eitaa logo
سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی-نمایندگی قم
748 دنبال‌کننده
3هزار عکس
221 ویدیو
23 فایل
ارتباط با ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
کارکردهای نظریه غرر علامه در مطالعات قرآن پژوهی اعم از فهم و تفسیر قرآن کریم: ۱_تأسیس سبک تفسیری جدید در تفسیر قرآن امروزه به لحاظ سبک شناسی سه سبک رایج است دو سبک آن که خیلی مشهور است سبک تفسیر ترتیبی و تفسیر موضوعی و اخیراً تفسیر تنزیلی است. می شود سبک دیگری را بر پایه نظریه علامه در حوزه مطالعات تفسیری از نظر سبک شناسی مطرح کرد در آن تفسیر قرآن کریم بر اساس الگو و نظریه غرر است. ۲_ در مطالعات محکمات و متشابهات ما چالش های جدی داریم. معمولا در بحث متشابهات قاعده مشهور ارجاع متشابهات به محکمات است. نظریه علامه در حقانیت تأویل محکمات و متشابهات هم کار آمد است وقتی که در متشابهات درون سوره ای کاملا می شود رفع تشابه کند یا می توان محکم محکم الآیات هم در تفسیر قرآن استفاده کرد. ۳_بازشناسی هندسه و نظام ارتباطی ارگانیک آیات یک سوره ما به جد نیازمند محسوس سازی و عینی سازی نظم آیات هستیم. ◀️ ادامه مطالب👇👇
بر پایه نظریه غرر علامه سوره یوسف یک نقطه کانونی و گرانیگاه دارد سایر آیات در پرتو و مدار این سوره در حال چرخش اند و آن آیه ۲۱ یوسف است، در این سوره چالش های حضرت یوسف را بیان میکند:۱-دام برادرانش بود که حتی نقشه قتل او را کشیدند و او را فروختند اما سکوت کرد.۲-چالش دوم دام زلیخا بود که باز هم امر الهی قالب شد و حضرت یوسف از آن سربلند بیرون آمد.۳- چالش سوم ضیافت زنان دربار بود که بعد از ۱۲ سال در ذهن حضرت یوسف مانده بود که باز هم یوسف از این دام رهانیده شد . و یوسف در نهایت به صدارت و وزارت رسید و شخص اول امپراطوری مصر شد طوریکه همگان در مقابل او حتی آن برادران، حتی آن زنان ، حتی آنانی که در کنعاند و ... بر ایشان سجده کردند. ۴_ کارآمدی در حل معضلات قرآنی و تفسیر آیات مشکله=توجه به غرر ۵_ دستیابی به وجه جدیدی از اعجاز قرآن در ساختار و محتوا اعجاز مبتنی به غرر ۶_کار آمد تشخیص غرض سوره ۷_ کارآمد در تشخیص شاکله و هویت سوره ۸_کارآمد در اثبات توقیفی بودن ترتیب آیات موجود در یک سوره 🔶 کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇 🆔@scorazavi
🍀 السلام علیک یا زینب الکبری 🍀 🌹 خجسته سالروز ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم، بزرگ مبلغ و میراث دار قیام عاشورا، اسوه صبر و طهارت و تقوا، حضرت زینب کبری سلام الله علیها بر تمامی شیعیان مبارک باد 🌹 🌺 روز پرستار بر همه پرستاران و مدافعان سلامت مبارک باد 🌺 🔶 کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇 🆔@scorazavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 چهلمین مجله خبری؛ تصویری علم و فرهنگ رضوی 🔶 کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇 🆔@scorazavi
🏴 السلام علیک ایتها الصدیقة 🏴 الشهيدة فاطمة الزهرا ▫️اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ ⚫ بارپروردگارا؛ درود فرست بر فاطمه و پدر بزرگوارش و همسر گرامی‌اش و فرزندان عزیزش [و آن رازی که در وجود او به ودیعه نهادی]، به تعداد آنچه دانش تو بر آن احاطه دارد. 🏴 فرا رسیدن سالروز شهادت بزرگ بانوی مدافع ولایت و اولین شهیده ولایت و امامت، ام ابیها حضرت صدیقه شهیده فاطمه زهرا سلام الله علیها و ایام فاطمیه بر همه شیعیان و محبان آن حضرت تسلیت باد. ◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇 🆔@scorazavi
