد رسانه هست که بی‌اندازه انگیزه میده به تیم ما برای فعالیت بیشتر ✅سلام ♨️میخواستم خدمت تون پیام بدم در راستای سواد رسانه بنده یک کانال در واتس آپ زدم(از اون گروهی که فقط ادمین پیام می‌ذاره) و از مطالب کانال شما خیلی استفاده کردم امیدوارم راضی باشید ♨️بیشتر فامیل هامون و هم ادد کردم برخی هاشون رفتن بیرون یکی از فامیل هامون که بی حجاب هستند و به سلطنت طلب مشهور هستند از گروه نرفته بود من خیلی تعجب کردم چرا نمیره منتظر بودم ایشون هم خارج بشن از گروه ⭕️گذشت به دلایلی روند فعالیت قطع شد و بعد دیگه واتس اپ فیلتر شد و .... ♨️خانوادم که یک روز میزبان این خانواده بودن من اون زمان حضور نداشتم همین خانم گفته بودن که چه کانال خوبی بود چه پیغام های خوبی بود و کلی گله کرده بودن چرا کانال متوقف شد و یک کانال خوب هم بود اینجوری کردید و... ... 😳❗️ به حدی من تعجب کردم حد نداشت واقعا عجیب بود برام این واکنش و شنیدم و پشیمون شدم چرا ول کردم حتی یک درصد احتمال نمی‌دادم تاثیری بذاره ... 👍 میخواستم فقط بگم واقعا جهاد تبیین واجبه خیلی‌ها خیلی چیزها رو نمیدونند. از اینکه همراه ما هستید ممنونیم🙏🙏🙏🌹🌹🌹 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢کارگاه آموزشی مغالطات آزادی و عدالت! ⭕️راستش توییت علی کریمی را که دیدم (میگویند اکانت خودش است) از دوستانم پرسیدم که آیا یک یادداشت در مورد این توییت بنویسم یا خیر؟ امر کردند بنویسم. این هم اطاعت امر! ♨️اول تصمیم گرفتم بر اساس روال معمول بروم سراغ پیشینه تحقیق و حرفهایی که از زمان آدم ابوالبشر علیه السلام تا امروز در مورد این مساله زده شده، بعد پشیمان شدم. چون حتی اسامی و فهرست مطالب‌شان مثنوی هفتاد من است! چه برسد به اینکه نظرات مختلف در رابطه با عدالت و برابری و آزادی، آزادگی، لیبرتی و ... را در این مجال اندک بیاورم. فلذا تعمدا از هیچ نظریه‌پردازی در حوزه عدالت (از متفکران یونان باستان گرفته تا اندیشمندان اسلامی و غربی و شرقی معاصر) نام نمی‌برم. 🛑علی کریمی یک متن که [طبق معمول] یک جمله سرقت شده از یک نویسنده غربی است را توییت کرده است: ✍️عباسی فر 👈مطالعه متن کامل یادداشت: https://eitaa.com/h_abasifar/2195 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢بازی با واقعیت فرق می‌کند ⭕️حتی اگر ۶۰ گُل هم می‌زدند، بازهم صرفا یک بازی است که تمام شد؛ اما واقعیت همان شکستن اُبهت و بدست دلاورمردان ایرانی است که هیچ‌گاه ترمیم نخواهد شد؛ یکبار ۱۳۸۴ و بار دیگر ۱۳۹۸ ... ✍️محمد جوانی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢شبه بحران و پدیده انسان-رسانه ⭕️ با شنیدن خبر ترور پرزیدنت کندی، از هر شش نفر، پنج نفر کارهای روزانه خود را برای دیدن تلویزیون زمین گذاشتند. مراسم تشییع او 81 درصد از مخاطبان تلویزیون را به خود اختصاص داد. 79 درصد خانواده های امریکایی سخنرانی عصر جرج بوش در ژآنویه 1991 و در زمان حمله هوایی بغداد را تماشا کردند. در هفته اول جنگ دوم اعراب و اسرائیل (1973) 68 درصد در تمام طول روز به رادیو گوش می دادند و حتی 55 درصد همراه با تلویزیون به رادیو گوش می دادند. این ها بخشی از علاقمندی مخاطبان برای شنیدن و دیدن اخبار در بحران است. ⭕️ گربر (Graber) بحران را رویدادهای بشری یا طبیعی که جان و مال یا آرامش ذهنی تعداد زیادی از مردم را با تهدید جدی روبرو می کند، تعریف کرده است. البته او شبه بحران را جدا می کند. شبه بحران آن چیزی است که رسانه