eitaa logo
استیکر بسم الله الرحمن الرحیم و ذکر روزهای هفته
5.1هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
760 ویدیو
275 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِم لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنون @gam2dovom @salavat_eitaa استفاده ازمطالب آزاد با ذکر صلوات برای سلامتی و تعجیل در فرج #امام_زمان عج
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🌸✨ ✍امام علی علیه السلام در ماه رمضان، بسيار استغفار و دعا كنيد؛ زيرا با دعا از شما دفعِ بلا مى شود و با استغفار، گناهانتان پاك مى گردد. 📚‍ کافی، ج۴، ص۸۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔄 یادآوری 📚 احکام روزه طبق فتاوای حضرت آیة اللّه العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) 💠 مواردی که قضا و کفاره عمد واجب است: ۱. هرگاه در ماه مبارک رمضان کارهایی که روزه را باطل می‌کند از روی عمد و اختیار و بدون عذر شرعی انجام شود، علاوه بر اینکه روزه‌ باطل می‌شود و قضا دارد، کفارة عمد نیز بر انسان واجب می‌شود، چه بداند کفاره دارد و چه نداند. ۲. اگر کاری را که می‌داند حرام است ولی نمی‌داند روزه را باطل می‌کند انجام دهد، علاوه بر قضا، بنابر احتیاط واجب باید کفاره بدهد. ۳. اگر در ماه رمضان به گفتة کسی که می‌گوید مغرب شده و اعتمادی به گفتة او نیست، افطار کند، سپس متوجه شود مغرب نبوده، قضا و کفاره بر او واجب می‌شود.
📚 چگونگی محقق شدن قصدِ اقامت ده روز 💠 سؤال: مراد از روز در اقامت ده روز چیست؟ برای محقق شدن قصد ده روز، آیا همین که از طلوع خورشیدِ روز اول تا غروب خورشیدِ روز دهم بمانیم، کافی است یا باید تا روز یازدهم اقامت داشته باشیم؟ ✅ جواب: مراد از روز، فاصلۀ بین طلوع و غروب خورشید است؛ اگر کسی بین طلوع و غروب خورشید وارد محل اقامت شود، باید قصد کند که ده شبانه روز (240 ساعت) در آنجا بماند اما اگر در فاصلۀ غروب تا طلوع خورشید وارد محل شود، باید قصد کند که تا غروب روز دهم در آنجا اقامت داشته باشد. مسافر
🔄 یاد آوری 🌙 احکام نموداري روزه/ بخش چهارم 📚 شرايط صحت و وجوب روزه ۱. اسلام و ایمان: روزه کسی که مسلمان و یا مؤمن نيست، صحیح نمي باشد. ۲. عقل: روزه کسي که دیوانه یا بیهوش یا مست می باشد، صحیح نیست. ۳. حائض و نفسا نبودن: روزه زن حائض و نفساء صحيح نيست، اگرچه يك لحظه قبل از مغرب عارض شود يا يك لحظه بعد از سپيده صبح قطع شود. ۴. قدرت داشتن: روزه بر کسی که توانایی روزه گرفتن ندارد، مانند مردان و زنان کهنسالی که توانایی ندارند، واجب نیست. ۵. ضرري نبودن: روزه‌ای که انسان می‌داند یا احتمال عقلائي می‌دهد که ضرر داشته باشد، صحیح نیست. ۶. مسافر نبودن: در مسافرتی که نماز شکسته است، روزه حتی مستحبی، صحیح نیست، مگر در موارد استثنائی که در رساله توضیح المسائل بیان شده است.