📚 علمی ترویجی 💬 قلمرو و ساختار فقه بین الملل 👤 ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مسعود راعی 👤 ناقد: حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حمید درایتی 👤 دبیر جلسه: حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محسن سلطانی 📆 شنبه ١۴٠١/٠٩/١٩ ساعت ١٠ صبح 🏢مکان: قم، چهارراه شهدا، ابتدای صفائیه، پلاک، ۶٠۴، ساختمان سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی. 🌐لینک حضور آنلاین: https://www.skyroom.online/ch/feghahat_aqr/feghahat 🆔 لینک پخش زنده در ایتا @scorazavi •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇 🆔@scorazavi
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کرسی علمی ترویجی قلمرو و ساختار فقه بین المللی شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کرسی علمی ترویجی قلمرو و ساختار فقه بین المللی شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کرسی علمی ترویجی قلمرو و ساختار فقه بین المللی شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱
🔘 گزارش تصویری 📚 کرسی علمی ترویجی 💬 قلمرو و ساختار فقه بین الملل 👤 ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مسعود راعی 👤 ناقد: حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حمید درایتی 👤 دبیر جلسه: حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محسن سلطانی 📆 شنبه ١۴٠١/٠٩/١٩ ساعت ١٠ صبح 🏢مکان: قم، چهارراه شهدا، ابتدای صفائیه، پلاک، ۶٠۴، ساختمان سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇 🆔@scorazavi
1_2332032998.mp3
26.49M
🔊 صوت جلسه 📚 کرسی علمی ترویجی 💬 قلمرو و ساختار فقه بین الملل 👤 ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مسعود راعی 👤 ناقد: حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حمید درایتی 👤 دبیر جلسه: حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محسن سلطانی 📆 شنبه ١۴٠١/٠٩/١٩ ساعت ١٠ صبح 🏢مکان: قم، چهارراه شهدا، ابتدای صفائیه، پلاک، ۶٠۴، ساختمان سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇 🆔@scorazavi
◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇 🆔@scorazavi
به بهانه سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی بازخوانی دیدگاه های مقام معظم رهبری در ۱۵ آذر ۱۴۰۱ پیرامون شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم می کنیم. در انتها به همین مناسبت بخش هایی از نشست علمی دفتر سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در ۳ آذر ۱۴۰۱ با موضوع دین و اقتدار فرهنگی نیز تقدیم می شود. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر ۱۵ آذر ۱۴۰۱(سه‌شنبه) در دیدار اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، هدایت فرهنگی کشور را، شأن و نقش اصلی این شورا خواندند و با اشاره به ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفتند: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی باید با رصد و شناخت دقیق ضعفها و گزاره‌های غلط فرهنگی در عرصه‌های مختلف، راه‌حل‌های عالمانه‌ای برای رواج گزاره‌های صحیح و پیش‌بَرنده، ‌ارائه کند. ادامه👇👇
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود نکته‌ای را در مورد شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بیان کردند و با اشاره به حضور افراد برجسته و نخبه و صاحب‌نظر در این شورا گفتند: با وجود غنا و تراز بالای افراد حاضر در این شورا، اما هویت جمعی شورای‌عالی به تناسب اعضای آن، بروز لازم را ندارد و لازم است تأثیرگذاری شورا در مسائل فرهنگی کشور تقویت شود، البته اعضاء شورا اشتغالات دیگری نیز دارند و این توقع وجود ندارد که اعضا از کارهای اصلی خود باز بمانند اما انتظار این است که برای امور مربوط به شورا وقت مناسب و کافی گذاشته شود. ایشان با طرح این سؤال که شأن و وظیفه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی چیست، گفتند: مهمترین نقش و وظیفه این شورا، هدایت فرهنگی کشور و جامعه است. ادامه 👇👇