ها و به تبع، مخاطب را به شدت درگیر می کند اما جامعه را بصورت واقعی تهدید نمی کند. ⭕️من تصور می کنم اکنون ما با یک شبه بحران در ایران امروز مواجهیم. واقعیت جامعه همانطور که رهبری در دیدار مردم اصفهان فرمودند پیش روی ایران است اما برآمد رسانه (فضای رسانه ای) چیز دیگری ست جامعه ی بازنمایی شده ی متفاوتی را به تصویر می کشد. نشان داده جامعه غیر واقعی فارغ از تمام آسیب هایش ما را با یک جنگ اعصاب (war nerves) مواجه می کند. پدیده ای که در حین بحران ها روی می دهد و در آن افراد به دلیل بارش زیاد اطلاعات، مضطرب و پریشان می شوند. اساسا در این مرحله، حضور رسانه ای چه در قالب کنشگر و چه در قالب مصرف کننده کم کم جایگزین فعالیت واقعی در جامعه می شود. در این صورت به قول لازارسفلد و مرتون، افراد ممکن است مرتکب اشتباه «مساوی دانستن آگاهی صرف از مشکلات روز با انجام کاری برای حل آن» شوند. ⭕️از طرف دیگر به واسطه توسعه فضای مجازی با مقوله به نام انسان-رسانه مواجهیم. انسان هایی که با یک گوشی هوشمند در دست ساعت ها نه در فقط در مقام مصرف کنند بلکه با نوشتن، تویئت کردن، پست گذاشتن، صوت گذاشتن و مهم تر از همه با بازنشر دادن در مقام تولید کننده عمل می کنند. این ها انسان- رسانه هایی هستند که به رسانه بودن خودشان التفات ندارند اما عملا رسانه شده اند. بزرگ ترین اثر این عدم التفات، سلب مسئولیت اجتماعی رسانه است. توجه به این نکته در شبه بحران ها می تواند برای ما بسیار راهگشا باشد. ✍️ احمد اولیایی @ahmad_olyaei •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢بررسی و اهمیت به زیرساخت حاکمیت سایبری داخلی 👇ادامه در پست بعدی👇 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
💢بررسی #حاکمیت_سایبری و اهمیت به زیرساخت حاکمیت سایبری داخلی 👇ادامه در پست بعدی👇 •┈┈┈••✾••┈┈┈• #رس
💢بررسی و اهمیت به زیرساخت حاکمیت سایبری داخلی ⭕️فضای سایبری یا همان بستری که طی دهه‌های اخیر تاثیرات مختلفی بر جنبه‌های متفاوت جهان انسانی گذاشته‌است. این بین حاکمیت هم از گزند این اثرات مصون نمانده‌است. ❓اما سوال اینجاست که چرا حاکمیت تحت تاثیر رسانه قرار‌ گرفته‌است؟ ❓یا شاید هم برعکس، این حاکمیت است که رسانه را تحت تسلط دارد؟! 🛑رسالت اصلی رسانه ارسال پیام از جانب فرستنده به گیرنده است. ♨️نکته مورد توجه این است که اغلب در گسترده، گیرنده همان هزاران مخاطب منفعل هستند. 🔻بد نیست از کمی قبل‌تر به این مسئله نگاهی بیندازیم. ⭕️بعد از تداعی شدن دوران رسانس (پیشرفت ماشینی) و حتی چندین سده بعد از این دوره باعث سهولت در ارتباط شد. ⭕️به مرور هنگامی‌که برخی اقشار جوامع با قدرت انتقال پیام که رسانه نام داشت بیشتر آشنا شدند و از قضا عده‌ای از این افراد مردان و هم بودند، به این نتیجه رسیدند که رسانه و فضای ایجاد شده توسط آن (فضای سایبری) تنها یک ابزار ارتباطی نیست، بلکه راهی برای تسلط بشر بر جوامع، فرهنگ‌ها، مخاطب‌ها‌، اذهان عمومی و ... است. ( پیشنهاد می‌شود برای درک بهتر قدرت رسانه‌ها نظریه موج سوم آقای تالفر را مطالعه بفرمایید.) 