⚖ مدارس سیاتل از مالکان شبکههای اجتماعی شکایت کردند
🔸️مدارس دولتی شهر سیاتل آمریکا از مالکان شبکههای اجتماعی به دلیل آسیب زدن به سلامت روان دانشآموزان شکایت کردند.
🔸️در متن شکایتنامهای که مدیران این مدارس به دادگاه منطقه سیاتل ارائه کردهاند، آمده است که شرکتهای آلفابت (مالک گوگل)، متا (مالک فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ)، اسنپچت و تیکتاک علاوه بر آنکه مستقیماً باعث افت تحصیلی دانشآموزان شدهاند، هزینههای مازادی را نیز به مدارس بابت آگاهسازی دانشآموزان از خطرات این شبکهها و استخدام نیرو برای تشخیص و درمان اختلالات روانی آنها تحمیل کردهاند.
🔺🔻🔺🔻🔺
❇️به کانال سوادنت بپیوندید
https://eitaa.com/savadnet
#رسانت
🔶 یک اردوی بزرگ و متفاوت رسانهای
➕ویژه مدارس
(دانش آموزان کلاس نهم، دهم و یازدهم)
🗓 زمان اجرا از بهمن 1401 تا اردیبهشت 1402
جهت کسب اطلاعات بیشتر ⬅️
☎️۰۳۱۳۵۵۴۴۰۹۶-۸
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔻 فرهنگسرای رسانه اینجاست....
🌀@isfahanmediacenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویر دروغ هم می توانند جریان ساز شوند !!! 😳😳😳
🔸🔹🔸🔹
❇️به کانال سوادنت بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/1939079407Cb4a487ba94
میدونید که منابع مختلف زیادی برای توضیح و تفسیر سواد رسانه ای در دنیا وجود داره
اما اینم میدونستید که سرفصل هاش چیه؟؟؟🤔
اگر بخوایم یه بررسی کلی داشته باشیم و ببینیم کل این مطالب چی میگن و حرف حسابشون چیه، باید ببینیم سرفصل هاشون چی هست!
اینجا👇 چند تا از سرفصل ها را براتون میگذارم.
🍃انواع رسانه و نقش رسانه در جوامع
🍃اقتصاد رسانه و صنعت رسانه، آشنایی با مالکیت رسانهها و روشهای درآمدزایی رسانهها
🍃جایگاه رسانه در سبک زندگی و رژیم مصرف رسانه
🍃آشنایی با زبان هر رسانه و ویژگیهای اختصاصی تولیدات هر رسانه
🍃تجزیه و تحلیل و ارزیابی اطلاعات و صحتسنجی آنها
🍃تفکر انتقادی
🍃خطاهای شناختی و به طور خاص سوگیری و تبعات آن
🍃تاثیرات رسانه بر مخاطب
🍃اخبار نادرست و اخبار جعلی
🔺🔻🔺🔻🔺
❇️به کانال سوادنت بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/1939079407Cb4a487ba94
کسی که سواد رسانه ای داشته باشد، چه ویژگی هایی دارد؟
🌿از عوامل تأثیرگذار که به سازمانهای رسانهای جهت میدهند مطلع است
🌿اطلاعاتش دربارهٔ موضوعات سیاسی مرتبط با رسانه بهروز است
🌿به روشهایی که محتوای رسانهای میتواند به ابزاری برای یادگیری فرهنگها باشد حساس است
🌿به جنبههای اخلاقی فعالیتهای رسانهای حساس است
🌿از مطالعات و پژوهشهای دانشگاهی دربارهٔ اثرات رسانه مطلع است
🌿میتواند با نگاهی موشکافانه از محتواهای رسانهای لذت ببرد
ژوزف تورو
🔺🔻🔺🔻🔺
❇️به کانال سوادنت بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/1939079407Cb4a487ba94
باید فرزندان مان را با حقایق دیگر کشورها آشنا کنیم و گرنه فاجعه ای در کمین همه ما خواهد بود!
هر ۹۰ ثانیه، یک نفر در بریتانیا گم یا ناپدید میشه 😳
در همه کشورهای دنیا مشکلات و چالش ها هست اما عملکرد رسانه در کشور ما بدین صورت است که ما را پر از مشکل و غرب را بدون مشکل ترسیم میکند. اگر این نگرش بر هر انسان جوانی غالب شود شاید دیگر نباید از او انتظار زندگی در کشور خودش را داشته باشیم!!! چه برسد به اینکه از زندگی در کشور خودش لذت ببرد یا امیدی به زندگی داشته باشد!
🔸🔹🔸🔹
❇️به کانال سوادنت بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/1939079407Cb4a487ba94
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌گوشیهای آیفون از شما عکسهای نامرئی میگیرند.
🔹در سال ۲۰۲۱ یکی از کاربران تیکتاک متوجه شد که موبایلهای آیفون هر پنج ثانیه یک بار عکسهای مادون قرمز (infra-red، گرمایی) از کاربران خود میگیرند. پس از آن، شرکت اپل اعلام کرد که این عکسهای نامرئی درواقع برای ویژگیهای FaceID و Animoji (ایموجیهای انیمیشنی یا متحرک) استفاده میشوند و این یک مشکل امنیتی نیست.
👈پ.ن: شاید یکی از مهمترین دلایلی که آمریکاییها انقدر با پلتفورم تیکتاک (با مالکیت چین) مشکل دارند همین باشد که خودشان میدانند با دادههای کاربران در سراسر جهان چه کارها که نکردهاند! خصوصا اگر افشاگریهای پیشین ادوارد اسنودن درباره جاسوسی آمریکا از اینترنت جهانی را لحاظ کنیم، حداقل از جنبه امنیتی و برای مسئولان کشوری استفاده از موبایل و پلتفورمهای خارجی (چه شرقی و چه غربی) بسیار خطرناک باشد.
❇️به کانال سوادنت بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/1939079407Cb4a487ba94
متداول ترین مرورگر در هر کشور کدام است؟
🔸🔹🔸🔹
❇️به کانال سوادنت بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/1939079407Cb4a487ba94
دروغ های بزرگ، گاهی سرنوشت میلیون ها انسان را عوض می کند و باعث مرگ صد ها هزار آدم می شود!
دیروز ۵ فوریه ۲۰۲۳ بود
۵ فوریه ۲۰۰۳ پاول وزیر دفاع وقت آمریکا در شورای امنیت اعلام کرد «تمام آنچه امروز در اینجا بیان میکنم، حقایق و نتایج مبتنی بر اطلاعات است که اسناد و شواهد آن موجود است.»
«صدام حسین تسلیحات کشتارجمعی دارد و از این تسلیحات استفاده کرده است و هیچ ابایی ندارد که باز هم این کار را انجام دهد.» این تسلیحات اما هیچگاه پیدا نشد. چندینماه پس از حمله آمریکا به عراق، کاندولیزا رایس، نماینده آمریکا در سازمان ملل اعتراف کرد که چنین تسلیحاتی هرگز در کار نبوده است.
پن: گزارش روزنامه همشهری این ها را یادآوری کرده برای خیلی ها که یادشون رفته چطور به همین راحتی و با یک «دروغ» میشه به یک کشور حمله کرد و بنا بر برخی آمار ۸۰۰ هزار نفر را کشت.
🔸🔹🔸🔹
❇️به کانال سوادنت بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/1939079407Cb4a487ba94
9.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸نگاه پسران کره ای در مورد حجاب
👈🏻 واکنش جالب پسران کره ای به حجاب و اعتقداتی که زنان مسلمان دارن
#حجاب
#بی_تی_اس
#BTS
❇️به کانال سوادنت بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/1939079407Cb4a487ba94
📸 مدرسه روزنامهنگاری بیبیسی/ چگونه زلزله را هم سیاسی کنیم
🔹با وجود اینکه امدادرسانیهای دولت اردوغان به زلزلهزدگان بیاشکال هم نبود، رسانههای مطرح جهان سعی کردند با انتشار اخبار مثبت، هشداردهنده و البته امیدآفرین جلوی ترس بیشتر مردم و شایعات را بگیرند.
🔹بیبیسی فارسی هم همین خط خبری را در پیش گرفت اما همین رسانه در زلزله خوی کاملا برعکس این رفتار را داشت و دائم دنبال شایعهپراکنی و عصبانیکردن مردم بود.
🔹حتی سلبریتیها و چهرههای مطرح ترکیه هم نه تنها خودشان پمپاژ ناامیدی نکردند، حتی از مردم خواستند تا از انتشار اخبار نادرست و شایعه پرهیز کنند. چیزی که کاملا برخلاف رویه برخی از سلبریتیها در ایران است.
🔸🔹🔸🔹
❇️به کانال سوادنت بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/1939079407Cb4a487ba94
*نتایج تازهترین پیمایش کشوری بنیاد ملی بازیهای رایانهای در خصوص شاخصترین اطلاعات مصرف بازیهای دیجیتال در ایران اعلام شد*
براساس این پیمایش میانگین سنی بازیکنان از 22 سال در سال 98، به 23 سال در سال 1400 رسیده است و بازیکنان به طور متوسط 95 دقیقه در روز بازی میکنند.
نتایج این پیمایش همچنین نشان میدهد که 58 درصد بازیکنان به صورت آنلاین بازی میکنند. همچنین از لحاظ تفکیک جنسیتی نیز ۵۹ درصد بازیکنان مرد و ۴۱ درصد زن هستند.
موبایل پلتفرم محبوب بازیکنان ایرانی است و ۹۶ درصد از بازیکنان با پلتفرم موبایل، ۲۵ درصد با پلتفرم کنسول و ۱۹ درصد با پلتفرم رایانه بازی میکنند. ۳۳ درصد بازیکنان از بیش از یک پلتفرم برای بازیکردن استفاده میکنند و از همین رو مسلما درصد استفاده کاربران از پلتفرمهای بازی بیش از ۱۰۰ خواهد شد.
بازیکنان حرفهای 4 میلیون نفر از مجموع کل بازیکنان بازیهای دیجیتال کشور را تشکیل میدهند و بیش از 21 ساعت در هفته را به بازی اختصاص میدهند. 14.5 میلیون نفر از بازیکنان در دسته بازیکنان مصمم قرار گرفتهاند که به طور میانگین 5 تا 21 ساعت در هفته بازی میکنند. 15.5 میلیون نفر نیز بازیکنان تفننی هستند و به طور میانگین بین یک تا 5 ساعت در هفته بازی میکنند.
براساس نتایج این پیمایش میزان هزینهکرد بازیکنان ایرانی در سال 1400 برای بخش نرمافزار دو هزار و 612 میلیارد تومان است که سهم بازیهای موبایلی بومی 202 میلیارد تومان، بازیهای کنسولی بومی 3/8 میلیارد و بازیهای رایانهای بومی نیز 14 میلیارد تومان بوده است.
🔸🔹🔸🔹
❇️به کانال سوادنت بپیوندید
@savadnet