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه شیوه هدایت فرهنگی دستگاههای رسمی با هدایت فرهنگی تشکل‌های مردمی متفاوت است، گفتند: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند با هدایت صحیح هزاران تشکل مردمی که در کارهای فرهنگی متنوع و گسترده‌ای فعالیت دارند، زمینه‌ساز شکل‌گیری حرکت عمومی در مقوله‌های مهمی همچون گسترش فرهنگ قناعت و عدم اسراف شود. ایشان ایجاد چنین حرکت‌های عمومی برای فرهنگ‌سازی و یا اصلاح فرهنگ‌های غلط را بخشی از مهندسی فرهنگی دانستند و در مورد هدایت دستگاههای فرهنگی دولتی، افزودند: در مورد دستگاههایی همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و صداوسیما، هدایت فرهنگی، فقط با ابلاغ سندهای تحول امکان‌پذیر نمی‌شود بلکه باید این سندها محقق و اجرایی شوند و ضمانت اجرای آنها هم حضور رؤسای سه قوه در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است. ادامه 👇👇
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اینکه ساختار باید بازسازی انقلابی شود به این علت است که انقلاب اسلامی بواسطه رهبری امام(ره) و حرکت مردم، معجزه‌گر بود و با روحیه تهاجمی خود بنیان‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و گزاره‌های غلط حاکم بر اذهان مردم را تغییر داد. رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به فرهنگ «ما نمی توانیم» به عنوان یکی از گزاره‌های غلط حاکم بر جامعه‌ی قبل از انقلاب اسلامی گفتند: انقلاب با سازندگی و حرکت‌های خلاقانه این ذهنیت را به تدریج تغییر داد که نتیجه آن انجام کارهای بزرگی همچون ساخت سدها، نیروگاهها، بزرگراهها، تجهیزات صنایع نفت و گاز و بسیاری از زیرساختها به‌دست متخصصان جوان داخلی بود. ادامه 👇👇
رهبر انقلاب اسلامی فرهنگ «شیفتگی به غرب» و حتی استفاده از لغات فرنگی را یکی دیگر از گزاره‌های فرهنگی غلط حاکم بر جامعه دانستند که انقلاب اسلامی موجب تغییر این گزاره نادرست و تبدیل آن به فرهنگ «اعتراض به غرب» شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تغییر فرهنگ «خودپسندی و شهرت» به فرهنگ «ایثار و از خودگذشتگی» را نمونه تأثیرگذاری فرهنگی انقلاب اسلامی بر زندگی شخصی افراد برشمردند و خاطرنشان کردند: با وجود تغییر بسیاری از بنیان‌های غلط اما عوامل مختلف به مرور زمان موجب تضعیف روحیه تهاجمی انقلاب می‌شود که باید این موضوع مورد مراقبت و رصد جدی قرار گیرد تا دوباره آن بنیان‌های غلط سر بر نیاورند. ایشان افزودند: می‌توان به کمک پایه‌های فکری انقلاب و جوانان فعال، آن فرهنگ و روحیه انقلابی را بار دیگر تجدید کرد و یک حرکت عظیم فرهنگی بوجود آورد. ادامه 👇👇
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این موضوع را یکی از کارهای اساسی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دانستند و گفتند:‌ شورا باید برای تحقق این موضوع، فکر و کار و برنامه‌ریزی کند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رصد دائم تغییراتِ معمولاً پنهان فرهنگی و علاج به موقع آنها را از ملزومات بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور برشمردند و افزودند: اگر در فهم مستمر این تغییرات و ممانعت از اثرگذاری منفی آنها دچار ضعف و عقب‌ماندگی شویم حتماً جامعه دچار خسارت خواهد شد که آشفتگی فرهنگی یا افتادن زمام امور فرهنگی کشور به دست دیگران مهمترینِ این خسارات است. ایشان مهندسی صحیح فرهنگی را کاری بنیانی برای اصلاح ساختار فرهنگی خواندند و گفتند: هوشیاری دائم، شناخت دقیق ضعفهای فرهنگی در عرصه‌هایی نظیر اجتماع، سیاست، خانواده، سبک زندگی و دیگر عرصه‌ها و تلاش برای دستیابی به راه‌حل‌های عالمانه برای رفع نقاط ضعف و ترویج گزاره‌های صحیح فرهنگی، از الزامات اساسی مهندسی فرهنگی کشور است. ادامه 👇👇