🛑دقیقا در چنین زمانی بود که حکومت‌ها اقدام به مدیریت و کنترل رسانه (در راستای تسلط بر موارد بیان شده) و برای بهره‌برداری از آن‌ها کردند؛ ♨️با این تفاسیر رابطه بین حکومت و فضای سایبری آشکار می‌شود. ⭕️می‌توان گفت این رابطه تداعی کننده سپر و شمشیر در دست جنگجو هستند، که با مجهز بودن به هر دو توان غلبه بر دشمن حاصل می‌شود. بدیهی‌ست این ابزار یکی از بهترین وسیله‌ها برای تقابل و حذف نیروی حق است. دقیقا همین نکته اهمیت ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای حاکمیت سایبری داخلی را نشان می‌دهد. ⭕️همان‌طور که در بالا اشاره کردیم رسانه راهی برای تسلط بشر بر فرهنگ‌ها، مخاطبین، اذهان عمومی و... است. ♨️پس می‌توان گفت که تسلط بر رسانه به معنای احاطه بر جامعه است. فهمیدیم این ابزار توانایی بالایی دارد و می‌تواند یکی از بسترهای انتقال فرهنگ و عقیده و در کنارش حتی نفوذ و غلبه بر جوامع دیگر هم باشد. این انتقال در جنبه منفی و ضد انسانیت شکل جدید همان مستعمره‌ گرفتن‌ کشورها در قدیم است یا بهتر است بگوییم . 🛑مهم‌ترین بُعد این حاکمیت رسانه این‌ است‌ که اگر یک جامعه قدرت رسانه را در دست نداشته‌باشد قطعا در خطر است‌. زیرا جوامع متهاجم و تقویت شده در رسانه شاید نقشه‌ی تسخیر جامعه آن را بکشند (استعمارفرانو). ♨️ولی در عین حال اگر که حکومت داخلی رابطه‌اش را با رسانه قوی کند و به پیشرفت بزرگی در این زمینه دست یابد، نه تنها توان حفاظت از جامعه خود را دارد بلکه می‌تواند با نشر ارزش‌ها و عقاید فرهنگی جامعه خود، آن‌ها را جهانی کند. ✍️ محمد بهادر 📝ویراستار:ترخانی/گلستانی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢تبلیغ حجاب در جام جهانی ⭕️استفاده قطری‌ها از میزبانی جام جهانی برای تبلیغ حجاب و گرایش به اسلام در بین طرفداران تیم های مختلف •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از عصر زنان
✍🏼| الهه سادات شفیعی ♦️ به نام زن... ⁉️ بر کسی پوشیده نیست که قرار بوده و هست، که زنان تحت شعار نقشی کلیدی ایفا کنند، ولی جایگاه زنان در این عرصه کجاست؟ چه چیزی قامت زنان را برازنده‌ی این ردا کرده است؟! 🔹اساسا قامت زنان بستر مناسبی برای هرگونه تاخت و تاز است. برای رسوایی رجال سیاسی یا برانگیختن غیرت مردان یا احساساتی کردن جوانان و نوجوانان یا خواهرانه‌هایی که از عواطفی پاک سرچشمه می‌گیرد و با نمودهایی چون اشک و آه بروز می‌کنند تا احساس ترحم را غلیان دهد، در تمام این‌ها زنان هستند که قربانی می‌شوند! 🔸ابژگی زنان در قالب‌هایی که گفته شد و فراتر از این در شعار موج می‌زند. زنان را جلو می‌فرستند با این توهم که لیدر هستند، غافل از اینکه در جنگ خیابانی هر چه از زنان و کودکان بیشتری کشته شود آتش احساسات شعله‌ورتر می‌شود! 🔹 زنان را در حال کتک خوردن سوژه‌ی دوربین خود می‌کنند و دعوت به شرف و ناموس، گویی فراموش کرده‌اند که قرار بود این زنان ناموس کسی نباشند و غیرتی در حمایت از ایشان به جوش نیاید! 🔸 زنان را به اسم آزادی تشویق به لخت شدن می‌کنند تا دسترسی خود را به حریم ایشان رایگان کنند! زنان را داغدار فرزندانشان می‌کنند تا از شیون و قلب چاک چاکشان قند در دل آب کنند و اشک تمساح بریزند و انکار کنند که همین‌ها بودند و هستند که مادری را بی‌ارزش نشان می‌دادند و مادرانگی را مانع شکوفایی زن! 🔹 زنان را در مقابل هم قرار می‌دهند تا خواهرانگی‌ها و آرامش زیستن در کنار یکدیگر را به نفرتی تبدیل کنند که می‌تواند در قاموس زنانه انتها نداشته باشد! 🔸 این‌ها زنان را برای ساختن و زندگی و آزادی نمی‌خواهند. زنان را محملی برای حرکت سریع‌تر خود به سمت ویرانی و مرگ و اسارت می‌خواهند. ⁉️ اما چه می‌شود که زنان تن به این ویرانی می‌دهند؟! ✅ ادامه دارد... ≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈ 📍عصر زنان را با همین نشانی در اینستاگرام، روبیکا تلگرام و ایتا دنبال کنید... @asrezanan_ir
هدایت شده از عصر زنان
✍🏼 | الهه سادات شفیعی ⁉️اما چه می‌شود که زنان تن به این ویرانی می‌دهند؟! 🔹 شاید بزرگترین دلیل آن کم‌رنگ شدن یا بحران هویت اصیل زنان مسلمان ایرانی باشد. این ارزشمندی‌هاست که هویت را قوام می‌بخشد و شخصیت را شکل می‌دهد. به نظر می‌رسد درصد قابل توجهی از زنان ما بخصوص نسل‌های جوان‌تر دچار بحران هویت شده‌اند! 🔸 آن‌جایی که هنجارهای رسمی ارزش‌هایی را به عنوان ارزش‌های متعالی معرفی می‌کند ولی متناسب با آن، از معرفی و تحقق نمونه‌ها و مصادیق واقعی در دنیای امروز غفلت می‌کند، سبب می‌شود این هنجارها در سطح انتزاعی باقی بماند و زنانی که مخاطب این هنجارها هستند در بهترین حالت بخاطر تعصب دینی و باور به ماورا از هنجارهای رسمی تبعیت می‌کنند. 🔹 اما همان درصد قابل توجه نسل جوان‌تر که به علل مختلف باورهای دینی برایشان کمتر درونی شده، نمی‌توانند فقط در سطح انتزاع باقی بمانند و به دنبال نمونه‌های محسوس و قابل دسترسی از زنان موفق برای الگوگیری می‌گردند. از طرفی هنجارهای غیر رسمی با ذائقه‌سازی رسانه‌ای و فرهنگی نمونه‌های متعددی را به عنوان الگویی سهل الوصول برای جوان‌ترها معرفی می‌کنند و همین موقعیت زنان را در معرض تزلزل ارزش‌ها و انتخاب محسوسات به جای معقولات قرار می‌دهد. 🔸 البته پدیده‌های انسانی از عوامل مختلفی متاثر می‌شوند و در اینجا سعی شد به یکی از این وجوه نگاه شود. ≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈ 📍عصر زنان را با همین نشانی در اینستاگرام، روبیکا تلگرام و ایتا دنبال کنید... @asrezanan_ir
💢 بلایی که اینستاگرام بر سر دانش آموزان آورده است. ♨️مدتیه عین دراویش از این مدرسه به اون مدرسه میرم و برای دانش آموزا صحبت می کنم. ♨️صادقانه بگم باورم نمیشه اینها همون دانش آموزان ۶۰ ۷۰ روز پیش باشند. لبریز از نفرت ناامید شدیداً جسور و به شدت تظاهر به خشم می کنند. ⭕️اما قسمت عجیب ماجرا اینه، در بین این چند هزار دانش آموزی که رفتم سر کلاساشون، کسانی که غرق در اینستا هستند مثل دیوانه های زنجیری شدن، و در واقع یک رابطه مستقیمی بین جنون این بچه ها و مقدار و عمق حضورشان در اینستا دیده میشه. ⭕️همه ی سوال ها و جواب هاشون از پیش مشخصه. 🛑دغدغه‌مندی ها شون کاملاً یکسانه، ⭕️کاملاً مثل هم فکر می کنند تو گویی یک الگوی کاملاً ثابت روی ذهن همشون نقاشی شده. ✍️مهدیار •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
💢 بلایی که اینستاگرام بر سر دانش آموزان آورده است. ♨️مدتیه عین دراویش از این مدرسه به اون مدرسه میر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 چگونه در شبکه‌های اجتماعی همه چیز حساب شده است‼️ ⭕️ اینکه چه میزان از محصول به صورت خودآگاه استفاده می‌کنید کافی نیست! مهم کاشت یه عادت ناخودآگاه تو ریشه‌های مغزتونه، یه جوری که دیگه خودتون هم متوجهش نشید... 🛑مستند رایگان (The Social Dilemma) ساخته کشور آمریکا را حتماً ببینید🔻 🌐 b2n.ir/mo-eg •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 ژنرال آحارون هالیوا فرمانده اطلاعات صهیونیستی اسرائیل مدعی شد ایران درحال بررسی حمله به جام جهانی قطر است! 1️⃣ابتدا فضاسازی می‌کنند؛ 2️⃣رسانه‌های غربی پوشش می‌دهند؛ 3️⃣عملیات توسط موساد انجام و به گردن ایران انداخته می‌شود. 💢 شبیه همان پروژه‌ی «کار خودشونه» در آشوب‌های اخیر ایران..! •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
جادویی میان آتش🔥.pdf
189.3K
💢جادویی میان آتش🔥 ⭕️داستان فیلم، در رابطه با خانواده‌ای است که در سرزمینی امن با جادویی بزرگ، کنار هم جمع‌ شده‌اند و هر فرد از خانواده، موهبتی را از این جادو دریافت کرده است؛ البته به جز یکی از نوه‌ها به نام که دارای هیچ موهبتی نیست. او تمام تلاشش را برای اثبات خود به خانواده می‌کند و سعی دارد جلوی نابودی خانواده مادریگال را بگیرد اما... 🛑فایل پی دی اف نقد انیمیشن افسون ✍️م. صادقی ✍ترخانی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
34.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢جادویی میان آتش🔥 ⭕️انیمیشن یا انکانتو، محصول کشورهای آمریکا -کلمبیا در سال 2020 میلادی است و از آثار کمپانی می‌باشد. ♨️این فیلم با ژانر کمدی_درام و به شیوه موزیکال تهیه شده است. 🛑کلیپ تهیه شده توسط دوستان انجمن سواد رسانه را با هم ببینیم👌 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢معادله 20-80 ⭕️هر انسان واقع‌بینی وقتی به وضعیت اجتماعی ایران توجه می‌کند آن را مطلوب ارزیابی نمی‌کند. به نظر می‌رسد این مسئله ناشی از دو عامل مجزا است که با ترکیب‌ آنها این وضعیت رقم خورده است: ✔️ ترک فعل و ناکارآمدی برخی مسئولان در سی سال گذشته که تولید نارضایتی گسترده کرده است ✔️ جنگ رسانه‌ای گسترده دشمن و تمرکز بر نقاط ضعف نظام و ارائه تصویری جهنمی از ایران ⭕️ اگر بخواهیم به این دو عامل وزن بدهیم نقش رسانه بیشتر است؛ رسانه دشمن مشکلات را چند برابر میزان واقعی نشان می‌دهد. مثلا اگر مشکلات 20 درصد باشد به صورت طبیعی، نارضایتی نیز به همین میزان است ولی اگر مشکلات ضریب خورده و چهار برابر دیده شود نارضایتی نیز چهار برابر می‌شود، یعنی 80 درصد. در حالی‌که اصل مشکل در آن حد نیست. اینجاست که باید گفت: مشکلات ایران از آنچه در رسانه‌های دشمن بازتاب می‌یابد کوچکتر است. ⭕️ در چنین فضایی، رسانه‌های انقلاب باید دو رسالت هم‌زمان را در دستور کار خود قرار دهند: ✅ مطالبه‌گری از مسئولین برای اصلاح عمیق و همه جانبه -نه نمایشی- ساختارها، فرآیندها و روش‌های حکمرانی ✅ برجسته کردن هنرمندانه نقاط قوت ایران و نقاط ضعف تمدن غرب، رسانه‌های دشمن، انگاره‌های «ایران جهنم است» و «غرب بهشت است» را در ذهن بخشی از جامعه رسوخ داده است، رسانه‌های انقلاب باید انگاره‌های «ایران جهنم نیست» و «غرب بهشت نیست» را جایگزین آن انگاره‌ها کنند و این مهم نیاز به همتی بزرگ و خلاقیتی بالا دارد. ✍️ محمد میرزایی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢مستند کوتاه ❌بی‌قانونی، بی‌قانونی است؛ چه سیگار کشیدن توی اتوبوس باشه، چه موزیک بلند توی مترو، چه بدحجابی و ... •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢جنگ اطلاعاتی ⭕️ریچارد استنگل، مقام ارشدو سابق وزارت امور خارجه ایالات متحده، در مقاله‌ای در مجله تایم در سپتامبر ۲۰۱۹، مطرح کرد،«همه ما بازیگران یک جنگ اطلاعاتی جهانی هستیم که همه جا حاضر است، درک آن دشوار بوده و با سرعت نور در حال وقوع است. . . دولت ها، بازیگران غیردولتی و تروریست ها روایت های خود را می سازند که هیچ ربطی به واقعیت ندارد. این روایات نادرست دموکراسی و توانایی مردم آزاد را برای انتخاب هوشمندانه تضعیف و در هم خرد می کند». •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢مقایسه با شما ... •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh