eitaa logo
مرکز رسانه، هنر و فضای مجازی استان البرز
341 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
135 فایل
سوالات تان پیرامون دوره را میتوانید از شناسه @masajedesalehin پیگیری نمایید.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیداری ملت
🚨سامانه بورس تل‌آویو هک شد 🔹طی یک حمله سایبری شدید از سوی یک تیم عراقی علیه زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی سامانه معاملاتی بورس تل‌آویو هک و از دسترس خارج شد. 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 خط درست ترور در مقابل ترور انفجار در مقابل انفجار هک در مقابل هک توقیف در مقابل توقیف ⏪در خبرها آمده ‎ حكم مصادره محموله نفتى ايران را لغو كرد و رئیس جوخه ترورهای موساد در اربیل عراق، ترور شد. حملات گسترده سایبری به زیرساخت های خدماتی رژیم صهیونیستی شروع شده است. اینها تنها گوشه ای از اقدامات تنبیهی است نسبت به اقدامات خرابکارانه و تروریستی رژیم جعلی اسرائیل علیه کشورمان در روزهای اخیر 🔹خط درست در مقابل با همین است. کسانی که در مقابل ضربات دشمن، می‌گویند با انتقام گرفتن، پازل دشمن را تکمیل می‌کنیم بهتر است برویم دست‌بوسی یا مذاکره؛ یا فهمی از روابط بین‌الملل ندارند یا عامل دشمنند. انفعال و سازش، نتیجه‌ای ندارد. 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 یه قطار ازشون چپ کنه حساب کتابها درست میشه.... 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
📌 *فیلم، تئاتر یا طرحی بزرگتر؟ [در بابِ ماهیت پروژه منحوس عنکبوت]* 🖋علیرضا قربانی 🔹 *اول* ما با یک فیلم طرف نیستیم، با یک تئاتر طرفیم که در دل آن و به عنوان بخشی از سناریو، فیلم سخیف و کثیفی نمایش داده می‌شود. هدف فقط فیلم نیست، فیلم در دل یک نمایش بزرگتر عمل می‌کند؛ به آن معنا می‌دهد و از آن معنا می‌گیرد. یک متن در دل متنی بزرگتر، یک سناریو در دل سناریویی بزرگتر. شخصیت اصلی تئاتر، دختری به ظاهر معصوم و مظلوم است که به علت ماجرایی خاص در سالهای دور، به نماد ظلم تاریخی نظام و جامعه به زن، بخش غیر همسو با حاکمیت و بخش غیرمذهبی و نیمه‌مذهبی جامعه تبدیل شده است. واقعیت ماجرا البته اصلا این نبود و ماجرا صرفاً خصومت شخصی یک نفر علیه دیگری بود که به کمک خطای جمعی بخشی از مردم وایرال شد؛ خطایی که به نظام و مذهب ربطی نداشت و اتفاقا در جوامع غربی شایع‌تر است. اما واقعیت تلخ این است که نمادها لزوما ربطی به واقعیت ندارند. نماد پس از ساخته شدن، حیات مستقلی می‌یابد. نمایشی که از آن گفتگو می‌کنیم ماجرای زنی مظلوم است که در سالهای دور او را به خاک سیاه نشانده بودند، اما حالا او با روایت کردن ظلم تاریخی نظام و جامعه به خودش و امثال خودش، توانسته ققنوس‌وار از خاکستر برخیزد و جایزه کن را بگیرد. جامعه ایران به علل تاریخی و مذهبی، همدلی زیادی با مظلوم دارد. به همین علت نقش اول این تئاتر شوم باید نماد مظلومیت باشد تا بتواند زیر چتر حمایتی که از مخاطب مظلوم‌دوستش می‌گیرد، هر ظلمی را مرتکب شود. خط "مظلومیت" و خط "خیزش یک ققنوس از آتش و خاکستر" خطوط اصلی این نمایش منحوس است تا مخاطب را با خود همراه کند و سپس به طور ظالمانه و ناجوانمردانه به یک دین و مذهب شریف، یک ملت شریف و یک نظام شریف جسارت و توهین کند. 🔹 *دوم* ما با یک فیلم طرف نیستیم، حتی با یک تئاتر هم طرف نیستیم. آنچه با آن مواجه هستیم یک طرح جامع‌تر است که اجزاء متعدد و بازیگران آگاه، نیمه‌آگاه و ناآگاه پرشماری دارد. از مدتی قبل، چند بازیگر زن ایرانی در کن در کانون توجه قرار داده می‌شوند تا کنتراست و تضاد لازم برای شخصیت‌پردازی نقش اول این تئاتر شوم فراهم شود؛ چند زن که نماد چند نوع خط سیر متفاوت هستند؛ همگی برنده و این آخری، بازنده‌ی سرکوب‌شده. و حالا این آخری قرار است ققنوس شود و به آنها بپیوندد. ایده "ققنوس" (زنی از خاکستر برخاسته؛ به مثابه نمادی از برخاستنِ آنها که توسط نظام و جامعه سرکوب شده‌اند) به صراحت در مصاحبه‌ها پیگیری می‌شود و حتی در تغییر نام آن زن (از زهرا به زر) و طراحی سیر پوشش‌های او در جشنواره نیز نمایان است. در زبان هنرمندان داخلی و حتی برخی سیاسیون نیز روایت "ققنوس" تکرار می‌شود، ایده محوری دوم -یعنی مظلومیت- نیز همین‌طور. بقیه عناصر محتوایی و غیرمحتوایی لازم برای این پروژه نیز فراهم است. جشنواره کن امسال باید به طور مضاعف در کانون توجه قرار گیرد. مصاحبه‌های سیاسی خاص هنرمندان ایرانی حاضر در جشنواره و برخی حواشی زرد و سخیف یک زوج، در خدمت این ماجرا قرار می‌گیرد، هرچند عامدانه نباشد. همزمانی این اتفاقات با اکران فیلمی با مضمون مشابه و نام مشابه در داخل نیز می‌تواند به مطرح شدن موضوع و مضمون فیلم مذکور کمک کند. (البته به هیچ‌عنوان سوءظنی به عوامل فیلم عنکبوت داخلی نداریم. مقصود ما، استفاده طراحان پروژه کن امسال از یک ظرفیت محتوایی است.) بازیگران ناآگاه این طرح بزرگ از بازیگران آگاهِ خائن آن به مراتب بیشترند و این به لطف طراحی دقیق این پروژه و تاکید بر عناصری همچون "مظلومیت" و "قهرمانِ از خاکستر برخاسته" است که در فرهنگ ایرانی خریدار دارد.
🔹 *سوم* در سالهای پس از انقلاب اسلامی ده‌ها فیلم در غرب با مضامین ضد ایران و ضد اسلام توسط ایرانی‌های خودفروخته تولید شده که نمونه‌های معروفی مثل فرستاده (۱۹۸۳)، بدون دخترم هرگز (۱۹۹۱)، پرسپولیس (۲۰۰۷) و سنگسار ثریا (۲۰۰۸) از آن جمله‌اند. آثاری که نه به لحاظ هنری حرف خاصی برای گفتن دارند و نه به لحاظ گیشه موفق هستند، اما حمایت مالی و جشنواره‌ای خوبی در غرب از آنها شده است. روندپژوهی و مقایسه پروژه اخیر با اسلافش نشان‌دهنده چند نکته است: ۱. یارگیری گسترده از فضای فرهنگی-سیاسی داخل ایران: تفاوت بین دو فیلم سنگسار ثریا و فیلم منحوس اخیر را ملاحظه کنید. چه تعداد هنرمند و عوامل داخلی در سال ۲۰۰۸ به عوامل فیلم سنگسار ثریا تبریک گفتند؟ مقایسه‌اش کنید با سیل تبریک‌های هنرمندان و سیاسیون و حتی مردم عادی به بازیگر این فیلم. ۲. جسورتر شدن دشمن و تغییر سطح دشمنی: پوستر این فیلم را ملاحظه کنید. رسما و علنا و بدون آنکه تحلیل نشانه‌شناختی پیچیده‌ای لازم باشد، به امام‌ مهربان شیعیان که برای تمام ایرانیان مظهر عطوفت و لطف و مهر بی‌پایان است، جسارت می‌کند. این بار نه نظام سیاسی (مثل بدون دخترم هرگز)، نه احکام و نهادهای دینی (مثل سنگسار ثریا) که رسما خود دین و پیشوایانش را هدف جسارت قرار داده‌اند. سطح حمله به ریشه‌ها رسیده است. ۳. کاهش حساسیت داخلی: متاسفانه حساسیت جامعه و نخبگان نسبت به این قبیل جسارت‌ها کاهش یافته است. چند شخصیت سیاسی به بازیگر زن مذکور تبریک می‌گویند و در مقابل انتقادها، می‌گویند فارغ از محتوای فیلم نظر داده‌اند! تبریک‌های برخی چهره‌های دیگر نیز کماکان ادامه دارد و نهایتا با توجیهاتی مشابه همراه می‌شود. واکنش‌های مردمی هرچند فراگیر و دغدغه‌مندانه است، اما با سطح مطلوب فاصله زیادی دارد. اگر جامعه حساسیت لازم را داشت، حتی به مخیّله چهره‌های فرهنگی یا سیاسی خطور نمی‌کرد که به عوامل چنین فیلمی اشاره غیرمستقیم کنند، چه رسد به اینکه به آنها تبریک بگویند. 🔹 *چهارم* چه بخواهیم و چه نخواهیم، ناتوی فرهنگی یک واقعیت است. برای فهم تعبیر "ناتوی فرهنگی" باید ابتدا ابعاد ناتوی نظامی را تجسم کرد. یک پیمان نظامی استعماری که قدرت نظامی ۳۰ کشور قدرتمند جهان را در خود تجمیع کرده است و می‌تواند بی‌اعتنا به تمام قواعد بین‌المللی، در چند روز یک کشور را به خاک سیاه بنشاند. ناتوی فرهنگی پیمان نانوشته‌ای با همین ابعاد ولی معطوف به فرهنگ است؛ تجمیع اراده فرهنگی کشورهای اصطلاحاً شمال جهانی علیه جنوبی‌ها. به موازات توسعه ناتوی رسمی نظامی، ناتوی غیررسمی فرهنگی نیز توسعه یافته و ابزارهای خودش -از جمله جشنواره‌ها- را قدرتمندتر کرده است. جشنواره‌ها ابزارهایی قدرتمند برای حکمرانی فرهنگی-رسانه‌ای هستند که حداقل سه کلان‌کارکرد نظام حکمرانی یعنی سیاستگذاری، ارائه خدمت و تسهیل‌گری را بر عهده دارند. (۱) ما چه میزان ابزارهای قدرت فرهنگی‌مان را توسعه داده‌ایم و چه میزان بازدارندگی ایجاد کرده‌ایم؟ موشک و پهپاد ما توانسته بازدارندگی نظامی ایجاد کند ولی قدرت فجر ما نتوانسته نسبتی با قدرت کَن برقرار کند. بی‌تعارف هرچقدر فاصله قدرت نظامی‌مان کم شده، فاصله قدرت فرهنگی‌مان افزایش یافته است. نمی‌گویم رشد نکرده‌ایم، بلکه سرعت رشدمان با سرعت رشد دشمن تناسبی نداشته است. باید قوی شویم و راهی جز این نداریم.. پ.ن.۱: در یادداشتی که اخیرا برادر ارجمندم آقای محمد محبوبی (از اعضای اندیشکده مسیر) منتشر کرده‌اند، این نکته را به تفصیل و با تطبیق بر جشنواره فجر شرح داده‌اند. متن این یادداشت در شماره دوم نشریه رستاک (نشریه تخصصی حکمرانی رسانه) در دسترس است. 🆔https://ble.ir/dinrasaneh 🆔https://ble.ir/takhasos_meshkat_qom
🔰 نیت اصلی معدوم سازی جوجه‌های یک روزه افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ است نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس: ▫️نیت اصلی معدوم سازی جوجه یک‌روزه افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ و به هم ریختن بازار و تهدید امنیت غذایی مردم است. ▫️دستگاه قضایی موظف است با آن دسته از تولید کننده نماها که با عمل مجرمانه نابودی جوجه‌های یکروزه هم امنیت و آرامش روحی و روانی جامعه را به خطر می‌اندازند و هم در نظام تولید و امنیت غذایی کشور اخلال ایجاد می‌کنند برخورد قانونی کند. 📝 مشروح خبر را اینجا بخوانید. 👇 https://www.isna.ir/news/1401031611161/ 🆔@alirezaabbasi_ir
هدایت شده از آموزش فریضتین
10.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 اگر امر به معروف قدرت لازم دارد و یکی از اقسام مهم قدرت، قدرت رسانه است، هم اکنون دست به کار شوید، هم مهارت‌افزایی در حوزه تولیدات رسانه‌ای و هم ارائه اثر و دریافت جوایز ارزنده 📌در موضوعات: 1️⃣ انتقاد و انتقادپذیری (مقطع دبستان) 2️⃣ نظارت همگانی و امر به معروف و نهی از منکر (مقطع دبیرستان دوره اول) 3️⃣ مسئولیت‌پذیری اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر (مقطع دبیرستان دوره دوم) 🌐 آثار دریافتی شامل: فیلم کوتاه داستانی، انیمیشن، نماهنگ، تیزر تبلیغاتی، مستند، فیلم‌نامه 🔹مهلت ارسال آثار: 31 تیرماه 🔹اکران فیلم‌های برگزیده و اختتامیه جشنواره: آبان 1401 🧷 برای بهره‌مندی از آموزش‌های کاربردی رایگان و ارائه اثر به نشانی www.madresefestival.ir مراجعه نمایید.