رهبر انقلاب،‌ مهندسی فرهنگی را موجب روشن شدن تکالیف دستگاههای مختلف از جمله آموزش و پرورش، صداوسیما، آموزش عالی،‌ مراکز مرتبط با جوانان و همچنین تشکل‌های مردمی دانستند و افزودند: اگر اینگونه دستگاهها دچار غفلت از وظایف مهم خود شوند، جامعه ضرر فراوانی خواهد کرد. ایشان احیای گزاره ضرورت پیشرفت علمی را نیازی مبرم خواندند و با اشاره به نتایج درخشانِ رواج گزاره عبور از مرزهای دانش در دو دهه قبل افزودند: جهش علمی و جهش فناوری از جمله آثار پُر برکت آن حرکت بزرگ بود که باید استمرار یابد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: دانشگاهها، مراکز علمی و تحقیقاتی و دستگاههای مرتبط، پیشرفت و جهش علمی را سرلوحه جدی کار قرار دهند تا کشورمان از قافله علم عقب نیفتد. در ابتدای این دیدار، رئیس‌جمهور در سخنانی مأموریت اصلی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را ساماندهی عرصه‌های علم و فرهنگ دانست و با اشاره به نهایی شدن سند تحول این شورا، از اقدامات انجام شده در دوره جدید از جمله پیگیری بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی گزارشی بیان کرد. ◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇 🆔@scorazavi
چکیده‌ای از نشست علمی دین و اقتدار فرهنگی که در ۳ آذر ۱۴۰۱ در دفتر سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در قم برگزار گردید به مناسبت ۱۹ آذر تقدیم می گردد. 👇👇👇
🟢 چکیده‌ای از مطالب 🔻 اولین پیش نشست کنگره بین‌المللی نظام نوین جهانی 🔔 نشست تخصصی: دین و اقتدار فرهنگی و نقش آن در هندسه جهانی حجت الاسلام دکتر پارسانیا دانشیار دانشگاه تهران : • عنصر اقتصاد، تکنولوزی، قدرت و سیاست در تغییرات جهانی نقش دارد ولی آیا فرهنگ هم در این تغییرات نقشی دارد و اگر دارد سازوکار آن چیست؟ مقولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و ... در هم تنیده هستند و نمی‌توان آنها را تفکیک کرد. در دنیای خارج فرهنگ جدای از قدرت و سیاست و تکنولوژی و اقتصاد وجود ندارد و فقدان هر کدام به موارد دیگر آسیب می‌زند. اگر یک جامعه، ایمانی باشد ولی اقتصاد آن قوام نداشته باشد اخلاق و فرهنگ هم از دست خواهد رفت. • در تعامل بین این امور، فرهنگ نقش هویت‌بخشی دارد، یعنی اگر اقتصاد و سیاست داشته باشیم ولی فرهنگ دو تا شود در این صورت قدرت و اقتصاد و فناوری هم دو مدل خواهد شد زیرا فرهنگ چگونگی استفاده از هر کدام را صورت می‌بخشد، فرهنگ مانند روح در انسان است. هر شخصی با هر هویتی نیازمند اجزای مختلف مانند سیستم عصبی و دستگاه گوارشی و مغزی و قلبی و ... دارد و این روح است که عامل تمایز افراد از یکدیگر و معنابخش به انسان و جامعه است و تفاوت جوامع هم به فرهنگ آنها باز می‌گردد. ◀️ ادامه 👇👇👇 🔶 کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇 🆔@scorazavi
• هر فرهنگی جهان اجتماعی مناسب با خود را ایجاد می‌کند مثلا نقطه محوری فرهنگ اسلامی، توحید است و به همین دلیل فرموده است: قولوا لا اله الا الله تفلحوا؛ و این نگاه توحیدی، تفسیری متفاوتی از عالم به انسان می‌دهد و هستی سراسر آیات الهی خواهد بود. قرآن و اسلام هم با همین اندیشه پدید آمد. • فرهنگ بدون نظام معرفتی نمی‌تواند باشد و اتصال ایمانی و گرم هم باید حامی آن باشد؛ وقتی پیامبر اسلام از جبل النور پایین آمد و در انذر عشیرتک الاقربین بسط یافت هم علی بن ابیطالب(ع) و هم ابوجهل آن را فهمیدند اما یکی ایمان آورد و دیگری مقاومت کرد؛ فرهنگ باید با گوشت و خون کسی که آن معنا را دریافت کرده است، عجین شود؛ حضرت خدیجه(س) وقتی فرهنگ اسلامی را پذیرفت در اقتصاد و تعاملات او هم مؤثر واقع شد. • مهمترین چیزی که برای مولا علی(ع) مهم بود حفظ اقتدار فرهنگی اسلام بود؛ بنی‌امیه که ۲۱ سال فرماندهی کفر را در قبال اسلام داشتند و جزء طلقاء قرار گرفتند دنبال از بین بردن اقتدار فرهنگی اسلام بودند و این سیاست را ابوسفیان پیگیری کرد و به امام علی(ع) پیشنهاد داد تا در برابر حوادث سقیفه سکوت نکند و خودش را هم در خدمت امام می‌داند ولی اگر امام وارد این درگیری می‌شدند حریم فرهنگی اسلام در هم می‌شکست و مولا آن را حفظ کردند و فرمودند من اگر از خانه بیرون بیایم حتی صدای اذان هم از ماذنه‌ها شنیده نخواهد شد. 🔶 کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇 🆔@scorazavi
🟢 چکیده ای از مطالب 🔻 اولین پیش نشست کنگره بین‌المللی نظام نوین جهانی 🔔 نشست تخصصی: دین و اقتدار فرهنگی و نقش آن در هندسه جهانی حجت الاسلام دکتر قائمی نیا دانشیار پژوهشکده حکمت و دین پژوهی : • انقلاب اسلامی هویت فرهنگی داشته است ولی چهار دهه است که از اهمیت آن غافل هستیم و از جهت نظری و عملی مشکل آن را حل نکرده‌ایم،ابتدا باید منظور خودمان از فرهنگ را مشخص کنیم و ببینیم قرار است برای تغییر این فرهنگ چه فرایندی را طی کنیم؟ فرهنگ از واژه‌های متلون است و به همین دلیل هم دائما دچار تغییر می‌شود؛ ممکن است فرهنگ را به مفهوم جامعه‌شناسی آن در نظر بگیریم، یعنی فرهنگ، مقوله‌ای بریده و جدا از سیاست و اقتصاد و امثال آن است. • مشکل اصلی خیلی از مطالعات حوزوی و مباحثات فرهنگی کشور، به خاطر نوسانی است که در مفهوم فرهنگ پیدا شده است؛ فرهنگ در سیاست، قدرت، ورزش، صدا و سیما، قدرت و تعاملات انسان فعال ما یشاء است و در همه جا حضور پیدا و ناپیدا دارد و همه‌کاره است و امروزه چنین معنایی از فرهنگ وجود دارد. • فرهنگ درون خودش یک برنامه معنایی دارد و به سبک زندگی و کنش‌های اجتماعی معنا می‌دهد، به سیاست و اقتصاد هم معنا می‌دهد، بنابراین فرهنگ، گسترده‌ترین پدیده بشری است و به این معنا، هویت‌ها هم نوسان پیدا خواهند کرد. در جامعه‌شناسی کلاسیک، مرزهای هویتی به نوعی وجود دارد ولی در جامعه مدرن هویت ناپایدار و بی‌ثبات است. ◀️ ادامه مطالب 👇👇
• ابزارهای دیجیتال مانند موبایل و شبکه‌های اجتماعی از ارکان مهم جامعه و فضای مجازی هستند، با آمدن وب جهانی، نمی‌توان از فرهنگ به معنای سنتی آن صحبت کرد. رکن دیگر جامعه مجازی، سلبریتی‌ها هستند که نقش عمده‌ای در تعیین فرهنگ جامعه دارند؛ در اوضاع اخیر ملاحظه کردیم که شهدای اخیر یعنی شهدای امنیت، شهدای ترور در فضای مجازی و شهدای فضای سایبری هستند. ما فضای مجازی را هنوز هم جدی نگرفته‌ایم و خیلی از سلبریتی‌ها در کشتن افراد بی‌گناه نقش‌آفرین بودند. موسیقی هم در فضای جدید نقش‌آفرینی زیادی دارد و گاهی با یک موسیقی ساده، فرهنگ یک جامعه عوض می‌شود. • ما باید به معنای عمیق‌تر فرهنگی منتقل شویم و در این معنا، فرهنگ یک وجودی گسترده دارد و از محدودیت‌های سنتی بیرون آمده است و جوامع معنایی را در جامعه مدرن و مجازی رقم می‌زند و بین فرهنگ در جامعه صنعتی و اطلاعاتی با جامعه مدرن تفاوت بسیار زیادی دارد. من منکر مطالعات فرهنگی روی فلسفه و سنت اسلامی و... نیستم و تاکید دارم که باید این موارد وجود داشته باشد و ما باید قرائت فرهنگی از سنت خود داشته باشیم ولی مهم انتقال از فرهنگ سنتی به معنای مدرن آن است. ◀️ ادامه مطالب👇👇