هدایت شده از یامهدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مادرکشی! 🔹 حامد حدادی از تجربه حضورش در لیگ حرفه‌ای بسکتبال می‌گوید. 🔹 و اندرو کوزورک (هنرمند آمریکایی) که ۴-۳ سال پیش برای دوره آشنایی با هنر ایرانی به تهران و اصفهان و شیراز آمد، پس از بازگشت در سفرنامه‌ای که از تجربیات دلپذیر ملاقات با و مردمانش برای روزنامه محلی[آمریکا] نوشت، و در ادامه اضافه کرد: «رسانه‌های آمریکایی عموما به ما می‌آموزند که ایران قرار است پر از مردمانی تنگ‌نظر و سکسیست و متعصب باشد که از مسیحیت و هرآنچه نماد پیشرفت در قرن ۲۱ باشد، متنفرند.» 🔹 تصویری که رسانه‌های جریان اصلی در غرب از ایران می‌سازند، یک کشور فاقد ابتدایی‌ترین امکانات با فرهنگ بدوی و مردمانی عقب‌مانده است. این یک ایماج تکرارشونده در قالب‌های مختلف و پذیرفته‌شده از سوی اکثریت مخاطب غربی و بویژه آمریکایی است. 🔹 از جمله کارکردهای چنین تصویرسازی از یک کشور - و نه فقط حکومت آن - در تسهیل هرگونه اقدام ضدبشری آشکار می‌شود. آن‌جا که تحریم دارو و مواد غذایی اولیه هم با مخالفت خاصی از سوی فعالان و سازمان‌های حقوق بشری در غرب (حتی آن‌ها که رویکرد ضد امپریالیستی دارند) مواجه نمی‌شود. 🔺 فیلم‌های سینمایی [ضد]وطنی که مردمی عمدتا وحشی و بی‌احساس و بی‌ منطق را در محیطی زیرپله‌ای ترسیم می‌کنند، قطعات مهمی از این پازل ایران‌ستیزانه‌اند که چون از زبان بومیانش بیان می‌شود، کارکرد اقناعی بیشتری هم خواهند داشت. 🔸 و ایرانیان ساده‌دلی که برای این نحوه و تشویق آن‌طرفی‌ها ذوق می‌کنند، نمی‌دانند که خود اولین قربانیان این کارخانه تبلیغاتی‌اند. 🖋 مهدی 🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از باسواد رسانه‌ای
حمله منافقین به نمایشگاه خانواده شهدای ترور در استکهلم و چاقوکشی روی پلیس سوئد 🔹 ۱۱ نفر از مهاجمین دستگیر شدند و اما شرح ماجرا 👇
هدایت شده از باسواد رسانه‌ای
اعضای گروهک تروریستی منافقین در جریان حمله به نمایشگاهی در شهر استکهلم سوئد، با پلیس این کشور درگیر و یازده نفر از آنان به اتهام حمل و به کارگیری سلاح سرد بازداشت شدند. 🔸در حالی که از روز گذشته برگزاری یک نمایشگاه کوچک از سابقه جنایات منافقین، شهر استکهلم سوئد را متشنج کرده، ۱۱ نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین در جریان درگیری با پلیس این کشور دستگیر شدند. 🔹ماجرا از آن جا شروع شد که جمعی از ایرانیان مقیم سوئد با اخذ تمام مجوزهای قانونی، نمایشگاهی از تصاویر و اسناد جنایات فجیع گروهک تروریستی منافقین در ایران را در برابر دادگاه نمایشی حمید نوری برگزار کردند که با اقدامات شبه تروریستی منافقین روبرو شد. 🔹از روز گذشته عده‌ای از اعضای گروهک تروریستی منافقین با حضور روبروی این نمایشگاه، تلاش کردند با حمله به آن، آثار جنایت‌های داعش گونه هم گروهکی های خود را از بین ببرند. 🔹در جریان حمله به این نمایشگاه، خبرنگار و تصویر بردار شبکه بین‌المللی پرس تی وی هم که برای پوشش نمایشگاه در صحنه حاضر بودند مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند و مجموع این اقدامات به نحوی بود که پلیس سوئد به واسطه ایجاد تشنج در شهر استکهلم وارد میدان گردیده و به منظور ایجاد نظم با منافقین درگیر شد. 🔹در جریان این درگیری‌ها، یازده نفر از اعضای منافقین که سلاح سرد و چاقو حمل می‌کردند بازداشت شدند. 🔹منافقین از چندی پیش با حمایت‌های دستگاه قضائی و سرویس امنیتی سوئد در جریان برگزاری یک دادگاه نمایشی برای حمید نوری که مدعی هستند مدتی زندان بان آنها بوده فعال هستند و اقدامات غیرقانونی گسترده‌ای را در خاک سوئد انجام داده‌اند، اما حالا کار به جایی رسیده که پلیس این کشور مجبور به برخورد با اعضای این گروهک تروریستی شده است. ✅ کانال‌جامع خبری، تحلیلی، آموزشی باسواد رسانه‌ای 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
هدایت شده از امام جمعه | آیت الله حسینی همدانی
21.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا